Ott van benne a noise shaping oversampon filter.kaboca36 írta: ↑2023.11.30., csüt. 18:57Nem tudom de én leragadtam a sima 16/44.1-nél....én csak a problémát láttom és hallom az oversampling,noise shaping,digitális filterekkel.... nálam biztos nem kap helyett, pláne nem hogy majdnem annyiba kerül mint az egész rendszerem szöröstül böröstül...... https://sw1xad.co.uk/technology_post/de ... c-designs/ De mondjuk én már több mint 10 éve nem költök nagyon hifire csak karbantartom azt a kevesett amim van....tamagaba írta: ↑2023.11.29., szer. 15:01A Lumin D2-nél mi az a DSD5.6-os kijelzés, amikor a 8741-es csak sima SACD 2.8-as DSD-t tud és PCM-ben 192 max
Valami felkonvertált okosítás a gyártótól?
Nem mintha hallanám a különbséget, viszont a nagyobb Hz-ekért több pénzt kérnek :)
Az következő gen. Cirrus DAC CS43131 már tudja![]()
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
DAC-olás
- sutemenyx
- Törzsgárda
- Hozzászólások: 5342
- Csatlakozott: 2015.12.09., szer. 17:08
- Értékelés: 2876
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
Audiomeca J1 + Airtangent + Kiseki Blue NS, Phono 23 prototípus, Streamer 23 prototípus, Sofia 19 Signature erősítő, Galactic JCS 22 ezüst kábelek
http://saboaudio.eu
http://saboaudio.eu
- kaboca36
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 658
- Csatlakozott: 2009.12.15., kedd 15:32
- Értékelés: 223
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: DAC-olás
Nem tudom de én leragadtam a sima 16/44.1-nél....én csak a problémát láttom és hallom az oversampling,noise shaping,digitális filterekkel.... nálam biztos nem kap helyett, pláne nem hogy majdnem annyiba kerül mint az egész rendszerem szöröstül böröstül...... https://sw1xad.co.uk/technology_post/de ... c-designs/ De mondjuk én már több mint 10 éve nem költök nagyon hifire csak karbantartom azt a kevesett amim van....tamagaba írta: ↑2023.11.29., szer. 15:01A Lumin D2-nél mi az a DSD5.6-os kijelzés, amikor a 8741-es csak sima SACD 2.8-as DSD-t tud és PCM-ben 192 max
Valami felkonvertált okosítás a gyártótól?
Nem mintha hallanám a különbséget, viszont a nagyobb Hz-ekért több pénzt kérnek :)
Az következő gen. Cirrus DAC CS43131 már tudja

- Csatolmányok
-
- 378788366_868900511469586_3602729958215437520_n.jpg (104.04 KiB) Megtekintve 2616 alkalommal
Revox B750MkII, B225, B77, B795 (Shure V15 Type IV, Type II).
DacEnd2 (AD1865NK,CSF 5687 WA),WaveIO Xmos usb,
KEF Chorale (1970), Infinity Qa (1978).
DacEnd2 (AD1865NK,CSF 5687 WA),WaveIO Xmos usb,
KEF Chorale (1970), Infinity Qa (1978).
Online
Tehát egy felkészült tervező meg tudja oldani a DSD128-at. A 384 Khz PCM-et meg vélhetően lekonvertálják 192 KHz-re.
Én sem hallom a különbséget a 192 versus 384 között.
Akinek esze van, az nem a Hz-ekért ad több pénzt, hanem a jobb hangért. A D2 meg jobban szól ezzel Wolfson chippel mint egy Topping a csúcs Sabreval.
Re: DAC-olás
" WM8741 datasheet top out to PCM 192k limit due to fixed over-sampling digital filters but as for DSD, it may go higher than DSD64 which is directly coupled to the switch capacitors array analog conversion, but this is not guaranteed by design."tamagaba írta: ↑2023.11.29., szer. 15:01A Lumin D2-nél mi az a DSD5.6-os kijelzés, amikor a 8741-es csak sima SACD 2.8-as DSD-t tud és PCM-ben 192 max
Valami felkonvertált okosítás a gyártótól?
Nem mintha hallanám a különbséget, viszont a nagyobb Hz-ekért több pénzt kérnek :)
Az következő gen. Cirrus DAC CS43131 már tudja
Tehát egy felkészült tervező meg tudja oldani a DSD128-at. A 384 Khz PCM-et meg vélhetően lekonvertálják 192 KHz-re.
Én sem hallom a különbséget a 192 versus 384 között.
Akinek esze van, az nem a Hz-ekért ad több pénzt, hanem a jobb hangért. A D2 meg jobban szól ezzel Wolfson chippel mint egy Topping a csúcs Sabreval.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1340
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 598
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: DAC-olás
A Lumin D2-nél mi az a DSD5.6-os kijelzés, amikor a 8741-es csak sima SACD 2.8-as DSD-t tud és PCM-ben 192 max
Valami felkonvertált okosítás a gyártótól?
Nem mintha hallanám a különbséget, viszont a nagyobb Hz-ekért több pénzt kérnek :)
Az következő gen. Cirrus DAC CS43131 már tudja
Valami felkonvertált okosítás a gyártótól?
Nem mintha hallanám a különbséget, viszont a nagyobb Hz-ekért több pénzt kérnek :)
Az következő gen. Cirrus DAC CS43131 már tudja
... Mire jó a kerekes kút? Oda lehet tolni, ahol víz van - Hofi Géza ...
Re: DAC-olás
Kedves Djtarajos!juliush írta: ↑2023.11.27., hétf. 12:44Mintha pont Rád várna!![]()
https://www.bartimexaudio.hu/termekek/d ... -d2-detail
Írhatunk bármit, de leginkább a saját füledben bízhatsz. Szerencsére Alto fórumtársunk történetesen a Bartimex Audio tulajdonosa, biztos vagyok benne, hogy előzetes egyeztetés után fülügyre vehetsz náluk Luminokat, valószínűleg más hasonló eszközöket is, így tényleg megalapozott döntést hozhatsz saját tapasztalatokra támaszkodva!
Bárhogyan is alakuljon, sok sikert kívánok és szép zenéket!
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Vagy kifejezetten az NDX2 lenne a legjobb választás?
Re: DAC-olás
Ennyi sajnos jelen állapotban nem fér bele a büdzsébe tekintve, hogy lassan a kábeleket is meg kell majd vennem :) A Naim-ok közül típusban melyiket ajánlanád amit kicsivel kedvezőbb áron lehet majd beszerezni?Töki írta: ↑2023.11.27., hétf. 21:18Ebből a keretből én egybe készülék irányába mennék és megúszod az USB nyűglődést.djtarajos írta: ↑2023.11.27., hétf. 20:17Napi körülbelül 2 órát hallgattam eddig zenét, a meleg, levegősebb hangzást kedvelem jobban. Ezért is esett a választás az Aurum párosra. Egyszer volt szerencsém egy Audiovector QR5-öst hallani, akkor jöttem rá, hogy ez a nagyon részletező közép és magas tartomány nem való nekem :)Töki írta: ↑2023.11.27., hétf. 18:55
Milyen hangzás az elvárásod? Nagy felbontású, precíz őszinte hang,
vagy inkább egy húsosabb, folyékonyabb, melegebb karaktert keresel?
Hány óra hosszát tervezel egyszerre zenét hallgatni egy nap? - Ezt azért kérdezem, mert ha napi 1-2 óra leülős, odafigyelős zenehallgató vagy, lehet mást ajánlanék, mintha napi 3-4 óra meg és egy fél vasárnapot végig akarsz zenét hallgatni.
Nekem pont a másik vonal az ízlésem, így nehezebb tanácsot adnom. Jók a Luminok, de a preferenciád olvasva annak inkább az első szériáját, A1, ha jól emlészem a nevére, azt vadásznék egy használtat vagy Naim Audio-t. Most egy jóval drágábbat látok csak, de ha átgondolod a költségvetést meg keményen alkuszol: https://www.audio-markt.de/market/naim- ... 3000771882
Vagy kifejezetten az NDX2 lenne a legjobb választás?
Re: DAC-olás
Ebből a keretből én egybe készülék irányába mennék és megúszod az USB nyűglődést.djtarajos írta: ↑2023.11.27., hétf. 20:17Napi körülbelül 2 órát hallgattam eddig zenét, a meleg, levegősebb hangzást kedvelem jobban. Ezért is esett a választás az Aurum párosra. Egyszer volt szerencsém egy Audiovector QR5-öst hallani, akkor jöttem rá, hogy ez a nagyon részletező közép és magas tartomány nem való nekem :)Töki írta: ↑2023.11.27., hétf. 18:55Milyen hangzás az elvárásod? Nagy felbontású, precíz őszinte hang,djtarajos írta: ↑2023.11.27., hétf. 11:18Sziasztok!
Mivel egyre kevesebb filmet néztem az utóbbi időben (zenét viszont annál többet hallgattam) úgy döntöttem, hogy a korábbi házimozi rendszeremet felszámolva, áttérek a sztereó világába. Döntő többségében filmzenéket, elektronikus zenét hallgatok digitálisan (Spotify), vagy bakeliten, de nyitnék más zenei irányba és platformra (Tidal) is. Amit eddig sikerült beszereznem: Audia Fligth FLS 3 erősítő, Quadral Aurum Orkan 9 páros, Thorens TD402DD lemezjátszó + Audio Technika VM740ML tű és egy Limtree Phono II előerősítő. Mivel még a bejáratás folyamata van kábeleket későbbre terveztem megvásárolni. Amiben a segítségeteket, véleményeteket kérném, hogy milyen DAC-ot, forrás ajánlanátok ehhez a szetthez?
Topping E70 Velvet vagy SMSL D400EX ezeket néztem eddig. Összegben kb. 800k lenne a hálózati lejátszó+dac-ra.
Előre is köszi![]()
vagy inkább egy húsosabb, folyékonyabb, melegebb karaktert keresel?
Hány óra hosszát tervezel egyszerre zenét hallgatni egy nap? - Ezt azért kérdezem, mert ha napi 1-2 óra leülős, odafigyelős zenehallgató vagy, lehet mást ajánlanék, mintha napi 3-4 óra meg és egy fél vasárnapot végig akarsz zenét hallgatni.
Nekem pont a másik vonal az ízlésem, így nehezebb tanácsot adnom. Jók a Luminok, de a preferenciád olvasva annak inkább az első szériáját, A1, ha jól emlészem a nevére, azt vadásznék egy használtat vagy Naim Audio-t. Most egy jóval drágábbat látok csak, de ha átgondolod a költségvetést meg keményen alkuszol

MZX Audio PDU-F07 hálózati szűrő
Taiko Extreme DIY PC Sabo AC/DC
Dangerous Music CONVERT-2
MZX PRE-NR1
MZX 3.5 way Active Speaker IRS-AmpPack
Cables Z & Z+ / WW Platinum
Taiko Extreme DIY PC Sabo AC/DC
Dangerous Music CONVERT-2
MZX PRE-NR1
MZX 3.5 way Active Speaker IRS-AmpPack
Cables Z & Z+ / WW Platinum
Online
Re: DAC-olás
Napi körülbelül 2 órát hallgattam eddig zenét, a meleg, levegősebb hangzást kedvelem jobban. Ezért is esett a választás az Aurum párosra. Egyszer volt szerencsém egy Audiovector QR5-öst hallani, akkor jöttem rá, hogy ez a nagyon részletező közép és magas tartomány nem való nekem :)Töki írta: ↑2023.11.27., hétf. 18:55Milyen hangzás az elvárásod? Nagy felbontású, precíz őszinte hang,djtarajos írta: ↑2023.11.27., hétf. 11:18Sziasztok!
Mivel egyre kevesebb filmet néztem az utóbbi időben (zenét viszont annál többet hallgattam) úgy döntöttem, hogy a korábbi házimozi rendszeremet felszámolva, áttérek a sztereó világába. Döntő többségében filmzenéket, elektronikus zenét hallgatok digitálisan (Spotify), vagy bakeliten, de nyitnék más zenei irányba és platformra (Tidal) is. Amit eddig sikerült beszereznem: Audia Fligth FLS 3 erősítő, Quadral Aurum Orkan 9 páros, Thorens TD402DD lemezjátszó + Audio Technika VM740ML tű és egy Limtree Phono II előerősítő. Mivel még a bejáratás folyamata van kábeleket későbbre terveztem megvásárolni. Amiben a segítségeteket, véleményeteket kérném, hogy milyen DAC-ot, forrás ajánlanátok ehhez a szetthez?
Topping E70 Velvet vagy SMSL D400EX ezeket néztem eddig. Összegben kb. 800k lenne a hálózati lejátszó+dac-ra.
Előre is köszi![]()
vagy inkább egy húsosabb, folyékonyabb, melegebb karaktert keresel?
Hány óra hosszát tervezel egyszerre zenét hallgatni egy nap? - Ezt azért kérdezem, mert ha napi 1-2 óra leülős, odafigyelős zenehallgató vagy, lehet mást ajánlanék, mintha napi 3-4 óra meg és egy fél vasárnapot végig akarsz zenét hallgatni.
Re: DAC-olás
Milyen hangzás az elvárásod? Nagy felbontású, precíz őszinte hang,djtarajos írta: ↑2023.11.27., hétf. 11:18Sziasztok!
Mivel egyre kevesebb filmet néztem az utóbbi időben (zenét viszont annál többet hallgattam) úgy döntöttem, hogy a korábbi házimozi rendszeremet felszámolva, áttérek a sztereó világába. Döntő többségében filmzenéket, elektronikus zenét hallgatok digitálisan (Spotify), vagy bakeliten, de nyitnék más zenei irányba és platformra (Tidal) is. Amit eddig sikerült beszereznem: Audia Fligth FLS 3 erősítő, Quadral Aurum Orkan 9 páros, Thorens TD402DD lemezjátszó + Audio Technika VM740ML tű és egy Limtree Phono II előerősítő. Mivel még a bejáratás folyamata van kábeleket későbbre terveztem megvásárolni. Amiben a segítségeteket, véleményeteket kérném, hogy milyen DAC-ot, forrás ajánlanátok ehhez a szetthez?
Topping E70 Velvet vagy SMSL D400EX ezeket néztem eddig. Összegben kb. 800k lenne a hálózati lejátszó+dac-ra.
Előre is köszi![]()
vagy inkább egy húsosabb, folyékonyabb, melegebb karaktert keresel?
Hány óra hosszát tervezel egyszerre zenét hallgatni egy nap? - Ezt azért kérdezem, mert ha napi 1-2 óra leülős, odafigyelős zenehallgató vagy, lehet mást ajánlanék, mintha napi 3-4 óra meg és egy fél vasárnapot végig akarsz zenét hallgatni.
MZX Audio PDU-F07 hálózati szűrő
Taiko Extreme DIY PC Sabo AC/DC
Dangerous Music CONVERT-2
MZX PRE-NR1
MZX 3.5 way Active Speaker IRS-AmpPack
Cables Z & Z+ / WW Platinum
Taiko Extreme DIY PC Sabo AC/DC
Dangerous Music CONVERT-2
MZX PRE-NR1
MZX 3.5 way Active Speaker IRS-AmpPack
Cables Z & Z+ / WW Platinum
Re: DAC-olás
Gyula
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Hanghordozó -> Kütyük -> Zene
Online
Re: DAC-olás
Sziasztok!
Mivel egyre kevesebb filmet néztem az utóbbi időben (zenét viszont annál többet hallgattam) úgy döntöttem, hogy a korábbi házimozi rendszeremet felszámolva, áttérek a sztereó világába. Döntő többségében filmzenéket, elektronikus zenét hallgatok digitálisan (Spotify), vagy bakeliten, de nyitnék más zenei irányba és platformra (Tidal) is. Amit eddig sikerült beszereznem: Audia Fligth FLS 3 erősítő, Quadral Aurum Orkan 9 páros, Thorens TD402DD lemezjátszó + Audio Technika VM740ML tű és egy Limtree Phono II előerősítő. Mivel még a bejáratás folyamata van kábeleket későbbre terveztem megvásárolni. Amiben a segítségeteket, véleményeteket kérném, hogy milyen DAC-ot, forrás ajánlanátok ehhez a szetthez?
Topping E70 Velvet vagy SMSL D400EX ezeket néztem eddig. Összegben kb. 800k lenne a hálózati lejátszó+dac-ra.
Előre is köszi
Mivel egyre kevesebb filmet néztem az utóbbi időben (zenét viszont annál többet hallgattam) úgy döntöttem, hogy a korábbi házimozi rendszeremet felszámolva, áttérek a sztereó világába. Döntő többségében filmzenéket, elektronikus zenét hallgatok digitálisan (Spotify), vagy bakeliten, de nyitnék más zenei irányba és platformra (Tidal) is. Amit eddig sikerült beszereznem: Audia Fligth FLS 3 erősítő, Quadral Aurum Orkan 9 páros, Thorens TD402DD lemezjátszó + Audio Technika VM740ML tű és egy Limtree Phono II előerősítő. Mivel még a bejáratás folyamata van kábeleket későbbre terveztem megvásárolni. Amiben a segítségeteket, véleményeteket kérném, hogy milyen DAC-ot, forrás ajánlanátok ehhez a szetthez?
Topping E70 Velvet vagy SMSL D400EX ezeket néztem eddig. Összegben kb. 800k lenne a hálózati lejátszó+dac-ra.
Előre is köszi

-
- Fórumlakó
- Hozzászólások: 927
- Csatlakozott: 2018.05.14., hétf. 08:52
- Értékelés: 361
- Tartózkodási hely: Szada
Re: DAC-olás
Nagyon egyetértek veled! ,,Hagyjuk a szexualitást a hanyatló nyugat ópiumának"Bálint73 írta: ↑2023.11.26., vas. 12:23Egyetértek és profi szakmabeli (fejlesztő/gyártó) tapasztalataival nem is vitatkoznék.![]()
A megépítettség fontosságával magam is tisztában vagyok.
Ráadásul azzal is, hogy a fenti két gyártónál feltehetőleg nem előzi meg sok-sok hallgatási teszt és ennek megfelelően módosítások a piacra kerülés előtt. Jó a specifikáció és kész (valóban ezek már olyan értékek, hogy nem igazán hallhatjuk ki).
De vagyunk itt egy páran a fórumon, akik nem tudunk megengedni magunknak 300E Ft feletti DAC-készülékeket és szeretnék ésszerű áron 40-200E Ft közötti DAC-on is élvezetesen zenét hallgatni (ha nem is High-End minőségben).
Viszont előfordul(hat) a fenti két (vagy más chi-fi gyártónak) olyan készüléke, ami jól sikerült.
Egy párat (nem felületes tapasztatok alapján) is fel tudnék sorolni.
Illetve magam (mivel napi 10 órát hallgatok zenét) adminisztratív munkám alatt is, hallom (legalábbis ebben a kategóriában) az AKM bársonyosságát..
Szerintem nem én vagyok az egyetlen.
Illetve Sabre-knél 9038Pro (vagy dupla 9038EQ ) felett valami elképesztő dinamikai beütéseket tapasztaltam, de természetellenesnek és egy idő után fárasztónak tűnt (és szintén nem csak magam tapasztaltam ezt).
Bár hozzáteszem a hangosítás nélküli akusztikus élőzene is lehet néha kellemetlen/bántó.
Nyilván igazad van abban is, hogy csak ebben a belépő kategóriában lehet ez így.
De minket is meg kell érteni kisebb keretből gazdálkodókat vagy ilyen-olyan okok miatt kevesebb büdzséből építkezőket..
A gondolkodás nem megerőltető...
-
- Beköltözött
- Hozzászólások: 2814
- Csatlakozott: 2018.07.02., hétf. 13:52
- Értékelés: 435
Re: DAC-olás
Meg lehet őket különböztetni hangjuk alapján. Lásd. Fiio K9 Pro AKM/ ESS, illetve az említett RME. Az, hogy melyik tetszik ott már lehetnek eltérések.Aszpirin írta: ↑2023.11.26., vas. 12:29Csak eljátszom a gondolattal, hogy pontosan ugyanabban a "jól megépített" termékben meg tudnád-e különböztetni az AKM chipet azz ESS chiptől, ha nem tudnád, hogy melyikben melyik van.
Pl. ott az RME ADI-2 DAC FS, annak létezik AKM és ESS változata is, azeket külsőségek alapján nem lehet egymástól megkülönböztetni, a menüjükben turkálva már a hozzáértőkbbek meg tudják állapítani, lletve a hátulján is van egy bertű asszem a modellszámban, ami ráutal, bár nem közvetlenül)...
(az általam olvasott összehasonlításban minimális eltéréseket tudtak ugyan mérni /némelyeket pont az ESS javíára/, de hallható egyik sem volt)
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: DAC-olás
Oké értem már. Tévedtem.

De akkor ez a fajta transzparencia (ami pl. a forrás időzítési hibáit átviszi) nem igazán jó.
pont az a jó, ha a DAC nem érzékeny a digitális adat időzítésére, illetve annak hibáit javítani tudja…
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: DAC-olás
Az aláírásodban szereplő Wadia DAC és a Mac PC közé be van iktatva egy Karuna interfész. Régebben ezt írtad róla:Aszpirin írta: ↑2023.11.26., vas. 16:12Ez egy elég érdekes elmélet.![]()
A "transzparencia" jót szokot jelenteni, nem? szóval az olcsó kínai cumókkal az lenne a baj, hogy túl jók azokhoz a lejátszókhoz, amiket az ilyen DAC-okhoz használnak? Khm....![]()
Vagy rosszul értettem? Mert akkor ezazt jelenti, hogy nem DAC-ból kell drágát(=jót) venni, hanem futóműből jót.
Ami ellentmond az általam tapasztaltaknak. Szerintem tényleg rosszul értettem valamit...
( https://www.avx.hu/forum/viewtopic.php? ... 2#p2729722 )
" ...Innentől kezdve nagyjából mindegy, hogy milyen hardverrel kötöm össze a Karunát. Szépen hallani a Tidal és HRA vagy bitperfekt és nem bitperfekt lejátszó közötti különbséget, de, hogy milyen hardverbe dugom a Karunába menő USB kábel végét, illetve az min kapja a netet, annyira mindegy, hogy én bizony nem tudok különbséget tenni köztük. Volt, hogy a dokkolóba dugtam az USB-kábelt, a dokkolóra az M1-es Macbook Air-emet, amin ugyancsak a nagy Mac-en is futó Audirvanával játszottam, és bizony így sem hallottam különbséget. Van ott egy switch, ami egy 20m-es cat5e kábelről kapja a gigabites netet, erről megy a dokkolóba is meg az iMac-be is, na a switch-től az iMac-ig próbáltam jobb kábeleket, zéró különbséget produkáló eredménnyel...."
Ha együtt nézzük a Karuna+Wadia párost mint egy hagyományos, USB bemeneten táplált DAC, akkor vajon ez a DAC mennyire transzparens a digitális futómű saját minőségét tekintve, mennyire jön át a futómű gyengesége, mennyire érzékeny a futómű milyenségére ?
Ha ténylegesen egy dobozban lenne a Karuna+Wadia, mint egy normál DAC, akkor meg tudnád mondani, hogy milyen a szorosan vett DA konverter rész "hangja", és mekkora a bemeneti interfész áramkörök szerepe a végső produkcióban ?
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: DAC-olás
Ez egy elég érdekes elmélet.shany írta: ↑2023.11.26., vas. 12:42Az egyik "probléma" a Topping és hasonlókkal, hogy az USB ( de vélhetően a többi bemenet is ) rendkívül transzparens . Ez azt jelenti, hogy az árkategóriában hozzájuk passzoló, tipikusan gyatra hangú digitális műsorforrásokkal táplálva pontosan megjelenítik a forrás gyengeségeit, hiába várják a csodát tőlük. Különböző forrásokkal drasztikus különbséget-, és természetesen javulást is el lehet érni.
Egy Lumin vagy magasabb árkategóriájú DAC-hoz eleve sokkal jobb forrást használnak, emellett a saját digitális receiver-ük is jobban függetleníti őket a forrástól. Főleg, ha ethernet bemenet is van, az még nagyobb elszigetelést is tudhat biztosítani.

A "transzparencia" jót szokot jelenteni, nem? szóval az olcsó kínai cumókkal az lenne a baj, hogy túl jók azokhoz a lejátszókhoz, amiket az ilyen DAC-okhoz használnak? Khm....

Vagy rosszul értettem? Mert akkor ezazt jelenti, hogy nem DAC-ból kell drágát(=jót) venni, hanem futóműből jót.
Ami ellentmond az általam tapasztaltaknak. Szerintem tényleg rosszul értettem valamit...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Online
Pusztán arról van szó, hogy ebben az árkategóriában mindenképp valamilyen fajta kompromisszumot kell kötni, amit kategórián belül nem lehet feloldani, legfeljebb egy másfajta kompromisszum cserélni.
Re: DAC-olás
Persze, megértem, és nem is volt cél a hozzászólásomban semmiféle lesajnálás vagy magaslóról való észosztás.Bálint73 írta: ↑2023.11.26., vas. 12:23Egyetértek és profi szakmabeli (fejlesztő/gyártó) tapasztalataival nem is vitatkoznék.![]()
A megépítettség fontosságával magam is tisztában vagyok.
Ráadásul azzal is, hogy a fenti két gyártónál feltehetőleg nem előzi meg sok-sok hallgatási teszt és ennek megfelelően módosítások a piacra kerülés előtt. Jó a specifikáció és kész (valóban ezek már olyan értékek, hogy nem igazán hallhatjuk ki).
De vagyunk itt egy páran a fórumon, akik nem tudunk megengedni magunknak 300E Ft feletti DAC-készülékeket és szeretnék ésszerű áron 40-200E Ft közötti DAC-on is élvezetesen zenét hallgatni (ha nem is High-End minőségben).
Viszont előfordul(hat) a fenti két (vagy más chi-fi gyártónak) olyan készüléke, ami jól sikerült.
Egy párat (nem felületes tapasztatok alapján) is fel tudnék sorolni.
Illetve magam (mivel napi 10 órát hallgatok zenét) adminisztratív munkám alatt is, hallom (legalábbis ebben a kategóriában) az AKM bársonyosságát..
Szerintem nem én vagyok az egyetlen.
Illetve Sabre-knél 9038Pro (vagy dupla 9038EQ ) felett valami elképesztő dinamikai beütéseket tapasztaltam, de természetellenesnek és egy idő után fárasztónak tűnt (és szintén nem csak magam tapasztaltam ezt).
Bár hozzáteszem a hangosítás nélküli akusztikus élőzene is lehet néha kellemetlen/bántó.
Nyilván igazad van abban is, hogy csak ebben a belépő kategóriában lehet ez így.
De minket is meg kell érteni kisebb keretből gazdálkodókat vagy ilyen-olyan okok miatt kevesebb büdzséből építkezőket..
Pusztán arról van szó, hogy ebben az árkategóriában mindenképp valamilyen fajta kompromisszumot kell kötni, amit kategórián belül nem lehet feloldani, legfeljebb egy másfajta kompromisszum cserélni.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: DAC-olás
Az egyik "probléma" a Topping és hasonlókkal, hogy az USB ( de vélhetően a többi bemenet is ) rendkívül transzparens . Ez azt jelenti, hogy az árkategóriában hozzájuk passzoló, tipikusan gyatra hangú digitális műsorforrásokkal táplálva pontosan megjelenítik a forrás gyengeségeit, hiába várják a csodát tőlük. Különböző forrásokkal drasztikus különbséget-, és természetesen javulást is el lehet érni.
Egy Lumin vagy magasabb árkategóriájú DAC-hoz eleve sokkal jobb forrást használnak, emellett a saját digitális receiver-ük is jobban függetleníti őket a forrástól. Főleg, ha ethernet bemenet is van, az még nagyobb elszigetelést is tudhat biztosítani.
Re: DAC-olás
Biztosan igazad van, nem is vitatom.Aszpirin írta: ↑2023.11.26., vas. 12:29Csak eljátszom a gondolattal, hogy pontosan ugyanabban a "jól megépített" termékben meg tudnád-e különböztetni az AKM chipet azz ESS chiptől, ha nem tudnád, hogy melyikben melyik van.
Pl. ott az RME ADI-2 DAC FS, annak létezik AKM és ESS változata is, azeket külsőségek alapján nem lehet egymástól megkülönböztetni, a menüjükben turkálva már a hozzáértőkbbek meg tudják állapítani, lletve a hátulján is van egy bertű asszem a modellszámban, ami ráutal, bár nem közvetlenül)...
(az általam olvasott összehasonlításban minimális eltéréseket tudtak ugyan mérni /némelyeket pont az ESS javíára/, de hallható egyik sem volt)

De a hozzászólásom pont erről szól, hogy az általad említett DAC például 500E Ft felett van.
Illetve az első hozzászólásomban írtam, hogy Sabre-s készülékből is volt már hosszan hallgatható DAC-om (de nem ebben az árkategóriában).
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6794
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 5979
- Tartózkodási hely: Szár
Re: DAC-olás
Csak eljátszom a gondolattal, hogy pontosan ugyanabban a "jól megépített" termékben meg tudnád-e különböztetni az AKM chipet azz ESS chiptől, ha nem tudnád, hogy melyikben melyik van.
Pl. ott az RME ADI-2 DAC FS, annak létezik AKM és ESS változata is, azeket külsőségek alapján nem lehet egymástól megkülönböztetni, a menüjükben turkálva már a hozzáértőkbbek meg tudják állapítani, lletve a hátulján is van egy bertű asszem a modellszámban, ami ráutal, bár nem közvetlenül)...
(az általam olvasott összehasonlításban minimális eltéréseket tudtak ugyan mérni /némelyeket pont az ESS javíára/, de hallható egyik sem volt)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED B7 | Dali Opticon HM szett
Re: DAC-olás
Egyetértek és profi szakmabeli (fejlesztő/gyártó) tapasztalataival nem is vitatkoznék.
A megépítettség fontosságával magam is tisztában vagyok.
Ráadásul azzal is, hogy a fenti két gyártónál feltehetőleg nem előzi meg sok-sok hallgatási teszt és ennek megfelelően módosítások a piacra kerülés előtt. Jó a specifikáció és kész (valóban ezek már olyan értékek, hogy nem igazán hallhatjuk ki).
De vagyunk itt egy páran a fórumon, akik nem tudunk megengedni magunknak 300E Ft feletti DAC-készülékeket és szeretnék ésszerű áron 40-200E Ft közötti DAC-on is élvezetesen zenét hallgatni (ha nem is High-End minőségben).
Viszont előfordul(hat) a fenti két (vagy más chi-fi gyártónak) olyan készüléke, ami jól sikerült.
Egy párat (nem felületes tapasztatok alapján) is fel tudnék sorolni.
Illetve magam (mivel napi 10 órát hallgatok zenét) adminisztratív munkám alatt is, hallom (legalábbis ebben a kategóriában) az AKM bársonyosságát..
Szerintem nem én vagyok az egyetlen.
Illetve Sabre-knél 9038Pro (vagy dupla 9038EQ ) felett valami elképesztő dinamikai beütéseket tapasztaltam, de természetellenesnek és egy idő után fárasztónak tűnt (és szintén nem csak magam tapasztaltam ezt).
Bár hozzáteszem a hangosítás nélküli akusztikus élőzene is lehet néha kellemetlen/bántó.
Nyilván igazad van abban is, hogy csak ebben a belépő kategóriában lehet ez így.
De minket is meg kell érteni kisebb keretből gazdálkodókat vagy ilyen-olyan okok miatt kevesebb büdzséből építkezőket..

A megépítettség fontosságával magam is tisztában vagyok.
Ráadásul azzal is, hogy a fenti két gyártónál feltehetőleg nem előzi meg sok-sok hallgatási teszt és ennek megfelelően módosítások a piacra kerülés előtt. Jó a specifikáció és kész (valóban ezek már olyan értékek, hogy nem igazán hallhatjuk ki).
De vagyunk itt egy páran a fórumon, akik nem tudunk megengedni magunknak 300E Ft feletti DAC-készülékeket és szeretnék ésszerű áron 40-200E Ft közötti DAC-on is élvezetesen zenét hallgatni (ha nem is High-End minőségben).
Viszont előfordul(hat) a fenti két (vagy más chi-fi gyártónak) olyan készüléke, ami jól sikerült.
Egy párat (nem felületes tapasztatok alapján) is fel tudnék sorolni.
Illetve magam (mivel napi 10 órát hallgatok zenét) adminisztratív munkám alatt is, hallom (legalábbis ebben a kategóriában) az AKM bársonyosságát..
Szerintem nem én vagyok az egyetlen.
Illetve Sabre-knél 9038Pro (vagy dupla 9038EQ ) felett valami elképesztő dinamikai beütéseket tapasztaltam, de természetellenesnek és egy idő után fárasztónak tűnt (és szintén nem csak magam tapasztaltam ezt).
Bár hozzáteszem a hangosítás nélküli akusztikus élőzene is lehet néha kellemetlen/bántó.
Nyilván igazad van abban is, hogy csak ebben a belépő kategóriában lehet ez így.
De minket is meg kell érteni kisebb keretből gazdálkodókat vagy ilyen-olyan okok miatt kevesebb büdzséből építkezőket..
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bálint73 2023.11.26., vas. 12:29-kor.
Online
Többször, többen leírtuk már, hogy egy a DAC esetén a megépítettség, az alkatrészek minősége, az órajel generátor, az analóg kimenő fokozat, a tápegység sokkal többet számít hangban, mint a dac chipek típusa. Nem létezik olyan - vagy csak elhanyagolható mértékben - hogy Sabre hang, vagy AKM hang, az adott készüléknek van hangja. A Sabre csúcs chipjét alkalmazó Topping és mondjuk egy Lumin X1 hangja között ég és föld a különbség, pedig ugyanaz a chip dolgozik bennük.
A szokásos műszaki paraméterekből (jelzaj viszony, THD, stb.) egy nagyon alapszint felett már nem lehet megítélni egy DAC hangját. Ma már annyira jók ezen műszaki paraméterek a belépő szinten is, hogy lényegében semmitmondó adat az, hogy pl. a jelzaj viszony 135 vagy 140 dB, nincs az az emberi fül, amelyik ezt képes megkülönböztetni.
Re: DAC-olás
Az Smsl és Topping kategóriától feszes, pontos teret, összeszedettséget, muzikalítást elvárni dőreség, ahhoz sajnos feljebb kell keresgélni.Bálint73 írta: ↑2023.11.26., vas. 10:34A jelenség amit leírsz, nem egyedi.danielt_ írta: ↑2023.11.20., hétf. 19:57Sziasztok!
Van valakinek ötlete, tapasztalata a következő jelenséggel?
Így néz ki a rendszerem Laptop(spotify,foobar stb.)-> SMSL M300 mkII -> Microlab Solo 6c (nem audiofil hangfal)
Bármely fórumon olvasok róla, az smsl m300 dac szinte kivétel nélkül jó reviewekat kap. A tapasztalatom mégis az vele, hogy a szép hangok ellenére, de valamiért szét van esve a hangja. Ezt úgy értem, hogy a hangszerek a térben kevésbe feszesek, összeszedettek, direktek. Kipróbáltam a Muzixban valami csudadrága (?) hangrendszeren és ez volt a tapasztalatom, aztán egy barátom (nem tudom milyen) rendszerén és a fentebb említett, saját rendszeren. Kezdem azt hinni, hogy nem lehet hinni a kritikáknak, mert a topping e30 dacot is - kategóriájában - agyon dicsérték, de járt az is nálam és annak még inkább lassú, szétfolyt, fokuszálatlan a hangja (szintén 2 külön set-upban hallgatva).
Összehasonlítva az alaplapi hangkártyával a következő a szubjektív érzetem: mintha bizonyos frekvenciák "kilógnának" a hangképből, amik igaz részletgazdagabbak, mint az alaplapi hangkarival, de kevésbé feszesek, direktek. Az alaplapin fakóbb, dimenziótlanabb az előadás, ugyanakkor kiegyenlítettebb, feszesebb. Hasonló tapasztalatunk volt egy barátom E-Mu 1212 hangkártyájával, ami direktségre, zenei bevonódásra jobban teljesített, mint az smsl és a topping.
Nyilván lehetne az, hogy a hangfalam elégtelen hozzá - de más rendszeren is hasonlót tapasztaltam :)
Simán belefutottam már én is.
Külön-külön megvan minden, dinamika, levegő, mély, közép, magas, de nem áll össze sehogy sem. Sőt a kezdeti "wow" után, a fülem is elkezd fáradni. Szándékosan nem írok típusszámokat.
Bár megépítés kérdése, de saját tapasztalatom alapján ez Sabre-knél ez gyakrabban előfordul(hat), tisztességesen megépített AKM DAC chip köré épült készüléknél kevésbé.
Illetve a Topping/SMSL hasonlításban, szintén inkább az utóbbinál (SMSL) tapasztalatam az általad leírtakat. Szinte havonta kiadnak egy DAC-ot, a Topping azért nem.
Illetve a tesztekkel és Amír (Audiosciencereview) méréseivel/tesztjeivel óvatosan, ő többnyire meg sem hallgatja a készülékeket.
Lehet persze egy támpont, de félre lehet futni az ő ajánlásai alapján. Természetesen mindig megnézem magam is, de csak egy infó gyanánt.
Ettől független volt már nagyon jó hangú SMSL DAC-om és Sabre-s DAC-om.
De sok kisérletezés után, arra jutottam, hogy az AKM tényleg bársonyhang.
Halgass meg egy E70 Velvet-et vagy egy régebbi D70S-t.
Egyébként most olvastam egy Amazon-os nagyon kedvező felhasználói review-t a most megjelent Topping D70Pro Octo-ról (8db Cirrus CS43198 DAC chip-el szerelt gép). Erre azért nagyon kíváncsi lennék és végre megtörhetne valamiféle hegemóniát a jelenlegi AKM/Sabre versenyben is, bár vannak más DAC-chipet gyártók is.
A felhasználó azt írja, hogy mikor a saját, gyártatott tápkábelével kötötte be, valahogy nem állt össze.
Majd a dobozból kivette a gyári, standard kábelt és bekötötte, megszűntek a fentiek.
Bár efelől vannak mindig kétségeim, hiszen lehet, mire csatlakoztatta, már a készülék is járodott.
Illetve, lehet a gyári sima rézszálú mindig nyugodtabb és az ővéről nem írt (hogy ezüstözött OFC stb.).
A tapasztalatom az, hogy jó (új) készülékeknél is az első órában minden hallgathatatlan, utána már el lehet kezdeni hallgatózni, egy-két nap után már mégjobban szól, de a Topping már ráírja a készülékdobozokra, hogy minimum 300 órát kell járatni. Nyilván, hogy ne küldjék vissza 1-2 napon belül.
Illetve egy egyórás meghallgatás alatt hallhatunk nagyon jót, megvásároljuk a készüléket és otthon meg csak azt vesszük észre, hogy elfáradt a fülünk hamar.
A hosszútávú hallgathatóság nálam az egyik fő szempont.
Többször, többen leírtuk már, hogy egy a DAC esetén a megépítettség, az alkatrészek minősége, az órajel generátor, az analóg kimenő fokozat, a tápegység sokkal többet számít hangban, mint a dac chipek típusa. Nem létezik olyan - vagy csak elhanyagolható mértékben - hogy Sabre hang, vagy AKM hang, az adott készüléknek van hangja. A Sabre csúcs chipjét alkalmazó Topping és mondjuk egy Lumin X1 hangja között ég és föld a különbség, pedig ugyanaz a chip dolgozik bennük.
A szokásos műszaki paraméterekből (jelzaj viszony, THD, stb.) egy nagyon alapszint felett már nem lehet megítélni egy DAC hangját. Ma már annyira jók ezen műszaki paraméterek a belépő szinten is, hogy lényegében semmitmondó adat az, hogy pl. a jelzaj viszony 135 vagy 140 dB, nincs az az emberi fül, amelyik ezt képes megkülönböztetni.
BARTIMEX AUDIO Honlap
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Főrendszer Forrás: SynologyDS713+ -Linn Majik DS DAC-fejhallgató erősítő: Antelope Audio Zodiac+ Előerősítő: Music First Audio Classic Copper Erősítő: Trafomatic Audio Experience Two Hangfal: WLM Lyra MKII Signature IC kábelek: Audioquest Columbia Hangfal kábel: Furutech u-2T Tápellátás: Trafomatic Audio Classic Power Fejhallgató: Beyerdynamic T 1
Kisrendszer Forrás: XTZ CD-100 Erősítő: XTZ Class A100-D3 Hangfal: XTZ 99.38 IC kábel: XTZ interkonnektHangfalkábel: Neotech KS-11275
Re: DAC-olás
A jelenség amit leírsz, nem egyedi.danielt_ írta: ↑2023.11.20., hétf. 19:57Sziasztok!
Van valakinek ötlete, tapasztalata a következő jelenséggel?
Így néz ki a rendszerem Laptop(spotify,foobar stb.)-> SMSL M300 mkII -> Microlab Solo 6c (nem audiofil hangfal)
Bármely fórumon olvasok róla, az smsl m300 dac szinte kivétel nélkül jó reviewekat kap. A tapasztalatom mégis az vele, hogy a szép hangok ellenére, de valamiért szét van esve a hangja. Ezt úgy értem, hogy a hangszerek a térben kevésbe feszesek, összeszedettek, direktek. Kipróbáltam a Muzixban valami csudadrága (?) hangrendszeren és ez volt a tapasztalatom, aztán egy barátom (nem tudom milyen) rendszerén és a fentebb említett, saját rendszeren. Kezdem azt hinni, hogy nem lehet hinni a kritikáknak, mert a topping e30 dacot is - kategóriájában - agyon dicsérték, de járt az is nálam és annak még inkább lassú, szétfolyt, fokuszálatlan a hangja (szintén 2 külön set-upban hallgatva).
Összehasonlítva az alaplapi hangkártyával a következő a szubjektív érzetem: mintha bizonyos frekvenciák "kilógnának" a hangképből, amik igaz részletgazdagabbak, mint az alaplapi hangkarival, de kevésbé feszesek, direktek. Az alaplapin fakóbb, dimenziótlanabb az előadás, ugyanakkor kiegyenlítettebb, feszesebb. Hasonló tapasztalatunk volt egy barátom E-Mu 1212 hangkártyájával, ami direktségre, zenei bevonódásra jobban teljesített, mint az smsl és a topping.
Nyilván lehetne az, hogy a hangfalam elégtelen hozzá - de más rendszeren is hasonlót tapasztaltam :)
Simán belefutottam már én is.
Külön-külön megvan minden, dinamika, levegő, mély, közép, magas, de nem áll össze sehogy sem. Sőt a kezdeti "wow" után, a fülem is elkezd fáradni. Szándékosan nem írok típusszámokat.
Bár megépítés kérdése, de saját tapasztalatom alapján ez Sabre-knél ez gyakrabban előfordul(hat), tisztességesen megépített AKM DAC chip köré épült készüléknél kevésbé.
Illetve a Topping/SMSL hasonlításban, szintén inkább az utóbbinál (SMSL) tapasztalatam az általad leírtakat. Szinte havonta kiadnak egy DAC-ot, a Topping azért nem.
Illetve a tesztekkel és Amír (Audiosciencereview) méréseivel/tesztjeivel óvatosan, ő többnyire meg sem hallgatja a készülékeket.
Lehet persze egy támpont, de félre lehet futni az ő ajánlásai alapján. Természetesen mindig megnézem magam is, de csak egy infó gyanánt.
Ettől független volt már nagyon jó hangú SMSL DAC-om és Sabre-s DAC-om.
De sok kisérletezés után, arra jutottam, hogy az AKM tényleg bársonyhang.
Halgass meg egy E70 Velvet-et vagy egy régebbi D70S-t.
Egyébként most olvastam egy Amazon-os nagyon kedvező felhasználói review-t a most megjelent Topping D70Pro Octo-ról (8db Cirrus CS43198 DAC chip-el szerelt gép). Erre azért nagyon kíváncsi lennék és végre megtörhetne valamiféle hegemóniát a jelenlegi AKM/Sabre versenyben is, bár vannak más DAC-chipet gyártók is.
A felhasználó azt írja, hogy mikor a saját, gyártatott tápkábelével kötötte be, valahogy nem állt össze.
Majd a dobozból kivette a gyári, standard kábelt és bekötötte, megszűntek a fentiek.
Bár efelől vannak mindig kétségeim, hiszen lehet, mire csatlakoztatta, már a készülék is járodott.
Illetve, lehet a gyári sima rézszálú mindig nyugodtabb és az ővéről nem írt (hogy ezüstözött OFC stb.).
A tapasztalatom az, hogy jó (új) készülékeknél is az első órában minden hallgathatatlan, utána már el lehet kezdeni hallgatózni, egy-két nap után már mégjobban szól, de a Topping már ráírja a készülékdobozokra, hogy minimum 300 órát kell járatni. Nyilván, hogy ne küldjék vissza 1-2 napon belül.

Illetve egy egyórás meghallgatás alatt hallhatunk nagyon jót, megvásároljuk a készüléket és otthon meg csak azt vesszük észre, hogy elfáradt a fülünk hamar.
A hosszútávú hallgathatóság nálam az egyik fő szempont.
Re: DAC-olás
Sziasztok!
Van valakinek ötlete, tapasztalata a következő jelenséggel?
Így néz ki a rendszerem Laptop(spotify,foobar stb.)-> SMSL M300 mkII -> Microlab Solo 6c (nem audiofil hangfal)
Bármely fórumon olvasok róla, az smsl m300 dac szinte kivétel nélkül jó reviewekat kap. A tapasztalatom mégis az vele, hogy a szép hangok ellenére, de valamiért szét van esve a hangja. Ezt úgy értem, hogy a hangszerek a térben kevésbe feszesek, összeszedettek, direktek. Kipróbáltam a Muzixban valami csudadrága (?) hangrendszeren és ez volt a tapasztalatom, aztán egy barátom (nem tudom milyen) rendszerén és a fentebb említett, saját rendszeren. Kezdem azt hinni, hogy nem lehet hinni a kritikáknak, mert a topping e30 dacot is - kategóriájában - agyon dicsérték, de járt az is nálam és annak még inkább lassú, szétfolyt, fokuszálatlan a hangja (szintén 2 külön set-upban hallgatva).
Összehasonlítva az alaplapi hangkártyával a következő a szubjektív érzetem: mintha bizonyos frekvenciák "kilógnának" a hangképből, amik igaz részletgazdagabbak, mint az alaplapi hangkarival, de kevésbé feszesek, direktek. Az alaplapin fakóbb, dimenziótlanabb az előadás, ugyanakkor kiegyenlítettebb, feszesebb. Hasonló tapasztalatunk volt egy barátom E-Mu 1212 hangkártyájával, ami direktségre, zenei bevonódásra jobban teljesített, mint az smsl és a topping.
Nyilván lehetne az, hogy a hangfalam elégtelen hozzá - de más rendszeren is hasonlót tapasztaltam :)
Van valakinek ötlete, tapasztalata a következő jelenséggel?
Így néz ki a rendszerem Laptop(spotify,foobar stb.)-> SMSL M300 mkII -> Microlab Solo 6c (nem audiofil hangfal)
Bármely fórumon olvasok róla, az smsl m300 dac szinte kivétel nélkül jó reviewekat kap. A tapasztalatom mégis az vele, hogy a szép hangok ellenére, de valamiért szét van esve a hangja. Ezt úgy értem, hogy a hangszerek a térben kevésbe feszesek, összeszedettek, direktek. Kipróbáltam a Muzixban valami csudadrága (?) hangrendszeren és ez volt a tapasztalatom, aztán egy barátom (nem tudom milyen) rendszerén és a fentebb említett, saját rendszeren. Kezdem azt hinni, hogy nem lehet hinni a kritikáknak, mert a topping e30 dacot is - kategóriájában - agyon dicsérték, de járt az is nálam és annak még inkább lassú, szétfolyt, fokuszálatlan a hangja (szintén 2 külön set-upban hallgatva).
Összehasonlítva az alaplapi hangkártyával a következő a szubjektív érzetem: mintha bizonyos frekvenciák "kilógnának" a hangképből, amik igaz részletgazdagabbak, mint az alaplapi hangkarival, de kevésbé feszesek, direktek. Az alaplapin fakóbb, dimenziótlanabb az előadás, ugyanakkor kiegyenlítettebb, feszesebb. Hasonló tapasztalatunk volt egy barátom E-Mu 1212 hangkártyájával, ami direktségre, zenei bevonódásra jobban teljesített, mint az smsl és a topping.
Nyilván lehetne az, hogy a hangfalam elégtelen hozzá - de más rendszeren is hasonlót tapasztaltam :)
- fülelek
- V.I.P.
- Hozzászólások: 7151
- Csatlakozott: 2005.08.08., hétf. 20:44
- Értékelés: 5133
- Tartózkodási hely: Csobánka
Re: DAC-olás
Az Y kábel nem jó, akkor sem, ha egyszerre csak egy forrásból jön jel.
Kapcsolóval meg lehet oldani, csak okosan, mindkét eret kapcsolni kell. Mivel az rca úgysem ideális impedanciájú csatlakozó, ezért a kapcsoló dobozka sem visz be érzékelhető plusz hibát. Legcélszerűbb lenne a doboz egyik felére egy szorítós, kilógó rca dugót szerelni, a doboz másik végére még 2 db rca aljzatot, ily módon nem kell további kábeleket használni. Másik megoldás a dacra szerelni egy plusz rca aljzatot és egy kis kapcsolót. Persze ha van kellő hely a dacon.
Kapcsolóval meg lehet oldani, csak okosan, mindkét eret kapcsolni kell. Mivel az rca úgysem ideális impedanciájú csatlakozó, ezért a kapcsoló dobozka sem visz be érzékelhető plusz hibát. Legcélszerűbb lenne a doboz egyik felére egy szorítós, kilógó rca dugót szerelni, a doboz másik végére még 2 db rca aljzatot, ily módon nem kell további kábeleket használni. Másik megoldás a dacra szerelni egy plusz rca aljzatot és egy kis kapcsolót. Persze ha van kellő hely a dacon.