Ki látta ?

Nyilván nem igazán ismered a Naxos katalógusát, számtalan remek, nagyon-nagyon magas műszaki szinvonalat képviselő felvételük van.
Már megbocsáss, de egy stúdióban felvett muzsika meg sem történt?
Szerintem meg maga a "tesztelés" a tévút.chord_ írta: ↑2023.08.25., pén. 09:51Szerintem tévút ezekkel a lemezekkel tesztelni.
Merthogy rendkívül igényes felvételek, még ha olykor kissé hatásvadászok is, és akkor is jól szólnak, amikor nem szólnak jól.
Részemről, célszerűbbnek tartom egy átlag olcsó Naxos lemezt betenni, és ha elájulás van, akkor valamit tényleg jól csináltunk.
Amúgy, egy szimpla szóló lantlemeznél is kijöhet a 'tér szerelmeseinek' a vágyálma.
Parasztvakításra bármit lehet használni, csak a parasztot és a vakítást kell definiálni.
Elméletileg. Viszont, ha úgy van, ahogy Fapaci mondta, és a koncertfelvétel is többtunerman írta: ↑2023.08.25., pén. 10:20
Ez az "olcsó Naxos lemezt betenni, és ha elájulás van" tökéletes tévút, mert amit nem vettek fel "jó" hangminőségben azt nem is fog "jól" szólni![]()
Inkább arra hívnám fel a nagyérdemű figyelmét, hogy élő, vagy koncertfelvételekről győzködjék egymást, ugyanis ezek MEGTÖRTÉNT események. A helyszín aurája és a zenészek érzelmi egymásra hatása nem pótolható semmilyen stúdiómunkával, vagy remix-el.
TJ.
Én a magam részéről imádom a koncertlemezeket.tunerman írta: ↑2023.08.25., pén. 10:20Ez az "olcsó Naxos lemezt betenni, és ha elájulás van" tökéletes tévút, mert amit nem vettek fel "jó" hangminőségben azt nem is fog "jól" szólnichord_ írta: ↑2023.08.25., pén. 09:51Szerintem tévút ezekkel a lemezekkel tesztelni.
Merthogy rendkívül igényes felvételek, még ha olykor kissé hatásvadászok is, és akkor is jól szólnak, amikor nem szólnak jól.
Részemről, célszerűbbnek tartom egy átlag olcsó Naxos lemezt betenni, és ha elájulás van, akkor valamit tényleg jól csináltunk.
Amúgy, egy szimpla szóló lantlemeznél is kijöhet a 'tér szerelmeseinek' a vágyálma.![]()
Inkább arra hívnám fel a nagyérdemű figyelmét, hogy élő, vagy koncertfelvételekről győzködjék egymást, ugyanis ezek MEGTÖRTÉNT események. A helyszín aurája és a zenészek érzelmi egymásra hatása nem pótolható semmilyen stúdiómunkával, vagy remix-el.
TJ.
Ez az "olcsó Naxos lemezt betenni, és ha elájulás van" tökéletes tévút, mert amit nem vettek fel "jó" hangminőségben azt nem is fog "jól" szólnichord_ írta: ↑2023.08.25., pén. 09:51Szerintem tévút ezekkel a lemezekkel tesztelni.
Merthogy rendkívül igényes felvételek, még ha olykor kissé hatásvadászok is, és akkor is jól szólnak, amikor nem szólnak jól.
Részemről, célszerűbbnek tartom egy átlag olcsó Naxos lemezt betenni, és ha elájulás van, akkor valamit tényleg jól csináltunk.
Amúgy, egy szimpla szóló lantlemeznél is kijöhet a 'tér szerelmeseinek' a vágyálma.
Bocsánat, de ezzel vitába kell szállnom. Ezek egyáltalán nem hatásvadász lemezek. A 60-as évek elején készültek (hiszen még a Mester is élt) és a Telarc lemezek is jó régiek, még a parasztvakító felvételek korszaka előttről származnak.chord_ írta: ↑2023.08.25., pén. 09:51Szerintem tévút ezekkel a lemezekkel tesztelni.
Merthogy rendkívül igényes felvételek, még ha olykor kissé hatásvadászok is, és akkor is jól szólnak, amikor nem szólnak jól.
Részemről, célszerűbbnek tartom egy átlag olcsó Naxos lemezt betenni, és ha elájulás van, akkor valamit tényleg jól csináltunk.
Amúgy, egy szimpla szóló lantlemeznél is kijöhet a 'tér szerelmeseinek' a vágyálma.
Az nekem megvan eredetiben. Apám hozta anno a 70-es vagy 80-as években az USA-ból. Most már az enyém. Az tényleg k..va jól szól. Mint a legtöbb Telarc lemez. Még fantasztikus ugyancsak Telarc-ban az 1812 ha nem vágja ki a tűt a barázdából amikor elsütik az ágyút meg a Tűzmadár. Nem tesztlemez, de ezekkel a lemezekkel kijön, hogy faja egy rendszer, vagy nem az.alto írta: ↑2023.08.24., csüt. 20:11Itt összeszedtem pár tesztelésre alkalmas zenét: https://www.bartimexaudio.hu/blog/17-tu ... elo-zenek
De például nagyon jó a színpadképhez André Previn és Bécsi Filharmonikusok Also sprach Zarathustra felvétele (Telarc). Az elején az üstdobnak a bal hátsó sarokból kell szólnia, mélyen, jóval hangfalak síkja mögött. Sokan ezt az Űrodüsszeia 2001 filmzenéjeként ismerik, de hát Richard Strauss eredetileg nem ahhoz írta.![]()
Ezt a lemezt számtalanszor meg kellett hallgatnom, de az elejét biztos. Nem volt olyan hifis cimborám, akinek ne lett volna meg, és ne akarta volna megmutatni. Ez már így becsípődőtt, mindig tesztlemeznek használták a hifisták.
Imádtam ezt a filmet. Persze, leginkább hallgatni érdemes Strauss darabját, mert egy mestermű, csak volt itt egy kérdés szinpadkép tesztelésről.dixie-chicken írta: ↑2023.08.25., pén. 08:06a filmzenében használt vátozat látható a csatolmányban...tesztelés céljábol nem biztos hogy a "térleképzés" végett használják (jópáran)...van ott más is..alto írta: ↑2023.08.24., csüt. 20:11Itt összeszedtem pár tesztelésre alkalmas zenét: https://www.bartimexaudio.hu/blog/17-tu ... elo-zenek
De például nagyon jó a színpadképhez André Previn és Bécsi Filharmonikusok Also sprach Zarathustra felvétele (Telarc). Az elején az üstdobnak a bal hátsó sarokból kell szólnia, mélyen, jóval hangfalak síkja mögött. Sokan ezt az Űrodüsszeia 2001 filmzenéjeként ismerik, de hát Richard Strauss eredetileg nem ahhoz írta.![]()
youtu.be/P3F99KzP3cg
a filmzenében használt vátozat látható a csatolmányban...tesztelés céljábol nem biztos hogy a "térleképzés" végett használják (jópáran)...van ott más is..alto írta: ↑2023.08.24., csüt. 20:11Itt összeszedtem pár tesztelésre alkalmas zenét: https://www.bartimexaudio.hu/blog/17-tu ... elo-zenek
De például nagyon jó a színpadképhez André Previn és Bécsi Filharmonikusok Also sprach Zarathustra felvétele (Telarc). Az elején az üstdobnak a bal hátsó sarokból kell szólnia, mélyen, jóval hangfalak síkja mögött. Sokan ezt az Űrodüsszeia 2001 filmzenéjeként ismerik, de hát Richard Strauss eredetileg nem ahhoz írta.![]()
A kulcsmondatot kiemeltem. Egy megfelelően keskeny előlapon és méretben passzoló magaswaveguide használatával legfeljebb néhánytíz percet kellett volna eltölted a szimulátorral és valószínűleg még szebben is nézett volna ki ez a grafikon, igaz, hogy akkor viszont több baffle step loss kompenzációt kellett volna belekalkulánod az egyenletbe. Egyébként valóban egész jól mutat az a két görbe önmagában, meg egymáshoz képest is, de azért megnézném a másik vízszintes irányba mutató 30 fokos választ is (mivel ha jól tudom off-center elrendezést választottál a hangszóróknak, emiatt garantálható az aszimmetrikus polár válasz), illetve 90 fokos szögig bezárólag 10-15 fokos lépesekben ugyanezt. Azért nálad még ebből a két görbéből is látszanak a diffrakciós hatások, illetve a kónuszos közép- és a tipikus waveguide nélküli magassugárzó közti polárválasz különbség. Persze ha meg keskeny dobozt használtál volna, akkor nem fért volna el a 12" mélyhangszóró az előlapon. Ilyen ez a hangsugárzó építősdi.fapaci írta: ↑2023.08.24., csüt. 22:23Biztosan sok ilyen eset van, de megmutatom a legutóbbi saját hangdobozom közép/magas átvitelét tengelyben és 30 fokban mérve. Az előlap szélessége kb 50 cm volt, ami a középsugárzó membránjának (110mm) majdnem ötszöröse, a magassugáró "nyílásának" (kb 35mm) 14-szerese. Napokig játszottam a szimulátorban a hangszórók tologatásával az előlapon, de megérte.denesdr írta: ↑2023.08.24., csüt. 19:51Ha a doboz előlapjának szélessége akkora vagy alig nagyobb, mint a rá szerelt hangszóró(k) membránjának vagy közép/magassugárzó waveguide-jának/tölcsérének szélessége, akkor a vízszintes off-axis (fő akusztikai tengelyen kívüli átvitel) jóval kevesebb egyenetlenséget fog mutatni az on-axis átvitelhez képest, mintha egy, a hangszóróktól jóval szélesebb hangsugárzóelőlapra lennének szerelve.
Falo Active disp.jpg
Biztosan sok ilyen eset van, de megmutatom a legutóbbi saját hangdobozom közép/magas átvitelét tengelyben és 30 fokban mérve. Az előlap szélessége kb 50 cm volt, ami a középsugárzó membránjának (110mm) majdnem ötszöröse, a magassugáró "nyílásának" (kb 35mm) 14-szerese. Napokig játszottam a szimulátorban a hangszórók tologatásával az előlapon, de megérte.denesdr írta: ↑2023.08.24., csüt. 19:51Ha a doboz előlapjának szélessége akkora vagy alig nagyobb, mint a rá szerelt hangszóró(k) membránjának vagy közép/magassugárzó waveguide-jának/tölcsérének szélessége, akkor a vízszintes off-axis (fő akusztikai tengelyen kívüli átvitel) jóval kevesebb egyenetlenséget fog mutatni az on-axis átvitelhez képest, mintha egy, a hangszóróktól jóval szélesebb hangsugárzóelőlapra lennének szerelve.
Mondjuk az vitathatatlan, hogy a széles előlapnak van egy olyan tulajdonsága, hogy elfér rajta akár egy lavór méretű mélyhangszóró is.
Igen, ez a korrekt műszaki magyarázat.denesdr írta: ↑2023.08.24., csüt. 19:51Lehet, hogy egy kicsit off lesz, de talán többeket érdekelhet a hangdobozszélesség téma.Rock60 írta: ↑2023.08.24., csüt. 13:36Jó, jó, de azért, mert egy hangfal földig ér, még nem szükséges keskenynek lennie.fapaci írta: ↑2023.08.24., csüt. 10:58
Nem tudhatom a valódi okát, de szerintem lakberendezési szempontok alkották a modern formákat. Miközben a hangszórók magasságát és a doboz belső térfogatát nem nagyon lehetett csökkenteni/növelni, földig kellett érnie a doboznak, hogy ne kelljen külön állvány alájuk. Így kaptunk torony formájú dobozokat és tenyérnyi hangszórókat.
Volt Infityfirity Kappa 7 - em, az is szélesebb volt, mint mély...
Gondoltam valami akusztikai okokra vezethető vissza ez a forma - váltás.
Vagy csak egyszerűen elegánsabb a keskeny és beütött az asszony - faktor ?
Lehetnek/vannak akusztikai okai is a szemből keskeny hangsugárzók alkalmazásának, ilyen például a dobozdiffrakció csökkentése. Ha a doboz előlapjának szélessége akkora vagy alig nagyobb, mint a rá szerelt hangszóró(k) membránjának vagy közép/magassugárzó waveguide-jának/tölcsérének szélessége, akkor a vízszintes off-axis (fő akusztikai tengelyen kívüli átvitel) jóval kevesebb egyenetlenséget fog mutatni az on-axis átvitelhez képest, mintha egy, a hangszóróktól jóval szélesebb hangsugárzóelőlapra lennének szerelve. Persze a széles előlap is kezelhető valamilyen szinten a kéretlen diffrakciók ellen, például méretes éllekerekítéssel (lásd Infinity Kappa) vagy épp a hangszórók off-center elhelyezésével (pl nagyobb ATC dobozok), de ezekhez képest a keskeny doboz mindig jobban fog viselkedni a diffrakciót/off-axis uniformitást tekintve, hátránya viszont, hogy a baffle step loss (ez egy hangnyomásveszteség a mélyfrekvenciák irányába) magasabb frekvencián indul, mint egy szélesebb előlapú hangsugárzó esetében.
A feleség/esztétikai faktor is persze valószínűleg elég nagy szerepet játszik a szemből keskeny hangdobozok elterjedésében.