Igen, tudjuk.

A Besh O DroM Kvartettel, és a felvétel június 28-án jelent meg 45-ös fordulatú, 180 gr LP kiadásként, szalagról vágva, mint Babindák, Juhász, Papasch, Pettik: Egy! című album.

Igen, tudjuk.
A 2022-es, és a 2023 gold termi előadásokról is készült felvétel, lehet hogy részleteket idén az új Audio Expo felvezetéseként majd teszek fel a youtube-ra.zoli73 írta: ↑2023.10.17., kedd 18:26Sajnos erről(is) az előadásról lemaradtam, pedig nagyon érdekelt volna. Igaz, szombatom voltam, de ettől még sajnálom.zenta írta: ↑2023.10.17., kedd 15:27Nem tudom, hányan hallottátok Huszti Zsolt előadását (vasárnap, 13 óra, Gold terem) a hifi és a zenehallgatás összefüggéseiről? Érdekes volt, jó volt. Gondolatai sok meddő vitát tesznek értelmetlenné.
-------------------
Más, ha már bejegyzésre ragadtattam magam:
– Érdemes volt elmenni.
– Kapalapom emelem Takács Jenő előtt. Ez volt az a szoba, ahol igazán jó volt zenét hallgatni, nehéz volt felállni, továbbmenni. Máshol inkább csak hangokat hallottam (nekem tetszőket és nem tetszőket).
Bárcsak vissza lehetne valahol nézni, mert hát mindenhol nem tudunk ott lenni egyszerre. Mivel a Gold teremben úgy láttam, mindenről készült felvétel, igy talán van rá esély. Bár a tavajiról sem találtam semmit...
Már megint igazat kell adjak neked, a HiFi Show-n bemutatott 7242 PSE erősítőről Te, és más sem olvasott sehol egyetlen sor műszaki elemzést...
Nem a műszaki megoldások generálják a hitvitákat, hanem a - jellemzően erősen elfogult - beszélgető felek. Ilyeneket olvasni szakembernek és laikusnak egyaránt rémisztő és elkeserítő, főleg hogy már három topikban toljátok.
Biztos, hogy ezt az áldatlan hitvitát ennyire szét kell teríteni több topikra is? Nekem elég rémisztő egy helyen is olvasni.
Utólag el kell ismerjem jövőbe látó képességedet (biztosan van más előnyős is), mert a HiFi Show-n bemutatott no NFB 7242 PSE elektroncsöves erősítőnek a fejlesztési/műszaki leírása váratlan reakciókat váltott ki a hazai "szakértőktől"
Hál istennek csak eljutottunk ahhoz, hogy egy élőben rögzített hang, vagy annak a másolata fog az emberi fülnek jobban tetszeni.
ácsi egy kicsittunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 15:55dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 15:29hogy jól tud szólni,qrvára,nem vitatom...és nézzük meg egy kicsit azt is,hogy milyen műszaki(lehetséges) magyarázat van mögötte...és arra extrém kiváncsi vagyok,hogy műszaki oldalrol nézve,mennyi maradt meg egy szallagbol,40-50 év távlatábol...végül is van egy "mágnes/mágnesezhető" anyag-rendszer...a mágnes,meg olyan,amilyen...
. a nagy remaster mesterek,ma,nem ritkán csak "másolásrol" beszélnek,előkerül a "restaurálás" kifejezés is...
a másolatok darabszámát én kétségbevonom,ne haragudj![]()
Mivel ez a HiFi Show topik, itt nem lesz mágneses hangrögzítési tanfolyam tartása hozzánemértőknek.
Ami pedig a másolatokra vonatkozó aggodalmaidat illeti - úgy látom nem a HiFi Show-n bemutatott demonstrációk voltak a fontosak számodra, azok hangzásminősége, és maradandó élményt adó hatásuk.
Amikor személyesen átadtam másolásra a Maxell UD/XL szalagokat, láttam azt a szalaggyűjteményt amiből választhattam a magam részére.
Azt hogy Te mit hiszel, vagy nem az egy HiFi Show-n nem alkalmas demonstrációra - ezek a másolatok meg viszont igen.![]()
TJ.
dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 15:29hogy jól tud szólni,qrvára,nem vitatom...és nézzük meg egy kicsit azt is,hogy milyen műszaki(lehetséges) magyarázat van mögötte...és arra extrém kiváncsi vagyok,hogy műszaki oldalrol nézve,mennyi maradt meg egy szallagbol,40-50 év távlatábol...végül is van egy "mágnes/mágnesezhető" anyag-rendszer...a mágnes,meg olyan,amilyen...
. a nagy remaster mesterek,ma,nem ritkán csak "másolásrol" beszélnek,előkerül a "restaurálás" kifejezés is...
a másolatok darabszámát én kétségbevonom,ne haragudj![]()
hogy jól tud szólni,qrvára,nem vitatomtunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 14:27dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 13:46TJ,emelem kalapom,ha az valóban a második/harmadik volt (csak)......a A80 komoly gép,
,de a tehnika nem véletlenül veszett ki,pont a profiknál,elsőként ...
![]()
Nézd, ellentétben veled az a véleményem, hogy egy HiFi Show-n, vagy ne adj isten az otthoni HiFi rendszerben egy jól beállított professzionális szalagos magnetofon - mesterszalag másolatokat lejátszva - szerintem "über alles" szinvonal.![]()
TJ.
In Memoriam!
dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 13:46TJ,emelem kalapom,ha az valóban a második/harmadik volt (csak)......a A80 komoly gép,
,de a tehnika nem véletlenül veszett ki,pont a profiknál,elsőként ...
![]()
van egy pár ilyenem a polcomon akár CD,LP változatbanShimano írta: ↑2023.10.29., vas. 11:05Jó kérdés,mert az eredetit mindenhol hét lakat alatt őrzik.Nekem van egyébként pár GD cd lemezem amit a leírás szerint mindenféle digitális varázslat nélkül nyomtak cd-re a mesterszalagokról,és hát azok tényleg úgy szólnak mintha nem is cd hang lenne.Azt nem mondom hogy ez az űberf@sza hang,de érdekes,és jó hallgatni.dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 10:47no de hanyadik másolata a mesterszallagnak volt pl a Miles "Kind of blue" ?...merthogy másolom a másolatot,és annak a másolata,hoz némi minőségvesztést ?...mert azon részét hogy volt vlmilyen jazz koncert,amit véletlenül a rádió is közvetit,a rádióban dolgozó emberke meg "véletlenül" rögziti azt,ez a része megvan..tunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 10:19Nálam nem "mint aktuális divat" írányzat miatt volt a Stellavox SP8/StellaMaster head unit demonstrációs célokból bekötve![]()
Aki tudja, hogy mire képes egy ilyen gép, annak nem is folytatom a leírását, annak aki meg nem tudja annak pedig felesleges erről elmélkedni.![]()
A mesterszalag másolatok pedig a klasszikus analóg hang világából voltak megidézve.
TJ....
OFF:jah,Modern coolfapaci írta: ↑2023.10.29., vas. 11:47Patricia Barber egyetlen lemeze kapott Grammy díjat, a Moden Cool soksávos, remasterelt BluRay verziója (Best Surround Sound Album - 2013). Az eredeti felvétel egy Sony 3348 digitális szalagos rögzítővel készült 1998-ban 48kHz/16bit felbontással, a sztereó mixet 2 sávos analóg szalagra vették, majd erről visszadigitalizálák a CD és SACD verziókhoz. Az anyagot minden lehetséges hordozón kiadták, HiFi kiállítások unalomig ismételt demóprogramja volt sok éven át. Analóg szalagon is kapható potom 600 dolláért, de mivel a rögzítés digitális úton történt, analóg felvételnek nem mondható. Szalagról lejátszva nyilván kicsit puhább, lágyabb hangzást kapunk és ez néhányaknak természetességet jelent. Manapság is használják ezt az effektet, csak most már nem kell hozzá szalag és magnó, a modern digitális szoftverek is képesek rá.dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 09:45Patricia Barber vlmelyik 2000-évek elején küszült felvételét,amely full digit tehnikával rögzitették,a folyamat végén,egy R2R-el "kezelték" ,és az lett a "master"...a produceri/tehnikai brigád még Grammy dijat is kapott a jól elvégzett munkáért...vlszinű a R2R tehnika kiveszi a "digititisz méregfogát" és innét "emészthetőve" teszi a hallgatóság felé a felvételt..ad egy kis "lágyitást/kerekitést" a hangzásnak,amely jól esik a "semleges hangvadászok" részére...mivel valahol a felső tartománynak 20-22KHz környékén vége van,nincs felső,infra tartomány sem...ilyen magyarázatot adott akkoriban nagy magnós haverom..hogy a tehnikai magyarázat valós,vagy sem,ezt másokra bizom...
Barber DXD formátumban rögzített és kevert 2021-es Clique lemezét is jelölték tavaly a legjobb immerzív album díjára, de végül nem kapta meg. A felvételt készítő Jim Anderson négyszeres Grammy-díjas hangmérnök, ő készítette a Modern Cool lemezt is.
De ezekről miért itt beszélgettek?
TJ,emelem kalapom,ha az valóban a második/harmadik volt (csak)tunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 11:09A HiFi Show-n játszott szalagjaim második/harmadik mesterszalag másolatok voltak, és két egyforma Studer A80-as géppel készültek. Ami az én Maxell UD/XL másolataimat illeti, szerintem a hangzásminőség csökkenését csak profi hangmérnökök tudják csak pontosan. Nekik ez a másolás napi rutinfeladat volt mindig is a munkahelyükön.dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 10:47no de hanyadik másolata a mesterszallagnak volt pl a Miles "Kind of blue" ?...merthogy másolom a másolatot,és annak a másolata,hoz némi minőségvesztést ?...mert azon részét hogy volt vlmilyen jazz koncert,amit véletlenül a rádió is közvetit,a rádióban dolgozó emberke meg "véletlenül" rögziti azt,ez a része megvan..tunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 10:19Nálam nem "mint aktuális divat" írányzat miatt volt a Stellavox SP8/StellaMaster head unit demonstrációs célokból bekötve![]()
Aki tudja, hogy mire képes egy ilyen gép, annak nem is folytatom a leírását, annak aki meg nem tudja annak pedig felesleges erről elmélkedni.![]()
A mesterszalag másolatok pedig a klasszikus analóg hang világából voltak megidézve.
TJ....
Más:
A jelenleg pont Varsóban kiállító 72 Audio is Stellavox SP7 szalagos magnóval demózik - itt egy igen friss fotó a kiállítás helyszínéről![]()
A hang az analóg! Ezt Van Den Hul mondta egyszer, és milyen igaza van.tunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 10:19Nálam nem "mint aktuális divat" írányzat miatt volt a Stellavox SP8/StellaMaster head unit demonstrációs célokból bekötve![]()
Aki tudja, hogy mire képes egy ilyen gép, annak nem is folytatom a leírását, annak aki meg nem tudja annak pedig felesleges erről elmélkedni.![]()
A mesterszalag másolatok pedig a klasszikus analóg hang világából voltak megidézve.
TJ.
Nyilván nem rád gondoltam, mivel Te elkötelezett híve vagy a technikának. De hogy olyan standokon is megjelentek leharcolt magnók (és bizonytalan eredetű szalagok), ahol éveken át kizárólag digitális eszközöket állítottak ki, szerintem divathullámnak tekinthető.
Patricia Barber egyetlen lemeze kapott Grammy díjat, a Moden Cool soksávos, remasterelt BluRay verziója (Best Surround Sound Album - 2013). Az eredeti felvétel egy Sony 3348 digitális szalagos rögzítővel készült 1998-ban 48kHz/16bit felbontással, a sztereó mixet 2 sávos analóg szalagra vették, majd erről visszadigitalizálák a CD és SACD verziókhoz. Az anyagot minden lehetséges hordozón kiadták, HiFi kiállítások unalomig ismételt demóprogramja volt sok éven át. Analóg szalagon is kapható potom 600 dolláért, de mivel a rögzítés digitális úton történt, analóg felvételnek nem mondható. Szalagról lejátszva nyilván kicsit puhább, lágyabb hangzást kapunk és ez néhányaknak természetességet jelent. Manapság is használják ezt az effektet, csak most már nem kell hozzá szalag és magnó, a modern digitális szoftverek is képesek rá.dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 09:45Patricia Barber vlmelyik 2000-évek elején küszült felvételét,amely full digit tehnikával rögzitették,a folyamat végén,egy R2R-el "kezelték" ,és az lett a "master"...a produceri/tehnikai brigád még Grammy dijat is kapott a jól elvégzett munkáért...vlszinű a R2R tehnika kiveszi a "digititisz méregfogát" és innét "emészthetőve" teszi a hallgatóság felé a felvételt..ad egy kis "lágyitást/kerekitést" a hangzásnak,amely jól esik a "semleges hangvadászok" részére...mivel valahol a felső tartománynak 20-22KHz környékén vége van,nincs felső,infra tartomány sem...ilyen magyarázatot adott akkoriban nagy magnós haverom..hogy a tehnikai magyarázat valós,vagy sem,ezt másokra bizom...
A HiFi Show-n játszott szalagjaim második/harmadik mesterszalag másolatok voltak, és két egyforma Studer A80-as géppel készültek. Ami az én Maxell UD/XL másolataimat illeti, szerintem a hangzásminőség csökkenését csak profi hangmérnökök tudják csak pontosan. Nekik ez a másolás napi rutinfeladat volt mindig is a munkahelyükön.dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 10:47no de hanyadik másolata a mesterszallagnak volt pl a Miles "Kind of blue" ?...merthogy másolom a másolatot,és annak a másolata,hoz némi minőségvesztést ?...mert azon részét hogy volt vlmilyen jazz koncert,amit véletlenül a rádió is közvetit,a rádióban dolgozó emberke meg "véletlenül" rögziti azt,ez a része megvan..tunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 10:19Nálam nem "mint aktuális divat" írányzat miatt volt a Stellavox SP8/StellaMaster head unit demonstrációs célokból bekötve![]()
Aki tudja, hogy mire képes egy ilyen gép, annak nem is folytatom a leírását, annak aki meg nem tudja annak pedig felesleges erről elmélkedni.![]()
A mesterszalag másolatok pedig a klasszikus analóg hang világából voltak megidézve.
TJ....
Jó kérdés,mert az eredetit mindenhol hét lakat alatt őrzik.Nekem van egyébként pár GD cd lemezem amit a leírás szerint mindenféle digitális varázslat nélkül nyomtak cd-re a mesterszalagokról,és hát azok tényleg úgy szólnak mintha nem is cd hang lenne.Azt nem mondom hogy ez az űberf@sza hang,de érdekes,és jó hallgatni.dixie-chicken írta: ↑2023.10.29., vas. 10:47no de hanyadik másolata a mesterszallagnak volt pl a Miles "Kind of blue" ?...merthogy másolom a másolatot,és annak a másolata,hoz némi minőségvesztést ?...mert azon részét hogy volt vlmilyen jazz koncert,amit véletlenül a rádió is közvetit,a rádióban dolgozó emberke meg "véletlenül" rögziti azt,ez a része megvan..tunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 10:19Nálam nem "mint aktuális divat" írányzat miatt volt a Stellavox SP8/StellaMaster head unit demonstrációs célokból bekötve![]()
Aki tudja, hogy mire képes egy ilyen gép, annak nem is folytatom a leírását, annak aki meg nem tudja annak pedig felesleges erről elmélkedni.![]()
A mesterszalag másolatok pedig a klasszikus analóg hang világából voltak megidézve.
TJ....
no de hanyadik másolata a mesterszallagnak volt pl a Miles "Kind of blue" ?...merthogy másolom a másolatot,és annak a másolata,hoz némi minőségvesztést ?...mert azon részét hogy volt vlmilyen jazz koncert,amit véletlenül a rádió is közvetit,a rádióban dolgozó emberke meg "véletlenül" rögziti azt,ez a része megvan..tunerman írta: ↑2023.10.29., vas. 10:19Nálam nem "mint aktuális divat" írányzat miatt volt a Stellavox SP8/StellaMaster head unit demonstrációs célokból bekötve![]()
Aki tudja, hogy mire képes egy ilyen gép, annak nem is folytatom a leírását, annak aki meg nem tudja annak pedig felesleges erről elmélkedni.![]()
A mesterszalag másolatok pedig a klasszikus analóg hang világából voltak megidézve.
TJ.
Patricia Barber vlmelyik 2000-évek elején küszült felvételét,amely full digit tehnikával rögzitették,a folyamat végén,egy R2R-el "kezelték" ,és az lett a "master"...a produceri/tehnikai brigád még Grammy dijat is kapott a jól elvégzett munkáért...vlszinű a R2R tehnika kiveszi a "digititisz méregfogát" és innét "emészthetőve" teszi a hallgatóság felé a felvételt..ad egy kis "lágyitást/kerekitést" a hangzásnak,amely jól esik a "semleges hangvadászok" részére...mivel valahol a felső tartománynak 20-22KHz környékén vége van,nincs felső,infra tartomány sem...ilyen magyarázatot adott akkoriban nagy magnós haverom..hogy a tehnikai magyarázat valós,vagy sem,ezt másokra bizom...fapaci írta: ↑2023.10.28., szomb. 17:32Nem több ez, mint aktuális divat, most erre harap a nép. Mikor 2-3 éve mindenki streaming forrásból demózott a kiállításokon, akkor sem azért tették, mert az volt a LEGJOBB, hanem mert akkor az volt az újdonság és a divat. El is adtak azóta párszázezer streamert.tunerman írta: ↑2023.10.28., szomb. 16:54Nem véletlenül a hazai és a külföldi HiFi Show-k kiállítóinál terjedő demonstrációs eszköz a professzionális studió szalagos magnetofon, és a rajtuk lejátszott mesterszalagok és/vagy a másolataik. Gondolom nem azért teszik, mert mindenképpen le akarják véglegesen írni az analóg jelforrásokatTJ.
Esetleg megpróbálhatjuk kitalálni, hogy a demonstrációkhoz használt analóg magnószalagok között hány mesterszalag van és hány valamilyen sokadik kópia, ne adj' ég digitális forrásból másolva! Találkoztam már hazai kereskedőnél olyan analóg szalagról játszott felvétellel, amiről ismeretes, hogy teljesen digitális stúdióban készült. Hát egészségére!
A kiállítóknál demonstrációs céllal lévő szalagos magnók elég széles spektrumot mutattak - Studer/ReVox, Otari, Nagra, Teac, Stellavox -, nem hinném, hogy a "fanyalgás" okai alapvetően ezek lennének.