Rokk is írta,hogy bekente és rettenetes voltTctronic írta: ↑2025.07.13., vas. 20:11Gekko Black Knight: volt nálam próbára de nem fogott meg. Sajnos nálam a kis felbontása miatt elvérzett, egyébként minden másban egész jó volt.
DeoxiT Gold: megvettem mert jókat írtak róla. Bekentem vele minden csatlakozót oda-vissza, de nagyon nem jött be. Sajnos nem kis munka volt mindent letörölni. Lehet bennem van a hiba?![]()
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
- Tctronic
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2733
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
Gekko Black Knight: volt nálam próbára de nem fogott meg. Sajnos nálam a kis felbontása miatt elvérzett, egyébként minden másban egész jó volt.
DeoxiT Gold: megvettem mert jókat írtak róla. Bekentem vele minden csatlakozót oda-vissza, de nagyon nem jött be. Sajnos nem kis munka volt mindent letörölni. Lehet bennem van a hiba?
DeoxiT Gold: megvettem mert jókat írtak róla. Bekentem vele minden csatlakozót oda-vissza, de nagyon nem jött be. Sajnos nem kis munka volt mindent letörölni. Lehet bennem van a hiba?

"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Kábelezzünk
A Gekko-t csak kihúztam az erősítőből és a Quadból, de egyébként a helyén maradt, a csatlakozók a terminálok közelében, úgy hogy bármikor visszadugható, mehet a teszt vica - versa...
Mondta az eladó - aki két éve árulta az Alisca Ornge bravúros dobozait,- hogy valszeg járatni kell, mert vagy 10 éve nem volt bekötve, úgy hogy számoltam vele, hogy elsőre nem fog elvarázsolni.
A kábelvégeket is meg kellett alaposan tisztítani - nobanán - az évtizedes oxidációtól, polírpapír, DeoxiT Cleaner és DeoxiT Gold, varázspálca...
Na, erősítő bemelegítve, minden összedugva, go...
Valami rettenetes volt.
Néztem, nem a Sokolba dugtam-e véletlenül a Mastersound helyett, de nem.
Eltelt vagy két óra, mire magamhoz tértem, hogy mi a rák ez, mikor is egy halovány változást érzékeltem a hangzásban. Kicsit kevésbbé visított, a lények is mintha kiheverték volna az influenzát, kezdett emberi hangjuk lenni, a mélyek is kezdtek előbújni óvatosan, meg sem mertem mozdulni, nehogy elrebbenjenek...
Haloványan kezdett emlékeztetni a hang valamire, amit vagy 30 évvel ez előtt hallottam, nem is tudom hol, ja de... Elaludtam.
( Folytköv.)
Mondta az eladó - aki két éve árulta az Alisca Ornge bravúros dobozait,- hogy valszeg járatni kell, mert vagy 10 éve nem volt bekötve, úgy hogy számoltam vele, hogy elsőre nem fog elvarázsolni.
A kábelvégeket is meg kellett alaposan tisztítani - nobanán - az évtizedes oxidációtól, polírpapír, DeoxiT Cleaner és DeoxiT Gold, varázspálca...
Na, erősítő bemelegítve, minden összedugva, go...
Valami rettenetes volt.


Néztem, nem a Sokolba dugtam-e véletlenül a Mastersound helyett, de nem.
Eltelt vagy két óra, mire magamhoz tértem, hogy mi a rák ez, mikor is egy halovány változást érzékeltem a hangzásban. Kicsit kevésbbé visított, a lények is mintha kiheverték volna az influenzát, kezdett emberi hangjuk lenni, a mélyek is kezdtek előbújni óvatosan, meg sem mertem mozdulni, nehogy elrebbenjenek...
Haloványan kezdett emlékeztetni a hang valamire, amit vagy 30 évvel ez előtt hallottam, nem is tudom hol, ja de... Elaludtam.
( Folytköv.)
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2928
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2767
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kábelezzünk
Kábelezzünk
Ami a régi kábeleket illeti - felismered a fotón a több mint 40 éve behozott VdH D300S hangszóró kábeledet?
(Ez is maradt nálam - nem eladó:)
TJ.

Ami a régi kábeleket illeti - felismered a fotón a több mint 40 éve behozott VdH D300S hangszóró kábeledet?
(Ez is maradt nálam - nem eladó:)
TJ.
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: Kábelezzünk
Kábelezzünk.
Na, nem pont azért, mert az üzenőfal is tele van már vele, hogy mi " folyik itt " - mondjuk tényleg át lehetne pattintani nagy részét valamelyik csevegőbe - hanem mert szerét ejtettem egy régi bakancslistás hsz. kábelnek, ami a sors fintora miatt, amikor még patakot - nem Dunát - lehetett volna rekeszteni vele, kimaradt az életemből.
Mára ritka madár ez a kis honi manufaktúrában készült kábel, nem feltétlenül csak azért, mert nem tömegtermék, hanem már régen nem készül, szerintem már nem is fog, és akinek van, az ritkán válik meg tőle.
Most felbukkant egy szett a Fórumon, rögtön le is csaptam rá.
Egy rca " tettestársa " régen biztos tagja a rendszeremnek és bár az ára összehasonlíthatatlanul alacsonyabb, mint a Bécsi út túlsó végén túlról származó minőségibb daraboknak, bármi is fog változni az eszközökben, az a kábel marad.
Jó néhány éve megvan a most használt hsz. kábelem, a Gekko Black Knight, hasonló kategóriájú kábelek két percig sem voltak versenyben, sokkal drágábban az ezüst változat jönne képbe, de ez a veszély egyhamar nem fenyeget.
Ennek a helyére kötöttem be az új szerzeményt.
Ez a kábel nem vastag, de ba..ott merev, és barátságtalanul ellenáll a könnyed hajlítgatási kísérleteknek, ezért nem kis tornamutatvány volt a konzol mögött az egyéb kábelsaláták között a végleges helyét óvatosan kitaposni.
( Folytköv.)
Na, nem pont azért, mert az üzenőfal is tele van már vele, hogy mi " folyik itt " - mondjuk tényleg át lehetne pattintani nagy részét valamelyik csevegőbe - hanem mert szerét ejtettem egy régi bakancslistás hsz. kábelnek, ami a sors fintora miatt, amikor még patakot - nem Dunát - lehetett volna rekeszteni vele, kimaradt az életemből.
Mára ritka madár ez a kis honi manufaktúrában készült kábel, nem feltétlenül csak azért, mert nem tömegtermék, hanem már régen nem készül, szerintem már nem is fog, és akinek van, az ritkán válik meg tőle.
Most felbukkant egy szett a Fórumon, rögtön le is csaptam rá.

Egy rca " tettestársa " régen biztos tagja a rendszeremnek és bár az ára összehasonlíthatatlanul alacsonyabb, mint a Bécsi út túlsó végén túlról származó minőségibb daraboknak, bármi is fog változni az eszközökben, az a kábel marad.
Jó néhány éve megvan a most használt hsz. kábelem, a Gekko Black Knight, hasonló kategóriájú kábelek két percig sem voltak versenyben, sokkal drágábban az ezüst változat jönne képbe, de ez a veszély egyhamar nem fenyeget.
Ennek a helyére kötöttem be az új szerzeményt.
Ez a kábel nem vastag, de ba..ott merev, és barátságtalanul ellenáll a könnyed hajlítgatási kísérleteknek, ezért nem kis tornamutatvány volt a konzol mögött az egyéb kábelsaláták között a végleges helyét óvatosan kitaposni.
( Folytköv.)
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6258
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1220
Re: Kábelezzünk
