Ez így már más kontextusba helyezi a dolgot.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Alátétek, rezgéscsillapítás
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14439
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9556
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Hol írtam olyat, hogy Spendorom van ?SoundMania írta: ↑2024.10.27., vas. 05:34Milyen Spendorod van hogy jelen időben beszélsz róla? Elég lett volna meghallgatnod egy olcsó ANJ dobozt és hallottad volna mennyivel élőbb, természetesebb, valóságosabb. Vagy egy akár olcsó régi Triangle-t!
AN dobozt rengeteget hallgattam, / Merlin Audio / az a márka is hasonló építési filozófiát követ, mint a téma főszereplője.
Nincsen azokkal semmi bajom, sőt kifejezetten szeretem Őket hallgatni.
Volt múltkor a Fórumon egy régi papírmembrános Triangle eladó, Rád gondoltam, hogy ajánlottad múltkor. Láttad ?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Rock60 2024.10.27., vas. 08:31-kor.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Így néz ki a B&W Nautilus 801 alig mérhető vastag, íves és merevített dobozának spektruma.
- Csatolmányok
-
- Nautilus 801 commulativ.jpg (12.03 KiB) Megtekintve 1711 alkalommal
- SoundMania
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6416
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1291
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
De az átfogás E-nél is 24dB attól még.istvan01 írta: ↑2024.10.27., vas. 07:02Az említett néhány dobozával is hozzá zenélő, valójában saját hangjával "színező" hangsugárzó oldalán mért spektrum a stereophile méréseiből. Csak kérdezem. Ez a fajta sajáthang-színezés mértékében hogy is viszonyul a kábelek, csatlakozók, RLC elemek a lánc minden pontján sajáthangjához amik külön-külön szinte mérhetetlenek a mérő eszközök felbontási képességeivel?
Audio Note AN-E Lexus /-12dB,64ms
Spendor Classic SP100R /-24dB,64ms
Harbeth Audio M40.1 /-24dB,64ms
Az Audio Note N-E spektruma valószínű -24dB-ig beterítené a teljes tartományt, ezért csak -12dB-ig mutatják. Az, hogy a vékony és rezonáns dobozfal a kevésbé zavaró basszus tartományban színez és torzít, ez mérés alapján cáfolható. A Harbeth Audio M40.1 ami 400Hz felet alig rezonál, Spendor Classic SP100R viszont gyalázatos. Note N-E?? nem mutatják. Lehet ezt szeretni? Van aki kedveli az ilyen saját hangon zenélést.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Az említett néhány dobozával is hozzá zenélő, valójában saját hangjával "színező" hangsugárzó oldalán mért spektrum a stereophile méréseiből. Csak kérdezem. Ez a fajta sajáthang-színezés mértékében hogy is viszonyul a kábelek, csatlakozók, RLC elemek a lánc minden pontján sajáthangjához amik külön-külön szinte mérhetetlenek a mérő eszközök felbontási képességeivel?
Audio Note AN-E Lexus /-12dB,64ms
Spendor Classic SP100R /-24dB,64ms
Harbeth Audio M40.1 /-24dB,64ms
Az Audio Note N-E spektruma valószínű -24dB-ig beterítené a teljes tartományt, ezért csak -12dB-ig mutatják. Az, hogy a vékony és rezonáns dobozfal a kevésbé zavaró basszus tartományban színez és torzít, ez mérés alapján cáfolható. A Harbeth Audio M40.1 ami 400Hz felet alig rezonál, Spendor Classic SP100R viszont gyalázatos. Note N-E?? nem mutatják. Lehet ezt szeretni? Van aki kedveli az ilyen saját hangon zenélést.
Audio Note AN-E Lexus /-12dB,64ms
Spendor Classic SP100R /-24dB,64ms
Harbeth Audio M40.1 /-24dB,64ms
Az Audio Note N-E spektruma valószínű -24dB-ig beterítené a teljes tartományt, ezért csak -12dB-ig mutatják. Az, hogy a vékony és rezonáns dobozfal a kevésbé zavaró basszus tartományban színez és torzít, ez mérés alapján cáfolható. A Harbeth Audio M40.1 ami 400Hz felet alig rezonál, Spendor Classic SP100R viszont gyalázatos. Note N-E?? nem mutatják. Lehet ezt szeretni? Van aki kedveli az ilyen saját hangon zenélést.
