Megteszi más.:)
'Lángész nem követ el hibát. Tévedései akaratlagosak és a felfedezés kapui'

Megteszi más.:)


Na, ez szép volt. Pláne egy "hangmérnöktől".Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40.....Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.....
Mehetsz luxor haveroddal a hifioviba. Gyűlik a kiscsoport...
Rock60 írta: ↑2025.05.29., csüt. 14:30Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.![]()
![]()
![]()
Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
Kb ennyi ez. Látszik, hogy jó iskolába jártál és érted a dörgést félszavakból. Csak azért nem egy mezei lájkot dobtam rá, hadd lása professzorúr,milyen egyszerű sport a hifi, és kb tudja magát pozícionálni.Rock60 írta: ↑2025.05.29., csüt. 14:30Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.![]()
![]()
![]()
Bár nem én vagyok a megszólított, de szerintem az összes elhangzó és rögzített hang " hasznos jel ". Főleg az elhangzó.
Az egy másik kérdés, hogy azt visszanyerve a hordozóról a reprodukáló rendszer technikai tökéletlensége " jóvoltából " már milyen veszteségekkel és torzításokkal tarkítva válik újra hallhatóvá.
30 - 40 év hifizés alatt már kialakulhat egy olyan rutin szerintem, amiben egy gyakorlott fül különbséget tud tenni az akusztikus hangszer természetes, és az elektronika/hangszedő/kábel/hangfal/stb. mesterségesen gerjesztett torzítása között.
Ahogy valaki beszél a hifiről, lehet tudni hol jár. Hogy azt a rövid mondatot megértsd, még sokat kell tanulnod.Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40Nagyképű? Nekem egészen más jelzők jutnak eszembe mondatodat olvasva. Ezek ismertetése helyett kiosztok neked egy HiFi Nagymester címet, mivel úgy tűnik, a Matrix filmekből ismeretes Neot megszégyenítő szabadságfokkal mozogsz a dimenziók között és talán kisujjad apró rezdítésével megálljt parancsolsz a gonosz torzításoknak.
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege. Ha esetleg ezeket le akarnád pucolni a Szent Hangról, akkor a MIDI rendszert tudom neked ajánlani, aminél végletesen egyszerű parancsokból és - akár színuszos tisztaságú - szintetikus hullámokból áll össze a megszólalás. Ott aztán nincs torzítás, mondjuk zenei hangzás sem.
Most megkérdezted, vagy nem ?Luxor Audio írta: ↑2025.05.29., csüt. 13:40
Szívesen megkérdezném, milyen alapon döntöd el bármelyik hangszer esetén, a - helyszínen elhangzó és rögzített - hang melyik összetevője tekinthető torzításnak és melyik a "hasznos jel". Aki esetleg került már testközeli kapcsolatba valamilyen akusztikus instrumentummal, az tisztában van vele, hogy a hangjuk torzítások tömkelege.

Nagyképű? Nekem egészen más jelzők jutnak eszembe mondatodat olvasva. Ezek ismertetése helyett kiosztok neked egy HiFi Nagymester címet, mivel úgy tűnik, a Matrix filmekből ismeretes Neot megszégyenítő szabadságfokkal mozogsz a dimenziók között és talán kisujjad apró rezdítésével megálljt parancsolsz a gonosz torzításoknak.


Pedig a kábelekkel sem nagyon jutunk előbbre évek óta! Akkor meg mindegy is....MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 21:41Lehet tényleg szövegértési problémáid vannak?Rock60 írta: ↑2025.05.28., szer. 21:11Nyilván nem gondolom, hogy nem a hangminőség az elsőrendű szempont mindenki számára, mégis feltűnő volt ennek a jellemzőnek a kihagyása a " fontossági sorrend " szempontjából. / Ott a " sorrend "./MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 18:58
Feltettem egy egyszerű kérdést, ami nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján választotok kábelt.
Fel sem tételezem senkiről, hogy nem a hangminőség az első számú szempont.
Mind amellett el tudok képzelni olyan ronda drótot, amit nem szeretnék látni, bármilyen jól is szól.
"nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján"
De nem gond, írjál még, addig sem a hangfalakról megy a duma.![]()

Nem tudom hogyan viszonyul a spendorhoz. Haveromnak Prelude volt de ő hamarabb lecserélte, mert még rosszabb volt mint az sp1. De kb 4 évnél én sem bírtam tovább. Ennek már kb 30 éve... :) Csontos mondta ne vegyük meg, vegyünk J/b-t. :) Utólag jobb is lett volna.... Prelude helyett aztán az lett. Én másra váltottam.

Lehet tényleg szövegértési problémáid vannak?Rock60 írta: ↑2025.05.28., szer. 21:11Nyilván nem gondolom, hogy nem a hangminőség az elsőrendű szempont mindenki számára, mégis feltűnő volt ennek a jellemzőnek a kihagyása a " fontossági sorrend " szempontjából. / Ott a " sorrend "./MrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 18:58
Feltettem egy egyszerű kérdést, ami nem arra vonatkozott, hogy milyen fontossági sorrend alapján választotok kábelt.
Fel sem tételezem senkiről, hogy nem a hangminőség az első számú szempont.
Mind amellett el tudok képzelni olyan ronda drótot, amit nem szeretnék látni, bármilyen jól is szól.

Beszédérthetőség? Neked sem volt sosem ilyen spendorod?juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 21:09Tudod mi a vicces? Hogy ezt olyasvalakinek mondod, akinek ezerszer több élő koncertélménye, tapasztalata van vokális és akusztikus hangszeres műfajokban, mint Neked, és ezek birtokában hallgatja nagy megelégedéssel a Spendorjait, amelyek mellesleg a BBC rádió eredetileg beszédérthetőségre kihegyezett konstrukcióján alapulnak. De Te jobban tudod...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 20:32... és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)
Tudod mi a vicces? Hogy ezt olyasvalakinek mondod, akinek ezerszer több élő koncertélménye, tapasztalata van vokális és akusztikus hangszeres műfajokban, mint Neked, és ezek birtokában hallgatja nagy megelégedéssel a Spendorjait, amelyek mellesleg a BBC rádió eredetileg beszédérthetőségre kihegyezett konstrukcióján alapulnak. De Te jobban tudod...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 20:32... és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)

Mi az a "felhangbőség amit a kábelek szeretnek elszínezni....? :) és ezt te mind a spendorral? :) Vicces.... Pláne mikor valaki még elkezd rajt énekelni! :)chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 20:17Neked meg mondjuk egy Hans-Ruckers csembalót, hogy nyomogatod a billentyűit kicsit, vagy egy viola da gamba-játékot úgy, hogy megfogod kicsit a hangszertestet, miközben játszanak rajta, - csak hogy tudd, mi az a 'felhangbőség', amit a kábelek nagyon szeretnek elszínezni a rendszereken...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 19:14
Aztaqu... :)
Neked télleg meg kellene mutatni már egy jó rendszert!
Bocsi. Csak telóm van és rossz szemem. Törölhető hozzászólás, ha ennyire gázsupravox írta: ↑2025.05.28., szer. 20:23Revi!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 20:14Ha már idetévedtem (thanks for pärtMrCollector írta: ↑2025.05.28., szer. 08:01Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?)
Amiröl kevés szo esik ameghelenése. Én se szeretrm a locsolöxsöveket, de a másij frkéről inkább. Lehet egy drót világelső, ha egy értelmes, legalább neccharisnyát nem húznak rá. Vagy 25 évd fivat volt a vízszerelős teflondzalaggal betekergetni a madzek drótojat, most talán a rextil van soron. Verjetrk meg, de nem endeném be a szobába. Szép a hifi, a szoba központi eleme,nem bámulok egy ilyen drótot. Bár ebben is van eltérés. Pl.cables drótjai egész esztétukisak. De nemrég volt nálam fülelek drótja, az is szépen meg volt csinálva. De sok girbegurba nadzagot lehet látni. Biztos van köztük jó hangú, de, ha a kínaiak kamu ezüstöt szépen be tudják bugyizni,ne gatyamadzagok lógjanak ki a készülékekböl. Persze, szerintem.
A többi passz. Van jó egyeres, sodfot, réz és ezüst is, bàr tapasztalatom szerint a jó ezüstnek jobb a hangja, mint a jó réznek, de az árban is jekentkezik általában
Summázva, azért a "csomagolás" is számít. Semmi extra, csak ne legyen ronda.
Én eskü legtöbbször bírom az írásaidat.
De vedd már a fáradtságot,hogy ellenőrizd le mit is pötyögtél be.
Ne haragudj, hülyeségre nincs idömjuliush írta: ↑2025.05.28., szer. 19:55Tényeket plíz...típusokat, stúdiósakat és szuperhifiseket, valós, mért műszaki paraméterekkel, ha már "kompresszálásra és torzításra" hivatkozol!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 18:49...De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35... Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Köszi.
Neked meg mondjuk egy Hans-Ruckers csembalót, hogy nyomogatod a billentyűit kicsit, vagy egy viola da gamba-játékot úgy, hogy megfogod kicsit a hangszertestet, miközben játszanak rajta, - csak hogy tudd, mi az a 'felhangbőség', amit a kábelek nagyon szeretnek elszínezni a rendszereken...SoundMania írta: ↑2025.05.28., szer. 19:14
Aztaqu... :)
Neked télleg meg kellene mutatni már egy jó rendszert!
Csak hogy értsétek, hogy itt mi a lényeg, és hogy mit keres ez a sztori a kábeleknél.
Tényeket plíz...típusokat, stúdiósakat és szuperhifiseket, valós, mért műszaki paraméterekkel, ha már "kompresszálásra és torzításra" hivatkozol!revox írta: ↑2025.05.28., szer. 18:49...De nem, ezeknél valós, hogy minden paraméterben jobban teljesít, persze, a pozitívakban, ha lehet ilyen egyszerűsítve beszélni drótokról, hifiről...juliush írta: ↑2025.05.28., szer. 18:35... Ugyanakkor arra is jó esély van, hogy azok a csodakábeleitek akár még jobban is "kompresszálhatnak és torzíthatnak" otthoni környezetben, de lehet, hogy pont ezt az "egyedi fűszert" szerettétek meg bennük.
Az egy alapvető félreértés, hogy ami jobban tetszik, az szükségszerúen műszakilag jobb is, kevésbé torzít például.
Az első jáki templomos szóló hegedű felvétele első próbájakor Sebestyén Ernő hegedűművész hosszasan válogatta a hegedű álltámaszát: játszott, felvettük, meghallgatta a felvételt, majd elővette a következőt és ismétlődött a folyamat. A felvételen nem az szólt a legjobban, ami a játékakor élőben. A támasz kiválasztását követően jött csak a vonók kiválasztása, többfélét is használt a különböző tételek felvételéhez és volt olyan tétel, amit többféle vonóval is eljátszott.chord_ írta: ↑2025.05.28., szer. 19:36Egyáltalán nem off.
Pl. ezek a vonó-különbségek kissé analóg módon viselkednek a kábelezéssel.
Aztán volt egy vonó-teszt, rögtön utána. Volt nála egy 'mezei' vonó, meg egy 'jegyzett' vonó. Kb. 10× árkülönbség. (Hogy ne csak a drága kábelek árától essünk már hasra...) Kétszer játszott egy kis Ortízt, egyiket ezzel, másikat azzal.
Szerencsénkre, a jelenlévők, szépen kihallottuk, hogy a jobb hang a jobb vonóval jött elő.
Nem egyszerű elmagyarázni a különbséget; a nyelv vergődik, - mert pont nem arra való, hogy ezekre az érzékelt eltérésekre szóalakokat találjunk - Nóri sem tudta elmondani, azt mondta, hogy simán hallani, hogy jobb, nem?,
szóval, részemről, ott volt a lényeg pontosan, mint a kábelek esetében: a felhangok 'kezelése'.
Mintha többfelé 'szálasodott' volna pl. az egyetlen megszólaltatott húr hangja. Vagy valami ilyesmi.
És ehhez képest, a jobbikhoz képest vágyódott a lemezen lévőre...
Egyáltalán nem off.