100% egyetértésem.pjm írta: ↑2024.07.26., pén. 19:41Ezzel vitatkoznék. A hifisták szeretik ezt gondolni, de nem így látom.zoli73 írta: ↑2024.07.26., pén. 13:32
Az olcsóbb kábeleknek igen, jellemzően van karaktere, saját hangja, és ennek a karakternek az ismerete, felismerése segíthet a rendszerbe illesztésnél.
Ha ezt minél jobban eltaláljuk, annál jobb lesz a szinergia a rendszerben.
Viszont ha megyünk feljebb a ranglétrán, annál kevésbé van a kábeleknek karaktere, saját hangja.
Mindnek van egy ideálja, hogy a zenének hogy kell szólnia, és az nem a tökéletes, hanem egy hangkép, ami a felhasználónak vagy bejön vagy nem.
Én egy ideje elhagytam a tesztelgetést, de úgy tapasztaltam, hogy egy csús Nordost, Siltech, Van den Hul, Harmonic, Saec, Transparent, Wireworld stb. kábelnek ugyanúgy van egy elképzelése az ideális hangról, és másképp szól mint a többi. Pl így jött létre a Crystal is a Siltech mellett, teljesen más elképzelés és hang. Szerintem.
Igaz ez az elektronikákra is. Egy Linn más mint egy Pass, vagy Krell, Octave, Levinson, Accuphase, bármi. Ha akkora a különbség közöttük, hogy lehetnek egyre közelebb a tökéleteshez?
De még egyszer.
Aki nem tud / nem akar lejönni erről az ideális kábel = a nem-beleszóló-kábel teóriáról, annak hiába mondod ezeket.
Egyik fülükön be, másikon ki. Én ezt már feljebb próbáltam érinteni. Meg hogy igazából egy közepesen brutális jelkondicionálást csinálnak a nagyon jó kábelek is. Hiába mondod. Meg hogy a fejlesztő személyes ízlése köszön vissza a hangban. stb...
Ilyenkor az van, hogy 'antagonisztikus ellentét'. Vagyis, tök jófejek vagyunk amúgy, egymástól biztonságos távolságban, de ebben a kérdésben egyáltalán nem.
És ha nem férsz a bőrödben, és még óvatosan bekérdezel, 'hogy akkor de miért nem a legrövidebb kábel a legjobb??', ha annyira működne ez a nem-kábel/nullakábel dogma?, akkor pedig megkapsz mindenféle bókot... :)