Megint terelsz, csúsztatsz, támadsz és megsértődsz, ha valaki nem borul a lábaid elé, rámutat a hibákra, amit elkövettél.Luxor Audio írta: ↑2025.05.30., pén. 01:00A figyelmes olvasás csökkenti a kommunikáció torzulását. Pár órával ezelőtt azt kérdeztem, hogy a "helyszínen elhangzó és rögzített hang melyik összetevője tekinthető torzításnak".
Mi fán terem a harmonikus torzítás? Végy a kezedbe egy akusztikus gitárt, fogj le stabilan egy hangot, pengesd meg finoman a húrt és lassan engedd fel a fogást! Megismételheted erőteljes pengetéssel is, úgy még hatékonyabb lesz a kísérlet. Ha ügyes vagy, pont olyan hangot fogsz kapni, mintha elektromos torzítót használnál (ami ugye többek között szintén felharmonikusokat állít elő, aztán mégis torzítónak hívják, nem természetezőnek). .. Van, amikor a gyakorlat milliószor többet ér az okoskodásnál. Vagy két gitáróra 22 év hifizésnél?...
Egy akusztikus hangszer hangjának Fast Fourier analízise során kapott spektrális összetevők maga hangszer hangja. Egyedi, jellemző a hangszerre, annak a megszólaltatására. Nem torzítás! Fizikailag lehet azonos egy mesterségesen előállított hanggal, de nem egy mesterségesen előállított gépi hang akármivel történő eltorzítása, hogy hasonlítson egy akusztikus hangszer hangjához.
Ha kellőképpen ügyes vagy, géppel elő tudod állítani pontosan ugyanazt a spektrális eloszlást, mint amit az akusztikus hangszer produkál. A gépi hang alapja mindig valamilyen alap harmonikus, amit aztán ilyen olyan folyamatok alatt feldúsítunk a felharmonikusokkal. Az eljárás során nemlineáris elemeket használunk (ha analóg tartományban dolgozunk), amik ezeket a felharmonikusokat előállítják. Ezeket a nemlineáris eszközöket nevezhetjük torzítóknak. Digitális tartományban a szabadsági fok a felharmonikusok előállítására végtelen.
Egy akusztikus hangszer megszólaltatása valós idejű és a kapott hangspektrum elválaszthatatlan fizikailag az alap harmonikustól. Fel lehet bontani analízissel, fel lehet fogni a kapott eredményt úgy, hogy az egy "torzított" alaphang spektruma, de ez csak a fizikai modellje a hangszer által keltett hangnak. Maga a hang előállítása nem alaphangból és az azt követő torzító eljárásból keletkezik.