Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

emlékeid az éterben :D avagy az internet nem felejt :D 10 éve is voltak már hülyék :D :kapdelm:


youtu.be/-auzShaM7lc
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.05.14., szer. 09:21
revox írta:
2025.05.14., szer. 08:54
Vinkler írta:
2025.05.14., szer. 07:37


Szerinted miért van 105 di2 szettem?! :smile54:
;peace;
nem tudom,ez mennyire tudatos részükről,azt tudom,részemről az ultegra az volt :rolleyes: persze,nem párhuzamot vonok (csak kicsit), csak érdekelne a miért, de ahhoz lusta voltam, hogy olvasgassam a kommenteket, főleg,hogy ott is a kollektív bölcsesség oszt, nem aki hajtotta.
Nem is az a lényeg, én is csak viccnek szántam, nyilván nem ezért vettem, versenyezni sem szeretnék már. Viszont ez a 105 di2 baromira jól sikerült. Annyira közel van az Ultegrához, hogy szinte észrevehetetlen. Én Ultegrát szerettem volna, de végül ezt dobta a gép, nem bántam meg.
Ok a láncrohadás az gáz, az még lejjebb sem lenne méltó, a tárcsa sem a legélesebb kés, bár használható még az én súlyommal is. Szóval ezeket leszámítva hibátlan szett. Picivel nehezebb, picivel lassabban működik, bár szerintem kb mindkettő tökmindegy. Amit nem tudok, hogy a felületkezelése milyen az Ultegrának és a Darának. A 105-ösre, ha csak erősebben nézel már karcolódik. :D
Valamikor a DA-val szemben döntötem az Ultegra mellett, de olyan hülye elméleteim vannak,amit ma már visszafogottabban kommunikálok, bár azok valós tapasztalaton alapulnak/tak :D

ugyanígy vagyok a gumi témában is. De azt azért leírom, hogy defektlötty valóban van mindenhez, sőt,amikor a szingók kezdtek újra elterjedni és képbekerültek a defektfolyadékok, nálunk volt,aki a sima clincheres rendszerbe is öntött a belsőbe. Végülis, anyagát tekintve semmi eltérés a szingóhoz képest, csak a kivitelben. De én a szingóba se tettem soha. Ritkán volt defektem, de pl amikor az elsőmet eldurrantottam az olimposzról lefele a kötengerbe beleszáguldva, az utolsó 5-6 kilit már teljesen leengedve tettem meg, a szingó kibírja a felni sérülése nélkül és le nem fordul a felniről. De szingó is van nálam egy nagyon kicsire összehajtható,ami elfér a hátsó zsebben, ha nagy a baj, letépem ami fent van (ehhez azért van nálam egy feszítő,mert nem egyszerű picér kézzel), ezt meg felhúzom, hazáig kibírja.
A löttyöt egyszer öntöttem bele egy ominózis,téli tároláskor összeragadt latexes Vittoria gumiba (latex betegség). A defektet (a belső anyagában likacsosodott el), kis ideig megfogta, de 10 kili után megadta magát, cserébe lenullázta a szelephosszabbítómat, olyan jól tömítette azt is :D Ekkor hoztam meg azt a döntést, hogy nem foglalkozok semmivel,ami elvielg "better", mert több szívás van vele,mint haszon.
De pl Valter mesélte,hogy versenyen defektet kapott (ez már tubeless). Ezerfele priccolta a löttyöt, amikor rászóltak,hogy cseréljen már kereket (jumbo/ talán giro). Aztán nem tette. Szakasz után mutatta a többieknek, hogy még mindig ott van a 8 bar a gumiban, mint paráztak :D Na,neki ez jól jött, de nem Ő takarítja utána a bringát :D

lehet ódivatú vagyok,de sok új vonatra nem szálltam fel. Szerintem már nem változom :D De érdemes az egyszerű és működő megoldásokat keresni
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13948
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8887
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.05.14., szer. 08:54
Vinkler írta:
2025.05.14., szer. 07:37
revox írta:
2025.05.14., szer. 07:24
Screenshot_20250514_072216_Lite.jpg
Szerinted miért van 105 di2 szettem?! :smile54:
;peace;
nem tudom,ez mennyire tudatos részükről,azt tudom,részemről az ultegra az volt :rolleyes: persze,nem párhuzamot vonok (csak kicsit), csak érdekelne a miért, de ahhoz lusta voltam, hogy olvasgassam a kommenteket, főleg,hogy ott is a kollektív bölcsesség oszt, nem aki hajtotta.
Nem is az a lényeg, én is csak viccnek szántam, nyilván nem ezért vettem, versenyezni sem szeretnék már. Viszont ez a 105 di2 baromira jól sikerült. Annyira közel van az Ultegrához, hogy szinte észrevehetetlen. Én Ultegrát szerettem volna, de végül ezt dobta a gép, nem bántam meg.
Ok a láncrohadás az gáz, az még lejjebb sem lenne méltó, a tárcsa sem a legélesebb kés, bár használható még az én súlyommal is. Szóval ezeket leszámítva hibátlan szett. Picivel nehezebb, picivel lassabban működik, bár szerintem kb mindkettő tökmindegy. Amit nem tudok, hogy a felületkezelése milyen az Ultegrának és a Darának. A 105-ösre, ha csak erősebben nézel már karcolódik. :D
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2025.05.14., szer. 07:37
revox írta:
2025.05.14., szer. 07:24
Screenshot_20250514_072216_Lite.jpg
Szerinted miért van 105 di2 szettem?! :smile54:
;peace;
nem tudom,ez mennyire tudatos részükről,azt tudom,részemről az ultegra az volt :rolleyes: persze,nem párhuzamot vonok (csak kicsit), csak érdekelne a miért, de ahhoz lusta voltam, hogy olvasgassam a kommenteket, főleg,hogy ott is a kollektív bölcsesség oszt, nem aki hajtotta.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6111
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7520
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

trane írta:
2025.05.14., szer. 07:35
Vinkler írta:
2025.05.13., kedd 22:26
Igen, bármennyire nem szeretem a Conti gumikat, mások is a hagyományosból a Contit ajánlották.
Én persze kitaláltam magamnak mást (csakazértis), aztán meglátjuk. :D ...
mivel a könyékemen a Vittoria volt elérhető, azt használtam egy darabig, aztán egy 'új' bringám Contikkal jött. az első lejtő után azt mondtam, itt a vége (számomra) :rolleyes: > annyival jobban tartották az úton a bringát a kanyarokban a Contik, hogy nem kellett sehol fékeznem a popsi kicsúsz(kál)ása miatt ;peace;
Ez mikor volt és melyik Vittoria pontosan?
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13948
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8887
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.05.13., kedd 22:58
Vinkler írta:
2025.05.13., kedd 22:41
pärt írta:
2025.05.13., kedd 19:15

Most hibrid rendszer lett belőle: TL külső, latex belsővel.
Ebben a felállásban mi értelme a TL külsőnek? Nehéz és drága. gondolkodik.gif
Az az értelme, hogy nem kínlódok tovább a TL-el, viszont még teljesen jó külsők, minek kukáznám? Amíg van bennük élet, használom.
Egyébként pár tíz gramm plusz egy mezei, nem TL külsőhöz képest. Én ugyan meg nem érzem.
Értem, ez más aspektusba helyezi. Mondjuk az a pár tíz gramm, ahogy nézegettem olyan 50-100g általában. Persze az sem ördögtől való, de pont egy nehéz belső. A másik, meg a kb 50-10k felár feleslegesen.
Tudom ezek mind apróságok, de ezekből a részletekből áll össze az egész.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13948
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8887
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2025.05.14., szer. 07:24
Screenshot_20250514_072216_Lite.jpg
Szerinted miért van 105 di2 szettem?! :smile54:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
trane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2872

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

Vinkler írta:
2025.05.13., kedd 22:26
Igen, bármennyire nem szeretem a Conti gumikat, mások is a hagyományosból a Contit ajánlották.
Én persze kitaláltam magamnak mást (csakazértis), aztán meglátjuk. :D ...
mivel a könyékemen a Vittoria volt elérhető, azt használtam egy darabig, aztán egy 'új' bringám Contikkal jött. az első lejtő után azt mondtam, itt a vége (számomra) :rolleyes: > annyival jobban tartották az úton a bringát a kanyarokban a Contik, hogy nem kellett sehol fékeznem a popsi kicsúsz(kál)ása miatt ;peace;

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13760
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4315
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Screenshot_20250514_072216_Lite.jpg
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2025.05.13., kedd 22:41
pärt írta:
2025.05.13., kedd 19:15

Most hibrid rendszer lett belőle: TL külső, latex belsővel.
Ebben a felállásban mi értelme a TL külsőnek? Nehéz és drága. gondolkodik.gif
Az az értelme, hogy nem kínlódok tovább a TL-el, viszont még teljesen jó külsők, minek kukáznám? Amíg van bennük élet, használom.
Egyébként pár tíz gramm plusz egy mezei, nem TL külsőhöz képest. Én ugyan meg nem érzem.

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13948
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8887
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2025.05.13., kedd 19:15

Most hibrid rendszer lett belőle: TL külső, latex belsővel.
Ebben a felállásban mi értelme a TL külsőnek? Nehéz és drága. gondolkodik.gif
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13948
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8887
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

asebestyen írta:
2025.05.13., kedd 22:34
Vinkler írta:
2025.05.13., kedd 22:26
Igen, bármennyire nem szeretem a Conti gumikat, mások is a hagyományosból a Contit ajánlották.
Én persze kitaláltam magamnak mást (csakazértis), aztán meglátjuk. :D

Belsőből meg ki fogok próbálni tpu-t is, aztán meglátjuk. ;peace;
Szerencséd van, TPU-ba való tej is van már. :D
Sőt, van slime-os belső is! :smile29:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6111
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7520
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Vinkler írta:
2025.05.13., kedd 22:26
Igen, bármennyire nem szeretem a Conti gumikat, mások is a hagyományosból a Contit ajánlották.
Én persze kitaláltam magamnak mást (csakazértis), aztán meglátjuk. :D

Belsőből meg ki fogok próbálni tpu-t is, aztán meglátjuk. ;peace;
Szerencséd van, TPU-ba való tej is van már. :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Jó kis oldal - ha esetleg valaki nem ismeri:
https://www.bicyclerollingresistance.com/

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13948
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8887
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Igen, bármennyire nem szeretem a Conti gumikat, mások is a hagyományosból a Contit ajánlották.
Én persze kitaláltam magamnak mást (csakazértis), aztán meglátjuk. :D

Belsőből meg ki fogok próbálni tpu-t is, aztán meglátjuk. ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5682
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3517

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Én nem nagyon agyaltam túl a dolgokat. Nekem bevált a belső+GP5000 kombó. Semmi negatív tapasztalat. Persze ha mennék mással,lehet ( biztosan) mennék ennél jobbal is, de ez már nem fog kiderülni :D
Még kiegészíteném annyival,hogy ahol én megyek és amennyit megyek, oda ez megfelelő.

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6111
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7520
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

pärt írta:
2025.05.13., kedd 21:51
asebestyen írta:
2025.05.13., kedd 21:26
Hú srácok... :rolleyes: :smile29: :D
Élég tág teret engedsz a találgatásoknak a véleményeddel kapcsolatban, úgyhogy ezt megerősítésnek vesszük. :P
Jól teszitek! :smile53: :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

asebestyen írta:
2025.05.13., kedd 21:26
Hú srácok... :rolleyes: :smile29: :D
Élég tág teret engedsz a találgatásoknak a véleményeddel kapcsolatban, úgyhogy ezt megerősítésnek vesszük. :P

Avatar
trane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2872

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

hát nemtom gondolkodik.gif , én a nem-volt-más-mint-szingó-korszak(om) után nagyjából 1989 óta használok sima-belsős, az utóbbi ~10 évben Conti 4000 és 5000 külső-kombinációkat, és sem a gyorsítási problémákat, sem az egyéb lent felsorolt, pl. eresztési hiátusokat nem érzékel(t)em... :yingyang: . node nem lehet mindenki profi :kiss:

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6111
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7520
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Hú srácok... :rolleyes: :smile29: :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Annyival még árnyalnám a leírtakat, hogy a gumik - külsők, belsők egyaránt - a legkevésbé konzisztensek a bringaalkatrészek közt. Ez igaz méretre, anyagminőségre egyaránt. Az első latexbelsőim pl. sokkal tovább bírták, mint az ugyanolyan márkájú utódjuk. De a TPU belsők kapcsán is egy-egy márkánál szélsőségesen eltérő véleményeket osztanak mega a felhasználók. Tubeless-el kapcsolatos negatív tapasztalatok jó része is szerintem annak tudható be, hogy nagyjából szerencsejáték, hogy az adott felni/külső kombó működik-e. Elég ha a kerületben 2mm eltérés van - az csak 0,1% - és azonnal a lehetetlenhez fog közelíteni a felrakás egy nem egymásnak teremtett páros esetén. Én is láttam sok videót, ahol szerszám nélkül pattintják fel a TL külsőt. Nálám ez a rózsaszín álom kategória volt. Anyagminőséggel is lehetnek gondok. A vásárlói visszajelzések nagyon durván szórnak ugyanazon típusnál, pl. elég sokan tapasztalták meg ugyanazt mint én, hogy porózus az oldalfal, futófelület. Gondolom, a pórul jártak egy rosszabb szériát fogtak ki.

Ja, a hookless pedig az, amit már meg sem próbálok megérteni, hogy ugyan miféle előnye lehet. Nyilván reménytelenül boomer vagyok, de az nálam már a nigériai csalás szintjén van.

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2077
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1249
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Ezer bocsánat, valamit elszúrtam a spoiler-rel, már nem tudom javítani. :smile53:

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2077
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1249
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Giro

[spoiler]Nincs semmi bajom Wout van Arttal, de az a protekcionizmus, amit az "élethosszig" megkötött szerződése óta művel a Visma, már kicsit zavaró. Tavasszal mindent és mindenkit beáldoztak, hogy végre ismét nyerjen legalább egyet, nem jött össze.

Ma pedig, idézve a Visma weblapjáról: "A strong Edoardo Affini guided his young teammate (mármint Kooij, aki végül 2. lett) through the final kilometers. In the chaos of the finale, they lost their intended lead-out Wout van Aert."

Lehet, hogy történt valami WvA-val, amit nem láttam, de szvsz. egy sima mezőnyhajrában nem a sprintben 2. és a - nem tervezett - felvezetőembere vesztette el azt, aki 129. lett 1 perc hátránnyal, hanem inkább fordítva. gondolkodik.gif[/spoiler]

Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2077
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1249
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

A montin én - korábban - imádtam a tubeless-t tejjel. (Igaz, nem otthon, hanem évente egyszer a haver bringaboltjában töltettem meg.) Kisebb tüskéket simán bírta, nagy volt a boldogság. Aztán egyszer kapott egy rendesebb vágást a gumi... :smile51: Pár pumpálással ugyan hazaértem, de az egész bringa tiszta tiszta ragacs lett. Lánc kuka, és vagy két órás puceválás következett: teljes hajtás, stb.. Aztán a gumit leszedve folytatódott a "rágógumi" kapirgálás belülról, meg a felniről. :angry:

Azóta vacillálok (az évi 2-3 belsős defektszerelés sem volt nagy öröm az erdőben, porban/sárban), különösen, hogy az első mostanában kicsit ereszti valamiért a nyomást.

Az outin viszont biztos, hogy marad a belsős rendszer.

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3872
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4967
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Szóval pár személyes tapasztalat. Sima butylról nem sok újat lehet mondani: nehéz, közepes a defekttűrése, leggyengébb a gördülési ellenállásban, viszont olcsó és valószínűleg afganisztáni hegyi falvakban is beszerezhető. Ultralight butylból egyfélét próbáltam sok éve, az katasztrofálisan gyenge volt. Durrdefekt után megvizsgáltam; a gyártási illesztés vonala mentén engedett el, és minimális húzással simán tovább lehetett szakítani. Egy kis kitérőtől eltekintve kb. 20 éve latexet használok. Viszonylag könnyű, baromi jól tűri a felütéseket - nagyságrenddel jobban, mint a butyl - kicsi a gördülési ellenállása, viszont drága és indulás előtt rá kell fújni 1-2 bart, ami alkamanként egy teljes percet is elrabolhat az életünkből. Nem csoda, hogy sokan ódzkodnak tőle, nincs erre mindenkinek ideje. :D
Tubeless fejezet egy évig tartott nálam, szóval afféle egyéjszakás kalandnak mondható (mint kiderült, egy hisztis drámakirálynővel, akinek nagyon komoly elvárásai vannak). A párezer kilométer alatt nem volt deffekt, ami mindenképp dícséretes, de végig bennem volt, hogy vajon mennyire lesz szórakoztató a világ végén javítani, ha mégis ...
És akkor a negatívumok.
Drágább, de nem feltétlen a külső magában - bár egy kicsit mindenképp - hanem mint rendszer. Külső, szelep, lötty, szalag, esetleg speckó pumpa. A felrakás rémálom, és itt semmi vigaszra nem lelek más kedvező tapasztalatában. Az a kombó, ami nekem volt, egyszerűen tényleg a határán volt a szerelhetőségnek. Konkrétan vissza akartam vinni, mert felfoghatatlan volt, hogy csak a legdurvább gyilkolással lehet felerőszakolni, és ez így normális. Aztán kb. 3000km után a hátsóban durvábban kezdett esni a nyomás, mint egy latex belsőnél, hiába töltöttem rá löttyöt. Leszedés, kipucolás, egy hét kísérletezés, mókolás, aztán végképp elengedtem. Egyrészt kiderült, hogy hiába van még sok ezer km a gumiban, már porózussá vált, másrészt a lötty sem tömített semmit - a shelf time itt valószínűleg komolyabban veendő, mint egy konzerv szavatossága. Közben még a kísérletezés is akadályba ütközött, mert fel sem tudtam fújni. Új korában egy mezei pumpával azonnal a helyére pattintottam, most vért izzadva sem sikerült. Készítettem egy tartályt egy mini gázpalackból, hogy tizenpár barral robbantsam a helyére a külsőt, de azzal sem működött. Aztán jöttem rá, hogy a tömítő szalag a küllőlyukaknál homorúan benyomódva azonnal eleresztette a levegőt. Ekkor betelt a pohár. A külsőleg még tökéletes gumi nem tartja a levegőt, a löttyöt folyamatosan ellenőrizni kell, nem száradt-e be, időnként után kell tölteni, sőt kukázni, mert álltában bedöglik, gumi leszedés után új szalagot kell felrakni, aztán remegni, hogy semmiképp se eresszen le menet közben, mert úgy fogok kinézni a szereléstől, mint egy fejőnő, akire a tehén rárúgta a rocskát... Most hibrid rendszer lett belőle: TL külső, latex belsővel. Míg jó a futófelület, marad, aztán előszedem a szekrényből a jó öreg Conti GP5000-eseket, aminél egy belső csere az árokparton 5 perc pumpálással együtt, és átlagosan évente egyszer fordul elő.
TPU belsőt még csak a lenti Pirellit próbáltam. Attól eltekintve, hogy mindkét darab selejt, kitűnű cucc. :D A nyomást nagyon jól tartja, defektet még nem kaptam (bár elég keveset használtam még, meg amúgy is masszív, városi külsőkben vannak). Lehet, hogy majd egyszer kipróbálom az országútihoz is, csak az előzmények fényében nem nagyon tudok bízni a komolyabb márkákban sem.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”