+ az se hátrány, ha a kérdező marad "online" vagy legalább rendszeresen benéz és reagál az ajánlatokra; halálom, amikor feltesznek egy kérdést, eltűnnek, majd (jó esetben) közlik hogy jaaaaa kösz már megoldottam



+ az se hátrány, ha a kérdező marad "online" vagy legalább rendszeresen benéz és reagál az ajánlatokra; halálom, amikor feltesznek egy kérdést, eltűnnek, majd (jó esetben) közlik hogy jaaaaa kösz már megoldottam
Azonban mielőtt mindenki bedobna anyait-apait, a kérdező nyilatkozhatna anyagi helyzetéről, stb. Sok felesleges kör le lett ott futva alapinfók nélkül.
Köszönöm, akkor elengedem.-CB- írta: ↑2024.09.09., hétf. 17:09Sztem az Orionoknak amúgy sem volt vmi határozott mélyük. Egy csöves erősítő meg a 0 dampingjával semennyire nem kezelné őket.
De szvsz. bármely korabeli, hasonló árú vintage "nyugati" hangfal jobb választás lenne, mint az Orion. Tömve a piac 50-100 ezer közti dolgokkal. Mert ugye az Orionoknak a közepe, meg a magasai sem voltak korának csúcstermékei. Ha ragaszkodsz a hazai dolgokhoz, inkább a Videoton 1990 utáni, már Vifa hangszórókkal szerelt darabjaival kezdj. PL. bonus 901, 902. Ráadásul azok zárt dobozok, csillapítottabb mélyekkel is, ami jobb csöves erősítővel.
Köszönöm válaszod!-CB- írta: ↑2024.09.09., hétf. 16:47Nem minden arany, ami fénylik.
Nem minden csöves erősítő váltja be a hozzá fűzött reményeket.
Nem mindegyik olcsó mulatság, ha cserélni kell benne ezt-azt.
Lehet egy egyszerűbb SE dologgal jobb lenne kezdened.
Lehet mégsem jön be a csöves hangzás.
Lehet a hangfalaidnak sem...
A szervizkönyv szerint a remote in egy PC817 tipusú optocsatolóra megy egy 270 ohmos ellenálláson keresztül. A galvanikus leválasztás miatt nincs esély, hogy ártsanak egymásnak.
Sose használtam ezt a funkciót egyetlen készülékemen sem, de mert kiváncsivá tett a kérdésed, próbáltam rákeresni.
Szia! A felhasználói kézikönyv csatolt részletéből nekem az jön le, hogy azok a kompatibilis HK eszközök közötti távvezérlési célú kommunikációra vannak fenntartva, példának okáért az egyik infravörösen vezérelhető eszközhöz fűzve a többi kompatibilis eszközt megvalósítható a közös vezérlés. Ami valószínűleg eltér a szimpla triggertől, bár még azt se tartom kizártnak, hogy a "trigger" funkció sztenderd eleme az ilyen protokolloknak.firka0511 írta: ↑2024.09.03., kedd 12:22Sziasztok!
Következő kérdésem lenne:
Van egy Harman/Kardon HK 680 erősítőm, amin van remote in és out, 3.5mm jack csatlakozási lehetőség. Van hozzá egy Wiim Ultra streamerem, amin van 12 voltos trigger ki és bemenet, szintén 3.5mm mono jack csatlakozóval. Kompatibilisek ezek egymással és be tudom kapcsolni az erősítőt a streamerrel vagy a 30 éves erősítőkön teljesen másként működött ez a remote kapcsolódás? Esetleg kárt is okozhatok a próbával?
Köszönöm…
De a dampingnak ehhez mi köze? Amúgy pont van egy 20 wattos végfokomm ami játszi könnyedséggel hajt 3.2 ohmra leeső hangfalat.
Az azért megjósolható, hogy egy érzéketlen, 2 ohmig is leeső sztatikuson milyen erősítő érzi jól magát, nem ? Mondjuk nem egy 15 wattos SE , vagy 4 ohmig is csak kinlódva lemenő 20 wattos félvezetős integrált...
Tud6juk, mi ez a titkos fegyver? Mármint a vas, illetve a hangfalak? Bár a 38 cm az JBL, Vagy Tannoy gyanús nekem :-)dbrnsk írta: ↑2024.08.14., szer. 16:40Ha valaki, akkor én érzékeny vagyok ezekre a dolgokra és igen sok gyilok zenét is hallgatok. Mint Alto is írta, biza nem csak az említett paraméter tehet a kontrollálatlanságról. Én is gyűjtöttem a Dynókhoz a magas d. faktorú masinákat, volt sokféle, majd rákötöttem erre az erősítőre és hihetetlen, de vigyázzba állította a Dynót. Bár ez már a múlt, mert most már 38 centis mélynyomókat terelget, de azok sem loboknak feleslegesen... .D-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 16:16
Sokszor nem zavaró, most is a Croft van bekötve az Utópiák elé, komolyzenét hallgattam. Sokan észre sem veszik, csak ha vki rávilágít egy olyan zenével, amiről kivilágít, hogy kontrollálatlan a mély. Sokaknak meg tetszik, mert végre van elég mély (már ha csak a mennyiség számít). De főleg a régebbi, könnyű papírmembrán mélysugárzók zárt ládában, ne adj isten zárt, teljesen kitömött ládában (akusztikus mocsár) nem is igénylik a további csillapítást.
Ha valaki, akkor én érzékeny vagyok ezekre a dolgokra és igen sok gyilok zenét is hallgatok. Mint Alto is írta, biza nem csak az említett paraméter tehet a kontrollálatlanságról. Én is gyűjtöttem a Dynókhoz a magas d. faktorú masinákat, volt sokféle, majd rákötöttem erre az erősítőre és hihetetlen, de vigyázzba állította a Dynót. Bár ez már a múlt, mert most már 38 centis mélynyomókat terelget, de azok sem loboknak feleslegesen... .D-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 16:16
Sokszor nem zavaró, most is a Croft van bekötve az Utópiák elé, komolyzenét hallgattam. Sokan észre sem veszik, csak ha vki rávilágít egy olyan zenével, amiről kivilágít, hogy kontrollálatlan a mély. Sokaknak meg tetszik, mert végre van elég mély (már ha csak a mennyiség számít). De főleg a régebbi, könnyű papírmembrán mélysugárzók zárt ládában, ne adj isten zárt, teljesen kitömött ládában (akusztikus mocsár) nem is igénylik a további csillapítást.
Nyilván kizárólag damping faktor alapján nem túl jó ötlet erősítőt választani. Ráadásul sokan elcsodálkoznának, ha a többszázas damping faktorú erősítőjük damping faktorát újra megmérnék, de nem közvetlenül a hangfalterminálon, hanem a 3 méteres hangfalkábel másik végén...dbrnsk írta: ↑2024.08.14., szer. 16:04Én is sokáig hangoztattam ezt a damping témát, aztán lett egy olyan 10!-es damping faktorú erősítőm, ami után befogtam a pofámat.-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 10:57
Ritkán van nagy márkából elérhető áron (millió alatt) parádés hang. A belépő kategóriák vannak ennyiért, azok meg gyári állapotban ritkán jók, tuningolni ésszerű keretek közt meg vagy nem lehet, vagy nem éri meg, mert elvész a gyári állapot, ami erős értékvesztéssel jár. Volt pár Malacom, Akkufázisom, és Luxmanom is. Sugdennel az egyszerűsége miatt kacérkodtam, de sehol nem közöltek damping adatot, ami egy 3 utas, nagyobb membránnal szerelt hangfalnál nem mindegy. Elektrokompániát nem hallottam, de szinte minden hifi bemutató teremben rám akartak sózni egyet...
Az elmúlt pár évben rengeteg erősítő járt nálam, az ismeretségi körből áthozom, amit lehet. Szerencsés helyzetben vagyok, mivel a passzív előfok (Khozmo) mögé bármit könnyen beteszek, a végfokoknak meg az állvány tetején van a helye, ahol könnyű másikat beüzemelni.
Azt kell mondjam, nincs tökéletesség. Lehet jó hangod, de vagy kellő damping, és/vagy kellő teljesítmény nem lesz. Ami bizonyos esetben nem gond, pl. kisebb monitorsugárzóknál, vagy szélessávú hangfalnál.
Nagyobb vasak vagy elérhetetlen árban lesznek, vagy nem lesz kellő transzparenciájuk, felbontásuk.
Ezt a jelenlegi 3 erősítőm is reprezentálja: Az épített, 20 Wattos Kaneda monoblokkok felbontását, gyorsaságát nem tudja A Nelson Pass a 60 wattjával. Viszont utóbbi nagyon szépen kezeli a 3 utas, nehéz membránokkal, bonyolult hangváltóval szerelt álló dobozaimat ( Mezzo Utópia). A hibrid Croft is 45 watt, szintén nagyon transzparens, gyors, de alacsony a dampingja, dinamikusabb elektronikus, vagy jazzrock stíluson nem ő a befutó, mint ahogy a Lowther pm6-os sem, amivel kiváló párost alkot... Szóval így 3 erősítővel, 2 hangfallal jól össze tudom legózni, hogy épp milyen stílust akarok hallgatni, és arra mi a jó. Lehet, hogy a 3 erősítő, és 2 pár hangfal árából lehetne venni egyet, ami jó(bb), de valószínűleg előbb-utóbb annak a hangjában is találnék valamit, ami nem tetszik, vagy csak egyszerűen megunnám, és akkor kezdődne előről a keresgélés, illetve folytatódna egy még magasabb árú mezőnyben, amire már nincs keretem.Nem egyszerű ez...
Sokszor nem zavaró, most is a Croft van bekötve az Utópiák elé, komolyzenét hallgattam. Sokan észre sem veszik, csak ha vki rávilágít egy olyan zenével, amiről kivilágít, hogy kontrollálatlan a mély. Sokaknak meg tetszik, mert végre van elég mély (már ha csak a mennyiség számít). De főleg a régebbi, könnyű papírmembrán mélysugárzók zárt ládában, ne adj isten zárt, teljesen kitömött ládában (akusztikus mocsár) nem is igénylik a további csillapítást.dbrnsk írta: ↑2024.08.14., szer. 16:04Én is sokáig hangoztattam ezt a damping témát, aztán lett egy olyan 10!-es damping faktorú erősítőm, ami után befogtam a pofámat.-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 10:57
Ritkán van nagy márkából elérhető áron (millió alatt) parádés hang. A belépő kategóriák vannak ennyiért, azok meg gyári állapotban ritkán jók, tuningolni ésszerű keretek közt meg vagy nem lehet, vagy nem éri meg, mert elvész a gyári állapot, ami erős értékvesztéssel jár. Volt pár Malacom, Akkufázisom, és Luxmanom is. Sugdennel az egyszerűsége miatt kacérkodtam, de sehol nem közöltek damping adatot, ami egy 3 utas, nagyobb membránnal szerelt hangfalnál nem mindegy. Elektrokompániát nem hallottam, de szinte minden hifi bemutató teremben rám akartak sózni egyet...
Az elmúlt pár évben rengeteg erősítő járt nálam, az ismeretségi körből áthozom, amit lehet. Szerencsés helyzetben vagyok, mivel a passzív előfok (Khozmo) mögé bármit könnyen beteszek, a végfokoknak meg az állvány tetején van a helye, ahol könnyű másikat beüzemelni.
Azt kell mondjam, nincs tökéletesség. Lehet jó hangod, de vagy kellő damping, és/vagy kellő teljesítmény nem lesz. Ami bizonyos esetben nem gond, pl. kisebb monitorsugárzóknál, vagy szélessávú hangfalnál.
Nagyobb vasak vagy elérhetetlen árban lesznek, vagy nem lesz kellő transzparenciájuk, felbontásuk.
Ezt a jelenlegi 3 erősítőm is reprezentálja: Az épített, 20 Wattos Kaneda monoblokkok felbontását, gyorsaságát nem tudja A Nelson Pass a 60 wattjával. Viszont utóbbi nagyon szépen kezeli a 3 utas, nehéz membránokkal, bonyolult hangváltóval szerelt álló dobozaimat ( Mezzo Utópia). A hibrid Croft is 45 watt, szintén nagyon transzparens, gyors, de alacsony a dampingja, dinamikusabb elektronikus, vagy jazzrock stíluson nem ő a befutó, mint ahogy a Lowther pm6-os sem, amivel kiváló párost alkot... Szóval így 3 erősítővel, 2 hangfallal jól össze tudom legózni, hogy épp milyen stílust akarok hallgatni, és arra mi a jó. Lehet, hogy a 3 erősítő, és 2 pár hangfal árából lehetne venni egyet, ami jó(bb), de valószínűleg előbb-utóbb annak a hangjában is találnék valamit, ami nem tetszik, vagy csak egyszerűen megunnám, és akkor kezdődne előről a keresgélés, illetve folytatódna egy még magasabb árú mezőnyben, amire már nincs keretem.Nem egyszerű ez...
