Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5714
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3540

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

2-3 hete beszélgettünk Ivanics Gerivel pont ilyenekről. Amikor még Ő versenyzett, látták,hogy az olasz versenyzők tésztát esznek, akkor együk mi is,mert biztos jó. :D Később látták a portugálokat, akik már el is felejtettem,hogy mit ettek, de az biztos jó,együk mi is ;peace; Aztán persze nem teljesen úgy voltak a dolgok,de próbálták ellesni, mert nem ment másképp. Net még ugye a fasorban sem volt.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

marconi írta:
2024.12.12., csüt. 16:04


Nah hogy emlegetve voltam..pont mikor épp wattmérő vásárláson gondolkozom, azaz meg is lépem mert szembe jött a nekemvaló.
A mi időnkben ez az egész egy vicc kategória volt, a 90-es években. Még majdhogynem, vagyis de, kiröhögtek a pulzusmérő használat miatt, és már lattam akkor olyat hogy külföldön léteztek az első wattmérők. De úgy kellett az infókat magunknak könyvekből vagy innen onnan összeszedni, nem volt még internet. Nem tudtunk semmit kb még egy mai hobbisportolóhoz képest sem. A wattmérős dolog akkor persze rögtön megtetszett de a pályafutásom alatt esély nem volt arra hogy ilyesmihez hozzájussak. Aztán technikailag nekem kiesett vagy 20 év, nem foglalkoztam vele, és hirtelen a wattmérés már tök alap, én meg hozzá se tudok szólni ilyenekhez. De majd most! :) Poén lesz ezeket most kipróbálni, lehet a végén még egy rendes edzőt is fogadok! 😅
na,nekünk még cudarabb volt. még serdülőben örültünk,ha váltós bringát nem Csepelt kaptunk :D ez 1988 környéke. még kilométeróra se volt,csak a stopper a kézen :D
aztán nálunk (vasas izzó), amikor megvette a GE a Tungsramot, be is zárt a szakosztály. Nem is nagyon érdekelt, csak véletlenül találkoztam Nagy Zoliékkal 2013 környékén. Akkor már a pulzus ment, de még sok dolog nem, de 2014-15 környékén a hazai kerékpársport nagyot lendült. Talán a KSI-nél már egész korán egyénre szabott edzéstervek voltak és mérték a fiúkat, ezek a dolgok hamar lecsorogtak más egyesületekhez is, aztán amikor az MKSZ is beleállt ebbe, még rohamosabban kezdett fejlődni. Ma meg van Valter Attilánk és Vass Kata Blankánk és persze sok egyéb, ügyes sportolónk, ami 10 éve még elképzelhetetlen lett volna.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
marconi
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 514
Csatlakozott: 2011.03.30., szer. 08:42
Értékelés: 351

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: marconi »

revox írta:
2024.12.12., csüt. 15:47
teszek még rá pár lapot, hogy értsük a melegvízet

nálunk a szakozstály alig múlt 10 éves, így a korábbi időkről fogalmam sincs, talán Vanik Zoli ebben illetékes, de nekünk akkor volt táplálkozási szakértőnk Róka Tibi személyében, aki szintén a testépítők világából lépett át bringásnak (legalább ismerte a szörpöket is :D ), de volt gyúrónk, több is és igen, Ők is folyton elmondták, hogy tréning után kellene úgy 40 percet nyújtani,meg amúgy máskor mást is tenni. Részemről kb 5 percig tekergettem magam,aztán meguntam, de nem is én voltam válogatott kerettag. Róka, meg ha azt mondta, tréning után, ha hazamegyek,ne egyem meg egyből a sült tarját, egye-fene, vártam vele.

szóval, mielőtt valaki azt gondolná, hogy a hazai kerékpársport csak idiótákból áll (mert ez most úgy tűnhet), azért kell szólnom,hogy nem. és ők már régen tudják,hogy a tápkábelek nagyban befolyásolják a rendszer hangját :smile53:
Nah hogy emlegetve voltam..pont mikor épp wattmérő vásárláson gondolkozom, azaz meg is lépem mert szembe jött a nekemvaló.
A mi időnkben ez az egész egy vicc kategória volt, a 90-es években. Még majdhogynem, vagyis de, kiröhögtek a pulzusmérő használat miatt, és már lattam akkor olyat hogy külföldön léteztek az első wattmérők. De úgy kellett az infókat magunknak könyvekből vagy innen onnan összeszedni, nem volt még internet. Nem tudtunk semmit kb még egy mai hobbisportolóhoz képest sem. A wattmérős dolog akkor persze rögtön megtetszett de a pályafutásom alatt esély nem volt arra hogy ilyesmihez hozzájussak. Aztán technikailag nekem kiesett vagy 20 év, nem foglalkoztam vele, és hirtelen a wattmérés már tök alap, én meg hozzá se tudok szólni ilyenekhez. De majd most! :) Poén lesz ezeket most kipróbálni, lehet a végén még egy rendes edzőt is fogadok! 😅
Audiomeca J1,Airtangent2b,SupexSD900SuperII,Krell KSP-7B(Kaisei recap), Philips cd304mkII fullBGrecap, Marantz CDA94 Vfet mod/BG recap), Philips CD100 Demo Vfet mod/BG recap, Townshend Allegri Reference mkII, Tunerman OTL twin servo, vFET srpp, Lowther Acousta (P6M square)

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

teszek még rá pár lapot, hogy értsük a melegvízet

nálunk a szakozstály alig múlt 10 éves, így a korábbi időkről fogalmam sincs, talán Vanik Zoli ebben illetékes, de nekünk akkor volt táplálkozási szakértőnk Róka Tibi személyében, aki szintén a testépítők világából lépett át bringásnak (legalább ismerte a szörpöket is :D ), de volt gyúrónk, több is és igen, Ők is folyton elmondták, hogy tréning után kellene úgy 40 percet nyújtani,meg amúgy máskor mást is tenni. Részemről kb 5 percig tekergettem magam,aztán meguntam, de nem is én voltam válogatott kerettag. Róka, meg ha azt mondta, tréning után, ha hazamegyek,ne egyem meg egyből a sült tarját, egye-fene, vártam vele.

szóval, mielőtt valaki azt gondolná, hogy a hazai kerékpársport csak idiótákból áll (mert ez most úgy tűnhet), azért kell szólnom,hogy nem. és ők már régen tudják,hogy a tápkábelek nagyban befolyásolják a rendszer hangját :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2024.12.12., csüt. 14:31
revox írta:
2024.12.12., csüt. 14:26

kérdezz bátran :D
Inkább olyantól akitől érdemes is, nem csak lehet. ;peace;
na,nem is gondoltam komolyan :D

de ezek a dolgok nem 30 éve, már Meerckx idejében így mentek, csak a felső végeken. De már kb 10 éve nálunk is folyamatosan diagnosztikára hordták a potens kölyköket (előttte meg nem is volt nálunk szakosztály), meg laktát és tkm se tudja,milyen mérésre. Egyszer Zolibácsi (edző) mutogatta a görbéket,amit figyelnek folyamatosan a formaidőzítéshez és nyilván nem straván, hanem valami spéci szoftverrel nézik, ami az edzőnek azonnal jelez,hogy a gyerek túl,vagy alul van edzve. De bevallom,engem ez a rész már nem érintett meg, ez legyen Zoli dolga. Ami nekem kell, azzal elporsozkálok, már amikor van idő poroszkálni,sokszor az sincs. De sok új, hidd el,nincs a Nap alatt,csak most csorog le az amatőr és hobbi világba, ami fentebb régen él és működik. De nézd meg a Pedálkirályt. Az Epedex már ilyen tudományos módszerekkel tréningezteti a bandát.
Az általános rész meg főleg nem újdonság. Ami sokat változott, hogy bárki számára elérhetőek lettek olyan eszközök,amivel tudja magát mérni. Ennek egyik jó oldala, hogy baromi jól le lehet vezényelni egy edzésciklust,egyénre szabva, hátránya, amikor magára marad a user és esetleg elveszik tőle az összes műszert, nem tanulta meg a testét ismerni érzetre. DE ahogy máshol sincs,itt sincs visszafele vezető út, ez az irány a jövő,amivel nincs semmi probléma, ez is egy tápkábelcsere: működik és egyre többen észreveszik :tutiok:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6136
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7571
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2024.12.12., csüt. 14:26

kérdezz bátran :D
Inkább olyantól akitől érdemes is, nem csak lehet. ;peace;
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2024.12.12., csüt. 14:02
revox írta:
2024.12.12., csüt. 13:22

Sebikém, mi ezzel a probléma? Szépen elmondta,hogy kell hozzáállni az edzésekhez és egész értelmesen kifejtette a regeneráció fontosságát, ami nélkül a munka nem fog beépülni.

ami az edzőversenyeket illeti,ahol csapatedzés van, pl vannak versenyszimulációs edzések, amikor kb 3-4 embernek egyszer meg kell indulni, a többieket leszakítani, aztán a maradék 6-7nek kell a szerzett előnyüket leszedni,ha le tudják. Van,hogy sikerül,van,hogy nem.
a másik, ami fontos, de lehet sokan nem csinálják, nálunk volt legalább heti egy sprintedzés. Ettől nem sprintelni fog tudni jobban az illető, hanem a keringést edzi a hirtelen és ismétlődő megindulásokra,ami versenyszituban bármikor előfordulhat és akár egymást követően percenként jöhet itt pl 5-ös szériákban ment, hogy 200 méter fullgáz,majd 800m pihenő (soknak tűnik,de elhiheti mindenki, főleg a harmadik után elég hamar eltelik :D ), majd megint fullgáz,stb... Ezekkel a dolgokkal a versenyszituációs történések jól modellezhetők és edzhetők. De, nem véletlenül mondják, hogy egy versenykilométer, 3 edzéskilinek felel meg :smile53:
Revikém, rendkívül szórakoztató vagy... :kiss: :D
kérdezz bátran :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6136
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7571
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2024.12.12., csüt. 13:22

Sebikém, mi ezzel a probléma? Szépen elmondta,hogy kell hozzáállni az edzésekhez és egész értelmesen kifejtette a regeneráció fontosságát, ami nélkül a munka nem fog beépülni.

ami az edzőversenyeket illeti,ahol csapatedzés van, pl vannak versenyszimulációs edzések, amikor kb 3-4 embernek egyszer meg kell indulni, a többieket leszakítani, aztán a maradék 6-7nek kell a szerzett előnyüket leszedni,ha le tudják. Van,hogy sikerül,van,hogy nem.
a másik, ami fontos, de lehet sokan nem csinálják, nálunk volt legalább heti egy sprintedzés. Ettől nem sprintelni fog tudni jobban az illető, hanem a keringést edzi a hirtelen és ismétlődő megindulásokra,ami versenyszituban bármikor előfordulhat és akár egymást követően percenként jöhet itt pl 5-ös szériákban ment, hogy 200 méter fullgáz,majd 800m pihenő (soknak tűnik,de elhiheti mindenki, főleg a harmadik után elég hamar eltelik :D ), majd megint fullgáz,stb... Ezekkel a dolgokkal a versenyszituációs történések jól modellezhetők és edzhetők. De, nem véletlenül mondják, hogy egy versenykilométer, 3 edzéskilinek felel meg :smile53:
Revikém, rendkívül szórakoztató vagy... :kiss: :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2024.12.12., csüt. 08:59
Írásaim sok esetben - vagy inkább legtöbbször - nem nyeri el a nagyközönség tetszését ezen a platformon, időnként az én személyes véleményemként van beállítva, így arra gondoltam hogy néha teszek be olyan video linkeket amik segíthetnek azoknak, akik nyitottak arra, hogy a hobbijuk/sporttevékenységük/rekreációs tevékenységük/személyes kihívásaik esetleg tudás alapokon is nyugodjanak és ne feltétlenül 30 évvel ezelőtti megkopott emlékeken kizárólag, mindezt anélkül hogy a szemét asebestyen soraiból kéne megtenni, íme egy hiteles magyar forrás, Fülöp Tibor kis előadás. Ha esetleg néhány gondolat ismerős lesz, elnézést kérek azoktól, akiknek a lelke ezt nehezen viseli. :) DE! Fogadják ők is sok szeretettel:
.
Sebikém, mi ezzel a probléma? Szépen elmondta,hogy kell hozzáállni az edzésekhez és egész értelmesen kifejtette a regeneráció fontosságát, ami nélkül a munka nem fog beépülni.

