Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Zöld topik
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11023
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Üzembe helyezték a világ legnagyobb szivattyús tározós erőművét a kínai Hebei tartományban. A Fengning erőmű egy 10 GW teljesítményű szél- és napenergia teleppel működik együtt, az ott termelt és éppen fel nem használt energiát tárolja gravitációs módszerrel. A 45 millió m3 víz mozgatását az alsó és felső tározó között, illetve az energia visszanyerését 12 db 300 MW teljesítményű reverzibilis, tehát mindkét irányban használható, kettős funkciójú szivattyú-turbina végzi. A létesítmény teljesítménye a Paksi Atomerőmű teljesítményének kb duplája, éves energia termelése a tervek szerint 6,6 TWh lesz (ez Magyarország éves villamos energiafogyasztásának majdnem ötöde).
A kínai beruházás költsége 2,5 milliárd USD volt (900 milliárd Ft), ami alig haladja meg a magyar stadionépítési őrület árát (700 milliárd Ft), kb 3 Puskás Stadionnak felel meg, tehát még magyar viszonylatban sem elérhetetlenül sok pénz. Nagyságrendi összehasonlításként írom, hogy a debreceni CATL akkugyár ennél sokkal magasabb költségen épül (3000 milliárd Ft), csak az oda tolt állami támogatás is 300 milliárd Ft felett van. (A legfrisebb hírek szerint a gyár termelési kapacitásának ötödét sem fogják használni, a gyárrészek nagy részét be sem üzemelik, a csarnokok üresen fognak állni, a tervezett 9000 fő helyett csupán 2000 embernek ad munkát. Beruházni tudni kell...)
Kínában jelenleg 18 hasonló tározós erőmű építése zajlik mintegy 100 GW összteljesítménnyel (50 x Paks 1), többet már használnak is. Nálunk egyetlen ilyen, vagy 2-3 kisebb erőmű megoldaná a hazai napelemek által termelt, éves szinten kb 6 TWh energia átmeneti tárolását és a hálózatba történő igény szerinti betáplálását, ami jelenleg komoly probléma az elosztó hálózaton.
Pár hete volt osztálytalálkozónk a villamosmérnöki évfolyamtársaimmal, akik közül hárman is az országos elosztó rendszerben dolgoznak. Érdekes dolgokat meséltek, mennyi gondot okoz nekik az időszakosan üzemelő fotovillamos erőművek által termelt energia kezelése.
A kínai beruházás költsége 2,5 milliárd USD volt (900 milliárd Ft), ami alig haladja meg a magyar stadionépítési őrület árát (700 milliárd Ft), kb 3 Puskás Stadionnak felel meg, tehát még magyar viszonylatban sem elérhetetlenül sok pénz. Nagyságrendi összehasonlításként írom, hogy a debreceni CATL akkugyár ennél sokkal magasabb költségen épül (3000 milliárd Ft), csak az oda tolt állami támogatás is 300 milliárd Ft felett van. (A legfrisebb hírek szerint a gyár termelési kapacitásának ötödét sem fogják használni, a gyárrészek nagy részét be sem üzemelik, a csarnokok üresen fognak állni, a tervezett 9000 fő helyett csupán 2000 embernek ad munkát. Beruházni tudni kell...)
Kínában jelenleg 18 hasonló tározós erőmű építése zajlik mintegy 100 GW összteljesítménnyel (50 x Paks 1), többet már használnak is. Nálunk egyetlen ilyen, vagy 2-3 kisebb erőmű megoldaná a hazai napelemek által termelt, éves szinten kb 6 TWh energia átmeneti tárolását és a hálózatba történő igény szerinti betáplálását, ami jelenleg komoly probléma az elosztó hálózaton.
Pár hete volt osztálytalálkozónk a villamosmérnöki évfolyamtársaimmal, akik közül hárman is az országos elosztó rendszerben dolgoznak. Érdekes dolgokat meséltek, mennyi gondot okoz nekik az időszakosan üzemelő fotovillamos erőművek által termelt energia kezelése.
Re: Zöld topik
A mi kis falunkban elég sokan háborgunk mostanában (persze hiába). Tavaly egy viszonylag új utcában a telkek végén kivágtak egy csomó fát, kb. 10 méter szélességben az erdőből az egész utca hosszában. Az a hír járja, hogy valamelyik új lakó kérte ezt. Én el nem tudom képzelni, miért zavar bárkit egy erdő a kertje végében, és ha így is van, miért kellett ekkora mennyiségben fákat kivágni. Most persze alakul a fák helyén a rekettyés, nem tudom, ez miért jobb.
Aztán éppen a héten elkezdtek fákat vágni egy másik utcában is, ott is kis erdő volt a telkek mellett. Most is bejelentette valaki, hogy ágak nyúlnak a kert fölé, és a fűrészek beindultak így a nyár közepén, szintén hatalmas területet leromboltak. A lakók többsége meg szomorkodik, mert reggelente őzikékre ébredtek, akik ott legelésztek, ennek nyilván vége van. Gyanítjuk, hogy valami fekete pénzek is mozogtak ezekben az ügyekben, ami zajlik, egyszerűen érthetetlen, és rettenetesen szomorú.

erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Re: Zöld topik
Azt illik hozzatenni, hogy lakossagaranyosan messze Magyarorszagon haltak meg a legtobben a Covid miatt. Esetleg a nemzeti sajatossagainkat nem feltetlenul kell belekeverni altalanos vilagnezeti dolgok koze. Itthon szutyok, aljas modon volt kezelve az egesz helyzet.gomolalaci írta: ↑2025.06.27., pén. 20:35Meg arra volt jó ez a ,,politikai" vírus, hogy hogyan lehet embertömegeket félelembe, ezáltal szolgasorsba kényszeríteniK P írta: ↑2025.06.18., szer. 17:35A Covid ha másra nem is arra jó volt, hogy minden városlakó megtapasztalja azt, milyen lehet tiszta levegőjű környezetben élni. Nyilván sok hibája van (még) az elektromos autóknak is az akku gyártástól kezdve, a töltő hálózatokig, azonban a lokális szennyezés minimalizálása egyelőre csak így lehetséges….![]()
![]()
Szerencsere sikerult sokat utaznom, es a vilag egy jo resze kivirult.
Az emberek a sok felesleges szemelyes talalkozo helyett online megbeszeleseket tartottak, es ez egy hatalmas elorelepes, amit szerencsere a mai napig is az uzleti elet ahol csak lehet megtartott.
Az en utazasi szokasaim is megvaltozott, csak akkor ulok autoba, ha tenyleg szukseges. Es ha sok ember igy van ezzel, annak mar van lokalis, globalis kornyezeti hozadeka.
Core Audio termékek gyártása, TARA LABS kábelek forgalmazása
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
MBL, PrimaLuna, PASS Labs, ODEON, NAT Audio, Vivid, Entreq, Esoteric
-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 933
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 367
- Tartózkodási hely: Szada
Re: Zöld topik
Meg arra volt jó ez a ,,politikai" vírus, hogy hogyan lehet embertömegeket félelembe, ezáltal szolgasorsba kényszeríteniK P írta: ↑2025.06.18., szer. 17:35A Covid ha másra nem is arra jó volt, hogy minden városlakó megtapasztalja azt, milyen lehet tiszta levegőjű környezetben élni. Nyilván sok hibája van (még) az elektromos autóknak is az akku gyártástól kezdve, a töltő hálózatokig, azonban a lokális szennyezés minimalizálása egyelőre csak így lehetséges….


A gondolkodás nem megerőltető...
Re: Zöld topik
Itt lakom a nagyfaluban a kertvárosi zöld övezetben és látom a sok értelmetlen fa kivágását és az úgynevezett hozzáértést amikor teljesen egészséges fákat vágnak ki és nincs semmilyen magyarázat ráTctronic írta: ↑2025.06.19., csüt. 20:37A képek látható fáknak, ilyen környezetben szerintem nincs szüksége támasztékra, kordonra ki hogy hívja. De mit ér a fásítás ha nincs marketing, reklám (önfényezés) ereje.Nagyon nem akarok politikát belevinni, de sajnos ott van mindenütt.Ha "kordon" nélkül lennének beültetve nagyon sokan észre sem vennék.
Nálunk elég mostohák a körülmények, terület se túl nagy, mégis próbálok fákat ültetni. Utoljára egy birsalma fát ültettem tavaly ősszel. Locsolgatom és gyönyörködök az új hajtásaiban.

