Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A probléma nem a sport légszűrővel van, hanem annak karbantartás hiányával. Megfelelő tisztítófolyadék, megfelelő kenőanyag is kell hozzá, az előírt periódus betartása pedig szentírás. Ezen hármason szokott elhasalni a történet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ezt én nem tudom, biztos van olyan henger anyag, ami jobban bírja az effajta igénybevételt. Én mindenesetre próbálok óvakodni a sportlégszűrővel szerelt járművek vásárlásától, legyen az motor (igaz ezt a hobbit már befejeztem) vagy autó.
Eversolo A6 ME, Proton AA-2120, Canton CT1000/JBL 250 TI Jubilee
Online
Re: Autós topik autósoknak
És mi van akkor, ha gyárilag az van valamiben.... és papírszűrőt nem is kapni hozzá...?
AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
Ha szeretnéd, hogy a hengerfal és a dugattyúgyűrű se kopjon el idő előtt, akkor vagy 7-800 kilométerenként kell tisztítani és olajozni, vagy pedig el kell felejteni, mert, ha a szűrő anyagára felvitt olajfilm telítődik porral, akkor utána semmit sem szűr. A saját tapasztalataimat tudom leírni, csak 2-3000 kilométerenként álltam neki a 0 kilométeresen vásárolt Suzuki Hayabusámba kb 6000 km-nél s.k. beszerelt BMC típusú, talán nem a leggyagyibb légszűrőjét mosni és olajozgatni, aztán a hengereken lévő nicasil vagy niposil réteg 25000 kilométer után tűréshatáron túlra kopott, aminek egy 7-8 dl/1000 km-es olajfogyasztással adta jelét. Bonusz, hogy a blokkfelújítás/tuning után használt gyári papírszűrőnek semmilyen teljesítménybeli hátrányát nem érzékeltem, egyedül a szívóhang csökkent számottevően. A tuning nem itt kezdődik, hanem, ha meg vannak csinálva a hengerfejek, egy rendes kipufogórendszer van a gépen, és még az elektronika is hozzá van írva. Nekem mindez megvolt a motoromon, egy utcára való Yoshimura vezérműtengellyel, de a gyári 175-nek mondott teljesítmény helyetti 202 Le-ből nem nagyon érzékeltem szinte semmit, csak azt, hogy a motorom kellemes nyomatékossága elmúlt, és 8000 felett lett idegbeteg... Cserébe minden évben volt valami baj vele, amiért minden télen kinn volt a blokk a vázból. Amióta elbontottam, azt vallom, hogy a gyári mérnökök nem hülyék, és egy akármilyen jó nevű tuning mester sem tud megbízhatóbb szerkezetet alkotni. Ha több erő kell, akkor gyárilag erősebbet kell venni, nem tuningolni, mert mindig marad egy szűk keresztmetszet, ami előbb-utóbb jelentkezni fog. Pl.(ez is saját, a gyári szeleprugó nem bírta az agresszívabb vezérműtengelyt): Bocs, ha kicsit hosszú volt, meg félig off is...Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:03Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Eversolo A6 ME, Proton AA-2120, Canton CT1000/JBL 250 TI Jubilee
Online
Azon morfondíroztam, hgy akkor a sok hazai tuning cég mind mossa kezeit? Ha ilyen macera, akkor miből élnek?
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Természetesen nem, ez így hülyeség lenne.
Azon morfondíroztam, hgy akkor a sok hazai tuning cég mind mossa kezeit? Ha ilyen macera, akkor miből élnek?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- zoli73
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Friss info, tegnap az AMTS-en hallottam(többedmagammal) egy illetékes előadását, hogy hogyan is megy ez a halogén izzó ledesre cserélése.
Európában kb. bármelyik országban megveszik a CE tanusítvánnyal rendelkezőt ledes izzót, SK kicserélik, és használják. Pont.
Ellenben nálunk jelenleg az NKH csak az Osram gyártmányait ismeri el, és azok közül is csak abba az autóba szabad beszerelni, ami az Osram listáján szerepel( állítólag ez a lista folyamatosan bővül).
A beszerelést szakszervizben kell elvégeztetni, és egy fényszóró állításnak is meg kell történnie. A szakszerviz erről ad egy igazolást, amihez csatolnia kell a ledes izzó műbizonylatát, és csak ebben az esetben használható legálisan.
Az Osram standján is rákérdeztem, és szóról-szóra ugyanezt ismételték el.
Utánanéztünk az autómnak is, de még nem szerepel a listán.
Egyszóval nálunk sikerült megint elveszni a bürökrácia útvesztőjében.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- peterson
- V.I.P.

- Hozzászólások: 1173
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 819
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Most nem néztem meg, de úgy emlékszem, hogy ez erről (is) szól:peterson írta: ↑2025.03.31., hétf. 19:38Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:54Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
[youtube]https://www.google.com/search?q=bmw+e30 ... yQiIw,st:0[/youtube]
Re: Autós topik autósoknak
Tipusbizonyitvány kell hozzá amit a kereskedőnek kötelessége odaadni vásárláskor…és amennyiben a rendőr kéri akkor be kell mutatni…amennyiben szükséged van ilyenre keress meg….
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vinkler 2025.03.31., hétf. 19:47-kor.
Ok: Idézés javítás
Ok: Idézés javítás
"Az igazi barát szemből támad."
- peterson
- V.I.P.

- Hozzászólások: 1173
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 819
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:54Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Én úgy tudom, hogy a légszűrő cseréje nem igényel semmilyen eljárást, de, ha jól emlékszem, akkor a Roush komplett légszűrő ház cserével is jár. Ami szintén nem igényel szerintem átalakítási engedélyt, elég, ha van az alkatrésznek műbizonylata.Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:03Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Én amúgy azt a 20-30 le-t fenntartásokkal kezelném.
A ledes fényforrásokról idéntől új szabályozás van, engedélyezett a hagyományos izzó helyett led-eset beszerelni, de megvannak a szabályai.
Rengeteg olyan átalakítás, van, ami engedélyköteles, ezt a beépítő cégtől kell megérdeklődni. Általában ők csak a dokumentációt adják, a többi a te dolgod.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
Sok cikk kering erről, érdemes utána nézni.
NKH eléggé maradi e reren sajna.
Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5248
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3667
Re: Autós topik autósoknak
Mindent engedelyeztetni kell, de kb. lehetetlen.
Sok cikk kering erről, érdemes utána nézni.
NKH eléggé maradi e reren sajna.
Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Csak a Marantz! :-D
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Hát nem. Be lehetett állítani, hogy mikor szóljon.
És mivel Magyarországon 130 km a sebességkorlát, ezért úgy lett beállítva a cucc, hogy 150-nél szóljon. Azért ennyire én sem vagyok hülye.
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Na szerintem térjünk vissza az autókhoz 
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem, nem!
Az a feleségemé.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Volvo, ami az én autóm.
Nem gyári, nem is szabályozott le 250-nél. 5 henger turbo. 400Le 750 nm.
Civic-eket reggelizett.
.
Nem gyári, nem is szabályozott le 250-nél. 5 henger turbo. 400Le 750 nm.
Civic-eket reggelizett.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Volvo a ti autótok!Aszpirin írta: ↑2025.03.30., vas. 15:20Most néztem meg.
A két legerősebb V60, a T6 és a T8 gyári telejítmény-adatai:
Screenshot 2025-03-30 at 15.18.30.png
455 LE, 4,6-os gyorsulás 0-100-ra (gyári adat), és 180-nál leszabályoz... Noormális????
Sajnos akárhogy keresem, nem találok semmiféle Performance csomagot. A Volvók már csak ilyenek.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
A két legerősebb V60, a T6 és a T8 gyári telejítmény-adatai:
455 LE, 4,6-os gyorsulás 0-100-ra (gyári adat), és 180-nál leszabályoz... Noormális????
Sajnos akárhogy keresem, nem találok semmiféle Performance csomagot. A Volvók már csak ilyenek.
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Most néztem meg.
A két legerősebb V60, a T6 és a T8 gyári telejítmény-adatai:
455 LE, 4,6-os gyorsulás 0-100-ra (gyári adat), és 180-nál leszabályoz... Noormális????
Sajnos akárhogy keresem, nem találok semmiféle Performance csomagot. A Volvók már csak ilyenek.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A 250-re. Azt nem tudom, h a Volvonál van-e, sok gyártónál van, de sokaknál csak a sport modelleknél lehet megvenni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ezt melyikre érted? A 250-re általában, vagy a 180-ra szabályozott Volvókra? Utóbbinál akkor kár, hogy elkerülte a figyelmemet a performance csomag... (de tényleg, van ilyen a Volvónál?)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Igen is, meg nem is. Felárért lehet valamilyen performance csomagot venni, ahol ez a tiltás nincs, vagy csak 280-nál.Aszpirin írta: ↑2025.03.30., vas. 14:32Most nem az van, hogy a legtöbb mai "polgári" autó leszabályoz 250-nél akkor is, ha tudn gyorsabban menni?
A Volvo-k pedig (az összes, teljesítménytől és felépítéstől függetlenül) 180 km/h-nál (nekem egy ilyenem lesz, ha 180-nál többel akarok menni, kénytelen leszek a Mustangba ülni)
Egyébként sok gyártónál van még 190, vagy 210-es korlát. Pl Audiknál is.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6987
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Most nem az van, hogy a legtöbb mai "polgári" autó leszabályoz 250-nél akkor is, ha tudn gyorsabban menni?
A Volvo-k pedig (az összes, teljesítménytől és felépítéstől függetlenül) 180 km/h-nál (nekem egy ilyenem lesz, ha 180-nál többel akarok menni, kénytelen leszek a Mustangba ülni
)
A Volvo-k pedig (az összes, teljesítménytől és felépítéstől függetlenül) 180 km/h-nál (nekem egy ilyenem lesz, ha 180-nál többel akarok menni, kénytelen leszek a Mustangba ülni
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14355
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9478
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ez nem erről szólt.Alex_Aston írta: ↑2025.03.30., vas. 13:37Azért nem mindegyik. A 2.0TDI 150LE-s már igen.
De ezek a régiek a 7-800kg-ra jutó 100-120-150LE és a rövid váltó áttétel miatt tudnak jól gyorsulni, és még az alap modellek sem voltak vállalhatatlanok.
A fejlődés egy része nekem egyébként rossz irányú. Túl sok alapextra, bonyolult megoldások, emiatt is megfizethetetlen árak, nagy tömeg.
De az 1.5 tsi is. És az sem hot hatch. Egy anyuka autó mindkettő. Ez lett volna a mondanivaló.
Gyorsulásáról senki sem beszélt. Az egy teljesen másik történet, és a reakció is. Nálam az nr1 heylen szerepel. Ne mossuk már össze a kettőt.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos


