Nekem Harbeth M30.1-ek vannak, idestova 10 éve.

Beszédérthetőség? Neked sem volt sosem ilyen spendorod?juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 21:09Tudod mi a vicces? Hogy ezt olyasvalakinek mondod, akinek ezerszer több élő koncertélménye, tapasztalata van vokális és akusztikus hangszeres műfajokban, mint Neked, és ezek birtokában hallgatja nagy megelégedéssel a Spendorjait, amelyek mellesleg a BBC rádió eredetileg beszédérthetőségre kihegyezett konstrukcióján alapulnak. De Te jobban tudod...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 20:32... és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)
Tudod mi a vicces? Hogy ezt olyasvalakinek mondod, akinek ezerszer több élő koncertélménye, tapasztalata van vokális és akusztikus hangszeres műfajokban, mint Neked, és ezek birtokában hallgatja nagy megelégedéssel a Spendorjait, amelyek mellesleg a BBC rádió eredetileg beszédérthetőségre kihegyezett konstrukcióján alapulnak. De Te jobban tudod...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 20:32... és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)
Mi az a "felhangbőség amit a kábelek szeretnek elszínezni....? :) és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 20:17Neked meg mondjuk egy Hans-Ruckers csembalót, hogy nyomogatod a billentyűit kicsit, vagy egy viola da gamba-játékot úgy, hogy megfogod kicsit a hangszertestet, miközben játszanak rajta, - csak hogy tudd, mi az a 'felhangbőség', amit a kábelek nagyon szeretnek elszínezni a rendszereken...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 19:14
Aztaqu... :)
Neked télleg meg kellene mutatni már egy jó rendszert!
Bocsi. Csak telóm van és rossz szemem. Törölhető hozzászólás, ha ennyire gázsupravox írta: ↑2025.05.28., szer. 20:23Revi!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 20:14Ha már idetévedtem (thanks for pärtMrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?)
Amiröl kevés szo esik ameghelenése. Én se szeretrm a locsolöxsöveket, de a másij frkéről inkább. Lehet egy drót világelső, ha egy értelmes, legalább neccharisnyát nem húznak rá. Vagy 25 évd fivat volt a vízszerelős teflondzalaggal betekergetni a madzek drótojat, most talán a rextil van soron. Verjetrk meg, de nem endeném be a szobába. Szép a hifi, a szoba központi eleme,nem bámulok egy ilyen drótot. Bár ebben is van eltérés. Pl.cables drótjai egész esztétukisak. De nemrég volt nálam fülelek drótja, az is szépen meg volt csinálva. De sok girbegurba nadzagot lehet látni. Biztos van köztük jó hangú, de, ha a kínaiak kamu ezüstöt szépen be tudják bugyizni,ne gatyamadzagok lógjanak ki a készülékekböl. Persze, szerintem.
A többi passz. Van jó egyeres, sodfot, réz és ezüst is, bàr tapasztalatom szerint a jó ezüstnek jobb a hangja, mint a jó réznek, de az árban is jekentkezik általában
Summázva, azért a "csomagolás" is számít. Semmi extra, csak ne legyen ronda.
Én eskü legtöbbször bírom az írásaidat.
De vedd már a fáradtságot,hogy ellenőrizd le mit is pötyögtél be.
Ne haragudj, hülyeségre nincs idömjuliush írta: ↑2025.05.28., szer. 19:55Tényeket plíz...típusokat, stúdiósakat és szuperhifiseket, valós, mért műszaki paraméterekkel, ha már "kompresszálásra és torzításra" hivatkozol!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 18:49...De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35... Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Köszi.
Neked meg mondjuk egy Hans-Ruckers csembalót, hogy nyomogatod a billentyűit kicsit, vagy egy viola da gamba-játékot úgy, hogy megfogod kicsit a hangszertestet, miközben játszanak rajta, - csak hogy tudd, mi az a 'felhangbőség', amit a kábelek nagyon szeretnek elszínezni a rendszereken...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 19:14
Aztaqu... :)
Neked télleg meg kellene mutatni már egy jó rendszert!
Csak hogy értsétek, hogy itt mi a lényeg, és hogy mit keres ez a sztori a kábeleknél.
Tényeket plíz...típusokat, stúdiósakat és szuperhifiseket, valós, mért műszaki paraméterekkel, ha már "kompresszálásra és torzításra" hivatkozol!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 18:49...De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35... Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Az első jáki templomos szóló hegedű felvétele első próbájakor Sebestyén Ernő hegedűművész hosszasan válogatta a hegedű álltámaszát: játszott, felvettük, meghallgatta a felvételt, majd elővette a következőt és ismétlődött a folyamat. A felvételen nem az szólt a legjobban, ami a játékakor élőben. A támasz kiválasztását követően jött csak a vonók kiválasztása, többfélét is használt a különböző tételek felvételéhez és volt olyan tétel, amit többféle vonóval is eljátszott.chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 19:36Egyáltalán nem off.
Pl. ezek a vonó-különbségek kissé analóg módon viselkednek a kábelezéssel.
Aztán volt egy vonó-teszt, rögtön utána. Volt nála egy 'mezei' vonó, meg egy 'jegyzett' vonó. Kb. 10× árkülönbség. (Hogy ne csak a drága kábelek árától essünk már hasra...) Kétszer játszott egy kis Ortízt, egyiket ezzel, másikat azzal.
Szerencsénkre, a jelenlévők, szépen kihallottuk, hogy a jobb hang a jobb vonóval jött elő.
Nem egyszerű elmagyarázni a különbséget; a nyelv vergődik, - mert pont nem arra való, hogy ezekre az érzékelt eltérésekre szóalakokat találjunk - Nóri sem tudta elmondani, azt mondta, hogy simán hallani, hogy jobb, nem?,
szóval, részemről, ott volt a lényeg pontosan, mint a kábelek esetében: a felhangok 'kezelése'.
Mintha többfelé 'szálasodott' volna pl. az egyetlen megszólaltatott húr hangja. Vagy valami ilyesmi.
És ehhez képest, a jobbikhoz képest vágyódott a lemezen lévőre...
Egyáltalán nem off.
Pld. a Tiédet??SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 19:14Aztaqu... :)chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 19:05Ez így van.
Nagyképűség, és én konkrétan nem is hiszem el.
Juliush-nál a pont: közelebb jár az igazsághoz, hogy inkább valami babiloni keveredése a miniatűr, de létező színezéseknek / torzításoknak / sávszűrésnek / impedancia-simogatásnak / zavarjel-szűrésnek / EQ-zásnak / meg mindenféle mérhetetlen dolognak, - a személyes preferenciákkal, ízlésekkel, meg magával a komponensekkel.
Neked télleg meg kellene mutatni már egy jó rendszert!
Aztaqu... :)chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 19:05Ez így van.
Nagyképűség, és én konkrétan nem is hiszem el.
Juliush-nál a pont: közelebb jár az igazsághoz, hogy inkább valami babiloni keveredése a miniatűr, de létező színezéseknek / torzításoknak / sávszűrésnek / impedancia-simogatásnak / zavarjel-szűrésnek / EQ-zásnak / meg mindenféle mérhetetlen dolognak, - a személyes preferenciákkal, ízlésekkel, meg magával a komponensekkel.
Ez így van.
Azt írtad, hogy "A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik".revox írta: ↑2025.05.28., szer. 01:33Kiegyezek egy "nememlékszem"-ben, mert jó fej vagyokkaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 23:54Nem beszéltem punkokról, meg rockzenéről mostanában, sőt lehet, hogy ezen a fórumon egyáltalán általában sem.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 23:41
A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Arra kérnélek, hogy kérd meg az adminokat, hogy a hazugozást és a badarságozást töröljék a szövegedből.
A figyelmetlenséged ne rajtam kérd számon.
Screenshot_20250528_013054_Firefox.jpg
Kiegyezek egy "nememlékszem"-ben, mert jó fej vagyokkaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 23:54Nem beszéltem punkokról, meg rockzenéről mostanában, sőt lehet, hogy ezen a fórumon egyáltalán általában sem.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 23:41A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 22:24
Nem figyelsz rendesen.
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Arra kérnélek, hogy kérd meg az adminokat, hogy a hazugozást és a badarságozást töröljék a szövegedből.
A figyelmetlenséged ne rajtam kérd számon.
Ezt írtad: " A hifisták egy része (?) tudja (?), neki milyen hangzás tetszik, számukra az lesz a JÓ hang. Másoknak meg nem az"Luxor Audio írta: ↑2025.05.27., kedd 18:35Nem írtam és nem gondolok ilyesmit. Olvass figyelmesebben!SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 18:21Én nem azt kérdeztem, hogy kinek mi a hangzásideálja, hanem azt hohy ennek tudatában miért gondolod azt hogy nem tud különbséget tenni egy (mondjuk pl) Sokol és egy (mondjuk pl) egy Heed rendszer hangja között?
Nem írtam és nem gondolok ilyesmit. Olvass figyelmesebben!SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 18:21Én nem azt kérdeztem, hogy kinek mi a hangzásideálja, hanem azt hohy ennek tudatában miért gondolod azt hogy nem tud különbséget tenni egy (mondjuk pl) Sokol és egy (mondjuk pl) egy Heed rendszer hangja között?
Szerintem ez mind része a "folyamatnak". Legfeljebb nem azonosan hangsúlyos mindannyiunknál. Lehet te is gondoltál volna a vonóra, ha jobb készülékeken és gyakorlottabb füllel hallgatod. Még ha nem is elsődlegesen az jut eszedbe hogy "a vonó".chord_ írta: ↑2025.05.27., kedd 17:46Nekem nagyon tanulságos volt, amikor az egyik régi Heed napon, egy viola da gambás hölgyet elhívtunk, hogy legyen kicsi élőzene. Elkövettük azt a tréfát, hogy egy lemezt (CD-t) betettünk, és egy Bach passacaglia felvezető prelűdjét meghallgattuk, bemelegítésnek, egy 20mp-et, aztán pedig ezt:
youtu.be/PuH70Fx1TOQ
Aztán leállítottuk, és megkértük Nórit, hogy játssza el igaziban.
Zsolt arca mondjuk úgy, 'meglepett' volt.
Nóri eljátszotta. Csak úgy, kapásból, fülre, úgy, hogy nem is ismerte.
Aztán a hifisek kicsit ott beszéltük, hogy mi volt, meg mi nem, meg mentek a szokásos süket szövegeink.
Aztán nagysokára megkérdeztük Nórit, hogy szerinte?, azt mondta, soha nem felejtem el, 'hogy ti tényleg nem halljátok, hogy mi volt itt a legnagyobb különbség?', hát, mondd, mi volt, azt mondta, 'a vonó, a lemezen, az egyszerűen fantasztikus volt... ha neki egyszer ilyen vonója lehetne...'
Csak pislogtam én is.
Nem azt mondta, hogy jó volt, vagy megközelítette, vagy a tónussal mi volt, vagy hogy egyáltalán hasonlított-e a hang.
Nem.
A vonó.
Szóval, minket teljesen más érdekel, mint a zenészeket, és teljesen más, mint a többi normális embert.
Nem lehet, hogy valamit kergetünk, ami lehetséges, nem is része a zenei / felvételtechnikai folyamatnak?
Az a helyzet megint próbálod összekeverni a művészi és a hangzási oldalát a dolgoknak. Én nem azt kérdeztem, hogy kinek mi a hangzásideálja, hanem azt hohy ennek tudatában miért gondolod azt hogy nem tud különbséget tenni egy (mondjuk pl) Sokol és egy (mondjuk pl) egy Heed rendszer hangja között? Mert szerintem tökmindegy milyen a hangzásideálja, attól még hallja, hogy a Heed a jobb. Legfeljebb hozzá teszi, hogy "azért" sok a mélye, vagy valami.... Persze 2 eltérő installálású Heed között már elhiszem hogy az ízléseltérés alapján dönt. De én erre mondom, hogy tudják ők melyik a jobb ha hallják. Max nem "gyúrnak" rá. Mert drága, vagy más indokok... De ha mégis tudsz olyat akinek inkább a Sokol kell a hangzása miatt azért szólj!Luxor Audio írta: ↑2025.05.27., kedd 17:34Nem akarok a bennfentesség kétes fénycsóvájában csillogni, de annyit elkotyogok, hogy a muzsikusok többsége semmit nem szokott kérni a hangászoktól, max annyit, hogy ne rakjuk a mikrofont a kotta elé és a saját játéka jól értelmezhető módon kerüljön az anyagra, esetleg ha nagyon mellényúlt, akkor lécci, vegyük újra.
A hifisták egy része (?) tudja (?), neki milyen hangzás tetszik, számukra az lesz a JÓ hang. Másoknak meg nem az és itt a lényeg, nincs univerzálisan JÓ HANG. Nekem speciel nincs konkrét hangzásideálom (minden tanárom és mérvadó szakember eltanácsolt tőle), mert szerintem ez a lovon fordítva ülés esete. Szemlélőként egy festménytől sem várom el, százalékosan mennyi bíbor pingment legyen rajta, ezt az alkotóra bízom. A JÓ fotó sincs definiálva annak dacára, hogy a hangfelvétel készítésnél sokkal régebbi, több száz (na jó, csak 199) éve létező ágazat.SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 15:07Akartam is kérdezni most Fapacit, hogy ha szegény júzer nem tudja mi a jó hang, ő mint "alkotó" tudja? Egyrészről honnan tudja? :) Ha tudja hogy nem jó amit alkot, akkor minek csinálja? Ha meg úgy tudja hogy jó, akkor mi miért ne akarnák meghallani, hogy az....? :)
A hangfelvételekkel kapcsolatos kérdésedre azt tudom válaszolni, hogy szakmai beszélgetések, projektindító egyeztetések közben nem nagyon szokott a JÓ jelző elhangzani, helyette vannak konkrét paraméterek, kijelölt célok, felismert problémák, jó esetben megoldási javaslatok is. Az a néhány tucat előadó, zeneszerző, muzsikus, akikkel volt szerencsém dolgozni, soha egyszer sem említették az itt sokszor citált természetes hangzást, mert az ő szempontjaik szerint ez értelmezhetetlen. (Ahogy egy terem akusztikáját JÓnak nevezni szintén értelmetlen a konkrét funkció és a célok megnevezése nélkül.) És ha náluk ez nem szerepel a hangfelvétel céljai között, akkor jönnek elő Kaef iménti gondolatai, hogy otthoni zenehallgatás közben van-e értelme ezt a bizonyos természetességet hajkurászni, vitákban érvként alkalmazni.
Míg ezt leírtam, sok béna hasonlat jutott eszembe a hasonlóan értelmetlen célkitűzésekről, de inkább nem írom le őket, már így is túldumáltam a kérdést.