Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13915
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8806
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Amennyiben egy ecu tudja kezelni a 100-as oktánszámot, akkor lesz eredménye, ha nem, akkor teljesen felesleges. Kevesebbet sem fog fogyasztani és jobban sem fog menni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Az egyik kollégám esküszik arra hogy a 100-as benzinnel mindamellett hogy jobban megy a verda,még annyival kevesebbet is fogyaszt hogy érdemesebb inkább azt tankolni.zoli73 írta: ↑2025.04.01., kedd 12:30Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
Ezt hiszem is meg nem is,de inkább nem,mondjuk nem is próbáltam még hogy miként is jön ki a matek fogyasztás ügyben a 100-assal.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5001
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3237
Re: Autós topik autósoknak
És tök gyári verda?
Mert tudtommal nagyon. Kevés gyári autó képes a 95-nél magasabb oktánszámú benzint kezelni.
Nekem anno az 1.4TSI a chip tuning után kezelte csak, a tuner úgy írta meg a programot, hogy magasabb oktánszám esetén pár LE többlet legyen, és normál használat esetén valamivel kedvezőbb fogyasztás.
Csak a Marantz! :-D
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4631
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3167
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Én, az én autómnál azt tapasztalom, hogy a 100-as benzitől, agilisabb, harapósabb, határozottabb a gázreakció, egyszóval jobban megy. Persze nem drámai dolgokra kell gondolni, de érezhető a különbség.
Nyilván nem gazdaságos folyamatosan 100-as benzinnel járni, de havi 1-2 alkalommal belefér. Na most kb. ugyanezt a javulást érzem a sport légszűrő betéttől is.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4631
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3167
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Nem árt különbséget tenni a sportlégszűrők között.
Van az, amit "kitesznek" a motortérbe, sokszor nagyon nem ideális helyre, és csodálkoznak, hogy nem hozott semmit. Nemegyszer olyan helyre kerül, hogy a motor melegét szívja be, mert nincs rendesen elszeparálva, megoldva hozzá a friss levegő áramlása, és ez nem hogy javitana a teljesítményen, hanem még ront is. Ha ez elmarad, akkor tényleg kidobott pénz az egész.
Illetve van a típusspecifikus direkt légszűrőbetét, amit a gyári, papírszűrő helyére kell behelyezni. Ez ugyan kevesebb pluszt hoz, mint a jól kivitelezett külső, de sokkal védettebb.
Én ilyet használok az autómban, már több, mint 60e km óta, mindenféle gond nélkül. A K&N gyártmánya.
A titka az, amit Vinkler is említett, hogy be kell tartani a szabályokat és nincs gond.
Ezt a betétet pillanatok alatt be lehet tenni a papír helyére, és vissza, semmiféle átalakítást nem igényel. Ha úgy gondolja az ember, a mindennapokban használja a papírszűrőt, hétvégén, ha "csapatna" egyet, vagy kimenne egy pályára, akkor beteszi a sportbetétet.
Nálam kb. annyit hozott, mint a 95-ös benzin után a 100-as, mindezt szűk 25e Forintért. 5e kilométerenként mosom, olajozom, és élvezem, hogy kicsit fickósabb az autó, kb fillérekből.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13915
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8806
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván forgalomfüggő, meg autófüggő is, de mondjuk keresztül Európán már napközben alig lehet haladni. Folyamatos 200+-110, aztán megint.és ez megy folyamatosan, ráadásul simán bevágja eléd az autót, nem nagyon érzi a tükörben, h hogyan érkezel. Van aki ért egy egy villantásból és elenged, mert az a legszebb, hogy simán be tudna jönni mögéd is fékezés nélkül a kerüléshez, de nem megy a helyzetfelismerés.Szalon írta: ↑2025.04.01., kedd 00:00Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden...220-250 olyan kényelmes utazó tempó, 260 felett azért már extra figyelem kell, de nem szoktam fárasztónak érezni.
Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na...![]()
Régebben sokat ingáztam nagyobb távokat is, talán 2700 km volt a legtöbb, amit egyben letoltam, na az nem esett jól. Ez az 1200-1500, ami még nagyobb nyűg nélkül lemegy nálam, de ebben a korban ez már csak ilyen. Most, hogy voltunk Erdélyben autózni, ott kb naponta mentünk 600 km-t, aminek több mint a fele komoly hegyi veretés volt. Nagyon élveztem egyáltalán nem fáradtam el, a pálya viszont más. Sokkal nagyobbak a g terhelések is, pihenni kell néha egyet nem csak neked, az autónak is, aztán gyá tovább.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13915
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8806
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Mindenki úgy cseszi szét az autóját, ahogy akarja.Lemmy9.1 írta: ↑2025.04.01., kedd 07:36Mi úgy hívjuk a kamaszlelküeket, hogy "tuningmatyi".
Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc.![]()
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Mi úgy hívjuk a kamaszlelküeket, hogy "tuningmatyi". 
Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc.

Szeretjük ha szétberhelik a mérnökök munkáját.
Amúgy a direktszűrő sok esetben csak ad egy merevedést okozó szívóhangot, de sok autónál kiiktatsz egy rezonátortartályt/légszűrőházat, amit a mérnök tevezett.
De hajrá, lehet a géptetőre támaszkodni, vagy legugolva nézegetni, helyzetjelző, tuc-tuc.

Szerintem!
- Szalon
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 967
- Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
- Értékelés: 1498
- Tartózkodási hely: Basel
Re: Autós topik autósoknak
911 Carrera S
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
- Szalon
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 967
- Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
- Értékelés: 1498
- Tartózkodási hely: Basel
Re: Autós topik autósoknak
Nyilván forgalom függő autópályán... (meg autó), de számomra 200 alatt kb álmosító minden...

Versenypályán viszont max 1 órát bírok egyben, utána fejben totál kimerülök, ki kell kicsit szállnom, kiszellőztetnem a fejem. Fekete-Erdőben viszont akár egész nap elkocsikáznék, mert a kis települések alatt kicsit meg tudok "pihenni". (ablak le, friss levegő) Mondjuk számomra nem jelent semmi problémát 1500-2000km-t egy seggel levezetni, szeretek vezetni na...

Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13915
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8806
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
A probléma nem a sport légszűrővel van, hanem annak karbantartás hiányával. Megfelelő tisztítófolyadék, megfelelő kenőanyag is kell hozzá, az előírt periódus betartása pedig szentírás. Ezen hármason szokott elhasalni a történet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Ezt én nem tudom, biztos van olyan henger anyag, ami jobban bírja az effajta igénybevételt. Én mindenesetre próbálok óvakodni a sportlégszűrővel szerelt járművek vásárlásától, legyen az motor (igaz ezt a hobbit már befejeztem) vagy autó.
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
Re: Autós topik autósoknak
És mi van akkor, ha gyárilag az van valamiben.... és papírszűrőt nem is kapni hozzá...?

AVM - osztrák Tesla - svájci lemezvakaró - HT Pro 9+ - háelté 3.....zene és bona.
Re: Autós topik autósoknak
Ha szeretnéd, hogy a hengerfal és a dugattyúgyűrű se kopjon el idő előtt, akkor vagy 7-800 kilométerenként kell tisztítani és olajozni, vagy pedig el kell felejteni, mert, ha a szűrő anyagára felvitt olajfilm telítődik porral, akkor utána semmit sem szűr. A saját tapasztalataimat tudom leírni, csak 2-3000 kilométerenként álltam neki a 0 kilométeresen vásárolt Suzuki Hayabusámba kb 6000 km-nél s.k. beszerelt BMC típusú, talán nem a leggyagyibb légszűrőjét mosni és olajozgatni, aztán a hengereken lévő nicasil vagy niposil réteg 25000 kilométer után tűréshatáron túlra kopott, aminek egy 7-8 dl/1000 km-es olajfogyasztással adta jelét. Bonusz, hogy a blokkfelújítás/tuning után használt gyári papírszűrőnek semmilyen teljesítménybeli hátrányát nem érzékeltem, egyedül a szívóhang csökkent számottevően. A tuning nem itt kezdődik, hanem, ha meg vannak csinálva a hengerfejek, egy rendes kipufogórendszer van a gépen, és még az elektronika is hozzá van írva. Nekem mindez megvolt a motoromon, egy utcára való Yoshimura vezérműtengellyel, de a gyári 175-nek mondott teljesítmény helyetti 202 Le-ből nem nagyon érzékeltem szinte semmit, csak azt, hogy a motorom kellemes nyomatékossága elmúlt, és 8000 felett lett idegbeteg... Cserébe minden évben volt valami baj vele, amiért minden télen kinn volt a blokk a vázból. Amióta elbontottam, azt vallom, hogy a gyári mérnökök nem hülyék, és egy akármilyen jó nevű tuning mester sem tud megbízhatóbb szerkezetet alkotni. Ha több erő kell, akkor gyárilag erősebbet kell venni, nem tuningolni, mert mindig marad egy szűk keresztmetszet, ami előbb-utóbb jelentkezni fog. Pl.(ez is saját, a gyári szeleprugó nem bírta az agresszívabb vezérműtengelyt): Bocs, ha kicsit hosszú volt, meg félig off is...Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:03Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
RPI4B-Allo BOSS V1.2, TPA3255, Canton CT1000
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5955
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Természetesen nem, ez így hülyeség lenne.
Azon morfondíroztam, hgy akkor a sok hazai tuning cég mind mossa kezeit? Ha ilyen macera, akkor miből élnek?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4631
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3167
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Friss info, tegnap az AMTS-en hallottam(többedmagammal) egy illetékes előadását, hogy hogyan is megy ez a halogén izzó ledesre cserélése.
Európában kb. bármelyik országban megveszik a CE tanusítvánnyal rendelkezőt ledes izzót, SK kicserélik, és használják. Pont.
Ellenben nálunk jelenleg az NKH csak az Osram gyártmányait ismeri el, és azok közül is csak abba az autóba szabad beszerelni, ami az Osram listáján szerepel( állítólag ez a lista folyamatosan bővül).
A beszerelést szakszervizben kell elvégeztetni, és egy fényszóró állításnak is meg kell történnie. A szakszerviz erről ad egy igazolást, amihez csatolnia kell a ledes izzó műbizonylatát, és csak ebben az esetben használható legálisan.
Az Osram standján is rákérdeztem, és szóról-szóra ugyanezt ismételték el.
Utánanéztünk az autómnak is, de még nem szerepel a listán.
Egyszóval nálunk sikerült megint elveszni a bürökrácia útvesztőjében.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- peterson
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1164
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 782
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Most nem néztem meg, de úgy emlékszem, hogy ez erről (is) szól:peterson írta: ↑2025.03.31., hétf. 19:38Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:54Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
[youtube]https://www.google.com/search?q=bmw+e30 ... yQiIw,st:0[/youtube]
Re: Autós topik autósoknak
Tipusbizonyitvány kell hozzá amit a kereskedőnek kötelessége odaadni vásárláskor…és amennyiben a rendőr kéri akkor be kell mutatni…amennyiben szükséged van ilyenre keress meg….

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vinkler 2025.03.31., hétf. 19:47-kor.
Ok: Idézés javítás
Ok: Idézés javítás
"Az igazi barát szemből támad."
- peterson
- V.I.P.
- Hozzászólások: 1164
- Csatlakozott: 2010.01.04., hétf. 17:33
- Értékelés: 782
- Tartózkodási hely: Győr
Re: Autós topik autósoknak
Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:54Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5955
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 13915
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 8806
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Én úgy tudom, hogy a légszűrő cseréje nem igényel semmilyen eljárást, de, ha jól emlékszem, akkor a Roush komplett légszűrő ház cserével is jár. Ami szintén nem igényel szerintem átalakítási engedélyt, elég, ha van az alkatrésznek műbizonylata.Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:03Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Én amúgy azt a 20-30 le-t fenntartásokkal kezelném.
A ledes fényforrásokról idéntől új szabályozás van, engedélyezett a hagyományos izzó helyett led-eset beszerelni, de megvannak a szabályai.
Rengeteg olyan átalakítás, van, ami engedélyköteles, ezt a beépítő cégtől kell megérdeklődni. Általában ők csak a dokumentációt adják, a többi a te dolgod.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5001
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3237
Re: Autós topik autósoknak
Mindent engedelyeztetni kell, de kb. lehetetlen.
Sok cikk kering erről, érdemes utána nézni.
NKH eléggé maradi e reren sajna.
Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Csak a Marantz! :-D
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6778
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5955
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: Autós topik autósoknak
Hát nem. Be lehetett állítani, hogy mikor szóljon.
És mivel Magyarországon 130 km a sebességkorlát, ezért úgy lett beállítva a cucc, hogy 150-nél szóljon. Azért ennyire én sem vagyok hülye.
