(Bár ez a kérdés itt erősen off.)
Mitől másabb az Opus3 lemez, az Opus3 felvételt tartalmazó Ortofonnál? Én nem nagyok hallom másnak.

Ezt most komolyan, tőlem kérdezed? Te sem tudod mitől lesz jó? Én csak annyit tudok, hogy az egyik rosszabbul szól sokkal mint a másik. Vegyünk egyszerű példákat, mint a Speakers Corner..... Vagy egy másik, kicsit szélsőségesebb talán, az Opus3 kontra Ortofon..... A kiindulópont mindegyiknél ugyanaz volt! A végeredmény jelentősen eltér.kaef2 írta: ↑2025.01.27., hétf. 09:38Definiálnád, hogy mitől lesz egy lemez jobb hangú, milyen konkrét jellemzőket kellene a produkciós folyamatok során megváltoztatni ahhoz, hogy jobbnak tartsd a felvételeket?SoundMania írta: ↑2025.01.27., hétf. 04:35Ha te és a kollégáid tudtak volna egyenletesen jó minőséget csinálni, nem kellett volna ezeken végig menni. Szóval ismét megkérdezem, miért nem lehet jobb hangú lemezeket készíteni, amikor halljuk hogy van néhány nagyon jó? Vagyis lehetne, hiszen vannak, de kevés. Szóval nem a rendszerekben van a nagyobb baj, hanem a lemezekben...Luxor Audio írta: ↑2025.01.26., vas. 22:54
Ez a topik látott már cifra dolgokat, mindig is a fórum pöcegödre volt.
Definiálnád, hogy mitől lesz egy lemez jobb hangú, milyen konkrét jellemzőket kellene a produkciós folyamatok során megváltoztatni ahhoz, hogy jobbnak tartsd a felvételeket?SoundMania írta: ↑2025.01.27., hétf. 04:35Ha te és a kollégáid tudtak volna egyenletesen jó minőséget csinálni, nem kellett volna ezeken végig menni. Szóval ismét megkérdezem, miért nem lehet jobb hangú lemezeket készíteni, amikor halljuk hogy van néhány nagyon jó? Vagyis lehetne, hiszen vannak, de kevés. Szóval nem a rendszerekben van a nagyobb baj, hanem a lemezekben...Luxor Audio írta: ↑2025.01.26., vas. 22:54Ez a topik látott már cifra dolgokat, mindig is a fórum pöcegödre volt.
Én árulom ezeket a Wiimeket, árérték arányban tényleg jók, de azért szerintem a "jó minőség" enyhén eufemizmus az esetükben.fererencz írta: ↑2025.01.22., szer. 13:08Ha nem a klasszikus hifizés a cél, szimplán csak jó minőségben szeretnél zenét hallgatni, egy félhavi fizetésből:
youtu.be/D6hfVbkBW-k
A videóban nagyon sok általános segítség is elhangzik!![]()
Megtalálni azt lehet, ami létezik. De az is megtalálás, ha belátod, hogy ábrándokat kergetsz. Sőt talán ez a legnagyobb siker. Semmiképpen sem önbecsapás, inkább valamilyen kijózanodás.
Ez a gondolatod nagyon igaz! ,,Megtalálni" sajnos nem lehet! De elégedettnek lenni és ezzel ,,beérkezni", azt lehet......,GTomi írta: ↑2025.01.16., csüt. 10:43Olvasgatva az elmúlt napokban a kábeles / akusztika / dac / erősítő/ pc/ zenehallgatás stb. topikokat, ezt vettem észre, hogy mindegyik "részegységben" - számomra úgy tűnt - hogy a vélemények, viták (ilyen v. olyan formában), jobbá próbálják tenni, tanácsokkal ellátni az aktuális rendszert használót.
Bizonyos elemeit meg / elfogadva, magunkra nézve jónak is érezhetjük, hiszen vannak olyan tényezők, amik általánosak és működhetnek.
Ezzel kapcsolatban az a gondolat ragadt meg bennem, hogy ha van egy komplett rendszerem, ami "hellyel-közzel" jól szól, mindig van egy része, amit el tudok rontani bármilyen kis belenyúlással, vagy éppen javíthatok, ötletekkel stb.
Ha azon kezdek gondolkodni, hogyan tehetném (számomra) még jobbá (hifibogár), hiszen párszor már sikerült javítanom, ami miatt újra és újra megbontom az egész egységet, kábel, akusztika, új hardver etc., valójában sosem lesz egy komplett jó rendszerem , mert mindig bizergálok vmit otthon és mikor azt gondolom, hogy na most megvan az (otthoni) szentgrál, akkor megint jön a bogár...
Persze van aki azt mondja, hogy megtalálta, de úgy vélem ez önbecsapás![]()
![]()
![]()
És az analóg világban ?
A digitális jelfeldolgozás késleltetése (latency) és a pre-ringing jelensége között nincs kapcsolat, illetve maximum csak annyi, hogy zero latency esetén nyilvánvalóan nem létezhetne, de nem a késleltetés okozza. A pre-ringing bizonyos típusú digitális szűrők esetén lép fel, és egyenesen következik a digitális szűrő algoritmusok matematikájából. Jelentkezhet nem csak DAC-oknál, de digitális EQ-k, kompresszorok, crossoverek esetén is.chord_ írta: ↑2024.12.11., szer. 16:34Igen, ez módfelett furcsa, de ez lehet a titka pl. a 'pre-ringing' effektnek a mai dac-oknál; egyes szűrőbeállításokkal ez előhívható, és szépen hallható is.
Az, hogy egy lecsengés / visszhang beelőzze magát a mérőjelet, az a normál világban egy nonszensz.
De ha úgy közelítjük, hogy a kapott analóg jel egy 'elkészített' valami, és a fenti nagyon pici, de feltétlen létező időtartam szükséges a létrejöttéhez, akkor már teljesen érthető ez a képtelenség.
Én, ha analóg-hívő lennék, ezt a fenti dolgot a nem valós időről feltétlen a zászlómra tűzném. Mert metafizikai eltérést jelent.
De, visszatérve az eredeti felvetéshez, az élő adások ilyetén módon ugyanúgy ki vannak zökkentve a valós időből; a hangminőség-előny akkor, ahogy már fentebb elhangzott, valóban a kevesebb cucc-alkalmazásból jöhet, amin a jelet át kell kényszeríteni.
Igen, ez módfelett furcsa, de ez lehet a titka pl. a 'pre-ringing' effektnek a mai dac-oknál; egyes szűrőbeállításokkal ez előhívható, és szépen hallható is.
A digitális világban nincs valós idő.chord_ írta: ↑2024.12.10., kedd 15:41Talán itt az a kérdés, hogy van-e / volt-e valamennyi késleltetés a valósághoz képest.
Emlékeztek, valamikor jó régen, Amerikában, valami műsorban, a beszélő ember fejbelőtte magát a la nature, élőben, és onnantól a TV kép mindig egy késleltetett, felvett/lejátszott dolog volt, az ilyeneket elkerülendő. Mármint, hogy adásba ki ne menjenek nem illendő dolgok.
Több éve nem dolgozom már TV és rádió stúdiókban, de már az "én időmben" is kezdték bevezetni a biztonsági késleltetést élő adásoknál, egyes országokban évtizedek óta kötelező. Ettől még az adás élő marad, nem felvételről kerül lejátszásra az adatfolyam, csak egy átmeneti tárolóban tölt némi időt.chord_ írta: ↑2024.12.10., kedd 15:41Talán itt az a kérdés, hogy van-e / volt-e valamennyi késleltetés a valósághoz képest. Emlékeztek, valamikor jó régen, Amerikában, valami műsorban, a beszélő ember fejbelőtte magát a la nature, élőben, és onnantól a TV kép mindig egy késleltetett, felvett/lejátszott dolog volt, az ilyeneket elkerülendő. Mármint, hogy adásba ki ne menjenek nem illendő dolgok.
Milyen ciki lenne, ha a bécsi éjféli koncerten fejbe lőné pár zenész magát...chord_ írta: ↑2024.12.10., kedd 15:41
Emlékeztek, valamikor jó régen, Amerikában, valami műsorban, a beszélő ember fejbelőtte magát a la nature, élőben, és onnantól a TV kép mindig egy késleltetett, felvett/lejátszott dolog volt, az ilyeneket elkerülendő. Mármint, hogy adásba ki ne menjenek nem illendő dolgok.
Talán itt az a kérdés, hogy van-e / volt-e valamennyi késleltetés a valósághoz képest.
juliush írta: ↑2024.12.10., kedd 12:54Félreértetted azt, amiről írtam!
Azt írtam, hogy digitális rendszereknél már nem számít a valós idejűség a hangminőség szempontjából. Az élmény attól még lehet "real-time".
De hadd vessek fel egy másik gondolatkísérletet! Az élőadás a csúcsszuper, 3-fejes analóg, 38,1 cm/s-en forgó stúdiómagnó monitor kimenetéről megy adásba felvétel közben, tiszta analógban. Majd pár nap múlva ugyananezt a felvételt játszuk le ismét, ugyanazon a magnón, kínosan ügyelve minden beállítás, környezeti feltétel változatlanságára.
Máshogy fog szólni, mert nem "real-time"?
Félreértetted azt, amiről írtam!
De még egyszer, ennek semmi köze a valós idejűséghez!