Nos, ez kissé inkorrekt bejegyzés

Ha így van, akkor nem kínosabb, de szerintem nem jellemző, hogy egy névleg 8 Ohmos doboz 3,7 alá menjen... Különösen nem tartósan.
Ha ismernél, ez az első mondat eszedbe sem jutott volna...KLajos írta: ↑2024.08.09., pén. 16:50Kár, hogy az irónia ennyire nem a barátod. -:(zoli73 írta: ↑2024.08.09., pén. 08:01
Igen, akár lehet szerencséd is, bár úgy tudom a 6.1 elég jó konstrukció, sokan szeretik, használják, és ha felkerül a hírdetésbe 1-1 példány, akkor hamar új gazdára talál, talán ez sem véletlen.
Igen a tömeggyártás. Sajnos a Pro-Ject-nél az tapasztalható(legalábbis régebben így volt, mikor még követtem a tevékenysegüket), hogy óriási, és sokszor értelmezhetetlen, átláthatatlan a termékpaletta. Szerintem túl sokféle modellt tartanak gyártásban, és ez csak erősen gépesített, automatizált gyártással megoldható. Hogy ma mennyire megbízhatók, üzembiztosak, kiforrottak a gyártmányaik nem tudom, de régebben nagyon sok panasz volt rájuk. Ha visszakanyaroduk a témanyitó hozzászóláshoz kiderül, hogy a kérdezőnek is sikerült belenyúlnia egy újonnan hibás lemezjátszóba. Szerencsére a forgalmazó orvosolta a problémát, de ez is azt mutatja, hogy a Pro-Ject-nél azért még mindig adódnak gondok.
A nagy lemezjátszó gyártóknál(a MoFi nem az, nem is értem miért pont ezt a gyártót hoztad fel ellenpéldának), akik nagy számban gyártanak, pl. Rega, Thorens, stb., feltételezhetően náluk is előfordulnak problémák, de biztosan nem annyi, mint a Pro-Ject-nél. Legalábbis nem hallani hírét.
Valójában nem is értem, hogy miért rajtam kéred számon az egész sztorit, én csak leírtam azt a kevés(és nem túl jó) tapasztalatomat a Pro-Jecttel, ami nagyjából egybe is vág a többségével, de ettől még biztosan vannak olyanok is, mint Te, akik elégedetten használják. Rendben is van ez így, mert tudod panaszkodni mindig csak az szokott, akinél valami probléma van, akinél minden rendben az általában hallgat(zenét).
Azt sem tudom honnan vetted, hogy itt lenézik a Benz-Micro hangszedőket? A Benz nagyon jó hangszedőket gyárt, sokan használják elégedetten, nekem is volt egy ACE, ami évekig jól teljesített.
Na. Nem kértem számon semmit, csak mint 45 év alatt összesen három Teslát/Pro-Jectet elfogyasztó lemezhallgató jeleztem, ekkora mákom nem lehet, hogy csak én nyúlok bele mindháromszor hibamentes készülékbe ugyanattól a gyártótól.
Sorrendben: Tesla NC440 electronic - a mai napig megvan, hobbiszobai készülék a 6.1 érkezése (úgy cirka 15 év) óta. Jelenleg a korábbi hangszedővel, BM Silver. Előtte a saját VM2101-e véste a lemezeket.
Később mellé volt egy Tesla MC400-as, AT95E és Ortofon FF15E/XE-vel.
Most ugye régóta a Pro-Ject 6.1, az újabb BM hangszedővel.
Mind folyamatosan karbantartva, normális, mindennapos használattal. Szükséges szíjcserék, ezen kívül pár évente a tányércsapágy és a tengely tisztítása, kenése. A hangszedők anno 91 forintért vett Ortofon mérleggel mérve beállításkor. Tűnyomások a felső határérték közelében. Mindig. Ez adja ezekben a legjobb hangot.
A Regára hivatkozás jó, a Thorens kevésbé, mint nagy gyártó (mint tudjuk: szerintem, de ugye minden, amit leírok, ugyanez a nézőpont). Komoly gépeket is gyárt(ott), ma már kissé lejjebb van az átlaguk, és mennyiségre a Rega/Pro-Ject mögött lehetnek nem kevéssel.
A Benz Micro hangszedők itt ugyanúgy kínosak sokaknak, mint a Dynaudio dobozok. Hagyjuk. (Tudom, erőmű kell mögéjük stb. Érdekes, nálam elmennek a névlegesen 8 ohmos dobozra méretezett 40 éves japán kövülettel gond nélkül. Majd megkapom, hgy nem hajtom őket eléggé. Akkor kérdezzétek a szomszdokat ugyanerről ... Ez itt alapvetően off, de ha itt vagyunk, rövid kérdés: miért kínosabb egy erősítőnek, ha névleg 4, minimálban pedig 3,7 ohm, míg sok 8 ohmos névleges impedanciájú doboz ennél kisebb minimummal bír?)
Kár, hogy az irónia ennyire nem a barátod. -:(zoli73 írta: ↑2024.08.09., pén. 08:01
Igen, akár lehet szerencséd is, bár úgy tudom a 6.1 elég jó konstrukció, sokan szeretik, használják, és ha felkerül a hírdetésbe 1-1 példány, akkor hamar új gazdára talál, talán ez sem véletlen.
Igen a tömeggyártás. Sajnos a Pro-Ject-nél az tapasztalható(legalábbis régebben így volt, mikor még követtem a tevékenysegüket), hogy óriási, és sokszor értelmezhetetlen, átláthatatlan a termékpaletta. Szerintem túl sokféle modellt tartanak gyártásban, és ez csak erősen gépesített, automatizált gyártással megoldható. Hogy ma mennyire megbízhatók, üzembiztosak, kiforrottak a gyártmányaik nem tudom, de régebben nagyon sok panasz volt rájuk. Ha visszakanyaroduk a témanyitó hozzászóláshoz kiderül, hogy a kérdezőnek is sikerült belenyúlnia egy újonnan hibás lemezjátszóba. Szerencsére a forgalmazó orvosolta a problémát, de ez is azt mutatja, hogy a Pro-Ject-nél azért még mindig adódnak gondok.
A nagy lemezjátszó gyártóknál(a MoFi nem az, nem is értem miért pont ezt a gyártót hoztad fel ellenpéldának), akik nagy számban gyártanak, pl. Rega, Thorens, stb., feltételezhetően náluk is előfordulnak problémák, de biztosan nem annyi, mint a Pro-Ject-nél. Legalábbis nem hallani hírét.
Valójában nem is értem, hogy miért rajtam kéred számon az egész sztorit, én csak leírtam azt a kevés(és nem túl jó) tapasztalatomat a Pro-Jecttel, ami nagyjából egybe is vág a többségével, de ettől még biztosan vannak olyanok is, mint Te, akik elégedetten használják. Rendben is van ez így, mert tudod panaszkodni mindig csak az szokott, akinél valami probléma van, akinél minden rendben az általában hallgat(zenét).
Azt sem tudom honnan vetted, hogy itt lenézik a Benz-Micro hangszedőket? A Benz nagyon jó hangszedőket gyárt, sokan használják elégedetten, nekem is volt egy ACE, ami évekig jól teljesített.
Az egyedüli Pro-Ject, ami jól működött, az nálam is egy RPM4 volt.PgSpa írta: ↑2024.08.09., pén. 08:38A statisztikát az egyedi esetek tükrében nehéz kibogozni. Nekem anno egy RPM4 volt, soha semmi baj nem volt vele, azt sem értem, hogy miért adtam el...Aztán rábolondítottak egy kifutó akciós Rega RP3-ra, amit a még EU-s angoloktól rendeltem. Nos, a hozzá adott pickup gyári hibás volt, első lejátszásnál ráhasalt a lemezre. Amúgy a Rega volt az aminek a hangját valamiért nem tudtam megszokni... A következő Edwards TT6 tányérja deformált volt. Ezek alapján, illetve ezek ellenére én is elkönyveltem a Pro-Ject-et egy lélektelen tömeggyártónak, aztán kb. fél éve kaptam egy phono-t amitől "dobtam egy hátast"....
A Mofi-t, pont hogy nem mint nagy tömeggyártót hozta fel ellenpéldaként KLajos.
Igen, akár lehet szerencséd is, bár úgy tudom a 6.1 elég jó konstrukció, sokan szeretik, használják, és ha felkerül a hírdetésbe 1-1 példány, akkor hamar új gazdára talál, talán ez sem véletlen.KLajos írta: ↑2024.08.09., pén. 05:00Ezek szerint a szerencse gyermeke vagyok, mert lassan 20 (húsz) éve nyúzok egy Pro-Ject 6.1-et és kutya baja.zoli73 írta: ↑2024.08.07., szer. 21:00A Pro-Ject tömeggyártást alkalmaz, annak minden előnyével, és hátrányával.gomolalaci írta: ↑2024.08.06., kedd 20:18
Kacat? Vajon miért? Mert ugyanazt a műszaki tartalmat nem milliókért árulják, mint a ,,nagy márkákat" ???
Nekem konkrétan két Pro-Ject lemezjátszóval volt tapasztalatom, az egyik a sajátom volt, a másik egy ismerősömé.
Az enyém újszerű, néhány éves, második tulajdonosként használtam. Olyan banális hibái jöttek elő, amit más készüléktől nem tapasztaltam soha, pedig Teslán, majd Dual-on szocializálódtam, de azok is megbízhatóbbak, üzembiztosabbak voltak.
Kb. 1 évig volt meg, de ez idő alatt két motort "fogyasztott". Soha, egyetlen más lemezjátszómnál(pedig volt néhány) sem volt motorprobléma.
Az ismerősömével is meghibásodás(karlift, majd később nála is motor) miatt kerültem kapcsolatba, engem kért meg, hátha én jobban értek hozzá, mint Ő.
Barkácsolgattam a sajátomat is, később az ismerősét is, de jobb megoldás volt mindkettőt elengedni.
Nekem csak ezzel a kettővel van/volt tapasztalatom, de egyik sem pozitív, és máshonnan is messze a Pro-Ject lemezjátszókra hallani a legtöbb panaszt.
Ezek általában kiviteli, anyag és összeszerelési hibák, hiányosságok, hanyag szerelés, és tervezési hibára vezethetők vissza.
Feltételezem, hogy nagyon sokan tudnának hasonló Pro-Ject lemezjátszós rémtörténeteket mesélni.
Ha neked egy hibatlanúl teljesítő Pro-Ject lemezjátszód van, és szereted is a hangját, akkor neked szerencséd volt/van, mert messze ezekre a lemezjátszókra érkezett a legtöbb panasz.
Hogy ma ezen a téren hogy áll a gyártó, azt nem tudom, remélhetően javult a helyzet.
Röviddel a vétel után társa lett egy itt szintén lenézett Benz Micro hangszedő, amit nem tett tönkre (Limarban kapott egy tisztítást közel két éve), másfél éve egy kettővel magasabb szériás Benz került bele, és azzal szintén szépen együtt van. Ja, a motorja a gyári még mindig (mint mindene), csak szíjat kell csereberélni néha (a harmadiknál tart). Pár évente csapágytisztítás, kenés, odafigyelő napi használat. Nem cserélem le, pedig néha nézek mást a külföldi oldalakon.
Tömeggyártás ... :-))
Gondolom, a Mofinál kézzel reszelnek minden egyes lemezjátszót, polírpapírral és -pasztával dörgölik a kart a kredenc szélének támaszkodva, még véletlenül sem gyárba készülnek az eszközeik.
Egyébként lehet rájuk a legtöbb panasz - szám szerint. De százalékosan is igaz ez vajon? Mert ugye nagyságrenddel többet gyártanak, mint pl. a Mofi vagy sokan a „nagy” nevek közül.
A tömeggyártás nem érv és nem ellenérv.KLajos írta: ↑2024.08.09., pén. 05:00Ezek szerint a szerencse gyermeke vagyok, mert lassan 20 (húsz) éve nyúzok egy Pro-Ject 6.1-et és kutya baja.
Röviddel a vétel után társa lett egy itt szintén lenézett Benz Micro hangszedő, amit nem tett tönkre (Limarban kapott egy tisztítást közel két éve), másfél éve egy kettővel magasabb szériás Benz került bele, és azzal szintén szépen együtt van.
Tömeggyártás ... :-))
Gondolom, a Mofinál kézzel reszelnek minden egyes lemezjátszót, polírpapírral és -pasztával dörgölik a kart a kredenc szélének támaszkodva, még véletlenül sem gyárba készülnek az eszközeik.
Ezek szerint a szerencse gyermeke vagyok, mert lassan 20 (húsz) éve nyúzok egy Pro-Ject 6.1-et és kutya baja.zoli73 írta: ↑2024.08.07., szer. 21:00A Pro-Ject tömeggyártást alkalmaz, annak minden előnyével, és hátrányával.gomolalaci írta: ↑2024.08.06., kedd 20:18
Kacat? Vajon miért? Mert ugyanazt a műszaki tartalmat nem milliókért árulják, mint a ,,nagy márkákat" ???
Nekem konkrétan két Pro-Ject lemezjátszóval volt tapasztalatom, az egyik a sajátom volt, a másik egy ismerősömé.
Az enyém újszerű, néhány éves, második tulajdonosként használtam. Olyan banális hibái jöttek elő, amit más készüléktől nem tapasztaltam soha, pedig Teslán, majd Dual-on szocializálódtam, de azok is megbízhatóbbak, üzembiztosabbak voltak.
Kb. 1 évig volt meg, de ez idő alatt két motort "fogyasztott". Soha, egyetlen más lemezjátszómnál(pedig volt néhány) sem volt motorprobléma.
Az ismerősömével is meghibásodás(karlift, majd később nála is motor) miatt kerültem kapcsolatba, engem kért meg, hátha én jobban értek hozzá, mint Ő.
Barkácsolgattam a sajátomat is, később az ismerősét is, de jobb megoldás volt mindkettőt elengedni.
Nekem csak ezzel a kettővel van/volt tapasztalatom, de egyik sem pozitív, és máshonnan is messze a Pro-Ject lemezjátszókra hallani a legtöbb panaszt.
Ezek általában kiviteli, anyag és összeszerelési hibák, hiányosságok, hanyag szerelés, és tervezési hibára vezethetők vissza.
Feltételezem, hogy nagyon sokan tudnának hasonló Pro-Ject lemezjátszós rémtörténeteket mesélni.
Ha neked egy hibatlanúl teljesítő Pro-Ject lemezjátszód van, és szereted is a hangját, akkor neked szerencséd volt/van, mert messze ezekre a lemezjátszókra érkezett a legtöbb panasz.
Hogy ma ezen a téren hogy áll a gyártó, azt nem tudom, remélhetően javult a helyzet.
Érdekes, nálam is Sound Org. váltotta, egy falikonzol. Persze az már az LP12 alá került. No az aztán jó hosszú ideig megmaradt. Ha jól emlékszem végül aztán EAR kolégához került a holmi.arzachel írta: ↑2024.08.08., csüt. 14:50Degrell Laci kapott kölcsön tesztre a Darvas Lacitól ilyen háromlábú balzafa állványt.Ezt én is hazavihettem két napra és a Thorens TD 125 alá beraktam.Nagyon kellemes nyitott hangja volt,úgyhogy készítettem én is magamnak.Aztán kikerült a garázsba mert megjött a Sound Organisation ZO 28 ami azért más kategória...ottoisis írta: ↑2024.08.08., csüt. 12:56Igen! - annak idején a Hifi Magazin ajánlására készítettünk a cimborákkal 3 majdnem egyforma háromlábú állványt. Akkoriban NAD-5120 és Pio PL-200-zal próbáltuk és a három nem szólt egyformán. Hogy a néhány mm-es vastagságbeli különbség (sajna így adta ki az anyag) miatt lehetett, vagy az alsó tüske is belejátszott nem tudom. Egy biztos: könnyedebb, légiesebb hangja volt a vastelepi zártszelvényből hegesztett, pozdorjalapos verzióknál. Ez utóbbiak stabilabb, de földhözragadtabb hangot adtak. Talán a súlykülönbség tette, nem tudom. Ma már egyik sincs használatban, így a mostani alátétekkel, konzolokkal (Sound Org, ill. Sound Org. copy) nem tudom összevetni, meg a lemjátszó is nagyon más azóta.... Ja, a Thorens TD-320-szal nem volt akkora különbség a balzafa állvány és a Singer varrógéplábra eszkábált forgácslap asztalka között, mint a NAD-dal. Ezen persze nem lehet véletlen, hiszen Darvasék állítólag ahhoz készítették...
Degrell Laci kapott kölcsön tesztre a Darvas Lacitól ilyen háromlábú balzafa állványt.Ezt én is hazavihettem két napra és a Thorens TD 125 alá beraktam.Nagyon kellemes nyitott hangja volt,úgyhogy készítettem én is magamnak.Aztán kikerült a garázsba mert megjött a Sound Organisation ZO 28 ami azért más kategória...ottoisis írta: ↑2024.08.08., csüt. 12:56Igen! - annak idején a Hifi Magazin ajánlására készítettünk a cimborákkal 3 majdnem egyforma háromlábú állványt. Akkoriban NAD-5120 és Pio PL-200-zal próbáltuk és a három nem szólt egyformán. Hogy a néhány mm-es vastagságbeli különbség (sajna így adta ki az anyag) miatt lehetett, vagy az alsó tüske is belejátszott nem tudom. Egy biztos: könnyedebb, légiesebb hangja volt a vastelepi zártszelvényből hegesztett, pozdorjalapos verzióknál. Ez utóbbiak stabilabb, de földhözragadtabb hangot adtak. Talán a súlykülönbség tette, nem tudom. Ma már egyik sincs használatban, így a mostani alátétekkel, konzolokkal (Sound Org, ill. Sound Org. copy) nem tudom összevetni, meg a lemjátszó is nagyon más azóta.... Ja, a Thorens TD-320-szal nem volt akkora különbség a balzafa állvány és a Singer varrógéplábra eszkábált forgácslap asztalka között, mint a NAD-dal. Ezen persze nem lehet véletlen, hiszen Darvasék állítólag ahhoz készítették...
Én is ezekkel kezdtem, csak nem 200, hanem 300 volt. Egy kutya...
Igen! - annak idején a Hifi Magazin ajánlására készítettünk a cimborákkal 3 majdnem egyforma háromlábú állványt. Akkoriban NAD-5120 és Pio PL-200-zal próbáltuk és a három nem szólt egyformán. Hogy a néhány mm-es vastagságbeli különbség (sajna így adta ki az anyag) miatt lehetett, vagy az alsó tüske is belejátszott nem tudom. Egy biztos: könnyedebb, légiesebb hangja volt a vastelepi zártszelvényből hegesztett, pozdorjalapos verzióknál. Ez utóbbiak stabilabb, de földhözragadtabb hangot adtak. Talán a súlykülönbség tette, nem tudom. Ma már egyik sincs használatban, így a mostani alátétekkel, konzolokkal (Sound Org, ill. Sound Org. copy) nem tudom összevetni, meg a lemjátszó is nagyon más azóta.... Ja, a Thorens TD-320-szal nem volt akkora különbség a balzafa állvány és a Singer varrógéplábra eszkábált forgácslap asztalka között, mint a NAD-dal. Ezen persze nem lehet véletlen, hiszen Darvasék állítólag ahhoz készítették...
Nekem erősítőből, hangsugárzóból nem volt sok, lemezjátszóból már inkább.gomolalaci írta: ↑2024.08.07., szer. 20:29Az ÁR semmit sem határoz meg egy termék minőségén! Ez főleg a hifire igaz....
Nekem csak az nem világos, hogy ki írta a kacatos mondatot.Rock60 írta: ↑2024.08.08., csüt. 08:23gomolalaci írtagomolalaci írta: ↑2024.08.06., kedd 20:18
Szinte biztosan. Én sokat szenvedtem különféle Pro-Ject kacatokkal.![]()
Kacat? Vajon miért? Mert ugyanazt a műszaki tartalmat nem milliókért árulják, mint a ,,nagy márkákat" ???
gomolalaci írta :gomolalaci írta: ↑2024.08.06., kedd 20:18
Szinte biztosan. Én sokat szenvedtem különféle Pro-Ject kacatokkal.![]()
Kacat? Vajon miért? Mert ugyanazt a műszaki tartalmat nem milliókért árulják, mint a ,,nagy márkákat" ???gomolalaci írta: ↑2024.08.06., kedd 20:18Szinte biztosan. Én sokat szenvedtem különféle Pro-Ject kacatokkal.![]()
Akkor még mi?gomolalaci írta: ↑2024.08.07., szer. 20:18Igen! Egyébként, nem csak műszaki tartalom határozza meg a hangot!
Mivel sikeresen összekevertétek az idézéseket, nem tudom kinek teszem fel a kérdést :Rock60 írta: ↑2024.08.07., szer. 09:06Akárki írta :gomolalaci írta: ↑2024.08.06., kedd 20:18Szinte biztosan. Én sokat szenvedtem különféle Pro-Ject kacatokkal.![]()
Kacat? Vajon miért? Mert ugyanazt a műszaki tartalmat nem milliókért árulják, mint a ,,nagy márkákat" ???
Na, látod, az nem jutott eszembe, hogy azok az erősítők is leverik a százszoros árúakat...