A két poszt között csupán annyi az eltérés, míg a Tied konkrétumokat tartalmaz, a másik csak elméleti szinten találgat, nem ellenőrzi az állításokat (de ha megtenné is irányítva lenne, önmaga korlátai miatt, szóval szinte felesleges).SoundMania írta: ↑2025.08.21., csüt. 06:53Zoli, neked is csak azt tudom mondani, hogy szinte teljesen amatőrök is nagyon pontosan, helyesen meg tudnak ítélni dolgokat, ha nincsenek beoltva előítéletekkel. Van ismerősöm, aki sok éve hallgatott Rega p3 +Denon 103r , Denon pma860, B&W cdm1, ANL sp és Acrolink powerkábel szettet. A családja is kezdett belevonódni a zenehallgatásba, ezért úgy döntött ezeket rájuk hagyja és vesz magának jobb szettet. Systemdek, Heed quasar, si3 lettek,(mind maga meghallgatta, hogy tényleg jobbak is a vásárlás előtt, ugyan javaslatra, mert nem jártas a hifis dolgokban) ANL meg CDM1, Acrolink maradt. És minden befolyás nélkül nagyon tetszett neki a javulás. Ezek voltak az előzmények. Megbeszéltük, hogy ha tudok vigyek neki jobb dobozt kipróbálni. "Bátor" voltam és vittem Triangle Cometeket. És mellette 2 drótot. Egy olcsó Tiglon sp kábelt meg egy Furutech tápot. A dobozcsere tetszett neki, saját magától azt mondta szerinte 300 ezer forintosra saccolja, annyival jobb mint a B&W. A drótokra csak csóválta a fejét, szkeptikus volt. Először a Tiglon került be. Bármi befolyás nélkül jól jellemezte a különbséget saját szavaival, nem ismerve a hifis szlogeneket. Nem olyan dús, de pontosabb és ütősebb....fülelek írta: ↑2025.08.20., szer. 21:24A kábelek egész másféle torzításokat visznek be a rendszerbe, mint amilyeneket az elektronikák generálnak. Ezen nincs mit vitázni, ez mérhető és hallható tény. Ezért kábelekkel elektronikák közti minőségi különbséget nem lehet helyreállítani pláne megfordítani. Az élvezhetőségi faktor az más dolog, azon változtathat egy jobb kábel egy gyengébb elektronikával, de az meg pokolian szubjektív és egész biztosan nem működik széles skálán, azaz mindenféle zenével meg hangsugárzóval. A hangminőség megelégedettségi szint különféle embereknél különböző, és bár változik idővel, elég nagy különbségek megmaradnak, emiatt tök felesleges akár ismeretlen embert kérdezni, te mit hallottál, mennyire tetszik, stb. be lehet kéredzkedni közös hallgatásra, a kereskedések nagyobb része rugalmasan áll hozzá a kipróbálási lehetőséghez. Némelyik pénzt kér egy alapos meghallgatásért, de ha ezáltal elkerülhető egy téves választás, akkor nagyon megéri kifizetni a próbát.
Ha ezeket a dolgokat nem látjátok be, mentek befelé az audio egyre sűrűsödő erdejében. Jó kirándulást!
És végül jött a Furu a Heed si3 tápjába (Acrolink helyett) . Itt elkerekerekedtek a szemei. Azt mondta: ez csodálatos! Onnéttól nem lehetett beszélgetni, csak zenehallgatás volt! :) Sorra szedte elő a lemezeket, hogy eztis-ezt is.... :) és szintén ő mondta, hogy messze ez a kábel csere ért a legtöbbet! Szóval most dobozokat cserél, meg kábelekre gyűjt..... Szerintem ez jó "kirándulás volt.
A többieknek meg jó dagonyázást az udvari homokozójukban! :)
Az alapvető prtobléma, hogy olyan elektronikát elve meg se kell venni, ami nem jól szól. Ha feltételezzük, hogy a két elektronika, amiről szó van, kategóriájában nagyon jó vétel és a hangja is jó, akkor értelmezhető az elméleted. De aki minden xirxart megvesz, az nyilván nem tud vele mit kezdeni.
De egy másik konkrétum, ahol a drótok és készülékek nem képviselnek nagy értéket (anyagilag, zeneileg igen).
RLC Laci haverom (immárion haverom lett) épített egy szélessávú hangfalat. Mivel érdekelnek ezek, elmentem meghallgatni. Előtte már mesélte, hogy TMP ANT DAC-ja van, vittem magammal egy TMP ANT erősítőt, ami az alap verzió, a maga 9 Wattjával. De tudván, hogy kábelekkel sokan nem foglalkoznak, vittem magammal egy AN-B tápdrótot és egy Hitachi SAX102 interkonnektet. Bekötöttük, a kábelekkel nyilván jobb lett, ez eddig nem is érdekes. Lacinak annyira megtetszett az ANT erősítő is, hogy "rendelt" egyet a TMP-től. Legközelebb, mire mentem hozzá, már elkészült az RLC-206H dobozból egy újabb verzió, mert az elsőnek, bár így is baromi jó volt, volt egy kis nemkívánt felrakódása a középtartományban, ezt kivédte a következő doboznál (ez lett a végleges). Közben persze, megkapta az ANT erősítőt is, de nem azt az alap verziót, ami nekem van, hanem már a külső tápegységgel szereltet, ami ráadásul 15 Wattosra nőtte ki magát. Magyarul, ez a gyártón és modellen belül egy magasabb kategória.
Elkezdtük hallgatni és nem tudta azt, amit akkor tudott, amikor a kisebb erősítőmet kivittem és a hangfal még csak "félkész" volt, fészkelődtem. Nyilván, a madzagjaimat akkor hazahoztam és maradtak a gatyamadzagok a rendszerben. Ekkor adtam neki egy 1,5méteres AN-B kábeldarabot, hogy vágja el 70-80 arányban és csináljon belőle tápdrótot az erősítő és a DAC-ba, illetve épp itt (AVX) olcsón valaki árult egy kb 50 centis AN Lexus IC-nek való drótot, azt megvettem neki és tessék feldugózni.
Miután ez megtörtént, kijött a papírforma, az kültápolt erősítő és a modifikált hangfal már lemosta az első konfigot, és a csavar a sztoriban, mindezt egy 10ezer forintos, kínai médiaboxról etettük, youtube-ról egy kommersz USB-vel átkötve a TMP DAC-ra. Később ToMPi (TMP Tamás) adott Lacinak valami olcsó Mundorf hangfaldrótot (filléres), ami még jobban kinyitotta a zenét, aztán az I-re a pontot egy TakeT Batpure supertweeter tette fel, 25ezer forintért.
Laci magasról xart előtte a drótokra és vélhetően most se áldozna százezreket rájuk, de a -jó- madzagok hatalmát Ő is megtapasztalta, már ebben a nagyon alsó szegmensben is.
Kell e erről bárkit meggyőzni? Szerintem nem.
Mindenki eldöntheti magának, sas akar lenni és magasan repülni, vagy varjú, akik csipkelődnek és kárognak.