Rendszeresen ültetek zöldet de sajnos már nálunk nem lehet többet. Jó érzés minden este reggel madárcsicsergésre ébredni….

"Az igazi barát szemből támad."
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2821
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Zöld topik
A képek látható fáknak, ilyen környezetben szerintem nincs szüksége támasztékra, kordonra ki hogy hívja. De mit ér a fásítás ha nincs marketing, reklám (önfényezés) ereje.

Nálunk elég mostohák a körülmények, terület se túl nagy, mégis próbálok fákat ültetni. Utoljára egy birsalma fát ültettem tavaly ősszel. Locsolgatom és gyönyörködök az új hajtásaiban.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Zöld topik
A faültetésben az a kedvencem amikor egy csemete fát három fa karóval veszik körbe ami fából van…
Ehhez vajon honnan szereztek fát?
Ehhez vajon honnan szereztek fát?

- Csatolmányok
-
- IMG_0214.jpeg (76.42 KiB) Megtekintve 656 alkalommal
"Az igazi barát szemből támad."
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11023
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Részben igazad van, de inkább volt. Az EV jelölésű gumikat pont erre a probémára találták ki, így az elektromos autók gumikopása ma már alig magasabb, mint a hagyományosaké. No meg a mostanában bemutatott elektromos hajtású autók között már jócskán vannak emberi léptékkel tervezettek is, azaz 2 tonna és 300 LE alattiak. A SUV-okat (városi tankokat) vissza kell szorítani, ez nem kétséges, csak nehéz küldetés, mert a nép még mindig ezeket keresi (elektromos és hagyományos motorral egyaránt). Arra meg nehéz rávenni a vállalatokat, hogy ne kínáljanak olyan termékeket, amit leginkább keresnek a vásárlók. Bizonyára valamilyen büntetőadó, gazdasági szankció lesz a megoldás (amin majd lehet vitázni), szóval ez is politikai kérdés.istvan01 írta: ↑2025.06.19., csüt. 11:28Ebben a gumi-kopás szennyezésben a villany szgk bizony többet szór a levegőbe, úttestre, mint egy fele/harmad akkora össztömegű másik 4-5 személyes benzines autó. Ezt akkor gondoltam érvényesnek, amikor az egyébként kis forgalmú családi házas utcánkban házam előtt elhúz 40-50km-es tempóban egy-egy Tesla. A futómű-kerék zaj a dominás ezzel a sebességgel, se motor, se szélzaj és mégis nagyobb zajt csap, mint egy 3-4tonnás dízel furgon.
És gondolom most majd leírod, hogy semmi bajod a zöldekkel, ahogy az elektromos autókkal sem...dumdum írta: ↑2025.06.19., csüt. 11:48Azért bírom a zöldeket, megy a duma a madárcsiripelésről a városban stb. de senki nem büszkélkedik azzal, hogy pl. fákat ültetne...Nem kell hozzá saját föld sem még a városokban sem. Tisztább lenne a levegő ha lennének parkok, zöldfelületek... Ami van még azokat is kiirtják.

A mostani állításod is igencsak téves, pedig szerintem nem nehéz megtalálni az adatokat a faültetésekről. Nem tudom, le merjem-e írni, hol ültetik a legtöbb fát manapság.

