
Szeretnék felállítani egy táblázatot a Sony projektorokkal kapcsolatban. Gyártási év ,üzemidő, degradáció mértéke, ON/OFF kontraszt és színtérlefedettség.
szepi0808 írta: ↑2024.03.26., kedd 08:29A Sony VPL-HW55 legalább 10 éves projektor. 600 üzemóra 10 évre elosztva, évi 60 óra, ami szerintem nem egy egészséges használat, főleg úgy, hogy nem tudjuk, milyen klímában, páratartalomban állt a projektor.
http://www.cine4home.de/knowhow/sony_hw ... ittest.htm
Epson ugyan ez.
"HW55-öt 1400 órán keresztül. Mennyire „tartottak ki” ezek az eszközök az elmúlt 12 hónapban? Nem akarjuk elhallgatni az eredményeket Öntől:
Nemcsak az új állapottól való eltérések nagyon kicsik, de 500 és 1400 óra között úgy tűnik, nem történik további változás.
színhőmérséklet enyhe változásán kívül (újrakalibrálás előtt) nincs különbség a kiterjesztett színterekben 0h (bal) és 1400h (jobbra) között.
A gamma-görbében is voltak különbségek a projektorok között. Mindenekelőtt a leghosszabb üzemidővel (1400 óra) működő készülék szinte semmi változást nem mutatott a gyári beállításhoz képest.
1400 órás időtartam A kalibrált új állapothoz képest olyan mérsékeltek lehetnek a változások, hogy egy új készülékhez képest valós képromlásról nem lehet beszélni. Ami különösen megdöbbentő, az az 500 és 1400 óra üzemidő közötti kis különbség."
Ezek szerint még nem találtad meg a projektorodban a lens shiftet?TSanyi írta: ↑2024.03.24., vas. 20:45Ez normális hogy ennyire excentrikusan helyezkedik el az objektív a burkolati nyíláshoz képest?Cseneles írta: ↑2024.03.24., vas. 14:51Közeljövőben egy ritkaságról fogok beszámolni, Svájból érkezett javításra egy Sim2 Mico60 DC4 dmd-vel rendelkező ledes gép. Nagy géptest, 30kg, vízhűtés rendszerrel párosítva, modernebb ledekkel felszerelve meglátjuk maga mögé tud-e parancsolni az eddigi nálam járt legjobb LEDes Runco Q750i gépet.
-
Sim2 Mico60.jpg
-
Ez normális hogy ennyire excentrikusan helyezkedik el az objektív a burkolati nyíláshoz képest?Cseneles írta: ↑2024.03.24., vas. 14:51Közeljövőben egy ritkaságról fogok beszámolni, Svájból érkezett javításra egy Sim2 Mico60 DC4 dmd-vel rendelkező ledes gép. Nagy géptest, 30kg, vízhűtés rendszerrel párosítva, modernebb ledekkel felszerelve meglátjuk maga mögé tud-e parancsolni az eddigi nálam járt legjobb LEDes Runco Q750i gépet.
-
Sim2 Mico60.jpg
-
Utoljára kérlek, ezt a fajta kommunikációt itt NE csináld!
Tömör leszek mert se időm sem energiám! Az összes Sony 10milláig bezárólad egy muanyag optikas Kínai vacak! Degradálódnak, kifakulnak, kontrasztvesztenek, színtércsokkennek! Barmely Jvc duplan szurt lcd gepet megmersz 5-6000 uzemora utan is koppra hozza a gyari kontraszt erteket! Mind 10000:1 felett van! Az osszes Sony is ujkoraban kivetel az a 4-5db xw7000 amit ertekesitettel jobb esetben 5000:1 on/off kontrasztal!szepi0808 írta: ↑2024.03.11., hétf. 08:31Visszanézve az elmúlt évek kalibrálásait, amiket csináltam, különböző helyeken, különböző óraszámokkal 4500-5500:1 kontrasztokat mértem. Tehát a 270-es nem is tudott többet, ha visszajött a supportól ennyivel, akkor ez rendben is van.
Ha probléma volt és nincs kizárva, hogy lehet, mint minden elektronikai eszközzel és a support javította és visszaküldte, akkor itt vége is történetnek, ezt tovább ragozni, felfújni az már csak hisztéria keltés. De ha neked ez örömet okoz, akkor jó szórakozást!
Elmondtam már sokszor és most utoljára, hogy Magyarországon eladott és itt használt Sony projektort supportra vagy javításra visszaküldve degradáció miatt tudomásom szerint NEM VOLT!!! Sőt Epson, JVC professional projektorokkal szemben a Sony-nál minimális a meghibásodás, ezért szerintem a legmegbízhatóbb márka.
Persze hallottam már én is hasonló esetekről külföldön, ahol olyan nedves, párás klíma van, ami ezeknél problémát okozhat (ott sem mindenhol) de Magyarországon, ha nem egy folyamatos nedves, párás helyen tárolják, használják ott ilyen nem fordulhat elő. Persze amit te is leírtál, hogy a por lerakódás a készülékben okozhat fényerő és kontraszt csökkenést és karbantartással ez orvosoltható, mint minden más projektornál is ez is rendben van.
Itt találsz egy okfejtést:
A mérési környezetem hibátlan, megegyezik a vetítési környezetemmel. Vhiktor is mérte még garanciáztatás előtt. Az sem volt kiemelkedő érték, mint a garanciáztatás utáni sem. Ha megszeretnéd kérdőjelezni a műszerem pontosságát és a hozzáértésemet ismét ám legyen. Iván(DreamCinema) is egyszer eljátszotta és kiderül a milliós cucc kb mérési hibahatáron belüli eltérést produkált. Nagyon szivesen megjelenek egy általad kiválasztott vetítésre méltó környezetben a készülékkel, Vhiktor(TökéletesKép)ral mindkettőnk mérési eszközeivel és összemérhetjük a tudásodhoz és mérési technikádhoz a miénket. Ha valaki szívesen csatlakozna még nálam van 2 hely az autóban. Természetesen a kiszállás illetve a járulékos költségek téged terhelnek. Ha van még kérdésed személyesen felteheted. Köszönömszepi0808 írta: ↑2024.03.08., pén. 17:09Új korában mennyit mértél? Vagy van egyáltalán egy olyan körülmények között ugyanazzal a műszerrel, stb. mérés, amihez viszonyítasz? Vagy ez most egy kirakat poszt volt a reszedről ismét?
Ha meg azt nézzük, hogy a brutál teljesítményű barco, amiről múltkor írtál, ha jól emlékszem a topikodban 1980:1 tudott, akkor ez egy jó erték :)
Léptetőmotorok funkciói és alkalmazásaigyulaipal írta: ↑2018.03.21., szer. 13:52Megcsináltam!
Már tudok "jelet" tenni a képfelületre "röptében". Este megcsináltam!
A megoldás valóban csak annyi volt, hogy három előre definiált (!!!) színes kép közül egyet kiválaszt a script és a kép alá beteszi a válaszott (színű) képet.
A script tehát egyesével analizálja a frame-eket lejátszás közben és a legfényesebb pixel alapján eldönti, hogy "nyitni" vagy "csukni" kell(ene) az íriszen (ha létezne :-). Vagy persze az is lehet, hogy nem változott a kép fényessége, akkor semmit nem kell csinálni.Amikor nyitni kellene az íriszt, akkor a zöld képet beteszi a kép alá, amikor csukni, kell, akkor piros lesz a kép alja, amikor meg nem kell semmit csinálni, akkor fekete marad.
Úgy tűnik, hogy a "VÁLASZTÁS" a runtime environment-ben is nagyon gyors művelet, az előre definiált képeket szépen könnyedén lehet egymás alá-fölé "pakolni" és ettől NEM lassul be a script, csak menet közben NE próbáljunk röptében generált feliratokat tenni a filmre, mert az nagyon NEM megy! De szerencsére erre mostantól már nincs is szükség!
Persze ne aggódjon senki, a végleges megoldásban NEM fog színesen villogni a kép alsó része a dinamikus írisz kedvéért (és a fényszenzor amúgy is kitakarja a "jel" fényét, pont ahogy a rezgőtükörnél sem gond ez, aki látta már a virtuális 5,33K felbontású képet, az tudja).
Innentől gyakorlatilag már BÁRMILYEN "jelet" ki tudok tenni a képre, tehát ELHÁRULT a tegnap felvázolt probléma az adatok átvitelével kapcsolatban. Így már NEM GOND az avisynth script-ből "vezérelni" a dinamikus íriszt "fényjelek" segítségével. Egy probléma megoldva!
Én innentől már nem is számítok komoly technikai problémára, hiszen az ezután megoldandó részfeladatok vagy már előre ismertek (más "projekt" kapcsán, mint pl. fényjelek érzékelése és feldolgozása már megoldott a rezgőtükör kapcsán) vagy egyszerűen triviális a feladat (pl. egy léptetőmotor segítségével egy tárgy mozgatása elég gyakran megoldott probléma az iparban! :-).
Az utolsó kérdés amire még megoldás kell, az az, hogy mitől is fogja az "írisz" elnyelni a fényt? Ebben a pillanatban egy síküvegben gondolkozom aminek pl. a bal oldalán vastagabb fémréteg van (ott alig ereszt át fényt) a jobb oldala meg teljesen átlátszó. Ha sötétíteni kell a képet, a "fémes" részt toljuk a lencse elé és alig megy ki fény a vászonra, vonulhatnak kedvükre a HP7 varázslói ahova csak akarnak. Ha viszont fényes kép kell, akkor az átlátszó részt toljuk a lencse elé és kiéghet a szemünk, kedvére. Köztes esetekben meg persze köztes részt tolunk a lencse elé, ezt majd a script meg a léptetőmotor megoldja. Ennyi. Ha tudok ilyen "változó vastagságú" fémréteget gőzöltetni valahogy, akkor a probléma meg is van oldva és nem is fog romlani a kép sem... de erről még egyeztetek...
Azért a tv képét nem lehet összehasonlítani egy projival..a hátulról vetített projektor képnek nincs párja a tv szemben ami azért égeti az ember szemét szemből rendesen…gondolom nappaliban lenne a mozi…Makelele írta: ↑2024.03.01., pén. 16:354k LG NanoCell a tv a csere is nagyjából hasonlóra lenne csak 85 86colosra.
Ha jönne a projector, akkor a tvt nem cserélném le. A heti 1 2 filmet a projectoron nézném meg és minden másra megmaradna a tv.
Igy a 100+colos vetített kép még mindig előnyben lenne méretben, ha minőségben el is maradna.
A mozisabb feeling miatt gondoltam erre a megoldásra.
A sötétítés nem probléma és természetesen nem várok oled 4k tv verő minőséget sem ennyiért, de azért fintorogni sem szeretnék. De ha úgy vélekedtek, hogy totál pénzkidobás ebben a 4-600ezres ársávban gondolkodni, akkor skippelem a dolgot és marad a tv csere.
SziaMakelele írta: ↑2024.03.01., pén. 16:354k LG NanoCell a tv a csere is nagyjából hasonlóra lenne csak 85 86colosra.
Ha jönne a projector, akkor a tvt nem cserélném le. A heti 1 2 filmet a projectoron nézném meg és minden másra megmaradna a tv.
Igy a 100+colos vetített kép még mindig előnyben lenne méretben, ha minőségben el is maradna.
A mozisabb feeling miatt gondoltam erre a megoldásra.
A sötétítés nem probléma és természetesen nem várok oled 4k tv verő minőséget sem ennyiért, de azért fintorogni sem szeretnék. De ha úgy vélekedtek, hogy totál pénzkidobás ebben a 4-600ezres ársávban gondolkodni, akkor skippelem a dolgot és marad a tv csere.