pont olyan, mint a 0 offset-es, ha nem írom el
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Békés, boldog karácsonyt kíván mindenkinek az AVX team!
Kerékpározás
Re: Kerékpározás
védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Online
- asebestyen
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6271
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7828
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Milyen az a 0 fokos nyeregcső?trane írta: ↑2024.12.02., hétf. 07:04
ha mindenképp' közelebb kell kerüljön a kormány, a 0-fokos nyeregcsővel szvsz azon kívül, hogy optikailag előrébb van a nyereg, ugyanott tartasz, a helyzetét tekintve az biza' maradt ott- ellenben egy rövidebb stucnival valóban meg tudod oldani a dolgot
(a fék/váltókarokat én nem tenném följebb
, kényelmetlen lesz felsőfogásban bringázni, meg alsóból váltani/fékezni)
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Re: Kerékpározás
Rotox írta: ↑2024.12.01., vas. 12:58Közlési kényszerem van:kezdeti benyomások az első, tegnapi 56 km-t követően.
...Azt hiszem, ez a Merida Expert SL nyereg nem lesz a barátom, szerintem hamar ki fogom cserélni a Malin lévő Ritchey nyeregre.
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom...
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet...
először is gratula
a nyereggel kapcsolatban: nekem is a Ritchey jött be (konkrétan a Streem), hasonló lehet a popónk
a kormány-távolság/(és fékkar-)magasságot illettően (is) azt mondom, használd még egy darabig így a gépet, lehet, némi km-eket magad mögött hagyva rájössz, nem is annyira kényelmetlen az a most ekként megélt hajtási pozíció
ha mindenképp' közelebb kell kerüljön a kormány, a 0-fokos nyeregcsővel szvsz azon kívül, hogy optikailag előrébb van a nyereg, ugyanott tartasz, a helyzetét tekintve az biza' maradt ott
végül, a kompaktot szvsz hamar meg fogod szokni, és nekünk sokkal kényelmesebb, mint az 53/39
azt' mos'má' nyomjad nekem!!!

védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Online
- asebestyen
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6271
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7828
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Egy 0mm offsetes nyeregcső kell bele és kész, sokkal-sokkal kényelmesebb lesz minden szempontból.
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
Re: Kerékpározás
babaRotox írta: ↑2024.12.01., vas. 12:58Közlési kényszerem van:kezdeti benyomások az első, tegnapi 56 km-t követően.
A bringa érzésre egyértelműen gyorsabb és ezt a számok is igazolják.Még téli ruhában, ilyen hőmérséklet mellett is két PR a viszonylag gyakran járt, ismerős körömön (úgy, hogy nem is nyomtam fullra), de a többi szegmensnél is közelítettem a(z általában sajnos évekkel ezelőtti…
) legjobb időimhez. Ez leginkább az emelkedőkön mutatkozik meg (hát igen, nagyjából 2,3 kg tömeg különbséget mértem a két brinyó között).
Azt hiszem, ez a Merida Expert SL nyereg nem lesz a barátom, szerintem hamar ki fogom cserélni a Malin lévő Ritchey nyeregre.
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom (persze ebbe a nem azonos nyeregcső dőlésszögek és fékváltókar méretek is belejátszanak), a fékváltókar bütykéig közel 2 cm-el hosszabb a Merida. Korábban már írtam, hogy a kényelem érdekében a Malin kicsit „csalok” a fékváltókar feljebb helyezésével, szerintem itt is ez fog történni, csak egyelőre nem szeretném bántani a vadiúj bandázsolást (vagy esetleg kicsit feljebb billentem a kormányt). Ja, és a spacerek maradnak...Ezzel együtt most is úgy gondolom, hogy a hosszra akár megfelelő XS méret a rendkívül alacsony fejcső miatt az én koromban mindenképpen durva volna. A kérésemre 73 cm-re előre beállított nyeregmagasság a Meridán is jónak tűnik.
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet; ha ledobom a kistányérra, egy pillanat alatt lendületet vesztek, a lábaim pedig szinte „üresjáratban” pörögnek, hátul gyorsan le kell váltanom egy-kettővel, hogy visszanyerjem a sebességet. Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem). Előre is köszönöm, ha van tanácsotok ezzel kapcsolatban.
Végül, de nem utolsósorban: Ákos, itt is köszönöm szépen a segítségedet.
youtu.be/3UhCiTa5M5g
a nyerged lehet nagyon hátul van. a Te magasságodnak kb 5cm-re jó a nyeregorr a középcsapágy síkjától. lehet a kép csalóka, de ránézésre van benne simán 1 cm.
a fékkarod is tud jönni fentebb. így hátrébb. elég lent van (szintén csalhat a kép) ha hátrahúzva béna lenne, tehetsz próbát egy FSA kompakktal. a méretei egyeznek, de más a hajlítása és a fékkar közelebb kerül azzal. de ránézésre ennek a hajlítása is hasonlít, lehet azt nyúlták, mert a merida szerette az FSA kormányokat használni régebben. ránézésre ez a kormány is elbír még egy centit és máris találtál 2-t.
ezeken az új bicókon a régi riderek, a megazokott üléspozin idővel engednek lentebb. nekem majd 1,5cm-t jött lentebb, amikor megint felültem 40körül és a spicces forgatás élt még bennem serdülőből. De azt látom, kb jól működik a belső lábhossz(csak ennek mérése elég pontatlan) xal belső láb x 0,883.
nálam a pedál alsó holtponton a sarkam a pedálon kényelmesen, lazán, semmi feszülés, áll pont.
egyébként, ha elköveted ezt a sok finomítást, főleg, ha a nyerget lentebb tolod, elgondolkodhatsz 1 hézagolón (ha centisek, mert 1 centivel lehet lentebb kerülsz)
hajtsad
ja, pärt leírta... használd nyugodtan a nagytányért. 7% körül, ha hosszú a hegy, már ledobhatod, de ott lesz időd hátul is ledobni, nem kapkodós olyankor a menés. Meg idővel ráérzel, hogy elől-hátul dobod. nem hülyül be a váltő, simán lenyomja egyszerre is.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
Re: Kerékpározás
Az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb tuning, a súlycsökkentés. (legolcsóbb, ha fogyunk) Ez mindenkire igaz, de főleg azokra,akik sokat másznak. A felfelében sok energiát meg lehet spórolni, hogy nem cipelünk felesleges súlyokat. De persze ezt úgy is tudod. Ettől függetlenül nem csak emiatt gyorsabb az új bicód, de ez is nagyban hozzájárul.Rotox írta: ↑2024.12.01., vas. 12:58két PR a viszonylag gyakran járt, ismerős körömön (úgy, hogy nem is nyomtam fullra), de a többi szegmensnél is közelítettem a(z általában sajnos évekkel ezelőtti…) legjobb időimhez. Ez leginkább az emelkedőkön mutatkozik meg (hát igen, nagyjából 2,3 kg tömeg különbséget mértem a két brinyó között).
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4097
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5221
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Szerintem állítsd át magad fejben az ortodox nézet szerint tiltott áttételek használatára, magyarán nyugodtan használd a nagy lánckereket a sor nagyobb lánckerekeivel, mondjuk akár 8-9 fokozatig, és elöl csak akkor dobd le, ha onnan már szétesne a hajtás rugdosás irányába. Valamennyi hatékonyságromlást nyilván okoz a keresztbeváltás, de ezt némileg amúgy is kompenzálja a nagyobb lánckerekek használatának kisebb ellenállása. Ezeket az új hajtásokat már erre optimalizálják.Rotox írta: ↑ ...Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem). Előre is köszönöm, ha van tanácsotok ezzel kapcsolatban...
- Rotox
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2155
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1363
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Közlési kényszerem van:
kezdeti benyomások az első, tegnapi 56 km-t követően.
A bringa érzésre egyértelműen gyorsabb és ezt a számok is igazolják.
Még téli ruhában, ilyen hőmérséklet mellett is két PR a viszonylag gyakran járt, ismerős körömön (úgy, hogy nem is nyomtam fullra), de a többi szegmensnél is közelítettem a(z általában sajnos évekkel ezelőtti…
) legjobb időimhez. Ez leginkább az emelkedőkön mutatkozik meg (hát igen, nagyjából 2,3 kg tömeg különbséget mértem a két brinyó között).
Azt hiszem, ez a Merida Expert SL nyereg nem lesz a barátom, szerintem hamar ki fogom cserélni a Malin lévő Ritchey nyeregre.
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom (persze ebbe a nem azonos nyeregcső dőlésszögek és fékváltókar méretek is belejátszanak), a fékváltókar bütykéig közel 2 cm-el hosszabb a Merida. Korábban már írtam, hogy a kényelem érdekében a Malin kicsit „csalok” a fékváltókar feljebb helyezésével, szerintem itt is ez fog történni, csak egyelőre nem szeretném bántani a vadiúj bandázsolást (vagy esetleg kicsit feljebb billentem a kormányt). Ja, és a spacerek maradnak...
Ezzel együtt most is úgy gondolom, hogy a hosszra akár megfelelő XS méret a rendkívül alacsony fejcső miatt az én koromban mindenképpen durva volna. A kérésemre 73 cm-re előre beállított nyeregmagasság a Meridán is jónak tűnik.
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet; ha ledobom a kistányérra, egy pillanat alatt lendületet vesztek, a lábaim pedig szinte „üresjáratban” pörögnek, hátul gyorsan le kell váltanom egy-kettővel, hogy visszanyerjem a sebességet. Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem
). Előre is köszönöm, ha van tanácsotok ezzel kapcsolatban.
Végül, de nem utolsósorban: Ákos, itt is köszönöm szépen a segítségedet.
youtu.be/3UhCiTa5M5g
A bringa érzésre egyértelműen gyorsabb és ezt a számok is igazolják.
Azt hiszem, ez a Merida Expert SL nyereg nem lesz a barátom, szerintem hamar ki fogom cserélni a Malin lévő Ritchey nyeregre.
Úgy érzem, a közel azonos reach, nyeregközéptől mért alsó és felső kormányfogás távolság, valamint nagyjából szintén azonos kormány reach ellenére középső fogásban kicsit jobban előrébb kell nyúlnom (persze ebbe a nem azonos nyeregcső dőlésszögek és fékváltókar méretek is belejátszanak), a fékváltókar bütykéig közel 2 cm-el hosszabb a Merida. Korábban már írtam, hogy a kényelem érdekében a Malin kicsit „csalok” a fékváltókar feljebb helyezésével, szerintem itt is ez fog történni, csak egyelőre nem szeretném bántani a vadiúj bandázsolást (vagy esetleg kicsit feljebb billentem a kormányt). Ja, és a spacerek maradnak...
A tradicionális 52/42 után még meg kell tanulnom a nagyobb fogszám különbségű kompakt hajtóművet; ha ledobom a kistányérra, egy pillanat alatt lendületet vesztek, a lábaim pedig szinte „üresjáratban” pörögnek, hátul gyorsan le kell váltanom egy-kettővel, hogy visszanyerjem a sebességet. Szintén meg kell szoknom, hogy emelkedőkön ne váltsak a kelleténél puhább áttételre, ami kényelmes ugyan, de még pörgetve sem haladós (a Malin ez nem volt gond, mert – az erőnlétemhez mérten – nem volt ilyen áttételem
Végül, de nem utolsósorban: Ákos, itt is köszönöm szépen a segítségedet.
youtu.be/3UhCiTa5M5g
Online
- asebestyen
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6271
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7828
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Mindenki arra, amilyen állapotban éppen van, annak megfelelően amennyi erre fordítható ideje, energiája, regenerációs képessége van. :) Az utolsó a legfontosabb, a legnehezebben fejleszthető, a legtöbb tudatosságot igényli (a hobbisták javának nem is sikerül).Vinkler írta: ↑2024.12.01., vas. 10:22Ki mire alapoz, (már, ha éppen nem rokkant) én szerintem 2026-ra.asebestyen írta: ↑2024.12.01., vas. 09:27Akkor kezdjük meg az alapozást 2025-re, építsünk egy kis alap állóképességet. Nem, ez nem csak lassú vánszorgás kell legyen...![]()
![]()
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14450
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9578
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Kövezzetek meg, de nekem baromira nem tetszik ez a bringa.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14450
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9578
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Ki mire alapoz, (már, ha éppen nem rokkant) én szerintem 2026-ra.asebestyen írta: ↑2024.12.01., vas. 09:27Akkor kezdjük meg az alapozást 2025-re, építsünk egy kis alap állóképességet. Nem, ez nem csak lassú vánszorgás kell legyen...![]()
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Online
- asebestyen
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6271
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7828
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Kerékpározás
Akkor kezdjük meg az alapozást 2025-re, építsünk egy kis alap állóképességet. Nem, ez nem csak lassú vánszorgás kell legyen...
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
- pärt
- Őslakos

- Hozzászólások: 4097
- Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
- Értékelés: 5221
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Kerékpározás
Nyilván. De én Rotox áthallásos mondatára reagáltam áthallással.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14450
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9578
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Téli upgrade.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Rotox
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2155
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1363
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Természetesen nem.
Hátul viszont "rendes" lámpa van; igyekszem vigyázni magamra. A montin elöl külső akksis reflektor van, este az erdőben nehéz lenne anélkül. Ez a kis szilikon játékszer csak arra való, hogy ha kicsit megcsúszok és kezd ŕámsötétedni, azért mégis legyen valami. De tervezek egy rendes (de - a montis lámpámtól eltérően - vállalható méretű) első lámpát venni.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14450
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9578
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
Nem olyan rosszak ezek az új műanyag bringák…
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Rotox
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2155
- Csatlakozott: 2017.04.21., pén. 19:59
- Értékelés: 1363
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Kerékpározás
Ma is, nagyjából ugyanonnan, csak időközben kormányváltás történt.
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14450
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9578
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
És neked mi a kifogásod?
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Kerékpározás
jó,amikor ezt beküldtem,még nem tudtam a gravelt, utána már olvastamVinkler írta: ↑2024.11.26., kedd 11:48FÉL Cm?! Ne viccelj, az 5! Azaz 5mm! Ugye nem kell tovább magyaráznom...revox írta: ↑2024.11.26., kedd 11:36ezzel a 31cm-el lehet lesz gondod... ez 50-es,de még ezt is csak 30,5cmre írja... cserébe jól le van olcsózva.. (bár nyári) A súlya elég tekintélyesen kicsinek mondható... (csak,mint érdekesség)
https://sportstore.pl/product-eng-14669 ... html#close
ui: naugye,máris nem unatkoztok![]()
Meg amúgy is kinőttem abból, hogy azért vegyek meg valamit, mert olcsó.
Meg amúgy is Gravel cipőt nézek SPD-hez.
amúgy nincs abban semmi rossz, ha kell nyárra valakinek és most olcsón meg tudja venni, miért ne? nekem szerencsém volt,mert amúgy is northwavet akartam venni és volt sok az extreme-ből,ami az akkori teteje volt. csak ezekkel a méret szokott gázos lenni. a bicajoscipők méretezése elég kaotikus. nekem pl northwave van sok cipőm viszonylag, talán 6pár és 39-40 és 40,5 is van és az adott modellből az a jó, ami van. legalább nem következetesek
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu
halfnote.hu
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14450
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9578
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Kerékpározás
FÉL Cm?! Ne viccelj, az 5! Azaz 5mm! Ugye nem kell tovább magyaráznom...revox írta: ↑2024.11.26., kedd 11:36ezzel a 31cm-el lehet lesz gondod... ez 50-es,de még ezt is csak 30,5cmre írja... cserébe jól le van olcsózva.. (bár nyári) A súlya elég tekintélyesen kicsinek mondható... (csak,mint érdekesség)
https://sportstore.pl/product-eng-14669 ... html#close
ui: naugye,máris nem unatkoztok![]()
Meg amúgy is kinőttem abból, hogy azért vegyek meg valamit, mert olcsó.
Meg amúgy is Gravel cipőt nézek SPD-hez.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