Én is sokáig hangoztattam ezt a damping témát, aztán lett egy olyan 10!-es damping faktorú erősítőm, ami után befogtam a pofámat.-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 10:57
Ritkán van nagy márkából elérhető áron (millió alatt) parádés hang. A belépő kategóriák vannak ennyiért, azok meg gyári állapotban ritkán jók, tuningolni ésszerű keretek közt meg vagy nem lehet, vagy nem éri meg, mert elvész a gyári állapot, ami erős értékvesztéssel jár. Volt pár Malacom, Akkufázisom, és Luxmanom is. Sugdennel az egyszerűsége miatt kacérkodtam, de sehol nem közöltek damping adatot, ami egy 3 utas, nagyobb membránnal szerelt hangfalnál nem mindegy. Elektrokompániát nem hallottam, de szinte minden hifi bemutató teremben rám akartak sózni egyet...
Az elmúlt pár évben rengeteg erősítő járt nálam, az ismeretségi körből áthozom, amit lehet. Szerencsés helyzetben vagyok, mivel a passzív előfok (Khozmo) mögé bármit könnyen beteszek, a végfokoknak meg az állvány tetején van a helye, ahol könnyű másikat beüzemelni.
Azt kell mondjam, nincs tökéletesség. Lehet jó hangod, de vagy kellő damping, és/vagy kellő teljesítmény nem lesz. Ami bizonyos esetben nem gond, pl. kisebb monitorsugárzóknál, vagy szélessávú hangfalnál.
Nagyobb vasak vagy elérhetetlen árban lesznek, vagy nem lesz kellő transzparenciájuk, felbontásuk.
Ezt a jelenlegi 3 erősítőm is reprezentálja: Az épített, 20 Wattos Kaneda monoblokkok felbontását, gyorsaságát nem tudja A Nelson Pass a 60 wattjával. Viszont utóbbi nagyon szépen kezeli a 3 utas, nehéz membránokkal, bonyolult hangváltóval szerelt álló dobozaimat ( Mezzo Utópia). A hibrid Croft is 45 watt, szintén nagyon transzparens, gyors, de alacsony a dampingja, dinamikusabb elektronikus, vagy jazzrock stíluson nem ő a befutó, mint ahogy a Lowther pm6-os sem, amivel kiváló párost alkot... Szóval így 3 erősítővel, 2 hangfallal jól össze tudom legózni, hogy épp milyen stílust akarok hallgatni, és arra mi a jó. Lehet, hogy a 3 erősítő, és 2 pár hangfal árából lehetne venni egyet, ami jó(bb), de valószínűleg előbb-utóbb annak a hangjában is találnék valamit, ami nem tetszik, vagy csak egyszerűen megunnám, és akkor kezdődne előről a keresgélés, illetve folytatódna egy még magasabb árú mezőnyben, amire már nincs keretem.
Lehet, hogy még szavadon foglak...-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 13:03Ha egyszer jársz Budapesten, és van időd, szívesen látlak egy kávéra, meg némi demózásra a transzparencia-teljesítmény vonalon :-)zoli73 írta: ↑2024.08.14., szer. 12:41Nekem is nagy, nehéz membrános háromutas hangsugárzóm van, de nekem sem transzparenciai, sem sebességbeli, sem térleképzési problémám nincs vele. Viszont olyan szélessávút még nem hallottam, ami számomra ne keltett volna hiányérzetet.-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 12:28
Az Utópia valóban jó hangfal és elég mindenevő, ráadásul az általam preferált "odab@szósabb" zenéken kifejezetten elmében van. DE! Semmilyen 3 utas, nagy, nehéz membránnal szerelt hangfal sem fogja hozni azt a transzparenciát, és gyorsaságot, mint egy szélessávú a maga 10 grammos membránjával. Nyilván ennek ára van, dinamikában, teljesítményben, basszusban nem fogja azt hozni, mint a JM Lab. Vannak viszont azok a stílusok (régebbi jazzek, vokális darabok, kamarazene, stb.) ahol nincs sok basszus, ott kifejezetten szívesebben hallgatom, mint az Utópiákat. A másik nagy előnyük a Lowthereknek, hogy már egy pár wattos erősítő, akár egy pár wattos csöves SE, vagy OTL is simán meghajtja.
Sokkal inkább a nagy, nehéz membrános háromutas, mint bármilyen szélessávú, vagy kis kétutas monitor. Számomra ezekben sokkal több a kompromisszum.
Írtam már, nem vagyok a helyedben, de nekem a Mezzo Utopia mellé biztos, hogy nem kellene semmi kiegészítő.
Ki így, ki úgy, nem vagyunk egyformák.
mondjuk nem vagyok vak vezet világtalant féle MF rajongó,de az A1000-es (Pegasus bizonyos piacokon) azért tud(ott) vlmit,volt szerencsém hozzá egy párszor a valamikori Datateam-benjuliush írta: ↑2024.08.10., szomb. 11:44Á, feladom! Elindulok különböző irányokba, hitegetem magam, hogy jobb lett, aztán visszakerül némi pihenő után a rendszerbe a Musical Fidelity A-1000-es, és eltángál mindent. Újra meg újra! Minek erőlködöm?![]()
Talán el kellene fogadnom, hogy ez az én "hangom"!![]()
http://www.thevintageknob.org/musical_f ... A1000.html
Ha egyszer jársz Budapesten, és van időd, szívesen látlak egy kávéra, meg némi demózásra a transzparencia-teljesítmény vonalon :-)zoli73 írta: ↑2024.08.14., szer. 12:41Nekem is nagy, nehéz membrános háromutas hangsugárzóm van, de nekem sem transzparenciai, sem sebességbeli, sem térleképzési problémám nincs vele. Viszont olyan szélessávút még nem hallottam, ami számomra ne keltett volna hiányérzetet.-CB- írta: ↑2024.08.14., szer. 12:28Az Utópia valóban jó hangfal és elég mindenevő, ráadásul az általam preferált "odab@szósabb" zenéken kifejezetten elmében van. DE! Semmilyen 3 utas, nagy, nehéz membránnal szerelt hangfal sem fogja hozni azt a transzparenciát, és gyorsaságot, mint egy szélessávú a maga 10 grammos membránjával. Nyilván ennek ára van, dinamikában, teljesítményben, basszusban nem fogja azt hozni, mint a JM Lab. Vannak viszont azok a stílusok (régebbi jazzek, vokális darabok, kamarazene, stb.) ahol nincs sok basszus, ott kifejezetten szívesebben hallgatom, mint az Utópiákat. A másik nagy előnyük a Lowthereknek, hogy már egy pár wattos erősítő, akár egy pár wattos csöves SE, vagy OTL is simán meghajtja.zoli73 írta: ↑2024.08.14., szer. 11:37
Tudom, nem vagyok a helyedben, de én bizony az Utopia-n kívül minden hagsugárzót és erősítőt eladnék, és abbol vennék valami komoly erősítőt, vagy elő-végfokot. Mezzo Utopia-t már többször hallottam, és szerintem mindenevő, műfajfüggetlen, ha jól ki van szolgálva, akkor beleköthetetlen.
Tudom írod, hogy van egy passzív előfokod, de én azt is eladnám. Passzív ide, vagy oda, attól még lehetnek illeszkedési problémák, sőt.
A legtöbb végerősítőt meg kell hajtani, és inpedanciát is illeszteni kell, ezeket a passzív előfok nem tudja.
Sokan vannak abban a tévhitben(Te nem biztos), hogy az előfok csak ronthat, mert plusz jelút, sajnos ez nem így van.
Szerintem egy tisztességes elő-végfokkal az Utopia minden hiányérzetedet eltüntetné.
Sokkal inkább a nagy, nehéz membrános háromutas, mint bármilyen szélessávú, vagy kis kétutas monitor. Számomra ezekben sokkal több a kompromisszum.
Írtam már, nem vagyok a helyedben, de nekem a Mezzo Utopia mellé biztos, hogy nem kellene semmi kiegészítő.
Ki így, ki úgy, nem vagyunk egyformák.