Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6365
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Nem tudom bárkit érdekel-e a dolog, de tegnap vihar után,.... :)
Ismerősömnél meghallgattunk pár dolgot.
Először ANL kábelt cseréltünk Tiglonra. "Kevesebb mély" és magas. Levegősebb világosabb. Emberibb. A"kevesebb mély" csak érzetre az. Kevesebb a feldúsulása, több részlet kicsivel. Gitár felső húrjai és a cintányér kevésbé bántó.
Aztán cserélt hangdobozt. B&W CDM1, Triangle Comete - ra. Mély mennyisége tovább csökkent. Magas picivel több, de sokkal tisztább. Emberi hang természetesebb. Felsőmélyektől felfele vastagabb hang. Tisztább, levegősebb, részletesebb. És végül Heed Px tápba bekerült egy Dps4 az Acrolink helyett. Ettől fogva átváltottunk zenehallgatásra. Kerültek elő a lemezek, hogy eztis-eztis, meg még azt..... Lett tér. Lett mély, magas, érzelemgazdagság, nagyon megnyugtatóan összeállt minden a hangképben. Egységes, kiegyenlített, organikus. Hania Rani LP-n is minden jó lett. Már nem "csak dübörgött" . Rossz hagú lemezből jó lett. Zene szólt. Ő csak hallgatta, figyelte a zenét. Én arra gondoltam, most már nekem is kezd tetszeni. Itt érdemes elkezdeni zenét hallgatni.....
Többet segített a dps4, mint előtte a doboz és a hangszórókábel. Az illető csak nézegette a kábelt.... Hogy' tud ez ilyet csinálni?! :)
Ismerősömnél meghallgattunk pár dolgot.
Először ANL kábelt cseréltünk Tiglonra. "Kevesebb mély" és magas. Levegősebb világosabb. Emberibb. A"kevesebb mély" csak érzetre az. Kevesebb a feldúsulása, több részlet kicsivel. Gitár felső húrjai és a cintányér kevésbé bántó.
Aztán cserélt hangdobozt. B&W CDM1, Triangle Comete - ra. Mély mennyisége tovább csökkent. Magas picivel több, de sokkal tisztább. Emberi hang természetesebb. Felsőmélyektől felfele vastagabb hang. Tisztább, levegősebb, részletesebb. És végül Heed Px tápba bekerült egy Dps4 az Acrolink helyett. Ettől fogva átváltottunk zenehallgatásra. Kerültek elő a lemezek, hogy eztis-eztis, meg még azt..... Lett tér. Lett mély, magas, érzelemgazdagság, nagyon megnyugtatóan összeállt minden a hangképben. Egységes, kiegyenlített, organikus. Hania Rani LP-n is minden jó lett. Már nem "csak dübörgött" . Rossz hagú lemezből jó lett. Zene szólt. Ő csak hallgatta, figyelte a zenét. Én arra gondoltam, most már nekem is kezd tetszeni. Itt érdemes elkezdeni zenét hallgatni.....
Többet segített a dps4, mint előtte a doboz és a hangszórókábel. Az illető csak nézegette a kábelt.... Hogy' tud ez ilyet csinálni?! :)
Re: Kábelezzünk
Erre a posztra egy mentség lehet, ha egy üveg jó vörösbor után született :)
Re: Kábelezzünk
Mindkettőtök magyarázatában van ráció, legyen 1 :1 ...Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 17:26Fura,de nem szokatlan módon elbeszélünk egymás mellett,de van közös nevező,így nem reménytelen a helyzet.![]()
...főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.

A magam álláspontját már elmondtam, és egyre biztosabb vagyok benne.

