Nem tudom, érdemes-e benne hagyni a készülékekben a tudásuk akár 50 százalékát olcsó drótozással, még ha kiegyensúlyozottá válik/marad velük a hangzás..... :(revox írta: ↑2025.07.09., szer. 10:46az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.![]()
20250709_103142.jpg
20250709_103049.jpg
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6273
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1225
Re: Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
írja Dixi: én még nem találkoztam olyan A class amplifikációval,amelyben van igazi "harapás",de ami késik,nem múlik :)
pedig ott van csak energia... azon a videón ami van,emléxem,majd lefújt a kanapéról az alig hallható hangerőn a cucc.
nemrég voltam egy havernál,aki vette egy AN erősítőt. alapvetően a tipikus hifis zenéket kedvelte, pedig top felsőszériás Shindot használt és egyéb finomságokat, nem rossz hangfalakkal (pl Living Voice). na vett egy erősítőt, vittem át kondo drótokat és rájött, hogy szereti a nirvanát is
tényleg jó volt. De az okát nem tudom, miből ered, hogy ez nálunk nem annyira terjedt el. lehet a régi pozdorjás AN/Snell dobozok miatt.
hogy ON maradjon, ez igaz a drótjaikra is, de valahogy nem szokott összejönni sok embernek az install, aztán kukázza a lehetőséget. gondolom, már kiderült,én se szeretem a piszmogást, kell az erő ,energia. de ez igaz az élet egyéb területeire. Ha autóba ülök, nekem kevés az 50km/h városban, de nem is a sebesség érdekel, a gyorsulás, menetdinamika, gyors irányváltás, stb... az az élvezetes,nem a tempó. na,a hifiben se szeretem a maszatolást, de ott se a hangerő számít, a gyorsaság
(persze, nem baj, ha van lehetőség megkúpolni a hangerőt, de nem szoktam sűrűn)
nem biztatok erre senkit, de van benne lehetőség
pedig ott van csak energia... azon a videón ami van,emléxem,majd lefújt a kanapéról az alig hallható hangerőn a cucc.
nemrég voltam egy havernál,aki vette egy AN erősítőt. alapvetően a tipikus hifis zenéket kedvelte, pedig top felsőszériás Shindot használt és egyéb finomságokat, nem rossz hangfalakkal (pl Living Voice). na vett egy erősítőt, vittem át kondo drótokat és rájött, hogy szereti a nirvanát is

hogy ON maradjon, ez igaz a drótjaikra is, de valahogy nem szokott összejönni sok embernek az install, aztán kukázza a lehetőséget. gondolom, már kiderült,én se szeretem a piszmogást, kell az erő ,energia. de ez igaz az élet egyéb területeire. Ha autóba ülök, nekem kevés az 50km/h városban, de nem is a sebesség érdekel, a gyorsulás, menetdinamika, gyors irányváltás, stb... az az élvezetes,nem a tempó. na,a hifiben se szeretem a maszatolást, de ott se a hangerő számít, a gyorsaság

nem biztatok erre senkit, de van benne lehetőség

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
ezért kell A osztályt használni. Mondanám,hogy lehetőleg SE, de nálam pont nem működött,de lehet,az egyetlen olyan hangfal,ahol nem működik az SE, ahol legkevésbé gondolnák, a 100dB fölötti érzékenységgel bíró Avantgarde tölcsérek. De egy kellemes szobahangerőig pl ez a 18Wattos AN P2SE elboldogult vele. De ami a lényeg, éjfélkor készült ez a telefonos videó, talán még nem is okossal. elég tré és a hangerőt is fel kell nyomni,mert olyan halkan szólt már itt a cucc (asszony rég aludt), épp csak lehetett hallani. De ez biza nyers,mint a rosseb (fülest neki). Küldöm szeretettel mindazoknak, akik mai napig azt gondolják, hogy az AN és kábelei egy rózsaszín ködbe burkolt, lágy világ

youtu.be/B4xjIKt8MyE
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Igen, gondoltam, hogy belekeveredik a témába a kép + hang komplex élményének az előnye, ami vitathatatlan, egy kilippet nyilván én sem kép nélkül hallgatok.dixie-chicken írta: ↑2025.07.09., szer. 07:45
lön ló@&szelőrejelzem a hangminőség pocsék,de kell a vizuális része is a szám valós értelmezéséhez.
Csak full nem erről beszéltem, azt hittem átjött...

Ezek szerint rossz volt a példa.
Nem baj, én értettem.

Másik példa.
Ülsz egy fotelben, fejeden a fülessel és a kedvenc zenédet hallgatod.
Közben az ablakon át nézegetsz két veszekedő varjút, akik nem tudnak megosztozni egy csirkecsonton.
Ezek után becsukod az ablakot, lehúzod a redőnyt és a sötét félhomályban újra meghallgatod a számot.
S' lőn...


Re: Kábelezzünk
Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 17:26Azt mondom hogy olyan nincs hogy kisebb hangerőn nagyon jó,nagy hangerőn meg csak a szenvedés van,mert ott akkor valami nem kerek,és ha nagy hangerőn nem kerek,akkor a kissebben sem lesz az,mert az ami a nagyobb hangerő nyomorát okozza,az ott van kisebb hangerőn is,csak nem olyan mértékben hallatszik.Ezért is kell,lehet arra törekedni,hs tologatással,akusztikával,megfelelő drótokkal,jaj,elnézést,már megint belehibáztamchord_ írta: ↑2025.07.08., kedd 15:59Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van.
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.,stb hogy jó legyen a sound a komfortzónánkon kívüli hangerőnél is,mert akkor kapunk egy olyan jó kerek egészet,ami minden hangerőn jól működik.
Vizsgáljuk meg egy kicsit tudományosabban a hangos zenehallgatás kérdését.
A Fletcher-Munson görbék azt mutatják, hogy az emberi fül érzékenysége a különböző frekvenciákhoz nem egyenletes, és ez az érzékenység a hangerőtől függően változik. Alacsony hangerőn a fül kevésbé érzékeny a mély (pl. 20-200 Hz) és a nagyon magas hangokra (10 kHz felett), míg a középfrekvenciás tartományt (kb. 1-4 kHz) jobban érzékeli.
Ahogy nő a hangerő, a hallásunk "kiegyenlítődik", és a frekvenciák közötti érzékenységi különbségek csökkennek, miközben növekszenek a különböző harmonikus torzítások a rendszerben. Ezért halk zenehallgatáskor joggal érzehetjük, hogy a basszus kevesebb. Optimális hangerőn – ami általában 75-85 dB körül van a hallgatási pozícióban A súlyozással, szobától és rendszertől függően – a hallásunk közelebb áll a természeteshez, és a zenei részletek jobban kivehetők.
Nagy hangerőn (85-90 dB felett) a fül frekvenciaérzékenysége kiegyenlítettebb, de ez nem jelent az érzékelésünk számára jobb részletgazdagság érzékelést. A túl nagy hangerő gyakran "tömöríti" az érzékelést, mert a fül dinamikatartománya (a halk és hangos hangok közötti különbség érzékelése) beszűkül. Emiatt a zene dinamikája és finom részletei, kevésbé lesznek észrevehetők.
Fontos a pszichoakusztikai hatás. Nagy hangerőn a zene emocionálisan "erőteljesebbnek" tűnhet, de ez gyakran a részletek rovására megy. Az agy a hangerőt intenzitásként értelmezi, ami elfedheti a finom textúrákat. Viszont ez közelebb állhat az élő zene nyújtotta élményhez, kevesebbet kell az agynak vele dolgoznia és így emócionálisan hatásosabb lehet a hangos zenehallgatás. A magas hangerő az agyban intenzívebb érzelmi reakciót válthat ki, mert a hangosságot gyakran az "erővel" társítjuk. Ezért egy hangos zene dinamikusabbnak, drámaibbnak vagy "jelenvalóbbnak" tűnhet, ami az élő előadások energiájára emlékeztethet.
Szintén fontos a fizikai hatás: A nagy hangerő nemcsak a fülön keresztül hat, hanem a test más részei is érzékelik a hangrezgéseket (pl. a mellkasban érezhető basszus, a csontozatunk, testfolyadékaink rezgései, stb). Ez az egész testet bevonó érzés az élő koncertek egyik jellegzetessége, amit otthoni környezetben nehéz teljesen reprodukálni, a sokkal kevesebb mozgatott levegő hiányában, de a hangos zenehallgatás megközelítheti főképpen ha nagy testű, nagy hangszóró felületű a hangsugárzónk (4-6 inches középsugárzók, 12-15 inches mélysugárzók, akár több is). A zenehallgatás során érzékelt fizikai rezgések közvetlenebbül hatnak az agyra, mint a hallás útján érkező jelek, mert a szomatoszenzoros rendszer és a limbikus rendszer gyors, ösztönös válaszokat vált ki. Ez az evolúciós örökségünk (vadállati múltunk) miatt van, amely a mély hangokat és rezgéseket fontos környezeti jelzésekkel társította és amelyekből nem akart irányt megállapítani, ezért közvetlenebb az agyi feldolgozás, mint a hallásérzékelésé. Emiatt a fizikai rezgések erőteljesebb érzelmi hatást kelthetnek, különösen élő koncerteken, ahol a mechanikus hatások intenzívebbek.
Összefoglalva:
magam is meghallgatok minden új eszközt nagyon hangosan is, a normál és optimális hangerő, meg az éjszakai halkság mellett is, és mindenféle alacsonyabb rendű, minőségű forrással, például tévénézéssel, netflixezéssel is, youtube videókkal. A kábeleket is, mivel szeretném megismerni, hogy a rendszer egészére hatva hogyan viselkedik az adott új eszköz vagy kábel (mit tud kihozni egy rosszabb forrásból), hiszen ahogy írtam a fentiek szerint, az érzékelésünk másképpen működik a különböző hangossági szinteken, élethelyzetekben. Vannak zenék, amiknek része a "nyersesség", harapósság és ezek halkan, sőt talán még a szoba optimális hangerején sem tudnak igazán előjönni, meg kell egy kicsit tolni őket, hogy harapni kezdjenek.
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4996
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2696
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
lön ló@&szNézzünk meg egy zenés video klippet egy besötétített szobában, és próbáljunk meg kifejezetten a zenére koncentrálni.
Majd, hallgassuk meg újra ugyan ezt kikapcsolt képernyővel, vagy csukott szemmel.
S lőn...
Mint ha minimum kétszer akkora felbontású lenne az utóbbi hangja...

egy JB,látni kell,hogyan mozog a szinpadon,a zenészeit,azoknak a betanult mozgását/koreográfiákat..
de szwsz 3x
https://www.youtube.com/watch?v=SCIysEgaga4&t=309s
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6273
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1225
Re: Kábelezzünk
Nem tudom bárkit érdekel-e a dolog, de tegnap vihar után,.... :)
Ismerősömnél meghallgattunk pár dolgot.
Először ANL kábelt cseréltünk Tiglonra. "Kevesebb mély" és magas. Levegősebb világosabb. Emberibb. A"kevesebb mély" csak érzetre az. Kevesebb a feldúsulása, több részlet kicsivel. Gitár felső húrjai és a cintányér kevésbé bántó.
Aztán cserélt hangdobozt. B&W CDM1, Triangle Comete - ra. Mély mennyisége tovább csökkent. Magas picivel több, de sokkal tisztább. Emberi hang természetesebb. Felsőmélyektől felfele vastagabb hang. Tisztább, levegősebb, részletesebb. És végül Heed Px tápba bekerült egy Dps4 az Acrolink helyett. Ettől fogva átváltottunk zenehallgatásra. Kerültek elő a lemezek, hogy eztis-eztis, meg még azt..... Lett tér. Lett mély, magas, érzelemgazdagság, nagyon megnyugtatóan összeállt minden a hangképben. Egységes, kiegyenlített, organikus. Hania Rani LP-n is minden jó lett. Már nem "csak dübörgött" . Rossz hagú lemezből jó lett. Zene szólt. Ő csak hallgatta, figyelte a zenét. Én arra gondoltam, most már nekem is kezd tetszeni. Itt érdemes elkezdeni zenét hallgatni.....
Többet segített a dps4, mint előtte a doboz és a hangszórókábel. Az illető csak nézegette a kábelt.... Hogy' tud ez ilyet csinálni?! :)
Ismerősömnél meghallgattunk pár dolgot.
Először ANL kábelt cseréltünk Tiglonra. "Kevesebb mély" és magas. Levegősebb világosabb. Emberibb. A"kevesebb mély" csak érzetre az. Kevesebb a feldúsulása, több részlet kicsivel. Gitár felső húrjai és a cintányér kevésbé bántó.
Aztán cserélt hangdobozt. B&W CDM1, Triangle Comete - ra. Mély mennyisége tovább csökkent. Magas picivel több, de sokkal tisztább. Emberi hang természetesebb. Felsőmélyektől felfele vastagabb hang. Tisztább, levegősebb, részletesebb. És végül Heed Px tápba bekerült egy Dps4 az Acrolink helyett. Ettől fogva átváltottunk zenehallgatásra. Kerültek elő a lemezek, hogy eztis-eztis, meg még azt..... Lett tér. Lett mély, magas, érzelemgazdagság, nagyon megnyugtatóan összeállt minden a hangképben. Egységes, kiegyenlített, organikus. Hania Rani LP-n is minden jó lett. Már nem "csak dübörgött" . Rossz hagú lemezből jó lett. Zene szólt. Ő csak hallgatta, figyelte a zenét. Én arra gondoltam, most már nekem is kezd tetszeni. Itt érdemes elkezdeni zenét hallgatni.....
Többet segített a dps4, mint előtte a doboz és a hangszórókábel. Az illető csak nézegette a kábelt.... Hogy' tud ez ilyet csinálni?! :)
Re: Kábelezzünk
Erre a posztra egy mentség lehet, ha egy üveg jó vörösbor után született :)
Re: Kábelezzünk
Mindkettőtök magyarázatában van ráció, legyen 1 :1 ...Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 17:26Fura,de nem szokatlan módon elbeszélünk egymás mellett,de van közös nevező,így nem reménytelen a helyzet.![]()
...főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.

A magam álláspontját már elmondtam, és egyre biztosabb vagyok benne.

Az esti zenehallgatás előnye a talán egyenletesebb tápellátáson túl fiziológiai természetű. / Pár hete az Általánosban - nem az iskolában

Az agy ingerfeldolgozó képessége korlátozott, a látás akkora részét veszi igénybe az agynak, hogy a hallásra már kevésbé képes fókuszálni.
/ Én legalább is így tudom./
Teszt :
Nézzünk meg egy zenés video klippet egy besötétített szobában, és próbáljunk meg kifejezetten a zenére koncentrálni.
Majd, hallgassuk meg újra ugyan ezt kikapcsolt képernyővel, vagy csukott szemmel.
S lőn...

Mint ha minimum kétszer akkora felbontású lenne az utóbbi hangja...
Re: Kábelezzünk
Abban biztos lehetsz,hogy mert drótnak szólítod a.legnemesebb űber audio kábelt vagy miatoszt.
Attól még nem.fog depresszióba.esni.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4996
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2696
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
hányszor mondtam én már el,hogy van az hogy,néha,a kevesebb a többNem rettenetesen gyengébb, mint a full Kondo felsőházas drótokkal volt. Egyszerűbb a hangkép, nincs olyan felbontás, de a fő erényeket hozza, cserébe kevésbé háklis minden apróságra. üt-vág, tökön rúg... kell ennél több?

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Re: Kábelezzünk
Fura,de nem szokatlan módon elbeszélünk egymás mellett,de van közös nevező,így nem reménytelen a helyzet.chord_ írta: ↑2025.07.08., kedd 15:59Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.

Értelek,de tényleg,és grat a rendszeredhez,mert az bizony jó.Azt mondom hogy olyan nincs hogy kisebb hangerőn nagyon jó,nagy hangerőn meg csak a szenvedés van,mert ott akkor valami nem kerek,és ha nagy hangerőn nem kerek,akkor a kissebben sem lesz az,mert az ami a nagyobb hangerő nyomorát okozza,az ott van kisebb hangerőn is,csak nem olyan mértékben hallatszik.Ezért is kell,lehet arra törekedni,hs tologatással,akusztikával,megfelelő drótokkal,jaj,elnézést,már megint belehibáztam

Az nem biztos hogy működik,ha csak szobahangerőn toljuk állandóan,mert úgy tetszik,nem akarunk másokat zavarni,vagy akármi miatt is,mert így nem lesz tudomásunk azokról az esetlegesen apró igazgatásokkal is megoldható problémákról,amiket nagyobb hangerőn már jól érzünk,pedig ha azt megoldjuk,akkor nagy valószínűséggel jobb lesz a hang a komfortzónánkon belül hallgatva is,tehát csak nyerhetünk vele.
Nálam az van hogy kis hangerőn,mert java részt én is így hallgatok zenét,és főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.
Re: Kábelezzünk
nagy "doboz", nagy "doboz". szférikus horn, nagyon nem térhet el.
hogy ON legyen, nálam most másodrendszerbe kerültek a tölcsérek és a drótokon is kurtítottam, de viszonylag sikerült ehetőnek maradnia. Itt-ott előkerültek QSSC ezüstök, de főleg rézre mentem rá. (veszélyes mixelés ezüsttel, csak edzettebeknek). Nem rettenetesen gyengébb, mint a full Kondo felsőházas drótokkal volt. Egyszerűbb a hangkép, nincs olyan felbontás, de a fő erényeket hozza, cserébe kevésbé háklis minden apróságra. üt-vág, tökön rúg... kell ennél több?

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Félrérted.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49Ok, értem a gondolatmenetedet, logika is van benne, csak számomra nem életszerű.Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 12:05Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.![]()
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Ha elfogadjuk, hogy vannak rendszerek, amelyek különböző hangerőn eltérően szólnak - akadnak kivételek, mint pl. Revoxé, vagy Supravoxé - akkor számomra az a logikus, hogy azon a hangerőn szóljon optimálisan, ahogyan legtöbbször hallgatom.
A hangerő emelésével gyűlnek a rendszer hibái, az biztos.
NEM ugyan azt halljuk hangosabban, mint előtte halkabban.
Nagyobb az erősítő torzítása, a hangsugárzóé is, az analóg rendszer visszacsatolása is növekedhet, a szobaakusztika is egyre inkább bezavar.
Valóban, nagy hangerőn mutatkoznak meg ezek a kierőltetett hibák," és pont."![]()
Ezek alapján egy szobahangerőn jól működő komponenst semmiképpen nem zárnék ki, sőt. Beb...na.
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
![]()

A meglévő rendszeren akármit is változtatva azon meg azért jó ez,mert így drasztikusabban érzed azt hogy most előre,hátra,vagy csak oldalra ment az újítás.Van olyan eset,amikor ezt halkabb zenehallgatásnál is jól lehet hallani,de egy emberes hangerő ez esetben is csak segíti a rendszerbe való integrálást,főleg ha Kábelekről

Re: Kábelezzünk
A nagyobb hangerőn jobban kijönnek a hibák és a torzítások is. Amennyiben így is jól szól akkor megtartom azt a komponenst amit épp a rendszerbe akarok illeszteni. Mondjuk ritkán hallgatom (kivéve teszteléskor) nagyobb hangerőn a rendszert.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 13:24Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.
Mondjuk, ha egyedül élnék és semmi nem számítana, és több keményebb, zúzósabb zenét hallgatnék - amihez képest Marillion is csak karácsonyi éneknek tűnne - talán engem is jobban izgatna hogy hogyan szól a rendszer akkora hangerőn, mikor már a háromrétegű ablakok is zörögnek.
Akkor viszont a Quadból csinálhatnék fejhallgatót, másra nem lenne jó...![]()

"Az igazi barát szemből támad."
Re: Kábelezzünk
A Tiedet nem hallottam sajna, de az már Istvánnál is feltűnt, hogy milyen dinamikusan , teljes sávszélekkel szóltak a tölcsérek.
Ebből a szempontból nagyon hasonlít az Odeon-ra.
Re: Kábelezzünk
Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
Mondjuk, ha egyedül élnék és semmi nem számítana, és több keményebb, zúzósabb zenét hallgatnék - amihez képest Marillion is csak karácsonyi éneknek tűnne - talán engem is jobban izgatna hogy hogyan szól a rendszer akkora hangerőn, mikor már a háromrétegű ablakok is zörögnek.
Akkor viszont a Quadból csinálhatnék fejhallgatót, másra nem lenne jó...

Re: Kábelezzünk
Ok, értem a gondolatmenetedet, logika is van benne, csak számomra nem életszerű.Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 12:05Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.![]()
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Ha elfogadjuk, hogy vannak rendszerek, amelyek különböző hangerőn eltérően szólnak - akadnak kivételek, mint pl. Revoxé, vagy Supravoxé - akkor számomra az a logikus, hogy azon a hangerőn szóljon optimálisan, ahogyan legtöbbször hallgatom.
A hangerő emelésével gyűlnek a rendszer hibái, az biztos.
NEM ugyan azt halljuk hangosabban, mint előtte halkabban.
Nagyobb az erősítő torzítása, a hangsugárzóé is, az analóg rendszer visszacsatolása is növekedhet, a szobaakusztika is egyre inkább bezavar.
Valóban, nagy hangerőn mutatkoznak meg ezek a kierőltetett hibák," és pont."

Ezek alapján egy szobahangerőn jól működő komponenst semmiképpen nem zárnék ki, sőt. Beb...na.
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...

Re: Kábelezzünk
Bocs, de valamiért azt hittem, hogy a shimano >chord kábellel kapcsolatos gondolatmenetre reagálsz a kábeles topicban....

Mi s zenét hallgatunk, az eszközök segítségével.

Nyilván...
Azért hoztam fel az üstdobot, mert azt a feltételezést éreztem, hogy szerinted chord csak csemballót prüntyögtet.
Re: Kábelezzünk
Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.revox írta: ↑2025.07.08., kedd 11:21nem beszél hülyeséget Shimano, csak valahogy nem ül. Sokszor az inkompatibilitás, vagy elviselhettelenség nagyobb hangerőn jobban megmutatkozik. Ettől nem kell hangosan zenélni, de ha valamit próbálunk, meg kell tekerni a kakaót is néha. De ez igaz a full installra, nemcsak drótra (bocs). Ami halkan kellemesen részletezőnek tűnhet, a részletezettség félreértett módján, az felemelve a hangerőt, lehet egy fülsüketítő, prezenszes torzítás. Halkan tetszik, mert attraktívabb a hang, de emelve kibújik a szög a zsákból és átmászik a füledbe.
de ez nem zárja ki,hogy a jó setup légyfinghalkan is jól szól. nálam pl az Avantgarde, akármilyen halkan hallgatom, akkor is érezhetően nagy hangot (erre nincs jobb kifejezés a tarsolyomban) produkál. Halkan is megvannak a sávszélek, tempó,energia és nem esik össze egy bonsai cirkusszá.

De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Re: Kábelezzünk
nem beszél hülyeséget Shimano, csak valahogy nem ül. Sokszor az inkompatibilitás, vagy elviselhettelenség nagyobb hangerőn jobban megmutatkozik. Ettől nem kell hangosan zenélni, de ha valamit próbálunk, meg kell tekerni a kakaót is néha. De ez igaz a full installra, nemcsak drótra (bocs). Ami halkan kellemesen részletezőnek tűnhet, a részletezettség félreértett módján, az felemelve a hangerőt, lehet egy fülsüketítő, prezenszes torzítás. Halkan tetszik, mert attraktívabb a hang, de emelve kibújik a szög a zsákból és átmászik a füledbe.
de ez nem zárja ki,hogy a jó setup légyfinghalkan is jól szól. nálam pl az Avantgarde, akármilyen halkan hallgatom, akkor is érezhetően nagy hangot (erre nincs jobb kifejezés a tarsolyomban) produkál. Halkan is megvannak a sávszélek, tempó,energia és nem esik össze egy bonsai cirkusszá.
de ez nem zárja ki,hogy a jó setup légyfinghalkan is jól szól. nálam pl az Avantgarde, akármilyen halkan hallgatom, akkor is érezhetően nagy hangot (erre nincs jobb kifejezés a tarsolyomban) produkál. Halkan is megvannak a sávszélek, tempó,energia és nem esik össze egy bonsai cirkusszá.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6273
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1225
Re: Kábelezzünk
Persze tudjuk, hogy a heedak mindennel/bármivel jól szólnak, milyen kategóriánál tartasz most a kábelpróbálgatásokkal? 5, 10, 20 ezer? Kanárik? Rocket33-at már eladtad? Próbáltál már valami jót is a rendszeredben? Pl Vz-t? :)Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 09:26Tök igazad van,és nálam is így van,kivéve a hangerőt,mert az időnként jól esik,de ez a nagy,nagyobb hangerő arra nagyon jó,hogy egyből kiszűrje azokat a drótokat,amik durván rányomják a bélyegüket a kapott hangzásra.Szinte mindegyik hifis drótnak van valamilyen karaktere,van a hangjukban valami amivel másnak akarnak tűnni,és nagyobb hangerőn jön ki pofánverősebben az,hogy ez most nekünk tetsző,vagy nem.Jellemző a középtartomány dúsítása,ezzel a becsapásos hangzással sok hifis drót él is,és ami nálam egy kizáró ok,mert ez egy viszonylag kisebb hangerőn akár még be is jöhet,de nagyobb hangerőn már zavaróan borítja a bilit,azaz a rendszer egyensúját,egységes kerekségét.chord_ írta: ↑2025.07.07., hétf. 22:36Nálam az elmélyült / elmélyülni-akaró zenehallgatás szokta eldönteni a kábelkérdést.Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34
Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
A nagyon nagy hangerő nekem ezt ab ovo kizárja.
Én azt szeretem ha kihasználhatom a hangerőpoti minden állását,mert így érzem egy kerek egésznek a rendszert,de megértem azokat is akiknél a max 10-11 óra az ami a komfortzónájukon belül esik ha a hangerőről van szó,de ilyen esetekben ha a nagyobb hangerő azért zavar mert egyszerűen nem szól jól a zene,akkor ott valami nem kerek,szerintem.
-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 176
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 69
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kábelezzünk
Kábelekről egy betűt nem írtam, nem is fogok. Van, ami van, bevált. Évek óta megvan mindegyik. A hangdobozokhoz az egykori gyárit, a készülékek között meg másik gyártó termékeit. Zenét hallgatok, nem eszközöket.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 07:24
Gondolom chord sem kizárólag csembalót hallgat.
Mondjuk egy Mahler IV - ben már vannak hangtömegek, de miért is kellene extra hangerővel tolni ahhoz, hogy értékelni tudjuk pl. az üstdobokat ?
Persze rendszerfüggő is a kérdés.
Már abban az értelemben, hogy ha az erősítőnek, a hangsugárzónak, vagy akár az akusztikának, túltolva a hangerőt már a határait feszegetjük, akkor már bőven nem a kábelek milyenségét halljuk, hanem inkább a klippelést, a torzítást és a rezonanciákat.
De, ha mind ettől el is tekintünk és bírja mindegyik az ötszörös tartaléknak hála...
A hangerő emelésével egy erősítő hangminősége változhat, a hangsugárzóé is, ezeket van értelme tesztelés szinten különböző hangerőn, halkan és nagyon hangosan is meghallgatni, de a kábeleket ?![]()
És az üstdobnak szólnia kell, nem lábujjhegyen, hanem ahogy a zenemű megkívánja. Ha dorombol, dorombol, de ha odavág, akkor azt halljam.