Abban biztos lehetsz,hogy mert drótnak szólítod a.legnemesebb űber audio kábelt vagy miatoszt.
Attól még nem.fog depresszióba.esni.
Abban biztos lehetsz,hogy mert drótnak szólítod a.legnemesebb űber audio kábelt vagy miatoszt.
hányszor mondtam én már el,hogy van az hogy,néha,a kevesebb a többNem rettenetesen gyengébb, mint a full Kondo felsőházas drótokkal volt. Egyszerűbb a hangkép, nincs olyan felbontás, de a fő erényeket hozza, cserébe kevésbé háklis minden apróságra. üt-vág, tökön rúg... kell ennél több?
Fura,de nem szokatlan módon elbeszélünk egymás mellett,de van közös nevező,így nem reménytelen a helyzet.chord_ írta: ↑2025.07.08., kedd 15:59Én továbbra is az ellenkezőjét állítom, nálam másképp történnek a dolgok.
Nagy hangerőn, nem csutkán, nyilván, a legtöbb dolog jól szól, attraktív, lengeti a levegőt; ha ilyenkor valami torzít, ott baj van. Az elbújni-akaró részletek kijönnek a napfényre, a rezgések 'névleges' értéken vannak, a mélynyomó szépen masszírozza az ájert, nálam, a halk Spendornál is megvan egy szűk centi kitérés biztosan,
a szett úgy szól, olyan üzemi körülmények között, amire kitalálták / megalkották.
A kábelek ilyenkor szeretik 'eladni' magukat; amit két nap után végül kiszedünk, az is 'ütős', meg 'hub@z', meg fúdejó. A fiziológiai loudness-hatás miatt a sávszélek kifejezetten jelen vannak, minden hallatszik frankón, különösebben figyelni sem kell, ott az arcunkban.
Kis hangerőn, ha valami gyenge, akkor nagyon hallatszik. Mert a fenti loudness-hatás miatt a rendszerek jó része kifakul, a sávszélek lekonyulnak. Ebben a picit 'nyomi' helyzetben, ahol a tónusok kiérzékenyednek, mert egyszerűen nagyobb koncentráció kell az észleléshez, egy pici hiba is végzetesnek hallatszik, az érzékeny, kiegyensúlyozott hangszer-színezet minimális elhajlása nálam azonnali 'kuka' státuszt jelent a drótnak, akkor is, a nagy hangerőn zseniális, meg jó drága, meg azt írták, meg SM mondta, :), meg amúgy be sincs járatva, stb... stb...
Amúgy, kábelteszteknél, sőt, mindenféle meghallgatásnál, amikor nem pont ugyanaz a hangerő, az esetek nagy részében a picit hangosabb nyer.
nagy "doboz", nagy "doboz". szférikus horn, nagyon nem térhet el.
Félrérted.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49Ok, értem a gondolatmenetedet, logika is van benne, csak számomra nem életszerű.Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 12:05Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.![]()
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Ha elfogadjuk, hogy vannak rendszerek, amelyek különböző hangerőn eltérően szólnak - akadnak kivételek, mint pl. Revoxé, vagy Supravoxé - akkor számomra az a logikus, hogy azon a hangerőn szóljon optimálisan, ahogyan legtöbbször hallgatom.
A hangerő emelésével gyűlnek a rendszer hibái, az biztos.
NEM ugyan azt halljuk hangosabban, mint előtte halkabban.
Nagyobb az erősítő torzítása, a hangsugárzóé is, az analóg rendszer visszacsatolása is növekedhet, a szobaakusztika is egyre inkább bezavar.
Valóban, nagy hangerőn mutatkoznak meg ezek a kierőltetett hibák," és pont."![]()
Ezek alapján egy szobahangerőn jól működő komponenst semmiképpen nem zárnék ki, sőt. Beb...na.
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
![]()
A nagyobb hangerőn jobban kijönnek a hibák és a torzítások is. Amennyiben így is jól szól akkor megtartom azt a komponenst amit épp a rendszerbe akarok illeszteni. Mondjuk ritkán hallgatom (kivéve teszteléskor) nagyobb hangerőn a rendszert.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 13:24Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.
Mondjuk, ha egyedül élnék és semmi nem számítana, és több keményebb, zúzósabb zenét hallgatnék - amihez képest Marillion is csak karácsonyi éneknek tűnne - talán engem is jobban izgatna hogy hogyan szól a rendszer akkora hangerőn, mikor már a háromrétegű ablakok is zörögnek.
Akkor viszont a Quadból csinálhatnék fejhallgatót, másra nem lenne jó...![]()
A Tiedet nem hallottam sajna, de az már Istvánnál is feltűnt, hogy milyen dinamikusan , teljes sávszélekkel szóltak a tölcsérek.
Annyit tennék még hozzá, hogy valószínűleg a megközelítésünkben lévő eltérést a hallgatott zenék stílusa is okozhatja.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 12:49
Sokra megyek vele, ha szétkergetve tetszik - valamiért - a hangja, de normálisan, ne adj'Isten este halkan hallgatva meg punnyadtnak tűnik.
Számomra teljesen indifferens, hogy azon a hangerőn, ahogyan soha nem hallgatom, hogyan szólna, akár a feje tetejére is állhatna a cucc...
Ok, értem a gondolatmenetedet, logika is van benne, csak számomra nem életszerű.Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 12:05Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.![]()
De tényleg,én sem azt mondom hogy így kell zenét hallgatni,de az hogy a rendszer él e,hihető e az amit nyújt,vannak e fárasztó hibái,csak úgy derül ki ha hangosan vallatjuk ki.Ezek a dolgok hallkabban nem ütnek úgy,mert egyszerűen nem hallod eléggé pofánverősen.
Bocs, de valamiért azt hittem, hogy a shimano >chord kábellel kapcsolatos gondolatmenetre reagálsz a kábeles topicban....
Nagyobb hangerőn mutatkozik meg minden,és pont,ha ül ez,ha nem.revox írta: ↑2025.07.08., kedd 11:21nem beszél hülyeséget Shimano, csak valahogy nem ül. Sokszor az inkompatibilitás, vagy elviselhettelenség nagyobb hangerőn jobban megmutatkozik. Ettől nem kell hangosan zenélni, de ha valamit próbálunk, meg kell tekerni a kakaót is néha. De ez igaz a full installra, nemcsak drótra (bocs). Ami halkan kellemesen részletezőnek tűnhet, a részletezettség félreértett módján, az felemelve a hangerőt, lehet egy fülsüketítő, prezenszes torzítás. Halkan tetszik, mert attraktívabb a hang, de emelve kibújik a szög a zsákból és átmászik a füledbe.
de ez nem zárja ki,hogy a jó setup légyfinghalkan is jól szól. nálam pl az Avantgarde, akármilyen halkan hallgatom, akkor is érezhetően nagy hangot (erre nincs jobb kifejezés a tarsolyomban) produkál. Halkan is megvannak a sávszélek, tempó,energia és nem esik össze egy bonsai cirkusszá.
Persze tudjuk, hogy a heedak mindennel/bármivel jól szólnak, milyen kategóriánál tartasz most a kábelpróbálgatásokkal? 5, 10, 20 ezer? Kanárik? Rocket33-at már eladtad? Próbáltál már valami jót is a rendszeredben? Pl Vz-t? :)Shimano írta: ↑2025.07.08., kedd 09:26Tök igazad van,és nálam is így van,kivéve a hangerőt,mert az időnként jól esik,de ez a nagy,nagyobb hangerő arra nagyon jó,hogy egyből kiszűrje azokat a drótokat,amik durván rányomják a bélyegüket a kapott hangzásra.Szinte mindegyik hifis drótnak van valamilyen karaktere,van a hangjukban valami amivel másnak akarnak tűnni,és nagyobb hangerőn jön ki pofánverősebben az,hogy ez most nekünk tetsző,vagy nem.Jellemző a középtartomány dúsítása,ezzel a becsapásos hangzással sok hifis drót él is,és ami nálam egy kizáró ok,mert ez egy viszonylag kisebb hangerőn akár még be is jöhet,de nagyobb hangerőn már zavaróan borítja a bilit,azaz a rendszer egyensúját,egységes kerekségét.chord_ írta: ↑2025.07.07., hétf. 22:36Nálam az elmélyült / elmélyülni-akaró zenehallgatás szokta eldönteni a kábelkérdést.Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34
Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
A nagyon nagy hangerő nekem ezt ab ovo kizárja.
Én azt szeretem ha kihasználhatom a hangerőpoti minden állását,mert így érzem egy kerek egésznek a rendszert,de megértem azokat is akiknél a max 10-11 óra az ami a komfortzónájukon belül esik ha a hangerőről van szó,de ilyen esetekben ha a nagyobb hangerő azért zavar mert egyszerűen nem szól jól a zene,akkor ott valami nem kerek,szerintem.
Kábelekről egy betűt nem írtam, nem is fogok. Van, ami van, bevált. Évek óta megvan mindegyik. A hangdobozokhoz az egykori gyárit, a készülékek között meg másik gyártó termékeit. Zenét hallgatok, nem eszközöket.Rock60 írta: ↑2025.07.08., kedd 07:24
Gondolom chord sem kizárólag csembalót hallgat.
Mondjuk egy Mahler IV - ben már vannak hangtömegek, de miért is kellene extra hangerővel tolni ahhoz, hogy értékelni tudjuk pl. az üstdobokat ?
Persze rendszerfüggő is a kérdés.
Már abban az értelemben, hogy ha az erősítőnek, a hangsugárzónak, vagy akár az akusztikának, túltolva a hangerőt már a határait feszegetjük, akkor már bőven nem a kábelek milyenségét halljuk, hanem inkább a klippelést, a torzítást és a rezonanciákat.
De, ha mind ettől el is tekintünk és bírja mindegyik az ötszörös tartaléknak hála...
A hangerő emelésével egy erősítő hangminősége változhat, a hangsugárzóé is, ezeket van értelme tesztelés szinten különböző hangerőn, halkan és nagyon hangosan is meghallgatni, de a kábeleket ?![]()
Tök igazad van,és nálam is így van,kivéve a hangerőt,mert az időnként jól esik,de ez a nagy,nagyobb hangerő arra nagyon jó,hogy egyből kiszűrje azokat a drótokat,amik durván rányomják a bélyegüket a kapott hangzásra.Szinte mindegyik hifis drótnak van valamilyen karaktere,van a hangjukban valami amivel másnak akarnak tűnni,és nagyobb hangerőn jön ki pofánverősebben az,hogy ez most nekünk tetsző,vagy nem.Jellemző a középtartomány dúsítása,ezzel a becsapásos hangzással sok hifis drót él is,és ami nálam egy kizáró ok,mert ez egy viszonylag kisebb hangerőn akár még be is jöhet,de nagyobb hangerőn már zavaróan borítja a bilit,azaz a rendszer egyensúját,egységes kerekségét.chord_ írta: ↑2025.07.07., hétf. 22:36Nálam az elmélyült / elmélyülni-akaró zenehallgatás szokta eldönteni a kábelkérdést.Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.MrCollector írta: ↑2025.07.07., hétf. 18:51
Szerintem itt külön kell választani két dolgot.
A gyengébb rendszerekben egy túl jó kábelezés kihozza a rendszer erényeit, de a hibáit is. Egy nagyon jó rendszer pedig megmutatja a kábelezés előnyeit illetve hiányosságait
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
A nagyon nagy hangerő nekem ezt ab ovo kizárja.
Ez utolsó sosem volt nálam szempont, nem vágyom a süketségre…Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.MrCollector írta: ↑2025.07.07., hétf. 18:51
Szerintem itt külön kell választani két dolgot.
A gyengébb rendszerekben egy túl jó kábelezés kihozza a rendszer erényeit, de a hibáit is. Egy nagyon jó rendszer pedig megmutatja a kábelezés előnyeit illetve hiányosságait
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
Igen.supravox írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:44Digit vonalon?white-tiger írta: ↑2025.07.07., hétf. 16:33Ok, legyen úgy, te tapasztalataid szerint mi és miért vált be jobban nálad?supravox írta: ↑2025.07.05., szomb. 18:59
A 10es karaktere totál olyan mint a 7es szériáé.
DE minden elemében kicsit finomabb,transzparensebb és ütősebb hang.
Ez a hálózati kábelre vonatkozik.
Sztem az ic kábele is baromi jó a gold-tól kezdve.
A 10es szériájú ic-k nagyot léptek a 8as-hoz képest
De ez így volt a 7ről 8ra váltásnál is.
Sztem a digit kábeleik /aes/ebu/ lan,usb nem igazán jól sikerült darabok.
A platinum se.
Gondolom chord sem kizárólag csembalót hallgat.
Azt azért lássuk be, hogy sem a barokk zene, sem a csembaló (mindkettő nagy kedvencem, bár nagyon nem vagyok mindenevő a korszakból) nem igazán hatalmas hangtömegekkel (tudom, bizonyos Handel operák azért de) és hangerővel megszólaló csemegék.
Nálam az elmélyült / elmélyülni-akaró zenehallgatás szokta eldönteni a kábelkérdést.Shimano írta: ↑2025.07.07., hétf. 19:34Ez így egy nagyon leegyszerűsített gondolat,és lehet is benne igazság,mint ahogyan nem is.MrCollector írta: ↑2025.07.07., hétf. 18:51
Szerintem itt külön kell választani két dolgot.
A gyengébb rendszerekben egy túl jó kábelezés kihozza a rendszer erényeit, de a hibáit is. Egy nagyon jó rendszer pedig megmutatja a kábelezés előnyeit illetve hiányosságait
Szerintem ez egy összetettebb dolog,és erre példák sorát is említhetnék,de nem megyek bele ebbe az erdőbe.
Én nem is azt írtam lentebb hogy a túl jó kábelezés okozza azt amit,jelentsen ez a túl jó kábelezés akármit is,ha nem azt hogy egy akármilyen rendszer akkor van jól drótozva,és akkor is lehet csak nagyon jó,ha az bírja az extrém nagy hangerőt is.
Szerintem, persze.MrCollector írta: ↑2025.07.07., hétf. 18:51
A gyengébb rendszerekben egy túl jó kábelezés kihozza a rendszer erényeit, de a hibáit is. Egy nagyon jó rendszer pedig megmutatja a kábelezés előnyeit illetve hiányosságait
Nem tudom hova tenni a " túl jó kábelezést ".
Revi - nyitott kaput döngetsz, évek óta a HiFi Shown a Stellavox magnó interconnectje egy Kondo SPz hármas fonat (a harmadik ér csak egy mezei vezeték, csak a forrás GND-re van bekötve, a másik vége sehová:)cserébe, nemrég találtam otthon pártiz-centi (30? 35?) SPz (ezüst) belső ereket. Fogtam 4-et és csináltam belőle nemes egyszerűséggel egy interkonnektet.