A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Mind a nyeregcső, mind a nyereg úgy lett tervezve - túl az esztétikumon - hogy nagyjából a sín közepéhez essen a cső tengelye, másként csúnya terheléseket kapnak. ...
Csak a kötözködés kedvéért; szerintem ez csak 0 offset esetén igaz. Más esetben nem a nyeregcső tengelye esik ideális esetben a sínek közepéhez, hanem a cső végén levő nyereg rögzítő "bumszli" (mi annak a rendes neve? ) közepe.
Az első képen az új Merida nyereg a legkisebb fiam által megörökölt régi Merida montin, a második képen a Ritchey nyergem az új Merida outin. Csak nem bírtam magammal, ráadásul a kormányt is feljebb billentettem jó fél centivel.
ez a 73°-os nyeregcsőszöged matt van (amiről nemrég beszéltünk itt,vagyis én okoskodtam ui: nem számoltam ki, mennyivel lenne előrébb a bilincs,ha standard, 74°-os lenne, de a szögfüggvények segítenek de ki nem xarja le, ha jó így és ha ülsz rajta, nem látszik )
gyerekek, Sebinél lesz itt a pont. megnéztem monitoron megnyitva (eddig telőn láttam). Nomeg, pärtnak... Ez most a sínen kb középen van, ha előrébb jön, már nem ott fogja a sínt. Próbát megér,de ha sokkal előrébb jobb lesz, elgondolkodnék a nulla offsetes csövön.
amúgy nem is lehetne bentebb, ha versenyző lenne, de nem az
amúgy ja, a nulla offset is ugyanazt hozza,csak merevebb lesz a hajtás. De ezenn a hajlítottan is van még rendesen a kép alapján. hátra lett pattintva, olyan egykerekezős-BMX-esen
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom (persze ebbe a nem azonos nyeregcső dőlésszögek és fékváltókar méretek is belejátszanak), a fékváltókar bütykéig közel 2 cm-el hosszabb a Merida. Korábban már írtam, hogy a kényelem érdekében a Malin kicsit „csalok” a fékváltókar feljebb helyezésével, szerintem itt is ez fog történni, csak egyelőre nem szeretném bántani a vadiúj bandázsolást (vagy esetleg kicsit feljebb billentem a kormányt). Ja, és a spacerek maradnak... Ezzel együtt most is úgy gondolom, hogy a hosszra akár megfelelő XS méret a rendkívül alacsony fejcső miatt az én koromban mindenképpen durva volna. A kérésemre 73 cm-re előre beállított nyeregmagasság a Meridán is jónak tűnik.
Ez egy merőben más geo, mint a klasszik Mali. Kell kis idő, hogy megszokd, de, ahogy látom a Mali-t a képen, lehet jobb választás lett volna egy kisebb abból. Mindegy is, a nyeregbeállításban rengeteg van még. Én is 2-3 hétig reszelgettem, mire belőttem nagyjából a magasságot és a távolságot és még mindig nem tökéletes, de már közel 100%, (Nagy meglepetésemre centiket mentem lejjebb, mint azt első blikkre gondoltam), ráadásul nálam folyamatosan változik is, hogy haladok a mobilizációval, fogyással, stb.
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet; ha ledobom a kistányérra, egy pillanat alatt lendületet vesztek, a lábaim pedig szinte „üresjáratban” pörögnek, hátul gyorsan le kell váltanom egy-kettővel, hogy visszanyerjem a sebességet. Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem ). Előre is köszönöm, ha van tanácsotok ezzel kapcsolatban.
Ahogy páran már leírták ezt az új szettet simán lehet keresztbe használni, egyáltalán nem olyan kényes a láncvonalra, mint a régiek. Nekem viszonylag gyorsan sikerült megszoknom, szerintem neked is menni fog!
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Mind a nyeregcső, mind a nyereg úgy lett tervezve - túl az esztétikumon - hogy nagyjából a sín közepéhez essen a cső tengelye, másként csúnya terheléseket kapnak. Kísérletezni persze lehet az adott határok közt a végleges alkatrészek beszerzése előtt.
