Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Kerékpározás
Online
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3897
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4992
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
1. Ha montiznék, valószínűleg maradnék a hagyományos módszernél. Ott úgysem jön össze, hogy mindig tiszta legyen a hajtás kevés macerával. A vax nyilván kevesebb koszt szed magára, de azért a takarítást ott már nem lehet megúszni. (Sokat olvasgattam a felhasználói véleményeket annak idején, és emlékszem, vannak, akik terepen is használják, de mivel nem érintett ez a része, ezért átugrottam.)
2. Benzines folttisztítóval töltött jól zárható edényben rázogatod a láncokat, letöltöd, tiszta folyadékkal ismételt rázogatás, még egy kör, aztán szárítás. Ezt követi egy denaturált szeszes áztatás, szárítás, és mehetnek a vaxba. (Az ultrahangos mosó egyáltalán nem elengedhetetlen, csak gyorsabbá, kényelmesebbé teszi a folyamatot, meg egyértelműbb, hogy mikor tiszta már a lánc, mivel a rezgetésnél kioldódó, zsírral szennyezett mosófolyadék törésmutatója más, ami egy homályos folt formájában mutatkozik. Ha az megszűnt, akkor már teljesen kioldódott a zsír.)
A sima vaxot nem oldja le a víz, de egy idő után kimosódik, mivel itt nem egy egyenletes filmre kell gondolni, hanem viaszpelyek tömegére.
Ezeket a linkelt alternatív csöpögtetős cuccokat nem használtam, de nekem erősen kompromisszumosnak tűnnek.
Van még ilyen adalék is, ezzel megúszod a mosást, viszont speciális (értsd: drága) melegítő edényt igényel, mert csak a neki optimális hőmérsékleten hatásos. Szóval ez is kompromisszum.
:https://silca.cc/en-eu/products/strip-chip
2. Benzines folttisztítóval töltött jól zárható edényben rázogatod a láncokat, letöltöd, tiszta folyadékkal ismételt rázogatás, még egy kör, aztán szárítás. Ezt követi egy denaturált szeszes áztatás, szárítás, és mehetnek a vaxba. (Az ultrahangos mosó egyáltalán nem elengedhetetlen, csak gyorsabbá, kényelmesebbé teszi a folyamatot, meg egyértelműbb, hogy mikor tiszta már a lánc, mivel a rezgetésnél kioldódó, zsírral szennyezett mosófolyadék törésmutatója más, ami egy homályos folt formájában mutatkozik. Ha az megszűnt, akkor már teljesen kioldódott a zsír.)
A sima vaxot nem oldja le a víz, de egy idő után kimosódik, mivel itt nem egy egyenletes filmre kell gondolni, hanem viaszpelyek tömegére.
Ezeket a linkelt alternatív csöpögtetős cuccokat nem használtam, de nekem erősen kompromisszumosnak tűnnek.
Van még ilyen adalék is, ezzel megúszod a mosást, viszont speciális (értsd: drága) melegítő edényt igényel, mert csak a neki optimális hőmérsékleten hatásos. Szóval ez is kompromisszum.
:https://silca.cc/en-eu/products/strip-chip
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2080
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1260
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Köszönöm szépen a segítséget, így már teljesen összeállt a "kép".
Viszont ha vízben oldható, akkor a montinál maradni fog az olajozás. (Most hirtelen csak egy 9 évvel ezelőtti képet találtam.

Re: Kerékpározás
1. Montira, ha csak az alkalmazás részét nézzük, még kényelmesebb lenne. Mivel csak lemosnád, és száradás után mehetne újra a kenés. Viszont, mivel vízben oldható a cucc, így egy nagyon sáros, vizes, hosszabb tekerés esetén félő, hogy a vaxot is kimosnád használat közben. Így oda én lehet, egy jobb, hagyományos wet lube-ot javasolnék. Már ha tényleg ennyire dagonyázáshoz kellene. Én pl. a montit is vaxoltam, mert tengelyig érő sárban én oda sem megyek. "Normál" montis körülményekhez meg teljesen jó, max. minden tekerés után csepegtetek rá, tisztítás, száradás után.Rotox írta: ↑2025.04.13., vas. 08:37
Köszönöm a tippet, ez nagyon tetszik.Szuper volna, ha legalább a - csak jó időben használt - outi mindig patika tiszta volna. Esőbe, trutyiba meg vinném a Malit.
Viszont két dolgon töprengek:
1. Szerintem a montinál (amit varacskos disznó módon összekenek sárral, stb.) azt hiszem, ez csak extra macera volna (vagy a mosás után egyszerűen hagynám megszáradni, aztán mehet?)
2. Ha veszel egy új (gyárilag alaposan összezsírozott) láncot, mivel tisztítod/tisztítjátok le vaxolás előtt? Ultrahangos mosón, meg ilyen "boszorkányságokban" semmiképpen nem gondolkodnék...
2. Én ilyet javaslok: https://www.bike-components.de/en/SILCA ... ck-p92164/
Ebben egy-két, új láncot simán megfürdetsz, és vízzel történő mosás, száradás után mehet rá a vax. Annyi, hogy ezeket a vaxokat jóval a tekerés előtt kell felvinni, mert hagyni kell, hogy a benne levő oldott víz elpárologjon. Természetesen más, zsírtalanító is megfelel, semmi előnyöm nem származik a Silca-s cuccok ajánlásából, csak nekem nagyon bejöttek (környezetbarát, vízzel mosható, meg jó).
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2080
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1260
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Én is MucOff lánctisztító "kefés kütyüt" és folyadékot használok (szintén rendszeresen), de szerintem ez nem elegendő tisztítás vaxolas előtt.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13981
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8928
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Én Muc-Off rendszert használok. Kb 250 km után áttörlöm a láncot és megkenem újra. Ezt, ha viszonylag még tiszta, akkor egy sima áttörlés után megint újra kenés követi. Esetleg kap még egy ilyen áttörlős újrakenést. Majd ezt követően egy mosás következik, mélyebb tisztítással. Ez megtörtént tegnap. 

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2080
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1260
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Köszönöm a tippet, ez nagyon tetszik.

Viszont két dolgon töprengek:
1. Szerintem a montinál (amit varacskos disznó módon összekenek sárral, stb.) azt hiszem, ez csak extra macera volna (vagy a mosás után egyszerűen hagynám megszáradni, aztán mehet?

2. Ha veszel egy új (gyárilag alaposan összezsírozott) láncot, mivel tisztítod/tisztítjátok le vaxolás előtt? Ultrahangos mosón, meg ilyen "boszorkányságokban" semmiképpen nem gondolkodnék...
Re: Kerékpározás
Én korábban 200-250 km-enként zsírtalanítottam, majd olajoztam újra a láncot/hajtást (ez csak a zsírtalanításra vonatkozik).Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30...
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)
Pár hete én is áttértem a vaxolásra. Elegem lett, hogy mindig tiszta dzsuva vagyok, amikor akarva, akaratlanul hozzáérek a hajtáshoz.
Amúgy pedig van lehetőség olyan módon vaxolni, mint ha csak olajoznád a láncot (előtte, egyszer kell alaposan letakarítani a hajtás elemeit):
https://silca.cc/en-eu/collections/wax- ... chain-lube
https://www.squirtcyclingproducts.com/l ... hain-lube/
Lindemann Musicbook Source; Anthem P2; Elac FS 409, HiDiamond
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2080
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1260
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Nem a jobb géppel úszom meg a tisztogatást, hanem a poros/sáros montihoz képest. Az oldtimer Mali outit bőven nem tisztogattam minden tekerés után...
Online
Azt viszont nem értem, a koszt hogy tudod megúszni a jobb géppel.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3897
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4992
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Lám, pedig évekig Te voltál a csapat " Nem veszek semmit, csak nézelődöm" tagja.Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30Azt hiszem, már év(tized)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)

Azt viszont nem értem, a koszt hogy tudod megúszni a jobb géppel.

Online
Re: Kerékpározás
Én minden tekerés után kezeltem a láncot,így szinte alig kopott.Rotox írta: ↑2025.04.12., szomb. 17:30Azt hiszem, már év(tized)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktatok olajozni? (A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.)
- Rotox
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2080
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1260
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Azt hiszem, már év(tized
)ekkel hamarabb kellett volna egy (viszonylag) jó országútit vennem. Fülig ér a szám.
Az pedig csak hab a tortán, hogy nem kell minden tekerés után a redvát levakarni a gépről.
Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...
(A montinál - nálam legalábbis - gyakorlatilag szinte minden alkalommal tisztogatás, indulás előtt pedig olajozás a program.
)


Apropó, gondos, szemenként cseppentett láncolajozást követően (ha nincs por/eső/sár, milyen sűrűn szoktátok a láncot kenni? Nem, nem fogok vaxolni...


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rotox 2025.04.12., szomb. 17:34-kor.
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13981
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8928
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Így lesz ez ma is, végig a Duna mellett.
Dehát “a szél a legjobb edzőtárs! Mindig elkísér!” (By asebestyen)
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13981
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8928
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
2 hetes betegeskedés után végre ismét rá tudtam ülni a bringára. Pont nem érdekelt se szél, se más.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Remélem a böjti szelek elcsendesednek május elejére, mert így elég küzdős lenne a tókerülés.
Japán vonal: Accuphase, Denon
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Német vonal: Lindemann, Quadral
Magyar vonal: "Fapaci-féle" Luxor Gold
Re: Kerékpározás
Nyilván. De legalább annyi szétcseszett kónuszos fotó is van,de azokra a rozsda nem jellemző (gondolom az anyag jobb), cserébe ráégett kosz,zsír,vagy isten tudja mi az, de vakarni kell a tengelyről... persze a rotor azokon is gatya...
Figyelni kell rá, de sokszor csak akkor derül ki, ha ki van véve a kerék,hogy van valami. Hajtva pl egy megrogyáson lévő rotort nem nagyon lehet érezni és az kapja legkönnyebben a koszt, egyebeket. Néha ki kell venni a hátsö kerrket és ránézni a dolgokra. Hozzám is, amik kerülnek, alapvetően figyel rà a gazdája,meg takarítgatja a többség, de a hátsó kereket ritkán veszik ki. Aztán, berohad a rotor,jön egy eső, a rohadt "lé" folyik be tovább... Sokszor a rotort szerviz után kitömöm zsírral, úgy tovább tart nekik valamivel...
De kb mindegy, csak érdemes figyelni ezekre, ha ipari, ha más.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13981
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8928
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
A válaszom 2. része ettől függetlenül áll.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
Ez az volt




avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13981
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8928
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Én az ipari csapágyakra gondoltam, bocs, lehet félreérthető voltam.
Mindenestre a szakszerűtlen tisztítás nálam nem általános felhasználás. És a karbantartás hiánya sem.
Mindenestre a szakszerűtlen tisztítás nálam nem általános felhasználás. És a karbantartás hiánya sem.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
néha fotózom,mit szedek ki,hogy lássa a tulaj, meg kicsit okuljon. hirtelen ezt találtam... de van sok

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
a csapágyakat el tudja áztatni. nem úgy tűnik,de a gyakorlat azt mutatja, hogy képesek rá a userek


avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Re: Kerékpározás
A gőzmozdony büntetni fog a tónálpärt írta: ↑2025.04.10., csüt. 16:26A műfaj - axiális állítási lehetőség az agyakon - ettől függetlenül létezik, hogy miért és milyen eredménnyel, annak megvitatása szétfeszítené ennek a fantasztikus topiknak a kereteit, meg félő, hogy széthúzást gerjesztene a béke szigeteként működő kis bringás közösségünkben.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.![]()
Én részemről el is engedném ezt a csapágy témát, amint teszem minden hasonlóval. Egyben biztos vagyok: Tisza-tavi tekerésünket semennyire sem fogja befolyásolni, hogy ki milyen csapágy felekezet tagja.

- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13981
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8928
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Mármint honnan mossa ki a víz a kenést?
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
ez mind igaz, de pl a fulcrum kerekek estén finomabban be lehet állítani az iparis megoldásokat is. pl haver Mavic kerekes bicaját mikor csak toltam, éreztem,hogy nem annyira finoman gurul,mint az akkor általam használt fulcrum quattro tette azt. Ahol nincs állítási lehetőség,inkább egy picit túlfeszítik a csapágyat,de legalább nem kottyan,mert az hamarabb kinyírja. Másodsorban a kerék sugarán már egész jól meg lehet kottyantani egy csapágyat,így inkább biztosra mennek. Ott is van a csapágynak feszítése, ami kiiktatja a csapágyhézagot,csak be van kalkulálva és nem szabályozható.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.
egyébként ezeknek a csapágyaknak legtöbbször, ha nem rommáázik és kimos minden kenést a víz, általában nem a futásból eredő kopás a halála, hanem az út felől érkező felütések minden egyes döccenő esetén (barokkos túlzással

avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Online
Én részemről el is engedném ezt a csapágy témát, amint teszem minden hasonlóval. Egyben biztos vagyok: Tisza-tavi tekerésünket semennyire sem fogja befolyásolni, hogy ki milyen csapágy felekezet tagja.
- pärt
- Hazajáró lélek
- Hozzászólások: 3897
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 4992
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
A műfaj - axiális állítási lehetőség az agyakon - ettől függetlenül létezik, hogy miért és milyen eredménnyel, annak megvitatása szétfeszítené ennek a fantasztikus topiknak a kereteit, meg félő, hogy széthúzást gerjesztene a béke szigeteként működő kis bringás közösségünkben.asebestyen írta: ↑2025.04.10., csüt. 15:57Új ipari csapágyból az alkalmazáshoz/konkrét gépelemhez (pl kerékagy típus) megfelelő csapágyhézaggal/méretpontossággal/tömítéssel rendelkező csapágyat kell választani/vásárolni, így azon nincs mit állítani, mert jó. Ha meg valami elkopott, azt ki kell cserélni, mert axiális feszítéssel valóban lehet csökkenteni a kotyogást, a kérdés, hogy milyen áron. Általában azon, hogy soha többet nem fog szépen forogni az a kerék, annak meg nem sok értelme van, hogy veszek egy drága kereket, majd a kopott csapágyat feszítve olyan kerékkel járok, ami úgy forog mint egy olcsó kínai fos.
Ha nem high-end, de normális minőségű csapágyakat használ valaki, azok cseréje nem sűrűn esedékes és nem is költséges és gyorsan is megy. Ezekkel nincs értelme sokat matyizni, ha megkopott, csere, kész. Ha pedig valaki tényleg komoly csapágyazást akar, akkor el kell felejteni a kínai kerámiát meg az összes szart ami olcsón valami nagy dolgot ígér és kell venni jó csapágyat, amit gyári! technológiával rendszeresen karban kell tartani.
Minden hibát ott kell megszüntetni, ahol keletkezik, minden más esetben az ürülék kenegetése zajlik, akkor is ha ha van rá mód.
Persze SZVSZ.

Én részemről el is engedném ezt a csapágy témát, amint teszem minden hasonlóval. Egyben biztos vagyok: Tisza-tavi tekerésünket semennyire sem fogja befolyásolni, hogy ki milyen csapágy felekezet tagja.