Csak azt nem tudom miért a kábelre fogod. Amíg Spendorom volt ilyeneket nem tudtam hallgatni. Aztán amikor a kis Triangle megmutatta, hogy lehet ezt másképp, onnantól nincsenek ilyesmi gondjaim. Írod, hogy az R kábel torzításcsökkentő... Pedig nem torzítást vesz ki a hangból, hanem sok egyebet is. Ami a Spendornak jót tesz. Csak amit te itt hallani vélsz és elalélsz tőle, azt kb szorozd meg 8-cal és azt kapjuk mások, nem R kábellel meg Spendorral és mi arról beszélünk. Nem szeretném ha a rendszerem a hiányosságok kompenzálásával csak zenei kivonatot juttatna el a fülembe.chord_ írta: ↑2025.07.13., vas. 16:13Ez a 'lány gitárral', ez olyan hifis szlogen, mint az okos molnárlány dolgai.
Igaz is, meg nem is.
Az átlag hifizős lemezeknél, a kevés hangszer meg az egy szem ének, az valóban a komplexitás hiánya, nem nagy dolog visszaadni, és cserében nagyon attraktív. Szeretik is mutogatni. Itt shimano-nak igaza lehet, itt a zúzatós zenék jóval nagyobb kihívást jelenthetnek.
példa?, mondjuk ez, hirtelen ez jut eszembe, ez van a polcon, sókon hallottam eleget:
Nem, nem mentek el semmilyen kápolnába, meta-cucc nincs túl sok benne. Nagyon szépen csinálja az emelést a hangjával,igényes felvétel kb. ennyi.
youtu.be/aoxaz4ktE5A
A nemátlag, nemhifizős lemezeknél, a helyzet jóval bonyolultabb.
Példa?
Ebből tudok húszat is hirtelen, ezt nagyon szeretem.
Mondjuk, évekig porosodott, mire lett olyan a rendszer, hogy komolyan megkedveltem.
youtu.be/KpYhK92w0D0
Amelyik kábel ezt jól nyomja, és nem szaladsz ki sikítva, hogy nem bírod, mert megöl ez a nő, az előtt kalapomat megemelem...
És ez is egy 'lány gitárral' lemez.
És amelyik rendszer mondjuk jól viszi a Crimsont, még azért aggódnék egy kicsit...
Són ezt egyszer sem hallottam.
Re: Kábelezzünk
Hát van még hova fejlődni.chord_ írta: ↑2025.07.13., vas. 16:13Ez a 'lány gitárral', ez olyan hifis szlogen, mint az okos molnárlány dolgai.
Igaz is, meg nem is.
Az átlag hifizős lemezeknél, a kevés hangszer meg az egy szem ének, az valóban a komplexitás hiánya, nem nagy dolog visszaadni, és cserében nagyon attraktív. Szeretik is mutogatni. Itt shimano-nak igaza lehet, itt a zúzatós zenék jóval nagyobb kihívást jelenthetnek.
példa?, mondjuk ez, hirtelen ez jut eszembe, ez van a polcon, sókon hallottam eleget:
Nem, nem mentek el semmilyen kápolnába, meta-cucc nincs túl sok benne. Nagyon szépen csinálja az emelést a hangjával,igényes felvétel kb. ennyi.
youtu.be/aoxaz4ktE5A
A nemátlag, nemhifizős lemezeknél, a helyzet jóval bonyolultabb.
Példa?
Ebből tudok húszat is hirtelen, ezt nagyon szeretem.
Mondjuk, évekig porosodott, mire lett olyan a rendszer, hogy komolyan megkedveltem.
youtu.be/KpYhK92w0D0
Amelyik kábel ezt jól nyomja, és nem szaladsz ki sikítva, hogy nem bírod, mert megöl ez a nő, az előtt kalapomat megemelem...
És ez is egy 'lány gitárral' lemez.
És amelyik rendszer mondjuk jól viszi a Crimsont, még azért aggódnék egy kicsit...
Són ezt egyszer sem hallottam.
Az általad ajánlott zenékkel a Tivoli rádióm is megbírkózik.
Sőt némi zenei mondanivaló is átjön.
Ugyanezt Crimsonról nem mondanám el.
Totál érdektelen egy gatya rendszeren.
Mert nem jó hallgatni.
Viszont amikor a motyó ott van a szeren akkor zokognivalóan tud szólni.
De nyílván Téged ezek a műfajok hidegen hagynak mert a rendszered bekorlátozza amit meg tudsz rajta hallgatni.
Amivel egyébként nincs bajom csak egy pöttyedt sajnállak.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Re: Kábelezzünk
Ha már csaj gitárral, akkor sokkal inkább:
youtu.be/lPgfCcePZhs
youtu.be/lPgfCcePZhs
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
Mondják, ízlésen nem érdemes vitatkozni, de ez a szegény Rebecca...

Ezt még én sem bírnám talán végighallgatni, annyira együgyű és unalmas, hát még Revox és Shimano...

/ Ennél sokkal jobb "lány akármivel" lemezeim vannak./
Nem gondoltam, hogy ilyesmi megfordul a repertoárodban.

A Jordi Savall lemez, az viszont baromi jó.
Nekem semmi bajom a nővel, nem érzem, hogy meg akarna ölni, pedig semmilyen KÁBEL nincsen most a rendszerben, ami osztana, szorozna, laptopon hallgatom...

Re: Kábelezzünk
Ez a 'lány gitárral', ez olyan hifis szlogen, mint az okos molnárlány dolgai.
Igaz is, meg nem is.
Az átlag hifizős lemezeknél, a kevés hangszer meg az egy szem ének, az valóban a komplexitás hiánya, nem nagy dolog visszaadni, és cserében nagyon attraktív. Szeretik is mutogatni. Itt shimano-nak igaza lehet, itt a zúzatós zenék jóval nagyobb kihívást jelenthetnek.
példa?, mondjuk ez, hirtelen ez jut eszembe, ez van a polcon, sókon hallottam eleget:
Nem, nem mentek el semmilyen kápolnába, meta-cucc nincs túl sok benne. Nagyon szépen csinálja az emelést a hangjával,igényes felvétel kb. ennyi.
youtu.be/aoxaz4ktE5A
A nemátlag, nemhifizős lemezeknél, a helyzet jóval bonyolultabb.
Példa?
Ebből tudok húszat is hirtelen, ezt nagyon szeretem.
Mondjuk, évekig porosodott, mire lett olyan a rendszer, hogy komolyan megkedveltem.
youtu.be/KpYhK92w0D0
Amelyik kábel ezt jól nyomja, és nem szaladsz ki sikítva, hogy nem bírod, mert megöl ez a nő, az előtt kalapomat megemelem...
És ez is egy 'lány gitárral' lemez.
És amelyik rendszer mondjuk jól viszi a Crimsont, még azért aggódnék egy kicsit...
Són ezt egyszer sem hallottam.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Nem én mondom,cables mondja mindig hogy a beszédhang,meg a lány + gitár elég ahhoz hogy ha az jó,akkor minden is.Ezt én nem így látom,érzékelem,de engedjük el ezt a csontot már végre.Rock60 írta: ↑2025.07.13., vas. 13:19Monadanám, hogy ismétlés a tudás atyja, de ennyiszer ?Shimano írta: ↑2025.07.13., vas. 09:33
Nem igaz hogy nem érted,szerintem igen,csak valamiért,lehet a te cingár drótjaid korlátai miatt is,csak ezt a lány gitár,+ énekhangot tolod mint etelon egy rendszer tesztelésénél.
Az ok hogy ezek legyenek jók,és akár szépek,de ebből nem derül ki az hogy milyen kiegyensúlyozott tud maradni egy rendszer komplexszebb,nehezebb zenéknél nagyobb hangerőn is,+ az sem hogy milyen lazán tudja ezeket közvetíteni,tehát van e erőlködés érzet,vagy nincs,és bármilyen hihetetlennek is tűnik,de van olyan is hogy egészséges nyersesség,+ erő és energia,hihetőség,stabilitás,stb stb,amik egy lány gitár prudukcióból nem jön le,lehet az bármennyire is könnyfakasztóan szép.
![]()
Már bármikor felmondom, szerintem evvel fogok (rém)álmodni is...![]()
Azt miből gondolod, hogy chord "lány gitárral" zenét hallgat, vagy bárkinek is az lenne a mérce, aki nem hard rock-kal rezegteti az ablakokat ?
De legyen egy ajánlat is a végére rendszerteszthez.King Crimson- Earthbound.Ez ha jól rémlik egy 71-es koncert,amit sztereo kazettán élőben rögzítettek egy vw platón lévő keverőpultról,esőben,tehát adott volt minden a "jó" felvételhez.
Nah,ha ezt a felvételt élvezhetően tolmácsolja a rendszer,már persze annak aki bírja crimsont,és aki nem szalad ki a szobából azt ordítva hogy mi ez a rettenet és borzalom,

Részemről itt a vége,kábelezzetek.
Re: Kábelezzünk
Monadanám, hogy ismétlés a tudás atyja, de ennyiszer ?Shimano írta: ↑2025.07.13., vas. 09:33
Nem igaz hogy nem érted,szerintem igen,csak valamiért,lehet a te cingár drótjaid korlátai miatt is,csak ezt a lány gitár,+ énekhangot tolod mint etelon egy rendszer tesztelésénél.
Az ok hogy ezek legyenek jók,és akár szépek,de ebből nem derül ki az hogy milyen kiegyensúlyozott tud maradni egy rendszer komplexszebb,nehezebb zenéknél nagyobb hangerőn is,+ az sem hogy milyen lazán tudja ezeket közvetíteni,tehát van e erőlködés érzet,vagy nincs,és bármilyen hihetetlennek is tűnik,de van olyan is hogy egészséges nyersesség,+ erő és energia,hihetőség,stabilitás,stb stb,amik egy lány gitár prudukcióból nem jön le,lehet az bármennyire is könnyfakasztóan szép.

Már bármikor felmondom, szerintem evvel fogok (rém)álmodni is...

Azt miből gondolod, hogy chord "lány gitárral" zenét hallgat, vagy bárkinek is az lenne a mérce, aki nem hard rock-kal rezegteti az ablakokat ?
Re: Kábelezzünk
Ugyan már. Ez a te olvasatod.Shimano írta: ↑2025.07.13., vas. 09:33
Nem igaz hogy nem érted,szerintem igen,csak valamiért,lehet a te cingár drótjaid korlátai miatt is,csak ezt a lány gitár,+ énekhangot tolod mint etelon egy rendszer tesztelésénél.
Az ok hogy ezek legyenek jók,és akár szépek,de ebből nem derül ki az hogy milyen kiegyensúlyozott tud maradni egy rendszer komplexszebb,nehezebb zenéknél nagyobb hangerőn is,+ az sem hogy milyen lazán tudja ezeket közvetíteni,tehát van e erőlködés érzet,vagy nincs,és bármilyen hihetetlennek is tűnik,de van olyan is hogy egészséges nyersesség,+ erő és energia,hihetőség,stabilitás,stb stb,amik egy lány gitár prudukcióból nem jön le,lehet az bármennyire is könnyfakasztóan szép.
Az a rendszer ami minden zenében a szépséget,(ami egy elég hülye megfogalmazás,mert hát a zene alapvetően nem a szépségről szól) tolja,volt ilyenem,nem sokáig,az egyszerűen egysíkú és unalmas.
Kell hogy tudja a változatosságot,ezen belül a különböző zenék hihető tolmácsolását,mert pl az baromi furán adná ki magát ha egy rockoncert végén arról beszélnénk kijövő félben,hogy basszus!,milyen szépen is szólt ez már.![]()
Azok a cingár drótok valami teljesen mást csinálnak, mint a megszokott kábelek.
TJ nemrég találóan megfogalmazta, hogy 'nem a drótok csinálják a zenét.' Valóban, az R kábel nem képes előállítani azt, ami ab ovo hiányzik a rendszerből. Nem fog ütős basszust csinálni a zúzós zenéiden. Arra ott vannak a színezős-kábelek, azok akár loudnessgombként is működhetnek. Az R-t Inkább valami torzítás-csökkentőként lehetne definiálni.
És nem kihívás neki a rockkoncert, mert csak nyomja át, amit a berendezéseid tudnak, nyomja az összenyomott sávszélű. hiányos felhangú, a természetben soha elő nem forduló elektromos 'zenéket'. Itt nem varázsol. Nincs mit.
Ha viszont megkapja ezt a fent idézett lemezt, vagy valami hasonlót,
youtu.be/8Khd9T7DgMA
- amire azt mondani, hogy nem komplex, vagy hogy nem kell a q.vanagy hangerő, az erős tévedés -,
akkor szintén csak annyit tud, mint a rockzenénél, hogy átengedi azt, ami a forrásodból ki tud jönni, szóval nem varázsol a drót, hanem inkább a lemez tud varázsolni, a titkos zörejek, visszhangok, aurák, a csomó misztikus-cucc, rezdülések, hangulat, meta-izék, ezeket engedi szépen ragyogni.
És van drót, és van rendszer, és van ember is, amelynek / akiknek ez annyira idegen, hogy definíció-krízis áll elő, magyarán, az sem tiszta, hogy itt igazából miről van szó.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Rock60 írta: ↑2025.07.13., vas. 07:55Aki "40 éve hifizek " az vélhetően több, mint 50 éves és sejthető, hogy melyik zenei stílus áll hozzá közelebb és - elfogultságból, vagy gyakorlati, tapasztalati meggyőződésből - melyiket tartja összetettebnek, nehezebben reprodukálhatónak, a saját, jobb, rosszabb rendszerén.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Legyen. A nélkül, hogy ismerném a felvételt, hogy kiherélték e, vagy remek munkát végeztek, de tételezzük fel a másodikat, akkor csak megpróbáltad elmagyarázni, mitől jó az adott felvétel. Mitől tud hitelesen bevonni a zenébe, mitől magas az élményfaktora. Ez nem hiba. De az ember idővel rájön, nehéz elmagyarázni a jót és amikor megunja, hogy van aki érti, van aki nem, már nem is akarja bő lére engedni, csak annyit mond: jó

Ellenben... tegnap voltam ismerősnél. Az 1942es B9 nem véletlen volt, mert ennek az ismerősnek adtam egy kópiát. Azzal fogadott, hogy nem érzi ebbrn a varázst, a parázst. Gyorsan betettük, valóban, torzított és lomha volt. Kérdeztem, ki nyúlt a cucchoz? Egyik haver segített beállítani és az egyik lemezen a gitárt figyelték (nem rock, mezei gitár). Volt egy kis hangfalforgatás, 1-2mm és megszűnt a B9 tozítása és megjött az ereje, a "mocska". Kis doboz, kis hangerő. Kontrolnak kértem, tegye be azt a gitárt és mondja el, az milyen lett. Jobb. "OK, mehetünk kávézni, ne forgassátok el"
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Bárcsak valaki kutalálna valami olyat, mint egy forgatógomb és ha az erősítőkön lenne, a tekergetésével lehetne állítani a hang erejét, esetleg ezzel megtalálni a pillanatnyi igényeknek megfelelőt, optimálisat...

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
OFF (?)
Kicsit "beszélgettem" a chatgpt-vel, az eredményt inkább csatolom:
Kicsit "beszélgettem" a chatgpt-vel, az eredményt inkább csatolom:
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
Még valami, csatolva a pár napja írt posztomban említett Fletcher - Munson görbéhez.Shimano írta: ↑2025.07.13., vas. 09:33Nem igaz hogy nem érted,szerintem igen,csak valamiért,lehet a te cingár drótjaid korlátai miatt is,csak ezt a lány gitár,+ énekhangot tolod mint etelon egy rendszer tesztelésénél.cables írta: ↑2025.07.12., szomb. 23:32Szerintem alapvető zavar van itt a "komplex" zenékkel. Az a kábel, ami jobban, szebben átviszi az egy lány egy gitár zenét, az jobban átviszi a az ordibálós katyvaszt is. Az elektronok nem válogatnak a zenei stílusokban. Viszont élve az itteni szóhasználattal a xar kábel az elvérzik a finom zenén, viszont katyvaszabb katyvaszt csinál az ordítós zenéből és az tetszik annak aki ezt szereti. De hogy ordítós zenével nem lehet kábel minőségét tesztelni az 1000%.
Az ok hogy ezek legyenek jók,és akár szépek,de ebből nem derül ki az hogy milyen kiegyensúlyozott tud maradni egy rendszer komplexszebb,nehezebb zenéknél nagyobb hangerőn is,+ az sem hogy milyen lazán tudja ezeket közvetíteni,tehát van e erőlködés érzet,vagy nincs,és bármilyen hihetetlennek is tűnik,de van olyan is hogy egészséges nyersesség,+ erő és energia,hihetőség,stabilitás,stb stb,amik egy lány gitár prudukcióból nem jön le,lehet az bármennyire is könnyfakasztóan szép.
Az a rendszer ami minden zenében a szépséget,(ami egy elég hülye megfogalmazás,mert hát a zene alapvetően nem a szépségről szól) tolja,volt ilyenem,nem sokáig,az egyszerűen egysíkú és unalmas.
Kell hogy tudja a változatosságot,ezen belül a különböző zenék hihető tolmácsolását,mert pl az baromi furán adná ki magát ha egy rockoncert végén arról beszélnénk kijövő félben,hogy basszus!,milyen szépen is szólt ez már.![]()
Minél hangosabban hallgatunk zenét (józan és a környezet adta korlátok mellett), az érzékelésünk annál kiegyenlítettebbé válik spektrális viselkedését tekintve.
Az élő, akusztikus zene hangosítással szerzett tapasztalataim azt mutatják, hogy az igényes, kis termi hangosítás (max 1-200 főig) szintjén (mint például az alábbi képen látható rendszerben) sokkal kevesebbet számítanak a kábelek (mikrofon, hangfal és táp), mint az otthoni esetében. Ennek valószínűleg köze lehet az említett érzékelési és hangnyomás szint közötti összefüggésnek, hiszen otthoni hangerő mellett általában a középtartományban vagyunk első sorban érzékenyek. Amellett persze, hogy másképpen működik az agyunk is élő zenei eseményen.A Fletcher-Munson görbék azt mutatják, hogy az emberi fül érzékenysége a különböző frekvenciákhoz nem egyenletes, és ez az érzékenység a hangerőtől függően változik. Alacsony hangerőn a fül kevésbé érzékeny a mély (pl. 20–200 Hz) és a nagyon magas hangokra (10 kHz felett), míg a középfrekvenciás tartományt (kb. 1–4 kHz) jobban érzékeli.
Ahogy nő a hangerő, a hallásunk "kiegyenlítődik", és a frekvenciák közötti érzékenységi különbségek csökkennek, miközben növekszenek a különböző harmonikus torzítások a rendszerben. Ezért halk zenehallgatáskor joggal érzehetjük, hogy a basszus kevesebb. Optimális hangerőn - ami általában 75–85 dB körül van a hallgatási pozícióban A súlyozással, szobától és rendszertől függően - a hallásunk közelebb áll a természeteshez, és a zenei részletek jobban kivehetők.
Nagy hangerőn (85–90 dB felett) a fül frekvenciaérzékenysége kiegyenlítettebb, de ez nem jelent az érzékelésünk számára jobb részletgazdagság érzékelést. A túl nagy hangerő gyakran "tömöríti" az érzékelést, mert a fül dinamikatartománya (a halk és hangos hangok közötti különbség érzékelése) beszűkül. Emiatt a zene dinamikája és finom részletei, kevésbé lesznek észrevehetők.
Re: Kábelezzünk
Nem igaz hogy nem érted,szerintem igen,csak valamiért,lehet a te cingár drótjaid korlátai miatt is,csak ezt a lány gitár,+ énekhangot tolod mint etelon egy rendszer tesztelésénél.cables írta: ↑2025.07.12., szomb. 23:32Szerintem alapvető zavar van itt a "komplex" zenékkel. Az a kábel, ami jobban, szebben átviszi az egy lány egy gitár zenét, az jobban átviszi a az ordibálós katyvaszt is. Az elektronok nem válogatnak a zenei stílusokban. Viszont élve az itteni szóhasználattal a xar kábel az elvérzik a finom zenén, viszont katyvaszabb katyvaszt csinál az ordítós zenéből és az tetszik annak aki ezt szereti. De hogy ordítós zenével nem lehet kábel minőségét tesztelni az 1000%.
Az ok hogy ezek legyenek jók,és akár szépek,de ebből nem derül ki az hogy milyen kiegyensúlyozott tud maradni egy rendszer komplexszebb,nehezebb zenéknél nagyobb hangerőn is,+ az sem hogy milyen lazán tudja ezeket közvetíteni,tehát van e erőlködés érzet,vagy nincs,és bármilyen hihetetlennek is tűnik,de van olyan is hogy egészséges nyersesség,+ erő és energia,hihetőség,stabilitás,stb stb,amik egy lány gitár prudukcióból nem jön le,lehet az bármennyire is könnyfakasztóan szép.
Az a rendszer ami minden zenében a szépséget,(ami egy elég hülye megfogalmazás,mert hát a zene alapvetően nem a szépségről szól) tolja,volt ilyenem,nem sokáig,az egyszerűen egysíkú és unalmas.
Kell hogy tudja a változatosságot,ezen belül a különböző zenék hihető tolmácsolását,mert pl az baromi furán adná ki magát ha egy rockoncert végén arról beszélnénk kijövő félben,hogy basszus!,milyen szépen is szólt ez már.

Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6258
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1220
Re: Kábelezzünk
Itt csak arról van szó, hogy azzal a dróttal az agyad erre rezgő hullámait kevésbé zavarja, így több energiája marad az elképzelt dolgok átélésére. Egy jobb rendszer méginkább megkönnyíti ezt még nagyobb átélést eredményezve. Ideje belátni hogy a minél könnyebb befogadáshoz elengedhetetlen a minél jobb rendszer!chord_ írta: ↑2025.07.13., vas. 09:20Csak még Rev-nek, hogy mennyire más vonalon mozgunk.
Vannak / voltak olyan metafizikai megközelítések, hogy a hangszer-test, vagy egy kórus, az csak egyfajta kezdet, és csakis komplex egészként tekinthető maga a megszólalás, gyakorlatilag ilyetén a zene egészen a planétákig folytatással bír.
Vagyis, kell a helyes megszólaltatáshoz egy szakrális tér, amely, mint egy speciális külső héjazat, végül a planéták által súrolt gömb-héjazatokig terjed.
Ennek a mai, lesorvasztott megfelelője az 'akusztika', ahol szakemberek hada igyekszik a jó hangzást elérni, a zavaró hibákat kirekeszteni, nyilván, nem a fenti metafizikai megközelítés szerint.
Vannak együttesek és kiadók, akik ezt a metafizikusabb megközelítést szeretnék átadni, ezért speciális helyszíneken készülnek a felvételek. Régi katedrálisok, ciszterci kolostorok, kápolnák, stb...
Van együttesvezető, aki képes volt odabuszoztatni egy katedrálisba az egész stábot mikrofonostul-keverőstül-drótostul csak azért, mert 400 évvel ezelőtt ott hangzott el először az adott mű.
Írás róla itt:
Monteverdi: Vespro delle Beata Vergine
Na, most jön a lényeg. Ezek a plusz dolgok aztán a kiadott CD lemezeken ott vannak.
Megfelelő rendszerekkel 'kinyerhetők'. Hogy szimpla akusztikáról van csak szó, vagy többről, azon itt ne nyissunk vitát. Számomra ez a 'több' is hallatszik.
Szóval, van, aki a kábelezéssel erre gyúr.
Van, aki a magasra, a mélyre, a gyorsaságra, meg a zúzós zenékre.
Nem vagyunk egyformák.
A R kábelek ezt a feljebb vázolt misztikát káprázatosan kiteljesítik.
Még egy gondolat.
Tegnap kiállítás-megnyitó, a zene hozzá 2×3 perc reneszánsz lant volt, tőlem 1.5 m távolságban.
Az olasz kurátor mondja 'ideje belátni azt, hogy a befogadáshoz elengedhetetlen a kulturális múlt'.
Re: Kábelezzünk
Abszolúte egyetértünk.dixie-chicken írta: ↑2025.07.12., szomb. 12:44nagyon sok jónak vélt rendszernek beletőrik a bicskája pont az élő zene "hangulatának" regenerálásában,és itt nem hangerőre gondolok...tompitanak,megszűrik,lekerekitik,elfinomokdják a dolgokat,és pont az élő zene varázsa tűnik el...nem kell agytrösztnek lenni,kb belőhető,aki koncertekre jár,hogy mi az amit kapni fog,legyen az komolyzene,rock vagy jazz...kb 1 év elteltével,3 "trió" koncerten voltam:The Necks,Rymden és Nkatini Nduduozo,alapjaiban,mind a 3 ugyanaz:zongora,bőgő és dob...igaz 3 koncerterem volt:Zeneháza,Trafó és Eifell Műhelyház,a hangositás sem ugyanaz volt,hangmérnökök sem,de mind a 3 esetben,a zongorának,zongora hangja volt,és nem úgy szólt mint egy trombita,a bőgő,az bőgő volt,és nem Fender Jazz Bass hangjuk volt nekik,a dobkészletek is nem úgy szóltak mint az uttörő kisdobosokA probléma ezekkel az "eszementnek tűnő" zenékkel, különösen a koncertfelvételekkel az, hogy legfeljebb arról lehet elképzelésetek korábbi hasonló élő tapasztalatok alapján, hogy mennyire tudja közvetíteni a hangulatát a felvétel/rendszer, de a leghalványabb fogalmatok sincs, hogy szólt valójában ott, hangszíneket, arányokat tekintve, lévén egyedileg torzított, mesterségesen processzált és hangosított hangzásról szó. Ez persze elegendő mankó lehet azon rendszerfejlesztők számára, akiknek a klasszikus zene, különösen a kamara és hangszeres formáiban legfeljebb alkalmi kitérő a keményebb rockzenék mellett.![]()
az amit mi konzervzeneként odahaza használunk (felvételek),köszönő viszonyban sincs az esetek 99%-ban,az élő zenével..
de ez szwsz 3x,magánvéleményem![]()
Már relatíve olcsó hangosító rendszerek is (például a Fonóban vagy egy fokkal magasabb szinten a Zene Házában) élvezetesebben, szórakoztatóbban és persze élőbben tudnak szólni, mint bármilyen kábelezésű otthoni rendszer néhány tíz négyzetméteren.
Annyi a titok, hogy másképpen kell hallgatni és mást kell kihallani a hangzásukból. Az agyon maszterelt, agyon simogatott stúdió felvételek egy virtuális valóságot akarnak nekünk eladni, egy álomvilágot, mint egy film, tele VFX/CGI effekttel, aminek semmi köze a realitásokhoz, megvariált idősíkökkal, belső időzítésekkel, az élő (hangosított) zene meg a valós élményt kellene, hogy átadja és kiterjessze a koncertterem egészére. A hangosított zene korlátja a fizikai méret, minél távolabbról és minél több ember hallgatja a koncertet (stadionokban például) annál nagyobb az esély arra, hogy akár élvezhetetlen is lehet a hangosítás. Kb 2-300 emberig olyan minőségű hangosítást lehet csinálni, amivel nagyon nehéz az otthoni rendszereknek versenyezni. Ha valaki a realitást és nem az álomvilágot keresi. Ennek a hangosító cuccnak (van még egy erősítő rack, analóg és digitális keverők, effektek és egy rakás Audio-Technica, Telefunken, stb mikrofon, Gotham és Evidence Audio kábelek) olyan a hangja akár 2-300 emberig, akusztikus zene hangosításakor is, a kb 2,5 - 3 millió forntos használt értéken, amivel talán még sokszor drágább hifi rendszer sem tud versenyezni. Pedig csak egy 8 inches koax van az állványos hangsugárzókban és a középen látható szubban és 250W-os (8 ohmon) AB osztályú erősítők hajtanak minden utat. Már persze, ha valaki az élő hang azonnaliságát, tranziens viselkedését, dinamikáját vagyis az "élőségét" keresi.
A mindenevőségnek mellesleg az a lényege, hogy az ember Dream Theatert nem ugyanazzal az elvárással, "mind settel" hallgatja, mint Borbély László szóló zongorajátékát. Így az elvárások sem lehetnek ugyanazok.
Re: Kábelezzünk
Csak még Rev-nek, hogy mennyire más vonalon mozgunk.
Vannak / voltak olyan metafizikai megközelítések, hogy a hangszer-test, vagy egy kórus, az csak egyfajta kezdet, és csakis komplex egészként tekinthető maga a megszólalás, gyakorlatilag ilyetén a zene egészen a planétákig folytatással bír.
Vagyis, kell a helyes megszólaltatáshoz egy szakrális tér, amely, mint egy speciális külső héjazat, végül a planéták által súrolt gömb-héjazatokig terjed.
Ennek a mai, lesorvasztott megfelelője az 'akusztika', ahol szakemberek hada igyekszik a jó hangzást elérni, a zavaró hibákat kirekeszteni, nyilván, nem a fenti metafizikai megközelítés szerint.
Vannak együttesek és kiadók, akik ezt a metafizikusabb megközelítést szeretnék átadni, ezért speciális helyszíneken készülnek a felvételek. Régi katedrálisok, ciszterci kolostorok, kápolnák, stb...
Van együttesvezető, aki képes volt odabuszoztatni egy katedrálisba az egész stábot mikrofonostul-keverőstül-drótostul csak azért, mert 400 évvel ezelőtt ott hangzott el először az adott mű.
Írás róla itt:
Monteverdi: Vespro delle Beata Vergine
Na, most jön a lényeg. Ezek a plusz dolgok aztán a kiadott CD lemezeken ott vannak.
Megfelelő rendszerekkel 'kinyerhetők'. Hogy szimpla akusztikáról van csak szó, vagy többről, azon itt ne nyissunk vitát. Számomra ez a 'több' is hallatszik.
Szóval, van, aki a kábelezéssel erre gyúr.
Van, aki a magasra, a mélyre, a gyorsaságra, meg a zúzós zenékre.
Nem vagyunk egyformák.
A R kábelek ezt a feljebb vázolt misztikát káprázatosan kiteljesítik.
Még egy gondolat.
Tegnap kiállítás-megnyitó, a zene hozzá 2×3 perc reneszánsz lant volt, tőlem 1.5 m távolságban.
Az olasz kurátor mondja 'ideje belátni azt, hogy a befogadáshoz elengedhetetlen a kulturális múlt'.
Vannak / voltak olyan metafizikai megközelítések, hogy a hangszer-test, vagy egy kórus, az csak egyfajta kezdet, és csakis komplex egészként tekinthető maga a megszólalás, gyakorlatilag ilyetén a zene egészen a planétákig folytatással bír.
Vagyis, kell a helyes megszólaltatáshoz egy szakrális tér, amely, mint egy speciális külső héjazat, végül a planéták által súrolt gömb-héjazatokig terjed.
Ennek a mai, lesorvasztott megfelelője az 'akusztika', ahol szakemberek hada igyekszik a jó hangzást elérni, a zavaró hibákat kirekeszteni, nyilván, nem a fenti metafizikai megközelítés szerint.
Vannak együttesek és kiadók, akik ezt a metafizikusabb megközelítést szeretnék átadni, ezért speciális helyszíneken készülnek a felvételek. Régi katedrálisok, ciszterci kolostorok, kápolnák, stb...
Van együttesvezető, aki képes volt odabuszoztatni egy katedrálisba az egész stábot mikrofonostul-keverőstül-drótostul csak azért, mert 400 évvel ezelőtt ott hangzott el először az adott mű.
Írás róla itt:
Monteverdi: Vespro delle Beata Vergine
Na, most jön a lényeg. Ezek a plusz dolgok aztán a kiadott CD lemezeken ott vannak.
Megfelelő rendszerekkel 'kinyerhetők'. Hogy szimpla akusztikáról van csak szó, vagy többről, azon itt ne nyissunk vitát. Számomra ez a 'több' is hallatszik.
Szóval, van, aki a kábelezéssel erre gyúr.
Van, aki a magasra, a mélyre, a gyorsaságra, meg a zúzós zenékre.
Nem vagyunk egyformák.
A R kábelek ezt a feljebb vázolt misztikát káprázatosan kiteljesítik.
Még egy gondolat.
Tegnap kiállítás-megnyitó, a zene hozzá 2×3 perc reneszánsz lant volt, tőlem 1.5 m távolságban.
Az olasz kurátor mondja 'ideje belátni azt, hogy a befogadáshoz elengedhetetlen a kulturális múlt'.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13203
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6206
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Kábelezzünk
Ezt még nagyjából értem is, csak az a baj, hogy minderről szinte mindenkinek más kapcsolódik: a "hangmérnök sz@r"-tól a sörfőzésig, meg egymás cuccának, nézőpontjának és ízlésének fikázásáig (szinte súrolva a már annyira nem tolerálható személyeskedés határát)...
Arról nem is beszélve, hogy a topik konklúzióját már rég be kellett volna emelnie mindenkinek: Vz a király az alatt minden mindegy.

Egy idő után nem annyira vicces ám takarítani...

Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.