Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Általában a hifiről

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4890
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1347

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

Meddig tart még a Kábelezzünk zárlat ? gondolkodik.gif

Avatar
chord_
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 918
Csatlakozott: 2020.05.28., csüt. 17:29
Értékelés: 999

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: chord_ »

revox írta:
2025.06.02., hétf. 09:23

.. Ez becsületedre válik, .. de nem elég, ha ott elmeséled ezeket a dolgokat? Engem nagyon nem zavar, de mindig elmosolyodom azon, hogy tök-mindegy, mi a téma, egy...

Bagoly mondja verébnek.... az egyik uncsi, a másik érdekes, tudod, így kívülről bekiabálva csak... másnak biztosan fordítva.... mindkettőnek van helye itt szerintem.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

kaef2 írta:
2025.06.02., hétf. 11:46
revox írta:
2025.06.02., hétf. 09:23
kaef2 írta:
2025.06.02., hétf. 08:23


A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.

De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
10 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.
A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.
Vannak egy páran, akik igen.
ez a lényeg, ez jó zárszónak :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6732
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3615

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

revox írta:
2025.06.02., hétf. 09:23
kaef2 írta:
2025.06.02., hétf. 08:23


A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.

De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
10 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.
A fenti egy mondatod, nagyon jól mutatja, hogy nem érted, amiket írok, de nem baj.
Vannak egy páran, akik igen.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

mielőtt valaki beelözne, mint említettem, szidtam már hangmérnököt, de ezt sajnos okkal tettem... kiherélte a felvételt. Szerencsére,azóta újra megvan és még az újra felírt, CD másolata is élvezhetőbb ezerszer, mint a release

https://www.halfnote.hu/blogs/revox/hog ... -disznajat

:smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

kaef2 írta:
2025.06.02., hétf. 08:23


A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.

De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Előre szólok,amit mondok, csak elemsélem, ezt én hogy látom és ne keress benne semmi többet.

A hifistában semmi paradoxon. Egy dolgot szeretne, leülni és felvételi minőségtől, formátumtól függetlenül a kedvenc muzsikáját hallgatni. (vagy aki magára erőltet kötelező darabokat,esetleg azt).
Bár #juliussal is volt egy kis özzeröffenésem (de nem tekitnem annak, csak vannak témák,amik számomra teljesen felesleges szócséplések és azzal nem akarok mit kezdeni), egy dologban teljesen egyetértek vele, még soha nem kritizáltam a felvétel készítőjét (na jó.volt már,hogy megtörtént, amikor rég áhított lemezt megszerztem és a modern verzióba belenyóltak negatíve értelemben. De a felvétel oldali rézdrót csak arról szólt ,attól,hogy a "láncolat" elején csak réz van,attól még van értelme utána az ezüstnek. Nem érvényesül, hogy ha elől réz volt, utána már felesleges az ezüst, mert nem a legszűkebb keresztmetszet játszik, hanem az összkép. 1réz+1 ezüst jobb, mint 2 réz, feltételezve,hogy az ezüst jobb) és ha leülök zenét hallgatni, legyen az a stúdiómunka fenomenális, vagy csapnivaló, ez van és kész, ebből főzünk, ezt hallgatom. Múlt héten két Joy Division kalózlemezt vettem meg (másik,meglévő kettő mellé), melyeket hallgatva kb azt kell elképzelni, mintha a gyorsmásolós magnóval egy lényegesen nagyobb hangteret tudnék létrehozni, de alapvetően hifis paramétereiben alig változik Valsz valami isten tudja, honnan kibányászott, lehet a közönség soraiban riportermagnóval, 1980-ban felvett kazettát vágtak fel, magyarul csapnivaló "szakma szemmel", de kit érdekel, ez van. A hangulata megvan és ha kell egy ismérvet mondani a jól összedobott rendszerre, ez kb az. Tök mindegy,mit teszek fel, azt lehet hallgatni. Hallod a hibákat, van sok esetben tömkelegével, de mégis ki tudod hámozni a zenei információt.

10 másodperc szaxofon egy hasznos dolog lehet, tökre meg lehet róla mondani, mennyire szól jól a szaxi a rendszeren. Aztán ráhegyezzük a rendszert, aztán lehet semmi más nem szól jól. Nem törvényszerű, de benne van a pakliban.

Ez neked a munkáddal egybekötött hobbid, és most megnéztem, mert nem tudtam, de van egy saját topicod. Ez becsületedre válik, legalább támogatod valamelyest az AVX-et a díjával, de nem elég, ha ott elmeséled ezeket a dolgokat? Engem nagyon nem zavar, de mindig elmosolyodom azon, hogy tök-mindegy, mi a téma, egy valamilyen felvételt, vagy kiadványt, vagy haver cuccát, színes fotókkal illusztrálva be lehet tenni (aláírom ,a fényképeződ kafa és jók a képek, jó a színdinamikájuk).
Bevallom, az elmúlt napokban a TMP Audio erősítőjéről írt hozzászólásokat az motiválta, hogy én is beteszek ilyeneket és vártam, hogy valaki rámenjen, miért tolom én itt orrba-szájba a TMP-t, de ez nem jött be. Nem hiszem el, hogy ne fordult volna meg senkinek a fejében, hogy minek tolja ez a barom ezt, de konkfliktuskerülök az emberek (alapban én is, most is csak egy rövid mondattal jeleztem az elején, hogy nem kell ez a paradoxon) és nem szólnak. A balszélen kiabált be valaki lájkban, hogy írjam meg a blogomon, amit meg is fogok tenni és valóban, nem itt fogom kifejteni, amit tapasztaltam. Ettől persze, az ajánlásomat erősen élvezi, amiket írtam, nem hazsonna, valós dolgok, de nem egy általában a hifiről téma.

De rég elengedtem azt a múlt heti kis kakaskodást. Egy túra vagy biciklizés a Bükkben csodákra képes, a bezárt és lassan túlcsordult elmét kitakarítja, ajánlom mindenkinek afféle "keresztedzésként".

Visszaarakva a szót a hifistákra meg a paradoxonokra, a hifisták (nagy hányaduk biztos, ezt azért tapasztalatból tudom), köszönik, teljesen jól elvannak onnan, hogy a kezükben van a médium, ami hordozza a számukra hasznos infót, a muzsikát kódolva. Akit meg érdekelnek a felvételek, az olvassa a topicodat és a weblapodat. Amúgy érdekes dolgokat osztasz meg a felvételi oldalról, de az a baj, ezt szembeállítod a lejátszási oldallal, aminek én semmi értelmét nem látom és minő meglepetés, ezért szoktam beleállni, néha számomra is kellemetlen beszélgetésekbe.

és ezt a fentit a legmélyebb tisztelettel írtam, újra mondom, ne gerjedj rá :cheers1:

edit: igen, kihagytam egy fontos mondatot. ez a hifista és paradoxonozásaz én értelmezésemben a finoman becsúsztatott, de nem kimondott " a hiffista, aki nem foglalkozik a felvételi oldallal, az mind hülye, mint a satu".
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6732
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3615

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

Egy kb mostanában megjelenő könyvből idéznék, némileg hosszasan.
Az író gyakorló hangmérnök, gyakorló zenész, énekes és kutató egyaránt.

Off-ba teszem, habár valószínűleg egyáltalán nem off. Viszont hosszú.
Egy ezen a fórumon viszonylag kevésszer használt terminológiáról, zz un hangzásminőség kérdéséről szól.
[OFF - katt ide ha látni akarod]
"... Rájönnek (a zenészek - az én megjegyzésem, nem része az eredeti szövegnek), hogy a produkció nem csak hangokból, hangszerekből és előadókból áll, hanem hangzásból is, amit ők belülről teljesen másként hallanak.

Ebben a példában is hangképet terveztünk, hangteret hoztunk létre, azzal a nehézséggel, hogy míg a hangrögzítéshez egyetlen térpontra kell optimalizálni a hangzást, itt a nézőtér sok pontjára kell tudásunkat alkalmazni.

Mindeközben figyelembe kellett venni, hogy a hangzásnak és a hangképnek a klasszikus zene keretei között kell maradnia….

Ugyanezzel a produkcióval közönség nélkül, hangrögzítés céljára a szélesre húzott hangkép helyett teljesen más hangképet kell tervezni. Érdemes a színpadot mellőzni, mert a padló és a színpad járófelülete közötti üreg önálló hangforrássá válhat. A zongorát a bal szélről középre kell húzni, mert a hangzás úgy kerül egyensúlyba, és elkerüljük a terem kellemetlen sarokhatását. Az énekes és a hegedű a zongora elé kerül, ezzel létrehozunk két hangsíkot, ami mélységében terjeszti ki a hangzást. Ebben az esetben nincsen feltétlenül szükség állandó szemkontaktusra, van idő a véglegesítő próbára, a gyakorlásra.

Az énekes és a hegedű egyenrangúak, az első hangsíkból balközépről és jobbközépről szólalnak meg, a zongora a második
hangsíkból félig nyitott hangvetővel szól olyan távolságból, hogy az énekes-zongora arány megfelelő legyen. A zongora képzeletbeli kiterjedése valamivel keskenyebb, mint a másik két hangforrás térben elfoglalt helye, és a teljes hangkép a hallgató előtti képzelt térrész két negyedét fedi le, középen. A három hangforrás így kialakított térbeli viszonyát megtartva az együttest eltávolítjuk a hátsó faltól, ami a teremérzetet szellőssé teszi.

Az így kialakuló természetes hangkép a teremben is kellemes hatást kelt. A hangfelvételhez ezek után többféle mikrofonozási módszert választhatunk.

Minden hangtér tervezési törekvésünk mellett az előadás még lehet változó színvonalú, aminek a hangzásbeli hiányosságait
mikrofontechnikával részben ellensúlyozni tudjuk. A lehető legjobb hangzásminőség eléréséhez a legfontosabb törekvésünk minden esetben a természetes hangkép helyes kialakítása. Ha ez sikerül, akkor következik a mikrofontechnika megválasztása, ami a másik lényeges eleme a hangzásminőség alakításának. Sokféle mikrofontechnika közül választhatunk, amelyeknek külön fejezetet szentelek. A különböző mikrofontechnikák mind másféle hangzásminőséget eredményeznek. A hangképnek megfelelő hangtér kialakítása első sorban a produkció tartalmához igazodik. A mikrofontechnika megválasztása viszont főleg az előadás jellemzőitől, az előadási szituációtól, az előadók felkészültségétől, gyakran másodlagos befolyásoló tényezők szerencsétlen egybeesésétől függ. Minél inkább elvárás, vagy akarunk beavatkozni az előadás folyamatába, annál inkább virtuálissá válik, válhat az előadás, és romlik a hangzásminőség, sőt, vágástechnikával még tovább csúszhatunk a virtuális valóságba.

Itt meg kell állnunk egy pillanatra. A hangzásminőség elválaszthatatlan az előadás minőségétől. Az előadás egy folyamat,
amiben az előadók állandó kölcsönhatásban vannak egymással, és közösen alakítják ki a előadás ívét. Különösen fontos ez zenei produkció esetén. Zenészeknek nem kell magyarázni, hogy a zenei folyamat bonyolult kölcsönhatások rendszere, ami már a zenei gondolat megszületésekor elkezd kialakulni. A zeneszerző bonyolult érzelmi-értelmi folyamaton megy keresztül, amikor megszületik a zenei gondolat. Vegyük a legegyszerűbb esetet, egy népdalt, vagy gregorián éneket, ami egyetlen szólam, de tartalmilag zenei egységekből, ívekből, érzelmileg az előadás jellegzetességeiből áll az előadó lelkiállapotától, értelmezésétől függően.

Ugyanazt a dallamot ugyanaz az énekes vagy hangszeres előadó képtelen kétszer ugyanúgy megszólaltatni. Hiába azonos az elképzelése, a megszólaltatáshoz szükséges reflexek és izmok az ember pillanatnyi fizikai és lelkiállapotától függően működnek.

Ha elemeire bontjuk a zenei folyamatot, akkor az hangok egymásutánja. Csakhogy minden hangot meghatároz az előtte
megszólaló és az utána következő hang. A hangok sora ezen kívül gondolati és érzelmi egységet alkot, ahol az egyes hangoknak a zenei íven belül is funkciója van. A gondolati egységek nagyobb szakaszokat, periódusokat alkotnak, amikből egységes tételek, zenedarabok lesznek.

Eddig időbeli összefüggéseket említettem. Több szereplő, szólam esetén még bonyolultabb a kölcsönhatás. A szólamok azonos
időben, vagy eltérő időben megszólaló gondolati szakaszokban is hatnak egymásra, folytatnak egy zenei gondolatot, kergetik egymást, bujkálnak, hatnak egymásra. Egy hangot már nem csak a szomszédjai határoznak meg, hanem a többi szólam is.

Az előadásnak az előadók értelmezésétől függő változó tempója, a hangoknak időzítése, állandóan változó hangereje, hangszínezet van, ugyanaz a hang mindig másképpen szólal meg a zenében elfoglalt pillanatnyi szerepe, az előadó pillanatnyi lelkiállapota szerint.

Tehát a zene összefüggő értelmezési és érzelmi folyamatokból áll.

A technikai trükkök ezt a folyamatot törik meg.

A ma általánosan használt két alapvető trükk a vágás és a szólamonkénti felvétel."
Izgalmas a folytatás is, lehet, hogy majd a vágásról és a szólamonkénti felvételről szóló részt is közzéteszem.

Avatar
white-tiger
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
Értékelés: 87

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: white-tiger »

kaef2 írta:
2025.06.02., hétf. 08:23
white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 13:17
kaef2 írta:
2025.06.01., vas. 09:34


Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.

https://tidal.com/browse/album/295034788?u

A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).

https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/

Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.

Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.

Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.

A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.

De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.
Bocs, néhányunkat akartam írni…

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6732
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3615

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 13:17
kaef2 írta:
2025.06.01., vas. 09:34
white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34


Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.

https://tidal.com/browse/album/295034788?u

A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).

https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/

Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.

Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.

Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.

A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...
A "többséget" valószínűleg egyáltalán nem érdekli. Ne legyenek illúzióink. Bonyolult dolog a hifista lélek. Mondhatni tele paradoxonokkal.

De ez mégsem jelenti azt, hogy ne lenne értelme ilyen albumokat is kiadni és hasonló részletességgel leírni a felvétel körülményeit.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

Luxor Audio írta:
2025.06.01., vas. 17:38
revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:09
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor :D ). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról. :napsut: Tanulságos, legalábbis számomra, pl. azért, mert ugyanabba a két szobába telepítettünk sokféle technikát az évek során.)

Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.

Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.

u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne. :D
Csak simán feldúsult az alja. Eltüntethető lett volna, de akkor szétesik a zene egysége, így jól döntött, aki így hagyta. Inkább húzzon mélybe, mint torz legyen. Cserébe a kisebb rendszerre nem maradt már idő, erő,türelem,ott már nem jó döntések születtek,,de egy kiállítás nehéz ügy.

Ja, én a pár másodperces vagyok. Benyitok, már az ajtóban lehet hallani,van e értelme bemenni

Ma pl a slozin p.sálva, több helyiségről hallva Lou Reed koncerten mejegyeztem, tyű, ez aztán cselló (tesztelem a TMP F50-est,vagyis, már csak nyúzom. Konklúzió rég megvan)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Luxor Audio
Otthon vagyok
Otthon vagyok
Hozzászólások: 15727
Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
Értékelés: 11003
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: Luxor Audio »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:09
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor :D ). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
(Ha érdekel, van pár mérésem arról a rendszerről és szobáról. :napsut: Tanulságos, legalábbis számomra, pl. azért, mert ugyanabba a két szobába telepítettünk sokféle technikát az évek során.)

Sokan detektálták. Ezt azért merem magabiztosan kijelenteni, mert jónéhányan elmondták ott a helyszínen nekem is, Nagy Lászlónak (L'auditeur) még többen. Aztán persze az online kommentekben olvashattuk az ellenkezőjét is, de én a személyes, arcból arcba mondott véleményeket többre tartom, főleg ha az illető előtte lehetőséget adott önmagának az érdemi véleményalkotásra, pl. nem fél perccel korábban jött be az ajtón.

Jómagam nem vagyok olyan hatékony gyorstüzelő, hogy egy idegen szobában néhány ismeretlen taktus és felvétel(részlet) hallgatása alapján nagy dolgokat eldöntsek és kijelentsek (HiFi Nagymesterek előnyben), szóval ha nekem egy ilyen kiállításon kellene otthoni cuccot választanom, nem vennék semmit. Sokféle módon lehet űzni ezt a hobbit, mégha ezt néha nehezen is viseljük.

u.i.: Érdekes lenne a "böfögött" jelenséget értelmezni, definiálni. Hátha ugyanarról beszélünk, ami persze rád nézve kissé ciki lenne. :D

Avatar
white-tiger
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
Értékelés: 87

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: white-tiger »

kaef2 írta:
2025.06.01., vas. 09:34
white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
juliush írta:
2025.05.28., szer. 20:18
Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.

https://tidal.com/browse/album/295034788?u

A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).

https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/

Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.

Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.

Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.

A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.
Köszönjük a "nép nevében", biztos érdekel néhányukat...

Online
Avatar
alto
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4663
Csatlakozott: 2007.08.09., csüt. 17:47
Értékelés: 3168
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: alto »

juliush írta:
2025.06.01., vas. 08:55
white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Fent van:
https://tidal.com/browse/album/421534835?u
Ez nekem sokkal jobban tetszik mint a The Planets lemezük.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275

Avatar
kaef2
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6732
Csatlakozott: 2008.01.07., hétf. 20:53
Értékelés: 3615

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: kaef2 »

white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
juliush írta:
2025.05.28., szer. 20:18
Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Az említett dupla Planets album fent van a Tidalon, és persze az összes egyéb streaming szolgáltatónál is.
Ez a Tidal link.

https://tidal.com/browse/album/295034788?u

A Qobuz, Spotify, Apple Music stb linkek pedig megtalálhatóak egy, az amerikai Positive Feedback nevű audiofil kiadványban megjelent cikkemben (a streaming szolgáltatások hangjáról szól), a 352,8 kHz/24 bit és 192 kHz/24 bites ingyenesen letölthető mintákkal együtt).

https://positive-feedback.com/audio-dis ... e-a-sound/

Az album különlegessége az, hogy élő stúdió felvételről beszélünk, ahol az Album 1 az utómunka nélküli közvetlen felvétel, 352,8 kHz/24 bit mintavételezéssel készítve (a Merging Anubis A/D konvertert az analóg keverőről Wireworld kábelekkel kábelezve), a dupla album másodikja (Album 2) pedig ugyanaz az élő előadás, ugyanazok a mikrofonok, de minden mikrofon csatornát külön rögzítve egy ProTools munkaállomáson a stúdió saját kábeleit és a ProTools A/D konverterét használva 192 kHz/24 biten, majd a szokásos utómunkával keverve, effektezve és maszterelve. A felvétel, az utómunka és a kifejezetten szofisztikált maszterelés a Digital Pro stúdióban készült, és Matók István munkáját dícséri.
Készült szalagos felvétel is, ugyanazzal a felvételi jelúttal, mint a 352,8 kHz-es verzió. Talán egyszer még lehet belőle szalagról készült LP is.

Vagyis, akit érdekel, hogy az élőhöz képest milyen az utómunkázott, össze tudja hasonlítani a kétféle verziót. Sőt, ha letölti a minta file-okat, akkor azt is, hogy a streaminghez képest hogy szól a helyi lejátszás.

Azért, hogy az elő zene hangzását a legjobban lehessen otthon reprodukálni, van az albumon (Album 1) egy 10 másodperces szaxofon hang, aminek a lejátszásakor a hallgatási pozícióban 75–80 dB SPL hangosságúra állítva a rendszerünket kb ugyanolyan hangossággal tudjuk hallgatni, mintha ott ülnénk a stúdióban a hangszerektől 3-5m-re, ahol a csúcs hangosság 98–100 dB SPL, átlagos 85–90 dB SPL(C) hangosság volt.

A Positive Feedback cikkben benne van a link a felvétel körülményeinek, használt eszközeinek, hangszereinek igen részletes leírásához, kiszolgálva azok érdeklődését, akik szeretik megérteni vagy legalábbis elgondolkozni azon, hogy mit hallanak és miért.

Avatar
juliush
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3189
Csatlakozott: 2009.04.29., szer. 14:46
Értékelés: 4063

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: juliush »

white-tiger írta:
2025.06.01., vas. 06:34
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂
Fent van:
https://tidal.com/browse/album/421534835?u
Gyula 
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
 

Avatar
white-tiger
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 467
Csatlakozott: 2017.10.08., vas. 09:59
Értékelés: 87

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: white-tiger »

juliush írta:
2025.05.28., szer. 20:18
Múlt héten volt lehetőségem a Holló Auréllal kiegészült Juhász Gábor Trió "Stories from the West Side" lemezbemutató koncertjét élvezni a Fonóban, az első sor közepéről, majd persze rögtön megvettem a saját maguk készítette CD-t is.
Itt már beszámoltam róla és linkeltem a "werkfilmet", amelyből elég jól látszik a használt technológia és a kábelezés is.
viewtopic.php?p=2953366#p2953366
Nem úgy tűnik, hogy különösebben ezoterikus kábelezést használtak volna, a hangzó eredmény ennek ellenére elképesztően jó lett, kiválóan adja vissza a nyilvánvalóan élőben is hallott hangszerek hangszíneit, az előadások vibráló dinamikáját.
Nyomát se hallom a stúdió kábelezés kompresszáló hatásának, torzításának. (Igy ugye nem OFF...annyira)
A tapasztalat felidézte a MyReelClub eseményein szerzett élményeimet (többek között a Trió "Planets" albumával), nagyon instruktív abban a tekintetben, mit is tudnak és akarnak megőrizni a stúdiómunka és a mastering során, mit várhatunk.
Ha nem hülye kérdés, Tidalon fenn lesz? Érdekes lenne...🙂

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 22:22
revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:50
Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 11:23
Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "
Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot...
Ott van az a pórnépes like... Tegnap 20 : 58.
De a telómon nem jelenik meg az egész szöveg, de amit idéztél, az a mondat is kacifántos, nem értem, mig takar,de valaki azt is reklamálta, hogy 300ért a tmp nem lehet jó, csak azt se látom teljes egészében, de kb megfejtettem. Pedig ennyi kb és jó. Ma egy késöi Nick Cave koncertet hallgattam vele... a zongora zongora, a vonósok szép tisztán vonósok. Ha nem leszek lusta, kíváncsiságból bekötöm a nagyobb rendszerbe. Az totál-teljes képet adna, bár nem ide pozícinált. Ide a 4 szinttel magasabb erősítőt kötöttük csak be. Érdekes lehet megnézni a legkisebb és legnagyobb közti difit. De akinek ez kevés, van a felpumpált ANT 70wattal. Elior néven... Itt még pucéron, de már szólt
20250517_115328.jpg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:09
ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
Igen, itt revideálnék kicsit. A profik között. De ezt már akkor tisztáztuk, hogy TJ is tarolt. A két rendszert nem ugrasztanám össze, annyira eltérő,talán ezért is tartok kettőt, amiből egyik az egyikkel, másik a másikkal rokon
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Rock60
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4890
Csatlakozott: 2021.02.12., pén. 13:20
Értékelés: 1347

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: Rock60 »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:50
Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 11:23
Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "
Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot...
Ott van az a pórnépes like... Tegnap 20 : 58.

Avatar
tonee73
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 13182
Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
Értékelés: 6194
Tartózkodási hely: SO15 0SB

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: tonee73 »

revox írta:
2025.05.31., szomb. 19:50


Itt a lájkba jeleznék a modiknak némi szémélyeskedést és faszkalapozást, ha nekem nem lehet.

Ki is szedtem.Ha valakinek szalonképes véleménye van azt írja meg nyilvánosan, ha meg nem megy akkor ne a lájkba burkoltan tegye. :smile30:
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII

Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

akvapark írta:
2025.05.31., szomb. 20:07
Nem vagyok szakértő; sőt.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni. gondolkodik.gif
Mondom: Nem vagyok szakember.
De ezt miért akarja bárki megpróbálni megfejteni? Nem fog sikerülni. Ha meg be van kötve,hallod,minden gondolkodás nélkül. Ráadásul a túlzott gondolkodás árt a hangnak, elkezdenek olyan dogmák, szabályok, stb... visszafogni, melyek lehet nem igazak, vagy csak részben.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5952
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1357

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: akvapark »

Nem vagyok szakértő; sőt.
A kábelek torzításáról:
Tudtommal ha valami elektromos alkatrész a különböző frekvenciájú jeleket nem egyformán továbbítja, akkor frekvenciatorzításról beszélünk.
Ha meg megváltoztatja a jelösszetevők egymáshoz viszonyított fázishelyzetét, akkor fázis torzításról beszélünk.
Szerinetem ezeket a kábelek is tudják produkálni. gondolkodik.gif
Mondom: Nem vagyok szakember.
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

Online
akvapark
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5952
Csatlakozott: 2007.01.12., pén. 13:38
Értékelés: 1357

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: akvapark »

"Zeneakadémián döbbentem le ezen, orgona koncerten voltam, és hát az ottani orgona valahogy nincs túl jó állapotban,"
Akkor nagy a baj. 2018 októberében adták át. leborulok.gif
>>Egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók<

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Általában a hifiről

Hozzászólás Szerző: revox »

Rock60 írta:
2025.05.31., szomb. 11:23
Shimano :
" Revox lement az eddig degradált pórnépi szintre. "

Azt kell mondjam, hogy nem tudom melyik filmet nézed. gondolkodik.gif

Emlékeim szerint Revox soha nem beszélt negatívan semmilyen komponensről, vagy legalább is semmivel sem többet, mint bárki más, sőt kifejezetten tartózkodik is tőle, hogy bármire rosszat mondjon - ha csak nem evidencia.
Tehát nem degradált semmit, a pórnépi szintet sem, számtalanszor beszélt olyan olcsóbb komponensekről, amivel vígan együtt lehet élni.
Magyar állódoboz, Hitachi kábel, mittudomén, stb, stb...
Ja, és a TMP, ami ha jól tudom, a másodrendszerében ott van évek óta.
Persze, ha akarja, majd kifejti jobban az antidegradációját. :smile29: :napsut:
Nem csodálnám, ha nem...
Itt a lájkba jeleznék a modiknak némi szémélyeskedést és faszkalapozást, ha nekem nem lehet.

Ettől eltekintve, nem érdekes(nem is értem ezt az idézett mondatot, de bizt én vagyok fáradt), bár valóban nem áll tőlem távol az olcsón-jót keresése, támogatása, de valójában a TMP Audio nem szorul "segítségre". Sok dolgot mostanában el se tudok hozni meghallgatni, mert mire odaérek, elvitték mindet. Ebből most lett kész egy sorozat, pont, amikor bent voltam.

Egyébként ott még okoskodik valaki, mit kapok érte, sokat. Vagyis így van lehetőségem olcsó hifit ajánlani annak, aki azt keres. Erre vagy 20 éve az a válaszom, hogy passz... Ma már teljes az ANT család (amp, külső tápos amp, mm phono, mc phono, dac), itt van ez a kompakt erősítő, de aki magasabb kategóriában gondolkodik,oda is vannak alternatívák és nem hájend áron. Azért az, hogy egy kicsit meghúzott, 600-ba kerülő erősítő miatt egy értsd és mond, 14millás elő-végfokit adtak el, az beszédes. Persze,annyiért is lehet egy amp rossz hangú, vagy csak egyszerűen szubjektíve nem tetsző, de megtörtént. De már az alap kiszerelésekben is (270.000 ft), a kritikus ponton ezüst kondenzátorok vannak, az elég baba. Az MC phonojuk (270ezer) meg tarol,milliós MC elektronikák, vagy trafók kötnek ki az apróban, (de főleg külföldre mennek el) és már abból is van NAGY.
Enyém a TMP ANT erősítő 001-es példánya. Ez is egy 2 másodperces döntés volt. (Igaz, ez csak 9Watt, de én 95dB-vel használtam. Gyártás befejeződött, de talán még van egy, eztán csak a 15Wattos külső tápos lesz elérhetö, ami papíron még mindig nem sok, de mégis. A weblap bővült shoppal is, ahol lehet nézegetni és az alapmodelleken kívül van opció is és szettkedvezmények. https://form.jotform.com/tmpaudiokft/rendelsi-urlap. Így kell ezt csinálni és bár nem publikus, már tudom, milyen eredménye van a minőséget olcsón hozzáállásnak )
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára revox 2025.05.31., szomb. 20:02-kor.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13830
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4328
Kapcsolat:

Re: Kábelezzünk

Hozzászólás Szerző: revox »

Luxor Audio írta:
2025.05.31., szomb. 09:48

Egy HiFi Nagymestertől azért ilyen kijelentéseket nem várna az ember. :) Amiről nem tudsz, az még létezhet. A mikro- és makrodinamika jól definiált fogalmak. Ahogy a képmegjelenítőknek, úgy a digitális audio eszközöknek is van meghatározott felbontása, mintavételezési frekvenciája, bitmélysége. Más kérdés, hogy hifista beszélgetésekben a felbontást sokszor nem ezekre, hanem a részletező képességre értik, bár annak is van köze az említett egzakt műszaki adatokhoz, mégha nem is olyan egyértelműen, mint ahogy próbáltad levezetni.
Köszi a címet, de ez rég köztudott :D

Nade, komolyra. Te is említed azt a bizonyos felbontást, aminek még digit vonalon sincs sok köze a hallott, végleges produkcióhoz, a megszólaló zenéhez. Ez egy megfogalmazhatatlan dolog,mellesleg létezik analóg lejátszás is. Ezt kitalálni, miből fakad és mivel függhet össze, csak találgatni tudjuk, de mindenképp van köze a minőségi alkatrészekhez, a megfelrlő drótokhoz, a megfelelő mechanika tulajdonságokhoz (akár az erősítők dobozolásának tulajdonságI is), alkatrészek egymásrahatásához és persze a jó kapcsolástechnikához. De ezekhez vállaltan hülye vagyok, ahogy TJ-nek szoktam mondani, engem nem érdekel, mi van a dobozon belül, úgyse értem, az érdekel, hogy szól.

De, ha már ilyen finomabb mederbe terelődött a beszélgetés és senki nem tesz megkérdőjelezhetetlen kijelentéseket,még egy gondolat, ami esetleg segít megérteni a "torzításokat": sokan ott akadtak el, hogy mérhető torzításra gondolnak. Ezen lépjünk túl, képzeljünk el egy mérve, teljesen tökéletes elektronikát, láncot (most mindegy, hogy nem létezik). Ezt a tökéletes rendszert aképp kell izolálni, összekötni és akusztikai közegébe helyezni, hogy az ki is tudja adni, amit várunk tőle. Bármilyen csodarendszer hangját el lehet baxni pikk-pakk, lássuk a felhozott Csontos-Quad sztoriban Abban az volt a lényeg, hogy a rengeteg változóból egy digit drót nem állt jól és a rendszer "torzított". Az, hogy Pista ezt így kiszúrta, az nem mindennapos. Sőt az általános, hogy soha nem találják meg mi a hiba és készülékeket, kábeleket cserélnek. Pakstól építenek ki ösvényt (kiráz ettől a szótól a hideg,majd egyszer elnesélem miért). Kínjukban elkezdenek mindent szűrni, xarakodni, pedig lehet, csak egy drótot kellene megfordítani. De elég a hangsugárzók nem kellően precíz beállítása, pozíciója. Senki nem lépdel a beforgatással miliméterenként, pedig kell. Néha az is sok. Csak ehhez is kell egyfajta érzék. Ez nálam működik pl. Sokan kérdezték már installl után, hogy csinálom, nem tudom. Hallgatom. Ma már akár egy felvett videóról is és megjelenik előttem, mit és merre kell még forgatni. Nem voltak tanulási rendellenességeim, de ez kb majdbem az autista kategória. Persze, azért élőben az igazi.
Szóval a torzítások... Megfogalmazhatatlan, mikor, mi a tünet, csak lehet érezni, hogy a műsor nem kerek és egész. De pl a drótok "kompresszállása" egyszerűbben detektálható,a felbontás csökkenésével,vagy színmélység csökkenéssel. Persze, darabjaira is hullhat a produkció. De azért arra ügyeoni kell, hogy a kábelek tudása legyen balanszban a készülékek tudásával.
Egyébkén SM Vz-je szokott itt vita tárgya lenni. Nekem is volt. Sima és KSL Vz is. Én is volt, hogy egyszerű, feketedobozos Pioneer receiverbe bekötöttem havernál egy nagyobb szélessávúra (valami Altac talán, régen volt). Ez utóbbi azért érdekes, met nem szívja le az egyszerű erősítőt,nem kínlasztja,műszaki értelemben se torzít, és a végeredmény az volt, hogy a srác kardjába dőlt, de én is meglepődtem. Nem tudom, más rendszerben mi történne,de valóban van olyan,hogy az a drót nagyon tud működni és ezzel SM tisztában van, ezért tud benneteket vele,magabiztosan heccelni.

Jól elkanyarodtam,... de már jojózik a szemem. A lényeg, a megszólaló zene,hang torzítását ne a normál.műszaki értelemben kell keresni. Persze, nem biztos, hogy feltűnik a tulajnak, mert nem rögzült még benne, mennyire jól ki lehet tisztázni a rendszer hangját.
Hogy kicsit konkretizáljam, a hifishown a l'aditeur nagy rendszere böfögött (itt talán jártál párszor :D ). Ez a szoba volt, de a felületes hallgatózónak csak ennyi jön le és megy a duma csövesek torzításáról. De nyakam teszem rá,nagyon kevesen detektálták, hogy ennek a rendszernek volt legkevesebb torzítása, zenei értelemben,mellé a legnagyobb felbontással is büszkélkedhetett.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Válasz küldése

Vissza: “Csevegők”