Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5734
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3557

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

pärt írta:
2025.07.18., pén. 16:14
geza123 írta:
2025.07.18., pén. 15:38
AAttila írta:
2025.07.17., csüt. 13:40
11 körül indulunk a Skanzen parkolóból.
Hányan leszünk végül?
Hárman, ha Revi megembereli magát, akkor négyen.
Plusz a csapattársaim, de csak lányokat hívtam 31_1_21.gif

Szerintem hárman leszünk. ;)

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

geza123 írta:
2025.07.18., pén. 15:38
AAttila írta:
2025.07.17., csüt. 13:40
11 körül indulunk a Skanzen parkolóból.
Hányan leszünk végül?
Hárman, ha Revi megembereli magát, akkor négyen.

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 744
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 443

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

AAttila írta:
2025.07.17., csüt. 13:40
11 körül indulunk a Skanzen parkolóból.
Hányan leszünk végül?
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2095
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1270
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

AAttila írta:
2025.07.17., csüt. 13:40
Kedvcsinálónak bedobom a tervet újra:
...
Sajna (illetve szerencsétekre... :D🐌) most sem leszek ott, de el tudnád küldeni az útvonalat gpx-ben? Hátha egyszer sikerül eljutnom oda. :smile53:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13995
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4418
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.07.17., csüt. 13:42
revox írta:
2025.07.17., csüt. 13:28
...de este megfordult a fejemben és meg is néztem,hol is lesz a buli, de kicsit bipoláris vagyok :D este minden szebb és jobb, aztán reggel,mikor felkelek álmosan, rájövök, mégse :D
Egyszerű: este kell dönteni.
ja. reggel meg felkelek és fordulok a másik oldalamra :D járt már így a meló is. kicsit elzenélgettem az időt hajnal 1ig,aztán reggel 8kor úgy döntöttem, inkább már nem indulok el dolgozni :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2025.07.17., csüt. 13:28
...de este megfordult a fejemben és meg is néztem,hol is lesz a buli, de kicsit bipoláris vagyok :D este minden szebb és jobb, aztán reggel,mikor felkelek álmosan, rájövök, mégse :D
Egyszerű: este kell dönteni.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5734
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3557

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Kedvcsinálónak bedobom a tervet újra:
Screenshot_20250717_133700_Strava.jpg
Screenshot_20250717_133700_Strava.jpg (71.13 KiB) Megtekintve 468 alkalommal
67 kili 1225 szint Nyugodt tempó, mondanám,hogy tényleg beszélgetős,de gyanítom a felfelékben senki nem akar majd beszélgetni, a lefelékben meg arra koncentrálunk. ;peace;
11 körül indulunk a Skanzen parkolóból.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13995
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4418
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

AAttila írta:
2025.07.17., csüt. 11:37
Sejtem a választ,de azért megkérdezem:
Revi a hegyimenő jön szombaton? ;peace;
reviből hifiDiyer lett az utóbbi időben (már kb vége,de most jött ki a fáradtság) és lövésem sincs,hogy tudnék megbirkózni a feladattal, de nekivágnék, haaa... nem lenne ennyire messze. szombaton kerek 4 óra alatt értem el Budapestig,annyira jól időzítik és menedzselik az M3 autópálya felújítását :D
de este megfordult a fejemben és meg is néztem,hol is lesz a buli, de kicsit bipoláris vagyok :D este minden szebb és jobb, aztán reggel,mikor felkelek álmosan, rájövök, mégse :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5734
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3557

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Sejtem a választ,de azért megkérdezem:
Revi a hegyimenő jön szombaton? ;peace;

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13995
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4418
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

zoli73 írta:
2025.07.16., szer. 18:22

Ilyenem nekem is van, de nem szeretem, olyan kis ügyi-fogyi.
Én barkácsoltam egy sajátot, igaz, egy bringaszerelős videóban látott után, egy nagy rugóból.
A rugó olyan 2,5mm-es anyagú, kb. 3cm átmérőjű tekercs, de mindössze 3 menet. A két vége kiegyenesedik, "V" alakban feláll 10-10cm-t, és a két vége pedig olyan kampós, mint ennek a kis drótakasztónak.
Aki horgászik, az tudja milyen a szájfeszítő, amit a csuka szájából való horogszabadításhoz használnak, csak ez nen nyomó, hanem húzó rugó. Alaphelyzetben a két szár párhuzamosan áll, ezt kell "V" alakban kifeszíteni, és a lánba akasztani a két végét.
Sokkal jobban használható, mint ez a kis drótkampó, mert a "V" alak között van hely bőven matatni. Sokáig vadásztam a megfelelő rugót, amiből el tudtam készíteni, de megérte, mert remekül használható.
ja,én ezt nem matatni javasoltam, hanem csak egy olyan rövidet csinálni, ami egy szem láncot helyettesít, így a méretet tudod próbálgatni, ahogy akasztgatod arrébb a kis drótot a szemekben és figyeled a váltógörgők állását. így megúszuod,hogy előre elfaragod a láncot :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4677
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3207
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

revox írta:
2025.07.16., szer. 13:21
drótra,kampóra, ilyenre gondolok,csak rövidebbet, egy láncszemnyit

Kép
Ilyenem nekem is van, de nem szeretem, olyan kis ügyi-fogyi.
Én barkácsoltam egy sajátot, igaz, egy bringaszerelős videóban látott után, egy nagy rugóból.
A rugó olyan 2,5mm-es anyagú, kb. 3cm átmérőjű tekercs, de mindössze 3 menet. A két vége kiegyenesedik, "V" alakban feláll 10-10cm-t, és a két vége pedig olyan kampós, mint ennek a kis drótakasztónak.
Aki horgászik, az tudja milyen a szájfeszítő, amit a csuka szájából való horogszabadításhoz használnak, csak ez nen nyomó, hanem húzó rugó. Alaphelyzetben a két szár párhuzamosan áll, ezt kell "V" alakban kifeszíteni, és a lánba akasztani a két végét.
Sokkal jobban használható, mint ez a kis drótkampó, mert a "V" alak között van hely bőven matatni. Sokáig vadásztam a megfelelő rugót, amiből el tudtam készíteni, de megérte, mert remekül használható.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4677
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3207
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

pärt írta:
2025.07.16., szer. 11:52
zoli73 írta:
2025.07.16., szer. 09:02

Akkor megnyugodtam, hogy nem kell ezt annyira tudományos alapra helyezni...
No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni :P :

"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."

És így tovább, a végtelenségig körhintázva. :D
Én kérek elnézést? bocs.gif Sajnos a meló mellett csak fél szemmel voltam itt, így figyelmetlenűl olvastam.
Már felfogtam, ez egy tipikus AVX jellegű segítség akart lenni, mikoris "sz@r a rendszered, meg torzit, és amúgy sem jó a hallásod, és az akusztika sem, hát mit vársz így?!"
Komolyra fordítva. Retro a gépem, és nagyon már nincs is ingerenciám fejleszteni, modernizálni, mert kiválóan teljesít, hosszú évek óta, fejleszteni amúgy sem lehetne, csak kb. Kidobni, mert minden alkatrész annyit fejlődött, hogy semmit sem tudnék használni a mai alkatrészekből a gépemhez.
A hajtómű Race-Face Prodigy, a lánckeréksor Sram 7.0 11-32, a váltókarok Sram X9, az első válto Sram XX, a hátsó váltó Sram X.0, a lánc Sram PC971.
Hitvitákba nem szeretnék belemenni, de nekem a Sram vált be, és már nagyon régen e mellett tettem le a voksom. Kiválóan teljesít, nagyon elégedett vagyok vele, igaz, én az itt jelen lévőkhöz képest kocabringás vagyok, és sajnos időm sincs annyi rá, mint szeretném. Azzal én már boldogan beérem, ha hétvégente belefér 1-1 25-30km-es kör a környék erdeiben, mezőin, dűlőútjain, arra meg egy ilyen retro bringa is megfelel, és mégis sokszor úgy élvezem a tekerést, mint egy gyerek.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

zoli73 írta:
2025.07.16., szer. 14:32

A velem kapcsolatos következtetésed teljesen hibás, nem fedi a valósagot. Most nincs időm, de este majd kifejtem...
Ne fáradj :smile53: , szó nincs semmiféle következtetésről, téged meg végképp nem céloztalak, nem értem, miért vetted magadra. Sima stílusgyakorlatnak szántam, némely más topikokban tapasztalható "segítő" szándékú bejegyzések ihlették.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13995
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4418
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2025.07.16., szer. 11:52
zoli73 írta:
2025.07.16., szer. 09:02

Akkor megnyugodtam, hogy nem kell ezt annyira tudományos alapra helyezni...
No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni :P :

"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."

És így tovább, a végtelenségig körhintázva. :D
majd megtudnád,ha Vz láncod lenne :rolleyes:

****
egyébként egyszer írtam egy rövid szösszenetet,amikor még az egyik helyi bicajbolt "támogatott" a kmc dlc láncról. a lényege az volt, hogy a hifiben vannak az ezüstdrótok és azok milyen babák, szépen,mívesen,hosszan kifejtve és a zárómondat, hogy a kerékpár ezüstdrótja a KMC X10sl DLC :D
Mikusznak (bikefun) tetszett :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4677
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3207
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

pärt írta:
2025.07.16., szer. 11:52
zoli73 írta:
2025.07.16., szer. 09:02

Akkor megnyugodtam, hogy nem kell ezt annyira tudományos alapra helyezni...
No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni :P :

"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."

És így tovább, a végtelenségig körhintázva. :D
A velem kapcsolatos következtetésed teljesen hibás, nem fedi a valósagot. Most nincs időm, de este majd kifejtem...
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13995
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4418
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

drótra,kampóra, ilyenre gondolok,csak rövidebbet, egy láncszemnyit

Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13995
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4418
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lánchosszra van egy egyszerű szabály.

elől nagytányér, hátul legkisebb lánckerék. A ó lánchosszal a váltó két görgőjének a tengely egy függőleges egyenesre esnek.
Ha így nema dja ki a felső lánckereket nagytányérral, rövid a váltókanál, persze ekkor már elszbadtad a láncot és jöhet a következő a kanálcsere után.

De nem hülyeség a pärt féle állást is ellenőrizni, még rövidkanállal is lehet egy kicsit csalni, de azokat kb 11-25-ös sorig érdemes használni,de nyögve elviszi a 11-28-at is.

Darabolás előtt meg lehet egy drótot hajtani két végén vissza, akkorára, hogy beakasztva egy láncszemnyi hosszt hagyjon (patentszem jön ide majd) és jól le lehet vele próbálni,darabolás nélkül hosszt.

próbáltam egy épkézláb fotót találni,de nem ment. ezen ahogy állnak a görgők,úgy kell állni,csak itt nem azon a lánckeréken van,amin kellene lennie.

Kép
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6145
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7594
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Minden műszaki eszközből - legyen az hifi vagy bicaj, akármi - ki kell írtani a tudományt. :D
Bocsánat, az edzésből még inkább ki kell. Vagy edzeni tán nem is szabad!? gondolkodik.gif :smile29:
Valójában a tudatosság kiöli az élvezetet mindenből, hifi, kerékpározás... Nem is kell semmi más, kis önimádat, kis önámítás és kísz van a bódoccsá! Ezt le tudom vezetni hifin, bicajon de bármin... mer mást nem tanultam meg, de ezt nagyon, hisz erre van szükségem, minden mást ezzel megoldok. ;peace;
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

zoli73 írta:
2025.07.16., szer. 09:02

Akkor megnyugodtam, hogy nem kell ezt annyira tudományos alapra helyezni...
No, azért lehet lehet ezt komolyabban, AVX-esen is csinálni :P :

"Idáig hogy használtad? Csak le volt rövidítve valamilyen hosszra? Ha ennyire nem vagy képben, jobban jársz, ha tanulni kezdesz, megnézed olyanok gépét, akik már régóta képesek normálisan rövidíteni. Fogadni mernék, hogy még soha nem ültél egy normálisan beállított gépen, amire egy rendes lánc van felrakva. Az a baj, hogy sokan egyáltalán nem ismerik a kerékpárjukat, önmagukat ámítják, hogy a filléres, gagyi láncukkal ugyanúgy gurulnak. Évtizedeket pazarolnak el, ahelyett, hogy kipróbálnának egy igazán jó láncot. Hidd el, ha egyszer felraksz egy felületkezelt, aranyozott, titánláncot, soha nem fogod már élvezni az olcsó vackokat.
Persze ha teleszkópot használsz, akkor mindegy, az úgyis kiirtja az élet csíráját is a tekerésből... Szerencsés vagy, hogy nem érzed a különbséget, így legalább spórolsz egy csomót. Én már nem lennék képes olyan hulladékot hajtani..."

És így tovább, a végtelenségig körhintázva. :D

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4677
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3207
Tartózkodási hely: 2465

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

pärt írta:
2025.07.15., kedd 23:55
zoli73 írta:
2025.07.15., kedd 20:49
Szép estét mindenkinek!

Lenne egy szereléssel kapcsolatos kérdésem a "fekete öves" bringásokhoz...
Van formula, de én nem használom, mivel vannak a formula alóli kivételek, akkor meg már egyszerűbb a próbára hagyatkozni.
Elöl-hátul legnagyobb lánckerékre rakva - bár ezt az áttételt nem "illik" használni, de a rendszernek még tolerálnia kell - a váltó görgői közt a láncban kell lenni egy kis törésnek, nagyjából a képen látható mennyiségnek, tehát a lánc nem futhat a görgők közt majdnem egyenesen. IMG20250715223640.jpg
Ez a hossz a másik szélsőségnél, a szintén nem használatos elöl-hátul legkisebb áttételnél nagyjából így néz ki. A lánc nem lehet annyira laza, hogy a jelzett részen összeérjenIMG20250715223740.jpg Screenshot_2025-07-15-23-37-38-24_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329~2.jpg

A próba idejére legegyszerűbb, ha elöl a lánckerékre rakod a lánc szabad végét, a rövidítendő szakaszt a megfelő mértékig húzva mellé illeszted, így nem kell a váltórugónak ellentartva, a levegőben zsonglőrködve feszíteni. Ha bizonytalan vagy, egy taggal hosszabbra hagyd, azt semmibe nem kerül később rövidíteni.
Itt egy elég jó kis video, ebben a legkisebb/legkisebb kombóval állítják be az ideális hosszt.
https://youtu.be/s6TodcAH948?si=VWC0JmpKGyBaokkm
Akkor megnyugodtam, hogy nem kell ezt annyira tudományos alapra helyezni!
Én is az itt szemléltetett módon állítom be a lánc hosszát, mert nem tudok ennél frappánsabb, precízebb megoldást. Mindenesetre eddig nem volt vele problémám. Az én bringám ma már eléggé retronak számít a 3x9-es váltórendszerével. Mivel hosszú évek óta hibátlanúl teszi a dolgát(megfelelő karbantartás mellett) így semmi ingerenciám nem volt ezen változtatni, fejleszteni. Ha ezt meg akarnám lépni, akkor kb. kompletten kidobhatnám az egész bringát, mert a mai, modern alkatrészekkel már semmilyen módon nem kompatibilis.
Mostanában(a fiam unszolására) fejembe vettem, hogy lecserélem az első villát(Rockshox Duke) egy fejlettebbre, de valószínüleg ebből sem lesz semmi, mert a mai villák már teljesen mások(pl. tapered villaszár), így kb. a fél bringát cserélnem kellene e miatt. Inkább nem.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2095
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1270
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Találtam egy kistányér / kónusz képet is (nagyon hasonló Part képéhez, tekerés végén mindig "ledobom" a láncot elöl-hátul, hogy tároláskor ne feszüljön a rendszer).
Csatolmányok
Merida Scultura 4000.jpg

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2095
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1270
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

pärt írta:
2025.07.15., kedd 23:55
...
Elöl-hátul legnagyobb lánckerékre rakva...
Remélem, nem keverek bele ebbe a nagyon precíz (és szerintem is követendő! :smile53: :smile32:) leírásba; mely szerintem nagyjából összevág az én - jóval "lustább" - módszeremmel: nagytányér / kónusz állásban a váltókanál nagyjából függőlegesen álljon. (Itt a képen enyhén hátrafelé mutatnak, ha jól emlékszem, azóta egy láncszemmel meg is rövidítettem.)

Persze feltételezve azt, hogy elöl két sebességes rendszerről beszélünk. A széles áttétel tartományú (32 / 11-51) montinál nyilván teljesen más a helyzet: ott a legkisebb fogaskeréken a váltókanál majdnem vízszintesen (de a lánc nyilván ne érjen össze, lád Part képét!) hátrafelé mutat, a legnagyobb fogaskeréken pedig enyhén (a láncot még nem "ész nélkül" ;) megfeszítve és a fogaskeréksort sem elérve) előre.
Csatolmányok
Merida-Mali.jpg
Cannondale kónusz.jpg
Cannondale felső.jpg

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Nemrég puffogtam a tubeless-el kapcsolatban, hozzátéve, hogy a hookless-t már meg sem próbálom megérteni. Megnyugtató, hogy nálam hozzáértőbbek is szkeptikusak a témában.
https://www.bikeradar.com/news/josh-poe ... are-a-scam

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3937
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5031
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

zoli73 írta:
2025.07.15., kedd 20:49
Szép estét mindenkinek!

Lenne egy szereléssel kapcsolatos kérdésem a "fekete öves" bringásokhoz...
Van formula, de én nem használom, mivel vannak a formula alóli kivételek, akkor meg már egyszerűbb a próbára hagyatkozni.
Elöl-hátul legnagyobb lánckerékre rakva - bár ezt az áttételt nem "illik" használni, de a rendszernek még tolerálnia kell - a váltó görgői közt a láncban kell lenni egy kis törésnek, nagyjából a képen látható mennyiségnek, tehát a lánc nem futhat a görgők közt majdnem egyenesen.
IMG20250715223640.jpg
Ez a hossz a másik szélsőségnél, a szintén nem használatos elöl-hátul legkisebb áttételnél nagyjából így néz ki. A lánc nem lehet annyira laza, hogy a jelzett részen összeérjen
IMG20250715223740.jpg
Screenshot_2025-07-15-23-37-38-24_f9ee0578fe1cc94de7482bd41accb329~2.jpg
A próba idejére legegyszerűbb, ha elöl a lánckerékre rakod a lánc szabad végét, a rövidítendő szakaszt a megfelő mértékig húzva mellé illeszted, így nem kell a váltórugónak ellentartva, a levegőben zsonglőrködve feszíteni. Ha bizonytalan vagy, egy taggal hosszabbra hagyd, azt semmibe nem kerül később rövidíteni.
Itt egy elég jó kis video, ebben a legkisebb/legkisebb kombóval állítják be az ideális hosszt.
https://youtu.be/s6TodcAH948?si=VWC0JmpKGyBaokkm

Avatar
geza123
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 744
Csatlakozott: 2013.03.07., csüt. 09:33
Értékelés: 443

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: geza123 »

AAttila írta:
2025.07.15., kedd 21:52
Szia,
Most szombaton,találka a Skanzennél. Az órát még nem döntöttünk el. De általában 10,30-11,00 körül szoktuk kezdeni a tekerést.
Köszi a választ!
Szentendre a Skanzen?
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”