És mi van akkor, ha gyárilag az van valamiben.... és papírszűrőt nem is kapni hozzá...?

És mi van akkor, ha gyárilag az van valamiben.... és papírszűrőt nem is kapni hozzá...?
Ha szeretnéd, hogy a hengerfal és a dugattyúgyűrű se kopjon el idő előtt, akkor vagy 7-800 kilométerenként kell tisztítani és olajozni, vagy pedig el kell felejteni, mert, ha a szűrő anyagára felvitt olajfilm telítődik porral, akkor utána semmit sem szűr. A saját tapasztalataimat tudom leírni, csak 2-3000 kilométerenként álltam neki a 0 kilométeresen vásárolt Suzuki Hayabusámba kb 6000 km-nél s.k. beszerelt BMC típusú, talán nem a leggyagyibb légszűrőjét mosni és olajozgatni, aztán a hengereken lévő nicasil vagy niposil réteg 25000 kilométer után tűréshatáron túlra kopott, aminek egy 7-8 dl/1000 km-es olajfogyasztással adta jelét. Bonusz, hogy a blokkfelújítás/tuning után használt gyári papírszűrőnek semmilyen teljesítménybeli hátrányát nem érzékeltem, egyedül a szívóhang csökkent számottevően. A tuning nem itt kezdődik, hanem, ha meg vannak csinálva a hengerfejek, egy rendes kipufogórendszer van a gépen, és még az elektronika is hozzá van írva. Nekem mindez megvolt a motoromon, egy utcára való Yoshimura vezérműtengellyel, de a gyári 175-nek mondott teljesítmény helyetti 202 Le-ből nem nagyon érzékeltem szinte semmit, csak azt, hogy a motorom kellemes nyomatékossága elmúlt, és 8000 felett lett idegbeteg... Cserébe minden évben volt valami baj vele, amiért minden télen kinn volt a blokk a vázból. Amióta elbontottam, azt vallom, hogy a gyári mérnökök nem hülyék, és egy akármilyen jó nevű tuning mester sem tud megbízhatóbb szerkezetet alkotni. Ha több erő kell, akkor gyárilag erősebbet kell venni, nem tuningolni, mert mindig marad egy szűk keresztmetszet, ami előbb-utóbb jelentkezni fog. Pl.(ez is saját, a gyári szeleprugó nem bírta az agresszívabb vezérműtengelyt): Bocs, ha kicsit hosszú volt, meg félig off is...Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:03Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Természetesen nem, ez így hülyeség lenne.
Friss info, tegnap az AMTS-en hallottam(többedmagammal) egy illetékes előadását, hogy hogyan is megy ez a halogén izzó ledesre cserélése.
Most nem néztem meg, de úgy emlékszem, hogy ez erről (is) szól:peterson írta: ↑2025.03.31., hétf. 19:38Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:54Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Megéri? Elég jó autó a Mustang-od így is...
Tipusbizonyitvány kell hozzá amit a kereskedőnek kötelessége odaadni vásárláskor…és amennyiben a rendőr kéri akkor be kell mutatni…amennyiben szükséged van ilyenre keress meg….
Ez nem egészen van így! Nem saját tapasztalat, hanem az interneten "keringő" információk alapján ez úgy működik nagyjából, hogy németországban kell levizsgáztatni az elvégzett módosításokkal (persze csak olyan alkatrészekből amiknek van CE tanusítványa), ott beíratni a német forgalmiba, majd az autót hazahozva itthon honosítani az NKH-nál, mert ha van rá érvényes pl. német műszaki a bejegyzésekkel akkor azt itthon is átvezetik. Nem olcsó, sok utánjárás (valószínű kell Németországban is valaki aki le tudja vizsgáztatni, mert ottani telephelye, lakcíme van).Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:54Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Ezt nem értem teljesen: ha a német hatóság elfogadja, akkor az NKH is? És azt honnan tudom meg, hogy a németek elfogadják? Illetve az NKH honnan tudja meg?Alex_Aston írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:21Viszont, ha németeknél elfogadott tuning, azt itthon honosítják.
Én úgy tudom, hogy a légszűrő cseréje nem igényel semmilyen eljárást, de, ha jól emlékszem, akkor a Roush komplett légszűrő ház cserével is jár. Ami szintén nem igényel szerintem átalakítási engedélyt, elég, ha van az alkatrésznek műbizonylata.Aszpirin írta: ↑2025.03.31., hétf. 18:03Valami foglalkoztat, nézzétek el nekem megint a laikus kérdést: ha mondjuk a Mustang-omba beépíttetek egy Roush direkt légszűrőt, ami dob rajta vagy 20-30 lovat, akkor ezt ugye át kell vezetni a forgalmivba.... illetve engedélyeztetni is kell előre? Hivatalosan, pesze. És ha még egy-két apróságot tuningoltatnék, akkor is kell engedély, nem? Ezt a tuningcégek intézik általában (meghatalmazással), vagy nekem kell? Errre az "apróságra" még egyetlen általam meglátogatott tuningcég sem tért ki, persze lehet, hogy közismert a dolog, nem is kell róla beszélni :)
Pl. kicseréltetném a menetfényeket LED-esre (nem a bixenon fényszórókat, hanem az alsó, menetfényként + ködlámpaként dolgozó, bilux lámpákat a lökhárítóban) - akkor is kell engedélyeztetni?
Mindent engedelyeztetni kell, de kb. lehetetlen.
Hát nem. Be lehetett állítani, hogy mikor szóljon.
Nem, nem!
Volvo a ti autótok!Aszpirin írta: ↑2025.03.30., vas. 15:20Most néztem meg.
A két legerősebb V60, a T6 és a T8 gyári telejítmény-adatai:
Screenshot 2025-03-30 at 15.18.30.png
455 LE, 4,6-os gyorsulás 0-100-ra (gyári adat), és 180-nál leszabályoz... Noormális????
Sajnos akárhogy keresem, nem találok semmiféle Performance csomagot. A Volvók már csak ilyenek.
Most néztem meg.
A 250-re. Azt nem tudom, h a Volvonál van-e, sok gyártónál van, de sokaknál csak a sport modelleknél lehet megvenni.
Ezt melyikre érted? A 250-re általában, vagy a 180-ra szabályozott Volvókra? Utóbbinál akkor kár, hogy elkerülte a figyelmemet a performance csomag... (de tényleg, van ilyen a Volvónál?)
Igen is, meg nem is. Felárért lehet valamilyen performance csomagot venni, ahol ez a tiltás nincs, vagy csak 280-nál.Aszpirin írta: ↑2025.03.30., vas. 14:32Most nem az van, hogy a legtöbb mai "polgári" autó leszabályoz 250-nél akkor is, ha tudn gyorsabban menni?
A Volvo-k pedig (az összes, teljesítménytől és felépítéstől függetlenül) 180 km/h-nál (nekem egy ilyenem lesz, ha 180-nál többel akarok menni, kénytelen leszek a Mustangba ülni)
Ez nem erről szólt.Alex_Aston írta: ↑2025.03.30., vas. 13:37Azért nem mindegyik. A 2.0TDI 150LE-s már igen.
De ezek a régiek a 7-800kg-ra jutó 100-120-150LE és a rövid váltó áttétel miatt tudnak jól gyorsulni, és még az alap modellek sem voltak vállalhatatlanok.
A fejlődés egy része nekem egyébként rossz irányú. Túl sok alapextra, bonyolult megoldások, emiatt is megfizethetetlen árak, nagy tömeg.
Azért nem mindegyik. A 2.0TDI 150LE-s már igen.
220-nál óra szerint.