Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6186
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7666
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

A nagy mintákon végzett mérések szerint sem a hajtókar hosszának bármilyen irányú változtatásától, sem az ovál-kör lánctányérok közti változtatástól nem lesz erősebb a kerékpáros. Kivételek persze mindig lehetnek, itt az AVX-en meg vannak, ennél mi sem természetesebb.
De akkor mégis miért váltanak emberek? Röviden azért, mert Mir Mur a kandúr. :)
Pogi és a 165-ös hajtókar.... a bikefitterek már régóta csökkentgetik a hajtókarhosszt, ha az indokolt - és a legtöbbször indokolt - Pogi hajtókar hosszának csökkentésében semmilyen újdonság nem volt, csak általa terjedt el a köztudatban. Érdekes, hogy a Q faktor változtatása még nem terjedt el, majd el fog.
Növeljetek hajtókarhosszt, stucnik alól ki a hézagolókat, 25mm offsetes nyeregcsőre szerelt nyerget tessék hátratolni koppig, keskeny felnire ragasztott vékonka szingót tessék 15bar-ra fújni, így jó lesz a CDA, ami nagyon fontos, főleg 150W-nál, ha szembe jön egy kolléga ... :D
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14153
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9156
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Nekem jó a 175-ös. :rolleyes:
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
trane
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 257
Csatlakozott: 2008.11.21., pén. 12:54
Értékelés: 2888

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: trane »

mikor versenyeztem ('86-'93.) 170-esről váltottam 172.5mm-es hajtóműre, és nekem (a relatíve hosszú lábaimmal, nomeg ugyi akkor még volt erő is :smile52: ) észrevehetően jobb volt mind erőátadás, mind forgatás szempontjából a hosszabb hajtókar :smile32: . szóval ha van alkalma kipróbálni a pógárnak, érdemes, mielőtt a jelenlegiről bármerre vált :yingyang: - és persze télleg nem mindenki Pogi :ohnoohnoohno: leborulok.gif

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3974
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5081
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

31_1_21.gif
Csatolmányok
Screenshot_2024-12-04-17-38-15-93_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6~2.jpg

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5760
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3573

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

asebestyen írta:
2024.12.04., szer. 17:35
Felfeküdtem a divathullámra és 170mm-es hajtókarokra váltottam. Sajnos 165mm nem volt elérhető. Visz a mainstream, majd a sziklapärt megállít.
Na ez érdekes,Te semmit nem teszel divatból. Minden,ami az edzésekkel összefüggésbe hozható, azok "tudományos " alapokon nyugszanak. Mit neked a mainstream, ha az nem a hatékonyságot szolgálja ;peace; (de persze igazad van ;) )

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6186
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7666
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Felfeküdtem a divathullámra és 170mm-es hajtókarokra váltottam. Sajnos 165mm nem volt elérhető. Visz a mainstream, majd a sziklapärt megállít.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14153
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9156
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

Fuckin’ finaly

.
IMG_1830.jpeg
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5760
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3573

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

pärt írta:
2024.12.04., szer. 16:22
AAttila írta:
2024.12.03., kedd 20:18

És még ettől durvábbakkal is találkozik az ember 31_1_21.gif
Screenshot_20241203_201623_Samsung Internet.jpg
Na ja, ilyenek miatt nem lennék soha bringaszerelő. Naponta nyolcszor tolnám fel az agyamat a válogatott műszaki horroroktól.
Egész nap csap csak mormognád: SZÚÚÚSZÁÁÁÁ :fekverohog:

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14091
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4481
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2024.12.04., szer. 16:17
revox írta:
2024.12.04., szer. 15:16
a versneybiciglit arról ismered meg,hogy csörög-csattog, mint a bazári, láncos körhinta üresen :D
De még inkább onnan, hogy egy versenyző ül rajta, másképp csak a hobbista dédelgetett játékszere. Az enyém pl. mindig túragép marad, akár csattog, akár nem. :D
ezaz. a hobbista dédelgeti,azé nem fog csörögni :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3974
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5081
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

AAttila írta:
2024.12.03., kedd 20:18

És még ettől durvábbakkal is találkozik az ember 31_1_21.gif
Screenshot_20241203_201623_Samsung Internet.jpg
Na ja, ilyenek miatt nem lennék soha bringaszerelő. Naponta nyolcszor tolnám fel az agyamat a válogatott műszaki horroroktól.

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3974
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5081
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

revox írta:
2024.12.04., szer. 15:16
a versneybiciglit arról ismered meg,hogy csörög-csattog, mint a bazári, láncos körhinta üresen :D
De még inkább onnan, hogy egy versenyző ül rajta, másképp csak a hobbista dédelgetett játékszere. Az enyém pl. mindig túragép marad, akár csattog, akár nem. :D

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14091
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4481
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2024.12.03., kedd 18:47
Vinkler írta:
2024.12.03., kedd 18:38
Mondjuk a lánc kenőanyagoknál egész érezhető különbségek tudnak lenni hajtásérzet szempontjából.
Ez igaz, sőt ki is mérhető a hatékonyságbeli különbség. De a kulcs valóban az "érzet". Sűrűbb anyaggal tésztásabb, lustább érzetet kelt, odataposásnál halkabb, tompítottabb (Revi nünükéje, a gázreakció :D). Viasz előtt én mégis a sűrűbb cuccokat használtam, mert pont a csendes hajtás volt a preferencia - a túl hangos rotoroktól is kiver a víz.
a versneybiciglit arról ismered meg,hogy csörög-csattog, mint a bazári, láncos körhinta üresen :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Snipi
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1435
Csatlakozott: 2007.10.03., szer. 13:45
Értékelés: 584

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Snipi »

aladin66 írta:
2024.12.04., szer. 09:19
AAttila írta:
2024.12.03., kedd 23:12
Csóri Evenepoel, borda-,lapocka-,jobb kartörés. :smile51:
Az semmi. Nekem 2 hónapja eltört 3 bordám, a lapockám, és a medencecsontom 2 helyen, varrni kellett egy ujjamat, a könyömkömön porcleválás. Rámnyitotta egy nő az ajtót a parkoló autóból. Pont elkaptam a kormányszarv végével az ajtó végét (3 ajtós változat volt, hosszabb ajtó mint az 5 ajtóson). Úgy levágott rögtön az aszfaltra, hogy semmi időm nem volt tompítani az esést.
Én egyszer jártam majdnem így. Ráadásul én kismotorral mentem. Szerencsére lépésben. Piszok nagy szerencsém volt, hogy az utolsó pillanatban el tudtam még rántani a kormányt. Aztán amikor megálltam és számon kértem (nem halkan) még annak állt feljebb aki az ajtót kinyitotta. (Jelzőlámpás kereszteződésben éppen piros volt a lámpa, és ő úgy gondolta : ott kiszáll ... az út közepén.)
Szóval az ilyet a micsodájánál fogva (kit-kit a megfelelőre) kötném fel a legközelebbi - hogy stílusos legyek - jelzőlámpa-vasra. Egyszerűen szégyen, hogy itt ma (és tegnap is) két keréken közlekedni életveszély.
Mielőbbi gyógyulást kívánok, és utána ennél szerencsésebb közlekedést. (Mert itt már sajna csak a szerencse segít ... )

Avatar
aladin66
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 283
Csatlakozott: 2018.10.24., szer. 16:39
Értékelés: 46
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: aladin66 »

AAttila írta:
2024.12.03., kedd 23:12
Csóri Evenepoel, borda-,lapocka-,jobb kartörés. :smile51:
Az semmi. Nekem 2 hónapja eltört 3 bordám, a lapockám, és a medencecsontom 2 helyen, varrni kellett egy ujjamat, a könyömkömön porcleválás. Rámnyitotta egy nő az ajtót a parkoló autóból. Pont elkaptam a kormányszarv végével az ajtó végét (3 ajtós változat volt, hosszabb ajtó mint az 5 ajtóson). Úgy levágott rögtön az aszfaltra, hogy semmi időm nem volt tompítani az esést.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5760
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3573

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Csóri Evenepoel, borda-,lapocka-,jobb kartörés. :smile51:

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5760
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3573

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Vinkler írta:
2024.12.03., kedd 18:38
pärt írta:
2024.12.03., kedd 18:22
AAttila írta:
2024.12.03., kedd 16:24
Tessék egy kis összehasonlítás:
https://www.instagram.com/reel/DC9aZ9ny ... JkOHlsOXMz
Mi szintünkön kb.akkora relevanciája van ilyesmiknek, mint pl. a különféle csapágy kenőanyagok eltérő surlódásának.
Megkockáztatom, profiknál sem sokkal nagyobb. "Hány Wattos az erősítő?" jellegű összevetés.
Mondjuk a lánc kenőanyagoknál egész érezhető különbségek tudnak lenni hajtásérzet szempontjából.
És még ettől durvábbakkal is találkozik az ember 31_1_21.gif
Screenshot_20241203_201623_Samsung Internet.jpg

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3974
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5081
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Vinkler írta:
2024.12.03., kedd 18:38
Mondjuk a lánc kenőanyagoknál egész érezhető különbségek tudnak lenni hajtásérzet szempontjából.
Ez igaz, sőt ki is mérhető a hatékonyságbeli különbség. De a kulcs valóban az "érzet". Sűrűbb anyaggal tésztásabb, lustább érzetet kelt, odataposásnál halkabb, tompítottabb (Revi nünükéje, a gázreakció :D). Viasz előtt én mégis a sűrűbb cuccokat használtam, mert pont a csendes hajtás volt a preferencia - a túl hangos rotoroktól is kiver a víz.

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14153
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9156
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

pärt írta:
2024.12.03., kedd 18:22
AAttila írta:
2024.12.03., kedd 16:24
Tessék egy kis összehasonlítás:
https://www.instagram.com/reel/DC9aZ9ny ... JkOHlsOXMz
Mi szintünkön kb.akkora relevanciája van ilyesmiknek, mint pl. a különféle csapágy kenőanyagok eltérő surlódásának.
Megkockáztatom, profiknál sem sokkal nagyobb. "Hány Wattos az erősítő?" jellegű összevetés.
Mondjuk a lánc kenőanyagoknál egész érezhető különbségek tudnak lenni hajtásérzet szempontjából.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14153
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9156
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

asebestyen írta:
2024.12.03., kedd 15:52
1 dolog biztosnak tűnik a képről, a Shimano 12-es rendszere igen toleráns.
Többek között ezért is. ;peace;
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Online
Avatar
Vinkler
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Hozzászólások: 14153
Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
Értékelés: 9156
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Vinkler »

AAttila írta:
2024.12.03., kedd 16:24
Tessék egy kis összehasonlítás:
https://www.instagram.com/reel/DC9aZ9ny ... JkOHlsOXMz
Én imádom a 105 Di2-t.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos

Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3974
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5081
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

AAttila írta:
2024.12.03., kedd 16:24
Tessék egy kis összehasonlítás:
https://www.instagram.com/reel/DC9aZ9ny ... JkOHlsOXMz
Mi szintünkön kb.akkora relevanciája van ilyesmiknek, mint pl. a különféle csapágy kenőanyagok eltérő surlódásának.
Megkockáztatom, profiknál sem sokkal nagyobb. "Hány Wattos az erősítő?" jellegű összevetés.

Online
Avatar
Rotox
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2106
Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
Értékelés: 1303
Tartózkodási hely: Pécs

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Rotox »

revox írta:
2024.12.02., hétf. 21:40
Tadej Pogačar lost one of his KOMs today to 18 years old Hungarian Hancz Tamás.

This KOM is even more special, because it is on a segment that is classifieď as a verified segment.

Data: 7,82 km / 6% avg. gradient / 28,7 km/h avg. speed
Ha már ezek a KOM-ok a téma a napokban:
"4 WorldTour teams already contacted Jack Burke after he got famous this off-season by getting the Mortirolo, Stelvio and Alpe d’Huez KOMs."

Kíváncsi vagyok, hogy bármelyikükről fogunk-e érdemben hallani az elkövetkező 0-10 évben.
A Zwift nyertesekkel (akik fődíjként 1 éves szerződéseket kapnak a fiúknál az Alpecintől, a lányoknál a Canyon Sramtól) sem igazán vannak tele a hírek (oké, talán van 1-2 kivétel, pl. Jay Vine).
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rotox 2024.12.03., kedd 18:22-kor.

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5760
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3573

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Tessék egy kis összehasonlítás:
https://www.instagram.com/reel/DC9aZ9ny ... JkOHlsOXMz

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14091
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4481
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2024.12.03., kedd 15:52
1 dolog biztosnak tűnik a képről, a Shimano 12-es rendszere igen toleráns.
ehhez sokat hozzátesz,hogy a sorok léptetése fent elég nagy. régen,amikor egyessével ment a sor 10-es rendszeren 19ig pl, ott ha ennyire keresztbevágtuk a láncot, akár az alatta lévő lánckerék fogainak tetejét is hajlamosak voltak koszorálni, ahogy a kompaktok -akkor- 34-ese elől az 50-est, ha hátul már 12-11-nél jártunk (ez ott érttelmezhetetlen váltás volt,koszorált)

nekem a görgős bicajon van most 10-es grupi és 11-32 hátul, csont nélkül azzal is tudok keresztbe menni. mondjuk az 50/32-t nem erőltetem, de az is elforogna, de azt már a lepkelelkem nem engedi. De az biztos,hogy ezzel az új korszakkal,amikor a sorokat elkezdték bátrabban léptetni fent (felfel úgyis mindenhogy xar, akkor már nem mindegy? :D ), amihez persze,hozzájárul a sok sebességfokozat is, lehet nyerni. Azon gondolkodom, csak olyan régen bicóztam,már nem meléxem rá, de lehet a Reacton most nekem is 11-28 van 10-es rendszerrel. Azt tudom,hogy vettem ilyen sort, ha nem csalnak az emlékeim :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6186
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7666
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2024.12.03., kedd 15:38
viszont már holtbiztso,hogy kell a Cavinton... rákerestem a srácra, hogy lásik milyen alkat... Nem is Bahrain, Bora... Pedig holtbiztos,hogy Maridákról beszélgettünk egyik versenyen és emlékeimben még él, hogy szerintem egyszer vele trécseltem egy XS-es Sculturáról (még a régi számozás) bocs.gif

viszont találtam egy képet és előre szólok, nem kell megverni érte, csak itt van,amiről már sokat beszéltem: a kicsi váznak ha a fejcsöve rövid is, a hossza jobban rövidül és elég kényelmesen lehet rajta ülni. Amivel lentebb van a kezed, annyival közelebb. De ez most nem Rotoxnak szól, mielőtt magáravenné, Neki a beállításon látszik, hogy a nyeregcső kint van rendesen, csak arról, hogy a kis fejcső nem hoz magával egyértelműen vízszintes testtartást :cheers1:


edit: áttétel ;peace;

Kép
1 dolog biztosnak tűnik a képről, a Shimano 12-es rendszere igen toleráns.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok



 

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”