Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14118
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.08.04., hétf. 08:47
AAttila írta:
2025.08.04., hétf. 08:40
Vinkler írta:
2025.08.04., hétf. 08:31
Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Maximum annyi,hogy a kanyar miatt nehezen észrevehető betontámfalnak ne olyan nagy sebességgel menjenek neki... ;)
...hanem inkább a szemből érkezővel ütközzön. :rolleyes:
De mindegy is, egy 146 méteres kerékpárút akkor sem lesz értelmetlenebb, ha csúszdaparkkal vagy bobpályával kombinálják.
ha eltekintünk a 146 métertől, kanyart szűkíteni és nem szélesíteni :D lehet ott terem valami ritka giliszta, pont abban a kanyarban és a zöldek beintettek :kapdelm: agyrém

fotóm nincs,de hajdúszboszolóról, nagyhegyesre a bicajúton is a nagy büdös semmiért (az út mellette tök egyenes), pont ahol meggurít a lejtő (2% kb csak, nem vészesen nagy,de azért megurul rendesen a kaptató után), beraktak egy S kombinációt, de olyan 3-4 méteren belül jön a bal-jobb. amikor először ott mentünk (többnyire az úton jártunk) volt meglepetés, meg sikongatás, "hó-hó-HÓ-HÉÉ-HÓÓÓÓ ==> jelentése: "MIAFAXÉRFÉKEZEL?!!!" aztán pikk-pakk kiderült :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4008
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5107
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

AAttila írta:
2025.08.04., hétf. 08:40
Vinkler írta:
2025.08.04., hétf. 08:31
Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Maximum annyi,hogy a kanyar miatt nehezen észrevehető betontámfalnak ne olyan nagy sebességgel menjenek neki... ;)
...hanem inkább a szemből érkezővel ütközzön. :rolleyes:
De mindegy is, egy 146 méteres kerékpárút akkor sem lesz értelmetlenebb, ha csúszdaparkkal vagy bobpályával kombinálják.

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.08.04., hétf. 08:31
Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Maximum annyi,hogy a kanyar miatt nehezen észrevehető betontámfalnak ne olyan nagy sebességgel menjenek neki. ;)
Etyeknél most is volt baleset. A beláthatatlan kanyarban (lejtőzés közben) a bringás apuka belerongyolt egy teherautóba. (amit ott szabálytalanul parkolt.)

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Sok km bringaút még aszfaltot sem kapott. Egy kis töltés és rádobálták a térkövet.
De a legalja ennek az egésznek, amikor az út szélétől fél méterre húznak egy sárga vonalat, ezzel kész a kerékpársáv 36_1_10.gif

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14257
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9316
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Ennek a szűkítésnek amaúgy mi lenne az értelme? Mert, ahogy elnézem lenne hely a 2 sávnak is. gondolkodik.gif
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2803
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1159

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

pärt írta:
2025.08.03., vas. 23:01
revox írta:
2025.08.02., szomb. 23:27
Nem tréfáltak

1754169986380.jpg
Nem rossz, de itt egy másik, még cifrább. Én tényleg nem keresem ezeket, de valahogy mégis beléjük futok.
Hétvégén kéktúráztunk, ezt a csodát ma Szendehelyen lőttem - a turistaút egy darabig ugyanitt ment. Rövidke szakasz, amit kárpótlásképp két kalandelemmel tettek izgalmasabbá. Az első:IMG20250803104417.jpg
IMG20250803104443.jpg
Ha nem zúztad le magadat és a szembejövőt az agyhalott szűkületben, akkor pár méter és egy újabb kanyar után így ér véget az önfeledt lejtőzés:
IMG20250803104711.jpg
Bár nem látszik tökéletesen, de igen, azok ott a végén éles, durva kövek, amikre akár 30-as tempóval is érkezhetsz.
Most kerestem rá erre a csodára: még 2015-ben készítettek Szendehelyen Eu-s forrásból három különálló kerékpárút szakaszt, összesen 1,1 km hosszban 200 millióból. A képen látható az egyik, a hossza száznegyvenhat méter (146m), és semmiféle összeköttetésben nincs más kerékpárúttal, magyarán semmiből visz sehová, de legalább veszélyesen, feleslegesen és qrva drágán.
Csodálatos :D
Nálunk vannak olyan repedések a kerékpárutakon,hogy lassan a kerék beszorul,mindig eszembe jut,hogy egy rétegvizasgálatra kíváncsi lennék.Gondolom papír vastagságú az alátöltés+az aszfalt is,ezek,hogy sosem lesznek kijavítva az is biztos. 36_1_11.gif

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4008
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5107
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.08.02., szomb. 23:27
Nem tréfáltak

1754169986380.jpg
Nem rossz, de itt egy másik, még cifrább. Én tényleg nem keresem ezeket, de valahogy mégis beléjük futok.
Hétvégén kéktúráztunk, ezt a csodát ma Szendehelyen lőttem - a turistaút egy darabig ugyanitt ment. Rövidke szakasz, amit kárpótlásképp két kalandelemmel tettek izgalmasabbá. Az első:
IMG20250803104417.jpg
IMG20250803104443.jpg
Ha nem zúztad le magadat és a szembejövőt az agyhalott szűkületben, akkor pár méter és egy újabb kanyar után így ér véget az önfeledt lejtőzés:
IMG20250803104711.jpg
Bár nem látszik tökéletesen, de igen, azok ott a végén éles, durva kövek, amikre akár 30-as tempóval is érkezhetsz.
Most kerestem rá erre a csodára: még 2015-ben készítettek Szendehelyen Eu-s forrásból három különálló kerékpárút szakaszt, összesen 1,1 km hosszban 200 millióból. A képen látható az egyik, a hossza száznegyvenhat méter (146m), és semmiféle összeköttetésben nincs más kerékpárúttal, magyarán semmiből visz sehová, de legalább veszélyesen, feleslegesen és qrva drágán.

Online
Avatar
pärt
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4008
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5107
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Rotox írta:
2025.08.03., vas. 21:53
zoli73 írta:
2025.08.03., vas. 10:35
...
Igen, egyértelműen teljes hajtáslanc csere lenne, nem foltozgatás, barkácsolás. Viszont abban biztosan igazad van, hogy nem éri meg. ...
Végülis mindent meg lehet oldani (ha a költség nem szempont... ;)): outi Merida Scultura "gravelesítve". :rolleyes:
(Forrás: Merida Scultura owners FB csoport)
Nekem nagyon tetszik ez a trend, hogy a korábban elég merev határok összecsúsznak. Aero, könnyű mászó, aszfalt, gravel... A széles áttételek, aero jellegű, de nem kényelmetlenül merev vázak, komoly gumiférőhelyek szinte minden kategóriában kezdik kicsit átfedni egymást, tűrhető kompromisszumot kínálva egy szimpla sor és kerékcserével. Egy ilyesmi kombóval például nyilván nem lehet komolyabban varacskolni, de egy kicsit ki lehet vele tolni a korlátokat.

Online
Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2121
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1324
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

zoli73 írta:
2025.08.03., vas. 10:35
...
Igen, egyértelműen teljes hajtáslanc csere lenne, nem foltozgatás, barkácsolás. Viszont abban biztosan igazad van, hogy nem éri meg. ...
Végülis mindent meg lehet oldani (ha a költség nem szempont... ;)): outi Merida Scultura "gravelesítve". :rolleyes:
(Forrás: Merida Scultura owners FB csoport)
Csatolmányok
FB_IMG_1754250375848.jpg

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

×Bahrain , Bianchi

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2025.08.03., vas. 13:41
AAttila írta:
2025.08.03., vas. 13:25
:rolleyes: ;peace;
Screenshot_20250803_132342_Facebook.jpg
Vajon bringákat is cserélnek? gondolkodik.gif :D
A Bahrein jövőre Bianci-val megy. A Grinta-nak szerződése van a Cervelo-val. Vagy mire gondoltál?

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14257
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9316
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

AAttila írta:
2025.08.03., vas. 13:25
:rolleyes: ;peace;
Screenshot_20250803_132342_Facebook.jpg
Vajon bringákat is cserélnek? gondolkodik.gif :D
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5775
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

:rolleyes: ;peace;
Screenshot_20250803_132342_Facebook.jpg
Screenshot_20250803_132342_Facebook.jpg (122.08 KiB) Megtekintve 493 alkalommal

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4713
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3248
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

asebestyen írta:
2025.08.03., vas. 00:36
zoli73 írta:
2025.08.02., szomb. 16:40
Hézagolók? Adapterek? Ilyesmik nem szükségesek egy ilyen átépítéshez, így az sincs ami meggyengülne, lelazulna, elállítódna. Gyári? Gyárilag szerelt? Ez mit is jelent? Gyárilag(összeszerelő üzemben, műhelyben, bringásboltban) is csak emberek, és ugyan olyan gyári alkatrészekből szerelik össze a bringákat, mint amit Mi is megvásárolhatunk, és felszerelhetjük a bringáinkra, a végeredményben nincs különbség. Ha mégis van különbség, akkor az csak a kivitelező hozzáértésén múlik. Természetesen nincsenek saját készítésű, barkács elemek a képben, csak gyári alkatrészek.
Egy ilyen átépítéshez szükség van egy 12-es lánckeréksorra, ami mindenféle átalakítás, vagy adapter nélkül felmegy a 10-es helyére. Kell egy új, egysebességes hajtómű, ami a régi helyébe 100%-ban kompatibilis, és beszerelhető. Hátsó váltó, váltó kar, és lánc, ami még szükséges, de ezek is csereszabatosak a régi alkatrészekkel, csak már 12-es rendszerben működnek együtt. Minden egymással kompatibilis, mert minden "gyárban készült", nem házi mókolás, okoskodás.
Naívan azt hittem az itt aktiv fórumtagok jártasak a kerékpár építésben, javitásban, így jól ki tudjuk tárgyalni a témát, de csalódnom kellett.
Bíztam benne, hogy itt olvashatok valakitől használati, összehasonlítási(2x10 vs. 1x12) tapasztalatokat, de csak a "tuti nem lesz jó, mert nem gyári(de mi?)", és a "faxság" véleményekre futotta.

Ui.: A hézagolókkal kapcsolatban ne tévesszen meg az, amit Revox hozott a képbe, hogy a kéttányéros hajtóműre fel lehet szerelni adapterek(gyári) segítségével a 12s kompatibilis lánctányért. Nem ez a cél, nincs ilyen terv.

Ui.2: Valószínűleg nem lesz kivitelezve, mert a fiam annyira nincs tőle belelkesedve, és így nekem sem kell kidobnom 150-200e-ret alkatrészre. Aztán lehet, hogy később még visszatérünk rá...
Ki beszélt itt nem gyáriról? Ki mondta, hogy nem lehet szinte bármit megcsinálni?
Ha van egy jó állapotú hajtás - váltásrendszered, mondjuk Sram XO, azt nem éri meg átépíteni 1x12s-re.
150-200e?
1db Sram XO 12s kazetta 216.290.- Ft. Ez persze nem megy fel a 11s HG szabadonfutóra, ahhoz XD-re kell cserélni. Persze, tehetsz fel NX-et is, az felmegy a 11s HG rotorra és csak 30e Ft, azaz elkezdheted a jó 2x10s rendszert lebutítani egy alsó polcos 12s-re. A Simano 12s rendszere microspline-os, a teljes kínálat.
Az 1x12s olyan érzékeny a láncvonalra, a Shimano pláne, hogy vadi új 0km-es bicajokon ugrál a lánc a 11t és a 12t lánckerekek között nagyobb erőkifejtésnél. Újonnan, gyárilag, irodalma végtelen. Sramból montin mechanikussal semmi értelme foglalkozni 2025-ben. Egy GX AXS upgrade kit ~450Eur, X01 AXS upgrade kit ~600Eur, XX AXS-t nem is mondom, ebben nincs hajtás, se hajtómű, se lánc, se sor, se középcsapágy.
És így lehet végigmenni mindenen. A váz meg nem lesz boostos/super boostos soha és ahogy nem kapsz már olyan teleszkópot, ami nem minimum taperdes, nem boostos hajtás és agy is egyre inkább csak alsó polcos lesz.
Ha egy normális upgrade árát hozzáteszed ennek a Specinek az árához, egy jó 1x12s bicajt lehet venni, ami még sok évig kompatibilis lesz mindennel (kivéve ha Cannondale Ai-vel és Leftyvel :D ) Ez nem 3x8s -> 3x9s átalakítás, ennek ellenére nem lehetetlen, mindössze teljesen értelmetlen, gazdaságtalan, nem éri meg egyáltalán. De ha szeretnétek a szopórollert jó izomból meghajtani, hajrá! Mi csak ettől szerettünk volna megóvni.
Igazad van, itt egyikünk sem ért sem a kerékpározáshoz, a monti rendszerek közti különbségekhez, nincs tapasztalatunk egyik rendszerrel sem, nem építettünk soha kerékpárt és nem is értünk semmihez. De, bocsánat, csalódást azt tudunk okozni! :D
Bevallom, a kissé cinikus megjegyzésem némileg annak szólt, hogy "kiugrasszam a nyulat a bokorból". Ezek szerint ez kellett hozzá, hogy érdemben, szakmai alapon tudjunk beszélgetni a kérdésről. Bár a sértődöttségedet nem nagyon értem, ez csak egy hobbi, nem vérre megy. ;)
Mivel azt már korábban is leirtam, hogy ezen abringán egy HG kazettás kerék van, igy felesleges a Sram, Shimano csúcs cuccait idecitálni. A 150-200e keret részemről nem légbőlkapott, pontosan utánanéztem, hogy mire volna érdemes cserelni, és mennyit is kellene rászánni. Az általad vázolt kategória, amibe a konkrét kazetta, és elektromos váltórendszer tartozok, az nem éppen a hobbi kategória. Ezekről szinte mindenhol azt olvastam, hogy bár baromi jók, de nem földi halandóknak való. Vegyék azok, akik versenyeznek, vagy sok az égetni való pénzük.
A napokban láttam egy videot, amiben konkrétan a Sram lánckeréksorokkal foglalkoztak, és arra jutottak, hogy a legdrágábbak, amik egy darabból készülnek CNC forgácsolással, nem nyújtanak annyival jobb teljesitményt, mint a HG kompatibilisek, de a gyártástechnológiájuk miatt az áruk irreális, és ezt nem is tartják jó iránynak. Valójában csak a technológiai tudás fitogtatását szolgálják.
De ha már itt tartunk, igenis kíváncsi volnék a tapasztalatodra. Mit tudsz arra mondani, amibe már több kommentben is belefutottam, hogy bár az 1x12s rendszer láncait kimondottan erre az igénybevételre(többnyire keresztben futás) tervezik, de ennek ellenére nagyon megviseli őket, és nem is bírnak sokat? Tényleg így van?
Köszönöm!

Ui.: Én már kb. 30 éve a Sram mellett tettem le a voksomat, és az óta csak ezeket a váltórendszereket használom, csak ilyen van a család bringáin. Ár/teljesitmény arányban jobbnak tartom, mint a Shimano, de ezzel nem szeretnék csöves vs. félvezetős jellegű hitvitákat gejeszteni.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4713
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3248
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

lacee írta:
2025.08.03., vas. 10:09
zoli73 írta:
2025.08.02., szomb. 16:40
Vinkler írta:
2025.08.02., szomb. 07:58

Asebestyen leírta, nem fogom ismételni.
A hézagolókkal, adapterekkel teletűzdelt rendszerekkel borzalmas tekerni. A tekerési érzet pocsék általában, és SOSEM lesz olyan működés szempontjából, mint egy gyári rendszer. Ráadásul folyamatosan (nyilván, ha használva van) ezek az adapterek, hézagolók meggyengülnek, lelazulnak. Csere, állítás, baxakodás. Mondjuk akit ezek nem zavarnak, annak lehet jó, bár simán lehet, h többe kerül a lé, mint a hús. Ez is simán benne van a pakliban sajnos.
Na mindegy, én megyek és tekerek egyet.
Hézagolók? Adapterek? Ilyesmik nem szükségesek egy ilyen átépítéshez, így az sincs ami meggyengülne, lelazulna, elállítódna. Gyári? Gyárilag szerelt? Ez mit is jelent? Gyárilag(összeszerelő üzemben, műhelyben, bringásboltban) is csak emberek, és ugyan olyan gyári alkatrészekből szerelik össze a bringákat, mint amit Mi is megvásárolhatunk, és felszerelhetjük a bringáinkra, a végeredményben nincs különbség. Ha mégis van különbség, akkor az csak a kivitelező hozzáértésén múlik. Természetesen nincsenek saját készítésű, barkács elemek a képben, csak gyári alkatrészek.
Egy ilyen átépítéshez szükség van egy 12-es lánckeréksorra, ami mindenféle átalakítás, vagy adapter nélkül felmegy a 10-es helyére. Kell egy új, egysebességes hajtómű, ami a régi helyébe 100%-ban kompatibilis, és beszerelhető. Hátsó váltó, váltó kar, és lánc, ami még szükséges, de ezek is csereszabatosak a régi alkatrészekkel, csak már 12-es rendszerben működnek együtt. Minden egymással kompatibilis, mert minden "gyárban készült", nem házi mókolás, okoskodás.
Naívan azt hittem az itt aktiv fórumtagok jártasak a kerékpár építésben, javitásban, így jól ki tudjuk tárgyalni a témát, de csalódnom kellett.
Bíztam benne, hogy itt olvashatok valakitől használati, összehasonlítási(2x10 vs. 1x12) tapasztalatokat, de csak a "tuti nem lesz jó, mert nem gyári(de mi?)", és a "faxság" véleményekre futotta.

Ui.: A hézagolókkal kapcsolatban ne tévesszen meg az, amit Revox hozott a képbe, hogy a kéttányéros hajtóműre fel lehet szerelni adapterek(gyári) segítségével a 12s kompatibilis lánctányért. Nem ez a cél, nincs ilyen terv.

Ui.2: Valószínűleg nem lesz kivitelezve, mert a fiam annyira nincs tőle belelkesedve, és így nekem sem kell kidobnom 150-200e-ret alkatrészre. Aztán lehet, hogy később még visszatérünk rá...
Nekem is működött, viszont annyi pici hibája volt ha hátrafelé toltam a biciklit egyet leugrott a hátsóváltó ,bárhogy állítottam.Ha nem versenyzésre kell a gép akkor szerintem a 2x10 jobb megoldás ,lehet tempósabban ill. hegynek fel is tekerni, nekem az 1x12-vel szinte majd mindig kónuszon volt hátul, hogy lehessen tempósabban haladni.
Látod, pont ez az a használati tapasztalat, ami nagyon hasznos! Köszönöm! Pont ez az a körülmény, amit a fiam is kifogásolt, mikor kipróbált egy 1x12-vel szerelt bringát, hogy mászáshoz kiváló, mert nagyon hatékony, de a lefeléken valahogy elfogy, mókuskerék, hiányzik belőle a nagyobb áttétel, amivel az igazán nagy tempót lehet menni. Mondhatom, hogy a fenti, és korábbi véleményed segitett véglegesem meghozni a döntést, hogy elálljunk az átépitéstől. A Te, és a fiam tapasztalata eléggé egybe vág, ebben már lehet valalmi, annyi biztosan, hogy lebeszéljen az átépítésről.

A másik téma, 3x8 -> 3x9. Első ilyen átépítéskor nekem is felmerültek apróbb anomáliák, de azt pontosan tudtam, hogy miért, és azt később már nem is követtem el. Azt gondoltam naívan, hogy vagyok én akkora profi szerelő, hogy majd én megmutatom, bebizonyítom, hogy a 3x9s rendszer simán beállítható, működtethető 8s hajtóművel, és első váltóval. Hát nem! Működött, de nem váltott tökéletesen elöl, és mindig voltak zajok, kattogások, amik csak akkor oldódtak meg, mikor a hajtóművet, és az első váltót is kicseréltem 9s kompatibilisre. Meg lehet erőszakolni az ilyen dolgokat, de sajnos csak kompromisszumok árán.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4713
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3248
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Vinkler írta:
2025.08.03., vas. 09:47
zoli73 írta:
2025.08.02., szomb. 16:40
Vinkler írta:
2025.08.02., szomb. 07:58

Asebestyen leírta, nem fogom ismételni.
A hézagolókkal, adapterekkel teletűzdelt rendszerekkel borzalmas tekerni. A tekerési érzet pocsék általában, és SOSEM lesz olyan működés szempontjából, mint egy gyári rendszer. Ráadásul folyamatosan (nyilván, ha használva van) ezek az adapterek, hézagolók meggyengülnek, lelazulnak. Csere, állítás, baxakodás. Mondjuk akit ezek nem zavarnak, annak lehet jó, bár simán lehet, h többe kerül a lé, mint a hús. Ez is simán benne van a pakliban sajnos.
Na mindegy, én megyek és tekerek egyet.
Hézagolók? Adapterek? Ilyesmik nem szükségesek egy ilyen átépítéshez, így az sincs ami meggyengülne, lelazulna, elállítódna. Gyári? Gyárilag szerelt? Ez mit is jelent? Gyárilag(összeszerelő üzemben, műhelyben, bringásboltban) is csak emberek, és ugyan olyan gyári alkatrészekből szerelik össze a bringákat, mint amit Mi is megvásárolhatunk, és felszerelhetjük a bringáinkra, a végeredményben nincs különbség. Ha mégis van különbség, akkor az csak a kivitelező hozzáértésén múlik. Természetesen nincsenek saját készítésű, barkács elemek a képben, csak gyári alkatrészek.
Egy ilyen átépítéshez szükség van egy 12-es lánckeréksorra, ami mindenféle átalakítás, vagy adapter nélkül felmegy a 10-es helyére. Kell egy új, egysebességes hajtómű, ami a régi helyébe 100%-ban kompatibilis, és beszerelhető. Hátsó váltó, váltó kar, és lánc, ami még szükséges, de ezek is csereszabatosak a régi alkatrészekkel, csak már 12-es rendszerben működnek együtt. Minden egymással kompatibilis, mert minden "gyárban készült", nem házi mókolás, okoskodás.
Naívan azt hittem az itt aktiv fórumtagok jártasak a kerékpár építésben, javitásban, így jól ki tudjuk tárgyalni a témát, de csalódnom kellett.
Bíztam benne, hogy itt olvashatok valakitől használati, összehasonlítási(2x10 vs. 1x12) tapasztalatokat, de csak a "tuti nem lesz jó, mert nem gyári(de mi?)", és a "faxság" véleményekre futotta.

Ui.: A hézagolókkal kapcsolatban ne tévesszen meg az, amit Revox hozott a képbe, hogy a kéttányéros hajtóműre fel lehet szerelni adapterek(gyári) segítségével a 12s kompatibilis lánctányért. Nem ez a cél, nincs ilyen terv.