- Csatolmányok
-
- 1008harH40fig2.jpg (32.73 KiB) Megtekintve 1635 alkalommal
-
- 506ANEfig2.jpg (30.35 KiB) Megtekintve 1635 alkalommal
-
- 113SP100fig2.jpg (50.95 KiB) Megtekintve 1635 alkalommal
- SoundMania
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6416
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1291
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Milyen Spendorod van hogy jelen időben beszélsz róla? Elég lett volna meghallgatnod egy olcsó ANJ dobozt és hallottad volna mennyivel élőbb, természetesebb, valóságosabb. Vagy egy akár olcsó régi Triangle-t!Rock60 írta: ↑2024.10.27., vas. 05:13Ne haragudj, de Te kb. mindenről el tudnád mondani, hogy " soha többet nem vennék " , így ez most nem annyira releváns.SoundMania írta: ↑2024.10.26., szomb. 21:33
Nekem csak Spendor SP1 volt, haveromnak meg Prelude, de soha többé nem vennénk.
Focalt még nem hallottam ami tetszett volna. B&W-t is csak egyet, az igazi tekercses nautilust....
Értem mit mondasz a felharmonikusokról, lehet benne valami, aztán vagy úgy van, vagy nem...
Amit én hallok ezekben a dobozokban - és ez kb összecseng az előbb idézett filozófiával - hogy a középtartományuk nagyon élőnek, valóságosnak, természetesnek tűnik, finom magasakkal és kis kompromisszumokkal a mély tartományban.
Ez egy út. Lehet választani a másikat is, persze.
A berillíum, alumínium, titán magassugárzók csilingelését, nagyon pontos, feszes basszust, és az előzőekhez képest kissé gépies középtartományt.
Nem minden merev falú doboz ilyen, de kb. ez van a mérleg másik serpenyőjében - legalább is az én fülemnek.
Nincsen sem Spendorom, sem Harbethem, a régi olcsóbb darabok nagyon csúnyák, ami már tetszik azt nem tudom kifizetni, de ha megajándékoznának egy frissebb darabbal, hát nem tiltakoznék.![]()
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ne haragudj, de Te kb. mindenről el tudnád mondani, hogy " soha többet nem vennék " , így ez most nem annyira releváns.SoundMania írta: ↑2024.10.26., szomb. 21:33
Nekem csak Spendor SP1 volt, haveromnak meg Prelude, de soha többé nem vennénk.
Focalt még nem hallottam ami tetszett volna. B&W-t is csak egyet, az igazi tekercses nautilust....
Értem mit mondasz a felharmonikusokról, lehet benne valami, aztán vagy úgy van, vagy nem...
Amit én hallok ezekben a dobozokban - és ez kb összecseng az előbb idézett filozófiával - hogy a középtartományuk nagyon élőnek, valóságosnak, természetesnek tűnik, finom magasakkal és kis kompromisszumokkal a mély tartományban.
Ez egy út. Lehet választani a másikat is, persze.
A berillíum, alumínium, titán magassugárzók csilingelését, nagyon pontos, feszes basszust, és az előzőhöz képest kissé gépies középtartományt.
Nem minden merev falú doboz ilyen, de kb. ez van a mérleg másik serpenyőjében - legalább is az én fülemnek.
Nincsen sem Spendorom, sem Harbethem, a régi olcsóbb darabok nagyon csúnyák, ami már tetszik azt nem tudom kifizetni, de ha megajándékoznának egy frissebb darabbal, hát nem tiltakoznék.
- SoundMania
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6416
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1291
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Nekem csak Spendor SP1 volt, haveromnak meg Prelude, de soha többé nem vennénk.Rock60 írta: ↑2024.10.26., szomb. 20:32Az a baj hogy teljesen bele vagytok gabalyodva ebbe a hangszer - analógiába.
SENKI nem állított olyat, hogy a doboznak - legyen az bármilyen konstrukciójú - hangszerként kellene funkcionálni.
