natefijjú... adsz nekem mindig melót (amit telefonnal,este nincs kedvem elkövetni, de PC-vel fél perc se kell ezt megfejteni), de most épp ráérek. Hogy lesz ebből drót? Talán csak úgy,hogy az AN drótok világa teljesen paralel a készülékekkel. de azért ÖFF-ra ítélem a dolgot.chord_ írta: ↑2025.07.21., hétf. 19:21
A többi Rev-nek címezve leginkább.
- [OFF - katt ide ha látni akarod]
Csak hogy értsed már, mi ez az ellenkezés a tifajta hangokkal:
Az AN korszak végefelé, elmentünk egy barátommal az AN bemutatatóterembe, hogy ne csak a són halljuk az összeszerencsétlenkedett, bakancsos-hifisták-széttúrta rosszhangokat. Meg hátha veszünk mégis valamit.
Kedves volt a tag, tényleg, le a kalappal. Mondjuk fel voltunk öltözve rendesen, pont drága autóval mentünk, úszott a pénzszag a levegőben.:)
A lánc pontos összetételét nem tudtam akkor se, két dolgot jegyeztünk meg, hogy végén egy E volt akkor, kb. 10 éve, 30M árral, és a kábelezés, igen, a kábeles topicban vagyunk az kb, egy autó-árnyi volt. Összelőve, behangolva-akusztikázva a szett.
Mutatott valami jazz-cuccot, jól szólt, ahogy tudott, nem volt rossz, tényleg.
Aztán jött a mi két lemezünk. A barátom egy Liszt zongora-CD-t hozott, háááát, úgy csak-csak, valami hallatszott, de azért beszínezve erősen, meg olyan mű-alja, mű-teteje, loudnesses, ez a jó kifejezés. Gondoltuk, OK, biztos a forrás miatt van, nekünk akkor mindkettőnknek ML512 volt, hát ehhez az AN digit források nagyon-nagyon lent vannak, ez tény, ezen kár vitázni. De majd otthon, a jó forrással ebből még akár lehet valami, ezen spekuláltunk.
Aztán jött egy AliaVox SACD, az Altre Folia, ami azért nem egy polifon akrobatika egy ciszterci kolostorban, enyhén hatásvadász azzal a dobolással, de azért a Cardonai Katedrálisba csak elmentek felvenni.
youtu.be/5o30fetA9Rg
Hogy miért?, hát, az itt nem derült ki....
Katasztrofálisan sz@r volt. Meghökkentően. Semmi, de semmi nem jött le abból, ami miatt ezt a lemezt meg kellene venni, és naponta köszönőlevelet írni Savallnak meg a hangmérnöknek. Valami zsíros zizegés legfelül, amit a 8e HUF modifikált Vifa bizony nem tudott kezelni, akkor sem, ha ezüsttel volt tekerve; lent amolyan dummogó döngő-hifis-basszus.
Ezen annyira meghökkentünk, hogy a későbbiekben ez átment ijedséggé, és teljesen és véglegesen eltávolított a Kondo-AN-Csontos vonaltól. Mindkettőnket.
A tag is picit zavarban volt, mind forgatta az SACD bookletet, hátul meglátta, hogy 'Sony', mondta, hogy ja, értem már, miért így szólt....
Szegény. Lehet, nem tudta, hogy az SACD-ben a Sony keze ott van mindig??
Ez nem komponens-probléma volt. Nem rendszerprobléma. Nem kábelprobléma - bár a kábelek bizonyosan kiszolgálják ezt a fajta anti-hangzáshűséget. Ez kibékíthetetlen és összeegyeztethetetlen hifis észleléselméleti szakadék volt, amin híd nem létezik.
Mi teljesen másra gyúrunk. De totálisan. El nem tudom mondani, mennyire.
Soha nem fogod megérteni, mint ahogyan AliaVox lemezeket sem fogsz hallgatni, meg Monteverdit sem.
Prodigy?
Hajrá, sok sikert hozzá.
Nincs harag, remélem.
Nem folytatom, hogy milyen hang volt, amikor a barátomnál hozott ez a tag egy J-t, és még erősítőért is hazaszaladt.
Nem folytatom, hogy milyen volt a són az AN szobában, amikor egy normális Pergolesi Stabat Mater CD bekerült, nem pedig az az avíttas lemez, amit szoktak nyomni.
Nem folytatom, hogy milyennek hallottam az Avantgarde Acoustis tölcsér-szörnyedet.
Meg a 47 Lab, jaj, lenne mit írni pedig.
Jobb, ha békén hagyjuk egymást, és békében nyomjuk a saját hangjainkat, a saját blogjainkat a saját közönségünknek.
Elférünk a hifis Ég alatt.
- [OFF - katt ide ha látni akarod]
- Amit írsz a "szeánszról", az sajnálatos. Nem tudom, a demonstrátor ennyire nem volt a helyzet magaslatán, vagy csak ennyire nem érdekelte. Attól,hogy kicsípve mentek oda, egy kereskedő leveszi hamar, hogy csak nézelődni mentek, vagy tényleg érdekel e, aztán van,hogy belexarik. Még olyan is lehet, hogy direkt elbaxxa az instalt,mert látja rajtatok, hogy infót mentek levenni, aztán majd megoldjátok a használtpiacról okosba. Ez sose fog kiderülni, mi volt, az is lehet jól szólt.
Ami viszont nem kért fél percnél több keresést, az az ,hogy az ominózs 10 évvel ezelőtt valmiért mégis belevetetted magad ebbe a történetbe, igaz, elég egyszerűsített módon. (a demonstrátor csak jól érezte ezt)
az AVX is tele van a szélmalomharccal, amit az Audio Note-al vívtál meg és bár sikerült egy olyan dobozt összeraknod, ami egy épített(másolt?) E dobozba rakott hangszórókat tartalmazott (eredete ismeretlen,állítólag AN volt), de egy J, vagyis másik modell (ráadásul még Snell, nem is AN) keresztváltójával.
Itt már alapvetően az a probléma, az AN hangfalak esetén (régen így volt,ma nem tudom), minden egyes hangszórópárhoz, amit szigorúan válogattak, saját hangolású (hangszóró paramétereit figyelembevevő) váltó készült. Ezeket szépen fel is jegyezték egy kockásfüzetbe,ha későbbiekben javítani kell, tudják reprodukálni a hangfalat. Ezek ismeretében lehet látni, hogy az az E doboz azért nem az volt, aminek gondoltátok, de ettől eltekintve,így is szuperlatívuszokban beszéltél róla (az internet nem felejt)
chord from 10 éve:
"Továbbra is úgy tűnik, hogy teljesen külön csoportot alkot, legalábbis számomra. Ami feltűnő, az a sávszélek kitolódása; annyira széles spektrumon zenél, hogy akaratlanul is valami über-űrtechnológiás magassugárzót gyanítanánk, nem pedig ezt a relatíve meg abszolút értelemben is vett olcsó tweetert. amit az AN alkalmaz. A hang dúsabb, finomabb, mint az átlag; középen valami hihetetlen transzparens, reszelős-édes megszólalással, nagyon erős jelenlétérzettel.
Az ordibálós(nak hitt) felvételek megszelídültek, sokkal jobban hallgathatók. A mélyek visszaadása minden képzeletet felülmúl. Itt is van valamennyi döngés, nyilván, ne feledjük, kocka szobában kocka dobozt hallgatunk, a fizika itt is működik, tehát adott frekvenciák rezonánsabbak, mint a többi, viszont feltűnően több részre bomlik a hang, a legalja pedig olykor egyszerűen belevész abba a tartományba, amit valahol nagyon lent van, tehát nem úgy, mint sok más doboz, hogy az alsó átvihető határfrekvencia közelében finoman elkezd döngeni, és, mint valami gombóc, ott ül legalul - itt inkább olyan terpeszkedős-határtalan érzet van.
Vagy simán arról van szó, hogy egyszerűen ez lemegy nemhogy 50 Hz alá, de akár a 35 Hz közelébe is; nem tudom, meg azt sem, hogy a szoba fizikai sávszűrése itt mekkora.
Kis hangerőn, mármint nagyon kis hangerőn úgy viselkedik, mintha hangerőfüggő loudness-kapcsolás lenne, vagyis vannak mélyek - ez számomra, ebben a szobában új dolog.
Nagy hangerőn, mármint nagyon nagy hangerőn, amit én annak tartok, nem is az abszolút erő tűnik fel, hanem egy-egy basszusbeütés hihetetlen tisztasága, valami féktelenség-jellegű a dolog."
ekkor,a talán valami Dénes Péter erősítővel volt meghajtva (ezt nem tudom,, csak beleolvastam az írásokba a hangfala/audio note topicban.( viewtopic.php?f=5&t=8959&start=75 )
Bevallom, én nem emlékszem arra,hogy beszéltünk volna,mert sok emberrel beszéltem, de láttam egy bejegyzést, miszerint már akkor is elmondtam neked, hogy az Audio Note-ot nem lehet faragni, az nem vezet semmi jóra. Aprópénzre főleg nem lehet váltani és itt kerül képbe a legnagyobb probléma, mert ahhoz, hogy egy értelmezhető hangú Audio Note rendszere legyen valakinek, elég mélyen be kell nyúlni a zsebbe, még Level-1 szinten is. Ebből kifolyólag, mi CsontosI-al már 2005-ben beszélgettünk arról, hogy Qvortrup árai eladhatatlanná teszik idehaza az angol Audio Note-ot. Hallgattunk egy rendszert, amit éppen Qvortrup demózott egy zárt csoportnak és megállapítottuk, hogy igen, ez a rendszere egész jól szól (CD-valami, Quest 300b monók, kb M3 előfok és E LexusSignature dobozok). Ott ültünk, hallgattuk és amikor mondom Istvánnak, hogy ez nem rossz, annyit dobott vissza, mennyibe kerül? Gyors matek, sok volt. Akkor megkérdezte, ez kellene, vagy egy Avantgarde Solo egy Quad CD-vel (ami kevesebb, mint felébe került akkor ennek a setupnak) és ránéztem, "értem". A Merlin már ekkor kezdett kifarolni az angolból, de mint régi kuncsafot nem engedte el. De a 2000. utáni időkben már elég kis energiát fektetett bele, mert egyszerűen, más gyártóktól tudott kedvezőbb alternatívát mutatni. Aztán halála után, kb 2008-ban végkép elengedtük az angol AN-t. Nálunk volt az importőri jog. Volt egy megkeresés Miskolcról, hogy vinnék az angol AN-t és kb 10 másodperc gondolkodás után az volt a válasz, OK. ("angol, drága, nagyon sok lett a termék,ami sok melót igényelne, Miskolcon Gyuribá körül úgyis ott az AN fellegvár, menjen"). Aztán innen került az Analog Voice-hoz később, ahol legalább dicséretes munkát végeztek, ami a promótálást és forgalmazást, kommunikációt, megjelenést illeti.
A te életedben a nagy áttörést Huszti Zsolt hozta meg, aki a mellett,hogy tisztelet érdemel, azért elviszi az embereket egy kicsit a málnásba, de azt gondolom, ezt megggyőződéssel teszi. Amiket készít, nem szólnak rosszul, könnyen értelmezhető és megfizethető dolgok, de nem a világ teteje,ahogy azt páran képzelik (szerintem Zsolt nem, de szeretett az AN fikázásával haknizni, ami ha találkozik valaki gondolataival, máris megvan a kapocs és a kuncsaft).
A Heed találkozás után a korábban még csodás hangszóró filléres Vifával teletömött xar lett, a nem véletlenül papírmembrán pedig nagyanyámk hangszórója. Sajnos, mai napig úgy tűnik, a legtermészetesebb hangot a papírmmebránok adják. Még az impregnálás is jól hallható hatással van, pl a dobok plattyannak pöttyet, a méregdrága hangfalak esetén is. Ehhez képest egy műanyagmembrános hangszóró, még kevésbé papír. De ezek nem afféle meccselések, csak tények. Merthogy, ha valaki kevésbé kedveli az AN-E dobozt, az én vagyok. Hallottam már jól szólni őket, de nem teljesen érzem a dolgot magaménak. Nekem is voltak AN dobozaim, de a Konus Essence egyutast hallgatva (AN-el) megéreztem azt a szabadságot, sebességet, amit a szélessáv ad, illetve ezek a szabad levegő és energiaáramlások jellemzik az Avantgarde tölcséreket is. Ettől, tud nagyon jól és helyesen szólni egy AN doboz, de azért fizetni is kell, de ami fontosabb, tudni kell ezeket beállíltani (lehet,aki nektek demózott, nem tudta helyesen beállítani. előfordulhat).
summázva, amit tehettél, az a legjobb döntés volt,hogy kiszálltál az AN történetből (bár,valójában be se száltál soha), mert ahogy nekiugrottál, azonnal látható volt, hogy tökéletes zsákutca. Öszintén örülök, hogy most jól érzed magad, de alapvetően vannak problémák a pontos pozícionálással, hol is tart ez a dolog nálad, vagy a hifi univerzumában. Persze, ez se baj és nyilván lepereg, ha erre figyelmeztetnek. Ha belegondolunk, az életben, semmit nem változtat, elfogadod e a helyed, vagy sem. Ez nem vetélkedő és másokat se befolyásolsz vele, legfeljebb alanyi jogon te is belekiabálhatod véleményed az éterbe, aztán legfeljebb mindenki lexarja. (ahogy az enyémet, vagy másét is)
ui: nem tudok róla,hogy valaha hallottad volna az "Avantgarde szörnyemet". Mert nem mindegy, hol és hogyan halljuk. Amikor a TMP-s fiúk mghívtak a hifiShowra, cserébe invitáltam őket egy esetleges otthoni zenélésre. A kisebbik ToMPi (Csongor) még akkor szállt be ebbe a történetbe, neki még új volt ez a nagy kavalkád és jött ő is. Az első taktusnál ToMPi csak annyit mondott, lassított felvételen: "Műnchenben ez nem így szólt". Nem. Csongor azt a kérdést tette fel, "ilyen miért nem volt a hifiShown?".
tanulság: nem mindegy, hogy valakit a tapasztalatszerzés motivál, vagy csak azért akar meghallgatni bármit, akár egy tölcsért, hogy a lelki békéjét rendbetegye. Az első fülelő megpróbálja a jót meghallani a produkcióban és ha esetleg van is valami bántó, vagy nemtetsző, azt megpróbálja megfejteni, mitől lehet és kivehető e a történetből, vagy sem. A második típus, az igazi fanyalgó hifista csak azt keresi, mikor köthet bele valamibe és esze ágában sincs meghallani a jót, mert alapvetően -"szellemileg"- nagy távolságra van ettől a dologtól, csak az önigazolásra van szüksége. De másik aspektus, hogy manapság egy DUO GT, ami a régi modellek mai reinkarnációja, 25 millió forint. Megértem, ha van, aki szerint szar.