
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Re: Általában a hifiről
Meddig tart még a Kábelezzünk zárlat ? 

Re: Kábelezzünk
Bagoly mondja verébnek.... az egyik uncsi, a másik érdekes, tudod, így kívülről bekiabálva csak... másnak biztosan fordítva.... mindkettőnek van helye itt szerintem.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Re: Kábelezzünk
ez a lényeg, ez jó zárszónakkaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 11:46A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.revox írta: ↑2025.06.02., hétf. 09:2310 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Vannak egy páran, akik igen.

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.revox írta: ↑2025.06.02., hétf. 09:2310 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Vannak egy páran, akik igen.
Online
Re: Általában a hifiről
mielőtt valaki beelözne, mint említettem, szidtam már hangmérnököt, de ezt sajnos okkal tettem... kiherélte a felvételt. Szerencsére,azóta újra megvan és még az újra felírt, CD másolata is élvezhetőbb ezerszer, mint a release
https://www.halfnote.hu/blogs/revox/hog ... -disznajat

https://www.halfnote.hu/blogs/revox/hog ... -disznajat

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
A hifistában semmi paradoxon. Egy dolgot szeretne, leülni és felvételi minőségtől, formátumtól függetlenül a kedvenc muzsikáját hallgatni. (vagy aki magára erőltet kötelező darabokat,esetleg azt).
Bár #juliussal is volt egy kis özzeröffenésem (de nem tekitnem annak, csak vannak témák,amik számomra teljesen felesleges szócséplések és azzal nem akarok mit kezdeni), egy dologban teljesen egyetértek vele, még soha nem kritizáltam a felvétel készítőjét (na jó.volt már,hogy megtörtént, amikor rég áhított lemezt megszerztem és a modern verzióba belenyóltak negatíve értelemben. De a felvétel oldali rézdrót csak arról szólt ,attól,hogy a "láncolat" elején csak réz van,attól még van értelme utána az ezüstnek. Nem érvényesül, hogy ha elől réz volt, utána már felesleges az ezüst, mert nem a legszűkebb keresztmetszet játszik, hanem az összkép. 1réz+1 ezüst jobb, mint 2 réz, feltételezve,hogy az ezüst jobb) és ha leülök zenét hallgatni, legyen az a stúdiómunka fenomenális, vagy csapnivaló, ez van és kész, ebből főzünk, ezt hallgatom. Múlt héten két Joy Division kalózlemezt vettem meg (másik,meglévő kettő mellé), melyeket hallgatva kb azt kell elképzelni, mintha a gyorsmásolós magnóval egy lényegesen nagyobb hangteret tudnék létrehozni, de alapvetően hifis paramétereiben alig változik Valsz valami isten tudja, honnan kibányászott, lehet a közönség soraiban riportermagnóval, 1980-ban felvett kazettát vágtak fel, magyarul csapnivaló "szakma szemmel", de kit érdekel, ez van. A hangulata megvan és ha kell egy ismérvet mondani a jól összedobott rendszerre, ez kb az. Tök mindegy,mit teszek fel, azt lehet hallgatni. Hallod a hibákat, van sok esetben tömkelegével, de mégis ki tudod hámozni a zenei információt.
10 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.
Ez neked a munkáddal egybekötött hobbid, és most megnéztem, mert nem tudtam, de van egy saját topicod. Ez becsületedre válik, legalább támogatod valamelyest az AVX-et a díjával, de nem elég, ha ott elmeséled ezeket a dolgokat? Engem nagyon nem zavar, de mindig elmosolyodom azon, hogy tök-mindegy, mi a téma, egy valamilyen felvételt, vagy kiadványt, vagy haver cuccát, színes fotókkal illusztrálva be lehet tenni (aláírom ,a fényképeződ kafa és jók a képek, jó a színdinamikájuk).
Bevallom, az elmúlt napokban a TMP Audio erősítőjéről írt hozzászólásokat az motiválta, hogy én is beteszek ilyeneket és vártam, hogy valaki rámenjen, miért tolom én itt orrba-szájba a TMP-t, de ez nem jött be. Nem hiszem el, hogy ne fordult volna meg senkinek a fejében, hogy minek tolja ez a barom ezt, de konkfliktuskerülök az emberek (alapban én is, most is csak egy rövid mondattal jeleztem az elején, hogy nem kell ez a paradoxon) és nem szólnak. A balszélen kiabált be valaki lájkban, hogy írjam meg a blogomon, amit meg is fogok tenni és valóban, nem itt fogom kifejteni, amit tapasztaltam. Ettől persze, az ajánlásomat erősen élvezi, amiket írtam, nem hazsonna, valós dolgok, de nem egy általában a hifiről téma.
De rég elengedtem azt a múlt heti kis kakaskodást. Egy túra vagy biciklizés a Bükkben csodákra képes, a bezárt és lassan túlcsordult elmét kitakarítja, ajánlom mindenkinek afféle "keresztedzésként".
Visszaarakva a szót a hifistákra meg a paradoxonokra, a hifisták (nagy hányaduk biztos, ezt azért tapasztalatból tudom), köszönik, teljesen jól elvannak onnan, hogy a kezükben van a médium, ami hordozza a számukra hasznos infót, a muzsikát kódolva. Akit meg érdekelnek a felvételek, az olvassa a topicodat és a weblapodat. Amúgy érdekes dolgokat osztasz meg a felvételi oldalról, de az a baj, ezt szembeállítod a lejátszási oldallal, aminek én semmi értelmét nem látom és minő meglepetés, ezért szoktam beleállni, néha számomra is kellemetlen beszélgetésekbe.
és ezt a fentit a legmélyebb tisztelettel írtam, újra mondom, ne gerjedj rá
edit: igen, kihagytam egy fontos mondatot. ez a hifista és paradoxonozásaz én értelmezésemben a finoman becsúsztatott, de nem kimondott " a hiffista, aki nem foglalkozik a felvételi oldallal, az mind hülye, mint a satu".
Re: Kábelezzünk
Előre szólok,amit mondok, csak elemsélem, ezt én hogy látom és ne keress benne semmi többet.kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
A hifistában semmi paradoxon. Egy dolgot szeretne, leülni és felvételi minőségtől, formátumtól függetlenül a kedvenc muzsikáját hallgatni. (vagy aki magára erőltet kötelező darabokat,esetleg azt).
Bár #juliussal is volt egy kis özzeröffenésem (de nem tekitnem annak, csak vannak témák,amik számomra teljesen felesleges szócséplések és azzal nem akarok mit kezdeni), egy dologban teljesen egyetértek vele, még soha nem kritizáltam a felvétel készítőjét (na jó.volt már,hogy megtörtént, amikor rég áhított lemezt megszerztem és a modern verzióba belenyóltak negatíve értelemben. De a felvétel oldali rézdrót csak arról szólt ,attól,hogy a "láncolat" elején csak réz van,attól még van értelme utána az ezüstnek. Nem érvényesül, hogy ha elől réz volt, utána már felesleges az ezüst, mert nem a legszűkebb keresztmetszet játszik, hanem az összkép. 1réz+1 ezüst jobb, mint 2 réz, feltételezve,hogy az ezüst jobb) és ha leülök zenét hallgatni, legyen az a stúdiómunka fenomenális, vagy csapnivaló, ez van és kész, ebből főzünk, ezt hallgatom. Múlt héten két Joy Division kalózlemezt vettem meg (másik,meglévő kettő mellé), melyeket hallgatva kb azt kell elképzelni, mintha a gyorsmásolós magnóval egy lényegesen nagyobb hangteret tudnék létrehozni, de alapvetően hifis paramétereiben alig változik Valsz valami isten tudja, honnan kibányászott, lehet a közönség soraiban riportermagnóval, 1980-ban felvett kazettát vágtak fel, magyarul csapnivaló "szakma szemmel", de kit érdekel, ez van. A hangulata megvan és ha kell egy ismérvet mondani a jól összedobott rendszerre, ez kb az. Tök mindegy,mit teszek fel, azt lehet hallgatni. Hallod a hibákat, van sok esetben tömkelegével, de mégis ki tudod hámozni a zenei információt.
10 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.
Ez neked a munkáddal egybekötött hobbid, és most megnéztem, mert nem tudtam, de van egy saját topicod. Ez becsületedre válik, legalább támogatod valamelyest az AVX-et a díjával, de nem elég, ha ott elmeséled ezeket a dolgokat? Engem nagyon nem zavar, de mindig elmosolyodom azon, hogy tök-mindegy, mi a téma, egy valamilyen felvételt, vagy kiadványt, vagy haver cuccát, színes fotókkal illusztrálva be lehet tenni (aláírom ,a fényképeződ kafa és jók a képek, jó a színdinamikájuk).
Bevallom, az elmúlt napokban a TMP Audio erősítőjéről írt hozzászólásokat az motiválta, hogy én is beteszek ilyeneket és vártam, hogy valaki rámenjen, miért tolom én itt orrba-szájba a TMP-t, de ez nem jött be. Nem hiszem el, hogy ne fordult volna meg senkinek a fejében, hogy minek tolja ez a barom ezt, de konkfliktuskerülök az emberek (alapban én is, most is csak egy rövid mondattal jeleztem az elején, hogy nem kell ez a paradoxon) és nem szólnak. A balszélen kiabált be valaki lájkban, hogy írjam meg a blogomon, amit meg is fogok tenni és valóban, nem itt fogom kifejteni, amit tapasztaltam. Ettől persze, az ajánlásomat erősen élvezi, amiket írtam, nem hazsonna, valós dolgok, de nem egy általában a hifiről téma.
De rég elengedtem azt a múlt heti kis kakaskodást. Egy túra vagy biciklizés a Bükkben csodákra képes, a bezárt és lassan túlcsordult elmét kitakarítja, ajánlom mindenkinek afféle "keresztedzésként".
Visszaarakva a szót a hifistákra meg a paradoxonokra, a hifisták (nagy hányaduk biztos, ezt azért tapasztalatból tudom), köszönik, teljesen jól elvannak onnan, hogy a kezükben van a médium, ami hordozza a számukra hasznos infót, a muzsikát kódolva. Akit meg érdekelnek a felvételek, az olvassa a topicodat és a weblapodat. Amúgy érdekes dolgokat osztasz meg a felvételi oldalról, de az a baj, ezt szembeállítod a lejátszási oldallal, aminek én semmi értelmét nem látom és minő meglepetés, ezért szoktam beleállni, néha számomra is kellemetlen beszélgetésekbe.
és ezt a fentit a legmélyebb tisztelettel írtam, újra mondom, ne gerjedj rá

edit: igen, kihagytam egy fontos mondatot. ez a hifista és paradoxonozásaz én értelmezésemben a finoman becsúsztatott, de nem kimondott " a hiffista, aki nem foglalkozik a felvételi oldallal, az mind hülye, mint a satu".
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Általában a hifiről
Egy kb mostanában megjelenő könyvből idéznék, némileg hosszasan.
Az író gyakorló hangmérnök, gyakorló zenész, énekes és kutató egyaránt.
Off-ba teszem, habár valószínűleg egyáltalán nem off. Viszont hosszú.
Egy ezen a fórumon viszonylag kevésszer használt terminológiáról, zz un hangzásminőség kérdéséről szól.
Izgalmas a folytatás is, lehet, hogy majd a vágásról és a szólamonkénti felvételről szóló részt is közzéteszem.
Az író gyakorló hangmérnök, gyakorló zenész, énekes és kutató egyaránt.
Off-ba teszem, habár valószínűleg egyáltalán nem off. Viszont hosszú.
Egy ezen a fórumon viszonylag kevésszer használt terminológiáról, zz un hangzásminőség kérdéséről szól.
Izgalmas a folytatás is, lehet, hogy majd a vágásról és a szólamonkénti felvételről szóló részt is közzéteszem.
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 467
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 87
Re: Kábelezzünk
Bocs, néhányunkat akartam írni…kaef2 írta: ↑2025.06.02., hétf. 08:23A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 13:17Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Re: Kábelezzünk
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 13:17Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Online
Ja, én a pár másodperces vagyok. Benyitok, már az ajtóban lehet hallani,van e értelme bemenni
Ma pl a slozin p.sálva, több helyiségről hallva Lou Reed koncerten mejegyeztem, tyű, ez aztán cselló (tesztelem a TMP F50-est,vagyis, már csak nyúzom. Konklúzió rég megvan)
Re: Kábelezzünk
Csak simán feldúsult az alja. Eltüntethető lett volna, de akkor szétesik a zene egysége, így jól döntött, aki így hagyta. Inkább húzzon mélybe, mint torz legyen. Cserébe a kisebb rendszerre nem maradt már idő, erő,türelem,ott már nem jó döntések születtek,,de egy kiállítás nehéz ügy.Luxor Audio írta: ↑2025.06.01., vas. 17:38(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról.revox írta: ↑2025.05.31., szomb. 19:09Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
Tanulságos, legalábbis számomra, pl. azért, mert ugyanabba a két szobába telepítettünk sokféle technikát az évek során.)
Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.
Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.
u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne.![]()
Ja, én a pár másodperces vagyok. Benyitok, már az ajtóban lehet hallani,van e értelme bemenni
Ma pl a slozin p.sálva, több helyiségről hallva Lou Reed koncerten mejegyeztem, tyű, ez aztán cselló (tesztelem a TMP F50-est,vagyis, már csak nyúzom. Konklúzió rég megvan)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15727
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11003
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról.revox írta: ↑2025.05.31., szomb. 19:09Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.

Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.
Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.
u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne.

- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 467
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 87
Re: Kábelezzünk
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...kaef2 írta: ↑2025.06.01., vas. 09:34Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 06:34Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 20:18Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.![]()
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Online
Re: Kábelezzünk
Ez nekem sokkal jobban tetszik mint a The Planets lemezük.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: Kábelezzünk
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.white-tiger írta: ↑2025.06.01., vas. 06:34Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 20:18Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.![]()
Ez a Tidal link.
https://tidal.com/browse/album/295034788?u
A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).
https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/
Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.
Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.
Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.
A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Re: Kábelezzünk
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- white-tiger
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 467
- Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
- Értékelés: 87
Re: Kábelezzünk
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 20:18Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Online
Re: Általában a hifiről
De a telómon nem jelenik meg az egész szöveg, de amit idéztél, az a mondat is kacifántos, nem értem, mig takar,de valaki azt is reklamálta, hogy 300ért a tmp nem lehet jó, csak azt se látom teljes egészében, de kb megfejtettem. Pedig ennyi kb és jó. Ma egy késöi Nick Cave koncertet hallgattam vele... a zongora zongora, a vonósok szép tisztán vonósok. Ha nem leszek lusta, kíváncsiságból bekötöm a nagyobb rendszerbe. Az totál-teljes képet adna, bár nem ide pozícinált. Ide a 4 szinttel magasabb erősítőt kötöttük csak be. Érdekes lehet megnézni a legkisebb és legnagyobb közti difit. De akinek ez kevés, van a felpumpált ANT 70wattal. Elior néven... Itt még pucéron, de már szólt
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kábelezzünk
Igen, itt revideálnék kicsit. A profik között. De ezt már akkor tisztáztuk, hogy TJ is tarolt. A két rendszert nem ugrasztanám össze, annyira eltérő,talán ezért is tartok kettőt, amiből egyik az egyikkel, másik a másikkal rokon
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13182
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6194
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Általában a hifiről
Ki is szedtem.Ha valakinek szalonképes véleménye van azt írja meg nyilvánosan, ha meg nem megy akkor ne a lájkba burkoltan tegye.

Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Online
Re: Általában a hifiről
De ezt miért akarja bárki megpróbálni megfejteni? Nem fog sikerülni. Ha meg be van kötve,hallod,minden gondolkodás nélkül. Ráadásul a túlzott gondolkodás árt a hangnak, elkezdenek olyan dogmák, szabályok, stb... visszafogni, melyek lehet nem igazak, vagy csak részben.akvapark írta: ↑2025.05.31., szomb. 20:07Nem vagyok szakértő; sőt.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni.![]()
Mondom: Nem vagyok szakember.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Általában a hifiről
Nem vagyok szakértő; sőt.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni.
Mondom: Nem vagyok szakember.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni.

Mondom: Nem vagyok szakember.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Online
Re: Általában a hifiről
"Zeneakadémián döbbentem le ezen, orgona koncerten voltam, és hát az ottani orgona valahogy nincs túl jó állapotban,"
Akkor nagy a baj. 2018 októberében adták át.
Akkor nagy a baj. 2018 októberében adták át.

>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<
Online
Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot, de bizt én vagyok fáradt), bár valóban nem áll tőlem távol az olcsón-jót keresése, támogatása, de valójában a TMP Audio nem szorul "segítségre". Sok dolgot mostanában el se tudok hozni meghallgatni, mert mire odaérek, elvitték mindet. Ebből most lett kész egy sorozat, pont, amikor bent voltam.
Egyébként ott még okoskodik valaki, mit kapok érte, sokat. Vagyis így van lehetőségem olcsó hifit ajánlani annak, aki azt keres. Erre vagy 20 éve az a válaszom, hogy passz... Ma már teljes az ANT család (amp, külső tápos amp, mm phono, mc phono, dac), itt van ez a kompakt erősítő, de aki magasabb kategóriában gondolkodik,oda is vannak alternatívák és nem hájend áron. Azért az, hogy egy kicsit meghúzott, 600-ba kerülő erősítő miatt egy értsd és mond, 14millás elő-végfokit adtak el, az beszédes. Persze,annyiért is lehet egy amp rossz hangú, vagy csak egyszerűen szubjektíve nem tetsző, de megtörtént. De már az alap kiszerelésekben is (270.000 ft), a kritikus ponton ezüst kondenzátorok vannak, az elég baba. Az MC phonojuk (270ezer) meg tarol,milliós MC elektronikák, vagy trafók kötnek ki az apróban, (de főleg külföldre mennek el) és már abból is van NAGY.
Enyém a TMP ANT erősítő 001-es példánya. Ez is egy 2 másodperces döntés volt. (Igaz, ez csak 9Watt, de én 95dB-vel használtam. Gyártás befejeződött, de talán még van egy, eztán csak a 15Wattos külső tápos lesz elérhetö, ami papíron még mindig nem sok, de mégis. A weblap bővült shoppal is, ahol lehet nézegetni és az alapmodelleken kívül van opció is és szettkedvezmények. https://form.jotform.com/tmpaudiokft/rendelsi-urlap. Így kell ezt csinálni és bár nem publikus, már tudom, milyen eredménye van a minőséget olcsón hozzáállásnak )
Re: Általában a hifiről
Itt a lájkba jeleznék a modiknak némi szémélyeskedést és faszkalapozást, ha nekem nem lehet.Rock60 írta: ↑2025.05.31., szomb. 11:23Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "
Azt kell mondjam, hogy nem tudom melyik filmet nézed.![]()
Emlékeim szerint Revox soha nem beszélt negatívan semmilyen komponensről, vagy legalább is semmivel sem többet, mint bárki más, sőt kifejezetten tartózkodik is tőle, hogy bármire rosszat mondjon - ha csak nem evidencia.
Tehát nem degradált semmit, a pórnépi szintet sem, számtalanszor beszélt olyan olcsóbb komponensekről, amivel vígan együtt lehet élni.
Magyar állódoboz, Hitachi kábel, mittudomén, stb, stb...
Ja, és a TMP, ami ha jól tudom, a másodrendszerében ott van évek óta.
Persze, ha akarja, majd kifejti jobban az antidegradációját.![]()
![]()
Nem csodálnám, ha nem...
Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot, de bizt én vagyok fáradt), bár valóban nem áll tőlem távol az olcsón-jót keresése, támogatása, de valójában a TMP Audio nem szorul "segítségre". Sok dolgot mostanában el se tudok hozni meghallgatni, mert mire odaérek, elvitték mindet. Ebből most lett kész egy sorozat, pont, amikor bent voltam.
Egyébként ott még okoskodik valaki, mit kapok érte, sokat. Vagyis így van lehetőségem olcsó hifit ajánlani annak, aki azt keres. Erre vagy 20 éve az a válaszom, hogy passz... Ma már teljes az ANT család (amp, külső tápos amp, mm phono, mc phono, dac), itt van ez a kompakt erősítő, de aki magasabb kategóriában gondolkodik,oda is vannak alternatívák és nem hájend áron. Azért az, hogy egy kicsit meghúzott, 600-ba kerülő erősítő miatt egy értsd és mond, 14millás elő-végfokit adtak el, az beszédes. Persze,annyiért is lehet egy amp rossz hangú, vagy csak egyszerűen szubjektíve nem tetsző, de megtörtént. De már az alap kiszerelésekben is (270.000 ft), a kritikus ponton ezüst kondenzátorok vannak, az elég baba. Az MC phonojuk (270ezer) meg tarol,milliós MC elektronikák, vagy trafók kötnek ki az apróban, (de főleg külföldre mennek el) és már abból is van NAGY.
Enyém a TMP ANT erősítő 001-es példánya. Ez is egy 2 másodperces döntés volt. (Igaz, ez csak 9Watt, de én 95dB-vel használtam. Gyártás befejeződött, de talán még van egy, eztán csak a 15Wattos külső tápos lesz elérhetö, ami papíron még mindig nem sok, de mégis. A weblap bővült shoppal is, ahol lehet nézegetni és az alapmodelleken kívül van opció is és szettkedvezmények. https://form.jotform.com/tmpaudiokft/rendelsi-urlap. Így kell ezt csinálni és bár nem publikus, már tudom, milyen eredménye van a minőséget olcsón hozzáállásnak )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.05.31., szomb. 20:02-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online

Nade, komolyra. Te is említed azt a bizonyos felbontást, aminek még digit vonalon sincs sok köze a hallott, végleges produkcióhoz, a megszólaló zenéhez. Ez egy megfogalmazhatatlan dolog,mellesleg létezik analóg lejátszás is. Ezt kitalálni, miből fakad és mivel függhet össze, csak találgatni tudjuk, de mindenképp van köze a minőségi alkatrészekhez, a megfelrlő drótokhoz, a megfelelő mechanika tulajdonságokhoz (akár az erősítők dobozolásának tulajdonságI is), alkatrészek egymásrahatásához és persze a jó kapcsolástechnikához. De ezekhez vállaltan hülye vagyok, ahogy TJ-nek szoktam mondani, engem nem érdekel, mi van a dobozon belül, úgyse értem, az érdekel, hogy szól.
De, ha már ilyen finomabb mederbe terelődött a beszélgetés és senki nem tesz megkérdőjelezhetetlen kijelentéseket,még egy gondolat, ami esetleg segít megérteni a "torzításokat": sokan ott akadtak el, hogy mérhető torzításra gondolnak. Ezen lépjünk túl, képzeljünk el egy mérve, teljesen tökéletes elektronikát, láncot (most mindegy, hogy nem létezik). Ezt a tökéletes rendszert aképp kell izolálni, összekötni és akusztikai közegébe helyezni, hogy az ki is tudja adni, amit várunk tőle. Bármilyen csodarendszer hangját el lehet baxni pikk-pakk, lássuk a felhozott Csontos-Quad sztoriban Abban az volt a lényeg, hogy a rengeteg változóból egy digit drót nem állt jól és a rendszer "torzított". Az, hogy Pista ezt így kiszúrta, az nem mindennapos. Sőt az általános, hogy soha nem találják meg mi a hiba és készülékeket, kábeleket cserélnek. Pakstól építenek ki ösvényt (kiráz ettől a szótól a hideg,majd egyszer elnesélem miért). Kínjukban elkezdenek mindent szűrni, xarakodni, pedig lehet, csak egy drótot kellene megfordítani. De elég a hangsugárzók nem kellően precíz beállítása, pozíciója. Senki nem lépdel a beforgatással miliméterenként, pedig kell. Néha az is sok. Csak ehhez is kell egyfajta érzék. Ez nálam működik pl. Sokan kérdezték már installl után, hogy csinálom, nem tudom. Hallgatom. Ma már akár egy felvett videóról is és megjelenik előttem, mit és merre kell még forgatni. Nem voltak tanulási rendellenességeim, de ez kb majdbem az autista kategória. Persze, azért élőben az igazi.
Szóval a torzítások... Megfogalmazhatatlan, mikor, mi a tünet, csak lehet érezni, hogy a műsor nem kerek és egész. De pl a drótok "kompresszállása" egyszerűbben detektálható,a felbontás csökkenésével,vagy színmélység csökkenéssel. Persze, darabjaira is hullhat a produkció. De azért arra ügyeoni kell, hogy a kábelek tudása legyen balanszban a készülékek tudásával.
Egyébkén SM Vz-je szokott itt vita tárgya lenni. Nekem is volt. Sima és KSL Vz is. Én is volt, hogy egyszerű, feketedobozos Pioneer receiverbe bekötöttem havernál egy nagyobb szélessávúra (valami Altac talán, régen volt). Ez utóbbi azért érdekes, met nem szívja le az egyszerű erősítőt,nem kínlasztja,műszaki értelemben se torzít, és a végeredmény az volt, hogy a srác kardjába dőlt, de én is meglepődtem. Nem tudom, más rendszerben mi történne,de valóban van olyan,hogy az a drót nagyon tud működni és ezzel SM tisztában van, ezért tud benneteket vele,magabiztosan heccelni.
Jól elkanyarodtam,... de már jojózik a szemem. A lényeg, a megszólaló zene,hang torzítását ne a normál.műszaki értelemben kell keresni. Persze, nem biztos, hogy feltűnik a tulajnak, mert nem rögzült még benne, mennyire jól ki lehet tisztázni a rendszer hangját.
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor
). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
Re: Kábelezzünk
Köszi a címet, de ez rég köztudottLuxor Audio írta: ↑2025.05.31., szomb. 09:48
Egy HiFi Nagymestertől azért ilyen kijelentéseket nem várna az ember. :) Amiről nem tudsz, az még létezhet. A mikro- és makrodinamika jól definiált fogalmak. Ahogy a képmegjelenítőknek, úgy a digitális audio eszközöknek is van meghatározott felbontása, mintavételezési frekvenciája, bitmélysége. Más kérdés, hogy hifista beszélgetésekben a felbontást sokszor nem ezekre, hanem a részletező képességre értik, bár annak is van köze az említett egzakt műszaki adatokhoz, mégha nem is olyan egyértelműen, mint ahogy próbáltad levezetni.

Nade, komolyra. Te is említed azt a bizonyos felbontást, aminek még digit vonalon sincs sok köze a hallott, végleges produkcióhoz, a megszólaló zenéhez. Ez egy megfogalmazhatatlan dolog,mellesleg létezik analóg lejátszás is. Ezt kitalálni, miből fakad és mivel függhet össze, csak találgatni tudjuk, de mindenképp van köze a minőségi alkatrészekhez, a megfelrlő drótokhoz, a megfelelő mechanika tulajdonságokhoz (akár az erősítők dobozolásának tulajdonságI is), alkatrészek egymásrahatásához és persze a jó kapcsolástechnikához. De ezekhez vállaltan hülye vagyok, ahogy TJ-nek szoktam mondani, engem nem érdekel, mi van a dobozon belül, úgyse értem, az érdekel, hogy szól.
De, ha már ilyen finomabb mederbe terelődött a beszélgetés és senki nem tesz megkérdőjelezhetetlen kijelentéseket,még egy gondolat, ami esetleg segít megérteni a "torzításokat": sokan ott akadtak el, hogy mérhető torzításra gondolnak. Ezen lépjünk túl, képzeljünk el egy mérve, teljesen tökéletes elektronikát, láncot (most mindegy, hogy nem létezik). Ezt a tökéletes rendszert aképp kell izolálni, összekötni és akusztikai közegébe helyezni, hogy az ki is tudja adni, amit várunk tőle. Bármilyen csodarendszer hangját el lehet baxni pikk-pakk, lássuk a felhozott Csontos-Quad sztoriban Abban az volt a lényeg, hogy a rengeteg változóból egy digit drót nem állt jól és a rendszer "torzított". Az, hogy Pista ezt így kiszúrta, az nem mindennapos. Sőt az általános, hogy soha nem találják meg mi a hiba és készülékeket, kábeleket cserélnek. Pakstól építenek ki ösvényt (kiráz ettől a szótól a hideg,majd egyszer elnesélem miért). Kínjukban elkezdenek mindent szűrni, xarakodni, pedig lehet, csak egy drótot kellene megfordítani. De elég a hangsugárzók nem kellően precíz beállítása, pozíciója. Senki nem lépdel a beforgatással miliméterenként, pedig kell. Néha az is sok. Csak ehhez is kell egyfajta érzék. Ez nálam működik pl. Sokan kérdezték már installl után, hogy csinálom, nem tudom. Hallgatom. Ma már akár egy felvett videóról is és megjelenik előttem, mit és merre kell még forgatni. Nem voltak tanulási rendellenességeim, de ez kb majdbem az autista kategória. Persze, azért élőben az igazi.
Szóval a torzítások... Megfogalmazhatatlan, mikor, mi a tünet, csak lehet érezni, hogy a műsor nem kerek és egész. De pl a drótok "kompresszállása" egyszerűbben detektálható,a felbontás csökkenésével,vagy színmélység csökkenéssel. Persze, darabjaira is hullhat a produkció. De azért arra ügyeoni kell, hogy a kábelek tudása legyen balanszban a készülékek tudásával.
Egyébkén SM Vz-je szokott itt vita tárgya lenni. Nekem is volt. Sima és KSL Vz is. Én is volt, hogy egyszerű, feketedobozos Pioneer receiverbe bekötöttem havernál egy nagyobb szélessávúra (valami Altac talán, régen volt). Ez utóbbi azért érdekes, met nem szívja le az egyszerű erősítőt,nem kínlasztja,műszaki értelemben se torzít, és a végeredmény az volt, hogy a srác kardjába dőlt, de én is meglepődtem. Nem tudom, más rendszerben mi történne,de valóban van olyan,hogy az a drót nagyon tud működni és ezzel SM tisztában van, ezért tud benneteket vele,magabiztosan heccelni.
Jól elkanyarodtam,... de már jojózik a szemem. A lényeg, a megszólaló zene,hang torzítását ne a normál.műszaki értelemben kell keresni. Persze, nem biztos, hogy feltűnik a tulajnak, mert nem rögzült még benne, mennyire jól ki lehet tisztázni a rendszer hangját.
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu