Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8925
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2024.12.05., csüt. 16:51
Olvastam pár cikket hajtókar hossz témában, egész meglepő eredményt hoztak az összehasonlítások. Pontos számokra már nem emlékszem - rég volt - de úgy rémlik, hogy 140-180 mm tartományban gyakorlatilag nem volt kimutatható előny/hátrány sem befektetett energiában, sem pulzusszámban. Természetesen a változó erőkarok igényelte áttétel és csapásszám növelés/csökkentés lehet valakinek alkatából adódóan előnyös vagy hátrányos, de a hajtás hatékonysága nem változott.
Szóval ezek a vizsgálatok nem újak, ahogy a hobbisták profikat leső hozzáállása sem. Gyakorlatilag nem létezik olyan technikai újítás, beállítási trend, amit az amatőrök hajlandóak átvenni, míg nem látják, hogy a bálványaik használni nem kezdték, utána viszont ha kell, a fél veséjüket eladják, hogy nekik is legyen olyanjuk. Egy ismerősömnek van pár bringás cimbije, velük tavaly párszor én is tekertem, szóval láttam, ki hogy megy. Egyikük kb. két éve kezdett országútizni, hogy fogyjon, ezalatt le is ment 100 kilóról 99-re. Szóval rendkívül bíztató a tendencia, ha kellően hosszú élete lesz, egész slank gyerek válhat belőle száz évesen. Mivel a legkisebb emelkedőn mókus áttételbe kattint, amitől fél perc alatt eldurran a pulzusa, viszont lejtőn úgy rombol, mint egy elszabadult kamion, rájött, hogy valamit tenni kell, ezért elhatározta, hogy vesz egy - igen jól tippeltetek - 165-ös hajtókart, ráadásul az 50/34-es kompakt helyett egy 52/36-t, hogy lefelé még jobban menjen. A nehezebb áttételek+rövidebb erőkar kombó miatt ez nem tűnik túl logikusnak, de hát én pl. a húsvéti nyúlban nem hiszek, ő meg a fizikában. Ismerősömet kérdeztem, hogy, nem tudná-e lebeszélni, hogy elégessen egy csomó pénzt feleslegesen, de szerinte hajthatatlan a srác. Végül is szörnyűség nem fog történni, meg aztán a drágán vett tapasztalat is csak tapasztalat. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire ugrott meg mostanában a hajtókarok csereberéje. Gyanítom, hogy nem a rég megírt tanulmányokat túrták elő, vagy a bike fittingesek tértek meg, hanem ez és hasonló témák ömlenek minden bringabolondra a milliónyi kis videóból. Hajtókar rövidítés, tubeless, hookless, mély profilú kerekek, fékkar beforgatás, keskeny kormány, pár évente 8,7%-al merevebb, 3,5%-al kisebb légellenállású vázak, mesecsapágyak... Kábelezés bringásoknak. :P
Csak semmi dezinformáció, nincs itt semmiféle kábelezés kérem szépen! :ohnoohnoohno:
Bowden helyett kábel, kábel helyett wireless. ;)

Sokmindent lehet mondani, vagy gondolni, de az elmúlt 10 évben baromi sokat fejlődtek a kerékpárok. Vannak trendek, amikre érdemes felülni és vannak, amikre nem. Amikre érdemes, azoknak általában van értelmes magyarázata is a woodon kívül. A rövidebb hajtókar szerintem pont az elsőhöz tartozik. Az én lábhosszamhoz viszonyítva a 175-ös hajtókar arányosan rövidebb, mint revinek a 165. Ezen is érdemes elgondolkodni szvsz. gondolkodik.gif

Az, hogy az általam megvett alső közép kategóriás túraouti mennyire kenyelmes és gyors, azt elmondani sem tudom, érzékeltetni, meg pláne. Viszont nemrég egy Z2-es tekeresnél számtalan PR-t csináltam, úgy, hogy próbáltam figyelni, ok, nem végig sikerült, de jelentősen nem léptem túl a zónát. Mellette kényelmesebb volt a gagyi utakon, mint a telós trekking! Hoppá! gondolkodik.gif Ez azért eléggé elgondolkodtató.
Kerekek terén elég drasztikus fejlesztések voltak mostanában. Jól jelzik az árak is. Belépő karbonok 800-1000€-tól indulnak, a jobbaknak mondott kerekek bőven hozzák a 2000€-s árat, vagy felette vannak. Lassan drágább, mint egy használható új bringa. Biztos jelenet valamit, én egyelőre nem jöttem rá a titokra, de rajta vagyok.
A másik a Di2. Ellene voltam, nem értettem, de mióta használom, nagyon is értem. Zseniális upgrade az iparban, ami főként a vázakra volt jó hatással.
Szóval kérem “van itt minden, csak szét kell dikházni!” ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8925
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

revox írta:
2024.12.05., csüt. 16:54
nézegettem számokat... statisztikát...

A kerékpáros topic, tekitve,milyen kevés embet érdekel, de mégse,vagy nemtom... a hifi-ben talált kábelezzünk után a legtöbb hozzászólást generálta (nem néztem,csak a hifi első lapját és a bicajt). de a megnyitások 1400000-es számával is csak a nagyon nagy topicok előzik meg... élen persze a kábeles, aztán a lemezjátszó, majd Apple és PC alapú lejátszás, ezek mind 2m körüli klattyal büszkélkedhetnek.

kiazisten ír ennyit ide? :D :fekverohog:

ja,unatkozom... jól sejted :D
Talán írtam párszor, h blogot csináltál a topicból. :kapdelm:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13787
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2024.12.05., csüt. 16:51
pár évente 8,7%-al merevebb, 3,5%-al kisebb légellenállású vázak, mesecsapágyak... Kábelezés bringásoknak. :P
némelyxik bringa az elmúlt 10 évben duplájára gyorsult,annyi wattot megtakarított a modellváltások alatt :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13787
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

nézegettem számokat... statisztikát...

A kerékpáros topic, tekitve,milyen kevés embet érdekel, de mégse,vagy nemtom... a hifi-ben talált kábelezzünk után a legtöbb hozzászólást generálta (nem néztem,csak a hifi első lapját és a bicajt). de a megnyitások 1400000-es számával is csak a nagyon nagy topicok előzik meg... élen persze a kábeles, aztán a lemezjátszó, majd Apple és PC alapú lejátszás, ezek mind 2m körüli klattyal büszkélkedhetnek.

kiazisten ír ennyit ide? :D :fekverohog:

ja,unatkozom... jól sejted :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3897
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4992
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

asebestyen írta:
2024.12.05., csüt. 06:58
A nagy mintákon végzett mérések szerint sem a hajtókar hosszának bármilyen irányú változtatásától, sem az ovál-kör lánctányérok közti változtatástól nem lesz erősebb a kerékpáros. Kivételek persze mindig lehetnek, itt az AVX-en meg vannak, ennél mi sem természetesebb.
De akkor mégis miért váltanak emberek? Röviden azért, mert Mir Mur a kandúr. :)
Pogi és a 165-ös hajtókar.... a bikefitterek már régóta csökkentgetik a hajtókarhosszt, ha az indokolt - és a legtöbbször indokolt - Pogi hajtókar hosszának csökkentésében semmilyen újdonság nem volt, csak általa terjedt el a köztudatban. Érdekes, hogy a Q faktor változtatása még nem terjedt el, majd el fog.
Növeljetek hajtókarhosszt, stucnik alól ki a hézagolókat, 25mm offsetes nyeregcsőre szerelt nyerget tessék hátratolni koppig, keskeny felnire ragasztott vékonka szingót tessék 15bar-ra fújni, így jó lesz a CDA, ami nagyon fontos, főleg 150W-nál, ha szembe jön egy kolléga ... :D
Olvastam pár cikket hajtókar hossz témában, egész meglepő eredményt hoztak az összehasonlítások. Pontos számokra már nem emlékszem - rég volt - de úgy rémlik, hogy 140-180 mm tartományban gyakorlatilag nem volt kimutatható előny/hátrány sem befektetett energiában, sem pulzusszámban. Természetesen a változó erőkarok igényelte áttétel és csapásszám növelés/csökkentés lehet valakinek alkatából adódóan előnyös vagy hátrányos, de a hajtás hatékonysága nem változott.
Szóval ezek a vizsgálatok nem újak, ahogy a hobbisták profikat leső hozzáállása sem. Gyakorlatilag nem létezik olyan technikai újítás, beállítási trend, amit az amatőrök hajlandóak átvenni, míg nem látják, hogy a bálványaik használni nem kezdték, utána viszont ha kell, a fél veséjüket eladják, hogy nekik is legyen olyanjuk. Egy ismerősömnek van pár bringás cimbije, velük tavaly párszor én is tekertem, szóval láttam, ki hogy megy. Egyikük kb. két éve kezdett országútizni, hogy fogyjon, ezalatt le is ment 100 kilóról 99-re. Szóval rendkívül bíztató a tendencia, ha kellően hosszú élete lesz, egész slank gyerek válhat belőle száz évesen. Mivel a legkisebb emelkedőn mókus áttételbe kattint, amitől fél perc alatt eldurran a pulzusa, viszont lejtőn úgy rombol, mint egy elszabadult kamion, rájött, hogy valamit tenni kell, ezért elhatározta, hogy vesz egy - igen jól tippeltetek - 165-ös hajtókart, ráadásul az 50/34-es kompakt helyett egy 52/36-t, hogy lefelé még jobban menjen. A nehezebb áttételek+rövidebb erőkar kombó miatt ez nem tűnik túl logikusnak, de hát én pl. a húsvéti nyúlban nem hiszek, ő meg a fizikában. Ismerősömet kérdeztem, hogy, nem tudná-e lebeszélni, hogy elégessen egy csomó pénzt feleslegesen, de szerinte hajthatatlan a srác. Végül is szörnyűség nem fog történni, meg aztán a drágán vett tapasztalat is csak tapasztalat. Kíváncsi vagyok, hogy mennyire ugrott meg mostanában a hajtókarok csereberéje. Gyanítom, hogy nem a rég megírt tanulmányokat túrták elő, vagy a bike fittingesek tértek meg, hanem ez és hasonló témák ömlenek minden bringabolondra a milliónyi kis videóból. Hajtókar rövidítés, tubeless, hookless, mély profilú kerekek, fékkar beforgatás, keskeny kormány, pár évente 8,7%-al merevebb, 3,5%-al kisebb légellenállású vázak, mesecsapágyak... Kábelezés bringásoknak. :P

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13787
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2024.12.05., csüt. 12:31
Sokkal érdekesebb dolgok vannak... zsír anyagcsere, glükóz anyagcsere, táplálkozás / emésztés, hidratálás / dehidratáció, hőadaptációs edzés, hidegben edzés, regenerációt segítő/gyorsító gyakorlatok, kezelések és stratégiák, stb...
és miért gondolod,hogy boszorkányüldözés lenne,ha erről beszélnél? ;peace;

pl aktuális a hidegben edzés. engem érdekel,hol tart a tudomány. mi sokat mentünk régen hidegben, de pusztán tapasztalati úton szerzett "infók" alapján. bááár, mostanában ódzkodom a hidegben tekeréstől, de érdekes téma
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6129
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7553
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Sokkal érdekesebb dolgok vannak... zsír anyagcsere, glükóz anyagcsere, táplálkozás / emésztés, hidratálás / dehidratáció, hőadaptációs edzés, hidegben edzés, regenerációt segítő/gyorsító gyakorlatok, kezelések és stratégiák, stb...
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8925
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

asebestyen írta:
2024.12.05., csüt. 11:09

Az egyénre szabás a lényeg, ha bike fitting, ha étrend, ha edzésterv.
Írtam egy hosszabbat, de kitöröltem, semmi értelme itt... ;peace;
De van! DE VAN! ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13787
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2024.12.05., csüt. 11:09


Az egyénre szabás a lényeg, ha bike fitting, ha étrend, ha edzésterv.
Írtam egy hosszabbat, de kitöröltem, semmi értelme itt... ;peace;
egyetértünk. én se akartam hosszút,csak már olyan régen kerülgetünk itt fölöslegesen hülyeségeket, hogy meghagytam,csak offba vágtam, másnem ,a felét :D

Amúgy a Q faktorról mesélhetsz, mit láttál, ugyi,mi max annyit használjuk ki,amit a cipőn és a stopli helyzete enged, de érdekel,merre tendál ez a sztori. bár,ezzel is így vagyok,mint a kormányszélességgel. szemem behunyom,előrenyújtom a karom és marokrafogom a "légkormányt" és ezt megméri az asszony. Persze, ez a szélesség-igény módosulhat,amikor markolni is kell, xal ezt azért felül kell vizsgálni a gyakorlatban. De sokan, a korábbi szélesebb kormányfogáson szűkítettek az utóbbi években (túl szűk se jó,mert összpréseli a mellkast és a tüdő nem tud kellően tágulni), változik a világ és a trendek.

ezt lábbal is el lehet játszani, behunyt szemmel, milyen fesztávban tekersz kényelmesen, csak amikor nagy erőt kell kifejteni, ez is felülíródhat.

lábjegyzet: Q faktor=a hajtkarok síkja közti távolság
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6129
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7553
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2024.12.05., csüt. 10:15
asebestyen írta:
2024.12.05., csüt. 06:58
A nagy mintákon végzett mérések szerint sem a hajtókar hosszának bármilyen irányú változtatásától, sem az ovál-kör lánctányérok közti változtatástól nem lesz erősebb a kerékpáros. Kivételek persze mindig lehetnek, itt az AVX-en meg vannak, ennél mi sem természetesebb.
De akkor mégis miért váltanak emberek? Röviden azért, mert Mir Mur a kandúr. :)
Pogi és a 165-ös hajtókar.... a bikefitterek már régóta csökkentgetik a hajtókarhosszt, ha az indokolt - és a legtöbbször indokolt - Pogi hajtókar hosszának csökkentésében semmilyen újdonság nem volt, csak általa terjedt el a köztudatban. Érdekes, hogy a Q faktor változtatása még nem terjedt el, majd el fog.
Növeljetek hajtókarhosszt, stucnik alól ki a hézagolókat, 25mm offsetes nyeregcsőre szerelt nyerget tessék hátratolni koppig, keskeny felnire ragasztott vékonka szingót tessék 15bar-ra fújni, így jó lesz a CDA, ami nagyon fontos, főleg 150W-nál, ha szembe jön egy kolléga ... :D
:D Sebi, Te nem változol :D szereted a szarkazmust :D de egye fene, ez már ilyen marad :rolleyes:
[OFF - katt ide ha látni akarod]
azért a bejegyzésed felvet néhány dolgot.

Az egyik, ami rendsezresen visszatérő, bár itt, épp nem dombordoik ki (csak közvtetten), az az emberi érzékenység. Vannak a tompák, az átlagos, az érzékenyek és a hiperérzékeny emberek. Azt kb érzi magának mindenki ,hova sorolandó, ez most nem is érdekes. DE amit valaki érzékel, más magasról tesz rá. De ez nem csak a kerékpározás területén nyilvánul meg, máshol is, legyen az akár hifi, vagy autó. Én pl elég érzékeny vagyok olyan dolgokra,ami az "egyensúlyi", "nyugalmi" helyzettől eltér. Persze,ezt nem úgy kell érteni,hogy ami nyugodt, az a jó, csak egyszerűen, ha már egyszer megtapasztaltál valamit,hogy működik az addig látott legjobban, ha utána csak kicsivel is kevésbé jól működik valami, azt érzed. Hogy értsük, volt régebben egy autós fórum, ahol a Swift Sporttal rendelkező egyének boncolgatták a lehetőségeket. Ez az autó magaskompressziós motorral van szerelve, ami azt jelenti, hogy minimum 98-as benya kell bele. Lehet bele tenni 95-öst, de akkor az ECU az előgyújtást állítja és ez teljesítménycsökkenéssel jár. Nos, ebben a csoportban voltak olyanok, akik az autó menetdinamikájában semmi eltérést nem éreztek, ha azt 100-as benzinnel etették, vagy 95-el. Mások meg azt is megérezték, ha nem ugyanazon az ÖMV kúton tankoltak, de elvileg ugyanazt a benzint (ami nem teljesen igaz, mert az adalékolás sok kúton a helyszínen történik és elétrő lehet, de pl a kisforgalmú kutakon a sokáig tárolt 100-as benya kezd elveszteni a kompressziótűrését (oktánszám).

De visszatérő mosolyra ad okot a hangfalak miliméterpontos forgatása és hasonló dolgok (amikkel én direkt cukkolom a közönséget :kapdelm: ). Hidd el (nem fontos,ez csak egy szófordulat), ezek léteznek. Azok főleg elhiszik,akik már legalább egyszer átélték,hogy a saját rendszerük be lett forgatva, úgy tisztességesen. Persze,ennek van hátulütője,mert utána már nem mernek hozzányúlni és ha állítani kell valamit, csörög a telefon. Ma is épp egy bemutatórem lesz porondon, amitől kicsit előre félek, mert egy JMLab Utopia van ott és nem vagyok benne biztos,hogy ez a legjobb választás oda, de megtesszük, amit megkövetel a haza. (amúgy a lemezjátszós topicba tettem egy tesztet, ahol apró dolgokból lehet megmondani, melyik-melyik. megcsinálhatod, 50-50)

Ezt most bringára akkor nem kel lefordítani. (lánc, kenés, guminyomás, ésatöbbi-ésatöbbi)
A hajtókar hosszának rövidítése valóban egy régi történet. A fitterek régen emlegetik,hogy 160-162mm környékén lenne a számításaik szerint nem optimális, "maximális". Ettől függetlenül a gyakorlat nem teljesen hozta még ezt el, de bármi lehet. Nagyon régen mennek sokan rövidebb hajtókarral, de ezt az esetek igen nagy hányadában nem a hajtás hatékonysága szülte, hanem ezek a gazemberek lejtőn is tekernek a kanyarban és ott a rövidebb karral jobban tudják feszegetni a határaikat, a hajtókar leérése nélkül. A Merida kitalálta az akkori terndekkel ellentésen a Reactonál, hogy a középcsapágy esését csökkentik, pont e célból és a szokásos 70mm helyett 60-ra álíltották (járulékos hozadéka,hogy az üléspozíció fentebb kerül,jobban lehet hasalni), de hosszútávon nem aratott sikert, de mai napig, úgy látom megőriztek ebből valamit, mert a Rotox gépének geoját nézegetve azt figyeltem meg, hogy XS méretig 70mm a BB esés, után 66mm, kompenzálandó a hosszabb kurblit.

Hézagolók ,fejcső,stb... A versenybicikli, ahogy a neve mutatja, versenybicikli. A versenyzők egyik nagy célja, azon a biciklin a lehető legáramvonalasabban ülni, mélyen előre hajolni. Szívük szerint olyan bicikliket használnának,amit pärt nemrég betett a hosszú stucnival... Ez persze túlzás, de sokan annyira lemennek vázméretben, amennyire le tudnak, ugyanis az UCI szabályok a beállított kerákpár méreteit igen szigorúan szabályozzák (pl a nyeregorr is ide tartozik, aminek helyzete több fixált méret kiindulópontja), pont ezt megakadályozva, hogy sokan az aszfaltot nyalják, mert legszívesebben azt tennék. Ez egy örök harc az UCI szabályozás ellen,hogy tudják a szabályokon belül tartani a bringát, de azon lehető legjobb aerodinmaikus pozíciót felvenni. Igen, mert más az élet, amikor 50 vagy fölötte kell közlekedni és más, ahol mi közlekedünk. De saját példámon tudom, amikor tavasszal kiszabadultam pár DKSI edzésre és elkezdtünk menni, már éreztem,hogy a Pinarellon a kormányt lentebb kell fordítani, amit beálíltottam mezei lötyögésre egyedül. A gyártók is megtesznek ezért mindent, ezért vannak ezek az irdatlan alacsony fejcsövek és ezért aratott hosszútávon sikert az aero geometria (ami az AVX-en is elterjedt elég rendesen: Szalon, Ati, Géza,valamikor Lacee,immáron Te... szójon,akit kihagytam), aminek eredeti rendeltetése nem az,hogy maga a váz aerodinmaikus legyen, hanem a bringa és az azon ülő rider együtt. Olyan geometriai "fogásokat" alkalmaztak (pl elnyújtott felső vázcső, lásd Ati Deájának a lankásabb nyergcsőszögét és a meredek fejcsövet), amivel azt segítik, hogy a versenyző, a szabályokon belül maradva, minél jobban feküdjön a bringán. A hézagolók használata, vagy nemhasználata innen nézve érthető, amit nem kötelező nem használni és senki nem röhög, ha valakinek van betéve hézagolás, ha neki úgy adja ki. Ahogy az se törvényszrű, ha Poginak a rövideb vált be, akkor Trane se érzi jól,hogy neki a hosszabb.

Igen, tudom, aki itt van, nem versenyző, kivéve, ha mégis. Ez nem is érdekes és nem is csinált ebből senki problémát, ha valaki "lifegni" vesz bringát és tele van tolva hézagolóval. Itt mindent szabad 36_1_11.gif
Az egyénre szabás a lényeg, ha bike fitting, ha étrend, ha edzésterv.
Írtam egy hosszabbat, de kitöröltem, semmi értelme itt... ;peace;
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13787
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2024.12.05., csüt. 06:58
A nagy mintákon végzett mérések szerint sem a hajtókar hosszának bármilyen irányú változtatásától, sem az ovál-kör lánctányérok közti változtatástól nem lesz erősebb a kerékpáros. Kivételek persze mindig lehetnek, itt az AVX-en meg vannak, ennél mi sem természetesebb.
De akkor mégis miért váltanak emberek? Röviden azért, mert Mir Mur a kandúr. :)
Pogi és a 165-ös hajtókar.... a bikefitterek már régóta csökkentgetik a hajtókarhosszt, ha az indokolt - és a legtöbbször indokolt - Pogi hajtókar hosszának csökkentésében semmilyen újdonság nem volt, csak általa terjedt el a köztudatban. Érdekes, hogy a Q faktor változtatása még nem terjedt el, majd el fog.
Növeljetek hajtókarhosszt, stucnik alól ki a hézagolókat, 25mm offsetes nyeregcsőre szerelt nyerget tessék hátratolni koppig, keskeny felnire ragasztott vékonka szingót tessék 15bar-ra fújni, így jó lesz a CDA, ami nagyon fontos, főleg 150W-nál, ha szembe jön egy kolléga ... :D
:D Sebi, Te nem változol :D szereted a szarkazmust :D de egye fene, ez már ilyen marad :rolleyes:
[OFF - katt ide ha látni akarod]
azért a bejegyzésed felvet néhány dolgot.

Az egyik, ami rendsezresen visszatérő, bár itt, épp nem dombordoik ki (csak közvtetten), az az emberi érzékenység. Vannak a tompák, az átlagos, az érzékenyek és a hiperérzékeny emberek. Azt kb érzi magának mindenki ,hova sorolandó, ez most nem is érdekes. DE amit valaki érzékel, más magasról tesz rá. De ez nem csak a kerékpározás területén nyilvánul meg, máshol is, legyen az akár hifi, vagy autó. Én pl elég érzékeny vagyok olyan dolgokra,ami az "egyensúlyi", "nyugalmi" helyzettől eltér. Persze,ezt nem úgy kell érteni,hogy ami nyugodt, az a jó, csak egyszerűen, ha már egyszer megtapasztaltál valamit,hogy működik az addig látott legjobban, ha utána csak kicsivel is kevésbé jól működik valami, azt érzed. Hogy értsük, volt régebben egy autós fórum, ahol a Swift Sporttal rendelkező egyének boncolgatták a lehetőségeket. Ez az autó magaskompressziós motorral van szerelve, ami azt jelenti, hogy minimum 98-as benya kell bele. Lehet bele tenni 95-öst, de akkor az ECU az előgyújtást állítja és ez teljesítménycsökkenéssel jár. Nos, ebben a csoportban voltak olyanok, akik az autó menetdinamikájában semmi eltérést nem éreztek, ha azt 100-as benzinnel etették, vagy 95-el. Mások meg azt is megérezték, ha nem ugyanazon az ÖMV kúton tankoltak, de elvileg ugyanazt a benzint (ami nem teljesen igaz, mert az adalékolás sok kúton a helyszínen történik és elétrő lehet, de pl a kisforgalmú kutakon a sokáig tárolt 100-as benya kezd elveszteni a kompressziótűrését (oktánszám).

De visszatérő mosolyra ad okot a hangfalak miliméterpontos forgatása és hasonló dolgok (amikkel én direkt cukkolom a közönséget :kapdelm: ). Hidd el (nem fontos,ez csak egy szófordulat), ezek léteznek. Azok főleg elhiszik,akik már legalább egyszer átélték,hogy a saját rendszerük be lett forgatva, úgy tisztességesen. Persze,ennek van hátulütője,mert utána már nem mernek hozzányúlni és ha állítani kell valamit, csörög a telefon. Ma is épp egy bemutatórem lesz porondon, amitől kicsit előre félek, mert egy JMLab Utopia van ott és nem vagyok benne biztos,hogy ez a legjobb választás oda, de megtesszük, amit megkövetel a haza. (amúgy a lemezjátszós topicba tettem egy tesztet, ahol apró dolgokból lehet megmondani, melyik-melyik. megcsinálhatod, 50-50)

Ezt most bringára akkor nem kel lefordítani. (lánc, kenés, guminyomás, ésatöbbi-ésatöbbi)
A hajtókar hosszának rövidítése valóban egy régi történet. A fitterek régen emlegetik,hogy 160-162mm környékén lenne a számításaik szerint nem optimális, "maximális". Ettől függetlenül a gyakorlat nem teljesen hozta még ezt el, de bármi lehet. Nagyon régen mennek sokan rövidebb hajtókarral, de ezt az esetek igen nagy hányadában nem a hajtás hatékonysága szülte, hanem ezek a gazemberek lejtőn is tekernek a kanyarban és ott a rövidebb karral jobban tudják feszegetni a határaikat, a hajtókar leérése nélkül. A Merida kitalálta az akkori terndekkel ellentésen a Reactonál, hogy a középcsapágy esését csökkentik, pont e célból és a szokásos 70mm helyett 60-ra álíltották (járulékos hozadéka,hogy az üléspozíció fentebb kerül,jobban lehet hasalni), de hosszútávon nem aratott sikert, de mai napig, úgy látom megőriztek ebből valamit, mert a Rotox gépének geoját nézegetve azt figyeltem meg, hogy XS méretig 70mm a BB esés, után 66mm, kompenzálandó a hosszabb kurblit.

Hézagolók ,fejcső,stb... A versenybicikli, ahogy a neve mutatja, versenybicikli. A versenyzők egyik nagy célja, azon a biciklin a lehető legáramvonalasabban ülni, mélyen előre hajolni. Szívük szerint olyan bicikliket használnának,amit pärt nemrég betett a hosszú stucnival... Ez persze túlzás, de sokan annyira lemennek vázméretben, amennyire le tudnak, ugyanis az UCI szabályok a beállított kerákpár méreteit igen szigorúan szabályozzák (pl a nyeregorr is ide tartozik, aminek helyzete több fixált méret kiindulópontja), pont ezt megakadályozva, hogy sokan az aszfaltot nyalják, mert legszívesebben azt tennék. Ez egy örök harc az UCI szabályozás ellen,hogy tudják a szabályokon belül tartani a bringát, de azon lehető legjobb aerodinmaikus pozíciót felvenni. Igen, mert más az élet, amikor 50 vagy fölötte kell közlekedni és más, ahol mi közlekedünk. De saját példámon tudom, amikor tavasszal kiszabadultam pár DKSI edzésre és elkezdtünk menni, már éreztem,hogy a Pinarellon a kormányt lentebb kell fordítani, amit beálíltottam mezei lötyögésre egyedül. A gyártók is megtesznek ezért mindent, ezért vannak ezek az irdatlan alacsony fejcsövek és ezért aratott hosszútávon sikert az aero geometria (ami az AVX-en is elterjedt elég rendesen: Szalon, Ati, Géza,valamikor Lacee,immáron Te... szójon,akit kihagytam), aminek eredeti rendeltetése nem az,hogy maga a váz aerodinmaikus legyen, hanem a bringa és az azon ülő rider együtt. Olyan geometriai "fogásokat" alkalmaztak (pl elnyújtott felső vázcső, lásd Ati Deájának a lankásabb nyergcsőszögét és a meredek fejcsövet), amivel azt segítik, hogy a versenyző, a szabályokon belül maradva, minél jobban feküdjön a bringán. A hézagolók használata, vagy nemhasználata innen nézve érthető, amit nem kötelező nem használni és senki nem röhög, ha valakinek van betéve hézagolás, ha neki úgy adja ki. Ahogy az se törvényszrű, ha Poginak a rövideb vált be, akkor Trane se érzi jól,hogy neki a hosszabb.

Igen, tudom, aki itt van, nem versenyző, kivéve, ha mégis. Ez nem is érdekes és nem is csinált ebből senki problémát, ha valaki "lifegni" vesz bringát és tele van tolva hézagolóval. Itt mindent szabad 36_1_11.gif
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6129
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7553
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

A nagy mintákon végzett mérések szerint sem a hajtókar hosszának bármilyen irányú változtatásától, sem az ovál-kör lánctányérok közti változtatástól nem lesz erősebb a kerékpáros. Kivételek persze mindig lehetnek, itt az AVX-en meg vannak, ennél mi sem természetesebb.
De akkor mégis miért váltanak emberek? Röviden azért, mert Mir Mur a kandúr. :)
Pogi és a 165-ös hajtókar.... a bikefitterek már régóta csökkentgetik a hajtókarhosszt, ha az indokolt - és a legtöbbször indokolt - Pogi hajtókar hosszának csökkentésében semmilyen újdonság nem volt, csak általa terjedt el a köztudatban. Érdekes, hogy a Q faktor változtatása még nem terjedt el, majd el fog.
Növeljetek hajtókarhosszt, stucnik alól ki a hézagolókat, 25mm offsetes nyeregcsőre szerelt nyerget tessék hátratolni koppig, keskeny felnire ragasztott vékonka szingót tessék 15bar-ra fújni, így jó lesz a CDA, ami nagyon fontos, főleg 150W-nál, ha szembe jön egy kolléga ... :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8925
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Nekem jó a 175-ös. :rolleyes:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
trane
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 233
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2872

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

mikor versenyeztem ('86-'93.) 170-esről váltottam 172.5mm-es hajtóműre, és nekem (a relatíve hosszú lábaimmal, nomeg ugyi akkor még volt erő is :smile52: ) észrevehetően jobb volt mind erőátadás, mind forgatás szempontjából a hosszabb hajtókar :smile32: . szóval ha van alkalma kipróbálni a pógárnak, érdemes, mielőtt a jelenlegiről bármerre vált :yingyang: - és persze télleg nem mindenki Pogi :ohnoohnoohno: leborulok.gif

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3897
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4992
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

31_1_21.gif
Csatolmányok
Screenshot_2024-12-04-17-38-15-93_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5694
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3526

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

asebestyen írta:
2024.12.04., szer. 17:35
Felfeküdtem a divathullámra és 170mm-es hajtókarokra váltottam. Sajnos 165mm nem volt elérhető. Visz a mainstream, majd a sziklapärt megállít.
Na ez érdekes,Te semmit nem teszel divatból. Minden,ami az edzésekkel összefüggésbe hozható, azok "tudományos " alapokon nyugszanak. Mit neked a mainstream, ha az nem a hatékonyságot szolgálja ;peace; (de persze igazad van ;) )

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6129
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7553
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Felfeküdtem a divathullámra és 170mm-es hajtókarokra váltottam. Sajnos 165mm nem volt elérhető. Visz a mainstream, majd a sziklapärt megállít.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 13981
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 8925
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Fuckin’ finaly

.
IMG_1830.jpeg
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5694
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3526

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

pärt írta:
2024.12.04., szer. 16:22
AAttila írta:
2024.12.03., kedd 20:18

És még ettől durvábbakkal is találkozik az ember 31_1_21.gif
Screenshot_20241203_201623_Samsung Internet.jpg
Na ja, ilyenek miatt nem lennék soha bringaszerelő. Naponta nyolcszor tolnám fel az agyamat a válogatott műszaki horroroktól.
Egész nap csap csak mormognád: SZÚÚÚSZÁÁÁÁ :fekverohog:

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13787
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2024.12.04., szer. 16:17
revox írta:
2024.12.04., szer. 15:16
a versneybiciglit arról ismered meg,hogy csörög-csattog, mint a bazári, láncos körhinta üresen :D
De még inkább onnan, hogy egy versenyző ül rajta, másképp csak a hobbista dédelgetett játékszere. Az enyém pl. mindig túragép marad, akár csattog, akár nem. :D
ezaz. a hobbista dédelgeti,azé nem fog csörögni :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3897
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4992
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

AAttila írta:
2024.12.03., kedd 20:18

És még ettől durvábbakkal is találkozik az ember 31_1_21.gif
Screenshot_20241203_201623_Samsung Internet.jpg
Na ja, ilyenek miatt nem lennék soha bringaszerelő. Naponta nyolcszor tolnám fel az agyamat a válogatott műszaki horroroktól.

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3897
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 4992
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2024.12.04., szer. 15:16
a versneybiciglit arról ismered meg,hogy csörög-csattog, mint a bazári, láncos körhinta üresen :D
De még inkább onnan, hogy egy versenyző ül rajta, másképp csak a hobbista dédelgetett játékszere. Az enyém pl. mindig túragép marad, akár csattog, akár nem. :D

Online
Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 13787
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4321
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2024.12.03., kedd 18:47
Vinkler írta:
2024.12.03., kedd 18:38
Mondjuk a lánc kenőanyagoknál egész érezhető különbségek tudnak lenni hajtásérzet szempontjából.
Ez igaz, sőt ki is mérhető a hatékonyságbeli különbség. De a kulcs valóban az "érzet". Sűrűbb anyaggal tésztásabb, lustább érzetet kelt, odataposásnál halkabb, tompítottabb (Revi nünükéje, a gázreakció :D). Viasz előtt én mégis a sűrűbb cuccokat használtam, mert pont a csendes hajtás volt a preferencia - a túl hangos rotoroktól is kiver a víz.
a versneybiciglit arról ismered meg,hogy csörög-csattog, mint a bazári, láncos körhinta üresen :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1323
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 525

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Snipi »

aladin66 írta:
2024.12.04., szer. 09:19
AAttila írta:
2024.12.03., kedd 23:12
Csóri Evenepoel, borda-,lapocka-,jobb kartörés. :smile51:
Az semmi. Nekem 2 hónapja eltört 3 bordám, a lapockám, és a medencecsontom 2 helyen, varrni kellett egy ujjamat, a könyömkömön porcleválás. Rámnyitotta egy nő az ajtót a parkoló autóból. Pont elkaptam a kormányszarv végével az ajtó végét (3 ajtós változat volt, hosszabb ajtó mint az 5 ajtóson). Úgy levágott rögtön az aszfaltra, hogy semmi időm nem volt tompítani az esést.
Én egyszer jártam majdnem így. Ráadásul én kismotorral mentem. Szerencsére lépésben. Piszok nagy szerencsém volt, hogy az utolsó pillanatban el tudtam még rántani a kormányt. Aztán amikor megálltam és számon kértem (nem halkan) még annak állt feljebb aki az ajtót kinyitotta. (Jelzőlámpás kereszteződésben éppen piros volt a lámpa, és ő úgy gondolta : ott kiszáll ... az út közepén.)
Szóval az ilyet a micsodájánál fogva (kit-kit a megfelelőre) kötném fel a legközelebbi - hogy stílusos legyek - jelzőlámpa-vasra. Egyszerűen szégyen, hogy itt ma (és tegnap is) két keréken közlekedni életveszély.
Mielőbbi gyógyulást kívánok, és utána ennél szerencsésebb közlekedést. (Mert itt már sajna csak a szerencse segít ... )

Avatar
aladin66
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 282
Csatlakozott: 2018.10.24., szer. 16:39
Értékelés: 45
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: aladin66 »

AAttila írta:
2024.12.03., kedd 23:12
Csóri Evenepoel, borda-,lapocka-,jobb kartörés. :smile51:
Az semmi. Nekem 2 hónapja eltört 3 bordám, a lapockám, és a medencecsontom 2 helyen, varrni kellett egy ujjamat, a könyömkömön porcleválás. Rámnyitotta egy nő az ajtót a parkoló autóból. Pont elkaptam a kormányszarv végével az ajtó végét (3 ajtós változat volt, hosszabb ajtó mint az 5 ajtóson). Úgy levágott rögtön az aszfaltra, hogy semmi időm nem volt tompítani az esést.

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”