Ui.2: Valószínűleg nem lesz kivitelezve, mert a fiam annyira nincs tőle belelkesedve, és így nekem sem kell kidobnom 150-200e-ret alkatrészre. Aztán lehet, hogy később még visszatérünk rá...
Csináld. :cheers1:

Ui. Abban igazad, van, hogy sarkosan fogalmaztam, de nem volt időm bővebben kifejteni. Cserébe annyira egyértelmű a véleményem, hogy nem is lett volna értelme. Valamiért az jött le, hogy átalakításokkal szeretnéd, nem csak cserével. Cserékkel a projekt egyszerűen nem éri meg anyagilag. Ha ez nem számít, akkor meg mindegy.
Igen, egyértelműen teljes hajtáslanc csere lenne, nem foltozgatás, barkácsolás. Viszont abban biztosan igazad van, hogy nem éri meg. Jobb nem biztos, hogy lesz, de másabb, az viszont nem biztos, hogy megéri a ráfordítást.

Ui.: Megéri-e? Lásdd a hifit, képesek vagyunk egy kis változásért(javulásért?) komoly pénzeket áldozni de hogy az objektiven megéri-e? Egy francokat éri meg! :D
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2803
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1159

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

zoli73 írta:
2025.08.02., szomb. 16:40
Vinkler írta:
2025.08.02., szomb. 07:58
zoli73 írta:
2025.08.01., pén. 22:23


Pont ezért szerettem volna megvitatni a kérdés, pro, és kontra érvekkel alátámasztva, de ne is haragudjj az, hogy "faxság" az nem érv. Az, meg hogy szerinted sosem lesz jó, azt mivel tudod alátámasztani?
Én készséggel hiszek a tapasztaltabbaknak, de annál a válasznál, hogy "faxság", azért kicsit konkrétabb indokra számítottam.
Asebestyen leírta, nem fogom ismételni.
A hézagolókkal, adapterekkel teletűzdelt rendszerekkel borzalmas tekerni. A tekerési érzet pocsék általában, és SOSEM lesz olyan működés szempontjából, mint egy gyári rendszer. Ráadásul folyamatosan (nyilván, ha használva van) ezek az adapterek, hézagolók meggyengülnek, lelazulnak. Csere, állítás, baxakodás. Mondjuk akit ezek nem zavarnak, annak lehet jó, bár simán lehet, h többe kerül a lé, mint a hús. Ez is simán benne van a pakliban sajnos.
Na mindegy, én megyek és tekerek egyet.
Hézagolók? Adapterek? Ilyesmik nem szükségesek egy ilyen átépítéshez, így az sincs ami meggyengülne, lelazulna, elállítódna. Gyári? Gyárilag szerelt? Ez mit is jelent? Gyárilag(összeszerelő üzemben, műhelyben, bringásboltban) is csak emberek, és ugyan olyan gyári alkatrészekből szerelik össze a bringákat, mint amit Mi is megvásárolhatunk, és felszerelhetjük a bringáinkra, a végeredményben nincs különbség. Ha mégis van különbség, akkor az csak a kivitelező hozzáértésén múlik. Természetesen nincsenek saját készítésű, barkács elemek a képben, csak gyári alkatrészek.
Egy ilyen átépítéshez szükség van egy 12-es lánckeréksorra, ami mindenféle átalakítás, vagy adapter nélkül felmegy a 10-es helyére. Kell egy új, egysebességes hajtómű, ami a régi helyébe 100%-ban kompatibilis, és beszerelhető. Hátsó váltó, váltó kar, és lánc, ami még szükséges, de ezek is csereszabatosak a régi alkatrészekkel, csak már 12-es rendszerben működnek együtt. Minden egymással kompatibilis, mert minden "gyárban készült", nem házi mókolás, okoskodás.
Naívan azt hittem az itt aktiv fórumtagok jártasak a kerékpár építésben, javitásban, így jól ki tudjuk tárgyalni a témát, de csalódnom kellett.
Bíztam benne, hogy itt olvashatok valakitől használati, összehasonlítási(2x10 vs. 1x12) tapasztalatokat, de csak a "tuti nem lesz jó, mert nem gyári(de mi?)", és a "faxság" véleményekre futotta.

Ui.: A hézagolókkal kapcsolatban ne tévesszen meg az, amit Revox hozott a képbe, hogy a kéttányéros hajtóműre fel lehet szerelni adapterek(gyári) segítségével a 12s kompatibilis lánctányért. Nem ez a cél, nincs ilyen terv.

Ui.2: Valószínűleg nem lesz kivitelezve, mert a fiam annyira nincs tőle belelkesedve, és így nekem sem kell kidobnom 150-200e-ret alkatrészre. Aztán lehet, hogy később még visszatérünk rá...
Nekem is működött, viszont annyi pici hibája volt ha hátrafelé toltam a biciklit egyet leugrott a hátsóváltó ,bárhogy állítottam.Ha nem versenyzésre kell a gép akkor szerintem a 2x10 jobb megoldás ,lehet tempósabban ill. hegynek fel is tekerni, nekem az 1x12-vel szinte majd mindig kónuszon volt hátul, hogy lehessen tempósabban haladni.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14257
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9316
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

zoli73 írta:
2025.08.02., szomb. 16:40
Vinkler írta:
2025.08.02., szomb. 07:58
zoli73 írta:
2025.08.01., pén. 22:23


Pont ezért szerettem volna megvitatni a kérdés, pro, és kontra érvekkel alátámasztva, de ne is haragudjj az, hogy "faxság" az nem érv. Az, meg hogy szerinted sosem lesz jó, azt mivel tudod alátámasztani?
Én készséggel hiszek a tapasztaltabbaknak, de annál a válasznál, hogy "faxság", azért kicsit konkrétabb indokra számítottam.
Asebestyen leírta, nem fogom ismételni.
A hézagolókkal, adapterekkel teletűzdelt rendszerekkel borzalmas tekerni. A tekerési érzet pocsék általában, és SOSEM lesz olyan működés szempontjából, mint egy gyári rendszer. Ráadásul folyamatosan (nyilván, ha használva van) ezek az adapterek, hézagolók meggyengülnek, lelazulnak. Csere, állítás, baxakodás. Mondjuk akit ezek nem zavarnak, annak lehet jó, bár simán lehet, h többe kerül a lé, mint a hús. Ez is simán benne van a pakliban sajnos.
Na mindegy, én megyek és tekerek egyet.
Hézagolók? Adapterek? Ilyesmik nem szükségesek egy ilyen átépítéshez, így az sincs ami meggyengülne, lelazulna, elállítódna. Gyári? Gyárilag szerelt? Ez mit is jelent? Gyárilag(összeszerelő üzemben, műhelyben, bringásboltban) is csak emberek, és ugyan olyan gyári alkatrészekből szerelik össze a bringákat, mint amit Mi is megvásárolhatunk, és felszerelhetjük a bringáinkra, a végeredményben nincs különbség. Ha mégis van különbség, akkor az csak a kivitelező hozzáértésén múlik. Természetesen nincsenek saját készítésű, barkács elemek a képben, csak gyári alkatrészek.
Egy ilyen átépítéshez szükség van egy 12-es lánckeréksorra, ami mindenféle átalakítás, vagy adapter nélkül felmegy a 10-es helyére. Kell egy új, egysebességes hajtómű, ami a régi helyébe 100%-ban kompatibilis, és beszerelhető. Hátsó váltó, váltó kar, és lánc, ami még szükséges, de ezek is csereszabatosak a régi alkatrészekkel, csak már 12-es rendszerben működnek együtt. Minden egymással kompatibilis, mert minden "gyárban készült", nem házi mókolás, okoskodás.
Naívan azt hittem az itt aktiv fórumtagok jártasak a kerékpár építésben, javitásban, így jól ki tudjuk tárgyalni a témát, de csalódnom kellett.
Bíztam benne, hogy itt olvashatok valakitől használati, összehasonlítási(2x10 vs. 1x12) tapasztalatokat, de csak a "tuti nem lesz jó, mert nem gyári(de mi?)", és a "faxság" véleményekre futotta.

Ui.: A hézagolókkal kapcsolatban ne tévesszen meg az, amit Revox hozott a képbe, hogy a kéttányéros hajtóműre fel lehet szerelni adapterek(gyári) segítségével a 12s kompatibilis lánctányért. Nem ez a cél, nincs ilyen terv.

Ui.2: Valószínűleg nem lesz kivitelezve, mert a fiam annyira nincs tőle belelkesedve, és így nekem sem kell kidobnom 150-200e-ret alkatrészre. Aztán lehet, hogy később még visszatérünk rá...
Csináld. :cheers1:

Ui. Abban igazad, van, hogy sarkosan fogalmaztam, de nem volt időm bővebben kifejteni. Cserébe annyira egyértelmű a véleményem, hogy nem is lett volna értelme. Valamiért az jött le, hogy átalakításokkal szeretnéd, nem csak cserével. Cserékkel a projekt egyszerűen nem éri meg anyagilag. Ha ez nem számít, akkor meg mindegy.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14118
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Nade srácok!!!

Sebi, ahogy most levezette, értem, mit akar mondani.

Zoli ahogy, most levezette,értem, mit akar mondani.

Mindkét érvelés, vélemény elfogadható, aztán majd dönt a legény.

Tényleg kell egyet tekerni, más színe van úgy mindennek :)
Mj nem tekertünk, mentünk egytolósabbat gyalogosan a Bükkben. Viszont a teló semmit nem rögzített, pedig az elején volt gps jel. De már megfigyeltem a Bükkben a Garmin is kihagy néha. Ezek a problémák az orosz-ukrán incidens óta megszaporodtak, de úgy voltam, az én dolgaim xarok. Tegnap egy eltévedt montis párt tettünk irányba, srác mutatta a Garminját, hogy rég behalt, semmit nem jelez,lövésük sincs hol vannak és merre a haza.
Mondjuk, itt légvonalban vadászgéppel kb 5,max 10másodpercre van egy nato lokátorállomás (vagy mifene) Bánkút tetején.
Csak egy kis érdekesség, affèle elterelésnek ;)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6211
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7703
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

zoli73 írta:
2025.08.02., szomb. 16:40
Hézagolók? Adapterek? Ilyesmik nem szükségesek egy ilyen átépítéshez, így az sincs ami meggyengülne, lelazulna, elállítódna. Gyári? Gyárilag szerelt? Ez mit is jelent? Gyárilag(összeszerelő üzemben, műhelyben, bringásboltban) is csak emberek, és ugyan olyan gyári alkatrészekből szerelik össze a bringákat, mint amit Mi is megvásárolhatunk, és felszerelhetjük a bringáinkra, a végeredményben nincs különbség. Ha mégis van különbség, akkor az csak a kivitelező hozzáértésén múlik. Természetesen nincsenek saját készítésű, barkács elemek a képben, csak gyári alkatrészek.
Egy ilyen átépítéshez szükség van egy 12-es lánckeréksorra, ami mindenféle átalakítás, vagy adapter nélkül felmegy a 10-es helyére. Kell egy új, egysebességes hajtómű, ami a régi helyébe 100%-ban kompatibilis, és beszerelhető. Hátsó váltó, váltó kar, és lánc, ami még szükséges, de ezek is csereszabatosak a régi alkatrészekkel, csak már 12-es rendszerben működnek együtt. Minden egymással kompatibilis, mert minden "gyárban készült", nem házi mókolás, okoskodás.
Naívan azt hittem az itt aktiv fórumtagok jártasak a kerékpár építésben, javitásban, így jól ki tudjuk tárgyalni a témát, de csalódnom kellett.
Bíztam benne, hogy itt olvashatok valakitől használati, összehasonlítási(2x10 vs. 1x12) tapasztalatokat, de csak a "tuti nem lesz jó, mert nem gyári(de mi?)", és a "faxság" véleményekre futotta.

Ui.: A hézagolókkal kapcsolatban ne tévesszen meg az, amit Revox hozott a képbe, hogy a kéttányéros hajtóműre fel lehet szerelni adapterek(gyári) segítségével a 12s kompatibilis lánctányért. Nem ez a cél, nincs ilyen terv.

Ui.2: Valószínűleg nem lesz kivitelezve, mert a fiam annyira nincs tőle belelkesedve, és így nekem sem kell kidobnom 150-200e-ret alkatrészre. Aztán lehet, hogy később még visszatérünk rá...
Ki beszélt itt nem gyáriról? Ki mondta, hogy nem lehet szinte bármit megcsinálni?
Ha van egy jó állapotú hajtás - váltásrendszered, mondjuk Sram XO, azt nem éri meg átépíteni 1x12s-re.
150-200e?
1db Sram XO 12s kazetta 216.290.- Ft. Ez persze nem megy fel a 11s HG szabadonfutóra, ahhoz XD-re kell cserélni. Persze, tehetsz fel NX-et is, az felmegy a 11s HG rotorra és csak 30e Ft, azaz elkezdheted a jó 2x10s rendszert lebutítani egy alsó polcos 12s-re. A Simano 12s rendszere microspline-os, a teljes kínálat.
Az 1x12s olyan érzékeny a láncvonalra, a Shimano pláne, hogy vadi új 0km-es bicajokon ugrál a lánc a 11t és a 12t lánckerekek között nagyobb erőkifejtésnél. Újonnan, gyárilag, irodalma végtelen. Sramból montin mechanikussal semmi értelme foglalkozni 2025-ben. Egy GX AXS upgrade kit ~450Eur, X01 AXS upgrade kit ~600Eur, XX AXS-t nem is mondom, ebben nincs hajtás, se hajtómű, se lánc, se sor, se középcsapágy.
És így lehet végigmenni mindenen. A váz meg nem lesz boostos/super boostos soha és ahogy nem kapsz már olyan teleszkópot, ami nem minimum taperdes, nem boostos hajtás és agy is egyre inkább csak alsó polcos lesz.
Ha egy normális upgrade árát hozzáteszed ennek a Specinek az árához, egy jó 1x12s bicajt lehet venni, ami még sok évig kompatibilis lesz mindennel (kivéve ha Cannondale Ai-vel és Leftyvel :D ) Ez nem 3x8s -> 3x9s átalakítás, ennek ellenére nem lehetetlen, mindössze teljesen értelmetlen, gazdaságtalan, nem éri meg egyáltalán. De ha szeretnétek a szopórollert jó izomból meghajtani, hajrá! Mi csak ettől szerettünk volna megóvni.
Igazad van, itt egyikünk sem ért sem a kerékpározáshoz, a monti rendszerek közti különbségekhez, nincs tapasztalatunk egyik rendszerrel sem, nem építettünk soha kerékpárt és nem is értünk semmihez. De, bocsánat, csalódást azt tudunk okozni! :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14118
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4503
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Nem tréfáltak
1754169986380.jpg
1754169986380.jpg (104.35 KiB) Megtekintve 469 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4713
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3248
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Vinkler írta:
2025.08.02., szomb. 07:58
zoli73 írta:
2025.08.01., pén. 22:23
Vinkler írta:
2025.08.01., pén. 21:34
Most komolyan?!
Ez az átépítés egy faxság. Persze csináld, ha úgy érzed, de sosem lesz jó szvsz.

Még jó, h elmentem egy jót tekerni délután és csak után olvastam a fórumot. :fekverohog:
Ui. Dehát ezt javasoltam a többieknek is ma. Tekerés után érdemes fórumozni.
Pont ezért szerettem volna megvitatni a kérdés, pro, és kontra érvekkel alátámasztva, de ne is haragudjj az, hogy "faxság" az nem érv. Az, meg hogy szerinted sosem lesz jó, azt mivel tudod alátámasztani?
Én készséggel hiszek a tapasztaltabbaknak, de annál a válasznál, hogy "faxság", azért kicsit konkrétabb indokra számítottam.
Asebestyen leírta, nem fogom ismételni.
A hézagolókkal, adapterekkel teletűzdelt rendszerekkel borzalmas tekerni. A tekerési érzet pocsék általában, és SOSEM lesz olyan működés szempontjából, mint egy gyári rendszer. Ráadásul folyamatosan (nyilván, ha használva van) ezek az adapterek, hézagolók meggyengülnek, lelazulnak. Csere, állítás, baxakodás. Mondjuk akit ezek nem zavarnak, annak lehet jó, bár simán lehet, h többe kerül a lé, mint a hús. Ez is simán benne van a pakliban sajnos.
Na mindegy, én megyek és tekerek egyet.
Hézagolók? Adapterek? Ilyesmik nem szükségesek egy ilyen átépítéshez, így az sincs ami meggyengülne, lelazulna, elállítódna. Gyári? Gyárilag szerelt? Ez mit is jelent? Gyárilag(összeszerelő üzemben, műhelyben, bringásboltban) is csak emberek, és ugyan olyan gyári alkatrészekből szerelik össze a bringákat, mint amit Mi is megvásárolhatunk, és felszerelhetjük a bringáinkra, a végeredményben nincs különbség. Ha mégis van különbség, akkor az csak a kivitelező hozzáértésén múlik. Természetesen nincsenek saját készítésű, barkács elemek a képben, csak gyári alkatrészek.
Egy ilyen átépítéshez szükség van egy 12-es lánckeréksorra, ami mindenféle átalakítás, vagy adapter nélkül felmegy a 10-es helyére. Kell egy új, egysebességes hajtómű, ami a régi helyébe 100%-ban kompatibilis, és beszerelhető. Hátsó váltó, váltó kar, és lánc, ami még szükséges, de ezek is csereszabatosak a régi alkatrészekkel, csak már 12-es rendszerben működnek együtt. Minden egymással kompatibilis, mert minden "gyárban készült", nem házi mókolás, okoskodás.
Naívan azt hittem az itt aktiv fórumtagok jártasak a kerékpár építésben, javitásban, így jól ki tudjuk tárgyalni a témát, de csalódnom kellett.
Bíztam benne, hogy itt olvashatok valakitől használati, összehasonlítási(2x10 vs. 1x12) tapasztalatokat, de csak a "tuti nem lesz jó, mert nem gyári(de mi?)", és a "faxság" véleményekre futotta.

Ui.: A hézagolókkal kapcsolatban ne tévesszen meg az, amit Revox hozott a képbe, hogy a kéttányéros hajtóműre fel lehet szerelni adapterek(gyári) segítségével a 12s kompatibilis lánctányért. Nem ez a cél, nincs ilyen terv.

Ui.2: Valószínűleg nem lesz kivitelezve, mert a fiam annyira nincs tőle belelkesedve, és így nekem sem kell kidobnom 150-200e-ret alkatrészre. Aztán lehet, hogy később még visszatérünk rá...
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4713
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3248
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

lacee írta:
2025.08.02., szomb. 07:56
zoli73 írta:
2025.08.01., pén. 22:23
Vinkler írta:
2025.08.01., pén. 21:34
Most komolyan?!
Ez az átépítés egy faxság. Persze csináld, ha úgy érzed, de sosem lesz jó szvsz.

Még jó, h elmentem egy jót tekerni délután és csak után olvastam a fórumot. :fekverohog:
Ui. Dehát ezt javasoltam a többieknek is ma. Tekerés után érdemes fórumozni.
Pont ezért szerettem volna megvitatni a kérdés, pro, és kontra érvekkel alátámasztva, de ne is haragudjj az, hogy "faxság" az nem érv. Az, meg hogy szerinted sosem lesz jó, azt mivel tudod alátámasztani?
Én készséggel hiszek a tapasztaltabbaknak,
de annál a válasznál, hogy "faxság", azért kicsit konkrétabb indokra számítottam.
Én egyszer alakítottam 3x8-at 3x9-re,az sem lett az igazi mindig volt egy pici hibája.Amit Ákos ajánlott- vagy használja így ami tök jó úgy is,vagy adja el és vegyen 1x12 váltásost,nekem volt mind a kettő kerékpár a 2x10-es maradt meg,de nem hiányzik…
3x8-ról 3x9-re legalább hat biciklit építettem át, és egyikkel sem volt soha, semmi probléma. Ebből kettő ma is a családban van használatban, hiba nélkül. Mindössze az alkatrészek kompatibilitására kell odafigyelni, és nem lehet gond.
Ezt a "vegyen egy másikat, ami 1x12-vel szerelt" tanácsot, nem tudom hová tenni. Egy ilyen átépités nem igényel akkora technikai tudást, mint azt sokan gondolnák.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14257
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9316
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

zoli73 írta:
2025.08.01., pén. 22:23
Vinkler írta:
2025.08.01., pén. 21:34
Most komolyan?!
Ez az átépítés egy faxság. Persze csináld, ha úgy érzed, de sosem lesz jó szvsz.

Még jó, h elmentem egy jót tekerni délután és csak után olvastam a fórumot. :fekverohog:
Ui. Dehát ezt javasoltam a többieknek is ma. Tekerés után érdemes fórumozni.
Pont ezért szerettem volna megvitatni a kérdés, pro, és kontra érvekkel alátámasztva, de ne is haragudjj az, hogy "faxság" az nem érv. Az, meg hogy szerinted sosem lesz jó, azt mivel tudod alátámasztani?
Én készséggel hiszek a tapasztaltabbaknak, de annál a válasznál, hogy "faxság", azért kicsit konkrétabb indokra számítottam.
Asebestyen leírta, nem fogom ismételni.
A hézagolókkal, adapterekkel teletűzdelt rendszerekkel borzalmas tekerni. A tekerési érzet pocsék általában, és SOSEM lesz olyan működés szempontjából, mint egy gyári rendszer. Ráadásul folyamatosan (nyilván, ha használva van) ezek az adapterek, hézagolók meggyengülnek, lelazulnak. Csere, állítás, baxakodás. Mondjuk akit ezek nem zavarnak, annak lehet jó, bár simán lehet, h többe kerül a lé, mint a hús. Ez is simán benne van a pakliban sajnos.
Na mindegy, én megyek és tekerek egyet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2803
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1159

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

zoli73 írta:
2025.08.01., pén. 22:23
Vinkler írta:
2025.08.01., pén. 21:34
Most komolyan?!
Ez az átépítés egy faxság. Persze csináld, ha úgy érzed, de sosem lesz jó szvsz.

Még jó, h elmentem egy jót tekerni délután és csak után olvastam a fórumot. :fekverohog:
Ui. Dehát ezt javasoltam a többieknek is ma. Tekerés után érdemes fórumozni.
Pont ezért szerettem volna megvitatni a kérdés, pro, és kontra érvekkel alátámasztva, de ne is haragudjj az, hogy "faxság" az nem érv. Az, meg hogy szerinted sosem lesz jó, azt mivel tudod alátámasztani?
Én készséggel hiszek a tapasztaltabbaknak,
de annál a válasznál, hogy "faxság", azért kicsit konkrétabb indokra számítottam.
Én egyszer alakítottam 3x8-at 3x9-re,az sem lett az igazi mindig volt egy pici hibája.Amit Ákos ajánlott- vagy használja így ami tök jó úgy is,vagy adja el és vegyen 1x12 váltásost,nekem volt mind a kettő kerékpár a 2x10-es maradt meg,de nem hiányzik…

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”