Vagyis semmi konkrétum.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Általában a hifiről
Online
Re: Kábelezzünk
Túl kíváncsi vagy. A tudás pénz és hatalom, neked nem adom ingyen

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Nem. Van enyémtől jobb hang és 2 másodperc elég volt ezt fel és elismerni (teljesen más felépítésű rendszer)Alex_Aston írta: ↑2025.05.30., pén. 15:01Nekem csak az lenne a kérdésem, hogy ez esetleg nálad nem fordulhat elő elő?
Vagy mi erre a referencia?
Nem kimagyaráztam, elfogadtam
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Továbbra is nagyon érdekelne a kevésbé torzító kábelek típusa, a nagy felbontású hifi toronyéval együtt.
Re: Kábelezzünk
A modern utómunka az esetek nagy százalékában un ITB, In-The-Box módon, vagyis teljes egészében egy számítógépben zajlik. Ahol ugye nincsenek hagyományos értelemben vett drótok. Vagyis a stúdiókban a kábelek "kompresszáló" hatása igen kevéssé értelmezhető. Így aztán ha rossznak halljuk a felvételeket, nem nagyon lehet a kábelekre fogni.revox írta: ↑2025.05.30., pén. 14:10valaki eljön, hoz egy drótot és bekötöm. persze, nem fogok ezzel foglalkozni, de elég valós módszer.kaef2 írta: ↑2025.05.30., pén. 13:42Miért lenne szomorú, ha egy állítást alá kell támasztani?revox írta: ↑2025.05.30., pén. 12:28
elég szomorú,ha ezt alá kell támasztani. Ha nem hallod, hát nem hallod, csalódtam benned Feri, de ez az én gondom.
de egy apró kitérő: ha mondok valamit, általában nem magyarázom el. Valaki vagy érti, vagy nem. Nem kötelező érteni, az nem az én gondom, de 2025-ben, számomra az megdöbbentő egy hifivel foglalkozó szájton, hogy ezt még magyarázni kellene. Nem tudom ,eddig hol éltem, még senkinek nem kellett semmit elmagyarázni, igaz, aki kérdezett dolgokat, annak oka volt, mert "fejlődni" akart, vagy fejleszteni. Itt kicsit másról megy az eszmecsere és a lényeg nem a fejlődés, csak a farokméregetés.
Mivel tisztelem Vinklerék munkáját a fórummal kapcsoltban, nem offolnám tovább ezt a témát, de aki itt afféle megmondó embernek akar látszani, valójában elég meztelen (kivéve az üdítő kivétel, de Ők meg nem akarnak megmondók lenni, csak néha helyretesznek dolgokat)
sok szerencsést, néha a kapanyél is elsülhet
Ez inkább a normális.
Megtisztelnéd a topik olvasóit azzal, ha kifejtenéd, mit kell érteni kábel kompresszión, meg kábeltorzításon, sőt biztosan sokan lennének arra is kiváncsiak, mik azok a kábelek, amik nem torzítanak, meg arra is, hogy milyen kábelekhez képest nem.
Már persze, ha hasznosítható információt akarnál adni a topik olvasóinak.
Aki ezt a drótok, torzító és kompresszáló hatását nem hallja, roppant szeremcsés. Persze, ha valaki még sose hallotta, milyen felbontásra képes (is lehet) egy hifitorony, az ezt nem is keresi.
Továbbra is nagyon érdekelne a kevésbé torzító kábelek típusa, a nagy felbontású hifi toronyéval együtt.
Online
Van egy állítás, hogy a "kábel" "torzítást" okoz (meg "kompressziót" a stúdióban is).
A torzítás műszakilag jól definiálható fogalom.
Ha valaki úgy hivatkozik rá, mint valami mindenkire vonatkozó egyértelmű, mondhatni triviális hatásra, és nem úgy fogalmaz, hogy neki ez a szubjektív benyomása, akkor legyen olyan jó, hogy alátámasztja valamivel, a történet mesélésen túl is.
Ha ezt nem tudja, akkor meg fogalmazzon úgy, hogy ez az Ő tapasztalata, és ezzel helyükre is kerülnének a dolgok.
Furcsa, hogy még csak azt sem tudtuk meg, hogy milyen gyártmányú kábelek viselkedésére vonatkozik az állítás.
A hangfelvételek készítése (és az otthoni lejátszása) veszteségek, torzítások sokaságával jár. Ahogy ezt a tegnapi hosszú posztomban a hangszerhangok és az akusztika kapcsán le is írtam, már akkor is, amikor a mikrofonkapszuláig vagy a fülünkig a koncertteremben elér a hanghullám és az elektronok még el sem kezdtek mozogni. Talán majd közzéteszem azt az összefoglalót is egyszer, ami a mikrofon kapszula utáni feldolgozásra vonatkozik.
Vonal szintű jelek esetén 20 kHz-en a 30 pF/m kapacitású, 1m hosszú kábelnél a kapacitás okozta csillapitás kb 0,00006 dB, 100 ohm körüli forrás impedanciánál. A kábel harmonikus torzítása ekkor kb 0,0001% körüli lehet. 10 m kábelhossznál a csillapitás kb 0,0006 dB 20 kHz-en és kb 0,001% a harmonikus torzítás (a csatlakozók kialakítása függvényében ezek az értékek lehetnek valamivel magasabbak a gyakorlatban).
Az alábbiak Bruno Putzey mérései
.
Összefoglalva:
a kábeleknek van befolyása egy rendszer hangjára. Nem kérdés. Ennek az oka valószínűleg nem a "torzítás" önmagában, hanem egy csomó egyéb hatás kombinációjáról beszélhetünk, ami aztán rendszer, hangerő és egyedi érzékenység függvényében hat ránk.
A körülmények ismerete nélkül nem lehet megítélni a kábel torzítás meghallhatóságára vonatkozó állítás értelmezhetőségét.
Olyan hiteles szakmai jellegű információ, ami ezt általában alátámasztaná, nem nagyon van, én legalábbis nem találtam és hát a konkrét körülményekről abszolúte semmit nem tudunk.
Titok.
Re: Kábelezzünk
A kérdésem kapcsán nem az az érdekes, hogy én mit tudok, tapasztaltam vagy hallok. Nem nekem kell bizonyítani, hogy mi az oka, hogy feltettem egy kérdést.ELEX írta: ↑2025.05.30., pén. 14:18Bízom benne, hogy kérdésed csupán költői volt és nem provokatív okokból született.kaef2 írta: ↑2025.05.30., pén. 13:42.....Miért lenne szomorú, ha egy állítást alá kell támasztani?
Ez inkább a normális.
Megtisztelnéd a topik olvasóit azzal, ha kifejtenéd, mit kell érteni kábel kompresszión, meg kábeltorzításon, sőt biztosan sokan lennének arra is kiváncsiak, mik azok a kábelek, amik nem torzítanak, meg arra is, hogy milyen kábelekhez képest nem.
Már persze, ha hasznosítható információt akarnál adni a topik olvasóinak.
Van egy állítás, hogy a "kábel" "torzítást" okoz (meg "kompressziót" a stúdióban is).
A torzítás műszakilag jól definiálható fogalom.
Ha valaki úgy hivatkozik rá, mint valami mindenkire vonatkozó egyértelmű, mondhatni triviális hatásra, és nem úgy fogalmaz, hogy neki ez a szubjektív benyomása, akkor legyen olyan jó, hogy alátámasztja valamivel, a történet mesélésen túl is.
Ha ezt nem tudja, akkor meg fogalmazzon úgy, hogy ez az Ő tapasztalata, és ezzel helyükre is kerülnének a dolgok.
Furcsa, hogy még csak azt sem tudtuk meg, hogy milyen gyártmányú kábelek viselkedésére vonatkozik az állítás.
A hangfelvételek készítése (és az otthoni lejátszása) veszteségek, torzítások sokaságával jár. Ahogy ezt a tegnapi hosszú posztomban a hangszerhangok és az akusztika kapcsán le is írtam, már akkor is, amikor a mikrofonkapszuláig vagy a fülünkig a koncertteremben elér a hanghullám és az elektronok még el sem kezdtek mozogni. Talán majd közzéteszem azt az összefoglalót is egyszer, ami a mikrofon kapszula utáni feldolgozásra vonatkozik.
Vonal szintű jelek esetén 20 kHz-en a 30 pF/m kapacitású, 1m hosszú kábelnél a kapacitás okozta csillapitás kb 0,00006 dB, 100 ohm körüli forrás impedanciánál. A kábel harmonikus torzítása ekkor kb 0,0001% körüli lehet. 10 m kábelhossznál a csillapitás kb 0,0006 dB 20 kHz-en és kb 0,001% a harmonikus torzítás (a csatlakozók kialakítása függvényében ezek az értékek lehetnek valamivel magasabbak a gyakorlatban).
Az alábbiak Bruno Putzey mérései

Összefoglalva:
a kábeleknek van befolyása egy rendszer hangjára. Nem kérdés. Ennek az oka valószínűleg nem a "torzítás" önmagában, hanem egy csomó egyéb hatás kombinációjáról beszélhetünk, ami aztán rendszer, hangerő és egyedi érzékenység függvényében hat ránk.
A körülmények ismerete nélkül nem lehet megítélni a kábel torzítás meghallhatóságára vonatkozó állítás értelmezhetőségét.
Olyan hiteles szakmai jellegű információ, ami ezt általában alátámasztaná, nem nagyon van, én legalábbis nem találtam és hát a konkrét körülményekről abszolúte semmit nem tudunk.
Titok.
Online
Vagy mi erre a referencia?
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5047
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3287
Re: Kábelezzünk
Nekem csak az lenne a kérdésem, hogy ez esetleg nálad nem fordulhat elő elő?
Vagy mi erre a referencia?
Csak a Marantz! :-D
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 284
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 753
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Kábelezzünk
Bár nem nekem címezted a kérdésedet, azért felmerült bennem néhány gondolat a kérdéshez és a témához.kaef2 írta: ↑2025.05.30., pén. 13:42.....Miért lenne szomorú, ha egy állítást alá kell támasztani?
Ez inkább a normális.
Megtisztelnéd a topik olvasóit azzal, ha kifejtenéd, mit kell érteni kábel kompresszión, meg kábeltorzításon, sőt biztosan sokan lennének arra is kiváncsiak, mik azok a kábelek, amik nem torzítanak, meg arra is, hogy milyen kábelekhez képest nem.
Már persze, ha hasznosítható információt akarnál adni a topik olvasóinak.
1. A kérdésedet jogosnak ítélem meg abban az esetben, ha életedben még nem hallottál különbséget kábel és kábel között.
Ha nem hallottál, hát nem hallottál. Van ilyen.
2. Ha pedig hallottál már különbséget, akkor azzal tisztában kellene lenned, hogy a különbségek mind más formában jelentkeznek.
A) Történetesen érezhetjük a hangot "nyomottnak, dinamikátlannak, laposnak" más szóval "kompresszáltnak".
B) Érezhetjük bizonyos tartományok elnyomását, kiemelését más tartományok javára, ellenében. Vagyis a kábel módosíthatja az észlelt hangzás balanszát valamilyen irányban.
C) A hallott hangot lehet "torzítottnak, grízesnek, keménynek, puhának" hallani, vagyis a hangba a kábel különböző olyan komponenst visz be, ami kellemetlen a hallgatónak (vagy esetenként kellemes).
3. Feltételezem, hogy tisztában vagy a jelenlegi műszaki méréstechnikával, azok módszereivel, eszközeivel, korlátaival.
Ha igen, akkor tudnod kellene, hogy a hagyományos méréstechnikával nem lehet kimutatni a kábelek közötti különbségeket csak durva hibák esetén.
4. Feltételezem, hogy azzal is tisztában vagy, hogy egy kábelt önállóan megítélni nem lehet. Nem aktív eszköz, önmagában nem képes jel előállítására (extrém esetektől eltekintve). Mivel négypólus, így van ki- és bemenete, a generátor és a terhelés jelentősen befolyásolja a kábel okozta elváltozásokat. A kábel ráadásul elosztott paraméterű hálózat, ami tovább növeli a bizonytalanságot és érzékenységet az átvitelében.
5. A környezeti hatások is mind befolyásolják a be- és kimeneti jelek alakulását. Mind az elektromágneses terek, mind a környezeti rezgések módosíthatják a be- és kimeneti jeleket. Minden kábel, minden hossz másként reagál a környezeti hatásokra.
Bízom benne, hogy kérdésed csupán költői volt és nem provokatív okokból született.
Re: Kábelezzünk
valaki eljön, hoz egy drótot és bekötöm. persze, nem fogok ezzel foglalkozni, de elég valós módszer.kaef2 írta: ↑2025.05.30., pén. 13:42Miért lenne szomorú, ha egy állítást alá kell támasztani?revox írta: ↑2025.05.30., pén. 12:28elég szomorú,ha ezt alá kell támasztani. Ha nem hallod, hát nem hallod, csalódtam benned Feri, de ez az én gondom.kaef2 írta: ↑2025.05.30., pén. 11:32
Már @juliush is érdeklődött a "kábel kompresszió" kapcsán konkrétumok iránt, nem kapott választ.
Arra kérnélek most én is, hogy a fenti állításodat a kábelek hangképben megjelenő torzításai kapcsán támaszd alá valamiféle konkrétummal.
A "Trust me bro'"-nál valamivel konkrétabbal.
de egy apró kitérő: ha mondok valamit, általában nem magyarázom el. Valaki vagy érti, vagy nem. Nem kötelező érteni, az nem az én gondom, de 2025-ben, számomra az megdöbbentő egy hifivel foglalkozó szájton, hogy ezt még magyarázni kellene. Nem tudom ,eddig hol éltem, még senkinek nem kellett semmit elmagyarázni, igaz, aki kérdezett dolgokat, annak oka volt, mert "fejlődni" akart, vagy fejleszteni. Itt kicsit másról megy az eszmecsere és a lényeg nem a fejlődés, csak a farokméregetés.
Mivel tisztelem Vinklerék munkáját a fórummal kapcsoltban, nem offolnám tovább ezt a témát, de aki itt afféle megmondó embernek akar látszani, valójában elég meztelen (kivéve az üdítő kivétel, de Ők meg nem akarnak megmondók lenni, csak néha helyretesznek dolgokat)
sok szerencsést, néha a kapanyél is elsülhet
Ez inkább a normális.
Megtisztelnéd a topik olvasóit azzal, ha kifejtenéd, mit kell érteni kábel kompresszión, meg kábeltorzításon, sőt biztosan sokan lennének arra is kiváncsiak, mik azok a kábelek, amik nem torzítanak, meg arra is, hogy milyen kábelekhez képest nem.
Már persze, ha hasznosítható információt akarnál adni a topik olvasóinak.
de igen,értem,min akadtál fenn, vagyis talán értem, a dinamika szón. A valós, mért dinamikát a drótok valóban csak kis mértékben torzítják, az esetleges legapróbb neszek,részletek,hangfoszlányok eltüntetésével, de a hifi berkein belül ismert szó a mikordinamika is, amire értelmes definíciót nem ismerek (nem is szeretem használni),de általában a felbontással, színmélységgel (bár eme utóbbi jön az előbbiből) fakad nagyrészt. A nem jól megválasztott kábelekkel ezek a jellemzők egyszerűsödnek. Míg egy televízió képnek van felbontása és elvileg van a gyártó által specifikált színmegjelenítésről egy száma, ami vagy igaz,vagy nem, addig a hifiben ilyen nincs. De ez legyen a televízió képének mikrodinaikája. ha ezeket a mérőszámokat csökkentem, egyrészt kompresszáltam a mikrodinamikáját, másrészt a képrészleteket zsúfolom, az torzul. Ez történik a hifiben is, ahogy a felbontással lépdelünk lefele.
ettől jobban nem tudom műszakilag megfogalmazni, most röpke öt percben, de lehet 5 órában se tudnám, de nagy valószínűséggel, nem is akarnám, mert ezzel csak egyre nagyobb csapdába mászik be,aki megpróbálja, egyre több kérdést hagy nyitva..
Aki ezt a drótok, torzító és kompresszáló hatását nem hallja, roppant szeremcsés. Persze, ha valaki még sose hallotta, milyen felbontásra képes (is lehet) egy hifitorony, az ezt nem is keresi.
Neked voltak nívósabb készülékeid, drótjaid, nem tudom, akkor azokkal mit csináltál, de ezeket a dolgokat balzsebből kellene vágnod. Persze, azokat a készülékeket is el lehet hangolni nem is nehéz. Bármikor csinálok a tűrhető hangból elviselhetetlent, bármilyen rendszerben.
hasznosítható információ? Nincs küldetéstudatom. Ráadásul a fórumozók nagy százaléka valójában csak azért jár fórumra,hogy beszélgessen és magasról xarik más véleményére, egy-két valóban érdeklődőtől eltekintve. Annak meg semmi értelmét nem látom, hogy ilyen hülyeségek miatt raboljuk egymás idejét.
mondanám a mások által belőtt lerázó dumát,hogy mindenki úgy élvez,ahogy tud, de a hifi valójában sokkal objektívebb, mint azt gondoljuk. Egy nagy felbontású és jó hangú rendszer objektíve mindenkinek jobban tetszik, vagy tetszene, ha el tudná engedni a berögzült -és esetlegesen téves- hangképet, amit otthon hallgat. De azzal nem engem tesz boldoggá, így miattam ne tegye. Másodsorban azt gondolom, minden szinten van hallgatható, kiegynelített rendszer, így nem az vagyok, aki bármit erőltetni próbálna

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Ez inkább a normális.
Megtisztelnéd a topik olvasóit azzal, ha kifejtenéd, mit kell érteni kábel kompresszión, meg kábeltorzításon, sőt biztosan sokan lennének arra is kiváncsiak, mik azok a kábelek, amik nem torzítanak, meg arra is, hogy milyen kábelekhez képest nem.
Már persze, ha hasznosítható információt akarnál adni a topik olvasóinak.
Re: Kábelezzünk
Miért lenne szomorú, ha egy állítást alá kell támasztani?revox írta: ↑2025.05.30., pén. 12:28elég szomorú,ha ezt alá kell támasztani. Ha nem hallod, hát nem hallod, csalódtam benned Feri, de ez az én gondom.kaef2 írta: ↑2025.05.30., pén. 11:32Már @juliush is érdeklődött a "kábel kompresszió" kapcsán konkrétumok iránt, nem kapott választ.
Arra kérnélek most én is, hogy a fenti állításodat a kábelek hangképben megjelenő torzításai kapcsán támaszd alá valamiféle konkrétummal.
A "Trust me bro'"-nál valamivel konkrétabbal.
de egy apró kitérő: ha mondok valamit, általában nem magyarázom el. Valaki vagy érti, vagy nem. Nem kötelező érteni, az nem az én gondom, de 2025-ben, számomra az megdöbbentő egy hifivel foglalkozó szájton, hogy ezt még magyarázni kellene. Nem tudom ,eddig hol éltem, még senkinek nem kellett semmit elmagyarázni, igaz, aki kérdezett dolgokat, annak oka volt, mert "fejlődni" akart, vagy fejleszteni. Itt kicsit másról megy az eszmecsere és a lényeg nem a fejlődés, csak a farokméregetés.
Mivel tisztelem Vinklerék munkáját a fórummal kapcsoltban, nem offolnám tovább ezt a témát, de aki itt afféle megmondó embernek akar látszani, valójában elég meztelen (kivéve az üdítő kivétel, de Ők meg nem akarnak megmondók lenni, csak néha helyretesznek dolgokat)
sok szerencsést, néha a kapanyél is elsülhet
Ez inkább a normális.
Megtisztelnéd a topik olvasóit azzal, ha kifejtenéd, mit kell érteni kábel kompresszión, meg kábeltorzításon, sőt biztosan sokan lennének arra is kiváncsiak, mik azok a kábelek, amik nem torzítanak, meg arra is, hogy milyen kábelekhez képest nem.
Már persze, ha hasznosítható információt akarnál adni a topik olvasóinak.
Online
És ha óvatosan közlöd, hogy az eddigi gyík-életed során, amikor hallottad a Nagyurat, akkor egyszerűen nem tetszett, nem volt zenei, nem volt egyetlen aspektusa sem, ami segítene legalább a fanok megértésében, hogy ők vajon mit hallanak benne, ami annyira jó...
Re: Általában a hifiről
De nem érted, hogy amikor elhangzik, hogy 'Ongaku', akkor a szemeknek el kell homályosodni a megtiszteltetéstől?, egyerűen attól, hogy egy szélességi körön létezhetünk vele, meg a tulajdonosával...juliush írta: ↑2025.05.30., pén. 13:21...
Akkor most kinek, milyen tapasztalata, véleménye az értékesebb? Azé, akinek a referencia a 60-as évek LP-je, mert az élő előadás sz.r, de egy BBC-iskola szerint épített Spendor nem képes az énekhangok visszaadására? És egyébként meg a hangminőség csillió forintos kábelek (meg persze egyéb berendezések) kérdése? Vagy épp egykor közöttünk járt, hatalmas egóval és CSI-vel() rendelkező Messiások, legendák ködébe veszett japán "senseik" követése az üdvözítő?
Hál Istennek mindenki szabadon dönthet, csak tartsuk tiszteletben egymás véleményét!
És ha óvatosan közlöd, hogy az eddigi gyík-életed során, amikor hallottad a Nagyurat, akkor egyszerűen nem tetszett, nem volt zenei, nem volt egyetlen aspektusa sem, ami segítene legalább a fanok megértésében, hogy ők vajon mit hallanak benne, ami annyira jó...
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Online
Re: Általában a hifiről
Az audiofília egyik örök problémája, hogy "hardcore" gyakorlói, a hobbi "berkein belül" leginkább lemezeket, szalagokat saját, vagy a haver, vagy a kereskedő, vagy a kiállításon demózott... rendszereken hallgatva kialakult ideáljaikat abszolút igazságnak vélik. Ráadásul mivel a zászlóra a "high fidelity" van hímezve, hajlamosak (mindenféle műszaki megalapozottság nélkül) a nekik jobban tetsző hangzást automatikusan magasabb műszaki szinvonallal azonosítani. Amit olyan tudományoskodó állításokkal támasztanak alá, mint az alacsonyabb "torzítás", meg "kompresszió".
Ami vicces mondjuk a csöves erősítők, vagy épp a rekonstrukciós szűrőt mellőző DAC-ok iránti rajongás fényében.
Ugyanezek a "feketeövesek" hajlamosak teljesen negligálni az önigazolásra vágyó, vagy a hozzáértő guru szerepre ácsingózó, vagy épp mások erőteljes behatása alatt álló (lásd Revox tegnapi Evangéliumát!) pszichéjük befolyásoló hatását az értékítéleteikre, amely végtelenül szubjektív. Miközben mások eltérő tapasztalatait, élményeit megkérdőjelezik, sőt dehonesztáló kifejezésekkel illetik, akár a személyt, akár a rendszerét, berendezéseit.
Jómagam idestova négy és fél évtizede űzöm az otthoni, szándékaim szerint minél minőségibb zenehallgatást (inkább nem használom a hifizést, mert ennek a közösségnek sikerült negatív felhangot adnia ennek a kifejezésnek), DE mióta Budapestre költöztem, lassan ennek is már 40 éve, túlzás nélkül sokszáz (szezononként 10-20) élő koncerten is részt vettem és veszek. Nagyobb és kisebb koncerttermekben, otthoni szalonokban, templomokban, stúdiókban...úgyhogy talán elég pontos, és ami ugyanennyire fontos, folyamatosan frissített elképzelésem van arról, hogy milyen egy élő élmény. Emellett sok ezer CD, SACD, LP-s gyűjteményből válogathatok itthon.
Míg sokan itt azon sápítoznak, hogy soha a büdös életben meg sem fogjuk tudni közelíteni, én folyamatosan rácsodálkozok, hogy egyes produkciós csapatok, hangmérnökök milyen remek munkát végeznek, és az otthoni rendszerem milyen sokat vissza tud adni belőle. Még úgy is, hogy a koncertet követően praktikusan azonnal meghallgathatom ugyanannak a gárdának korábban ugyanazon a helyszínen felvett műsorait (lásd BFZ MüPában, Channel Classics SACD-ken, vagy MyReelClub felvételek). És még csak sárkányvérben áztatott ezüstkáblekből font tápkábel sem kell ehhez a felismeréshez, és remek élményekhez.
Akkor most kinek, milyen tapasztalata, véleménye az értékesebb? Azé, akinek a referencia a 60-as évek LP-je, mert az élő előadás sz.r, de egy BBC-iskola szerint épített Spendor nem képes az énekhangok visszaadására? És egyébként meg a hangminőség csillió forintos kábelek (meg persze egyéb berendezések) kérdése? Vagy épp egykor közöttünk járt, hatalmas egóval és CSI-vel(
) rendelkező Messiások, legendák ködébe veszett japán "senseik" követése az üdvözítő?
Hál Istennek mindenki szabadon dönthet, csak tartsuk tiszteletben egymás véleményét!
Ami vicces mondjuk a csöves erősítők, vagy épp a rekonstrukciós szűrőt mellőző DAC-ok iránti rajongás fényében.
Ugyanezek a "feketeövesek" hajlamosak teljesen negligálni az önigazolásra vágyó, vagy a hozzáértő guru szerepre ácsingózó, vagy épp mások erőteljes behatása alatt álló (lásd Revox tegnapi Evangéliumát!) pszichéjük befolyásoló hatását az értékítéleteikre, amely végtelenül szubjektív. Miközben mások eltérő tapasztalatait, élményeit megkérdőjelezik, sőt dehonesztáló kifejezésekkel illetik, akár a személyt, akár a rendszerét, berendezéseit.
Jómagam idestova négy és fél évtizede űzöm az otthoni, szándékaim szerint minél minőségibb zenehallgatást (inkább nem használom a hifizést, mert ennek a közösségnek sikerült negatív felhangot adnia ennek a kifejezésnek), DE mióta Budapestre költöztem, lassan ennek is már 40 éve, túlzás nélkül sokszáz (szezononként 10-20) élő koncerten is részt vettem és veszek. Nagyobb és kisebb koncerttermekben, otthoni szalonokban, templomokban, stúdiókban...úgyhogy talán elég pontos, és ami ugyanennyire fontos, folyamatosan frissített elképzelésem van arról, hogy milyen egy élő élmény. Emellett sok ezer CD, SACD, LP-s gyűjteményből válogathatok itthon.
Míg sokan itt azon sápítoznak, hogy soha a büdös életben meg sem fogjuk tudni közelíteni, én folyamatosan rácsodálkozok, hogy egyes produkciós csapatok, hangmérnökök milyen remek munkát végeznek, és az otthoni rendszerem milyen sokat vissza tud adni belőle. Még úgy is, hogy a koncertet követően praktikusan azonnal meghallgathatom ugyanannak a gárdának korábban ugyanazon a helyszínen felvett műsorait (lásd BFZ MüPában, Channel Classics SACD-ken, vagy MyReelClub felvételek). És még csak sárkányvérben áztatott ezüstkáblekből font tápkábel sem kell ehhez a felismeréshez, és remek élményekhez.
Akkor most kinek, milyen tapasztalata, véleménye az értékesebb? Azé, akinek a referencia a 60-as évek LP-je, mert az élő előadás sz.r, de egy BBC-iskola szerint épített Spendor nem képes az énekhangok visszaadására? És egyébként meg a hangminőség csillió forintos kábelek (meg persze egyéb berendezések) kérdése? Vagy épp egykor közöttünk járt, hatalmas egóval és CSI-vel(


Hál Istennek mindenki szabadon dönthet, csak tartsuk tiszteletben egymás véleményét!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Re: Kábelezzünk
elég szomorú,ha ezt alá kell támasztani. Ha nem hallod, hát nem hallod, csalódtam benned Feri, de ez az én gondom.kaef2 írta: ↑2025.05.30., pén. 11:32Már @juliush is érdeklődött a "kábel kompresszió" kapcsán konkrétumok iránt, nem kapott választ.revox írta: ↑2025.05.30., pén. 09:33Luxor Audio írta: ↑2025.05.30., pén. 01:00
Ahogy valaki beszél bármiről, abból lehet tudni, hol jár. Van, amit érdemes megtanulni és van, amit nem, szerintem erről mindenki szabadon dönthet. Még én is.
kábelek ... hangképben megjelenő torzításai...
Arra kérnélek most én is, hogy a fenti állításodat a kábelek hangképben megjelenő torzításai kapcsán támaszd alá valamiféle konkrétummal.
A "Trust me bro'"-nál valamivel konkrétabbal.
de egy apró kitérő: ha mondok valamit, általában nem magyarázom el. Valaki vagy érti, vagy nem. Nem kötelező érteni, az nem az én gondom, de 2025-ben, számomra az megdöbbentő egy hifivel foglalkozó szájton, hogy ezt még magyarázni kellene. Nem tudom ,eddig hol éltem, még senkinek nem kellett semmit elmagyarázni, igaz, aki kérdezett dolgokat, annak oka volt, mert "fejlődni" akart, vagy fejleszteni. Itt kicsit másról megy az eszmecsere és a lényeg nem a fejlődés, csak a farokméregetés.
Mivel tisztelem Vinklerék munkáját a fórummal kapcsoltban, nem offolnám tovább ezt a témát, de aki itt afféle megmondó embernek akar látszani, valójában elég meztelen (kivéve az üdítő kivétel, de Ők meg nem akarnak megmondók lenni, csak néha helyretesznek dolgokat)
sok szerencsést, néha a kapanyél is elsülhet
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Arra kérnélek most én is, hogy a fenti állításodat a kábelek hangképben megjelenő torzításai kapcsán támaszd alá valamiféle konkrétummal.
A "Trust me bro'"-nál valamivel konkrétabbal.
Re: Kábelezzünk
Már @juliush is érdeklődött a "kábel kompresszió" kapcsán konkrétumok iránt, nem kapott választ.revox írta: ↑2025.05.30., pén. 09:33Luxor Audio írta: ↑2025.05.30., pén. 01:00Ahogy valaki beszél bármiről, abból lehet tudni, hol jár. Van, amit érdemes megtanulni és van, amit nem, szerintem erről mindenki szabadon dönthet. Még én is.
kábelek ... hangképben megjelenő torzításai...
Arra kérnélek most én is, hogy a fenti állításodat a kábelek hangképben megjelenő torzításai kapcsán támaszd alá valamiféle konkrétummal.
A "Trust me bro'"-nál valamivel konkrétabbal.
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 284
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 753
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Kábelezzünk
Megint terelsz, csúsztatsz, támadsz és megsértődsz, ha valaki nem borul a lábaid elé, rámutat a hibákra, amit elkövettél.Luxor Audio írta: ↑2025.05.30., pén. 01:00A figyelmes olvasás csökkenti a kommunikáció torzulását. Pár órával ezelőtt azt kérdeztem, hogy a "helyszínen elhangzó és rögzített hang melyik összetevője tekinthető torzításnak".
Mi fán terem a harmonikus torzítás? Végy a kezedbe egy akusztikus gitárt, fogj le stabilan egy hangot, pengesd meg finoman a húrt és lassan engedd fel a fogást! Megismételheted erőteljes pengetéssel is, úgy még hatékonyabb lesz a kísérlet. Ha ügyes vagy, pont olyan hangot fogsz kapni, mintha elektromos torzítót használnál (ami ugye többek között szintén felharmonikusokat állít elő, aztán mégis torzítónak hívják, nem természetezőnek). .. Van, amikor a gyakorlat milliószor többet ér az okoskodásnál. Vagy két gitáróra 22 év hifizésnél?...
Egy akusztikus hangszer hangjának Fast Fourier analízise során kapott spektrális összetevők maga hangszer hangja. Egyedi, jellemző a hangszerre, annak a megszólaltatására. Nem torzítás! Fizikailag lehet azonos egy mesterségesen előállított hanggal, de nem egy mesterségesen előállított gépi hang akármivel történő eltorzítása, hogy hasonlítson egy akusztikus hangszer hangjához.
Ha kellőképpen ügyes vagy, géppel elő tudod állítani pontosan ugyanazt a spektrális eloszlást, mint amit az akusztikus hangszer produkál. A gépi hang alapja mindig valamilyen alap harmonikus, amit aztán ilyen olyan folyamatok alatt feldúsítunk a felharmonikusokkal. Az eljárás során nemlineáris elemeket használunk (ha analóg tartományban dolgozunk), amik ezeket a felharmonikusokat előállítják. Ezeket a nemlineáris eszközöket nevezhetjük torzítóknak. Digitális tartományban a szabadsági fok a felharmonikusok előállítására végtelen.
Egy akusztikus hangszer megszólaltatása valós idejű és a kapott hangspektrum elválaszthatatlan fizikailag az alap harmonikustól. Fel lehet bontani analízissel, fel lehet fogni a kapott eredményt úgy, hogy az egy "torzított" alaphang spektruma, de ez csak a fizikai modellje a hangszer által keltett hangnak. Maga a hang előállítása nem alaphangból és az azt követő torzító eljárásból keletkezik.
Re: Kábelezzünk
csakhogy,segítsek ELEX-nek, bár nem szorul rá, de így egyszerűbb, erről beszéltél és szó szerint idézem: " Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege"Luxor Audio írta: ↑2025.05.30., pén. 01:00A figyelmes olvasás csökkenti a kommunikáció torzulását. Pár órával ezelőtt azt kérdeztem, hogy
Miért hal ki ez a hobbi!
a második felét nem láttam ,de ezen már én is agyaltam. Attól hal ki, mert egyre gyengébb utánpótlás jön. ez az élet rendje ezek szerint...
A haverom,aki vett minap Ongakut, fiatalabb tőlem, de egy fecskeként, főleg,hogy rém csendes és főleg,hogy asuztriában dolgozik és nem sokat látja a magyar földet, szóval Ő nem fog tavaszt csinálni. és ez nagyjából reprezentálja is a helyzetet
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Luxor Audio írta: ↑2025.05.30., pén. 01:00Ahogy valaki beszél bármiről, abból lehet tudni, hol jár. Van, amit érdemes megtanulni és van, amit nem, szerintem erről mindenki szabadon dönthet. Még én is.
így van... csak pénzért hifit "szolgáltatni" (és ha jól értem,tanítja is) olyannak, aki nem ismeri a kábelek és vagy készülékek hangképben megjelenő torzításait, utópia (és k itudja még, mit nem). De nem gond, mert a kínai olcsópiac (pl lásd kábel-hamisítványok) is igényt szolgál ki. A kínaiak csak megvalósítják azok álmát, akik erre vágynak
ebben ennyi van és köszönöm, hogy meghallgattál, jót dumáltunk

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15718
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 11000
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
Ahogy valaki beszél bármiről, abból lehet tudni, hol jár. Van, amit érdemes megtanulni és van, amit nem, szerintem erről mindenki szabadon dönthet. Még én is.
A figyelmes olvasás csökkenti a kommunikáció torzulását. Pár órával ezelőtt azt kérdeztem, hogy a "helyszínen elhangzó és rögzített hang melyik összetevője tekinthető torzításnak".
Mi fán terem a harmonikus torzítás? Végy a kezedbe egy akusztikus gitárt, fogj le stabilan egy hangot, pengesd meg finoman a húrt és lassan engedd fel a fogást! Megismételheted erőteljes pengetéssel is, úgy még hatékonyabb lesz a kísérlet. Ha ügyes vagy, pont olyan hangot fogsz kapni, mintha elektromos torzítót használnál (ami ugye többek között szintén felharmonikusokat állít elő, aztán mégis torzítónak hívják, nem természetezőnek). Haladók próbálkozhatnak a hallgatási pont (mikrofon) helyének tologatásával is, esetleg körbejárhatják a muzsikust a teremben és kézfeltartással jelezhetik, hol kapnak tiszta, torzításoktól mentes hangot. Van, amikor a gyakorlat milliószor többet ér az okoskodásnál. Vagy két gitáróra 22 év hifizésnél?
Nem zavarom tovább a felnőtt bácsikat... Zárkózzatok be, simogassátok egymást buksiját, utáljatok mindenki mást, aztán néha kérdezzétek meg egymástól, miért hal ki ez a hobbi!
Online
Re: Kábelezzünk
Vizsgáljuk meg a gyakorlati hangszer megszólalási (hangforrás) és akusztikai összefüggéseket. Hosszú leszek.ELEX írta: ↑2025.05.29., csüt. 21:42Na, ez szép volt. Pláne egy "hangmérnöktől".Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40.....Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.....
Az akusztikus hangszerek hangjában felharmonikusok sokasága, azok aránya, nagysága adja meg az adott akusztikus hangszer egyedi hangját, a hangszerek megkülönböztethetőségét. A művész a hangszer megszólaltatásakor képes ezeket az arányokat megváltoztatni a billentéssel, vonó használattal, húr lefogással....
A hangmérnök maximum a felvétel és az utómunka során képes különböző torzításokat bevinni a hangba kedvére akarva vagy akaratlanul tökéletlen eszközei révén, de ennek semmi köze magának a hangszernek a hangjához, felharmonikus gazdagságához.
Nem kellene keverni a torzítást az akusztikus hangszerek felharmonikusaival
Online
'Lángész nem követ el hibát. Tévedései akaratlagosak és a felfedezés kapui'
Re: Kábelezzünk
Megteszi más.:)
'Lángész nem követ el hibát. Tévedései akaratlagosak és a felfedezés kapui'

Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Mesélek egy sztorit kábelek torzításáról. Aki elolvassa és elgondolkodik rajta, nem reménytelen eset. A többiek sajnos azok...
Ültünk a Merlinben, elég régen. Én akkor ott új fiú voltam. Akkor volt új a Quad ESL 989 nagy panel és a Classic-II ill 99es sorozat. Nem állítom, hogy maradéktalanul tetszett volna, de úgy voltam, ez biztos ilyen, nekem nem tetszik.
Quad panelek, azok tápkábelei és hangfalkábel. Supwrtweeter a hangfalkábelével. Előfok+ tápja+interkonnekt a DAC felől és IC a végfok felé. CD futómű és tápja +digit kábel. Végfoknak tápja, DAC-nak tápja... Talán mindent felsoroltam. Perszek, ezek izolációja (mivel a nem megfelelő izoláció is tud torzítást szülni), de a hangfalak nem helyes befofgatása is.
Ment ez a rendszer, István(Csontos) az előtérben tett-vett (az még messze is volt). Egyszer bejött és a maga leugatós módján beszólt,hogy fordítsátok már meg a digit kábelt (a hangsúlyban a "süketek" szó is ott volt). Erre mondta valaki, hogy jól van bekötve, a szöveg irányába. Erre rámnézett: revox, mi a kábel iránya? én: Amely irányban jól szól. CsI: na akkor fordítsátok meg!
És elkezdett a Quad szólni, el is múlt a seggviszketésem. (Van is két Quad CDP99-em)
Vagyok e ilyen szinten? Nem! Biztos, hogy nem, de valamennyire megy a dolog.
Lesz e valaki valaha ilyen szinten, aki a hülyeségeket írja a rendszerek torzításáról? Tizedére sincs esélye.
Rutinnal kialakul a különféle torzítások felusmerése, de biztos kell hozzá valami adottságféle is
Tanuljatok inkább, mint a hangoskodó, bár annál "járatlanabb" hülyeségeivel megnyugtatnátok magatokat: " nem süllyedünk, nem süllyedünk"
Ui: megkérem a dilettante juzereket, ezt ne kommentálják. Nincs már kedvem osztogatni a "süket" jelvényt,köszi
Ültünk a Merlinben, elég régen. Én akkor ott új fiú voltam. Akkor volt új a Quad ESL 989 nagy panel és a Classic-II ill 99es sorozat. Nem állítom, hogy maradéktalanul tetszett volna, de úgy voltam, ez biztos ilyen, nekem nem tetszik.
Quad panelek, azok tápkábelei és hangfalkábel. Supwrtweeter a hangfalkábelével. Előfok+ tápja+interkonnekt a DAC felől és IC a végfok felé. CD futómű és tápja +digit kábel. Végfoknak tápja, DAC-nak tápja... Talán mindent felsoroltam. Perszek, ezek izolációja (mivel a nem megfelelő izoláció is tud torzítást szülni), de a hangfalak nem helyes befofgatása is.
Ment ez a rendszer, István(Csontos) az előtérben tett-vett (az még messze is volt). Egyszer bejött és a maga leugatós módján beszólt,hogy fordítsátok már meg a digit kábelt (a hangsúlyban a "süketek" szó is ott volt). Erre mondta valaki, hogy jól van bekötve, a szöveg irányába. Erre rámnézett: revox, mi a kábel iránya? én: Amely irányban jól szól. CsI: na akkor fordítsátok meg!
És elkezdett a Quad szólni, el is múlt a seggviszketésem. (Van is két Quad CDP99-em)
Vagyok e ilyen szinten? Nem! Biztos, hogy nem, de valamennyire megy a dolog.
Lesz e valaki valaha ilyen szinten, aki a hülyeségeket írja a rendszerek torzításáról? Tizedére sincs esélye.
Rutinnal kialakul a különféle torzítások felusmerése, de biztos kell hozzá valami adottságféle is
Tanuljatok inkább, mint a hangoskodó, bár annál "járatlanabb" hülyeségeivel megnyugtatnátok magatokat: " nem süllyedünk, nem süllyedünk"

Ui: megkérem a dilettante juzereket, ezt ne kommentálják. Nincs már kedvem osztogatni a "süket" jelvényt,köszi

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- ELEX
- Kezdő Fórumlakó
- Hozzászólások: 284
- Csatlakozott: 2017.04.28., pén. 21:05
- Értékelés: 753
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: Kábelezzünk
Na, ez szép volt. Pláne egy "hangmérnöktől".Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40.....Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.....
Az akusztikus hangszerek hangjában felharmonikusok sokasága, azok aránya, nagysága adja meg az adott akusztikus hangszer egyedi hangját, a hangszerek megkülönböztethetőségét. A művész a hangszer megszólaltatásakor képes ezeket az arányokat megváltoztatni a billentéssel, vonó használattal, húr lefogással....
A hangmérnök maximum a felvétel és az utómunka során képes különböző torzításokat bevinni a hangba kedvére akarva vagy akaratlanul tökéletlen eszközei révén, de ennek semmi köze magának a hangszernek a hangjához, felharmonikus gazdagságához.
Nem kellene keverni a torzítást az akusztikus hangszerek felharmonikusaival
Re: Kábelezzünk
Mehetsz luxor haveroddal a hifioviba. Gyűlik a kiscsoport...
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Rock60 írta: ↑2025.05.29., csüt. 14:30Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.![]()
![]()
![]()
Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
Kb ennyi ez. Látszik, hogy jó iskolába jártál és érted a dörgést félszavakból. Csak azért nem egy mezei lájkot dobtam rá, hadd lása professzorúr,milyen egyszerű sport a hifi, és kb tudja magát pozícionálni.Rock60 írta: ↑2025.05.29., csüt. 14:30Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.![]()
![]()
![]()
Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
Egyik ismerős pont ma hívott, hogy vett egy Ongakut. Gyorsan volt pár kérdése,többek között tápkábel is.. Megbeszéltük, nem kérdezett vissza, csak megköszönte és előjegyeztetett egy halyszíni konzultációval egybekötött installt. Ehhez vagyok szokva, csak-hogy még kicsit nagyképűbb legyek.
ui: meguntam a finomkodást. Ha valaki okoskodik és nagyon távol van a szinttől, mától (tegnaptól) jelzem neki... de nyugi, nem szándékozom sokáig időzn. Hátránya, hogy kevesen állnak majd velem szóba, előnye,hogy a számomra érdektelen emberekkel nem kell az időmet vesztegetni
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Ahogy valaki beszél a hifiről, lehet tudni hol jár. Hogy azt a rövid mondatot megértsd, még sokat kell tanulnod.Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40Nagyképű? Nekem egészen más jelzők jutnak eszembe mondatodat olvasva. Ezek ismertetése helyett kiosztok neked egy HiFi Nagymester címet, mivel úgy tűnik, a Matrix filmekből ismeretes Neot megszégyenítő szabadságfokkal mozogsz a dimenziók között és talán kisujjad apró rezdítésével megálljt parancsolsz a gonosz torzításoknak.
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege. Ha esetleg ezeket le akarnád pucolni a Szent Hangról, akkor a MIDI rendszert tudom neked ajánlani, aminél végletesen egyszerű parancsokból és - akár színuszos tisztaságú - szintetikus hullámokból áll össze a megszólalás. Ott aztán nincs torzítás, mondjuk zenei hangzás sem.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
Re: Kábelezzünk
Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.



Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.