Az esti zenehallgatás előnye a talán egyenletesebb tápellátáson túl fiziológiai természetű. / Pár hete az Általánosban - nem az iskolában

Az agy ingerfeldolgozó képessége korlátozott, a látás akkora részét veszi igénybe az agynak, hogy a hallásra már kevésbé képes fókuszálni.
/ Én legalább is így tudom./
Teszt :
Nézzünk meg egy zenés video klippet egy besötétített szobában, és próbáljunk meg kifejezetten a zenére koncentrálni.
Majd, hallgassuk meg újra ugyan ezt kikapcsolt képernyővel, vagy csukott szemmel.
S lőn...

Mint ha minimum kétszer akkora felbontású lenne az utóbbi hangja...
Re: Kábelezzünk
Abban biztos lehetsz,hogy mert drótnak szólítod a.legnemesebb űber audio kábelt vagy miatoszt.
Attól még nem.fog depresszióba.esni.
AudioPc+SotM lan usb cclk switch,Bricasti M1 dac,Core Audio Karuna Ref, Soulnote A3 erősítő, Odeon Helix hangfal
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
Technics SP10mk2+Glanz10Bt,Hana Umami Red pu Soulnote E1 phono ,WW Platinum8 XLR hegyek,Valhalla Draco Ref aes/ebu, Hydrasound usb, Vertere LAN, WW Platinum tápok
- dixie-chicken
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5020
- Csatlakozott: 2007.03.16., pén. 20:56
- Értékelés: 2731
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Kábelezzünk
hányszor mondtam én már el,hogy van az hogy,néha,a kevesebb a többNem rettenetesen gyengébb, mint a full Kondo felsőházas drótokkal volt. Egyszerűbb a hangkép, nincs olyan felbontás, de a fő erényeket hozza, cserébe kevésbé háklis minden apróságra. üt-vág, tökön rúg... kell ennél több?

Technics SL1300G,MoFi Mastertracker,Michael Fidler MM Pro,Musical Fidelity M6Si,Tannoy D700S2...digitális:Marantz CD17KIS,Tidal/Teac UD-503
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
...it's only rock 'n' roll (but i like it)
Online
Értelek,de tényleg,és grat a rendszeredhez,mert az bizony jó.Azt mondom hogy olyan nincs hogy kisebb hangerőn nagyon jó,nagy hangerőn meg csak a szenvedés van,mert ott akkor valami nem kerek,és ha nagy hangerőn nem kerek,akkor a kissebben sem lesz az,mert az ami a nagyobb hangerő nyomorát okozza,az ott van kisebb hangerőn is,csak nem olyan mértékben hallatszik.Ezért is kell,lehet arra törekedni,hs tologatással,akusztikával,megfelelő drótokkal,jaj,elnézést,már megint belehibáztam
,stb hogy jó legyen a sound a komfortzónánkon kívüli hangerőnél is,mert akkor kapunk egy olyan jó kerek egészet,ami minden hangerőn jól működik.
Az nem biztos hogy működik,ha csak szobahangerőn toljuk állandóan,mert úgy tetszik,nem akarunk másokat zavarni,vagy akármi miatt is,mert így nem lesz tudomásunk azokról az esetlegesen apró igazgatásokkal is megoldható problémákról,amiket nagyobb hangerőn már jól érzünk,pedig ha azt megoldjuk,akkor nagy valószínűséggel jobb lesz a hang a komfortzónánkon belül hallgatva is,tehát csak nyerhetünk vele.
Nálam az van hogy kis hangerőn,mert java részt én is így hallgatok zenét,és főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.
Re: Kábelezzünk
Fura,de nem szokatlan módon elbeszélünk egymás mellett,de van közös nevező,így nem reménytelen a helyzet.chord_ írta: ↑2025.07.08., kedd 15:59Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.

Értelek,de tényleg,és grat a rendszeredhez,mert az bizony jó.Azt mondom hogy olyan nincs hogy kisebb hangerőn nagyon jó,nagy hangerőn meg csak a szenvedés van,mert ott akkor valami nem kerek,és ha nagy hangerőn nem kerek,akkor a kissebben sem lesz az,mert az ami a nagyobb hangerő nyomorát okozza,az ott van kisebb hangerőn is,csak nem olyan mértékben hallatszik.Ezért is kell,lehet arra törekedni,hs tologatással,akusztikával,megfelelő drótokkal,jaj,elnézést,már megint belehibáztam

Az nem biztos hogy működik,ha csak szobahangerőn toljuk állandóan,mert úgy tetszik,nem akarunk másokat zavarni,vagy akármi miatt is,mert így nem lesz tudomásunk azokról az esetlegesen apró igazgatásokkal is megoldható problémákról,amiket nagyobb hangerőn már jól érzünk,pedig ha azt megoldjuk,akkor nagy valószínűséggel jobb lesz a hang a komfortzónánkon belül hallgatva is,tehát csak nyerhetünk vele.
Nálam az van hogy kis hangerőn,mert java részt én is így hallgatok zenét,és főleg az esti órákon valamiért még jobban is élvezhető,vagy más szóval,talán ez a találóbb is,jobban beszippant a zene.Ezt már régóta érzékelem,de az okát egyelőre megfejteni nem tudtam,de lehet nem is kell ezen agyalni.
Re: Kábelezzünk
nagy "doboz", nagy "doboz". szférikus horn, nagyon nem térhet el.
hogy ON legyen, nálam most másodrendszerbe kerültek a tölcsérek és a drótokon is kurtítottam, de viszonylag sikerült ehetőnek maradnia. Itt-ott előkerültek QSSC ezüstök, de főleg rézre mentem rá. (veszélyes mixelés ezüsttel, csak edzettebeknek). Nem rettenetesen gyengébb, mint a full Kondo felsőházas drótokkal volt. Egyszerűbb a hangkép, nincs olyan felbontás, de a fő erényeket hozza, cserébe kevésbé háklis minden apróságra. üt-vág, tökön rúg... kell ennél több?

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Ha van egy új rendszered,vagy a meglévőn matatsz,újítasz akármit is,akkor a nagy hangerő az új rendszer esetében arra jó hogy azt ki ismerd,azaz megtapasztald azt hogy mit is tud így nyújtani,és ha erre a hangra rábólintassz,akkor az a rendszer ha csak nem valami elcseszett vasakról van szó szobahangerőn is tetszeni fog.Itt kiderül az is hogy milyen az akusztika,kell e azon változtatni,mennyire terhelhető a rendszer,és az mennyire tud kiegyensújozott is lenni,maradni.Fordíva,azaz hogy szobahangerőn tetszik,nagy hangerőn meg nem,ott valami nem kerek,és azt rendbe kell rakni,mert előbb utóbb szobahangerőn hallgatva is fészkelődés lesz a vége,mert a hiba lemegy oda is,csak nem olyan feltűnő mértékben.
A meglévő rendszeren akármit is változtatva azon meg azért jó ez,mert így drasztikusabban érzed azt hogy most előre,hátra,vagy csak oldalra ment az újítás.Van olyan eset,amikor ezt halkabb zenehallgatásnál is jól lehet hallani,de egy emberes hangerő ez esetben is csak segíti a rendszerbe való integrálást,főleg ha Kábelekről
van szó.
Re: Kábelezzünk
Félrérted.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49Ok, értem a gondolatmenetedet, logika is van benne, csak számomra nem életszerű.Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 12:05Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.![]()
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Ha elfogadjuk, hogy vannak rendszerek, amelyek különböző hangerőn eltérően szólnak - akadnak kivételek, mint pl. Revoxé, vagy Supravoxé - akkor számomra az a logikus, hogy azon a hangerőn szóljon optimálisan, ahogyan legtöbbször hallgatom.
A hangerő emelésével gyűlnek a rendszer hibái, az biztos.
NEM ugyan azt halljuk hangosabban, mint előtte halkabban.
Nagyobb az erősítő torzítása, a hangsugárzóé is, az analóg rendszer visszacsatolása is növekedhet, a szobaakusztika is egyre inkább bezavar.
Valóban, nagy hangerőn mutatkoznak meg ezek a kierőltetett hibák," és pont."![]()
Ezek alapján egy szobahangerőn jól működő komponenst semmiképpen nem zárnék ki, sőt. Beb...na.
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
![]()

A meglévő rendszeren akármit is változtatva azon meg azért jó ez,mert így drasztikusabban érzed azt hogy most előre,hátra,vagy csak oldalra ment az újítás.Van olyan eset,amikor ezt halkabb zenehallgatásnál is jól lehet hallani,de egy emberes hangerő ez esetben is csak segíti a rendszerbe való integrálást,főleg ha Kábelekről

Re: Kábelezzünk
A nagyobb hangerőn jobban kijönnek a hibák és a torzítások is. Amennyiben így is jól szól akkor megtartom azt a komponenst amit épp a rendszerbe akarok illeszteni. Mondjuk ritkán hallgatom (kivéve teszteléskor) nagyobb hangerőn a rendszert.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 13:24Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.
Mondjuk, ha egyedül élnék és semmi nem számítana, és több keményebb, zúzósabb zenét hallgatnék - amihez képest Marillion is csak karácsonyi éneknek tűnne - talán engem is jobban izgatna hogy hogyan szól a rendszer akkora hangerőn, mikor már a háromrétegű ablakok is zörögnek.
Akkor viszont a Quadból csinálhatnék fejhallgatót, másra nem lenne jó...![]()

"Az igazi barát szemből támad."
Re: Kábelezzünk
A Tiedet nem hallottam sajna, de az már Istvánnál is feltűnt, hogy milyen dinamikusan , teljes sávszélekkel szóltak a tölcsérek.
Ebből a szempontból nagyon hasonlít az Odeon-ra.
Re: Kábelezzünk
Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
Mondjuk, ha egyedül élnék és semmi nem számítana, és több keményebb, zúzósabb zenét hallgatnék - amihez képest Marillion is csak karácsonyi éneknek tűnne - talán engem is jobban izgatna hogy hogyan szól a rendszer akkora hangerőn, mikor már a háromrétegű ablakok is zörögnek.
Akkor viszont a Quadból csinálhatnék fejhallgatót, másra nem lenne jó...

Re: Kábelezzünk
Ok, értem a gondolatmenetedet, logika is van benne, csak számomra nem életszerű.Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 12:05Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.![]()
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Ha elfogadjuk, hogy vannak rendszerek, amelyek különböző hangerőn eltérően szólnak - akadnak kivételek, mint pl. Revoxé, vagy Supravoxé - akkor számomra az a logikus, hogy azon a hangerőn szóljon optimálisan, ahogyan legtöbbször hallgatom.
A hangerő emelésével gyűlnek a rendszer hibái, az biztos.
NEM ugyan azt halljuk hangosabban, mint előtte halkabban.
Nagyobb az erősítő torzítása, a hangsugárzóé is, az analóg rendszer visszacsatolása is növekedhet, a szobaakusztika is egyre inkább bezavar.
Valóban, nagy hangerőn mutatkoznak meg ezek a kierőltetett hibák," és pont."

Ezek alapján egy szobahangerőn jól működő komponenst semmiképpen nem zárnék ki, sőt. Beb...na.
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...

Re: Kábelezzünk
Bocs, de valamiért azt hittem, hogy a shimano >chord kábellel kapcsolatos gondolatmenetre reagálsz a kábeles topicban....

Mi s zenét hallgatunk, az eszközök segítségével.

Nyilván...
Azért hoztam fel az üstdobot, mert azt a feltételezést éreztem, hogy szerinted chord csak csemballót prüntyögtet.
Online
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Re: Kábelezzünk
Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.revox írta: ↑2025.07.08., kedd 11:21nem beszél hülyeséget Shimano, csak valahogy nem ül. Sokszor az inkompatibilitás, vagy elviselhettelenség nagyobb hangerőn jobban megmutatkozik. Ettől nem kell hangosan zenélni, de ha valamit próbálunk, meg kell tekerni a kakaót is néha. De ez igaz a full installra, nemcsak drótra (bocs). Ami halkan kellemesen részletezőnek tűnhet, a részletezettség félreértett módján, az felemelve a hangerőt, lehet egy fülsüketítő, prezenszes torzítás. Halkan tetszik, mert attraktívabb a hang, de emelve kibújik a szög a zsákból és átmászik a füledbe.
de ez nem zárja ki,hogy a jó setup légyfinghalkan is jól szól. nálam pl az Avantgarde, akármilyen halkan hallgatom, akkor is érezhetően nagy hangot (erre nincs jobb kifejezés a tarsolyomban) produkál. Halkan is megvannak a sávszélek, tempó,energia és nem esik össze egy bonsai cirkusszá.

De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Re: Kábelezzünk
nem beszél hülyeséget Shimano, csak valahogy nem ül. Sokszor az inkompatibilitás, vagy elviselhettelenség nagyobb hangerőn jobban megmutatkozik. Ettől nem kell hangosan zenélni, de ha valamit próbálunk, meg kell tekerni a kakaót is néha. De ez igaz a full installra, nemcsak drótra (bocs). Ami halkan kellemesen részletezőnek tűnhet, a részletezettség félreértett módján, az felemelve a hangerőt, lehet egy fülsüketítő, prezenszes torzítás. Halkan tetszik, mert attraktívabb a hang, de emelve kibújik a szög a zsákból és átmászik a füledbe.
de ez nem zárja ki,hogy a jó setup légyfinghalkan is jól szól. nálam pl az Avantgarde, akármilyen halkan hallgatom, akkor is érezhetően nagy hangot (erre nincs jobb kifejezés a tarsolyomban) produkál. Halkan is megvannak a sávszélek, tempó,energia és nem esik össze egy bonsai cirkusszá.
de ez nem zárja ki,hogy a jó setup légyfinghalkan is jól szól. nálam pl az Avantgarde, akármilyen halkan hallgatom, akkor is érezhetően nagy hangot (erre nincs jobb kifejezés a tarsolyomban) produkál. Halkan is megvannak a sávszélek, tempó,energia és nem esik össze egy bonsai cirkusszá.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6365
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1258
Re: Kábelezzünk
Persze tudjuk, hogy a heedak mindennel/bármivel jól szólnak, milyen kategóriánál tartasz most a kábelpróbálgatásokkal? 5, 10, 20 ezer? Kanárik? Rocket33-at már eladtad? Próbáltál már valami jót is a rendszeredben? Pl Vz-t? :)Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 09:26Tök igazad van,és nálam is így van,kivéve a hangerőt,mert az időnként jól esik,de ez a nagy,nagyobb hangerő arra nagyon jó,hogy egyből kiszűrje azokat a drótokat,amik durván rányomják a bélyegüket a kapott hangzásra.Szinte mindegyik hifis drótnak van valamilyen karaktere,van a hangjukban valami amivel másnak akarnak tűnni,és nagyobb hangerőn jön ki pofánverősebben az,hogy ez most nekünk tetsző,vagy nem.Jellemző a középtartomány dúsítása,ezzel a becsapásos hangzással sok hifis drót él is,és ami nálam egy kizáró ok,mert ez egy viszonylag kisebb hangerőn akár még be is jöhet,de nagyobb hangerőn már zavaróan borítja a bilit,azaz a rendszer egyensúját,egységes kerekségét.chord_ írta: ↑2025.07.07., hétf. 22:36Nálam az elmélyült / elmélyülni-akaró zenehallgatás szokta eldönteni a kábelkérdést.Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34
Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
A nagyon nagy hangerő nekem ezt ab ovo kizárja.
Én azt szeretem ha kihasználhatom a hangerőpoti minden állását,mert így érzem egy kerek egésznek a rendszert,de megértem azokat is akiknél a max 10-11 óra az ami a komfortzónájukon belül esik ha a hangerőről van szó,de ilyen esetekben ha a nagyobb hangerő azért zavar mert egyszerűen nem szól jól a zene,akkor ott valami nem kerek,szerintem.
-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 85
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kábelezzünk
Kábelekről egy betűt nem írtam, nem is fogok. Van, ami van, bevált. Évek óta megvan mindegyik. A hangdobozokhoz az egykori gyárit, a készülékek között meg másik gyártó termékeit. Zenét hallgatok, nem eszközöket.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 07:24
Gondolom chord sem kizárólag csembalót hallgat.
Mondjuk egy Mahler IV - ben már vannak hangtömegek, de miért is kellene extra hangerővel tolni ahhoz, hogy értékelni tudjuk pl. az üstdobokat ?
Persze rendszerfüggő is a kérdés.
Már abban az értelemben, hogy ha az erősítőnek, a hangsugárzónak, vagy akár az akusztikának, túltolva a hangerőt már a határait feszegetjük, akkor már bőven nem a kábelek milyenségét halljuk, hanem inkább a klippelést, a torzítást és a rezonanciákat.
De, ha mind ettől el is tekintünk és bírja mindegyik az ötszörös tartaléknak hála...
A hangerő emelésével egy erősítő hangminősége változhat, a hangsugárzóé is, ezeket van értelme tesztelés szinten különböző hangerőn, halkan és nagyon hangosan is meghallgatni, de a kábeleket ?![]()
És az üstdobnak szólnia kell, nem lábujjhegyen, hanem ahogy a zenemű megkívánja. Ha dorombol, dorombol, de ha odavág, akkor azt halljam.
Re: Kábelezzünk
Elnézést, nem tudok megállni egy megjegyzést. Nagyon fura, ha valaki szisztematikusan drótnak hívja az audió kábeleket.
A drót a huzalnak a csúfneve, az audió kábelek összetett szerkezetek csatlakozóval szerelve.
A drót a huzalnak a csúfneve, az audió kábelek összetett szerkezetek csatlakozóval szerelve.
Online
Én azt szeretem ha kihasználhatom a hangerőpoti minden állását,mert így érzem egy kerek egésznek a rendszert,de megértem azokat is akiknél a max 10-11 óra az ami a komfortzónájukon belül esik ha a hangerőről van szó,de ilyen esetekben ha a nagyobb hangerő azért zavar mert egyszerűen nem szól jól a zene,akkor ott valami nem kerek,szerintem.
Re: Kábelezzünk
Tök igazad van,és nálam is így van,kivéve a hangerőt,mert az időnként jól esik,de ez a nagy,nagyobb hangerő arra nagyon jó,hogy egyből kiszűrje azokat a drótokat,amik durván rányomják a bélyegüket a kapott hangzásra.Szinte mindegyik hifis drótnak van valamilyen karaktere,van a hangjukban valami amivel másnak akarnak tűnni,és nagyobb hangerőn jön ki pofánverősebben az,hogy ez most nekünk tetsző,vagy nem.Jellemző a középtartomány dúsítása,ezzel a becsapásos hangzással sok hifis drót él is,és ami nálam egy kizáró ok,mert ez egy viszonylag kisebb hangerőn akár még be is jöhet,de nagyobb hangerőn már zavaróan borítja a bilit,azaz a rendszer egyensúját,egységes kerekségét.chord_ írta: ↑2025.07.07., hétf. 22:36Nálam az elmélyült / elmélyülni-akaró zenehallgatás szokta eldönteni a kábelkérdést.Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.MrCollector írta: ↑2025.07.07., hétf. 18:51
Szerintem itt külön kell választani két dolgot.
A gyengébb rendszerekben egy túl jó kábelezés kihozza a rendszer erényeit, de a hibáit is. Egy nagyon jó rendszer pedig megmutatja a kábelezés előnyeit illetve hiányosságait
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
A nagyon nagy hangerő nekem ezt ab ovo kizárja.
Én azt szeretem ha kihasználhatom a hangerőpoti minden állását,mert így érzem egy kerek egésznek a rendszert,de megértem azokat is akiknél a max 10-11 óra az ami a komfortzónájukon belül esik ha a hangerőről van szó,de ilyen esetekben ha a nagyobb hangerő azért zavar mert egyszerűen nem szól jól a zene,akkor ott valami nem kerek,szerintem.
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 485
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 95
Re: Kábelezzünk
Ez utolsó sosem volt nálam szempont, nem vágyom a süketségre…Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.MrCollector írta: ↑2025.07.07., hétf. 18:51
Szerintem itt külön kell választani két dolgot.
A gyengébb rendszerekben egy túl jó kábelezés kihozza a rendszer erényeit, de a hibáit is. Egy nagyon jó rendszer pedig megmutatja a kábelezés előnyeit illetve hiányosságait
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.

De ha sok rock-ot hallgatsz, lehet értelme. Bár a jobb kábelek elég energiát
kellene közvetítsenek, itt inkább az erősítőn múlhat hogy ő lehet esetleg
ebből a szempontból a “gyengébb” láncszem…
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 485
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 95
Re: Kábelezzünk
Igen.supravox írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:44Digit vonalon?white-tiger írta: ↑2025.07.07., hétf. 16:33Ok, legyen úgy, te tapasztalataid szerint mi és miért vált be jobban nálad?supravox írta: ↑2025.07.05., szomb. 18:59
A 10es karaktere totál olyan mint a 7es szériáé.
DE minden elemében kicsit finomabb,transzparensebb és ütősebb hang.
Ez a hálózati kábelre vonatkozik.
Sztem az ic kábele is baromi jó a gold-tól kezdve.
A 10es szériájú ic-k nagyot léptek a 8as-hoz képest
De ez így volt a 7ről 8ra váltásnál is.
Sztem a digit kábeleik /aes/ebu/ lan,usb nem igazán jól sikerült darabok.
A platinum se.
Re: Kábelezzünk
Gondolom chord sem kizárólag csembalót hallgat.
Mondjuk egy Mahler IV - ben már vannak hangtömegek, de miért is kellene extra hangerővel tolni ahhoz, hogy értékelni tudjuk pl. az üstdobokat ?
Persze rendszerfüggő is a kérdés.
Már abban az értelemben, hogy ha az erősítőnek, a hangsugárzónak, vagy akár az akusztikának, túltolva a hangerőt már a határait feszegetjük, akkor már bőven nem a kábelek milyenségét halljuk, hanem inkább a klippelést, a torzítást és a rezonanciákat.
De, ha mind ettől el is tekintünk és bírja mindegyik az ötszörös tartaléknak hála...
A hangerő emelésével egy erősítő hangminősége változhat, a hangsugárzóé is, ezeket van értelme tesztelés szinten különböző hangerőn, halkan és nagyon hangosan is meghallgatni, de a kábeleket ?

-
- Nincs visszaút
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2020.07.10., pén. 05:07
- Értékelés: 85
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Kábelezzünk
Azt azért lássuk be, hogy sem a barokk zene, sem a csembaló (mindkettő nagy kedvencem, bár nagyon nem vagyok mindenevő a korszakból) nem igazán hatalmas hangtömegekkel (tudom, bizonyos Handel operák azért de) és hangerővel megszólaló csemegék.
Re: Kábelezzünk
Nálam az elmélyült / elmélyülni-akaró zenehallgatás szokta eldönteni a kábelkérdést.Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.MrCollector írta: ↑2025.07.07., hétf. 18:51
Szerintem itt külön kell választani két dolgot.
A gyengébb rendszerekben egy túl jó kábelezés kihozza a rendszer erényeit, de a hibáit is. Egy nagyon jó rendszer pedig megmutatja a kábelezés előnyeit illetve hiányosságait
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
A nagyon nagy hangerő nekem ezt ab ovo kizárja.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek