A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Sokadjára úgy akartak megölni, pl tegnap is egy 50-60 közti nő, hogy jön szemből a kocsisor és mikor elém érnek, index nélkül elkezd előzni és nem érdekli, hogy én is az úton vagyok. Az utóbbi 2 hétben harmadjára kellett a makadámos padkára ugranom a bicajjal, hogy életben maradjak. Tegnap nem volt nehéz, mert kb 25-tel mentem enyhe emelkedőn, de a múltkor lefelé olyan 50 körül, az kemény volt.
Elmentek otthonról az embereknél teljesen.
Sajnos én is azt tapasztalom, hogy az utóbbi hónapokban!! nagyon sokat romlott a közlekedési morál. Rengeteg türelmetlen, idegbeteg autós van. Nem is kezdek példákat írni, akár bringásként,akár autósként teleírhatnám az egész fórumot olyanokkal, ami velem történt vagy láttam mással megtörténni.
Sokadjára úgy akartak megölni, pl tegnap is egy 50-60 közti nő, hogy jön szemből a kocsisor és mikor elém érnek, index nélkül elkezd előzni és nem érdekli, hogy én is az úton vagyok. Az utóbbi 2 hétben harmadjára kellett a makadámos padkára ugranom a bicajjal, hogy életben maradjak. Tegnap nem volt nehéz, mert kb 25-tel mentem enyhe emelkedőn, de a múltkor lefelé olyan 50 körül, az kemény volt.
Elmentek otthonról az embereknél teljesen.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
Legtöbb újdonság hidegen hagy, de egy pár komolyabb kerék gondolata azért piszkál - (mondjuk az ős alu Ksyriumomnál mi nem komolyabb? ). Peremes, mászósabb, de nem idiótán könnyűre reszelgetett, meg nem is túl magas profilúból mit ajánlanátok?
Legtöbb újdonság hidegen hagy, de egy pár komolyabb kerék gondolata azért piszkál - (mondjuk az ős alu Ksyriumomnál mi nem komolyabb? ). Peremes, mászósabb, de nem idiótán könnyűre reszelgetett, meg nem is túl magas profilúból mit ajánlanátok?
speed 40 Neked a hegyre érdemes kónuszost. kanyarban jobban fordul. shimano, campy,fulcrum... ebből a legegyszerűbb technikailag a fulcrum. de lehet lesz egy év. mire azt mondod, tényleg jobb, mint a Ksyrium... vagy nem
most a vision metronom le van téve. majd lehet odaadom 1-2 hétre, csak nemtom, mikor megyünk arra. de ha debiben vagy,előtte nap rámszólsz és előhalászom. csak ne fektesd meg 25ös latex van rajta. oxt majd meglátod, akarsz e karbonozni, vagy mégse. a kis campa szét van kapva. gumikal játszok. vagyis ragasztókal. ma éppen a vittoria mastik pro volt a program... a hasam is tiszta ragacs . csúszós ragasztó, megcsúszott a felnin a gumi ráhasaltam, mindenem tiszta mastik pro
Köszi a felajánlást , de az szingó, ugye? Mindenképp maradnék peremes vonalom, egyrészt árokparton ülve is teljes értékűre szerelhető öt perc alatt és csak egy könnyű belsőt kell tartaléknak vinni, másrészt egy negyvenezres szingót szétvágni egy kaviccsal, kátyúval nagyobb gyászmunkával jár, mint a mostani, kevesebb, mint félárú külsőimnél.
Nem eladni akarom Neked, csak kipróbálni, de nincs clincherem
Felétek a szingó szívó, de 2 hétig óvatosabban kavicsozol. Amúgy nekünk kb 7 éve szingózunk, egy defekt volt (axxony is beleértve). Azzal is jártam, csak most vettem észre. De kèsőbb leesett, màr tavaly is leeresztett másnapra 10ről 6ra. De szopóág,mindenkèpp, ha lyukad
Legtöbb újdonság hidegen hagy, de egy pár komolyabb kerék gondolata azért piszkál - (mondjuk az ős alu Ksyriumomnál mi nem komolyabb? ). Peremes, mászósabb, de nem idiótán könnyűre reszelgetett, meg nem is túl magas profilúból mit ajánlanátok?
speed 40 Neked a hegyre érdemes kónuszost. kanyarban jobban fordul. shimano, campy,fulcrum... ebből a legegyszerűbb technikailag a fulcrum. de lehet lesz egy év. mire azt mondod, tényleg jobb, mint a Ksyrium... vagy nem
most a vision metronom le van téve. majd lehet odaadom 1-2 hétre, csak nemtom, mikor megyünk arra. de ha debiben vagy,előtte nap rámszólsz és előhalászom. csak ne fektesd meg 25ös latex van rajta. oxt majd meglátod, akarsz e karbonozni, vagy mégse. a kis campa szét van kapva. gumikal játszok. vagyis ragasztókal. ma éppen a vittoria mastik pro volt a program... a hasam is tiszta ragacs . csúszós ragasztó, megcsúszott a felnin a gumi ráhasaltam, mindenem tiszta mastik pro
Köszi a felajánlást , de az szingó, ugye? Mindenképp maradnék peremes vonalom, egyrészt árokparton ülve is teljes értékűre szerelhető öt perc alatt és csak egy könnyű belsőt kell tartaléknak vinni, másrészt egy negyvenezres szingót szétvágni egy kaviccsal, kátyúval nagyobb gyászmunkával jár, mint a mostani, kevesebb, mint félárú külsőimnél.
Vingegaard meg a hegyi időfutamon agyonvert mindenkit a teli hátsó kerékkel időfutam bicajjal végig, de bármelyik bicajjal és bármelyik kerékkel ugyanez lett volna kb.
Szóval, ha valaki gyenge, mint én, akkor azért tök mindegy, ha meg erős, mint pl Vingegaard, akkor azért mindegy.
Nekem ez az 50-es kerék van most, nem jobb és nem rosszabb, mint a 32-es alufelnis, pont tök mindegy. A rajta lévő gumi viszont nem mindegy, bár lehet tényleg olyan tanyasi bringás vagyok, azt is rosszul mérem, érzem.
Lényeg a W/tskg, a többi marginális. Nekem.
nem érdemes sokat agyalni rajta. amivel jónak érzed, nyilván, az a jó számodra. én pl nem tudtam megbarátkozni sokáig a karbonkerekekel. hirtelen megszűnt a nehéz kerékel járó lendkerék-effektus.
Legtöbb újdonság hidegen hagy, de egy pár komolyabb kerék gondolata azért piszkál - (mondjuk az ős alu Ksyriumomnál mi nem komolyabb? ). Peremes, mászósabb, de nem idiótán könnyűre reszelgetett, meg nem is túl magas profilúból mit ajánlanátok?
speed 40 Neked a hegyre érdemes kónuszost. kanyarban jobban fordul. shimano, campy,fulcrum... ebből a legegyszerűbb technikailag a fulcrum. de lehet lesz egy év. mire azt mondod, tényleg jobb, mint a Ksyrium... vagy nem
most a vision metronom le van téve. majd lehet odaadom 1-2 hétre, csak nemtom, mikor megyünk arra. de ha debiben vagy,előtte nap rámszólsz és előhalászom. csak ne fektesd meg 25ös latex van rajta. oxt majd meglátod, akarsz e karbonozni, vagy mégse. a kis campa szét van kapva. gumikal játszok. vagyis ragasztókal. ma éppen a vittoria mastik pro volt a program... a hasam is tiszta ragacs . csúszós ragasztó, megcsúszott a felnin a gumi ráhasaltam, mindenem tiszta mastik pro
tyű, ez még most ült be. a Hyperon 1240g/szett
az elég betyáros tömeg... majdnem szingó... nekem a bora35 valami 1220 kb, az ultra verzió 1180 kb (csak kb, nem emléxem pontosan). ez azért igen megközelíti. és ha az újabb gumik könnyebbek lesznek, a szerelt tömegük egész kellemes lesz. de rox hír, a könnyebb kereket is tekerni kell de ez figyelemre méltó adat... nemrég mértük meg a 40-es speedet(első kerék) clincher verzióban gumizva (conti5000 25) és a bora35 usb-t, ami kategóriában ugyanaz és bő 200g difi volt. de a speed 40-es, így felbecsültük a borat 40-re. a bora35 és 50 közötti eltérés 60g, az 30/kerék és 10g/5mm. xal felszorozva is majd 200g eltérés maradt, csak első keréken (Conti Competition 25, kb az 5000 kategóriája szingóban,butyl, közepesen nehéz)
de ez a Hyperon ad a mateknak. de érdemes kézbeveni. nem e nagyon ki van spórolva az anyag... 37-es peremesben ez brutál könnyű...
amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel
az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
figyeltem, csak kisebb-kontra nagyobb sztorikat vázoltam
a végén summáztam, a széltől tenném függővé. ha télen nagy a szél, jobb a 37es. ha nem érdekes, akkor a 45ös CULT
mi sokat jártunk télen, de ithon. ami még megmaradt, ha defekt van. az idő ellened dolgozik. ha le kell szállni, a pulzus pillanatok alatt lemegy és az izzadtságot se szellőzteti ki a memetszél a technikai ruházatban. magyarul baromi hamar elkezdesz fázni. ha felétek is hideg van(gondolom), legyen a kerék tubeless, de lehet a téli mínuszokban célszerűbb sima külső-belső rendszert használni. ritkán volt defektünk, de ha volt, mire belsőt cseréltünk, már a végére alig volt kéz, ami a szelepet vissza bírta tekerni. sose legyen, de ha egyszer beüt és nem segít a tej, gondban leszel.
amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel
az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel
az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
Legtöbb újdonság hidegen hagy, de egy pár komolyabb kerék gondolata azért piszkál - (mondjuk az ős alu Ksyriumomnál mi nem komolyabb? ). Peremes, mászósabb, de nem idiótán könnyűre reszelgetett, meg nem is túl magas profilúból mit ajánlanátok?
Vingegaard meg a hegyi időfutamon agyonvert mindenkit a teli hátsó kerékkel időfutam bicajjal végig, de bármelyik bicajjal és bármelyik kerékkel ugyanez lett volna kb.
Szóval, ha valaki gyenge, mint én, akkor azért tök mindegy, ha meg erős, mint pl Vingegaard, akkor azért mindegy.
Nekem ez az 50-es kerék van most, nem jobb és nem rosszabb, mint a 32-es alufelnis, pont tök mindegy. A rajta lévő gumi viszont nem mindegy, bár lehet tényleg olyan tanyasi bringás vagyok, azt is rosszul mérem, érzem.
Lényeg a W/tskg, a többi marginális. Nekem.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés
amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel
az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
maradj a campánál szerintem. a kónuszos agy nem rossz dolog. de a 45mm-est szerintem. esetleg fulcrum, bár axxem, már náluk sincs 50-es, csak 40 és 55 (de lehet nem jól emléxem).
Fulcrumnak van új Speed szériája, de igazából ennyiért inkább a Campa WTO Ultra 45-öt venném, abban Cult csapágy van, a Fulcrumba még USB...
Szóval a igazából a kérdés, h a 3 Campából melyik és miért?
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech
Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...
Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.
A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)
Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért?
maradj a campánál szerintem. a kónuszos agy nem rossz dolog. de a 45mm-est szerintem. esetleg fulcrum, bár axxem, már náluk sincs 50-es, csak 40 és 55 (de lehet nem jól emléxem).
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
De, ez bátran kimondható. :) Nálam okosabbak mondták ki, mérték meg, én csak tapasztaltam.
Zoli outijára nemrég tett fel tubeless Corsa Pro-t, 28mm-es 270g mérve. Úgy kanyarodik... brutál, semmilyen szempontból nem közelíti egyik belsős se, komfortban, de kanyarodásra se. Tüköraszfalton betonra fújva meg nem számít, mert itt olyan nincs, így azt nem tudjuk. :)
Nekem corsa next-ek vannak/voltak minden verzióban, ugyanezeket tudom elmondani.
rágják ezt a csontot évek óta. peremes kerekek esetén engem nagyon nem is mozgat a kérdés, csak a télibicón van. a marketingszekér is ezt az irányt tolja,de így legalább az eddig 20ezres top peremes gumikat el lehet adni 50-ért (hazai árakon értem, nem a legolcsóbban fellelhető árat). felénk egyre többen ülnek vissza szingóra a tubeless kör után, de az a tubeless kontra belsős clncher témában nem érdekes. de a jövő valsz a tubeless-é. azon lehet nagyot szakítani, relatíve olcsóbb előállítási költség mellett. plazmatévé kontra lcd. nemérdekes...
Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...
Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.
A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)
Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért?
Én a helyedben tennék egy próbát Szabó Mikivel, ráírnék facéén,hátha,tudod a Vas Blanka párja.Ő biztos tud tanácsot adni,itt ahogy írtad ,,fotelszakértés lesz”
Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...
Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.
A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)
Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért?
Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...
Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.
A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)
Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért?
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
De, ez bátran kimondható. :) Nálam okosabbak mondták ki, mérték meg, én csak tapasztaltam.
Zoli outijára nemrég tett fel tubeless Corsa Pro-t, 28mm-es 270g mérve. Úgy kanyarodik... brutál, semmilyen szempontból nem közelíti egyik belsős se, komfortban, de kanyarodásra se. Tüköraszfalton betonra fújva meg nem számít, mert itt olyan nincs, így azt nem tudjuk. :)
Nekem corsa next-ek vannak/voltak minden verzióban, ugyanezeket tudom elmondani.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés