Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Kerékpározás

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 22:37
Vingegaard meg a hegyi időfutamon agyonvert mindenkit a teli hátsó kerékkel időfutam bicajjal végig, de bármelyik bicajjal és bármelyik kerékkel ugyanez lett volna kb. :D
Szóval, ha valaki gyenge, mint én, akkor azért tök mindegy, ha meg erős, mint pl Vingegaard, akkor azért mindegy. :D
Nekem ez az 50-es kerék van most, nem jobb és nem rosszabb, mint a 32-es alufelnis, pont tök mindegy. A rajta lévő gumi viszont nem mindegy, bár lehet tényleg olyan tanyasi bringás vagyok, azt is rosszul mérem, érzem. :D
Lényeg a W/tskg, a többi marginális. Nekem. :smile53:
nem érdemes sokat agyalni rajta. amivel jónak érzed, nyilván, az a jó számodra. én pl nem tudtam megbarátkozni sokáig a karbonkerekekel. hirtelen megszűnt a nehéz kerékel járó lendkerék-effektus.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

pärt írta:
2023.08.11., pén. 22:39
Legtöbb újdonság hidegen hagy, de egy pár komolyabb kerék gondolata azért piszkál - (mondjuk az ős alu Ksyriumomnál mi nem komolyabb? :D ). Peremes, mászósabb, de nem idiótán könnyűre reszelgetett, meg nem is túl magas profilúból mit ajánlanátok?
speed 40 :D Neked a hegyre érdemes kónuszost. kanyarban jobban fordul. shimano, campy,fulcrum... ebből a legegyszerűbb technikailag a fulcrum. de lehet lesz egy év. mire azt mondod, tényleg jobb, mint a Ksyrium... vagy nem :kapdelm:
most a vision metronom le van téve. majd lehet odaadom 1-2 hétre, csak nemtom, mikor megyünk arra. de ha debiben vagy,előtte nap rámszólsz és előhalászom. csak ne fektesd meg :D 25ös latex van rajta. oxt majd meglátod, akarsz e karbonozni, vagy mégse. a kis campa szét van kapva. gumikal játszok. vagyis ragasztókal. ma éppen a vittoria mastik pro volt a program... a hasam is tiszta ragacs :D. csúszós ragasztó, megcsúszott a felnin a gumi ráhasaltam, mindenem tiszta mastik pro :D
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

tyű, ez még most ült be. a Hyperon 1240g/szett :smile46:
az elég betyáros tömeg... majdnem szingó... nekem a bora35 valami 1220 kb, az ultra verzió 1180 kb (csak kb, nem emléxem pontosan). ez azért igen megközelíti. és ha az újabb gumik könnyebbek lesznek, a szerelt tömegük egész kellemes lesz. de rox hír, a könnyebb kereket is tekerni kell :rolleyes: de ez figyelemre méltó adat... nemrég mértük meg a 40-es speedet(első kerék) clincher verzióban gumizva (conti5000 25) és a bora35 usb-t, ami kategóriában ugyanaz és bő 200g difi volt. de a speed 40-es, így felbecsültük a borat 40-re. a bora35 és 50 közötti eltérés 60g, az 30/kerék és 10g/5mm. xal felszorozva is majd 200g eltérés maradt, csak első keréken (Conti Competition 25, kb az 5000 kategóriája szingóban,butyl, közepesen nehéz)

de ez a Hyperon ad a mateknak. de érdemes kézbeveni. nem e nagyon ki van spórolva az anyag... 37-es peremesben ez brutál könnyű... :smile32:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2023.08.11., pén. 22:41
revox írta:
2023.08.11., pén. 22:20
amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel :rolleyes:

az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
Lehet nem figyeltél, de a 3 Campa a következő:

1 - WTO 45 - USB csapágy - 1520g
2 - WTO 45 ULTRA - CULT csapágy - 1425g
3 - Hyperon Ultra (37mm) - CULT csapágy - 1240g
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.34.58.png
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.35.51.png
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.35.22.png
figyeltem, csak kisebb-kontra nagyobb sztorikat vázoltam :rolleyes:
a végén summáztam, a széltől tenném függővé. ha télen nagy a szél, jobb a 37es. ha nem érdekes, akkor a 45ös CULT ;peace;
mi sokat jártunk télen, de ithon. ami még megmaradt, ha defekt van. az idő ellened dolgozik. ha le kell szállni, a pulzus pillanatok alatt lemegy és az izzadtságot se szellőzteti ki a memetszél a technikai ruházatban. magyarul baromi hamar elkezdesz fázni. ha felétek is hideg van(gondolom), legyen a kerék tubeless, de lehet a téli mínuszokban célszerűbb sima külső-belső rendszert használni. ritkán volt defektünk, de ha volt, mire belsőt cseréltünk, már a végére alig volt kéz, ami a szelepet vissza bírta tekerni. sose legyen, de ha egyszer beüt és nem segít a tej, gondban leszel.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5751
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3568

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Szalon írta:
2023.08.11., pén. 22:41
revox írta:
2023.08.11., pén. 22:20
amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel :rolleyes:

az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
Lehet nem figyeltél, de a 3 Campa a következő:

1 - WTO 45 - USB csapágy - 1520g
2 - WTO 45 ULTRA - CULT csapágy - 1425g
3 - Hyperon Ultra (37mm) - CULT csapágy - 1240g
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.34.58.png
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.35.51.png
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.35.22.png
A 2-ra szavazok :smile32:

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

revox írta:
2023.08.11., pén. 22:20
amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel :rolleyes:

az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
Lehet nem figyeltél, de a 3 Campa a következő:

1 - WTO 45 - USB csapágy - 1520g
2 - WTO 45 ULTRA - CULT csapágy - 1425g
3 - Hyperon Ultra (37mm) - CULT csapágy - 1240g
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.34.58.png
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.35.51.png
Képernyőfotó 2023-08-11 - 22.35.22.png
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3968
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5067
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

Legtöbb újdonság hidegen hagy, de egy pár komolyabb kerék gondolata azért piszkál - (mondjuk az ős alu Ksyriumomnál mi nem komolyabb? :D ). Peremes, mászósabb, de nem idiótán könnyűre reszelgetett, meg nem is túl magas profilúból mit ajánlanátok?

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6182
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7656
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Vingegaard meg a hegyi időfutamon agyonvert mindenkit a teli hátsó kerékkel időfutam bicajjal végig, de bármelyik bicajjal és bármelyik kerékkel ugyanez lett volna kb. :D
Szóval, ha valaki gyenge, mint én, akkor azért tök mindegy, ha meg erős, mint pl Vingegaard, akkor azért mindegy. :D
Nekem ez az 50-es kerék van most, nem jobb és nem rosszabb, mint a 32-es alufelnis, pont tök mindegy. A rajta lévő gumi viszont nem mindegy, bár lehet tényleg olyan tanyasi bringás vagyok, azt is rosszul mérem, érzem. :D
Lényeg a W/tskg, a többi marginális. Nekem. :smile53:
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

fulcrumot visszaszívtam, ha az azonos tömegű és árú campa cult-al jön ki.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

amúgy ez télibicó lenne? mert akkor érdemes bekalkulálni a télen erősebb szelet is. lehet egy fulcrum speed 40 lenne nyerő. Gianni nemrég vett egy szettet, nem panaszkodik. nekem 50-es van. ez jobb vagy a campa? azonos kategóriájú kerék esetén többet jelent a gumiban fél bar nyomáseltérés. nálam mindkettő 50-es és a cult verzió. nagy difit nem érzek. cserébe a fulcrumot könnyebb cemtrírozni. campa talán hangyafinggal jobb, de csak nagyon kicsi hangyaszelentéssel :rolleyes:

az új speedek nem cult? de ha campa, szerintem 45. hegyre nekem az 50es jobban mászik, mint a 35. hiába nehezebb. Merevebb. a 35öst a sok megindításkor éreztem gyorsabbnak, amikor sokszor kel. hirtelen kigyorsítani. de főleg az, hogy hegyen a kis és nagy felnit máshogy kel forgatni. a nyáridon nagy van és ahhoz vagy szokva. de nem vészes az átállás se nagyról kicsire és vissza. szerintem a szél alaoján dönts. ha felétek is jobban befúj télen, a nagy felnit meg tudja lengetni. főleg lefele szerpentinen, amikor hol erről, hol arról fúj
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

revox írta:
2023.08.11., pén. 22:01
maradj a campánál szerintem. a kónuszos agy nem rossz dolog. de a 45mm-est szerintem. esetleg fulcrum, bár axxem, már náluk sincs 50-es, csak 40 és 55 (de lehet nem jól emléxem).
Fulcrumnak van új Speed szériája, de igazából ennyiért inkább a Campa WTO Ultra 45-öt venném, abban Cult csapágy van, a Fulcrumba még USB...
Szóval a igazából a kérdés, h a 3 Campából melyik és miért? :rolleyes:
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

Szalon írta:
2023.08.11., pén. 15:24
Üdv újra mindenkinek!

Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...

Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.

A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)

Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért? :rolleyes:

youtu.be/trjW11UPh4Q
maradj a campánál szerintem. a kónuszos agy nem rossz dolog. de a 45mm-est szerintem. esetleg fulcrum, bár axxem, már náluk sincs 50-es, csak 40 és 55 (de lehet nem jól emléxem).
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 16:11
Hát milyen kerék illik abba a vázba?
Mer' aztán megkapja, hogy tehén szmokingban vagy hogy gazella gumicsizmában... 🤣
Nem szempont, hogy jól nézzen ki, arra ott a Dogma... :rolleyes:
Szóval csak a felhasználás a lényeg, arra meg a 40-50mm körüli lenne az ideális.
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 15:00
revox írta:
2023.08.11., pén. 14:35
asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 14:22

A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
De, ez bátran kimondható. :) Nálam okosabbak mondták ki, mérték meg, én csak tapasztaltam.
Zoli outijára nemrég tett fel tubeless Corsa Pro-t, 28mm-es 270g mérve. Úgy kanyarodik... brutál, semmilyen szempontból nem közelíti egyik belsős se, komfortban, de kanyarodásra se. Tüköraszfalton betonra fújva meg nem számít, mert itt olyan nincs, így azt nem tudjuk. :)
Nekem corsa next-ek vannak/voltak minden verzióban, ugyanezeket tudom elmondani.
rágják ezt a csontot évek óta. peremes kerekek esetén engem nagyon nem is mozgat a kérdés, csak a télibicón van. a marketingszekér is ezt az irányt tolja,de így legalább az eddig 20ezres top peremes gumikat el lehet adni 50-ért (hazai árakon értem, nem a legolcsóbban fellelhető árat). felénk egyre többen ülnek vissza szingóra a tubeless kör után, de az a tubeless kontra belsős clncher témában nem érdekes. de a jövő valsz a tubeless-é. azon lehet nagyot szakítani, relatíve olcsóbb előállítási költség mellett. plazmatévé kontra lcd. nemérdekes... :smile53:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
lacee
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2800
Csatlakozott: 2015.02.10., kedd 18:22
Értékelés: 1159

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: lacee »

Szalon írta:
2023.08.11., pén. 15:24
Üdv újra mindenkinek!

Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...

Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.

A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)

Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért? :rolleyes:

youtu.be/trjW11UPh4Q
Én a helyedben tennék egy próbát Szabó Mikivel, ráírnék facéén,hátha,tudod a Vas Blanka párja.Ő biztos tud tanácsot adni,itt ahogy írtad ,,fotelszakértés lesz”

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6182
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7656
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

Szalon írta:
2023.08.11., pén. 15:24
Üdv újra mindenkinek!

Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...

Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.

A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)

Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért? :rolleyes:

youtu.be/trjW11UPh4Q
Hát milyen kerék illik abba a vázba?
Mer' aztán megkapja, hogy tehén szmokingban vagy hogy gazella gumicsizmában... 🤣
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
Szalon
Fórumlakó
Fórumlakó
Hozzászólások: 968
Csatlakozott: 2011.11.14., hétf. 13:09
Értékelés: 1501
Tartózkodási hely: Basel

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: Szalon »

Üdv újra mindenkinek!

Akinek van kedve fotelszakérteni tárcsafékes kerekeket, ne fogja vissza magát.
Számomra végleg eljött az idő a tárcsafékes bicajra, kerekeken kivül minden más el van már döntve.
Mindenképpen közepes méretű felnit szeretnék, amivel hegyre is fel lehet menni, meg gyorsabb gorup ridon sikon sem szenved nagy hátrányt, azaz 40-50mm körül gondolkozom. Tubless gumi alap követelmény, belső-szingo kizárva...
Igazából első körben maradnék a Campanal, van 3 kategória, az "alap" wto 45 1520g, a wto 45 Ultra 1425g, vagy az új Hyperon Ultra 1240g, ami messze a legkönnyebb de csupán 37mm-es... :)
Az alap WTO-t lehet kerámia csapágyra upgadelni, ezt megtettem a mostani kerekemmel és jó döntés volt.
Az új Hyepron nem a szokásos Campa G3-as küllőkiosztást használja, nem tudom ez pozitiv, vagy negativ-e...

Amúgy még amin még gondolkozom, a Roval Rapid CLX és vagy Alpinist. de az egyik túl hegyi, a másik meg túl magas peremes... Aztán mivel a belseje amúgy is DT-Swiss, akár az is szóba jöhet, ARC 1100 DICUT® DB 50 vagy
ERC 1100 DICUT DB 45... elvileg ezek iis könnyen/jól szervizelhetőek, ami fontos, mivel télen/rossz időben is lesznek használva.

A hookless nem igazán győzött még meg elméletben, bár hosszú távú saját tapasztalatom nincs vele. Tartok a túl alacsony nyomás-lefordul könnyen a gumi kanyarban nagyobb sebességnél. (80-90+km/h rendszeresen előfordul)

Gondolatban eljátszottam extrém kerekekkel is, mint a Lightweight vagy a SYNCROS CAPITAL SL de azért tartok ezektől a karbon küllőktől, bár kiváncsi lennék azért a reakciójukra, tényleg annyira jók-e, mint ahogy állitják...
Szóval ki-mit venne és miért? :rolleyes:

youtu.be/trjW11UPh4Q
Avantgarde Acoustic Duo G2
Avantgarde Acoustic Model THREE
Lumin A1
Siltech

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5751
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3568

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

Most vettem 2 GP5000-t. De tuti,hogy következőleg most már én is kipróbálok valami TL verziót. :rolleyes:

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6182
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7656
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2023.08.11., pén. 14:35
asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 14:22

A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
De, ez bátran kimondható. :) Nálam okosabbak mondták ki, mérték meg, én csak tapasztaltam.
Zoli outijára nemrég tett fel tubeless Corsa Pro-t, 28mm-es 270g mérve. Úgy kanyarodik... brutál, semmilyen szempontból nem közelíti egyik belsős se, komfortban, de kanyarodásra se. Tüköraszfalton betonra fújva meg nem számít, mert itt olyan nincs, így azt nem tudjuk. :)
Nekem corsa next-ek vannak/voltak minden verzióban, ugyanezeket tudom elmondani.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Online
Avatar
pärt
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3968
Csatlakozott: 2011.02.21., hétf. 23:30
Értékelés: 5067
Tartózkodási hely: Eger

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: pärt »

asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 14:22

A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
A jósági ezres szorzót kizárólag hifi esetében tudom elfogadni. :P
TL-t ki kéne próbálni, hogy tudjam, milyen is, de annyira meg nem izgató a kérdés.

Latex belsők egyik nagy gyengéje, hogy minőségben nagy a szórás egy cég azonos modelljének példányai közt is. Életem első latex belsőjével évekig (!) nem volt deffektem, aztán az ugyanolyan típusú utódokkal több is. Egyiket most selejteztem, mert az alapanyagban pár tizedmilliméteres kis buborékok vannak, amik egy idő után átszakadnak, és latexes mércével mérve is gyorsan eleresztik a nyomást.

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 14:22

A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
ez se egyértelműen kimondható. gumiknál az a lényeg (ha azonos az alapanyag a "külső eetében"), a külső vagy a külső+belső mennyi energiát emészt fel azzal, hogy guruláskor benyomódik,majd visszarugózik. A tubeless gumik kicsit vaskosabb oldalfallal és futófelülettel készülnek, míg a véknyabb külsőt használó rendszerek esetén a belső tesz hozzá ellenállást. xal összességében a teljes rendszert kell nézni, mennyi energia alakul hővé a rugózáskor. aztán mindenre lesz példa és ellenpélda is.
az én gumim, az új 240g külső-belső és jól gurul. ezt a súlyt nehéz elérni (de tartós is kel legyen, mert a dksi-nél van olyan elire ride gumi,amit 2016-ban tettünk fel és még fut). valsz olyan kevés a falvastagság,hogy a deformációk nem esznek meg annyi energiát. a méretben azonos Corsa a latex belsővel is 275-280g.
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Online
Avatar
asebestyen
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 6182
Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
Értékelés: 7656
Tartózkodási hely: Bokod

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: asebestyen »

revox írta:
2023.08.11., pén. 13:50
lacee írta:
2023.08.11., pén. 13:00

Én kicseréltem,meguntam minden tekerés előtt majd lapos állapotról pumpálni… 36_1_10.gif
lassan én is kiveszem a rendszerből (két szetten latexes van). jól gurul, de nekem főleg ez a beragadás nem tetszett. az a gumi nem gurult 300 kilinél többet és kuka (szingónál nem úszod meg belsőcserével,hacsak nem vagy vírrómester). egyébként egy tufo elite ride ment a helyére,ami síkon szerintem gyorsabb (igaz,elég vékony valami. 240g mérve,nem katalógusban) majd hegyi lejtőn kiderül, kiveri e a seggét, vagy ez is befordul. A latexes vittoria jól fordult... ami érdekes volt, a latexesek általában kiméletesebbek az úthibával. a tufo is 23-as,mint a corsa volt, lehet icipicit ballonosabb, de a döcögős xar úton jobban csillapít,mint a corsa tette.
de ebből általánosítani utópia lenne, de most úgy tűnik,találtam egy olyan butylos gumit, ami jól gurul, így nem fogom erőltetni a latexet. bár első keréken otthagytam. lágyan simogatja kezeimet így az úthiba :tutiok:
A latexes sokkal jobb, mint a butyl. A tubeless meg minden szempontból 1000x jobb a latexesnél.
Alces 6 | Mac Mini M1 | Audio-gd Reference 10.32 | Genelec 1031APM aktív monitorok | DIY Oyaide kábelezés



 

Avatar
revox
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 14075
Csatlakozott: 2005.06.27., hétf. 10:13
Értékelés: 4477
Kapcsolat:

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: revox »

lacee írta:
2023.08.11., pén. 13:00

Én kicseréltem,meguntam minden tekerés előtt majd lapos állapotról pumpálni… 36_1_10.gif
lassan én is kiveszem a rendszerből (két szetten latexes van). jól gurul, de nekem főleg ez a beragadás nem tetszett. az a gumi nem gurult 300 kilinél többet és kuka (szingónál nem úszod meg belsőcserével,hacsak nem vagy vírrómester). egyébként egy tufo elite ride ment a helyére,ami síkon szerintem gyorsabb (igaz,elég vékony valami. 240g mérve,nem katalógusban) majd hegyi lejtőn kiderül, kiveri e a seggét, vagy ez is befordul. A latexes vittoria jól fordult... ami érdekes volt, a latexesek általában kiméletesebbek az úthibával. a tufo is 23-as,mint a corsa volt, lehet icipicit ballonosabb, de a döcögős xar úton jobban csillapít,mint a corsa tette.
de ebből általánosítani utópia lenne, de most úgy tűnik,találtam egy olyan butylos gumit, ami jól gurul, így nem fogom erőltetni a latexet. bár első keréken otthagytam. lágyan simogatja kezeimet így az úthiba :tutiok:
avantgardeAcoustic, kondo, 47Lab, RS Laboratory, operaConsonanceLP5, twAcustic, vivLab, artemisLabs, zyx, hana, Quad CDP, KSL, TakeT, audioNote, furuyamaAudioLab, vdHul, tiglon, daruma, SaSuPa, onzow, loricraft, townshend, tmpAnt, hitachiSax
halfnote.hu

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5751
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3568

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

revox írta:
2023.08.11., pén. 13:36
asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 12:58
AeroRevi nem aero pozícióban. De miért az első agynál akarod hajtani a gépet? :D Ólmot kell rakni a zsebedbe lassan, nehogy felkapjon a szél ahogy felegyenesedsz. :smile32: ;peace;
.
Revi.jpg
itt szerintem már mindent tapostam :D a 34/17et teszteltem, mire elég. a bélkönél vannak 12-14% meredekségek. aztán Part nem cicózott,váltott egyet, csinált egy ritmusváltást, amit nem tudtam átvenni és otthagyott, mint eb a x...t. a végén feladtam és elváltottam 34/21-re,de addigra a combom meghalt :D emlékezetes kaptató volt, ami elgondolkodtatott, hogy nem kell mindent izomból megoldani :D

de azt nézem, itt be voltam böffenve kicsit :kapdelm:
ez tuti manipulált kép, Revi nincs ekkora :ohnoohnoohno: ;peace;

Avatar
AAttila
V.I.P.
V.I.P.
Hozzászólások: 5751
Csatlakozott: 2008.09.08., hétf. 11:47
Értékelés: 3568

Re: Kerékpározás

Hozzászólás Szerző: AAttila »

asebestyen írta:
2023.08.11., pén. 12:58
De miért az első agynál akarod hajtani a gépet? :D
.
Revi.jpg
Az nem úgy van, nekem mondta: ez kimondottan 1 lábas edzés, csak a jobb lábával hajt, de nem mindig sikerül egyenletesen a forgatás és ha jobban megrúgja, akkor elemeli az elejét. Ezért a bal lábával nyomja felülről, hogy folyamatosan a földön tudja tartani az első kereket. ;peace; 10kili jobb láb, utána csere ;peace; ;peace;

Válasz küldése

Vissza: “Autó Sport és szórakozás”