Még egy annyi, hogy a 163 LE-s B3 motorral azért érdemes menni egyet és egy kicsi kihúzatni, hogy érezze, az-e, amire számít. Nekem a 197 lovas B4 motor van a 2025-ös V60-asomban, és őszintén, az autó nem tűnik 197 lovasnak... A korábbi autóm, a IV-es Skodában 150 lovas CRD-motor volt, na azt bizton állítom, hogy ez a B4 motor nem érződik 47 lóerővel erősebbnek. Szerintem az van, hogy a Volvo a lóerőkben a benzinmotor teljesítményéhaz hozzáadja az ISG huszonvalahány lóerejét, ezért modjuk a 197 lovas B4 motornál a 197 LE az összegzett rendszerteljesítmény lesz, amivel van egy aprócska probléma szerintem, hogy egyrészt nem tudja leadni huzamosabb ideig ezt a teljesítményt, másrészt nem is biztos, hogy bármikor is lemérhető 197LE összteljesítmény, ez csak papíron létezik egy összeadás művelet eredményeként. Eg ISG-nek természetesen van saját teljesítménye, de azért egy indító-generátor nem összehasonlítható egy plugin-hybrid "valódi" elektromotorjával. Ezért van az, hogy pl. a Mercedes a mild hybrid motorjainál (is) korrektül a benzinmotor teljesítményét és az ISG teljesítményét külön tünteti fel, már az egyszerűsített megjelenítésnél is, és ott is van egy kisbetűs megjegyzésre való hivatkozás minden esetben:

Nos, ez alighanem azt jelenti, hogy egy 163 lovas(nak feltüntetett) B3 motor nem úgy fog viseledni, mint egy 163 lovas ISG-nélküli motor (utóbbi erősebbnek érződik).
SZERINTEM. Aztán persze lehet, hogy rosszul tudom, de az én Volvóm tényleg nem nyújtja 197 ló érzését, ennél egy 182 lovas BMW rendesen agilisebbnek tűnik. Igaz, ez a váltó karakterisztikáján is múlik, a Volvónál nincs "sport" üzemmódja a váltónak... (manuális van, elég hülyén megoldva, de van).
Amire még érdemes figyelni, hogy MINDEN modern Volvo leszabályoz 180-nál (teljesen függetlenül a motor teljesítményétől), nem tudom, hogy ez érdekes-e, de ha sokat jár vele Németországban, akkor esetleg akár érdekes is lehet.