Amúgy bármilyen meglepő, Budapesten is egyre több fa van, csak az elmúlt 5 évben 35 ezret ültettek (és persze sokat ki is vágtak, de így is gyarapodás történt). A hagyományosan zöld városnak mondott Bécsben sem volt ennyi faültetés mostanában.
Szerintem el kellene már engedni ezt a zöld / nem zöld marakodást. Biztos vagyok benne, hogy idővel, ahogy egyre durvább lesz a klímahelyzet, mindenki zöld lesz. A mostani gyerekeknek már ez a természetes hozzáállás, a konok ellencsapat pedig a mi korosztályunkkal sírba száll majd.
Re: Zöld topik
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2821
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2742
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Zöld topik
A Fülöp-szigeteken tanulmányai végeztével minden diáknak 10 fát kell ültetni kötelező jelleggel. Nem csak szép, de felettébb értékes gesztus is.dumdum írta: ↑2025.06.19., csüt. 11:48.......
Azért bírom a zöldeket, megy a duma a madárcsiripelésről a városban stb. de senki nem büszkélkedik azzal, hogy pl. fákat ültetne...![]()
Nem kell hozzá saját föld sem még a városokban sem.
Tisztább lenne a levegő ha lennének parkok, zöldfelületek...
Ami van még azokat is kiirtják.
https://qubit.hu/2019/05/29/minden-fulo ... az-iskolat
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Zöld topik
Egy kis olvasnivaló a belsőégésű motorok "levegőtisztító" hatásának realitásáról:
(Spoiler: nem életszerű, extrém körülmények között, elméletileg, talán...)
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 1022005532
(Spoiler: nem életszerű, extrém körülmények között, elméletileg, talán...)
https://www.sciencedirect.com/science/a ... 1022005532
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Zöld topik
Igaz, hogy 1600m2-es a telkünk, ami manapság nem számít kicsinek, de ezen kb. 20 kisebb-nagyobb fa van, sok cserjével, egyebekkel, mindet mi ültettük.
Ezzel szemben a szomszéd utcába tavaly költözött egy család, ahol nem csak az utcán van műfű a totálisan lebetonozott felületre borítva.

erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Re: Zöld topik
Ugyan! Az sehol nincs egy lakótelepen vasárnap reggel 6-kor induló 18 éves Opel dízelmotor hangjához, aminek a kipufogója is lyukas. Ráadásul extra fekete füstpamacs is jár hozzá!

erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Re: Zöld topik
nagyon leragadtunk a fenntartatható, élhető jövő kérdésben a városi villany, nem villany közlekedésben. Ennél globálisan nagyságrenddel nagyobb a baj és veszély. Az alábbi linken hozzávetőleges pontossággal gyűjtik a Föld összes országa energia felhasználását TWh mértékegységben jellemőz forrásonként. Ebben még mindig csekély arányú a valóban tiszta (kevésbé szennyező) szél és napenergia. 1950-óta 6,5félszeresére emelkedett a teljes energia felhasználás. A biomassza (miket sorolnak ide?, szerintem ez inkább fosszilis) és a nukleáris alig változott 2023-ig. Ez a 6,5-szeres emelkedés arányos lehet a Föld népesség növekedésével, de az átlagos jólét emelkedése azt is magával hozza, hogy az egy lakosra eső energia felhasználás is növekszik. A linken egy másik dinamikus ábrán látható, hogy ebben 1965-óta USA és Kanada magasan az első és zárkóznak fel Kína, India és Brazília lakosai.
https://ourworldindata.org/energy-mix
https://ourworldindata.org/energy-mix
-
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2024.10.16., szer. 13:18
- Értékelés: 48
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Zöld topik
Van robbanómotoros gépjárműved?Alex_Aston írta: ↑2025.06.19., csüt. 09:09Remélem ezt komolyan mondtad, mert viccnek durva a lenne.
Tehát tisztább levegőt pufog ki, mint ami bemegy?![]()
Így meg is lehetne oldani a globális legszennyezést, de úgy gondolom ez nem egészen így működik sajnos.
Próbáld ki, hogy nem cserélsz levegőszűrőt a motornál.....

Még az utastéri légszűrők is szűrnek a jobbak a pollent is.
Elektromos közlekedés.....
A villamos síneknél még a beton is rozsdaporos végig. Ez nem probléma..?
A fémpor a legveszélyesebb mert a tüdőbe jutva onnan sosem tud távozni.
Azért bírom a zöldeket, megy a duma a madárcsiripelésről a városban stb. de senki nem büszkélkedik azzal, hogy pl. fákat ültetne...

Nem kell hozzá saját föld sem még a városokban sem.
Tisztább lenne a levegő ha lennének parkok, zöldfelületek...
Ami van még azokat is kiirtják.
Már a B oldal forog így 60 felett...
Re: Zöld topik
Pedig nincs is szebb hang mint egy Dodge Challenger SRX 392-es (6 literes) Hemi motor hangjánál, amikor jól lepadlózza neki a kockás inges, farmernadrágos, baseball sapkás yenki farmer.pali923 írta: ↑2025.06.19., csüt. 11:09Azt már én teszem hozzá, ha már úgyis városi közlekedésről beszélünk, és mindenképpen autóba kell ülni, akkor nem nagy autókról kéne beszélnünk - akármilyen hajtáslánc van bennük. Nekem nagyon tetszett egy párizsi polgármester javaslata, aki ki akarta tiltani a kéttonnás terepjárókat és suvokat a városból. Amiben igaza van, de nyilván esély nincs rá manapság.

Re: Zöld topik
Ebben a gumi-kopás szennyezésben a villany szgk bizony többet szór a levegőbe, úttestre, mint egy fele/harmad akkora össztömegű másik 4-5 személyes benzines autó. Ezt akkor gondoltam érvényesnek, amikor az egyébként kis forgalmú családi házas utcánkban házam előtt elhúz 40-50km-es tempóban egy-egy Tesla. A futómű-kerék zaj a dominás ezzel a sebességgel, se motor, se szélzaj és mégis nagyobb zajt csap, mint egy 3-4tonnás dízel furgon.
Re: Zöld topik
Nem én találtam ki, és nem is a Kiskegyedben olvastam. Mostanában volt egy tudományos autós konferencia, ott hangzottak el ilyenek. Azt is hozzátették persze, hogy ez nem megy akármilyen autókkal, régi, elhanyagolt nem játszik.
Azt már én teszem hozzá, ha már úgyis városi közlekedésről beszélünk, és mindenképpen autóba kell ülni, akkor nem nagy autókról kéne beszélnünk - akármilyen hajtáslánc van bennük. Nekem nagyon tetszett egy párizsi polgármester javaslata, aki ki akarta tiltani a kéttonnás terepjárókat és suvokat a városból. Amiben igaza van, de nyilván esély nincs rá manapság.
erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
Online
Tehát tisztább levegőt pufog ki, mint ami bemegy?
Így meg is lehetne oldani a globális legszennyezést, de úgy gondolom ez nem egészen így működik sajnos.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5139
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3457
Re: Zöld topik
Remélem ezt komolyan mondtad, mert viccnek durva a lenne.
Tehát tisztább levegőt pufog ki, mint ami bemegy?

Így meg is lehetne oldani a globális legszennyezést, de úgy gondolom ez nem egészen így működik sajnos.
Csak a Marantz! :-D
Re: Zöld topik
Azért ez sem feltétlenül fekete-fehér igazság. A mérések szerint a városi levegő sokszor tisztább, amikor elindulnak haza a robbanómotoros autósok, mert működik a légszűrőjük, és tisztítják a levegőt. Az autók által okozott porszennyezés legnagyobb forrása a gumik kopása, ami egy 3tonnás akkus autó esetén jóval nagyobb, mint egy kicsi dízel esetén. Ezt nem érzékeled feltétlenül, de mérhető.
Persze sokat segítene, ha nem lenne 16 év az autóállomány életkora, és az autók megkapnák a folyamatos karbantartást, és cserélik, amit kell. A csend meg nyilván a villanyautók mellett szól, az sem mindegy.
Vagyis autók helyett bicikli, séta és tömegközlekedés lenne az egyetlen járható út. Csak hát a mi kis falunkban is sokan mennek autóval a 300 méterre levő kisboltba is, tapasztalat...

erősítő: LZ 7, cd: Marantz CD5000 modifikált, dvd: Cambridge Audio DVD89, lemezjátszó: REGA Planar2+RB250 AN kábel+Roksan Corus Black+Orbit2+Heed Quasar streamer: Electrocompaniet RENA S1+Schiit Bifrost Multibit, hangfal: Triangle Antal EX, kábel: Wireworld, Chord, Valhalla
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11023
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
A 2013-as árvíz idején sok napra lezárták a budai alsó rakpartot és az eggyel felette lévő utakat (Bem rakpart, Árpád fejedelem útja, stb.) is az autóforgalom elől, de gyalogosok és bringások elől nem. Akkoriban minden reggel arra jártam kerékpárral Óbudáról a Kopaszi gátra, délután vissza. Abban a néhány napban velem együtt sokan megtapasztalhatták, milyen lenne a város a brutális autóközlekedés, zaj és füst nélkül. Csend volt, emberek sétálgattak a parton, jó volt a levegő, madárszót lehetett hallani reggel 9-kor. Aztán pár nap múlva visszaállt minden, a zajszint is visszugrott 70 dB fölé, de páran talán még emlékszünk.K P írta: ↑2025.06.18., szer. 17:35A Covid ha másra nem is arra jó volt, hogy minden városlakó megtapasztalja azt, milyen lehet tiszta levegőjű környezetben élni. Nyilván sok hibája van (még) az elektromos autóknak is az akku gyártástól kezdve, a töltő hálózatokig, azonban a lokális szennyezés minimalizálása egyelőre csak így lehetséges…
Re: Zöld topik
A Covid ha másra nem is arra jó volt, hogy minden városlakó megtapasztalja azt, milyen lehet tiszta levegőjű környezetben élni. Nyilván sok hibája van (még) az elektromos autóknak is az akku gyártástól kezdve, a töltő hálózatokig, azonban a lokális szennyezés minimalizálása egyelőre csak így lehetséges….
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11023
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Ez szerintem nem kíván kommentálást.
Köszönöm az ajánlást, volt hozzá szerencsém.Apropó növényi aktivitás, ajánlom olvasásra Peter Wohlleben - A fák titkos élete cimű könyvét.
Kevés rombolóbb tevékenysége van a modern embernek a tömegturizmusnál. Ebben sajnos én sem játszom tisztán, valóban sokat mozgolódom, de szerencsére ritkán utazom városnéző turistaként, erről már sok éve leszoktam, pl a tömegiszonyom miatt. Utoljára Lisszabonban mászkáltam egy napot utcákat nézegetve kb 8 évvel ezelőtt, az valami egészen elkeserítő élmény volt. Szó szerint hullámzott a több tízezres tömeg a régi belvárosban és emberek egymást taposták, hogy beülhessenek valahová egy kávéra és megcsinálhassák a kötelező szelfit valami (vélt) nevezetesség előtt. Mert ugye kávé és szelfi nélkül nincs élet.Túlturizmus témájában egy tegnapi cikk: https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2 ... del-europa
Re: Zöld topik
Ezek szerint régen számoltam utána, elnézéstLuxor Audio írta: ↑2025.06.16., hétf. 17:50Tévedős napot tartunk, úgy tűnik.
"Jelenleg az emberiség kb. 58%-a él városokban. Ez az arány várhatóan 68%-ra nő 2050-re."

Apropó növényi aktivitás, ajánlom olvasásra Peter Wohlleben - A fák titkos élete cimű könyvét. Egy élőlény, nemcsak attól számít aktívnak, hogy dinamikus helyzetváltoztatásra képes, illetve az aktivitás nem kizárólag fizikai természetű.Luxor Audio írta: ↑2025.06.16., hétf. 17:43Azt sem hiszem, hogy a környezettudatos életnek arról kellene szólnia, hogy egy növény aktivitásával éljük le a nekünk adatott éveket. De szívesen vállalok egy megméretést, ki mennyi környezeti terhelést okoz élete során és mennyit tesz az okozott károk ellensúlyozására.
Túlturizmus témájában egy tegnapi cikk: https://www.vg.hu/nemzetkozi-gazdasag/2 ... del-europa
"Áldozat nélkül nincs veszteség"
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15748
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11023
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Zöld topik
Tévedős napot tartunk, úgy tűnik.
"Jelenleg az emberiség kb. 58%-a él városokban. Ez az arány várhatóan 68%-ra nő 2050-re."
Többi vonatkozó gondolatomat lásd ELEX-nek adott válaszomban!