Meg még, akik nincsenek a videón...
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
ez az írás nem zárt ki senki mást, csupán rávilágít, ez a dolog régről fakad. Ezek az aggályok benned keletkeztek csak, ezért nincs Neked audio note-od.
Tény, Pista ebben úttörő volt, de ha megnézed a videót, találhatsz még embereket,akik ebben részt vállaltak.
De, ha úgy érzed, megelőzted Pistát, hát legyen, tőlem

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kábelezzünk
Gondold at az objektiv szo jelenteset.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 10:07balgaság.kaef2 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:37Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33
Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ezzel helyükre kerülnek a dolgok.
A szubjektivitással mindig azok takaróznak,akiknek gyenge a rendszere. esetleg kerülik a konfrontálódást, de ettől még tudják jól,hogy nem mondanak igazat.
a hifi. bár számszaikilag nem mérhető, pl a hangminőség, igenis vannak objektíve jobb és gyengébb hangú rendszerek.
Online
A Szakrális Önjelölt Mindenható Atyaúristen Megmondó meg CsI.
Akik meg beengedést nyertek a Szentélybe és ihatták a Mester szavát azok meg a padavanok.
Fú bakker.
Re: Kábelezzünk
Eddig is sejtettem,hogy azt gondolod,hogy a Merlin volt a zenei mindenhatóság.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 09:58nem fogsz értemes választ kapni, csak azt,hogy a zene érzelmi töltetét, belső valóját és csodáját hallgatja,amiről lövse sincs senkinek megmondta tegnap. Csak ezzel a szlogennel Csontos Pista 1988-ban haknizott, majd lett belőle azállóige, majd közhely. Van még néhány ilyen dolog, pl a "zenét hallagtom, nem a hifit". ezt speciel én szültem meg a '90-es években az index hififórumán (amikor ment a szájkarate a mindent tudó elektrolakatosokkal), ahogy a "zenei rendszer" kifejezést is. Ezekből is közhely lett,ahogy mindenki meglovagolva, magáraaggatta. jött a természetes megszólalás, az is erre a sorsra jutott. Ami nem került elő ,de ennek biztos oka az is, hogy a társaságunk "undergroundba" vonult, az erő és energia közvetítése még nem hódított teret (a torzítatlan információ kezd erre a sorsra jutni, de még azt is kevesen lovagolták meg, mert nem értik, mit jelent. Mérhető torzításokat keresnekRock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
), még nem sokan tűzik a cégérre, pedig ez se mai keletű történet. Vélhetően ami késik, nem múlik...
XAl azt fikázni, akit utánozni próbálunk, elég öngól. Lehet nem tudja, hogy régen megelőzték és nyilván elkapta a szlogent az éterben valahol, valamikor, de ez a saját gondja. Talán az a difi,amikor ezt Pista hangoztatta, már akkor olyan referenciákkal rendelkezett,melyekből a legkisebb rendszer is, mai napig bőven megállná a helyét, de nem árulok el nagy titkot, az a szegmens is fejlődött, változott, mondjuk úgy, még jobb lett, legfeljebb ebből idehaza keveset láttak az emberek, mert nem volt könnyen hozzáférhető az infó (amúgy de, csak ahhoz ki kell lépni a béklyóink fogsásából).
na,hogy ez is közhely legyen, már volt, de ismétlés a tudás atyja. Már ekkor is régen futott az elmélet, de mindig vannak, akiknek új lehet, még 2025-ben is. (szeretem Attila ezen írását, mert jól tükrözi, milyen az, amikor az átlagosnak mondható refernciákakl rendlkező zenebaárt találkozik valami olyannal, amit előtte kevsébé észlelt és változtatja meg az egész hozzáállását a témához.
https://halfnote.hu/node/149
"...A lemezeket otthon hagytam. A lemezeket mindig otthon hagyom, ezt később bánom is meg nem is, úgyis hallottam már mindegyiket, ellenben rém kíváncsi lennék, hogy itt most milyennek mutatkoznak. Ezen a bosszankodós tökölésen rögtön túlteszem magam, amikor a kezembe kaparintottam a távirányítót. Valami ilyesmit érezhet a szomjas alkoholista, amikor a közelebbi kapcsolatba kerül egy dugóhúzóval és pár üveg Chatou Lafitte-tal. Az álom netovábbja: jól bebaszni egy igazán minőségi piától. Itt is valami ilyesmi történt. A végére mindenkinek csillogott a szeme és csettingettünk a nyelvünkkel, pedig esküszöm, nem ittunk egy kortyot sem. Arról kellene most itt beszámolnom, hogy mit hallottunk. De sokkal inkább arról tudok elmélkedni, hogy mit nem hallottam. Tehát akkor nem hallottunk: fáradt, lapos, kiegyenlítetlen és színtelen hangot. Mindkét rendszer ugyanazt a szellemiséget képviselte: minden zenén egyforma teljesítményre volt képes. Az most mellékes, hogy az egyik helyen egy nem egészen 8 cm széles hangszóró, a másikon pedig két ötven kilós mélyládával megtámogatott tölcsér szólt. A feladat az volt, hogy ne kelljen megtartóztatni magunkat, bármit is akarunk feltenni, legyen az édesbús komolyzene, übermetál, heroin alap rockzene, döngölős-kokszos techno, tökös jazz, koszos gépi sikolyok vagy bármi egyéb, ki kell hozni a tartalmat mindegyikből. Megoldások nem voltak, csupán végeredmény lett. A lemezek minősége itt most nem volt téma. Mellesleg nem is tűnt fel, hogy ezen kellene leakadnunk, eljutottunk oda, hogy a zenék lényegét sikerült minden probléma nélkül detektálni. Van-e benne erő, vagy nincs? A legtöbben volt, a fene egye meg, a többit pedig félre dobtuk. (Miért? Ha valaki meg tudja mondani, akkor várom a megoldást. Bármilyen megoldást. Mert én nem tudom, egyszerűen annyit tudok csupán, hogy ezek a készülékek szóltak, zenéltek, ha úgy tetszik, és nem csupán működtek, vagy zajt bocsátottak ki magukból, ették az áramot, ilyesmi...."
A Szakrális Önjelölt Mindenható Atyaúristen Megmondó meg CsI.
Akik meg beengedést nyertek a Szentélybe és ihatták a Mester szavát azok meg a padavanok.
Fú bakker.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Re: Kábelezzünk
akkor vissza a kábelekhez és a miért érdemes zúzatni is a próbán kérdéshez... még szintén a lent linkelt poszthoz köthető, de már későbbi hozzászólásban a tollnoktól:
"...amúgy próbálgattam most otthon én is elérni a katarzist a cuccon, de sajna nem minden zenénél sikerült. A szomszédok tűrőképességét nem teszteltem, náluk már eljutottam a végsőkig. Zúzósabb dolgokon még mindig zavarossá válik nagy hangerőn, és egy idő után zavaró is, hogy a komplex részek összefolynak egy masszává. Mivel éppen fejlesztésben vagyok, meghallgattam pár cuccost másoknál is, ott sem bírták jobban a kivezérlést. Ezek szerint ez lehet a végső érv a nagy hatásfok mellett..."
nem hülyeség az,hogy meg kell kergetni a cuccost és nem elfogadni a csak félig jót (amúgy ilyen nincs, az félig rossz, csak bizonyos zenéken kevésbé zavaró). És a megjegyzésből látszik, mennyire elterjedt jelenség a félig rossz "hang"(kiemelve)
"...amúgy próbálgattam most otthon én is elérni a katarzist a cuccon, de sajna nem minden zenénél sikerült. A szomszédok tűrőképességét nem teszteltem, náluk már eljutottam a végsőkig. Zúzósabb dolgokon még mindig zavarossá válik nagy hangerőn, és egy idő után zavaró is, hogy a komplex részek összefolynak egy masszává. Mivel éppen fejlesztésben vagyok, meghallgattam pár cuccost másoknál is, ott sem bírták jobban a kivezérlést. Ezek szerint ez lehet a végső érv a nagy hatásfok mellett..."
nem hülyeség az,hogy meg kell kergetni a cuccost és nem elfogadni a csak félig jót (amúgy ilyen nincs, az félig rossz, csak bizonyos zenéken kevésbé zavaró). És a megjegyzésből látszik, mennyire elterjedt jelenség a félig rossz "hang"(kiemelve)
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.07.11., pén. 11:10-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
ezt azért meghatározza,mennyit ölhet bele az llető a történetbe.SoundMania írta: ↑2025.07.11., pén. 09:48+ teljesen igaz. De a kábeleket én tolom a környezetemben... Vz-től 99%-ban behu... Dps-től szintén. Olyan rendszerekben is ami összesen nem ér annyit. Mindenhol kvázi referencia. Lehet hozzá építeni rendszert. Kiegyenlítettségre. Szintre nem kell, nem mindenkinek jut rá annyi. De szerintem ma, jól élvezhető rendszert 2M alatt nehéz is lenne összerakni. Használt áron.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 09:29Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.
minap elkedztem írni egy közepesen hosszú dolgot erről, de kitöröltem, hogy nincs nekem erre időm. De, ha már a csizma az asztalon van,tegyük rendbe... de azért OFF-ba teszem(a történet miatt ez full ON, csak a biztonság kedvéért)
speciel aki pl 1 millát tud elkölteni, annak bátran javaslom a TMP ANT erősítőt és DAC-ot. mellég egy RLC-206H hangsugárzó és elég elé egy 10ezer forintos médiabox. Ezt Laci haveromnél,aki az RLC-ket készíti (név a nevének mozaikszava, Romhányi LaCi) olcsó Audio Note és Mundorf kábelekkel drótoztuk be és nagyjából megáll a buli 1millában. Nekem ezzel nem okoz gondot zenét hallgatni, igaz a médiaboxban fellehető zenei anyagok minősége szór, de lehet elétenni egy bármilyen CD játszót és megDAC-olni (a TMP DAC-on is van több bemenet) de ezzel már lehet normálisan zenélni és CSAK 1 misi.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
semmi. vagyis minden még jobb lett, de alapvetően semmi. Persze, a 2008 csak ez az eset. akkor ez már régen létező dolog volt. Itt van néhány ismerős arc :) Már ekkor javában létezett.
youtu.be/Cx7dYL7QgYU
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
2008 ... Nem tegnap volt.
Mi változott azóta ? / Mi nem ? /

Mi változott azóta ? / Mi nem ? /
Re: Kábelezzünk
balgaság.kaef2 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:37Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ezzel helyükre kerülnek a dolgok.
A szubjektivitással mindig azok takaróznak,akiknek gyenge a rendszere. esetleg kerülik a konfrontálódást, de ettől még tudják jól,hogy nem mondanak igazat.
a hifi. bár számszaikilag nem mérhető, pl a hangminőség, igenis vannak objektíve jobb és gyengébb hangú rendszerek.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
nem fogsz értemes választ kapni, csak azt,hogy a zene érzelmi töltetét, belső valóját és csodáját hallgatja,amiről lövse sincs senkinek megmondta tegnap. Csak ezzel a szlogennel Csontos Pista 1988-ban haknizott, majd lett belőle azállóige, majd közhely. Van még néhány ilyen dolog, pl a "zenét hallagtom, nem a hifit". ezt speciel én szültem meg a '90-es években az index hififórumán (amikor ment a szájkarate a mindent tudó elektrolakatosokkal), ahogy a "zenei rendszer" kifejezést is. Ezekből is közhely lett,ahogy mindenki meglovagolva, magáraaggatta. jött a természetes megszólalás, az is erre a sorsra jutott. Ami nem került elő ,de ennek biztos oka az is, hogy a társaságunk "undergroundba" vonult, az erő és energia közvetítése még nem hódított teret (a torzítatlan információ kezd erre a sorsra jutni, de még azt is kevesen lovagolták meg, mert nem értik, mit jelent. Mérhető torzításokat keresnekRock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)

XAl azt fikázni, akit utánozni próbálunk, elég öngól. Lehet nem tudja, hogy régen megelőzték és nyilván elkapta a szlogent az éterben valahol, valamikor, de ez a saját gondja. Talán az a difi,amikor ezt Pista hangoztatta, már akkor olyan referenciákkal rendelkezett,melyekből a legkisebb rendszer is, mai napig bőven megállná a helyét, de nem árulok el nagy titkot, az a szegmens is fejlődött, változott, mondjuk úgy, még jobb lett, legfeljebb ebből idehaza keveset láttak az emberek, mert nem volt könnyen hozzáférhető az infó (amúgy de, csak ahhoz ki kell lépni a béklyóink fogsásából).
na,hogy ez is közhely legyen, már volt, de ismétlés a tudás atyja. Már ekkor is régen futott az elmélet, de mindig vannak, akiknek új lehet, még 2025-ben is. (szeretem Attila ezen írását, mert jól tükrözi, milyen az, amikor az átlagosnak mondható refernciákakl rendlkező zenebaárt találkozik valami olyannal, amit előtte kevsébé észlelt és változtatja meg az egész hozzáállását a témához.
https://halfnote.hu/node/149
"...A lemezeket otthon hagytam. A lemezeket mindig otthon hagyom, ezt később bánom is meg nem is, úgyis hallottam már mindegyiket, ellenben rém kíváncsi lennék, hogy itt most milyennek mutatkoznak. Ezen a bosszankodós tökölésen rögtön túlteszem magam, amikor a kezembe kaparintottam a távirányítót. Valami ilyesmit érezhet a szomjas alkoholista, amikor a közelebbi kapcsolatba kerül egy dugóhúzóval és pár üveg Chatou Lafitte-tal. Az álom netovábbja: jól bebaszni egy igazán minőségi piától. Itt is valami ilyesmi történt. A végére mindenkinek csillogott a szeme és csettingettünk a nyelvünkkel, pedig esküszöm, nem ittunk egy kortyot sem. Arról kellene most itt beszámolnom, hogy mit hallottunk. De sokkal inkább arról tudok elmélkedni, hogy mit nem hallottam. Tehát akkor nem hallottunk: fáradt, lapos, kiegyenlítetlen és színtelen hangot. Mindkét rendszer ugyanazt a szellemiséget képviselte: minden zenén egyforma teljesítményre volt képes. Az most mellékes, hogy az egyik helyen egy nem egészen 8 cm széles hangszóró, a másikon pedig két ötven kilós mélyládával megtámogatott tölcsér szólt. A feladat az volt, hogy ne kelljen megtartóztatni magunkat, bármit is akarunk feltenni, legyen az édesbús komolyzene, übermetál, heroin alap rockzene, döngölős-kokszos techno, tökös jazz, koszos gépi sikolyok vagy bármi egyéb, ki kell hozni a tartalmat mindegyikből. Megoldások nem voltak, csupán végeredmény lett. A lemezek minősége itt most nem volt téma. Mellesleg nem is tűnt fel, hogy ezen kellene leakadnunk, eljutottunk oda, hogy a zenék lényegét sikerült minden probléma nélkül detektálni. Van-e benne erő, vagy nincs? A legtöbben volt, a fene egye meg, a többit pedig félre dobtuk. (Miért? Ha valaki meg tudja mondani, akkor várom a megoldást. Bármilyen megoldást. Mert én nem tudom, egyszerűen annyit tudok csupán, hogy ezek a készülékek szóltak, zenéltek, ha úgy tetszik, és nem csupán működtek, vagy zajt bocsátottak ki magukból, ették az áramot, ilyesmi...."
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6248
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1215
Re: Kábelezzünk
+ teljesen igaz. De a kábeleket én tolom a környezetemben... Vz-től 99%-ban behu... Dps-től szintén. Olyan rendszerekben is ami összesen nem ér annyit. Mindenhol kvázi referencia. Lehet hozzá építeni rendszert. Kiegyenlítettségre. Szintre nem kell, nem mindenkinek jut rá annyi. De szerintem ma, jól élvezhető rendszert 2M alatt nehéz is lenne összerakni. Használt áron.revox írta: ↑2025.07.11., pén. 09:29Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.
minap elkedztem írni egy közepesen hosszú dolgot erről, de kitöröltem, hogy nincs nekem erre időm. De, ha már a csizma az asztalon van,tegyük rendbe... de azért OFF-ba teszem(a történet miatt ez full ON, csak a biztonság kedvéért)
Online
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6248
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1215
Re: Kábelezzünk
2x ment
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára SoundMania 2025.07.11., pén. 09:53-kor.
Online
Ezzel helyükre kerülnek a dolgok.
Re: Kábelezzünk
Mi van ha azt feltételezzük, hogy a földi halandó nem azt mondja, hogy jobban szól, hanem azt, hogy jobban tetszik?Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 09:33Ok.![]()
Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?![]()
De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.![]()
Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?![]()
Ezzel helyükre kerülnek a dolgok.
Re: Kábelezzünk
Ok.

Akkor tessék szíves lenni elmagyarázni, hogy ha az egyik rendszeren valóságosabbnak tűnik a zongora, mint a másikon, akkor hogyan fogalmazza azt meg az egyszeri hfista, hogy a szakemberek se találjanak benne kivetnivalót ?

De, leszűkíthetjük ezt egy hangszedőre, vagy bármire...
Az egyikkel jobbnak, életszerűbbnek tűnik a zongora, mint a másikkal.

Hogyan fogalmazza ezt meg a földi halandó ?

Online
Egyértelműen minden koncertre járó ember tudja, hogy minden széken mást hall. Ezt vagy elfogadja, vagy megkeresi a neki megfelelő hangzásút. Nem tudom mi több köze van ehhez a kábeleknek a készülékeknél otthon? És te honnan javasolsz koncertet hallgatni? A rendszered olvasva inkább félpályán túlra saccolom a javaslatod.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6248
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1215
Re: Kábelezzünk
Hogy kapj esélyt kicsit magyarázkodni....chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 22:50Jaj.
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Nyilván, szerinte, az első sorból is teljesen azt hallotta volna, mint a 13. sorból. Ugyanakkora hangerővel, pontosan, akár dB-ben mérve is. Meg a hangszínezet is ugyanaz lett volna, igen, a 20 hegedű 5 méterről, mint 25 méterről.
Az II. emeleti erkélyen dettó.
Lehet, valami spec bérlete van, hogy kb. mindig ugyanoda ül, és azért hiszi ezeket?
Nem tudom.
De higgyünk neki.
A kábelekkel kapcsolatban is feltétlenül.:)
Egyértelműen minden koncertre járó ember tudja, hogy minden széken mást hall. Ezt vagy elfogadja, vagy megkeresi a neki megfelelő hangzásút. Nem tudom mi több köze van ehhez a kábeleknek a készülékeknél otthon? És te honnan javasolsz koncertet hallgatni? A rendszered olvasva inkább félpályán túlra saccolom a javaslatod.
Re: Kábelezzünk
Teljesen ON mert igaz a kábelekre is. Sőt, arra igaz csak igazán, mint mostohagyerek, amire nem szeretünk áldozni.tunerman írta: ↑2025.07.11., pén. 07:58Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
minap elkedztem írni egy közepesen hosszú dolgot erről, de kitöröltem, hogy nincs nekem erre időm. De, ha már a csizma az asztalon van,tegyük rendbe... de azért OFF-ba teszem

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Az, hogy ezek mellett mégis élvezettel tudunk egy koncertet a 15-20 sorokból is zenét hallgatni, és ELŐADÁST élvezni, az agyunk értelmező, "processzáló" képességének, testi (nem hallójárati) érzékelésünknek illetve a látásunk által biztosított környezeti információk felhasználásának köszönhető.
A cikk konklúziója az, hogy az un "hangszerhang" reprodukciójának jóságára, rosszságára való hivatkozás, egy hangRENDSZER megszólalásának értékelésekor alapvetően hibás, szerintem. Aki elolvassa majd Kishonti István: Hangtér művészete című könyvét (amiből már idéztem itt pár hete) ettől sokkal bővebb magyarázatot is kap majd.
Re: Kábelezzünk
A cikk igazán semmi újat nem tartalmaz, csupán azokat az un hangzásminőségre vonatkozó fizikai hatásokat foglalja össze, amik a rezgések, hullámok terjedéséből illetve a levegő súrlódási veszteségéből származnak.chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 19:01Jó a cikk.kaef2 írta: ↑2025.07.10., csüt. 08:10
Írtam egy blogposztot a tökéletes hangszerhang keresésésének mítoszáról, akadályairól.
Az írás alapját az ebben a topikban az elmúlt pár hétben általam írottak jelentették.
https://mediaengineering.medium.com/a-t ... 1d39a305af
Kicsit rövid, lehetne pár merészebb következtetést levonni arról, amit pl. itt csinálunk, hifisek, a kábelekkel. :)
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Az, hogy ezek mellett mégis élvezettel tudunk egy koncertet a 15-20 sorokból is zenét hallgatni, és ELŐADÁST élvezni, az agyunk értelmező, "processzáló" képességének, testi (nem hallójárati) érzékelésünknek illetve a látásunk által biztosított környezeti információk felhasználásának köszönhető.
A cikk konklúziója az, hogy az un "hangszerhang" reprodukciójának jóságára, rosszságára való hivatkozás, egy hangRENDSZER megszólalásának értékelésekor alapvetően hibás, szerintem. Aki elolvassa majd Kishonti István: Hangtér művészete című könyvét (amiből már idéztem itt pár hete) ettől sokkal bővebb magyarázatot is kap majd.
Online
- tunerman
- V.I.P.
- Hozzászólások: 2920
- Csatlakozott: 2007.09.21., pén. 17:26
- Értékelés: 2754
- Tartózkodási hely: Tatabánya
Re: Kábelezzünk
Rock60 írta: ↑2025.07.11., pén. 07:17Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?![]()
Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.)
LP: Lurné J1/Air Tangent 1B/Kiseki Agaat, PHONO: Twin Servo MCRIAA, AMPLIFIER: Münchhausen drive V-FET SE, CD: Philips CD100 trial run no NFB, TUNER: REL Precedent, CASSETTE: Nakamichi 1000/II, REEL: StellaMaster(SP-8) SPEAKER: Lowther Acousta 115/P6/7M, HEADPHONES: Stax SRA-14S/SR-009
Re: Kábelezzünk
Én nem siklottam át rajta, háromszor el is olvastam, hogy összerakjam a problémát...chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 23:25Szerencsére... azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?

Válaszold meg Te a költői kérdéseidet.
( Még az AN/Kondo kábelek konkrét kritikáival is adós vagy.

Re: Kábelezzünk
Baxxus chotd! Nézem a tévét és minden csatornán az adást megszakították, míg erre a titokzatos problémára fény nem derül. De segítek: az xar kábel. Pontosabban az nem kábel, kevered a portással
A miérten gondolkodj el és amíg nem jön az "ahhha" effektus, olvasd csendben a nagyfiúkat, esetleg kérdezz, ne kijelents dolgokat.
A miérten gondolkodj el és amíg nem jön az "ahhha" effektus, olvasd csendben a nagyfiúkat, esetleg kérdezz, ne kijelents dolgokat.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Szerencsére, a fentitől, meg ELEX személyeskedésétől azért van itt sokkal érdekesebb dolog, ami engem pl. jobban érdekel, csak átsiklottatok rajta.
Ez:
És legyen inkább egy olyan kábel, ami akusztikus zenén 'átlagjó', rockzenén meg szintén?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Ez:
Vagyis, egy kábel, ami akusztikus zenén zseniális, rockzenén meg kb. szerencsétlenkedik, akkor ezt használva 'elhangolódtunk'?PgSpa írta: ↑2025.07.09., szer. 23:24Ez a hangerő, kemény rockzene kérdés a tesztelésnél fontos lehet. Minden elismerésem Chord-é, de éppen kábel ügyben tapasztaltam több alkalommal -persze az én szerény rendszerem, szűk anyagi lehetőségeim korlátai között-, hogy csak a kedvenc zenéinken -és itt megint Chord jön elő, akinek rengeteg ajánlóját hallgattam meg és szerettem meg- tesztelve valamit nagyon furcsa irányba is tévedhetünk. Ilyenkor jó elővenni egy nem igazán szeretett, de hatásosan durva, zúzós felvételt, és ha ez is jó, akkor biztosan nem hangolódtunk el. Bevallom, nekem pl. ezért volt csalódás Rudi bácsi vékony hangszórókábele, mert nálam hazudik, édesen, de hazudik.
És legyen inkább egy olyan kábel, ami akusztikus zenén 'átlagjó', rockzenén meg szintén?
És ha nem hallgatunk rockzenét, cseréljünk azért kábelt, csak hogy 'el ne hangolódjunk' ?
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Van annak valami bája, amikor a vidéki versenyzők már három héttel a nagy esemény előtt boxolják a bekaptafázott makkoscipőt. Megkeresik a ballagóöltönyt, fehér ing fehér zokni, aztán irány a metropoliszba kútúrálödni. Aki meg ott él, gondol egyet és bármikor áttötyög egy ilyenre,csak azért, mert kedd van és unatkozik. Figyelem! A kocsit is le kell mosni, de érdemes használni a telekocsi appot.
ez se nagyobb baromság, mint amit feszengsz a sztorin

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Jaj.
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Nyilván, szerinte, az első sorból is teljesen azt hallotta volna, mint a 13. sorból. Ugyanakkora hangerővel, pontosan, akár dB-ben mérve is. Meg a hangszínezet is ugyanaz lett volna, igen, a 20 hegedű 5 méterről, mint 25 méterről.
Az II. emeleti erkélyen dettó.
Lehet, valami spec bérlete van, hogy kb. mindig ugyanoda ül, és azért hiszi ezeket?
Nem tudom.
De higgyünk neki.
A kábelekkel kapcsolatban is feltétlenül.:)
Nem vártam ekkora zenei intelligenciát ELEX-től, hogy ilyesmi helyekre eljut, bevallom, így, a beszólásának üdítő személytelenségét ízlelgetve...
Nyilván, szerinte, az első sorból is teljesen azt hallotta volna, mint a 13. sorból. Ugyanakkora hangerővel, pontosan, akár dB-ben mérve is. Meg a hangszínezet is ugyanaz lett volna, igen, a 20 hegedű 5 méterről, mint 25 méterről.
Az II. emeleti erkélyen dettó.
Lehet, valami spec bérlete van, hogy kb. mindig ugyanoda ül, és azért hiszi ezeket?
Nem tudom.
De higgyünk neki.
A kábelekkel kapcsolatban is feltétlenül.:)
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Hogy vígaztalódjon, fotóztam neki Kondo drótokat. Legalább azt elmondhatja, hogy képen már látottRock60 írta: ↑2025.07.10., csüt. 22:08Nem posztom chord mestert megvédeni - majd megteszi, ha akarja - de hasonlóan járt, mint pár napja én az Általában.chord_ írta: ↑2025.07.10., csüt. 19:01Jó a cikk.
Ami tanulságos benne, számomra, hogy kergetjük a torzítatlanságot, meg az egyenletes spektrumot, meg a felhang-sérülésmentességet, közben meg gyakorlatilag bármilyen élő zenei koncerten ezek aránylag komoly, mérhető és dB-ekben kifejezhető harctéri veszteséget szenvednek.
Valószínűnek tartom, hogy az 'organikus' veszteségek és a tökéletlen rendszereink / kábeleink okozta veszteségek módfelett különböznek az észlelés szintjén.
Kaef leírt egy tanulmányszerűséget, arra reflektált - levonva a konzekvenciát - kissé szerencsétlen módon.
Amit Kaef leírt, annak alapján az életben nem mennék koncertre.Pedig sejthető, hogy még a 15. sorban ülve sem érnek akkora harctéri veszteségek,
mint otthon hallgatni meg ugyan azt a középszerű rendszerünkön. ( Kinek, min.)
Ahogy erre utolsó mondatában chord célzott is.
Ettől függetlenül van más is, aki már többször leírta, hogy a számára elérhető koncerttermek által nyújtott élmény nem sarkalja őt arra, hogy kitegye a lábát otthonról.
Nyilván nem az Állami Operaházra gondolt.

LPz és egy ritkább, aminek csak egyszerűen KSL a neve (nulladik széria, talán jobb, mint az LPz, de sose meccseltettem őket, csak memóriából). Egy Avocado és mivel én tudom, hol keressem, spz is megvillan.
Boris Vian... eldöcög ezekkel...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu