Esélyes... :) Majdnem ma értem haza, addig zenélgettünk.... :)revox írta: ↑2025.07.09., szer. 16:09benéztedSoundMania írta: ↑2025.07.09., szer. 12:45
Gondoltam rá, hogy kellett volna írnom, hogy "általában".... Már látom tényleg jobb lett volna. :) Amúgy ránézésre, nem vagyok tisztában árazással, amiket nem ismerek.
Igaz nem is fürkészem át a felrakott képeket. Meg sokszor nem is mond semmit, ha nem ismersz róla semmit. Vagy ha valamit mégis és a többit nem, akkor félre is vezethet.... :)írva is van az, legfeljebb nem kerek mondatokkal
![]()
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Re: Kábelezzünk
szerintem ebben a kis rendszerben volt az erősítő és a CD alatt is, de a CD alatti nemrég kidurrantShimano írta: ↑2025.07.09., szer. 16:27Jól látom hogy az elmaradhatatlan bringabelső most az erősítő alatt van?revox írta: ↑2025.07.09., szer. 10:46az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.![]()
20250709_103142.jpg
20250709_103049.jpgAz miért jó,mit tud hogy szinte minden feltett képeden ott van valahol?,eddig a cd játékos alatt láttam többször.
Nekem is van valahol,egyszer már jó régen a hivoxtól vettem a hangsugárzók alá egy bringabelsős alátét kütyüt,azt anno még a HFP is tesztelte,és onnét jött az inspiráció is.
Biztos megvan valahol,lehet feltúrom a házat,és megkeresem.Hol próbáljam ha meglelem?,futómű,előfok,monoblokk vasakból áll a rendszer.


ebből, mit lehet összerakni, nehéz kérdés, én a front alá próbálnám be, főleg, ha digitális. de az izoláció is olyan, mint a drótok, hogy szeretnek rendszerbe lenni. Ha valami csak itt-ott van, elsülhet elég balul is. Meg itt alapvetően a TV állvány borzalmasa ömmagában, valahogy el kell csatolni. Ha valakinek van egy jó polca, lehet nem is kell semmi. A jó polc nem jelent feltétlen drágát, lehet a vakvéletlen műve is, hogy jól funkcionál.
edit: most nézem, futómű.. talán az alá, de előfok kis esélyes lehet
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.07.09., szer. 17:04-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Az miért jó,mit tud hogy szinte minden feltett képeden ott van valahol?,eddig a cd játékos alatt láttam többször.
Nekem is van valahol,egyszer már jó régen a hivoxtól vettem a hangsugárzók alá egy bringabelsős alátét kütyüt,azt anno még a HFP is tesztelte,és onnét jött az inspiráció is.
Biztos megvan valahol,lehet feltúrom a házat,és megkeresem.
Hol próbáljam ha meglelem?,futómű,előfok,monoblokk vasakból áll a rendszer.
Re: Kábelezzünk
Jól látom hogy az elmaradhatatlan bringabelső most az erősítő alatt van?revox írta: ↑2025.07.09., szer. 10:46az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.![]()
20250709_103142.jpg
20250709_103049.jpg

Nekem is van valahol,egyszer már jó régen a hivoxtól vettem a hangsugárzók alá egy bringabelsős alátét kütyüt,azt anno még a HFP is tesztelte,és onnét jött az inspiráció is.
Biztos megvan valahol,lehet feltúrom a házat,és megkeresem.

Re: Kábelezzünk
benéztedSoundMania írta: ↑2025.07.09., szer. 12:45
Gondoltam rá, hogy kellett volna írnom, hogy "általában".... Már látom tényleg jobb lett volna. :) Amúgy ránézésre, nem vagyok tisztában árazással, amiket nem ismerek.
Igaz nem is fürkészem át a felrakott képeket. Meg sokszor nem is mond semmit, ha nem ismersz róla semmit. Vagy ha valamit mégis és a többit nem, akkor félre is vezethet.... :)


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Gondoltam rá, hogy kellett volna írnom, hogy "általában".... Már látom tényleg jobb lett volna. :) Amúgy ránézésre, nem vagyok tisztában árazással, amiket nem ismerek.revox írta: ↑2025.07.09., szer. 12:19az a DVD játszó 7ezer(7000) volt. Van benne tápnak használt áron 100ezer forintnyi tápdrót (1,5m ksl spc) itt talán megállnék ezzel a masinával. Erősítő új ára 430-450 kb, hozzá egy Tiglon 800EUR-ért. Talán itt is fékezekSoundMania írta: ↑2025.07.09., szer. 11:17Nem tudom, érdemes-e benne hagyni a készülékekben a tudásuk akár 50 százalékát olcsó drótozással, még ha kiegyensúlyozottá válik/marad velük a hangzás..... :(revox írta: ↑2025.07.09., szer. 10:46az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.![]()
20250709_103142.jpg
20250709_103049.jpgCD-hez 1,5m KSL SPc, hangfaldrót 2x1,5m SPc, digit drót kb 40 cm SPc, IC Hitachi sax102. ebből én nem akarok többet kiszedni
![]()
Igaz nem is fürkészem át a felrakott képeket. Meg sokszor nem is mond semmit, ha nem ismersz róla semmit. Vagy ha valamit mégis és a többit nem, akkor félre is vezethet.... :)
Re: Kábelezzünk
az a DVD játszó 7ezer(7000) volt. Van benne tápnak használt áron 100ezer forintnyi tápdrót (1,5m ksl spc) itt talán megállnék ezzel a masinával. Erősítő új ára 430-450 kb, hozzá egy Tiglon 800EUR-ért. Talán itt is fékezekSoundMania írta: ↑2025.07.09., szer. 11:17Nem tudom, érdemes-e benne hagyni a készülékekben a tudásuk akár 50 százalékát olcsó drótozással, még ha kiegyensúlyozottá válik/marad velük a hangzás..... :(revox írta: ↑2025.07.09., szer. 10:46az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.![]()
20250709_103142.jpg
20250709_103049.jpg


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Nem tudom, érdemes-e benne hagyni a készülékekben a tudásuk akár 50 százalékát olcsó drótozással, még ha kiegyensúlyozottá válik/marad velük a hangzás..... :(revox írta: ↑2025.07.09., szer. 10:46az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.![]()
20250709_103142.jpg
20250709_103049.jpg
Re: Kábelezzünk
az elelnpólus, de még minidg nem megyünk KSL SPc alá (réz). Kérdés minidg az értelmes kábelezés aránya. Nincs rá szabály,amit úgy ézel, még belefér. Ez a rendszer fillérekből állt össze. Minap írtam, az erősítő Tiglon MS12A, többi nagyrészt KSL SPc. Az elosztóban láthatók a tápok. Az elosztóban sincs semmi ördöngősség és ez igaz a nagyobb rendszerekre is. KOSS aljzat, mezei rézérintkezős, semm iextra és ugyanaz a 3x2,5-ös, tömör vezetős Prysmian drót,ami a falban van. Ez így balanszban van. Leheten a KSL-ek helyett AN-B is, de volt itthon. Ha nem lett volna, valsz azt veszek hozzá.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.
Ilyen egy olyan kis rendszer, hogy soha nem kell senkitől tanácsot kérni, mit vegyek és nem is érdekel a fejlesztés. Megvan az egyensúly. Ettől nem javaslom senkinek, hogy így drótozzon be, de az egynesúlyra való törekvést lesse el bátran.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
írja Dixi: én még nem találkoztam olyan A class amplifikációval,amelyben van igazi "harapás",de ami késik,nem múlik :)
pedig ott van csak energia... azon a videón ami van,emléxem,majd lefújt a kanapéról az alig hallható hangerőn a cucc.
nemrég voltam egy havernál,aki vette egy AN erősítőt. alapvetően a tipikus hifis zenéket kedvelte, pedig top felsőszériás Shindot használt és egyéb finomságokat, nem rossz hangfalakkal (pl Living Voice). na vett egy erősítőt, vittem át kondo drótokat és rájött, hogy szereti a nirvanát is
tényleg jó volt. De az okát nem tudom, miből ered, hogy ez nálunk nem annyira terjedt el. lehet a régi pozdorjás AN/Snell dobozok miatt.
hogy ON maradjon, ez igaz a drótjaikra is, de valahogy nem szokott összejönni sok embernek az install, aztán kukázza a lehetőséget. gondolom, már kiderült,én se szeretem a piszmogást, kell az erő ,energia. de ez igaz az élet egyéb területeire. Ha autóba ülök, nekem kevés az 50km/h városban, de nem is a sebesség érdekel, a gyorsulás, menetdinamika, gyors irányváltás, stb... az az élvezetes,nem a tempó. na,a hifiben se szeretem a maszatolást, de ott se a hangerő számít, a gyorsaság
(persze, nem baj, ha van lehetőség megkúpolni a hangerőt, de nem szoktam sűrűn)
nem biztatok erre senkit, de van benne lehetőség
pedig ott van csak energia... azon a videón ami van,emléxem,majd lefújt a kanapéról az alig hallható hangerőn a cucc.
nemrég voltam egy havernál,aki vette egy AN erősítőt. alapvetően a tipikus hifis zenéket kedvelte, pedig top felsőszériás Shindot használt és egyéb finomságokat, nem rossz hangfalakkal (pl Living Voice). na vett egy erősítőt, vittem át kondo drótokat és rájött, hogy szereti a nirvanát is

hogy ON maradjon, ez igaz a drótjaikra is, de valahogy nem szokott összejönni sok embernek az install, aztán kukázza a lehetőséget. gondolom, már kiderült,én se szeretem a piszmogást, kell az erő ,energia. de ez igaz az élet egyéb területeire. Ha autóba ülök, nekem kevés az 50km/h városban, de nem is a sebesség érdekel, a gyorsulás, menetdinamika, gyors irányváltás, stb... az az élvezetes,nem a tempó. na,a hifiben se szeretem a maszatolást, de ott se a hangerő számít, a gyorsaság

nem biztatok erre senkit, de van benne lehetőség

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
ezért kell A osztályt használni. Mondanám,hogy lehetőleg SE, de nálam pont nem működött,de lehet,az egyetlen olyan hangfal,ahol nem működik az SE, ahol legkevésbé gondolnák, a 100dB fölötti érzékenységgel bíró Avantgarde tölcsérek. De egy kellemes szobahangerőig pl ez a 18Wattos AN P2SE elboldogult vele. De ami a lényeg, éjfélkor készült ez a telefonos videó, talán még nem is okossal. elég tré és a hangerőt is fel kell nyomni,mert olyan halkan szólt már itt a cucc (asszony rég aludt), épp csak lehetett hallani. De ez biza nyers,mint a rosseb (fülest neki). Küldöm szeretettel mindazoknak, akik mai napig azt gondolják, hogy az AN és kábelei egy rózsaszín ködbe burkolt, lágy világ

youtu.be/B4xjIKt8MyE
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Igen, gondoltam, hogy belekeveredik a témába a kép + hang komplex élményének az előnye, ami vitathatatlan, egy kilippet nyilván én sem kép nélkül hallgatok.dixie-chicken írta: ↑2025.07.09., szer. 07:45
lön ló@&szelőrejelzem a hangminőség pocsék,de kell a vizuális része is a szám valós értelmezéséhez.
Csak full nem erről beszéltem, azt hittem átjött...

Ezek szerint rossz volt a példa.
Nem baj, én értettem.

Másik példa.
Ülsz egy fotelben, fejeden a fülessel és a kedvenc zenédet hallgatod.
Közben az ablakon át nézegetsz két veszekedő varjút, akik nem tudnak megosztozni egy csirkecsonton.
Ezek után becsukod az ablakot, lehúzod a redőnyt és a sötét félhomályban újra meghallgatod a számot.
S' lőn...


Re: Kábelezzünk
Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 17:26Azt mondom hogy olyan nincs hogy kisebb hangerőn nagyon jó,nagy hangerőn meg csak a szenvedés van,mert ott akkor valami nem kerek,és ha nagy hangerőn nem kerek,akkor a kissebben sem lesz az,mert az ami a nagyobb hangerő nyomorát okozza,az ott van kisebb hangerőn is,csak nem olyan mértékben hallatszik.Ezért is kell,lehet arra törekedni,hs tologatással,akusztikával,megfelelő drótokkal,jaj,elnézést,már megint belehibáztamchord_ írta: ↑2025.07.08., kedd 15:59Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van.
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.,stb hogy jó legyen a sound a komfortzónánkon kívüli hangerőnél is,mert akkor kapunk egy olyan jó kerek egészet,ami minden hangerőn jól működik.
Vizsgáljuk meg egy kicsit tudományosabban a hangos zenehallgatás kérdését.
A Fletcher-Munson görbék azt mutatják, hogy az emberi fül érzékenysége a különböző frekvenciákhoz nem egyenletes, és ez az érzékenység a hangerőtől függően változik. Alacsony hangerőn a fül kevésbé érzékeny a mély (pl. 20-200 Hz) és a nagyon magas hangokra (10 kHz felett), míg a középfrekvenciás tartományt (kb. 1-4 kHz) jobban érzékeli.
Ahogy nő a hangerő, a hallásunk "kiegyenlítődik", és a frekvenciák közötti érzékenységi különbségek csökkennek, miközben növekszenek a különböző harmonikus torzítások a rendszerben. Ezért halk zenehallgatáskor joggal érzehetjük, hogy a basszus kevesebb. Optimális hangerőn – ami általában 75-85 dB körül van a hallgatási pozícióban A súlyozással, szobától és rendszertől függően – a hallásunk közelebb áll a természeteshez, és a zenei részletek jobban kivehetők.
Nagy hangerőn (85-90 dB felett) a fül frekvenciaérzékenysége kiegyenlítettebb, de ez nem jelent az érzékelésünk számára jobb részletgazdagság érzékelést. A túl nagy hangerő gyakran "tömöríti" az érzékelést, mert a fül dinamikatartománya (a halk és hangos hangok közötti különbség érzékelése) beszűkül. Emiatt a zene dinamikája és finom részletei, kevésbé lesznek észrevehetők.
Fontos a pszichoakusztikai hatás. Nagy hangerőn a zene emocionálisan "erőteljesebbnek" tűnhet, de ez gyakran a részletek rovására megy. Az agy a hangerőt intenzitásként értelmezi, ami elfedheti a finom textúrákat. Viszont ez közelebb állhat az élő zene nyújtotta élményhez, kevesebbet kell az agynak vele dolgoznia és így emócionálisan hatásosabb lehet a hangos zenehallgatás. A magas hangerő az agyban intenzívebb érzelmi reakciót válthat ki, mert a hangosságot gyakran az "erővel" társítjuk. Ezért egy hangos zene dinamikusabbnak, drámaibbnak vagy "jelenvalóbbnak" tűnhet, ami az élő előadások energiájára emlékeztethet.
Szintén fontos a fizikai hatás: A nagy hangerő nemcsak a fülön keresztül hat, hanem a test más részei is érzékelik a hangrezgéseket (pl. a mellkasban érezhető basszus, a csontozatunk, testfolyadékaink rezgései, stb). Ez az egész testet bevonó érzés az élő koncertek egyik jellegzetessége, amit otthoni környezetben nehéz teljesen reprodukálni, a sokkal kevesebb mozgatott levegő hiányában, de a hangos zenehallgatás megközelítheti főképpen ha nagy testű, nagy hangszóró felületű a hangsugárzónk (4-6 inches középsugárzók, 12-15 inches mélysugárzók, akár több is). A zenehallgatás során érzékelt fizikai rezgések közvetlenebbül hatnak az agyra, mint a hallás útján érkező jelek, mert a szomatoszenzoros rendszer és a limbikus rendszer gyors, ösztönös válaszokat vált ki. Ez az evolúciós örökségünk (vadállati múltunk) miatt van, amely a mély hangokat és rezgéseket fontos környezeti jelzésekkel társította és amelyekből nem akart irányt megállapítani, ezért közvetlenebb az agyi feldolgozás, mint a hallásérzékelésé. Emiatt a fizikai rezgések erőteljesebb érzelmi hatást kelthetnek, különösen élő koncerteken, ahol a mechanikus hatások intenzívebbek.
Összefoglalva:
magam is meghallgatok minden új eszközt nagyon hangosan is, a normál és optimális hangerő, meg az éjszakai halkság mellett is, és mindenféle alacsonyabb rendű, minőségű forrással, például tévénézéssel, netflixezéssel is, youtube videókkal. A kábeleket is, mivel szeretném megismerni, hogy a rendszer egészére hatva hogyan viselkedik az adott új eszköz vagy kábel (mit tud kihozni egy rosszabb forrásból), hiszen ahogy írtam a fentiek szerint, az érzékelésünk másképpen működik a különböző hangossági szinteken, élethelyzetekben. Vannak zenék, amiknek része a "nyersesség", harapósság és ezek halkan, sőt talán még a szoba optimális hangerején sem tudnak igazán előjönni, meg kell egy kicsit tolni őket, hogy harapni kezdjenek.
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5016
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2729
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
lön ló@&szNézzünk meg egy zenés video klippet egy besötétített szobában, és próbáljunk meg kifejezetten a zenére koncentrálni.
Majd, hallgassuk meg újra ugyan ezt kikapcsolt képernyővel, vagy csukott szemmel.
S lőn...
Mint ha minimum kétszer akkora felbontású lenne az utóbbi hangja...

egy JB,látni kell,hogyan mozog a szinpadon,a zenészeit,azoknak a betanult mozgását/koreográfiákat..
de szwsz 3x
https://www.youtube.com/watch?v=SCIysEgaga4&t=309s
Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6363
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Nem tudom bárkit érdekel-e a dolog, de tegnap vihar után,.... :)
Ismerősömnél meghallgattunk pár dolgot.
Először ANL kábelt cseréltünk Tiglonra. "Kevesebb mély" és magas. Levegősebb világosabb. Emberibb. A"kevesebb mély" csak érzetre az. Kevesebb a feldúsulása, több részlet kicsivel. Gitár felső húrjai és a cintányér kevésbé bántó.
Aztán cserélt hangdobozt. B&W CDM1, Triangle Comete - ra. Mély mennyisége tovább csökkent. Magas picivel több, de sokkal tisztább. Emberi hang természetesebb. Felsőmélyektől felfele vastagabb hang. Tisztább, levegősebb, részletesebb. És végül Heed Px tápba bekerült egy Dps4 az Acrolink helyett. Ettől fogva átváltottunk zenehallgatásra. Kerültek elő a lemezek, hogy eztis-eztis, meg még azt..... Lett tér. Lett mély, magas, érzelemgazdagság, nagyon megnyugtatóan összeállt minden a hangképben. Egységes, kiegyenlített, organikus. Hania Rani LP-n is minden jó lett. Már nem "csak dübörgött" . Rossz hagú lemezből jó lett. Zene szólt. Ő csak hallgatta, figyelte a zenét. Én arra gondoltam, most már nekem is kezd tetszeni. Itt érdemes elkezdeni zenét hallgatni.....
Többet segített a dps4, mint előtte a doboz és a hangszórókábel. Az illető csak nézegette a kábelt.... Hogy' tud ez ilyet csinálni?! :)
Ismerősömnél meghallgattunk pár dolgot.
Először ANL kábelt cseréltünk Tiglonra. "Kevesebb mély" és magas. Levegősebb világosabb. Emberibb. A"kevesebb mély" csak érzetre az. Kevesebb a feldúsulása, több részlet kicsivel. Gitár felső húrjai és a cintányér kevésbé bántó.
Aztán cserélt hangdobozt. B&W CDM1, Triangle Comete - ra. Mély mennyisége tovább csökkent. Magas picivel több, de sokkal tisztább. Emberi hang természetesebb. Felsőmélyektől felfele vastagabb hang. Tisztább, levegősebb, részletesebb. És végül Heed Px tápba bekerült egy Dps4 az Acrolink helyett. Ettől fogva átváltottunk zenehallgatásra. Kerültek elő a lemezek, hogy eztis-eztis, meg még azt..... Lett tér. Lett mély, magas, érzelemgazdagság, nagyon megnyugtatóan összeállt minden a hangképben. Egységes, kiegyenlített, organikus. Hania Rani LP-n is minden jó lett. Már nem "csak dübörgött" . Rossz hagú lemezből jó lett. Zene szólt. Ő csak hallgatta, figyelte a zenét. Én arra gondoltam, most már nekem is kezd tetszeni. Itt érdemes elkezdeni zenét hallgatni.....
Többet segített a dps4, mint előtte a doboz és a hangszórókábel. Az illető csak nézegette a kábelt.... Hogy' tud ez ilyet csinálni?! :)
Online
Re: Kábelezzünk
Erre a posztra egy mentség lehet, ha egy üveg jó vörösbor után született :)
Re: Kábelezzünk
Mindkettőtök magyarázatában van ráció, legyen 1 :1 ...Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 17:26Fura,de nem szokatlan módon elbeszélünk egymás mellett,de van közös nevező,így nem reménytelen a helyzet.![]()
...főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.

A magam álláspontját már elmondtam, és egyre biztosabb vagyok benne.

Az esti zenehallgatás előnye a talán egyenletesebb tápellátáson túl fiziológiai természetű. / Pár hete az Általánosban - nem az iskolában

Az agy ingerfeldolgozó képessége korlátozott, a látás akkora részét veszi igénybe az agynak, hogy a hallásra már kevésbé képes fókuszálni.
/ Én legalább is így tudom./
Teszt :
Nézzünk meg egy zenés video klippet egy besötétített szobában, és próbáljunk meg kifejezetten a zenére koncentrálni.
Majd, hallgassuk meg újra ugyan ezt kikapcsolt képernyővel, vagy csukott szemmel.
S lőn...

Mint ha minimum kétszer akkora felbontású lenne az utóbbi hangja...
Re: Kábelezzünk
Abban biztos lehetsz,hogy mert drótnak szólítod a.legnemesebb űber audio kábelt vagy miatoszt.
Attól még nem.fog depresszióba.esni.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5016
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2729
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
hányszor mondtam én már el,hogy van az hogy,néha,a kevesebb a többNem rettenetesen gyengébb, mint a full Kondo felsőházas drótokkal volt. Egyszerűbb a hangkép, nincs olyan felbontás, de a fő erényeket hozza, cserébe kevésbé háklis minden apróságra. üt-vág, tökön rúg... kell ennél több?

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
Értelek,de tényleg,és grat a rendszeredhez,mert az bizony jó.Azt mondom hogy olyan nincs hogy kisebb hangerőn nagyon jó,nagy hangerőn meg csak a szenvedés van,mert ott akkor valami nem kerek,és ha nagy hangerőn nem kerek,akkor a kissebben sem lesz az,mert az ami a nagyobb hangerő nyomorát okozza,az ott van kisebb hangerőn is,csak nem olyan mértékben hallatszik.Ezért is kell,lehet arra törekedni,hs tologatással,akusztikával,megfelelő drótokkal,jaj,elnézést,már megint belehibáztam
,stb hogy jó legyen a sound a komfortzónánkon kívüli hangerőnél is,mert akkor kapunk egy olyan jó kerek egészet,ami minden hangerőn jól működik.
Az nem biztos hogy működik,ha csak szobahangerőn toljuk állandóan,mert úgy tetszik,nem akarunk másokat zavarni,vagy akármi miatt is,mert így nem lesz tudomásunk azokról az esetlegesen apró igazgatásokkal is megoldható problémákról,amiket nagyobb hangerőn már jól érzünk,pedig ha azt megoldjuk,akkor nagy valószínűséggel jobb lesz a hang a komfortzónánkon belül hallgatva is,tehát csak nyerhetünk vele.
Nálam az van hogy kis hangerőn,mert java részt én is így hallgatok zenét,és főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.
Re: Kábelezzünk
Fura,de nem szokatlan módon elbeszélünk egymás mellett,de van közös nevező,így nem reménytelen a helyzet.chord_ írta: ↑2025.07.08., kedd 15:59Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.

Értelek,de tényleg,és grat a rendszeredhez,mert az bizony jó.Azt mondom hogy olyan nincs hogy kisebb hangerőn nagyon jó,nagy hangerőn meg csak a szenvedés van,mert ott akkor valami nem kerek,és ha nagy hangerőn nem kerek,akkor a kissebben sem lesz az,mert az ami a nagyobb hangerő nyomorát okozza,az ott van kisebb hangerőn is,csak nem olyan mértékben hallatszik.Ezért is kell,lehet arra törekedni,hs tologatással,akusztikával,megfelelő drótokkal,jaj,elnézést,már megint belehibáztam

Az nem biztos hogy működik,ha csak szobahangerőn toljuk állandóan,mert úgy tetszik,nem akarunk másokat zavarni,vagy akármi miatt is,mert így nem lesz tudomásunk azokról az esetlegesen apró igazgatásokkal is megoldható problémákról,amiket nagyobb hangerőn már jól érzünk,pedig ha azt megoldjuk,akkor nagy valószínűséggel jobb lesz a hang a komfortzónánkon belül hallgatva is,tehát csak nyerhetünk vele.
Nálam az van hogy kis hangerőn,mert java részt én is így hallgatok zenét,és főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.
Re: Kábelezzünk
nagy "doboz", nagy "doboz". szférikus horn, nagyon nem térhet el.
hogy ON legyen, nálam most másodrendszerbe kerültek a tölcsérek és a drótokon is kurtítottam, de viszonylag sikerült ehetőnek maradnia. Itt-ott előkerültek QSSC ezüstök, de főleg rézre mentem rá. (veszélyes mixelés ezüsttel, csak edzettebeknek). Nem rettenetesen gyengébb, mint a full Kondo felsőházas drótokkal volt. Egyszerűbb a hangkép, nincs olyan felbontás, de a fő erényeket hozza, cserébe kevésbé háklis minden apróságra. üt-vág, tökön rúg... kell ennél több?

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Ha van egy új rendszered,vagy a meglévőn matatsz,újítasz akármit is,akkor a nagy hangerő az új rendszer esetében arra jó hogy azt ki ismerd,azaz megtapasztald azt hogy mit is tud így nyújtani,és ha erre a hangra rábólintassz,akkor az a rendszer ha csak nem valami elcseszett vasakról van szó szobahangerőn is tetszeni fog.Itt kiderül az is hogy milyen az akusztika,kell e azon változtatni,mennyire terhelhető a rendszer,és az mennyire tud kiegyensújozott is lenni,maradni.Fordíva,azaz hogy szobahangerőn tetszik,nagy hangerőn meg nem,ott valami nem kerek,és azt rendbe kell rakni,mert előbb utóbb szobahangerőn hallgatva is fészkelődés lesz a vége,mert a hiba lemegy oda is,csak nem olyan feltűnő mértékben.
A meglévő rendszeren akármit is változtatva azon meg azért jó ez,mert így drasztikusabban érzed azt hogy most előre,hátra,vagy csak oldalra ment az újítás.Van olyan eset,amikor ezt halkabb zenehallgatásnál is jól lehet hallani,de egy emberes hangerő ez esetben is csak segíti a rendszerbe való integrálást,főleg ha Kábelekről
van szó.
Re: Kábelezzünk
Félrérted.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49Ok, értem a gondolatmenetedet, logika is van benne, csak számomra nem életszerű.Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 12:05Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.![]()
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Ha elfogadjuk, hogy vannak rendszerek, amelyek különböző hangerőn eltérően szólnak - akadnak kivételek, mint pl. Revoxé, vagy Supravoxé - akkor számomra az a logikus, hogy azon a hangerőn szóljon optimálisan, ahogyan legtöbbször hallgatom.
A hangerő emelésével gyűlnek a rendszer hibái, az biztos.
NEM ugyan azt halljuk hangosabban, mint előtte halkabban.
Nagyobb az erősítő torzítása, a hangsugárzóé is, az analóg rendszer visszacsatolása is növekedhet, a szobaakusztika is egyre inkább bezavar.
Valóban, nagy hangerőn mutatkoznak meg ezek a kierőltetett hibák," és pont."![]()
Ezek alapján egy szobahangerőn jól működő komponenst semmiképpen nem zárnék ki, sőt. Beb...na.
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
![]()

A meglévő rendszeren akármit is változtatva azon meg azért jó ez,mert így drasztikusabban érzed azt hogy most előre,hátra,vagy csak oldalra ment az újítás.Van olyan eset,amikor ezt halkabb zenehallgatásnál is jól lehet hallani,de egy emberes hangerő ez esetben is csak segíti a rendszerbe való integrálást,főleg ha Kábelekről

Re: Kábelezzünk
A nagyobb hangerőn jobban kijönnek a hibák és a torzítások is. Amennyiben így is jól szól akkor megtartom azt a komponenst amit épp a rendszerbe akarok illeszteni. Mondjuk ritkán hallgatom (kivéve teszteléskor) nagyobb hangerőn a rendszert.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 13:24Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.
Mondjuk, ha egyedül élnék és semmi nem számítana, és több keményebb, zúzósabb zenét hallgatnék - amihez képest Marillion is csak karácsonyi éneknek tűnne - talán engem is jobban izgatna hogy hogyan szól a rendszer akkora hangerőn, mikor már a háromrétegű ablakok is zörögnek.
Akkor viszont a Quadból csinálhatnék fejhallgatót, másra nem lenne jó...![]()

"Az igazi barát szemből támad."
Re: Kábelezzünk
A Tiedet nem hallottam sajna, de az már Istvánnál is feltűnt, hogy milyen dinamikusan , teljes sávszélekkel szóltak a tölcsérek.
Ebből a szempontból nagyon hasonlít az Odeon-ra.
Re: Kábelezzünk
Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
Mondjuk, ha egyedül élnék és semmi nem számítana, és több keményebb, zúzósabb zenét hallgatnék - amihez képest Marillion is csak karácsonyi éneknek tűnne - talán engem is jobban izgatna hogy hogyan szól a rendszer akkora hangerőn, mikor már a háromrétegű ablakok is zörögnek.
Akkor viszont a Quadból csinálhatnék fejhallgatót, másra nem lenne jó...