Azért remélem, Rotox követi minden bejegyzésünket. Még csak idén kezdett tekerni 'oszt máris mennyi új ismeretet kell mágába szívnia tőlünk!
mint azt lentebb már írtam volt, mindenképp' azt javaslom Rotox-nak, szokja és használja így a bringát és nyújtson, s csak akkor cseréljen/érdemben állítson rajta bármit is, ha mondjuk 2000 km után is úgy érzi, szükséges
így van, pontosan, ahogyan írod . ugyanis addig, amíg a nyereg alatti síneknek a megfelelő nyeregpozíció eléréséhez van elég mozgásterük azok befogójáig (jelen esetben előre), addig a 0 offset-es nyeregcső nem változtat semmit a dolgon, csak optikailag> Rotox-nál (mert ugye erről beszélünk most) meg ez a helyzet . ezért írtam, amit, mégha "néhányaknak ez hihetetlen" is
Ha elég 10-15mm ami van még benne, akkor igaz (csak tényleg bűn ronda lesz), sőt, meg is forgathatja a nyeregcsövet, hogy előre nyúljon a cső feje és akkor megérzi, hogy jöhet a 0mm offsetes nyeregcsőben előrébb tolt nyereg, ha nem is a Grintás Cervelo mintájára azért.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
ha mindenképp' közelebb kell kerüljön a kormány, a 0-fokos nyeregcsővel szvsz azon kívül, hogy optikailag előrébb van a nyereg, ugyanott tartasz, a helyzetét tekintve az biza' maradt ott - ellenben egy rövidebb stucnival valóban meg tudod oldani a dolgot
Értem, tehát ha egy 15mm eltolású nyeregcsövet kicserélsz 0mm eltolásúra, akkor csak optikailag lesz előrébb a nyereg, a helyzete nem változik. Inkább tegyen fel egy mtb stucnit.
így van, pontosan, ahogyan írod . ugyanis addig, amíg a nyereg alatti síneknek a megfelelő nyeregpozíció eléréséhez van elég mozgásterük azok befogójáig (jelen esetben előre), addig a 0 offset-es nyeregcső nem változtat semmit a dolgon, csak optikailag> Rotox-nál (mert ugye erről beszélünk most) meg ez a helyzet . ezért írtam, amit, mégha "néhányaknak ez hihetetlen" is
ha mindenképp' közelebb kell kerüljön a kormány, a 0-fokos nyeregcsővel szvsz azon kívül, hogy optikailag előrébb van a nyereg, ugyanott tartasz, a helyzetét tekintve az biza' maradt ott - ellenben egy rövidebb stucnival valóban meg tudod oldani a dolgot
Értem, tehát ha egy 15mm eltolású nyeregcsövet kicserélsz 0mm eltolásúra, akkor csak optikailag lesz előrébb a nyereg, a helyzete nem változik. Inkább tegyen fel egy mtb stucnit.
Revinek nyeregorr:
.
20241202_071753.jpg (53.23 KiB) Megtekintve 1021 alkalommal
.
Engem az érdekel, hol ülök, nem a nyeregorr távolsága, mivel nem ülök a nyeregorron.
No, Rotox, ha beteszel egy 0 offsetes nyeregcsövet a 15mm offsetes helyett, előrébb jön az üléspozíciód 15mm-t, tudom néhányaknak ez hihetetlen.
Ami a lényeg, nem csak a kormány lesz közelebb, hanem a hajtómű is, nem fogja úgy nyitogatni a csípőd. Mikor mobilitási határ közelébe van állítva a kerékpár, akkor ez kritikus. Érdemes továbbá azzal számolni, hogy minden 5mm nyereg előre mozgatás kompenzálásához 3mm-t emelni kell és fordítva, ha 5mm-t hátra tolod a nyerget, 3mm-t le kell ereszteni, ha egyébként a nyeregmagasság jó volt és az alsó holtponton könnyen átgördül a láb.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
ha mindenképp' közelebb kell kerüljön a kormány, a 0-fokos nyeregcsővel szvsz azon kívül, hogy optikailag előrébb van a nyereg, ugyanott tartasz, a helyzetét tekintve az biza' maradt ott - ellenben egy rövidebb stucnival valóban meg tudod oldani a dolgot (a fék/váltókarokat én nem tenném följebb , kényelmetlen lesz felsőfogásban bringázni, meg alsóból váltani/fékezni)
Milyen az a 0 fokos nyeregcső?
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Közlési kényszerem van: kezdeti benyomások az első, tegnapi 56 km-t követően.
...Azt hiszem, ez a Merida Expert SL nyereg nem lesz a barátom, szerintem hamar ki fogom cserélni a Malin lévő Ritchey nyeregre.
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom...
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet...
először is gratula , szép a bicó és biztos, hogy szeretni fogod
a nyereggel kapcsolatban: nekem is a Ritchey jött be (konkrétan a Streem), hasonló lehet a popónk
a kormány-távolság/(és fékkar-)magasságot illettően (is) azt mondom, használd még egy darabig így a gépet, lehet, némi km-eket magad mögött hagyva rájössz, nem is annyira kényelmetlen az a most ekként megélt hajtási pozíció . ne feledd pl. hogy eddig keveset országútiztál, inkább a montit nyomtad, ill. az országúti bicód is egy más kor és koncepció szülötte . nomeg lehet, nem árt kicsit tornázni is (én mindjárt 59 vagyok, azt' - némi saját mozgásterápiát követően - mélyebbre tudok hajolni )
ha mindenképp' közelebb kell kerüljön a kormány, a 0-fokos nyeregcsővel szvsz azon kívül, hogy optikailag előrébb van a nyereg, ugyanott tartasz, a helyzetét tekintve az biza' maradt ott - ellenben egy rövidebb stucnival valóban meg tudod oldani a dolgot (a fék/váltókarokat én nem tenném följebb , kényelmetlen lesz felsőfogásban bringázni, meg alsóból váltani/fékezni)
végül, a kompaktot szvsz hamar meg fogod szokni, és nekünk sokkal kényelmesebb, mint az 53/39
Közlési kényszerem van: kezdeti benyomások az első, tegnapi 56 km-t követően.
A bringa érzésre egyértelműen gyorsabb és ezt a számok is igazolják. Még téli ruhában, ilyen hőmérséklet mellett is két PR a viszonylag gyakran járt, ismerős körömön (úgy, hogy nem is nyomtam fullra), de a többi szegmensnél is közelítettem a(z általában sajnos évekkel ezelőtti… ) legjobb időimhez. Ez leginkább az emelkedőkön mutatkozik meg (hát igen, nagyjából 2,3 kg tömeg különbséget mértem a két brinyó között).
Azt hiszem, ez a Merida Expert SL nyereg nem lesz a barátom, szerintem hamar ki fogom cserélni a Malin lévő Ritchey nyeregre.
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom (persze ebbe a nem azonos nyeregcső dőlésszögek és fékváltókar méretek is belejátszanak), a fékváltókar bütykéig közel 2 cm-el hosszabb a Merida. Korábban már írtam, hogy a kényelem érdekében a Malin kicsit „csalok” a fékváltókar feljebb helyezésével, szerintem itt is ez fog történni, csak egyelőre nem szeretném bántani a vadiúj bandázsolást (vagy esetleg kicsit feljebb billentem a kormányt). Ja, és a spacerek maradnak... Ezzel együtt most is úgy gondolom, hogy a hosszra akár megfelelő XS méret a rendkívül alacsony fejcső miatt az én koromban mindenképpen durva volna. A kérésemre 73 cm-re előre beállított nyeregmagasság a Meridán is jónak tűnik.
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet; ha ledobom a kistányérra, egy pillanat alatt lendületet vesztek, a lábaim pedig szinte „üresjáratban” pörögnek, hátul gyorsan le kell váltanom egy-kettővel, hogy visszanyerjem a sebességet. Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem ). Előre is köszönöm, ha van tanácsotok ezzel kapcsolatban.
Végül, de nem utolsósorban: Ákos, itt is köszönöm szépen a segítségedet.
a nyerged lehet nagyon hátul van. a Te magasságodnak kb 5cm-re jó a nyeregorr a középcsapágy síkjától. lehet a kép csalóka, de ránézésre van benne simán 1 cm.
a fékkarod is tud jönni fentebb. így hátrébb. elég lent van (szintén csalhat a kép) ha hátrahúzva béna lenne, tehetsz próbát egy FSA kompakktal. a méretei egyeznek, de más a hajlítása és a fékkar közelebb kerül azzal. de ránézésre ennek a hajlítása is hasonlít, lehet azt nyúlták, mert a merida szerette az FSA kormányokat használni régebben. ránézésre ez a kormány is elbír még egy centit és máris találtál 2-t.
ezeken az új bicókon a régi riderek, a megazokott üléspozin idővel engednek lentebb. nekem majd 1,5cm-t jött lentebb, amikor megint felültem 40körül és a spicces forgatás élt még bennem serdülőből. De azt látom, kb jól működik a belső lábhossz(csak ennek mérése elég pontatlan) xal belső láb x 0,883.
nálam a pedál alsó holtponton a sarkam a pedálon kényelmesen, lazán, semmi feszülés, áll pont.
egyébként, ha elköveted ezt a sok finomítást, főleg, ha a nyerget lentebb tolod, elgondolkodhatsz 1 hézagolón (ha centisek, mert 1 centivel lehet lentebb kerülsz)
hajtsad
ja, pärt leírta... használd nyugodtan a nagytányért. 7% körül, ha hosszú a hegy, már ledobhatod, de ott lesz időd hátul is ledobni, nem kapkodós olyankor a menés. Meg idővel ráérzel, hogy elől-hátul dobod. nem hülyül be a váltő, simán lenyomja egyszerre is.
két PR a viszonylag gyakran járt, ismerős körömön (úgy, hogy nem is nyomtam fullra), de a többi szegmensnél is közelítettem a(z általában sajnos évekkel ezelőtti… ) legjobb időimhez. Ez leginkább az emelkedőkön mutatkozik meg (hát igen, nagyjából 2,3 kg tömeg különbséget mértem a két brinyó között).
Az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb tuning, a súlycsökkentés. (legolcsóbb, ha fogyunk) Ez mindenkire igaz, de főleg azokra,akik sokat másznak. A felfelében sok energiát meg lehet spórolni, hogy nem cipelünk felesleges súlyokat. De persze ezt úgy is tudod. Ettől függetlenül nem csak emiatt gyorsabb az új bicód, de ez is nagyban hozzájárul.
Rotox írta: ↑
...Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem ). Előre is köszönöm, ha van tanácsotok ezzel kapcsolatban...
Szerintem állítsd át magad fejben az ortodox nézet szerint tiltott áttételek használatára, magyarán nyugodtan használd a nagy lánckereket a sor nagyobb lánckerekeivel, mondjuk akár 8-9 fokozatig, és elöl csak akkor dobd le, ha onnan már szétesne a hajtás rugdosás irányába. Valamennyi hatékonyságromlást nyilván okoz a keresztbeváltás, de ezt némileg amúgy is kompenzálja a nagyobb lánckerekek használatának kisebb ellenállása. Ezeket az új hajtásokat már erre optimalizálják.
Közlési kényszerem van: kezdeti benyomások az első, tegnapi 56 km-t követően.
A bringa érzésre egyértelműen gyorsabb és ezt a számok is igazolják. Még téli ruhában, ilyen hőmérséklet mellett is két PR a viszonylag gyakran járt, ismerős körömön (úgy, hogy nem is nyomtam fullra), de a többi szegmensnél is közelítettem a(z általában sajnos évekkel ezelőtti… ) legjobb időimhez. Ez leginkább az emelkedőkön mutatkozik meg (hát igen, nagyjából 2,3 kg tömeg különbséget mértem a két brinyó között).
Azt hiszem, ez a Merida Expert SL nyereg nem lesz a barátom, szerintem hamar ki fogom cserélni a Malin lévő Ritchey nyeregre.
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom (persze ebbe a nem azonos nyeregcső dőlésszögek és fékváltókar méretek is belejátszanak), a fékváltókar bütykéig közel 2 cm-el hosszabb a Merida. Korábban már írtam, hogy a kényelem érdekében a Malin kicsit „csalok” a fékváltókar feljebb helyezésével, szerintem itt is ez fog történni, csak egyelőre nem szeretném bántani a vadiúj bandázsolást (vagy esetleg kicsit feljebb billentem a kormányt). Ja, és a spacerek maradnak... Ezzel együtt most is úgy gondolom, hogy a hosszra akár megfelelő XS méret a rendkívül alacsony fejcső miatt az én koromban mindenképpen durva volna. A kérésemre 73 cm-re előre beállított nyeregmagasság a Meridán is jónak tűnik.
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet; ha ledobom a kistányérra, egy pillanat alatt lendületet vesztek, a lábaim pedig szinte „üresjáratban” pörögnek, hátul gyorsan le kell váltanom egy-kettővel, hogy visszanyerjem a sebességet. Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem ). Előre is köszönöm, ha van tanácsotok ezzel kapcsolatban.
Végül, de nem utolsósorban: Ákos, itt is köszönöm szépen a segítségedet.
Akkor kezdjük meg az alapozást 2025-re, építsünk egy kis alap állóképességet. Nem, ez nem csak lassú vánszorgás kell legyen...
Ki mire alapoz, (már, ha éppen nem rokkant) én szerintem 2026-ra.
Mindenki arra, amilyen állapotban éppen van, annak megfelelően amennyi erre fordítható ideje, energiája, regenerációs képessége van. :) Az utolsó a legfontosabb, a legnehezebben fejleszthető, a legtöbb tudatosságot igényli (a hobbisták javának nem is sikerül).
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés