

na,nekünk még cudarabb volt. még serdülőben örültünk,ha váltós bringát nem Csepelt kaptunkmarconi írta: ↑2024.12.12., csüt. 16:04
Nah hogy emlegetve voltam..pont mikor épp wattmérő vásárláson gondolkozom, azaz meg is lépem mert szembe jött a nekemvaló.
A mi időnkben ez az egész egy vicc kategória volt, a 90-es években. Még majdhogynem, vagyis de, kiröhögtek a pulzusmérő használat miatt, és már lattam akkor olyat hogy külföldön léteztek az első wattmérők. De úgy kellett az infókat magunknak könyvekből vagy innen onnan összeszedni, nem volt még internet. Nem tudtunk semmit kb még egy mai hobbisportolóhoz képest sem. A wattmérős dolog akkor persze rögtön megtetszett de a pályafutásom alatt esély nem volt arra hogy ilyesmihez hozzájussak. Aztán technikailag nekem kiesett vagy 20 év, nem foglalkoztam vele, és hirtelen a wattmérés már tök alap, én meg hozzá se tudok szólni ilyenekhez. De majd most! :) Poén lesz ezeket most kipróbálni, lehet a végén még egy rendes edzőt is fogadok!![]()
Nah hogy emlegetve voltam..pont mikor épp wattmérő vásárláson gondolkozom, azaz meg is lépem mert szembe jött a nekemvaló.revox írta: ↑2024.12.12., csüt. 15:47teszek még rá pár lapot, hogy értsük a melegvízet
nálunk a szakozstály alig múlt 10 éves, így a korábbi időkről fogalmam sincs, talán Vanik Zoli ebben illetékes, de nekünk akkor volt táplálkozási szakértőnk Róka Tibi személyében, aki szintén a testépítők világából lépett át bringásnak (legalább ismerte a szörpöket is), de volt gyúrónk, több is és igen, Ők is folyton elmondták, hogy tréning után kellene úgy 40 percet nyújtani,meg amúgy máskor mást is tenni. Részemről kb 5 percig tekergettem magam,aztán meguntam, de nem is én voltam válogatott kerettag. Róka, meg ha azt mondta, tréning után, ha hazamegyek,ne egyem meg egyből a sült tarját, egye-fene, vártam vele.
szóval, mielőtt valaki azt gondolná, hogy a hazai kerékpársport csak idiótákból áll (mert ez most úgy tűnhet), azért kell szólnom,hogy nem. és ők már régen tudják,hogy a tápkábelek nagyban befolyásolják a rendszer hangját![]()
na,nem is gondoltam komolyan
Inkább olyantól akitől érdemes is, nem csak lehet.
kérdezz bátranasebestyen írta: ↑2024.12.12., csüt. 14:02Revikém, rendkívül szórakoztató vagy...revox írta: ↑2024.12.12., csüt. 13:22
Sebikém, mi ezzel a probléma? Szépen elmondta,hogy kell hozzáállni az edzésekhez és egész értelmesen kifejtette a regeneráció fontosságát, ami nélkül a munka nem fog beépülni.
ami az edzőversenyeket illeti,ahol csapatedzés van, pl vannak versenyszimulációs edzések, amikor kb 3-4 embernek egyszer meg kell indulni, a többieket leszakítani, aztán a maradék 6-7nek kell a szerzett előnyüket leszedni,ha le tudják. Van,hogy sikerül,van,hogy nem.
a másik, ami fontos, de lehet sokan nem csinálják, nálunk volt legalább heti egy sprintedzés. Ettől nem sprintelni fog tudni jobban az illető, hanem a keringést edzi a hirtelen és ismétlődő megindulásokra,ami versenyszituban bármikor előfordulhat és akár egymást követően percenként jöhet itt pl 5-ös szériákban ment, hogy 200 méter fullgáz,majd 800m pihenő (soknak tűnik,de elhiheti mindenki, főleg a harmadik után elég hamar eltelik), majd megint fullgáz,stb... Ezekkel a dolgokkal a versenyszituációs történések jól modellezhetők és edzhetők. De, nem véletlenül mondják, hogy egy versenykilométer, 3 edzéskilinek felel meg
![]()
![]()
![]()
Revikém, rendkívül szórakoztató vagy...revox írta: ↑2024.12.12., csüt. 13:22
Sebikém, mi ezzel a probléma? Szépen elmondta,hogy kell hozzáállni az edzésekhez és egész értelmesen kifejtette a regeneráció fontosságát, ami nélkül a munka nem fog beépülni.
ami az edzőversenyeket illeti,ahol csapatedzés van, pl vannak versenyszimulációs edzések, amikor kb 3-4 embernek egyszer meg kell indulni, a többieket leszakítani, aztán a maradék 6-7nek kell a szerzett előnyüket leszedni,ha le tudják. Van,hogy sikerül,van,hogy nem.
a másik, ami fontos, de lehet sokan nem csinálják, nálunk volt legalább heti egy sprintedzés. Ettől nem sprintelni fog tudni jobban az illető, hanem a keringést edzi a hirtelen és ismétlődő megindulásokra,ami versenyszituban bármikor előfordulhat és akár egymást követően percenként jöhet itt pl 5-ös szériákban ment, hogy 200 méter fullgáz,majd 800m pihenő (soknak tűnik,de elhiheti mindenki, főleg a harmadik után elég hamar eltelik), majd megint fullgáz,stb... Ezekkel a dolgokkal a versenyszituációs történések jól modellezhetők és edzhetők. De, nem véletlenül mondják, hogy egy versenykilométer, 3 edzéskilinek felel meg
![]()
Sebikém, mi ezzel a probléma? Szépen elmondta,hogy kell hozzáállni az edzésekhez és egész értelmesen kifejtette a regeneráció fontosságát, ami nélkül a munka nem fog beépülni.asebestyen írta: ↑2024.12.12., csüt. 08:59Írásaim sok esetben - vagy inkább legtöbbször - nem nyeri el a nagyközönség tetszését ezen a platformon, időnként az én személyes véleményemként van beállítva, így arra gondoltam hogy néha teszek be olyan video linkeket amik segíthetnek azoknak, akik nyitottak arra, hogy a hobbijuk/sporttevékenységük/rekreációs tevékenységük/személyes kihívásaik esetleg tudás alapokon is nyugodjanak és ne feltétlenül 30 évvel ezelőtti megkopott emlékeken kizárólag, mindezt anélkül hogy a szemét asebestyen soraiból kéne megtenni, íme egy hiteles magyar forrás, Fülöp Tibor kis előadás. Ha esetleg néhány gondolat ismerős lesz, elnézést kérek azoktól, akiknek a lelke ezt nehezen viseli. :) DE! Fogadják ők is sok szeretettel:
.
Az az igazság, a duma fogott megpärt írta: ↑2024.12.07., szomb. 20:56Korábban azt hittem, hogy valami bemindenezett, feltűnési viszketeg hipszter találta ki, de van előzménye is. A 19. század végén a gázlámpa gyújtogatók használták, oszloptól oszlopig gurulva vele. Jó móka lehet vele a szólóban majomkodás is, de ez az igazán értelmes felhasználási területe:bikekill-228-scaled.jpg
A célok között valóban van különbség. Én pl nem vagyok kerékpáros csak egy kerékpárral sportoló. Viszont sportoló vagyok, rendszeresen és tervszerűen edzek. A görgőzés az fitness pl, nem kerékpársport.AAttila írta: ↑2024.12.05., csüt. 20:31Itt a célok között alapvető különbség van. Most hagyjuk is az általában vett amatőröket/hobbistákat, az egy teljesen külön tanulmány. Mi,akik itt vagyunk, valamikor,valamilyen szinten versenyeztünk. Van némi tapasztalatunk az edzésről/felkészülésekről. De még itt is néha elharapóznak a dolgok, ennek pedig csak egyetlen oka van: a különböző célok. Ákos kimondottan azért dolgozik,hogy kihozza magából a maxot. Mire képes a teste, meddig tudja fejleszteni izomzatilag,keringésileg,stb stb,stb. Mindent tudatosan ennek rendel alá. Borzasztó nagy önfegyelemmel. Nyilván van élvezeti faktora is a tekeréseinek, de nem az a legfontosabb szempont. Ellenben Pärt és még itt jópáran vagyunk,akiknek az élvezet sokkal előrébb való. Sokat megyünk egyedül lassabban,gyorsabban mikor hogy. Szeretünk gyorsan menni,mert mondjuk régen tudtunk ilyeneket és nagyon jó érzés volt, de egyedül már nem megy annyi. Ha néha tudunk együtt tekerni,igenis odalépúnk kicsit,mert az nekünk jó. Szarunk a hidratáltságra,glikogéntöltöttségre,mit vigyünk be és mennyit. Persze eszünk,iszunk közben, de a felhőtlen "száguldásról" szól a történet. Nem sok negatív visszajelzést kaptunk egy Mátra- vagy Tisza-tó tekerés után. Sőt,mentem már Revivel is, Pärt kollégával is kettesben (Ákossal is) mind jó érzés volt. De akkor,ott, nem a tudomány, a precizitás a fontos, hanem a menés és dumcsizás. Bele kell,hogy férjen évente 1-2 ilyen jellegű ride. Amikor egyedül megyünk, odafigyelünk a részletekre, kinek mennyire fontos. És ez igaz a technikára is. Pärt waxhívő lett. Nem gondolom, hogy divatból csinálná, tudom az okát. Én biztosan nem főzőcskéznék. Nem veszek rövidebb hajtókart,mert az a mainstream, egyszerűen nem gondolom,hogy nekem annyira számítana,hogy 170 helyett,165-tel megyek.( pedig lehet) De nem agyaljuk túl, persze Revi (IS) mindent tud a kerékpárokról, amit szívesen meg is oszt (direkt cukkol) mindenkivel. (képről megmondja tizedmilliméterre a beállításokat
) De ezért/így szeretjük.
Szerintem ez itt egy igen jó közösség, bárkitől kaphatunk bármilyen segítséget és ez a mai világban nagy kincs. Remélem sosem fog itt senki megbántódni annyira,hogy nem írogat ide. És lehet,hogy van, aki már-már blogot csinál a topikból (én is) , de szinte elég zárt közösség vagyunk, ugyanazzal a hobbival. Nem baj,ha néha valakiből több jön.
Nah,ez is jó hosszú lett,de már ki akart jönni egy ideje. Tekerjünk![]()
Párszor újraolvastam, de nem értem, pontosan mire gondoltál.asebestyen írta: ↑2024.12.05., csüt. 19:10Az a bajom a végével, hogy ez ugyanaz a hozzáállás, mint amit furcsálsz, mindössze az előjel változott...
Az a bajom a végével, hogy ez ugyanaz a hozzáállás, mint amit furcsálsz, mindössze az előjel változott.pärt írta: ↑2024.12.05., csüt. 16:51Olvastam pár cikket hajtókar hossz témában, egész meglepő eredményt hoztak az összehasonlítások. Pontos számokra már nem emlékszem - rég volt - de úgy rémlik, hogy 140-180 mm tartományban gyakorlatilag nem volt kimutatható előny/hátrány sem befektetett energiában, sem pulzusszámban. Természetesen a változó erőkarok igényelte áttétel és csapásszám növelés/csökkentés lehet valakinek alkatából adódóan előnyös vagy hátrányos, de a hajtás hatékonysága nem változott.
Szóval ezek a vizsgálatok nem újak, ahogy a hobbisták profikat leső hozzáállása sem. Gyakorlatilag nem létezik olyan technikai újítás, beállítási trend, amit az amatőrök hajlandóak átvenni, míg nem látják, hogy a bálványaik használni nem kezdték, utána viszont ha kell, a fél veséjüket eladják, hogy nekik is legyen olyanjuk. Egy ismerősömnek van pár bringás cimbije, velük tavaly párszor én is tekertem, szóval láttam, ki hogy megy. Egyikük kb. két éve kezdett országútizni, hogy fogyjon, ezalatt le is ment 100 kilóról 99-re. Szóval rendkívül bíztató a tendencia, ha kellően hosszú élete lesz, egész slank gyerek válhat belőle száz évesen. Mivel a legkisebb emelkedőn mókus áttételbe kattint, amitől fél perc alatt eldurran a pulzusa, viszont lejtőn úgy rombol, mint egy elszabadult kamion, rájött, hogy valamit tenni kell, ezért elhatározta, hogy vesz egy - igen jól tippeltetek - 165-ös hajtókart, ráadásul az 50/34-es kompakt helyett egy 52/36-t, hogy lefelé még jobban menjen. A nehezebb áttételek+rövidebb erőkar kombó miatt ez nem tűnik túl logikusnak, de hát én pl. a húsvéti nyúlban nem hiszek, ő meg a fizikában. Ismerősömet kérdeztem, hogy, nem tudná-e lebeszélni, hogy elégessen egy csomó pénzt feleslegesen, de szerinte hajthatatlan a srác. Végül is szörnyűség nem fog történni, meg aztán a drágán vett tapasztalat is csak tapasztalat. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire ugrott meg mostanában a hajtókarok csereberéje. Gyanítom, hogy nem a rég megírt tanulmányokat túrták elő, vagy a bike fittingesek tértek meg, hanem ez és hasonló témák ömlenek minden bringabolondra a milliónyi kis videóból. Hajtókar rövidítés, tubeless, hookless, mély profilú kerekek, fékkar beforgatás, keskeny kormány, pár évente 8,7%-al merevebb, 3,5%-al kisebb légellenállású vázak, mesecsapágyak... Kábelezés bringásoknak.![]()