Aki silánynak tartja a BBC technológia alkalmazását a hifiben, javaslok egy demót egy nívós rendszerben pl. a Spendor 100 R2 - vel vagy a 200 - al.
Nyilván mindenki hülye, vagy süket, aki ezeket a dobozokat hallgatja szívesebben, mint egy halál merev Dínót, Focalt, vagy Bóvervilkinst.
Jártam egy ismert vidéki kereskedőnél, aki nagyon sok gyártó termékét tartja.
Van nála többek között Dínó, Nemmondommegmelyik sztatikus, még vagy két gyártó dobozai és a Spendor. Nagyjából hasonló árkategória képviselői.
A hangszóró kábelemért mentem el, de ha már ott voltam - a házigazda szíves invitálásának engedve - meghallgattam kb. mindent, elsősorban a sztatikra voltam kiváncsi, az a gyengém.
A hosszú fülelés végén megkérdezi a főnők, hogy a Spendorra nem vagyok kíváncsi ?
Ha nem gond, dehogynem, szívesen.
Átmentünk egy másik terembe, ahol a többihez hasonló komoly rendszer végén ott fityegett egy nagy Spendor. Mondja a Gazda, ezt hallgasd meg, mikor egyedül vagyok itt, mindig ide húzódok vissza, ezt hallgatom.
Ilyen bensőséges énekhangot, valóságos hangszerhangokat, ritmikát, betekintést a zene mélységébe minden más valós erényük ellenére nem hallottam a többi hangsugárzónál.
Frekvenciafüggő dobozrezgések ide, silányság oda.
Ezek a konstrukciók véleményem szerint nem a dolgos iparos, hanem a tervezés művészi szintjén állnak.
A művészetet pedig nem kell sem megmagyarázni, sem megindokolni.
Focalt még nem hallottam ami tetszett volna. B&W-t is csak egyet, az igazi tekercses nautilust....
- SoundMania
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6416
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1291
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
És legalább esélyes hogy a felharmónikusok miatt az egész sávban majd zavart okoz.Rock60 írta: ↑2024.10.26., szomb. 20:54Persze, ez nem mágia, itt egy pár gondolat a filozófiáról.
" A legtöbb jelenlegi hangszóró-kialakítás a lehető legmerevebb ház kialakítását tűzte ki célul, és azon az elgondoláson alapul, hogy ha a ház szuperszilárd, akkor nem remeg, és nem torzítja a meghajtóegységek kimenetét.Ez azonban nem egészen így történik.
A szekrény merevvé tétele egyszerűen megnöveli a rezgés frekvenciáját, növelve annak esélyét, hogy ez a rezonancia magasra esik a középtartományba, ahol a hallásunk a legérzékenyebb.
A BBC módszere az, hogy erősen csillapított, vékony falú szerkezetet használ, amely elfogadja, hogy a szekrény kicsit rezonáljon, és megpróbálja ezt a rezgést a basszus tartományba mozgatni, ahol kevésbé zavarja a fülünket."
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Persze, ez nem mágia, itt egy pár gondolat a filozófiáról.
" A legtöbb jelenlegi hangszóró-kialakítás a lehető legmerevebb ház kialakítását tűzte ki célul, és azon az elgondoláson alapul, hogy ha a ház szuperszilárd, akkor nem remeg, és nem torzítja a meghajtóegységek kimenetét.Ez azonban nem egészen így történik.
A szekrény merevvé tétele egyszerűen megnöveli a rezgés frekvenciáját, növelve annak esélyét, hogy ez a rezonancia magasra esik a középtartományba, ahol a hallásunk a legérzékenyebb.
A BBC módszere az, hogy erősen csillapított, vékony falú szerkezetet használ, amely elfogadja, hogy a szekrény kicsit rezonáljon, és megpróbálja ezt a rezgést a basszus tartományba mozgatni, ahol kevésbé zavarja a fülünket."
" A legtöbb jelenlegi hangszóró-kialakítás a lehető legmerevebb ház kialakítását tűzte ki célul, és azon az elgondoláson alapul, hogy ha a ház szuperszilárd, akkor nem remeg, és nem torzítja a meghajtóegységek kimenetét.Ez azonban nem egészen így történik.
A szekrény merevvé tétele egyszerűen megnöveli a rezgés frekvenciáját, növelve annak esélyét, hogy ez a rezonancia magasra esik a középtartományba, ahol a hallásunk a legérzékenyebb.
A BBC módszere az, hogy erősen csillapított, vékony falú szerkezetet használ, amely elfogadja, hogy a szekrény kicsit rezonáljon, és megpróbálja ezt a rezgést a basszus tartományba mozgatni, ahol kevésbé zavarja a fülünket."
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Az a baj hogy teljesen bele vagytok gabalyodva ebbe a hangszer - analógiába.
SENKI nem állított olyat, hogy a doboznak - legyen az bármilyen konstrukciójú - hangszerként kellene funkcionálni.
Aki silánynak tartja a BBC technológia alkalmazását a hifiben, javaslok egy demót egy nívós rendszerben pl. a Spendor 100 R2 - vel vagy a 200 - al.
Nyilván mindenki hülye, vagy süket, aki ezeket a dobozokat hallgatja szívesebben, mint egy halál merev Dínót, Focalt, vagy Bóvervilkinst.
Jártam egy ismert vidéki kereskedőnél, aki nagyon sok gyártó termékét tartja.
Van nála többek között Dínó, Nemmondommegmelyik sztatikus, még vagy két gyártó dobozai és a Spendor. Nagyjából hasonló árkategória képviselői.
A hangszóró kábelemért mentem el, de ha már ott voltam - a házigazda szíves invitálásának engedve - meghallgattam kb. mindent, elsősorban a sztatikra voltam kiváncsi, az a gyengém.
A hosszú fülelés végén megkérdezi a főnők, hogy a Spendorra nem vagyok kíváncsi ?
Ha nem gond, dehogynem, szívesen.
Átmentünk egy másik terembe, ahol a többihez hasonló komoly rendszer végén ott fityegett egy nagy Spendor. Mondja a Gazda, ezt hallgasd meg, mikor egyedül vagyok itt, mindig ide húzódok vissza, ezt hallgatom.
Ilyen bensőséges énekhangot, valóságos hangszerhangokat, ritmikát, betekintést a zene mélységébe minden más valós erényük ellenére nem hallottam a többi hangsugárzónál.
Frekvenciafüggő dobozrezgések ide, silányság oda.
Ezek a konstrukciók véleményem szerint nem a dolgos iparos, hanem a tervezés művészi szintjén állnak.
A művészetet pedig nem kell sem megmagyarázni, sem megindokolni.
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2794
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ha arra gondolsz hogy minden hangsugárzónak van egyfajta karaktere (saját hangja?, vagy nevezzük is bárhogyan), akkor felfedezhető egyfajta analógia a hangszerekkel, mert a hangszerek se ugyanúgy szólalnak meg. Mindegyik kicsit eltérő. Pont talán istván01 írta, hogy a Expón kb a hangsugárzók határozták meg a kapott hangot, vagy valami ilyesmi. Persze vannak nagyon "semleges" hangúnak mondott hangsugárzók, de szerintem azok sem semlegesek teljesen. Ha így lenne a márkák között nem lenne különbség.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Voyager
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4941
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2132
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Én ezt úgy gondoltam, hogy a hangsugárzók is képesek a hangszerekhez hasonló élményt nyújtani – nemcsak közvetítőként, hanem a zenei élmény részeseiként.
Elfogadom, ha más nem így gondolja. Nincs ezzel semmi bajom.
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2794
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Voyager kolléga esetleg nem a régebbi angol (BBC, Spendor ) féle hangfal konstrukciókra gondolt, ami vékonyabb hangdoboz fala révén maga a doboz is részt vesz a hangképzésben?
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
van olyan helyzet, amikor az emberfia má' télleg nem bírja megszólalás nélkül
> ugyan mondja már meg nekem valaki, hogy egy 1-hangszeres felálláson túl (amihez még talán - bár ott is nagy a szórás hangszer és hangszer között
) ugyan hogyan lehet aktívhangolni egy hangsugárzó dobozt egy több-hangszeres felállás (ami azért a legjellemzőbb - és legyünk 1., segítőkészek a pusztán akusztikus vonallal: csembaló, fuvola, cselló, hegedű
; 2. kevésbé segítőkészek: szinti, dob, basszgitár, szólógitár
) valósághű hangvisszaadásához
köszi 
; 2. kevésbé segítőkészek: szinti, dob, basszgitár, szólógitár védd a fákat> egyél hódot! ;-)))
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Azért a hangszer - hangsugárzó láncolatból ne hagyjuk ki a hangfelvételt sem. :)fülelek írta: ↑2024.10.25., pén. 19:17István01-nek igaza van, a hangsugárzó ne legyen hangszer, a hangszerek hangjához bármit hozzáadunk -frekvenciafüggő doboz rezgéseket, hangszóró rezonanciákat-, csak silányabb lesz a produkció, jobb soha.Voyager írta: ↑2024.10.25., pén. 18:32Értem a megközelítésedet, hogy egy hangsugárzónak elsősorban az eredeti hanganyagot kell minél kevesebb módosítással visszaadnia.istvan01 írta: ↑2024.10.20., vas. 18:51
A hangsugárzó - hangszer megfeleltetés teljesen téves. Marketing szövegnek jól hangzik, semmi több. Bármilyen hangszer, pl templomi orgona, vonósok, fém és fafúvósok stb, mind a saját hangkarakterüket mutatják, az összes harmonikus, nem harmonikus felhangjaival. Ezekkel együtt karakteresek, egyéniek.
Ezzel szemben egy hangsugárzó feladata a valahol, valamikor, valamilyen akusztikus környezetben, mindenféle hangszerek, énekhangok. zenekarok rögzített hangzását kellene minél kevesebb módosulással visszaadni. Ebbe a hangzásba minél kevésbe zenéljen bele a hangsugárzó saját doboz "zengése", ami mindig azonos tónusú, spektrumú. Az csak nehezen védhető, szerintem megvalósíthatatlan, hogy ez a doboz zengés éppen ott, akkor és annyira szólaljon meg, adódjon hozzá a gerjesztett hangszórók eredő hangzásához, ahol a hangszórók gyengélkednek.
Azonban én a hangsugárzókat mégis hangszernek tartom, mert egy jól megtervezett hangsugárzó képes hangszerként működő elemeket kisugározni, úgy mintha azok az élő zenéből származnának. Persze vitatható, hogy egy doboz ‘zengése’ mennyire kívánatos, de a valósághűség érdekében nem zárnám ki ezt teljesen – sok esetben épp ez teszi a hallgatási élményt gazdagabbá.
Amennyiben a hangfelvételkészítőknek az a célja, hogy autentikusan rögzítsék a hangszerek hangját (ami sajnos egyre kevésbé igaz), akkor igazad lehet.
Viszont a hangfelvételek többsége manapság inkább valamilyen hangzást akar elérni, és ennek érdekében a legkevésbé sem akarja az eredeti hangszerhangokat megőrizni. Sokszor még klasszikus zenén vagy jazzben sem. Szórakoztatni akar, és ebben az esetben akár ne zárjuk ki azt sem, hgy a hangsugárzó tervezőjének is lehet egy hangzásideálja, amivel ő is szórakoztatni szeretne, a maga módján persze. A "színezett" hang ma már a mainstream.
- SoundMania
- V.I.P.

- Hozzászólások: 6416
- Csatlakozott: 2011.05.06., pén. 20:57
- Értékelés: 1291
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Na ilyenkor szoktam neki szólni, hogy hülye vagy, 1-es! :)fülelek írta: ↑2024.10.26., szomb. 15:25El tudom fogadni, hogy a helioszféra határán túl esetleg másképp van...
Sajnos borzasztóan illogikus a gondolatmenet, és nem szeretném, hogy elterjedjen, mint a "bakelit" A bakelit kérdésre a chat gpt a következő választ adja: "A bakelit egy műanyag, amelyet leggyakrabban lemezek készítésére használnak, különösen a zenei iparban. Az első bakelitlemezek az 1900-as évek elején jelentek meg, és a vinyl lemezek előtt népszerűek voltak. A bakelit anyaga tartós, jól megőrzi a hangminőséget, így a zenészek és gyűjtők körében is népszerű. Ma a bakelit lemezek vintage értékkel bírnak, és a zenei kultúra fontos részét képezik. " -minden állítása hibás...
Ennyit a mesterséges intelligenciáról így szombat délutánra...
Ennél azért jobb ez: https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanglemez
De még nem sértődött meg 1x sem. Bár kifogásokat szokott keresni.... De csak még mélyebbre ássa magát.....
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14439
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9556
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Az hagyján, de teljesen igazuk van! A lehallgató láncban nincs szükség hangszerekre, azt a hangfelvételhez szokás használni.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- fülelek
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7210
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5288
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
El tudom fogadni, hogy a helioszféra határán túl esetleg másképp van...
Sajnos borzasztóan illogikus a gondolatmenet, és nem szeretném, hogy elterjedjen, mint a "bakelit" A bakelit kérdésre a chat gpt a következő választ adja: "A bakelit egy műanyag, amelyet leggyakrabban lemezek készítésére használnak, különösen a zenei iparban. Az első bakelitlemezek az 1900-as évek elején jelentek meg, és a vinyl lemezek előtt népszerűek voltak. A bakelit anyaga tartós, jól megőrzi a hangminőséget, így a zenészek és gyűjtők körében is népszerű. Ma a bakelit lemezek vintage értékkel bírnak, és a zenei kultúra fontos részét képezik. " -minden állítása hibás...
Ennyit a mesterséges intelligenciáról így szombat délutánra...
Ennél azért jobb ez: https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanglemez
Sajnos borzasztóan illogikus a gondolatmenet, és nem szeretném, hogy elterjedjen, mint a "bakelit" A bakelit kérdésre a chat gpt a következő választ adja: "A bakelit egy műanyag, amelyet leggyakrabban lemezek készítésére használnak, különösen a zenei iparban. Az első bakelitlemezek az 1900-as évek elején jelentek meg, és a vinyl lemezek előtt népszerűek voltak. A bakelit anyaga tartós, jól megőrzi a hangminőséget, így a zenészek és gyűjtők körében is népszerű. Ma a bakelit lemezek vintage értékkel bírnak, és a zenei kultúra fontos részét képezik. " -minden állítása hibás...
Ennyit a mesterséges intelligenciáról így szombat délutánra...
Ennél azért jobb ez: https://hu.wikipedia.org/wiki/Hanglemez
- Voyager
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4941
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2132
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ez úgy hangzik, mint valamiféle extravagáns Ítélőbizottsági jegyzőkönyv utolsó sora.fülelek írta: ↑2024.10.25., pén. 19:17István01-nek igaza van, a hangsugárzó ne legyen hangszer, a hangszerek hangjához bármit hozzáadunk -frekvenciafüggő doboz rezgéseket, hangszóró rezonanciákat-, csak silányabb lesz a produkció, jobb soha.Voyager írta: ↑2024.10.25., pén. 18:32Értem a megközelítésedet, hogy egy hangsugárzónak elsősorban az eredeti hanganyagot kell minél kevesebb módosítással visszaadnia.istvan01 írta: ↑2024.10.20., vas. 18:51
A hangsugárzó - hangszer megfeleltetés teljesen téves. Marketing szövegnek jól hangzik, semmi több. Bármilyen hangszer, pl templomi orgona, vonósok, fém és fafúvósok stb, mind a saját hangkarakterüket mutatják, az összes harmonikus, nem harmonikus felhangjaival. Ezekkel együtt karakteresek, egyéniek.
Ezzel szemben egy hangsugárzó feladata a valahol, valamikor, valamilyen akusztikus környezetben, mindenféle hangszerek, énekhangok. zenekarok rögzített hangzását kellene minél kevesebb módosulással visszaadni. Ebbe a hangzásba minél kevésbe zenéljen bele a hangsugárzó saját doboz "zengése", ami mindig azonos tónusú, spektrumú. Az csak nehezen védhető, szerintem megvalósíthatatlan, hogy ez a doboz zengés éppen ott, akkor és annyira szólaljon meg, adódjon hozzá a gerjesztett hangszórók eredő hangzásához, ahol a hangszórók gyengélkednek.
Azonban én a hangsugárzókat mégis hangszernek tartom, mert egy jól megtervezett hangsugárzó képes hangszerként működő elemeket kisugározni, úgy mintha azok az élő zenéből származnának. Persze vitatható, hogy egy doboz ‘zengése’ mennyire kívánatos, de a valósághűség érdekében nem zárnám ki ezt teljesen – sok esetben épp ez teszi a hallgatási élményt gazdagabbá.
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
- Voyager
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4941
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2132
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Ez is el van döntve helyettem! (ez a „jó” a mai világban – lassan érezned sem kell.)fülelek írta: ↑2024.10.25., pén. 19:17István01-nek igaza van, a hangsugárzó ne legyen hangszer, a hangszerek hangjához bármit hozzáadunk -frekvenciafüggő doboz rezgéseket, hangszóró rezonanciákat-, csak silányabb lesz a produkció, jobb soha.Voyager írta: ↑2024.10.25., pén. 18:32Értem a megközelítésedet, hogy egy hangsugárzónak elsősorban az eredeti hanganyagot kell minél kevesebb módosítással visszaadnia.istvan01 írta: ↑2024.10.20., vas. 18:51A hangsugárzó - hangszer megfeleltetés teljesen téves. Marketing szövegnek jól hangzik, semmi több. Bármilyen hangszer, pl templomi orgona, vonósok, fém és fafúvósok stb, mind a saját hangkarakterüket mutatják, az összes harmonikus, nem harmonikus felhangjaival. Ezekkel együtt karakteresek, egyéniek.
Ezzel szemben egy hangsugárzó feladata a valahol, valamikor, valamilyen akusztikus környezetben, mindenféle hangszerek, énekhangok. zenekarok rögzített hangzását kellene minél kevesebb módosulással visszaadni. Ebbe a hangzásba minél kevésbe zenéljen bele a hangsugárzó saját doboz "zengése", ami mindig azonos tónusú, spektrumú. Az csak nehezen védhető, szerintem megvalósíthatatlan, hogy ez a doboz zengés éppen ott, akkor és annyira szólaljon meg, adódjon hozzá a gerjesztett hangszórók eredő hangzásához, ahol a hangszórók gyengélkednek.
Azonban én a hangsugárzókat mégis hangszernek tartom, mert egy jól megtervezett hangsugárzó képes hangszerként működő elemeket kisugározni, úgy mintha azok az élő zenéből származnának. Persze vitatható, hogy egy doboz ‘zengése’ mennyire kívánatos, de a valósághűség érdekében nem zárnám ki ezt teljesen – sok esetben épp ez teszi a hallgatási élményt gazdagabbá.
Nem hiszem, hogy senki sem hallott még hangsugárzón hangszereket.
De ezek szerint létezik?
Lehet, hogy csak nekem nem sikerült eddig?
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
- fülelek
- V.I.P.

- Hozzászólások: 7210
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5288
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
István01-nek igaza van, a hangsugárzó ne legyen hangszer, a hangszerek hangjához bármit hozzáadunk -frekvenciafüggő doboz rezgéseket, hangszóró rezonanciákat-, csak silányabb lesz a produkció, jobb soha.Voyager írta: ↑2024.10.25., pén. 18:32Értem a megközelítésedet, hogy egy hangsugárzónak elsősorban az eredeti hanganyagot kell minél kevesebb módosítással visszaadnia.istvan01 írta: ↑2024.10.20., vas. 18:51A hangsugárzó - hangszer megfeleltetés teljesen téves. Marketing szövegnek jól hangzik, semmi több. Bármilyen hangszer, pl templomi orgona, vonósok, fém és fafúvósok stb, mind a saját hangkarakterüket mutatják, az összes harmonikus, nem harmonikus felhangjaival. Ezekkel együtt karakteresek, egyéniek.Rock60 írta: ↑2024.10.20., vas. 18:16Az én megítélésem szerint, ez a megközelítés már inkább a művészet kategóriába esik, egy olyan teljesítmény, mint egy nívós akusztikus hangszer előállítása.
István01 - el abban egyetértek, hogy ezen konstrukciós elv szerint készült dobozok kényesebbek, érzékenyebbek lehetnek sok szempontból.
Ezzel szemben egy hangsugárzó feladata a valahol, valamikor, valamilyen akusztikus környezetben, mindenféle hangszerek, énekhangok. zenekarok rögzített hangzását kellene minél kevesebb módosulással visszaadni. Ebbe a hangzásba minél kevésbe zenéljen bele a hangsugárzó saját doboz "zengése", ami mindig azonos tónusú, spektrumú. Az csak nehezen védhető, szerintem megvalósíthatatlan, hogy ez a doboz zengés éppen ott, akkor és annyira szólaljon meg, adódjon hozzá a gerjesztett hangszórók eredő hangzásához, ahol a hangszórók gyengélkednek.
Azonban én a hangsugárzókat mégis hangszernek tartom, mert egy jól megtervezett hangsugárzó képes hangszerként működő elemeket kisugározni, úgy mintha azok az élő zenéből származnának. Persze vitatható, hogy egy doboz ‘zengése’ mennyire kívánatos, de a valósághűség érdekében nem zárnám ki ezt teljesen – sok esetben épp ez teszi a hallgatási élményt gazdagabbá.
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Nem ismerem a dalt, gondoltam van 2% esélye, hogy valami klippben látszik, hogy az ember bal válla fölött - mondjuk egy rámpán, vagy egy magasföldszinti ablakból - csahol a kutya, onnan ez az elvárás...
- Voyager
- V.I.P.

- Hozzászólások: 4941
- Csatlakozott: 2009.03.21., szomb. 21:59
- Értékelés: 2132
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Alátétek, rezgéscsillapítás
Értem a megközelítésedet, hogy egy hangsugárzónak elsősorban az eredeti hanganyagot kell minél kevesebb módosítással visszaadnia.istvan01 írta: ↑2024.10.20., vas. 18:51A hangsugárzó - hangszer megfeleltetés teljesen téves. Marketing szövegnek jól hangzik, semmi több. Bármilyen hangszer, pl templomi orgona, vonósok, fém és fafúvósok stb, mind a saját hangkarakterüket mutatják, az összes harmonikus, nem harmonikus felhangjaival. Ezekkel együtt karakteresek, egyéniek.Rock60 írta: ↑2024.10.20., vas. 18:16Az én megítélésem szerint, ez a megközelítés már inkább a művészet kategóriába esik, egy olyan teljesítmény, mint egy nívós akusztikus hangszer előállítása.
István01 - el abban egyetértek, hogy ezen konstrukciós elv szerint készült dobozok kényesebbek, érzékenyebbek lehetnek sok szempontból.
Ezzel szemben egy hangsugárzó feladata a valahol, valamikor, valamilyen akusztikus környezetben, mindenféle hangszerek, énekhangok. zenekarok rögzített hangzását kellene minél kevesebb módosulással visszaadni. Ebbe a hangzásba minél kevésbe zenéljen bele a hangsugárzó saját doboz "zengése", ami mindig azonos tónusú, spektrumú. Az csak nehezen védhető, szerintem megvalósíthatatlan, hogy ez a doboz zengés éppen ott, akkor és annyira szólaljon meg, adódjon hozzá a gerjesztett hangszórók eredő hangzásához, ahol a hangszórók gyengélkednek.
Azonban én a hangsugárzókat mégis hangszernek tartom, mert egy jól megtervezett hangsugárzó képes hangszerként működő elemeket kisugározni, úgy mintha azok az élő zenéből származnának. Persze vitatható, hogy egy doboz ‘zengése’ mennyire kívánatos, de a valósághűség érdekében nem zárnám ki ezt teljesen – sok esetben épp ez teszi a hallgatási élményt gazdagabbá.
„Vén épület már a világ. Le, alacsonyra sűlyedett. Ha egyenest jársz: beütöd a gerendában fejedet. Hajolj meg, ha a fejtörő gerenda ellenedre van...
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”
Én inkább betöröm fejem, semhogy meghajtsam derekam!”

