Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kábelezzünk
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 437
Re: Kábelezzünk
Mint kábelkészítőt érdekelnek a következő dolgok a vásárlók részéről.
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Ha vásárolni akartok valamit akkor az alábbiak mennyit nyomnak a latba?
- kábel (vezető) anyaga
- a szerelt kábelen lévő csatlakozók
- a szerelt kábel kivitelezési, esztétikai minősége
Mi alapján döntötök? Vannak-e alapvető elvárások, igények?
Re: Kábelezzünk
Akkor kamuzol, vagy csak nem emlékszel, ha úgy jobban tetszik.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 23:54Nem beszéltem punkokról, meg rockzenéről mostanában, sőt lehet, hogy ezen a fórumon egyáltalán általában sem.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 23:41A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 22:24
Nem figyelsz rendesen.
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Arra kérnélek, hogy kérd meg az adminokat, hogy a hazugozást és a badarságozást töröljék a szövegedből.
A figyelmetlenséged ne rajtam kérd számon.
Nos, nem nagyon tudsz nekem érdekeset mondani, de ezt az egy dolgot megjegyezten, mivel nekem is feltűnt a nick cave, let love in album remasterén, hogy ütősebb és ez a hozzászólásod ezt helyre is tette,hogy jól hallom. Mivel érdekel a stílus, így ez egy számomra értékes infó volt és egyben eldöntötte, szabad e ezekből újat venni. Ilyen fontos infót nem találok ki magamtól
Szavakon hiába lovagolunk,akkor nem hazudsz, csak nem emlékszel. Erre tőlem átírhatják, de ettőll még a két állítás üti egymást és a magad figyelmetlensége miatt ne másokon akard ezt "leverni". A badarság teljeden helytálló az én aspektusomból. Néha vannak jó köpéseid, néha meg olyat beszélsz, ami egy kezdőtől is meglepő lennr. Nyilvános fórum.ilyen, van hideg-meleg.
De akkor hazi feladat: kábel. Idegen területre tévedtem. Hangfalat építek. Mivel senki nem merte vállalni, én terveztem neg. A belső kábeligénye 5 méter és egy kicsi,jelenleg a próbára a legolcsóbb médiás madzag van előkészítve. Mi ide a megoldás,?

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Nem beszéltem punkokról, meg rockzenéről mostanában, sőt lehet, hogy ezen a fórumon egyáltalán általában sem.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 23:41A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 22:24
Nem figyelsz rendesen.
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Arra kérnélek, hogy kérd meg az adminokat, hogy a hazugozást és a badarságozást töröljék a szövegedből.
A figyelmetlenséged ne rajtam kérd számon.
Re: Kábelezzünk
A kompressziót mondtad, hogy punk és rockbandák kérik, igaz, nem tőled. Elég sokszor elhangzott, amikor a kompresszált felvételekért a nagyérdemű a hangmérnököket hibàztatta. Vagy akkor beszèltèl badarságot, vagy most hazudsz.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 22:24
Nem figyelsz rendesen.
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Egyébként, az a zenész, aki nem szól bele a késztermékbe, annyit is ér.
Nem tudom,mit kellene letölteni, nem.olvasok el mindent. De ideje lenne megértened, hogy az általad folyton hangoztatott paradoxon a legnagyobb paradoxon.
Jó szórakozást és még sok, nívós muzsikát kívánok. De hifiről, drótokról (ON) övatosan nyilatkozz
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Nem figyelsz rendesen.revox írta: ↑2025.05.27., kedd 21:16Ezt szajkózod állandóan, hogy a zenészek kérnek pl dinamikakompressziót, hogy ütősebb legyen, amikor a mundért kell védeni. Nem árt némi következetességre is figyelni, nem csak a mindegy milyen topicba, de bedobhassak legalább napi háromszor, fotókkal megspékelve egy kisregényt, marinéni éppen, hogy csuklot a szólója előttkaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 17:45Van abban némi furcsaság, amit írsz...revox írta: ↑2025.05.27., kedd 17:32
dehogy értelmes, én pl magasról lexarom. a hifi ott kezdődik, hogy a kezemben van a hanganyag. az, hogy és milyen módon került rá, nem befolyásolom. De rághatjátok ezt a gittet. Csendben jegyzem meg, Feri is elég hülye dolgokat hoz fel ezzel kapcsolatosan. Az van a lemezen, amit kér a muzsikus, de ez nem befolyásolja, hogy akkor én átalakítom a rendszerem. Az igyekszik azt lejátszani,amit a muzsikus oda álmodott és megkreált a hangmérnökkel nagy egyetértésben. Ha meg szerintem xart kreáltak, nem hallgatom,aztán annyi. Nem fogok reklamálni, max nem veszek több lemezt attól a valakitől.
ez max arra jó, hogy megsimogassátok egymás kobakját, milyen ügyesek vagytok, ha azt korábban más nem tette meg
de ebben nincs több, szerintem engedd el ezt a fonalat. drótozzatok inkább, abból sose elég![]()
A kilencvenes évek második fele óta benne voltam pár (száz?) felvételben, de nem emlékszem olyanra, hogy zenész valamiféle hangzást kért volna a kiadvány egészére vonatkoztatva... ha kérnek valamit egyáltalán, az annyi szokott lenni, hogy egy kicsit legyenek hangosabbak, meg talán egy kis reverb jó lenne - az ő szólamuknak és esetleg vágjuk ki a pici elütést...
Mindenesetre most legalább kiderült, hogy nem nagyon van fogalmad arról, hogyan készülnek a felvételek. Lehet érdemes lenne odafigyelni egy kicsit azokra, akik tudják...(nyugi, van aki majd ezen röhög,ha nem is érzed viccesnek)
Olyat biztosan nem írtam, hogy a zenész kérne valami dinamikakompressziót. Sem most, sem máskor.
Kicsit túlerőlteted ezt a kötözködést, de ha jól esik, csak nyugodtan.
A feltöltött DXD file-t ma 36-an töltötték le azóta, hogy itt megosztottam, a 44,1k-t meg 14-en. A korábbi másutt megosztottakat meg több, mint 500-an, köztük azok is, akik ott voltak a felvételen.
Úgy sejtem ez nagyobb szám, mint akik szerinted viccesnek találják, amit írsz.
Re: Kábelezzünk
Jóreggelt. Minden zenész ilyen. Epp ezért nem us értenek a hifihez, ezt egy sokolból is kihallják.chord_ írta: ↑2025.05.27., kedd 17:46Nekem nagyon tanulságos volt, amikor az egyik régi Heed napon, egy viola da gambás hölgyet elhívtunk, hogy legyen kicsi élőzene. Elkövettük azt a tréfát, hogy egy lemezt (CD-t) betettünk, és egy Bach passacaglia felvezető prelűdjét meghallgattuk, bemelegítésnek, egy 20mp-et, aztán pedig ezt:
youtu.be/PuH70Fx1TOQ
Aztán leállítottuk, és megkértük Nórit, hogy játssza el igaziban.
Zsolt arca mondjuk úgy, 'meglepett' volt.
Nóri eljátszotta. Csak úgy, kapásból, fülre, úgy, hogy nem is ismerte.
Aztán a hifisek kicsit ott beszéltük, hogy mi volt, meg mi nem, meg mentek a szokásos süket szövegeink.
Aztán nagysokára megkérdeztük Nórit, hogy szerinte?, azt mondta, soha nem felejtem el, 'hogy ti tényleg nem halljátok, hogy mi volt itt a legnagyobb különbség?', hát, mondd, mi volt, azt mondta, 'a vonó, a lemezen, az egyszerűen fantasztikus volt... ha neki egyszer ilyen vonója lehetne...'
Csak pislogtam én is.
Nem azt mondta, hogy jó volt, vagy megközelítette, vagy a tónussal mi volt, vagy hogy egyáltalán hasonlított-e a hang.
Nem.
A vonó.
Szóval, minket teljesen más érdekel, mint a zenészeket, és teljesen más, mint a többi normális embert.
Nem lehet, hogy valamit kergetünk, ami lehetséges, nem is része a zenei / felvételtechnikai folyamatnak?
De tanulságos sztori kezdő tévelygöknek ;-)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Amúgy pl a drótok terén odafigyelek (csakhogy visszatérjek a topic témályához), de nem az öntömjén-hazsonna után (100 felvétel) jutottam el oda, hogy kénytelen vagyok azt használni, amit.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 17:45Van abban némi furcsaság, amit írsz...revox írta: ↑2025.05.27., kedd 17:32dehogy értelmes, én pl magasról lexarom. a hifi ott kezdődik, hogy a kezemben van a hanganyag. az, hogy és milyen módon került rá, nem befolyásolom. De rághatjátok ezt a gittet. Csendben jegyzem meg, Feri is elég hülye dolgokat hoz fel ezzel kapcsolatosan. Az van a lemezen, amit kér a muzsikus, de ez nem befolyásolja, hogy akkor én átalakítom a rendszerem. Az igyekszik azt lejátszani,amit a muzsikus oda álmodott és megkreált a hangmérnökkel nagy egyetértésben. Ha meg szerintem xart kreáltak, nem hallgatom,aztán annyi. Nem fogok reklamálni, max nem veszek több lemezt attól a valakitől.
ez max arra jó, hogy megsimogassátok egymás kobakját, milyen ügyesek vagytok, ha azt korábban más nem tette meg
de ebben nincs több, szerintem engedd el ezt a fonalat. drótozzatok inkább, abból sose elég![]()
A kilencvenes évek második fele óta benne voltam pár (száz?) felvételben, de nem emlékszem olyanra, hogy zenész valamiféle hangzást kért volna a kiadvány egészére vonatkoztatva... ha kérnek valamit egyáltalán, az annyi szokott lenni, hogy egy kicsit legyenek hangosabbak, meg talán egy kis reverb jó lenne - az ő szólamuknak és esetleg vágjuk ki a pici elütést...
Mindenesetre most legalább kiderült, hogy nem nagyon van fogalmad arról, hogyan készülnek a felvételek. Lehet érdemes lenne odafigyelni egy kicsit azokra, akik tudják...
Javaslom e másnak is a drótjaimat? Ha úgy gondolja, tegye. Lehet élni nélkúle, de nem rosszak.
Jó e a Radnai drót. Jó. Jó e a Vz? Jó. Érdekel e a Dzsabé (na,ezt lehet nem jól.írtam). Nem, azt nem tudom bedugni tápdrótnak.
De elmesélem, miröl kellene szólnia a drótos topicnak. Akár a drótok szereléséröl is. Konkrét drótokról. Azok rendszerbeillesztéséröl. Miröl nem ( a Djabe mellett)? Pl, hogy a jó drót húlyeség. Nem az, de ezt belövi mindenki magának,hol húzzameg a határt. De az csak a jelenlévök szegénységi bizonyítványa, hogy érdemi beszélgetés nem alakul ki,mert aki nem ismeri a drótokat, csak mellébexzélni tud. Lehet egy kezemen meg tudom számolni, ki élt már együtt nevesebb kábelgyártó prémium rendszerével, de az egyel lentebbi polcosok tulajai is kevesen vannak,vagy csak nem szólalnak meg, de vélemény van, és elég hangos. De ami itt történik, sokat nem ad a drótokról senkinek. Ha egy idegen bedob egy kérdést, ami túlmutat a kácsás drótokon, nagy a csend.
Ha már ez így alakult, legalább, figyeljen a csapat, ha pl olyanok beszélnek,mint ELEX. De Zoli72(3?)-nek is nagyon földhözragadt gondolatai vannak. SM-nek is az ellenpóluson Cablesnak. Persze, ez csak ami hirtelen eszembejutott, de a semmitmondó elmélkedéssel csak telik az avx szervere...
Béke veletek, drótozatok, csak valahogy érdekesebben, mert így sokan csak a popcirnnal leülnek ude mozizni

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- tonee73
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 13171
- Csatlakozott: 2008.12.12., pén. 11:49
- Értékelés: 6192
- Tartózkodási hely: SO15 0SB
Re: Kábelezzünk
S talán tényleg nem lenne rossz visszatérni a kábelekhez, mert ez már megint erősen kezd off lenni (a topik címéhez viszonyítva).
Köszönet.
szerk.:még jó, hogy kértem.
A továbbiak az általában a hifiről topikban.
Köszönet.
szerk.:még jó, hogy kértem.


A továbbiak az általában a hifiről topikban.
Jó zenék --> Marantz CD16 --> Etalon Suprampli --> Chario Constellation Delphinus mkII
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz.Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy.
Re: Kábelezzünk
Nekem nagyon tanulságos volt, amikor az egyik régi Heed napon, egy viola da gambás hölgyet elhívtunk, hogy legyen kicsi élőzene. Elkövettük azt a tréfát, hogy egy lemezt (CD-t) betettünk, és egy Bach passacaglia felvezető prelűdjét meghallgattuk, bemelegítésnek, egy 20mp-et, aztán pedig ezt:
youtu.be/PuH70Fx1TOQ
Aztán leállítottuk, és megkértük Nórit, hogy játssza el igaziban.
Zsolt arca mondjuk úgy, 'meglepett' volt.
Nóri eljátszotta. Csak úgy, kapásból, fülre, úgy, hogy nem is ismerte.
Aztán a hifisek kicsit ott beszéltük, hogy mi volt, meg mi nem, meg mentek a szokásos süket szövegeink.
Aztán nagysokára megkérdeztük Nórit, hogy szerinte?, azt mondta, soha nem felejtem el, 'hogy ti tényleg nem halljátok, hogy mi volt itt a legnagyobb különbség?', hát, mondd, mi volt, azt mondta, 'a vonó, a lemezen, az egyszerűen fantasztikus volt... ha neki egyszer ilyen vonója lehetne...'
Csak pislogtam én is.
Nem azt mondta, hogy jó volt, vagy megközelítette, vagy a tónussal mi volt, vagy hogy egyáltalán hasonlított-e a hang.
Nem.
A vonó.
Szóval, minket teljesen más érdekel, mint a zenészeket, és teljesen más, mint a többi normális embert.
Nem lehet, hogy valamit kergetünk, ami lehetséges, nem is része a zenei / felvételtechnikai folyamatnak?
youtu.be/PuH70Fx1TOQ
Aztán leállítottuk, és megkértük Nórit, hogy játssza el igaziban.
Zsolt arca mondjuk úgy, 'meglepett' volt.
Nóri eljátszotta. Csak úgy, kapásból, fülre, úgy, hogy nem is ismerte.
Aztán a hifisek kicsit ott beszéltük, hogy mi volt, meg mi nem, meg mentek a szokásos süket szövegeink.
Aztán nagysokára megkérdeztük Nórit, hogy szerinte?, azt mondta, soha nem felejtem el, 'hogy ti tényleg nem halljátok, hogy mi volt itt a legnagyobb különbség?', hát, mondd, mi volt, azt mondta, 'a vonó, a lemezen, az egyszerűen fantasztikus volt... ha neki egyszer ilyen vonója lehetne...'
Csak pislogtam én is.
Nem azt mondta, hogy jó volt, vagy megközelítette, vagy a tónussal mi volt, vagy hogy egyáltalán hasonlított-e a hang.
Nem.
A vonó.
Szóval, minket teljesen más érdekel, mint a zenészeket, és teljesen más, mint a többi normális embert.
Nem lehet, hogy valamit kergetünk, ami lehetséges, nem is része a zenei / felvételtechnikai folyamatnak?
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
Van abban némi furcsaság, amit írsz...revox írta: ↑2025.05.27., kedd 17:32dehogy értelmes, én pl magasról lexarom. a hifi ott kezdődik, hogy a kezemben van a hanganyag. az, hogy és milyen módon került rá, nem befolyásolom. De rághatjátok ezt a gittet. Csendben jegyzem meg, Feri is elég hülye dolgokat hoz fel ezzel kapcsolatosan. Az van a lemezen, amit kér a muzsikus, de ez nem befolyásolja, hogy akkor én átalakítom a rendszerem. Az igyekszik azt lejátszani,amit a muzsikus oda álmodott és megkreált a hangmérnökkel nagy egyetértésben. Ha meg szerintem xart kreáltak, nem hallgatom,aztán annyi. Nem fogok reklamálni, max nem veszek több lemezt attól a valakitől.
ez max arra jó, hogy megsimogassátok egymás kobakját, milyen ügyesek vagytok, ha azt korábban más nem tette meg
de ebben nincs több, szerintem engedd el ezt a fonalat. drótozzatok inkább, abból sose elég![]()
A kilencvenes évek második fele óta benne voltam pár (száz?) felvételben, de nem emlékszem olyanra, hogy zenész valamiféle hangzást kért volna a kiadvány egészére vonatkoztatva... ha kérnek valamit egyáltalán, az annyi szokott lenni, hogy egy kicsit legyenek hangosabbak, meg talán egy kis reverb jó lenne - az ő szólamuknak és esetleg vágjuk ki a pici elütést...
Mindenesetre most legalább kiderült, hogy nem nagyon van fogalmad arról, hogyan készülnek a felvételek. Lehet érdemes lenne odafigyelni egy kicsit azokra, akik tudják...
- Luxor Audio
- Otthon vagyok
- Hozzászólások: 15713
- Csatlakozott: 2003.03.27., csüt. 22:09
- Értékelés: 10997
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Kábelezzünk
Nem akarok a bennfentesség kétes fénycsóvájában csillogni, de annyit elkotyogok, hogy a muzsikusok többsége semmit nem szokott kérni a hangászoktól, max annyit, hogy ne rakjuk a mikrofont a kotta elé és a saját játéka jól értelmezhető módon kerüljön az anyagra, esetleg ha nagyon mellényúlt, akkor lécci, vegyük újra.
A hifisták egy része (?) tudja (?), neki milyen hangzás tetszik, számukra az lesz a JÓ hang. Másoknak meg nem az és itt a lényeg, nincs univerzálisan JÓ HANG. Nekem speciel nincs konkrét hangzásideálom (minden tanárom és mérvadó szakember eltanácsolt tőle), mert szerintem ez a lovon fordítva ülés esete. Szemlélőként egy festménytől sem várom el, százalékosan mennyi bíbor pingment legyen rajta, ezt az alkotóra bízom. A JÓ fotó sincs definiálva annak dacára, hogy a hangfelvétel készítésnél sokkal régebbi, több száz (na jó, csak 199) éve létező ágazat.SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 15:07Akartam is kérdezni most Fapacit, hogy ha szegény júzer nem tudja mi a jó hang, ő mint "alkotó" tudja? Egyrészről honnan tudja? :) Ha tudja hogy nem jó amit alkot, akkor minek csinálja? Ha meg úgy tudja hogy jó, akkor mi miért ne akarnák meghallani, hogy az....? :)
A hangfelvételekkel kapcsolatos kérdésedre azt tudom válaszolni, hogy szakmai beszélgetések, projektindító egyeztetések közben nem nagyon szokott a JÓ jelző elhangzani, helyette vannak konkrét paraméterek, kijelölt célok, felismert problémák, jó esetben megoldási javaslatok is. Az a néhány tucat előadó, zeneszerző, muzsikus, akikkel volt szerencsém dolgozni, soha egyszer sem említették az itt sokszor citált természetes hangzást, mert az ő szempontjaik szerint ez értelmezhetetlen. (Ahogy egy terem akusztikáját JÓnak nevezni szintén értelmetlen a konkrét funkció és a célok megnevezése nélkül.) És ha náluk ez nem szerepel a hangfelvétel céljai között, akkor jönnek elő Kaef iménti gondolatai, hogy otthoni zenehallgatás közben van-e értelme ezt a bizonyos természetességet hajkurászni, vitákban érvként alkalmazni.
Míg ezt leírtam, sok béna hasonlat jutott eszembe a hasonlóan értelmetlen célkitűzésekről, de inkább nem írom le őket, már így is túldumáltam a kérdést.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Luxor Audio 2025.05.27., kedd 17:53-kor.
Re: Kábelezzünk
dehogy értelmes, én pl magasról lexarom. a hifi ott kezdődik, hogy a kezemben van a hanganyag. az, hogy és milyen módon került rá, nem befolyásolom. De rághatjátok ezt a gittet. Csendben jegyzem meg, Feri is elég hülye dolgokat hoz fel ezzel kapcsolatosan. Az van a lemezen, amit kér a muzsikus, de ez nem befolyásolja, hogy akkor én átalakítom a rendszerem. Az igyekszik azt lejátszani,amit a muzsikus oda álmodott és megkreált a hangmérnökkel nagy egyetértésben. Ha meg szerintem xart kreáltak, nem hallgatom,aztán annyi. Nem fogok reklamálni, max nem veszek több lemezt attól a valakitől.
ez max arra jó, hogy megsimogassátok egymás kobakját, milyen ügyesek vagytok, ha azt korábban más nem tette meg
de ebben nincs több, szerintem engedd el ezt a fonalat. drótozzatok inkább, abból sose elég

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Nagyon is értelmes, sőt, igen lényeges szerintem.
Az egész hobbink / szenvedélyünk alapjait érinti.
Blog: Komoly Zenei Ajánló
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Pro-Ject RS2-T - Gustard A26 - Heed Nexus - Spendor SP1 - Radnai kábelek
Re: Kábelezzünk
és teljesen értelmetlen
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Az alkotók szempontjából teljesen mást jelent a jó hang(zás), a jó felvétel vagy akár a jó koncert hang, mint amit audiofilként elvárunk, ráadásul ez akár műfajonként is változhat.SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 15:07Nekem is kb ez jön le. Akartam is kérdezni most Fapacit, hogy ha szegény júzer nem tudja mi a jó hang, ő mint "alkotó" tudja? Egyrészről honnan tudja? :) Ha tudja hogy nem jó amit alkot, akkor minek csinálja? Ha meg úgy tudja hogy jó, akkor mi miért ne akarnák meghallani, hogy az....? :)Rock60 írta: ↑2025.05.27., kedd 14:49Rendszeresen visszatérő téma, hogy az " alkotók " olyan felfogás szerint készítik a felvételeket, amibe kódolva van - tisztelet a kivételnek - hogy nem lehet jó.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:02
Nem irtam, hogy ne akarja az ember azt meghallani, amiket csak szeretne.
A magyarázatom arra vonatkozott, hogy ha az alkotók nem találták az általunk keresett jellemzőket fontosnak, és nem törődtek velük érdemben, úgy ahogy mi ezt szeretnénk, akkor érdemes-e ezeket, mint a zene szövedékének részeit keresni?
Ennek ellenére érdemes a szövedékek maradványát keresni, bízva benne, hogy végre az " alkotók " is kihúzzák egyszer a fejüket a keverőpultból, hogy észrevegyék, mik is lennének az elvárások.
/ Tudom, tudom, a hifista elvárása az smafu, bezzeg a strandhangszóró, meg az Iphon a fülessel, az a mérce.../
Most ilyen bizonytalanságba hogyan vegyek lemezeket? Vagy hogyan highyem el Chordnak a lemezmagasztalásait? Meg hogy hallja velük hohy jó a Vz vagy rossz? Mivel ez kábeles hely....
Ez egy nagyon messzire vezető téma.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6178
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1196
Re: Kábelezzünk
SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 15:07Elnézést! Luxor Audiót.... És nem Fapacit...Rock60 írta: ↑2025.05.27., kedd 14:49kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:02
Nem irtam, hogy ne akarja az ember azt meghallani, amiket csak szeretne.
A magyarázatom arra vonatkozott, hogy ha az alkotók nem találták az általunk keresett jellemzőket fontosnak, és nem törődtek velük érdemben, úgy ahogy mi ezt szeretnénk, akkor érdemes-e ezeket, mint a zene szövedékének részeit keresni?
Nekem is kb ez jön le. Akartam is kérdezni most Fapacit, hogy ha szegény júzer nem tudja mi a jó hang, ő mint "alkotó" tudja? Egyrészről honnan tudja? :) Ha tudja hogy nem jó amit alkot, akkor minek csinálja? Ha meg úgy tudja hogy jó, akkor mi miért ne akarnák meghallani, hogy az....? :)
Most ilyen bizonytalanságba hogyan vegyek lemezeket? Vagy hogyan highyem el Chordnak a lemezmagasztalásait? Meg hogy hallja velük hohy jó a Vz vagy rossz? Mivel ez kábeles hely....
Re: Kábelezzünk
Kondo (AN.JP) QSSC (AN-V) 1976Rock60 írta: ↑2025.05.23., pén. 08:15Egyébként már 35 éve sem volt igaz, hogy mindegy, milyen a kábel.SoundMania írta: ↑2025.05.10., szomb. 11:52
Ez lenne a jó, persze! 35 éve, meg akkori készülékekkel, meg kábelekkel még nekem is ez volt a véleményem. Neked is van még ennyi időd rájönni? :) Vagy inkább elhiszed amit mondasz? :)
1990 ?
Már bőven a VdH MC Silver interconnectem volt, az összes előtte lévő VdH lépcsőt végigjárva, nem sokkal később meg lett a Vz is...
Mondta persze a Heed főnök, mikor meséltem róluk, hogy azok sem jobbak, legfeljebb " másabbak ", mint bármelyik másik kábel - mint például ez itt - és flegmán belerúgott a sarokban heverő 1500 forintos drótba...
![]()
van lemaradás itt-ott, ami a kábelek fontosságát, vagy nem fontosságát jelenti... De a Csengetett Mylordban néztem, hogy a telefonzsinór meg van tekerve (fonva) (nem olvastam el az elmúlt napok történéseit, csak lapozgatom, de ezen megakadt a szemem)
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kábelezzünk
Valószínűleg egy másik topikban, de szívesen meghallgatnám a konkrét kifogásokat egy-egy felvétel kapcsán és persze úgy általában is.Rock60 írta: ↑2025.05.27., kedd 14:49Rendszeresen visszatérő téma, hogy az " alkotók " olyan felfogás szerint készítik a felvételeket, amibe kódolva van - tisztelet a kivételnek - hogy nem lehet jó.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:02
Nem irtam, hogy ne akarja az ember azt meghallani, amiket csak szeretne.
A magyarázatom arra vonatkozott, hogy ha az alkotók nem találták az általunk keresett jellemzőket fontosnak, és nem törődtek velük érdemben, úgy ahogy mi ezt szeretnénk, akkor érdemes-e ezeket, mint a zene szövedékének részeit keresni?
Ennek ellenére érdemes a szövedékek maradványát keresni, bízva benne, hogy végre az " alkotók " is kihúzzák egyszer a fejüket a keverőpultból, hogy észrevegyék, mik is lennének az elvárások.
/ Tudom, tudom, a hifista elvárása az smafu, bezzeg a strandhangszóró, meg az Iphon a fülessel, az a mérce.../
- Miért van kódolva, hogy nem lehet jó? Mnden műfajban így van?
- Mi kell ahhoz, hogy jó legyen?
- Merre találhatóak azok az elvárások, amit észre kellene venniük?
- Mik a "smafu" hifista elvárások?
Ha valaki kiváncsi rá, lehet rászánom az időt és a pár hete egy kertben felvett szóló vibrafon felvételünket "remaszterelem" egy kicsit, hogy modernebb hangzású legyen, össze lehetne hasonlítani az eredetivel.
Akit érdekel a szabadtéri nem közelmikrofonozott felvétel, innen le tudja tölteni az eredeti 352,8 kHz/24 bites filet:
https://we.tl/t-MjO99gAze0
Innen pedig a 44,1k/16 bitre konvertált verziót:
https://we.tl/t-MBjoLwPG4q
Egyikben sem volt semmilyen utómunka, mégcsak a hangosságon sem változtattunk.
Szerintem kábelteszteléshez is jól használható a felvétel, mert tele van finom, hosszan zengő felharmonikusokkal, amik keverednek a szabadtéri környezet természetes zajaival, így a jó rendszerben meggyőző valós tér jelenik meg, a kapott hangnak szépe le kell válnia a hangsugárzókról, ha minden rendben van.
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2816
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 437
Re: Kábelezzünk
Így igaz, ami a kottát illeti. És amin a zeneszerző meghatározza/hatja az előadás módját( dinamikáját). Hiszen el lehet játszani egy művet egy hangerőn is. És itt lép be a buliba a zenész illetve a karmester aki életre kelti a papírra vetett hangjegyeket nekünk a hallgatóságnak. Nem véletlenül vannak ezen szakmákban kiemelkedő művészek, akik egyéni előadásmódjukkal tűnnek ki.
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6178
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1196
Re: Kábelezzünk
Nekem is kb ez jön le. Akartam is kérdezni most Fapacit, hogy ha szegény júzer nem tudja mi a jó hang, ő mint "alkotó" tudja? Egyrészről honnan tudja? :) Ha tudja hogy nem jó amit alkot, akkor minek csinálja? Ha meg úgy tudja hogy jó, akkor mi miért ne akarnák meghallani, hogy az....? :)Rock60 írta: ↑2025.05.27., kedd 14:49Rendszeresen visszatérő téma, hogy az " alkotók " olyan felfogás szerint készítik a felvételeket, amibe kódolva van - tisztelet a kivételnek - hogy nem lehet jó.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:02
Nem irtam, hogy ne akarja az ember azt meghallani, amiket csak szeretne.
A magyarázatom arra vonatkozott, hogy ha az alkotók nem találták az általunk keresett jellemzőket fontosnak, és nem törődtek velük érdemben, úgy ahogy mi ezt szeretnénk, akkor érdemes-e ezeket, mint a zene szövedékének részeit keresni?
Ennek ellenére érdemes a szövedékek maradványát keresni, bízva benne, hogy végre az " alkotók " is kihúzzák egyszer a fejüket a keverőpultból, hogy észrevegyék, mik is lennének az elvárások.
/ Tudom, tudom, a hifista elvárása az smafu, bezzeg a strandhangszóró, meg az Iphon a fülessel, az a mérce.../
Most ilyen bizonytalanságba hogyan vegyek lemezeket? Vagy hogyan highyem el Chordnak a lemezmagasztalásait? Meg hogy hallja velük hohy jó a Vz vagy rossz? Mivel ez kábeles hely....
Re: Kábelezzünk
Rendszeresen visszatérő téma, hogy az " alkotók " olyan felfogás szerint készítik a felvételeket, amibe kódolva van - tisztelet a kivételnek - hogy nem lehet jó.kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:02
Nem irtam, hogy ne akarja az ember azt meghallani, amiket csak szeretne.
A magyarázatom arra vonatkozott, hogy ha az alkotók nem találták az általunk keresett jellemzőket fontosnak, és nem törődtek velük érdemben, úgy ahogy mi ezt szeretnénk, akkor érdemes-e ezeket, mint a zene szövedékének részeit keresni?
Ennek ellenére érdemes a szövedékek maradványát keresni, bízva benne, hogy végre az " alkotók " is kihúzzák egyszer a fejüket a keverőpultból, hogy észrevegyék, mik is lennének az elvárások.
/ Tudom, tudom, a hifista elvárása az smafu, bezzeg a strandhangszóró, meg az Iphon a fülessel, az a mérce.../
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6178
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1196
Re: Kábelezzünk
Sajnos nekem ilyen jó koncerttermek nem jutnak. Amikor felvetettem, hogy a Zegi zsinagógában nem kellene koncerteket rendezni, a zenekarvezető azt mondta hogy a legjobb akusztikájú az országban és ez amúgyis szubjektív. :)juliush írta: ↑2025.05.27., kedd 13:44Nagyon jó a példa, leginkább arra, hogy rámutasson, mennyire különbözik a véleményünk!SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 12:57Én meg csak azt mondom, hogy ezek csak azért fontosak, mert úgyis ott vannak a felvételen és minél több mindent meghallunk annál természetesebbé válik a hangzás. Persze csak ha ez jól csináljuk...
És lehet rossz példa, de a koncerten a hátsó sarokban nincs más, csak azt látom/hallom hogy az énekes szájából különféle hangok jönnek ki, a 10.sorban ülve már értem is a szöveg egy részét, a 3.-ban már a nagyját, otthon a teljes szöveget. És az erre való vágy szerintem nem feltétlenül rossz dolog.
Persze van aki 50 évvel hátrébb tart és elég a ritmus a dallam a harmonia....
Azokat a darabokat, melyekre hivatkozol sok-sok éve szerezték zeneszerzők, az akkori sokkal kuszább akusztikai (és tegyük hozzá hallgatói attitűdbéli - lásd, előadás közbeni társasági élet, dumcsi!) körülmények közötti előadások számára.
A mai koncerttermek már sokkal fejlettebbek, akusztikailag testre szabhatók, és az artikuláció tisztasága, érthetősége, legyen szó emberi vagy hangszerhangokról közel sem olyan katasztrófálisak, mint állítottad. Legalábbis azokban az intézményekben, amelyekbe én járok rendszeresen.
Ugyanakkor a felvételeken az a természetességet mellőző gyakorlat dívik, hogy az énekesek, zenészek mikrofonokba játszanak, énekelnek, melyek jeleiből a hangmérnök állítja elő keveréssel a médiumon terjesztendő végső hangzást. Ami a fentiek miatt már nem természetes, ha az élő koncerteken uralkodó körülményeket tekintjük természetesnek.
Tehát bármilyen paradoxnak tűnik is, de az otthoni rendszer és főleg környezet a maga tökéletlen akusztikájával, picit "összemosó" hatásával a sok-sok koncertélményen nevelkedett befogadót közelebb viheti a "természetes" élményhez, mint az ilyen tapasztalatok hiányában a zenéket valamilyen technológiai közvetítéssel befogadó és megismerő egyént, akinek nem marad más fogódzkodó, mint a másik felvétel, meg a másik rendszer.
De mondjuk amikor Pitti Katalin ott áll melletted a templomban és énekel..... Nem rossz, na! Még ma sem...
Re: Kábelezzünk
Nagyon jó a példa, leginkább arra, hogy rámutasson, mennyire különbözik a véleményünk!SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 12:57Én meg csak azt mondom, hogy ezek csak azért fontosak, mert úgyis ott vannak a felvételen és minél több mindent meghallunk annál természetesebbé válik a hangzás. Persze csak ha ez jól csináljuk...
És lehet rossz példa, de a koncerten a hátsó sarokban nincs más, csak azt látom/hallom hogy az énekes szájából különféle hangok jönnek ki, a 10.sorban ülve már értem is a szöveg egy részét, a 3.-ban már a nagyját, otthon a teljes szöveget. És az erre való vágy szerintem nem feltétlenül rossz dolog.
Persze van aki 50 évvel hátrébb tart és elég a ritmus a dallam a harmonia....
Azokat a darabokat, melyekre hivatkozol sok-sok éve szerezték zeneszerzők, az akkori sokkal kuszább akusztikai (és tegyük hozzá hallgatói attitűdbéli - lásd, előadás közbeni társasági élet, dumcsi!) körülmények közötti előadások számára.
A mai koncerttermek már sokkal fejlettebbek, akusztikailag testre szabhatók, és az artikuláció tisztasága, érthetősége, legyen szó emberi vagy hangszerhangokról közel sem olyan katasztrófálisak, mint állítottad. Legalábbis azokban az intézményekben, amelyekbe én járok rendszeresen.
Ugyanakkor a felvételeken az a természetességet mellőző gyakorlat dívik, hogy az énekesek, zenészek mikrofonokba játszanak, énekelnek, melyek jeleiből a hangmérnök állítja elő keveréssel a médiumon terjesztendő végső hangzást. Ami a fentiek miatt már nem természetes, ha az élő koncerteken uralkodó körülményeket tekintjük természetesnek.
Tehát bármilyen paradoxnak tűnik is, de az otthoni rendszer és főleg környezet a maga tökéletlen akusztikájával, picit "összemosó" hatásával a sok-sok koncertélményen nevelkedett befogadót közelebb viheti a "természetes" élményhez, mint az ilyen tapasztalatok hiányában a zenéket valamilyen technológiai közvetítéssel befogadó és megismerő egyént, akinek nem marad más fogódzkodó, mint a másik felvétel, meg a másik rendszer.
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
- SoundMania
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6178
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1196
Re: Kábelezzünk
Én meg csak azt mondom, hogy ezek csak azért fontosak, mert úgyis ott vannak a felvételen és minél több mindent meghallunk annál természetesebbé válik a hangzás. Persze csak ha ez jól csináljuk...kaef2 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:02Nem irtam, hogy ne akarja az ember azt meghallani, amiket csak szeretne.SoundMania írta: ↑2025.05.27., kedd 10:54Nézetem szerint ezek amiket írsz, még ha nem is cél, de ott vannak(!) a felvételeken jó esetben. Ezért szerintem nem túlzott elvárás, hogy ezeket meg is halljuk, ha a rendszer engedi. És szerintem amív ezeket nem hallod meg, addig sok mindent nem hallasz még. Hogy kinek hol van ennek a határa, nincs közöm. (mindenki úgy élvez....) A baj akkor van, ha elkezdik várni "másoktól" is, hogy ne is törekedjen ezeket meghallani, olyan rendszert összerakni amiken ezek meg is hallhatóak. Főleg ha örömet okoz.
A magyarázatom arra vonatkozott, hogy ha az alkotók nem találták az általunk keresett jellemzőket fontosnak, és nem törődtek velük érdemben, úgy ahogy mi ezt szeretnénk, akkor érdemes-e ezeket, mint a zene szövedékének részeit keresni?
Szerintem nem, de ez csak rám vonatkozik, nem kell természetesen egyetérteni velem.![]()
És lehet rossz példa, de a koncerten a hátsó sarokban nincs más, csak azt látom/hallom hogy az énekes szájából különféle hangok jönnek ki, a 10.sorban ülve már értem is a szöveg egy részét, a 3.-ban már a nagyját, otthon a teljes szöveget. És az erre való vágy szerintem nem feltétlenül rossz dolog.
Persze van aki 50 évvel hátrébb tart és elég a ritmus a dallam a harmonia....
Re: Kábelezzünk
Ha kiírtják az adminok a zene értelmezésével, és hifi rendszerben történő hallgatásával kapcsolatos hsz-eket, akkor maradhat az, hogy miképpen kell egy rca - xlr kábelt megforrasztani, hogy kell-e árnyékolás egy kábelre, stb, stb. Ami nem baj persze.istvan01 írta: ↑2025.05.27., kedd 12:34Ez egy kábeles topic lenne?
Hetek, hónapok óta szó sincs a kábelekről, vagy ha igen, arról az egyről ami überf@a, de mihez képest? Egy ízléshez, rendszerhez, elváráshoz, hozzá szokáshoz.
A zene tartalmi és hangzás értelmezése folyik már réges-rég óta. Amihez a kábel egy kis százalékban meghatározó elem, viszont ebben minden hozzászóló érteni véli tudását, tapasztalatát, mert olyan sok(?) kábelt ki tudott már próbálni, és ebből egyenesen következik a tudása.
Azonban, ahogy megjelenik valamiféle értékitélet (ki kit vert le, például), vagy vélemény, egyáltalán nem baj, ha kontextusba kerülnek a vélemények és látjuk ki mit gondol a zenehallgatásról és a számára megfelelő minőség mibenlétéről.
Nekem nincs bajom ezzel, de majd az adminok eldöntik, nekik van-e bajuk. Úgyis leginkább az számít.