Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Autós topik autósoknak

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13916
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8806
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Amennyiben egy ecu tudja kezelni a 100-as oktánszámot, akkor lesz eredménye, ha nem, akkor teljesen felesleges. Kevesebbet sem fog fogyasztani és jobban sem fog menni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Shimano
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3947
Csatlakozott: 2009.10.13., kedd 12:32
Értékelés: 2118

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Shimano »

zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 12:30
Lemmy9.1 írta:
2025.04.01., kedd 12:18
Mi történt a 100‐as benzintől?
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.
Ezt hiszem is meg nem is,de inkább nem,mondjuk nem is próbáltam még hogy miként is jön ki a matek fogyasztás ügyben a 100-assal.

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5001
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3238

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

zoli73 írta:
2025.04.01., kedd 12:30

Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy.
És tök gyári verda?

Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Lemmy9.1 írta:
2025.04.01., kedd 12:18
Mi történt a 100‐as benzintől?
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
Lemmy9.1
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2020.05.18., hétf. 08:51
Értékelés: 728

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9.1 »

Mi történt a 100‐as benzintől?
Szerintem!

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 21:21
peterson írta:
2025.03.31., hétf. 19:38
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
Természetesen nem, ez így hülyeség lenne.
Azon morfondíroztam, hgy akkor a sok hazai tuning cég mind mossa kezeit? Ha ilyen macera, akkor miből élnek?
Nem árt különbséget tenni a sportlégszűrők között.
Van az, amit "kitesznek" a motortérbe, sokszor nagyon nem ideális helyre, és csodálkoznak, hogy nem hozott semmit. Nemegyszer olyan helyre kerül, hogy a motor melegét szívja be, mert nincs rendesen elszeparálva, megoldva hozzá a friss levegő áramlása, és ez nem hogy javitana a teljesítményen, hanem még ront is. Ha ez elmarad, akkor tényleg kidobott pénz az egész.
Illetve van a típusspecifikus direkt légszűrőbetét, amit a gyári, papírszűrő helyére kell behelyezni. Ez ugyan kevesebb pluszt hoz, mint a jól kivitelezett külső, de sokkal védettebb.
Én ilyet használok az autómban, már több, mint 60e km óta, mindenféle gond nélkül. A K&N gyártmánya.
A titka az, amit Vinkler is említett, hogy be kell tartani a szabályokat és nincs gond.
Ezt a betétet pillanatok alatt be lehet tenni a papír helyére, és vissza, semmiféle átalakítást nem igényel. Ha úgy gondolja az ember, a mindennapokban használja a papírszűrőt, hétvégén, ha "csapatna" egyet, vagy kimenne egy pályára, akkor beteszi a sportbetétet.
Nálam kb. annyit hozott, mint a 95-ös benzin után a 100-as, mindezt szűk 25e Forintért. 5e kilométerenként mosom, olajozom, és élvezem, hogy kicsit fickósabb az autó, kb fillérekből.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13916
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8806
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Szalon írta:
2025.04.01., kedd 00:00
Vinkler írta:
2025.03.30., vas. 12:46
Nem tudom te, hogy vagy vele, de én 230 körül kezdek eléggé fáradni hosszabb távon. Ott már annyira kell figyelni az Autobahn-on is, hogy pár óra már annyit jelent, mint mondjuk normál sebességnél kb 1000 km.
Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden... :rolleyes: 220-250 olyan kényelmes utazó tempó, 260 felett azért már extra figyelem kell, de nem szoktam fárasztónak érezni.
Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na... :smile29:
Nyilván forgalomfüggő, meg autófüggő is, de mondjuk keresztül Európán már napközben alig lehet haladni. Folyamatos 200+-110, aztán megint.és ez megy folyamatosan, ráadásul simán bevágja eléd az autót, nem nagyon érzi a tükörben, h hogyan érkezel. Van aki ért egy egy villantásból és elenged, mert az a legszebb, hogy simán be tudna jönni mögéd is fékezés nélkül a kerüléshez, de nem megy a helyzetfelismerés.
Régebben sokat ingáztam nagyobb távokat is, talán 2700 km volt a legtöbb, amit egyben letoltam, na az nem esett jól. Ez az 1200-1500, ami még nagyobb nyűg nélkül lemegy nálam, de ebben a korban ez már csak ilyen. Most, hogy voltunk Erdélyben autózni, ott kb naponta mentünk 600 km-t, aminek több mint a fele komoly hegyi veretés volt. Nagyon élveztem egyáltalán nem fáradtam el, a pálya viszont más. Sokkal nagyobbak a g terhelések is, pihenni kell néha egyet nem csak neked, az autónak is, aztán gyá tovább.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13916
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8806
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Lemmy9.1 írta:
2025.04.01., kedd 07:36
Mi úgy hívjuk a kamaszlelküeket, hogy "tuningmatyi". :D
Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc. ;)
Mindenki úgy cseszi szét az autóját, ahogy akarja.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
Lemmy9.1
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2020.05.18., hétf. 08:51
Értékelés: 728

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Lemmy9.1 »

Mi úgy hívjuk a kamaszlelküeket, hogy "tuningmatyi". :D
Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc. ;)
Szerintem!

Online
Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1498
Tartózkodási hely: Basel

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Aszpirin írta:
2025.03.30., vas. 13:13
Megkérdezhetem, milyen járgányod van? Bocsánat, amiért nem figyeltem eléggé.
911 Carrera S
IMG_4157.jpeg
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 967
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1498
Tartózkodási hely: Basel

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Vinkler írta:
2025.03.30., vas. 12:46
Nem tudom te, hogy vagy vele, de én 230 körül kezdek eléggé fáradni hosszabb távon. Ott már annyira kell figyelni az Autobahn-on is, hogy pár óra már annyit jelent, mint mondjuk normál sebességnél kb 1000 km.
Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden... :rolleyes: 220-250 olyan kényelmes utazó tempó, 260 felett azért már extra figyelem kell, de nem szoktam fárasztónak érezni.
Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na... :smile29:
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13916
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8806
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

A probléma nem a sport légszűrővel van, hanem annak karbantartás hiányával. Megfelelő tisztítófolyadék, megfelelő kenőanyag is kell hozzá, az előírt periódus betartása pedig szentírás. Ezen hármason szokott elhasalni a történet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
feket663
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.08.07., pén. 19:51
Értékelés: 265

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: feket663 »

violin írta:
2025.03.31., hétf. 21:53
feket663 írta:
2025.03.31., hétf. 21:22
....beszerelt BMC típusú, talán nem a leggyagyibb légszűrőjét mosni és olajozgatni....
És mi van akkor, ha gyárilag az van valamiben.... és papírszűrőt nem is kapni hozzá...? gondolkodik.gif
Ezt én nem tudom, biztos van olyan henger anyag, ami jobban bírja az effajta igénybevételt. Én mindenesetre próbálok óvakodni a sportlégszűrővel szerelt járművek vásárlásától, legyen az motor (igaz ezt a hobbit már befejeztem) vagy autó.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000

Avatar
violin
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 3733
Csatlakozott: 2008.10.10., pén. 19:03
Értékelés: 1165

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: violin »

feket663 írta:
2025.03.31., hétf. 21:22
....beszerelt BMC típusú, talán nem a leggyagyibb légszűrőjét mosni és olajozgatni....
És mi van akkor, ha gyárilag az van valamiben.... és papírszűrőt nem is kapni hozzá...? gondolkodik.gif
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.

Avatar
feket663
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 342
Csatlakozott: 2009.08.07., pén. 19:51
Értékelés: 265

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: feket663 »

Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 18:03
Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)

Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Ha szeretnéd, hogy a hengerfal és a dugattyúgyűrű se kopjon el idő előtt, akkor vagy 7-800 kilométerenként kell tisztítani és olajozni, vagy pedig el kell felejteni, mert, ha a szűrő anyagára felvitt olajfilm telítődik porral, akkor utána semmit sem szűr. A saját tapasztalataimat tudom leírni, csak 2-3000 kilométerenként álltam neki a 0 kilométeresen vásárolt Suzuki Hayabusámba kb 6000 km-nél s.k. beszerelt BMC típusú, talán nem a leggyagyibb légszűrőjét mosni és olajozgatni, aztán a hengereken lévő nicasil vagy niposil réteg 25000 kilométer után tűréshatáron túlra kopott, aminek egy 7-8 dl/1000 km-es olajfogyasztással adta jelét. Bonusz, hogy a blokkfelújítás/tuning után használt gyári papírszűrőnek semmilyen teljesítménybeli hátrányát nem érzékeltem, egyedül a szívóhang csökkent számottevően. A tuning nem itt kezdődik, hanem, ha meg vannak csinálva a hengerfejek, egy rendes kipufogórendszer van a gépen, és még az elektronika is hozzá van írva. Nekem mindez megvolt a motoromon, egy utcára való Yoshimura vezérműtengellyel, de a gyári 175-nek mondott teljesítmény helyetti 202 Le-ből nem nagyon érzékeltem szinte semmit, csak azt, hogy a motorom kellemes nyomatékossága elmúlt, és 8000 felett lett idegbeteg... Cserébe minden évben volt valami baj vele, amiért minden télen kinn volt a blokk a vázból. Amióta elbontottam, azt vallom, hogy a gyári mérnökök nem hülyék, és egy akármilyen jó nevű tuning mester sem tud megbízhatóbb szerkezetet alkotni. Ha több erő kell, akkor gyárilag erősebbet kell venni, nem tuningolni, mert mindig marad egy szűk keresztmetszet, ami előbb-utóbb jelentkezni fog. Pl.(ez is saját, a gyári szeleprugó nem bírta az agresszívabb vezérműtengelyt):
szelepek.jpg
Bocs, ha kicsit hosszú volt, meg félig off is...
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5955
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

peterson írta:
2025.03.31., hétf. 19:38
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
Természetesen nem, ez így hülyeség lenne.
Azon morfondíroztam, hgy akkor a sok hazai tuning cég mind mossa kezeit? Ha ilyen macera, akkor miből élnek?
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
zoli73
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 4631
Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
Értékelés: 3167
Tartózkodási hely: 2465

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: zoli73 »

nemtomm írta:
2025.03.31., hétf. 19:41
Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 18:03

Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Tipusbizonyitvány kell hozzá amit a kereskedőnek kötelessége odaadni vásárláskor…és amennyiben a rendőr kéri akkor be kell mutatni…amennyiben szükséged van ilyenre keress meg…. :D
Friss info, tegnap az AMTS-en hallottam(többedmagammal) egy illetékes előadását, hogy hogyan is megy ez a halogén izzó ledesre cserélése.
Európában kb. bármelyik országban megveszik a CE tanusítvánnyal rendelkezőt ledes izzót, SK kicserélik, és használják. Pont.
Ellenben nálunk jelenleg az NKH csak az Osram gyártmányait ismeri el, és azok közül is csak abba az autóba szabad beszerelni, ami az Osram listáján szerepel( állítólag ez a lista folyamatosan bővül).
A beszerelést szakszervizben kell elvégeztetni, és egy fényszóró állításnak is meg kell történnie. A szakszerviz erről ad egy igazolást, amihez csatolnia kell a ledes izzó műbizonylatát, és csak ebben az esetben használható legálisan.
Az Osram standján is rákérdeztem, és szóról-szóra ugyanezt ismételték el.
Utánanéztünk az autómnak is, de még nem szerepel a listán.
Egyszóval nálunk sikerült megint elveszni a bürökrácia útvesztőjében.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech

Avatar
peterson
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1164
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
Értékelés: 782
Tartózkodási hely: Győr

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: peterson »

peterson írta:
2025.03.31., hétf. 19:38
Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 18:54
Alex_Aston írta:
2025.03.31., hétf. 18:21
Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?
Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
Most nem néztem meg, de úgy emlékszem, hogy ez erről (is) szól:
[youtube]https://www.google.com/search?q=bmw+e30 ... yQiIw,st:0[/youtube]

Avatar
nemtomm
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3007
Csatlakozott: 2010.03.30., kedd 23:05
Értékelés: 921

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: nemtomm »

Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 18:03

Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Tipusbizonyitvány kell hozzá amit a kereskedőnek kötelessége odaadni vásárláskor…és amennyiben a rendőr kéri akkor be kell mutatni…amennyiben szükséged van ilyenre keress meg…. :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vinkler 2025.03.31., hétf. 19:47-kor.
Ok: Idézés javítás
"Az igazi barát szemből támad."

Avatar
peterson
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 1164
Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
Értékelés: 782
Tartózkodási hely: Győr

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: peterson »

Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 18:54
Alex_Aston írta:
2025.03.31., hétf. 18:21
Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?
Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5955
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Alex_Aston írta:
2025.03.31., hétf. 18:21
Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13916
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8806
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 18:03
Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)

Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Én úgy tudom, hogy a légszűrő cseréje nem igényel semmilyen eljárást, de, ha jól emlékszem, akkor a Roush komplett légszűrő ház cserével is jár. Ami szintén nem igényel szerintem átalakítási engedélyt, elég, ha van az alkatrésznek műbizonylata.
Én amúgy azt a 20-30 le-t fenntartásokkal kezelném.

A ledes fényforrásokról idéntől új szabályozás van, engedélyezett a hagyományos izzó helyett led-eset beszerelni, de megvannak a szabályai.

Rengeteg olyan átalakítás, van, ami engedélyköteles, ezt a beépítő cégtől kell megérdeklődni. Általában ők csak a dokumentációt adják, a többi a te dolgod.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Alex_Aston
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5001
Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
Értékelés: 3238

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Alex_Aston »

Aszpirin írta:
2025.03.31., hétf. 18:03
Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba...
Mindent engedelyeztetni kell, de kb. lehetetlen.
Sok cikk kering erről, érdemes utána nézni.
NKH eléggé maradi e reren sajna.

Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Csak a Marantz! :-D

Avatar
Aszpirin
Kiemelt Moderátor
Kiemelt Moderátor
Hozzászólások: 6778
Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
Értékelés: 5955
Tartózkodási hely: Szár

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Aszpirin »

Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)

Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
  • Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
  • Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
  • Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1322
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 525

Re: Autós topik autósoknak

Hozzászólás Szerző: Snipi »

tonee73 írta:
2025.03.28., pén. 17:33
Snipi írta:
2025.03.28., pén. 10:57

Azon kesergett, hogy 250-nél leszabályoz ... :D Meg bemondta, hogy "achtung, achtung ein­hundert­fünfzig" ...
Zweihundertfünfzig lesz az a 250. ;)
Hát nem. Be lehetett állítani, hogy mikor szóljon.
És mivel Magyarországon 130 km a sebességkorlát, ezért úgy lett beállítva a cucc, hogy 150-nél szóljon. Azért ennyire én sem vagyok hülye. :D

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”