Voyager írta: ↑2024.07.23., kedd 16:52
Az állításoddal ellentétben, a fejlesztők pontosan tudják, miért szólnak másképp a különböző kábelek. Az anyagok tisztasága, a vezető struktúrája, az árnyékolás módja és sok más tényező mind hozzájárulnak a hangzásbeli különbségekhez. Ezeket a tulajdonságokat nemcsak mérni tudják, hanem tudományos alapokra építve optimalizálják is.
Az az állítás, hogy a hifi kábelek esetében az "átverve" fogalom nincs definiálva, egyszerűen nem igaz. Az audioiparban a hitelesség és a minőség kritikus tényezők, és a cégek nagy hangsúlyt fektetnek ezekre. Az általad említett villanyszerelő drótok és CAT6 kábelek esetében is megvannak a szabványok és előírások, ahogy az audio kábelek esetében is.
Érdemes tehát elismerni és tiszteletben tartani a mérnökök munkáját, akik a legjobb hangélményt igyekeznek nyújtani a vásárlóknak.
Audio kábelek esetében szabványok és előírások?
Viccelsz?
Amik léteznek, azok a gyártástechnológiai SOP-k, meg az érintésvédelmi tanúsítványok, meg a tűzbiztonság, a tartósság-tesztek, a mérhető paraméterek jegyzőkönyvezése, meg még van egy csomó, amivel, valóban, nyomják a komoly gyártókat, hogy legyen, ez talán helyes is, nem tudom.
De amiről itt mi beszélünk, és költjük a nagy zsét, az nem ez. Az valami egészen más.
Hol a szabvány a tónushelyességre?
Hol a szabvány a 'tér' megjelenítésére?
Hol a szabvány a középbasszus tagoltságára?
Hol a szabvány a zongora-balkéz színezetlenségére?
Hogyan optimalizálják ezeket egyszerre? Valamit próbálnak, én elhiszem, de mindenki másképp, az nem gáz?
Hogy kreálnál egy épkézláb szabványt / SOP-t, amikor pl. a tápkábelek hajlamosak teljesen másképp viselkedni két eltérő rendszerben, két eltérő akusztikában? Vagy a fentieket ezek a mérnökök be tudják társítani egy-egy geometriához vagy szigetelési eljáráshoz vagy anyaghasználathoz?
Nem.
Ezek a mérnökök jobb esetben a fülükre hallgatnak, valamit kigondolnak, fejlesztenek, modelleznek is akár, a nem-szélhámosok talán igyekeznek minél jobb hangú pl. tápkábelt kreálni, minél jobb anyagból, aztán jön a gyártás, a management, meg a költségek, meg a vizuális megjelenés, meg a promóciós anyagok meg a reklám, meg az árképzés meg az adó, meg a luxusfeeling-gerjesztés, meg az olcsó modellek visszabutítása, a fadoboz, a nagy ászok diszkrét leutánzása, a 'komoly kutatás mindenek felett', a netes fan-csoportok figyelése/moderálása, .... meg a takarítónő TB-je meg a stb..., és a végső kérdésre, hogy mitől különbözik a tápkábelek hangja, te is tudsz felelni, meg én is, hogy mi minden meg tudja változtatni, de arra nem, arra nagyon nem, és ők sem, hogy mitől jók, mi lenne az üdvözítő irány, mi a 'nem átverés', és ahány céget nézel, mind-mind mást mond.
Semmi jele annak, hogy legalább néhány dologban egy irányba húznának.
Óriási, katasztrofális, szinte humoros divergencia van.
Olvass vissza pár ezer oldalt.
Vagy inkább kezdj el keresni 'jó' tápkábelt a neten, ha nem hiszel a felhasználóknak.
Minden igaz, és mindennek az ellenkezője is.
Vannak q.vajó horror árú kábelek. Vannak olyanok, hogy a táskájuk az egyetlen érték.
Legendák támadnak, és szentek járkálnak közöttünk, suttogva mesélnek csodákat, szamizdat-szerű tantételeket issza a nép, másnapra elfelejti, vagy elhalt mágusokat imád, régi, 30 éves hangélményükről álmodozik, ja, 'audiokultúra', meg 'zeneszeretet',
Kábelt 'modellezni'.... magában.... hogy az sem ismert, hogy mibe, miféle dologba/tápegységbe lesz bedugva...
Ez szerintem kicsit húzós.
Drukkolok nekik.