ami az edzőversenyeket illeti,ahol csapatedzés van, pl vannak versenyszimulációs edzések, amikor kb 3-4 embernek egyszer meg kell indulni, a többieket leszakítani, aztán a maradék 6-7nek kell a szerzett előnyüket leszedni,ha le tudják. Van,hogy sikerül,van,hogy nem.
a másik, ami fontos, de lehet sokan nem csinálják, nálunk volt legalább heti egy sprintedzés. Ettől nem sprintelni fog tudni jobban az illető, hanem a keringést edzi a hirtelen és ismétlődő megindulásokra,ami versenyszituban bármikor előfordulhat és akár egymást követően percenként jöhet itt pl 5-ös szériákban ment, hogy 200 méter fullgáz,majd 800m pihenő (soknak tűnik,de elhiheti mindenki, főleg a harmadik után elég hamar eltelik :D ), majd megint fullgáz,stb... Ezekkel a dolgokkal a versenyszituációs történések jól modellezhetők és edzhetők. De, nem véletlenül mondják, hogy egy versenykilométer, 3 edzéskilinek felel meg :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6136
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7571
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Írásaim sok esetben - vagy inkább legtöbbször - nem nyeri el a nagyközönség tetszését ezen a platformon, időnként az én személyes véleményemként van beállítva, így arra gondoltam hogy néha teszek be olyan video linkeket amik segíthetnek azoknak, akik nyitottak arra, hogy a hobbijuk/sporttevékenységük/rekreációs tevékenységük/személyes kihívásaik esetleg tudás alapokon is nyugodjanak és ne feltétlenül 30 évvel ezelőtti megkopott emlékeken kizárólag, mindezt anélkül hogy a szemét asebestyen soraiból kéne megtenni, íme egy hiteles magyar forrás, Fülöp Tibor kis előadás. Ha esetleg néhány gondolat ismerős lesz, elnézést kérek azoktól, akiknek a lelke ezt nehezen viseli. :) DE! Fogadják ők is sok szeretettel:
.

youtu.be/_CRCnIF-Hyg
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5714
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3540

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Sok kellemesen együtt töltött kilómétert ;peace;

Online
Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2087
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1264
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

Nu, "sublerszemű" ;) kollégák, alakul a Scultura finomhangolása: a gyári, nemszeretem Merida nyereg cserélve Ritcheyre (egy picit előretolva, lásd a 2. fotót - a hátsó max. jelzés lekopott, de határon belül vagyok, ja és bocs a váltók nem igazán fotogén "parkoló" állásáért), a kormány öregesen :rolleyes: kb. fél centit feljebb billentve (a kép kicsit csal, valójában most van a stucni dőlésszögének egyenesében).

A mai kb. 45 km alapján ez már akár a végleges install is lehet.

A nullás nyeregcső polémiához egy kis adalék: nekem még azt tanították, hogy előre álló vízszintes hajtókarállásban a térdkalács elejétől indított függőleges a pedálközéppel essen egybe. Ez a Merida jelenlegi beállításával nagyjából így is van. A Malinál viszont jóval előrébb ülök, így szoktam meg; ez a triatlonbringám volt, anno könyöklővel (sőt, gyakran előre fordított nyeregcsővel :smile29:), meredekebb nyeregcső szöggel (a korábbi fotómon látszik is a két geo közti különbség), az 5 cm UCI "nyeregorr szabály" a Malinál bőven nem teljesül. A mai kör alapján val.szeg nem fogom előrébb tolni az ülést, úgy érzem, mászáskor, felső kormányfogásban így is a nyereg hátsó részéig hátracsúszva kényelmes ülnöm (megspóroltam egy plusz nyeregcsövet... :D). Viszont a jövőben nem árt majd egy kicsit jobban odafigyelni a nyújtásra... gondolkodik.gif
Csatolmányok
20241210_125336.jpg
20241210_125346.jpg

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Ebbe most futottam bele. Aki próbált már valaha anodizálást eltávolítani polír előtt, az tudja, hogy aki ezt elkövette, az megszállott. Hát nem gyönyörű?! 36_3_1.gif Lehet, hogy ha ismét lenne ezüst szettjük, elcsábulnék valami számomra fölösleges 11-12 sebis cuccnak. :D
Screenshot_2024-12-09-22-29-59-83_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Vinkler írta:
2024.12.09., hétf. 20:26
IMG_4086.jpeg
Ezek szerint nincs új a Nap alatt :rolleyes:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14019
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8965
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

IMG_4086.jpeg
IMG_4086.jpeg (149.87 KiB) Megtekintve 1360 alkalommal
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Bár 2020 óta már amúgy sincs ott Ernesto szignója a vázakon, de erősen kétlem, hogy ezt a törött gerincű izét amúgy aláírná. (Mondjuk ígérnek 20W nyereséget 50-es tempónál, ami ha igaz, akkor akárhogy nézhet ki... :rolleyes: )
LC_ernesto-colnago_430x430.jpg
LC_ernesto-colnago_430x430.jpg (45.98 KiB) Megtekintve 1378 alkalommal

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5714
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3540

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Itt azért elég jól el kell találni a méretet,mert utána nem nagyon lehet játszani a nyeregcsővel 31_1_21.gif
Screenshot_20241209_172110_Facebook.jpg

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2024.12.07., szomb. 20:56
Korábban azt hittem, hogy valami bemindenezett, feltűnési viszketeg hipszter találta ki, de van előzménye is. A 19. század végén a gázlámpa gyújtogatók használták, oszloptól oszlopig gurulva vele. Jó móka lehet vele a szólóban majomkodás is, de ez az igazán értelmes felhasználási területe:bikekill-228-scaled.jpg
Az az igazság, a duma fogott meg :D
Mivel magam is ismertem világjáró hipsztereket, az első (2)mondatot olvasva, el is hittem... Aztán leesett, hogy... :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Korábban azt hittem, hogy valami bemindenezett, feltűnési viszketeg hipszter találta ki, de van előzménye is. A 19. század végén a gázlámpa gyújtogatók használták, oszloptól oszlopig gurulva vele. Jó móka lehet vele a szólóban majomkodás is, de ez az igazán értelmes felhasználási területe:
bikekill-228-scaled.jpg

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13827
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4327
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

1733597415118.jpg
1733597415118.jpg (98.92 KiB) Megtekintve 1569 alkalommal
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6136
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7571
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

AAttila írta:
2024.12.05., csüt. 20:31
Itt a célok között alapvető különbség van. Most hagyjuk is az általában vett amatőröket/hobbistákat, az egy teljesen külön tanulmány. Mi,akik itt vagyunk, valamikor,valamilyen szinten versenyeztünk. Van némi tapasztalatunk az edzésről/felkészülésekről. De még itt is néha elharapóznak a dolgok, ennek pedig csak egyetlen oka van: a különböző célok. Ákos kimondottan azért dolgozik,hogy kihozza magából a maxot. Mire képes a teste, meddig tudja fejleszteni izomzatilag,keringésileg,stb stb,stb. Mindent tudatosan ennek rendel alá. Borzasztó nagy önfegyelemmel. Nyilván van élvezeti faktora is a tekeréseinek, de nem az a legfontosabb szempont. Ellenben Pärt és még itt jópáran vagyunk,akiknek az élvezet sokkal előrébb való. Sokat megyünk egyedül lassabban,gyorsabban mikor hogy. Szeretünk gyorsan menni,mert mondjuk régen tudtunk ilyeneket és nagyon jó érzés volt, de egyedül már nem megy annyi. Ha néha tudunk együtt tekerni,igenis odalépúnk kicsit,mert az nekünk jó. Szarunk a hidratáltságra,glikogéntöltöttségre,mit vigyünk be és mennyit. Persze eszünk,iszunk közben, de a felhőtlen "száguldásról" szól a történet. Nem sok negatív visszajelzést kaptunk egy Mátra- vagy Tisza-tó tekerés után. Sőt,mentem már Revivel is, Pärt kollégával is kettesben (Ákossal is) mind jó érzés volt. De akkor,ott, nem a tudomány, a precizitás a fontos, hanem a menés és dumcsizás. Bele kell,hogy férjen évente 1-2 ilyen jellegű ride. Amikor egyedül megyünk, odafigyelünk a részletekre, kinek mennyire fontos. És ez igaz a technikára is. Pärt waxhívő lett. Nem gondolom, hogy divatból csinálná, tudom az okát. Én biztosan nem főzőcskéznék. Nem veszek rövidebb hajtókart,mert az a mainstream, egyszerűen nem gondolom,hogy nekem annyira számítana,hogy 170 helyett,165-tel megyek.( pedig lehet ;) ) De nem agyaljuk túl, persze Revi (IS) mindent tud a kerékpárokról, amit szívesen meg is oszt (direkt cukkol) mindenkivel. (képről megmondja tizedmilliméterre a beállításokat ;peace; ) De ezért/így szeretjük.
Szerintem ez itt egy igen jó közösség, bárkitől kaphatunk bármilyen segítséget és ez a mai világban nagy kincs. Remélem sosem fog itt senki megbántódni annyira,hogy nem írogat ide. És lehet,hogy van, aki már-már blogot csinál a topikból (én is :rolleyes: ) , de szinte elég zárt közösség vagyunk, ugyanazzal a hobbival. Nem baj,ha néha valakiből több jön.
Nah,ez is jó hosszú lett,de már ki akart jönni egy ideje. Tekerjünk ;peace;
A célok között valóban van különbség. Én pl nem vagyok kerékpáros csak egy kerékpárral sportoló. Viszont sportoló vagyok, rendszeresen és tervszerűen edzek. A görgőzés az fitness pl, nem kerékpársport.
Nekem hobbim (is) a sportélettan és a kapcsolódó tudományterületek, de ezzel nem fárasztanám itt a nagyérdeműt és magamat sem a felesleges írással. Akiket érdekel az AVX-ről az ami szerintem jó, Ők már csinálják is :smile53: , minimum egy részét. :rolleyes: :D
Aki kizárja az élvezetet bármilyen sporttevékenységből, az nem lesz hosszú sport pályafutás. Szó nincs róla, hogy én ne élvezetből tekernék amikor csak módom van rá. Akik sokszor/mindig tempót mennek (hobbisták java), nah ők azok akik azt hiszik, hogy sokszor mennek gyorsan, valójában sosem mennek gyorsan. A tempó menés az a kerékpározás aratási időszaka. Hogy egy jó aratásod legyen, ahhoz ásni, szántani, vetni is kell, meg foglalkozni a veteménnyel, megfelelően gondoskodni a táplálásáról, a hidratálásáról, stb. Jobb fitnesszel jobb tekerni és ez ennyi. A funride-ok pedig kifejezetten szükségesek, mikor úgy megy a sportoló ahogy akar és abból, hogy akkor hogy megy, az is info az edzőnek. :)
Megfelelő hidratáció és glikogénmennyiség, tekerés közbeni bevitel / pótlás nélkül még a gagyi tempó se tart, mert nem is tarthat sokáig. A szervezet igényeit nem befolyásolja döntően, hogy a tulajdonosa fejében milyen program fut éppen, mivel van vagy épp nincs tisztában. Ezen nem agyalni kell, nem kell feltalálni semmit, stratégiákat kell kialakítani és azokat rutinná tenni. Az agyalás az a nettó elvesztegetett idő, ami nem vezet sehova. Ugyanannyi idő valamit jól és szarul csinálni. Sőt, legtöbbször a jól csinálás a hatékonysága okán energiát és időt spórol meg.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5714
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3540

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Itt a célok között alapvető különbség van. Most hagyjuk is az általában vett amatőröket/hobbistákat, az egy teljesen külön tanulmány. Mi,akik itt vagyunk, valamikor,valamilyen szinten versenyeztünk. Van némi tapasztalatunk az edzésről/felkészülésekről. De még itt is néha elharapóznak a dolgok, ennek pedig csak egyetlen oka van: a különböző célok. Ákos kimondottan azért dolgozik,hogy kihozza magából a maxot. Mire képes a teste, meddig tudja fejleszteni izomzatilag,keringésileg,stb stb,stb. Mindent tudatosan ennek rendel alá. Borzasztó nagy önfegyelemmel. Nyilván van élvezeti faktora is a tekeréseinek, de nem az a legfontosabb szempont. Ellenben Pärt és még itt jópáran vagyunk,akiknek az élvezet sokkal előrébb való. Sokat megyünk egyedül lassabban,gyorsabban mikor hogy. Szeretünk gyorsan menni,mert mondjuk régen tudtunk ilyeneket és nagyon jó érzés volt, de egyedül már nem megy annyi. Ha néha tudunk együtt tekerni,igenis odalépúnk kicsit,mert az nekünk jó. Szarunk a hidratáltságra,glikogéntöltöttségre,mit vigyünk be és mennyit. Persze eszünk,iszunk közben, de a felhőtlen "száguldásról" szól a történet. Nem sok negatív visszajelzést kaptunk egy Mátra- vagy Tisza-tó tekerés után. Sőt,mentem már Revivel is, Pärt kollégával is kettesben (Ákossal is) mind jó érzés volt. De akkor,ott, nem a tudomány, a precizitás a fontos, hanem a menés és dumcsizás. Bele kell,hogy férjen évente 1-2 ilyen jellegű ride. Amikor egyedül megyünk, odafigyelünk a részletekre, kinek mennyire fontos. És ez igaz a technikára is. Pärt waxhívő lett. Nem gondolom, hogy divatból csinálná, tudom az okát. Én biztosan nem főzőcskéznék. Nem veszek rövidebb hajtókart,mert az a mainstream, egyszerűen nem gondolom,hogy nekem annyira számítana,hogy 170 helyett,165-tel megyek.( pedig lehet ;) ) De nem agyaljuk túl, persze Revi (IS) mindent tud a kerékpárokról, amit szívesen meg is oszt (direkt cukkol) mindenkivel. (képről megmondja tizedmilliméterre a beállításokat ;peace; ) De ezért/így szeretjük.
Szerintem ez itt egy igen jó közösség, bárkitől kaphatunk bármilyen segítséget és ez a mai világban nagy kincs. Remélem sosem fog itt senki megbántódni annyira,hogy nem írogat ide. És lehet,hogy van, aki már-már blogot csinál a topikból (én is :rolleyes: ) , de szinte elég zárt közösség vagyunk, ugyanazzal a hobbival. Nem baj,ha néha valakiből több jön.
Nah,ez is jó hosszú lett,de már ki akart jönni egy ideje. Tekerjünk ;peace;

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

asebestyen írta:
2024.12.05., csüt. 19:10
Az a bajom a végével, hogy ez ugyanaz a hozzáállás, mint amit furcsálsz, mindössze az előjel változott...
Párszor újraolvastam, de nem értem, pontosan mire gondoltál.

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6136
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7571
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

pärt írta:
2024.12.05., csüt. 16:51
Olvastam pár cikket hajtókar hossz témában, egész meglepő eredményt hoztak az összehasonlítások. Pontos számokra már nem emlékszem - rég volt - de úgy rémlik, hogy 140-180 mm tartományban gyakorlatilag nem volt kimutatható előny/hátrány sem befektetett energiában, sem pulzusszámban. Természetesen a változó erőkarok igényelte áttétel és csapásszám növelés/csökkentés lehet valakinek alkatából adódóan előnyös vagy hátrányos, de a hajtás hatékonysága nem változott.
Szóval ezek a vizsgálatok nem újak, ahogy a hobbisták profikat leső hozzáállása sem. Gyakorlatilag nem létezik olyan technikai újítás, beállítási trend, amit az amatőrök hajlandóak átvenni, míg nem látják, hogy a bálványaik használni nem kezdték, utána viszont ha kell, a fél veséjüket eladják, hogy nekik is legyen olyanjuk. Egy ismerősömnek van pár bringás cimbije, velük tavaly párszor én is tekertem, szóval láttam, ki hogy megy. Egyikük kb. két éve kezdett országútizni, hogy fogyjon, ezalatt le is ment 100 kilóról 99-re. Szóval rendkívül bíztató a tendencia, ha kellően hosszú élete lesz, egész slank gyerek válhat belőle száz évesen. Mivel a legkisebb emelkedőn mókus áttételbe kattint, amitől fél perc alatt eldurran a pulzusa, viszont lejtőn úgy rombol, mint egy elszabadult kamion, rájött, hogy valamit tenni kell, ezért elhatározta, hogy vesz egy - igen jól tippeltetek - 165-ös hajtókart, ráadásul az 50/34-es kompakt helyett egy 52/36-t, hogy lefelé még jobban menjen. A nehezebb áttételek+rövidebb erőkar kombó miatt ez nem tűnik túl logikusnak, de hát én pl. a húsvéti nyúlban nem hiszek, ő meg a fizikában. Ismerősömet kérdeztem, hogy, nem tudná-e lebeszélni, hogy elégessen egy csomó pénzt feleslegesen, de szerinte hajthatatlan a srác. Végül is szörnyűség nem fog történni, meg aztán a drágán vett tapasztalat is csak tapasztalat. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire ugrott meg mostanában a hajtókarok csereberéje. Gyanítom, hogy nem a rég megírt tanulmányokat túrták elő, vagy a bike fittingesek tértek meg, hanem ez és hasonló témák ömlenek minden bringabolondra a milliónyi kis videóból. Hajtókar rövidítés, tubeless, hookless, mély profilú kerekek, fékkar beforgatás, keskeny kormány, pár évente 8,7%-al merevebb, 3,5%-al kisebb légellenállású vázak, mesecsapágyak... Kábelezés bringásoknak. :P
Az a bajom a végével, hogy ez ugyanaz a hozzáállás, mint amit furcsálsz, mindössze az előjel változott.
És az sem baj, ha a hobbista próbál ellesni valamit a profiktól, csak rendre nem azt lesi el, aminek számára értelme van, ráadásul azt viszont nem lesi el.
Nem az a kérdés, hogy ki milyen hajtókarral megy, hanem hogy miért azzal. Az hogy a Pogacar 165-össel megy Pogacaron kívül mindenki másnak lényegtelen. Az viszont, hogy miért tért át 175-ről fokozatosan 165-re, az már bárki számára lehet tanulságos, de nem ész nélkül követendő.
De ugyanígy, ha profik 120g szénhidrátot visznek be óránként, akkor az nem azt jelenti, hogy a hobbista attól lesz gyorsabb, hogy ő is bevisz ennyit, garantálom, hogy az egy sok megállós ride lesz. Az egy mennyivel jobb kérdés, hogy mi az optimális bevitel adott egyénnek az aktuális terheléshez és azt miből a legcélszerűbb bevinni és mikor, mennyi folyadékot, mennyi elektrolitot, milyen hidratáltsággal és glikogéntöltöttségi állapotban kezd neki a tekerésnek a sportoló, milyen körülmények között, stb. Na igen, ehhez kapisgálni kell valamit a kérdésben és nincs rá egy számos meg egy szavas válasz amit vár az átlag hobbista. Ez a hozzáállás a gátja annak, hogy valaki megközelítse azt amire amúgy képes lenne.
Mindezzel sincs baj, míg valaki nem teszi tönkre magát a hozzánemértéssel vagy azt mondja, hogy őt nem érdeklik a számok, de az út szélén futó pocokkal is versenyez, ha észreveszi, mert még éppen nem szűkült be a tudata a folyamatos tempómenéstől, ami majd a Straván jól néz ki (szerinte), aki meg éppen 2-es zónában megy és tudja, hogy miért ott, az meg csak lötyög. Persze, ez nem kerékpársport sajátosság, minden sport tele van ilyenekkel, lehet az futás vagy erősport vagy akár sakk is.
Pedálfordulat: akinek szar az alapállóképessége, az mindegy milyen fordulaton próbál felmenni egy emelkedőre, mivel nincs megfelelő oxigén felvételi, szállítási és feldolgozási kapacitása, vagy megfullad vagy elsavasodik. Minden pedálfordulat tartományban kell edzeni és képesnek kell lenni teljesítményt leadni.
Van az a szint, ahol minden számít, a sok kis apróság is, főleg a sok apróság összesen. Persze ez nem a hobbista kategória és nem edzés, hanem versenyhelyzet.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3917
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5011
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Elég szépen megvédtél egy csomó dolgot, amiket nem is kritizáltam, sőt korábban már többször is hasznos fejlesztésekként hivatkoztam rájuk. :D
Ezeket már annyiszor kitárgyaltuk, nem sok értelme egy újabb körhintázásnak. Én a tömegpszichózis jellegű önbebúgatás jelenségéről írtam. Tehát nem arról, hogy hülyeség egy korszerű váz, kerék, váltórendszer, beállítás, hanem arról, hogy ezekkel kapcsolatban milyen eltúlzott várakozás gerjed a fejekben, sokakat belekergetve egy vég nélküli "fejlesztési" spirálba, ahol minimális (vagy semmilyen) megtérülés az eredmény, ennek folyományaként csalódottság, lelkiismeretfurdalás, meg egy újabb beszerzési terv.
Nem kell senkinek megvédeni az aktuális beszerzését, kizárólag magának, meg a családi kasszának tartozik elszámolással. Hidd el, nagyon boldogan olvasok most Asebi, Rotox, és a Te bringavásárlásodról, mert látszik, hogy valós igényekhez méretezett, racionális döntések voltak. Ha hatmillióért venne itt valaki gépet évi háremezer kilométerhez, arra is nyomnék egy nagy lájkot a fotóra, legfeljebb magamban a cél eléréséhez feleslegesnek gondolnám, de ki nem mondanám.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”