A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Bár kicsit a Szexmisszió című lengyel műremek jut eszembe a film alap koncepciójáról...
Még véletlen sem a The Island??? Elolvastam az említett "remekmű" koncepcióját de még véletlen sem látom mi a közös benne, meg a Silo-ban..
Nem tudom, hol olvastad el a koncepcióját. De inkább nézd meg, nagyon jó kis film
A közös az a két filmben egyébként, hogy azért élnek az emberek a föld alatt, mert kint a levegő mérgező. És mindkét filmben kétely merül fel ez irányában, hogy nem így van.
Csak ugye a műremek egy zseniális Lengyel vígjáték a 80-as évekből, a Silo pedig egy komoly hangvételű mai sorozat.
Port.hu
"Két férfi kísérleti alanyként hibernáltatja magát. A kísérlet elhúzódik, mikor felébrednek, egy "férfiatlanított" női falanszterbe kerülnek, ahol nagy riadalmat okoznak megjelenésükkel. Az ismeretlen "lények" ellen hajtóvadászat indul, hogy minél előbb eltüntessék őket ebből a világból. Bár a nők mindent elkövetnek, hogy a fejlett génmanipulációs technológia révén csak lányok szülessenek, mégis hiba csúszik a gépezetbe..."
Ezzel szemben a Silo szint egy az egyben a The Island c. filmre emlékeztet, csak kevésbé modern a Silo belseje.
Bár kicsit a Szexmisszió című lengyel műremek jut eszembe a film alap koncepciójáról...
Még véletlen sem a The Island??? Elolvastam az említett "remekmű" koncepcióját de még véletlen sem látom mi a közös benne, meg a Silo-ban..
Nem tudom, hol olvastad el a koncepcióját. De inkább nézd meg, nagyon jó kis film
A közös az a két filmben egyébként, hogy azért élnek az emberek a föld alatt, mert kint a levegő mérgező. És mindkét filmben kétely merül fel ez irányában, hogy nem így van.
Csak ugye a műremek egy zseniális Lengyel vígjáték a 80-as évekből, a Silo pedig egy komoly hangvételű mai sorozat.
Egy ki tudja, mikori jövőben, egy föld alatti silóban élnek az emberek, mert kint (állítólag) mérgező a levegő.
Sok a szabály, hogy rend legyen, és senki se akarja kinyitni az ajtót.
De mégis van, akikben kétely támad az igazsággal kapcsolatban.
Első két rész alapján ígéretesnek tűnik, várom a harmadik részt.
Bár kicsit a Szexmisszió című lengyel műremek jut eszembe a film alap koncepciójáról...
.
silo-s1-poszter.jpg (289.57 KiB) Megtekintve 1493 alkalommal
Nagyon szép, és emberi történetet elmesélő film, néha abszurd, és fekete humorral.
Szerintem nagyon szerethető.
Engem idegesített hogy több helyen nagyon valószerűtlen, vagyis az egész film is az persze, de van több jelenet, ahol ebbe nem illően az, és a sztori futása is egyenetlen volt. Tehát nem csak a környezet, de a szereplők döntései is időnként minimum furcsák, végig tudtam nézni, tehát nem iszonyatos módon, de engem azért zavart. Én nem sokkal lőném átlagos fölé, de semmiképp nem alá.
Persona - Soha nem árt látni és látni akarni a végtermék mögött az újságírót. Hajlamos átvágni....
Huhh, csak kíváncsi vagyok, ez tényleg csak úgy kijött belőled, vagy kopiztad, vagy megkérted a ChatGPT-t, hogy írjon egy esszét, vagy...?
Eléggé "magasröptű" és nehéz olvasmány lett
A kedvencem:
venomer írta:Szükséges tér a tudatosításhoz, ez lehet akár konkrét ismétlés vagy több szemszögből körbejárva a témát, a szereplők saját szavaival elmondatva ugyanazt a jelenséget, ez átcsúszhat terjengősségbe, ugyanaz a hírérték töredék nyersanyagra is le lenne forgatható, át lenne adható, de legyen némi átcsúszás bele, segond.
Nem gond az, ha 1 fokkal nehezebb felfogóképességűekre kalibrálták a művet, de amikor hatodszorra hallom ugyanazt a kijelentést, mint műsoridő-kitöltést, arra már nem fogok bólogatni. Ezt tette belém, így ez jött ki. Dokutainment lett a dokuból és ez még a bocsánatosabb fajta.
Az újságíró az egyszerűen levonható, sok mindenkit érintő konklúzióra fog bazírozni, hiszen közérthetőségen keresztül vezető sikert akar magának, ami rendben, de ne ígérjen mást. A clickbait címek már átlátszóak, a dokukban még néha bízok, vagyis inkább csak akarok bízni.
Persona - Soha nem árt látni és látni akarni a végtermék mögött az újságírót. Hajlamos átvágni....
Huhh, csak kíváncsi vagyok, ez tényleg csak úgy kijött belőled, vagy kopiztad, vagy megkérted a ChatGPT-t, hogy írjon egy esszét, vagy...?
Eléggé "magasröptű" és nehéz olvasmány lett
A kedvencem:
venomer írta:Szükséges tér a tudatosításhoz, ez lehet akár konkrét ismétlés vagy több szemszögből körbejárva a témát, a szereplők saját szavaival elmondatva ugyanazt a jelenséget, ez átcsúszhat terjengősségbe, ugyanaz a hírérték töredék nyersanyagra is le lenne forgatható, át lenne adható, de legyen némi átcsúszás bele, segond.
Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
Persona - Soha nem árt látni és látni akarni a végtermék mögött az újságírót. Hajlamos átvágni, tudományos részletességű kikutatottságot ígér, legyen írott formátum vagy kamerával elkövetett katalizátor a karrierjéhez, brandépítéséhez és ez így olcsó. Amerikás földön, a személyiségtesztek alkalmazásának károsságáról szól a dolog, ám a felénél átmegy egy rasszizmus alapú nyígásba. A probléma létező, de ismétléseiben és túlsúlyozásában ahova kilyukadunk az nem az, amiről szó volt. Pontosan úgy lóg ki a tény, hogy a film önmaga sikeréhez óda, mint borból a túlzott alkohol, mi csak megtriggerelt bólogatók vagyunk a terv szerint. Érződik mindez azért, mert a kontraszt jókora az ígéret és a kibontott állapot között, meg mert nem kaphatunk az elcsépeltnél egy picivel sem összetettebb forrpontot. Akinél működik a red herring-szerű hatásmechanizmus az észre sem veszi.
Szükséges tér a tudatosításhoz, ez lehet akár konkrét ismétlés vagy több szemszögből körbejárva a témát, a szereplők saját szavaival elmondatva ugyanazt a jelenséget, ez átcsúszhat terjengősségbe, ugyanaz a hírérték töredék nyersanyagra is le lenne forgatható, át lenne adható, de legyen némi átcsúszás bele, segond. Azzal együtt viszont, hogy választ sem kapunk, már nincs rendben: elmaradt az átkötés, hogy mégis a személyiségteszt honnan tudja a rasszt, az eltérő kultúrát, hogyan tud kirekesztő lenni. Az egyetlen ide vágó gondolat, hogy nagyon más tapasztalatokkal rendelkezők alkották meg ezeket, de ezt sem taglalta, nem kapott mélységet, a videós elemzés meg már nem ide tartozik, citált vetület csak. A párizsit tehát kifelejtettnek tekinthetjük a párizsis zsömléből. Az ismétlések helyére beférhetett volna 1-2 vékonyabb szelet, ha több nem is.
Az ezotériás vaklövöldözésnél és íráskép-elemzésnél csak egy fokkal jobb tesztekről van szó, el is hangzott, hogy inkább öndiagnosztizálásra, önmegismerésre alkalmasak, helyükön kezelve. Persze amíg horoszkóp jelleggel, 100%-os megmondóként van jelen a fejekben legyen az magányszemély vagy munkáltató, illetve munkáltatók részére készre csiszoló cégek is ezen a hatáson dolgoznak, addig az eredmény biztosan fals lesz, irányadónak esetleg jó lehet, de nem több. Az emberek nem szeretnek összetett eredményekhez vezető összetett gondolati folyamatokban részt venni, alkalmazni azokat, így maradnak az illogikus piedesztálra emelések. A multik spórolási célzatú alkalmazása pedig ugyancsak számos fejben azt erősíti, hogy ez egy valid módszer. Aki komplexebben látja a világot, önmagát, az sem tud túl sokat tenni. Számos kiegészítést kívánna minden egyes eredmény, de nincs rá akarat (érdek), kapacitás, meg kedv, gondolat sem, hogy szükséges volna.
Unikum a filmben, hogy egy forgatás alatt meghalt szereplőt is láthatunk, ez ad némi élt az olcsó dráma síkján felül is. Érdekesség még, hogy egyesek újra akarják alkotni magukat a kiköpött gépi diagnózis után, ami egyfajta ösztönös reakció a megfelelésre. Kérdem én, meddig fog ide-oda pattogni egy ilyen ösztönös hajlandóságú egyén, ha egy eleve rosszul kódolt rendszernek próbál tesseni, azt is félreértelmezve?
Végülis egy fantasy sorozat (2 évad eddig), de ha a fantasy elemeket leszámítjuk, akár egy mai nyugati nagyváros aktuál- politikai bemutatása is lehetne, bevándorlókkal, szegényekkel, gazdagokkal, gettókkal, kommunizmussal, kapitalizmussal, stb. Van benne egy nagy adag érzékenyítés (csúnya fehér középosztály versus szegény bevándorlók), erősen klísés a sorozat összes része. Orlando Bloom és Cara Delevigne főszereplésével. Megjelenik még egy-két híresebb színész is az egyes részekben. Vizuálisan A-kategóriás film, nem gyerekeknek való, néha durva jelenetekkel.
carnival-row-button-01-1559598008641.jpg (188.6 KiB) Megtekintve 1699 alkalommal
Marantz SR6015,Emotiva BasX-500+300, Dali Ikon 8 + Ikon 2 + Vocal2, Heco Victa 302, 4xDali Alteco, 2xSVS PB-1000, Dune 4K Ultra HD, KCO-RTC100, AQ Rocket88, Mackenzie kábelek, NAS:Synology DS218+,DS120j Táp: Isotek Sirius + Premier, AQ PQ2,NRG-Z3, LG UHD NanoCell TV
Magyar film. Nem túl pörgős, ellenben elég nyomasztó hangulatú. Minden szürke a filmben, hol kevésbé, hol jobban, de semmi sem fekete vagy fehér. Több dologra nincs válasz, még a végén sem. A rendezés jó, a szereplők jók, az emberi érzéseket jól mutatja be a film.
822.jpg (140.45 KiB) Megtekintve 1693 alkalommal
Marantz SR6015,Emotiva BasX-500+300, Dali Ikon 8 + Ikon 2 + Vocal2, Heco Victa 302, 4xDali Alteco, 2xSVS PB-1000, Dune 4K Ultra HD, KCO-RTC100, AQ Rocket88, Mackenzie kábelek, NAS:Synology DS218+,DS120j Táp: Isotek Sirius + Premier, AQ PQ2,NRG-Z3, LG UHD NanoCell TV
Kicsit ellentmondásos film. Annak ellenére, hogy a fél film valójában egy szállodai szobában játszódik és ez a része kissé unalmasra sikeredett, a másik felében viszont egzotikus, misztikus helyeket mutatnak, ami ellensúlyozza a másik felét. Két ismert szereplő viszi a hátán a filmet. Az izgalmasabb felében pazar a látvány világ, de a hangok kiemelkedőek, néhány jelenetben nagyon jön az Atmos-ok felől a hang.
d8ca5b90fe5ed62765c8c8c6dcf2dd608b51a398eb5050fa66eb0a124176f017._RI_V_TTW_.jpg (3.39 MiB) Megtekintve 1677 alkalommal
Marantz SR6015,Emotiva BasX-500+300, Dali Ikon 8 + Ikon 2 + Vocal2, Heco Victa 302, 4xDali Alteco, 2xSVS PB-1000, Dune 4K Ultra HD, KCO-RTC100, AQ Rocket88, Mackenzie kábelek, NAS:Synology DS218+,DS120j Táp: Isotek Sirius + Premier, AQ PQ2,NRG-Z3, LG UHD NanoCell TV
Most néztük meg, miután szenvedtünk egy órát a "nope / nem" filmen, azt NE nézzétek meg, nagyon fos.
Szóval Smile. Ez egy egyszerű misztikus horror, szokásos hihetetlen alapsztori, borzongós elemek és a vége is elcseszett. De a stílusán belül szerintem igényes darab. A sztori nem extra de ötletes. A borzongás egész hiteles, nem a röhögünk rajta cápa zenés jumpscare. Ami még kiemeli a sikítós tini horrorrok közül, hogy a karakterek viselkedése is értékelhető, elgondolkodtató
Ez egy film? Egy sorozat?
Miről szól?
Miért ajánlod?
Mi az, ami tetszett benne?
Legalább pár sort ilyenkor!
Meggyőződésem volt, hogy az előzetessel és az imdb hivatkozással így is túlteljesítettem néhány ajánlót. Mint ahogy a hifiben, itt sem vagyok túl szószátyár. De ha valamit mondanom kellene róla, akkor az az lenne, hogy:
Elkezdtem nézni a The Bricks című filmet (https://youtu.be/82Bh4LVStmQ), mert az előzetese alapján ígéretesnek tűnt. Az első néhány dialógus után műanyagnak tűnt az egész. Lehet, hogy a fájl volt hibás (igazából ötletem sincs), de olyan érzésem volt, hogy a kép és a szöveg nem él együtt, ill. egy gyenge szinkronos filmnek tűnt, pedig eredeti nyelven néztem, hallgattam. Szóval 10 perc után áttértem az alábbi ajánlott filmre.
Az első percben érezhető volt, hogy annak van egy olyan hangulata, amely azoknál a filmeknél érezhető (számomra), amely tudnak élményt nyújtani. Bár a történet közepén már sejteni lehet a végkifejletet, szerintem jól oldották meg, hogy nem fulladt unalomba a történet. Miről szól? Nekem arról, hogyan rendezni az Élet (a karma, a sors) úgy az eseményeket, hogy kapcsolatba kerüljünk azokkal, akikkel lezáratlan ügyeink vannak.
Ajánlásom oka csupán az, hogy újra és újra belefutok olyan filmekbe, amelyek gyenge teljesítményükkel sem az érzelmeire, sem a gondolataimra nem képesek hatást gyakorolni, leszámítva azt a pillanatot, amikor úgy döntök (általában 5-10 után), inkább valami hasznosabbra fordítom az időm, mint hogy továbbra is a filmet nézzem.
Ez a film azon ritka kivételek közé tartozott, amely hatást generált, ezért úgy gondoltam, a fórum olvasóközönsége számára is érdekes lehet.
Nem váltja meg a világot, viszont szerintem egyáltalán nem kidobott idő.
Igen, kellemes kiruccanás az űrbe. Színházi előadásként is meg lehetne nézni érdembeni romlás nélkül. Vicces amikor egyes emberek feje vörösbe hajlik és nagy csalódásuknak kell méltatlankodva hangot adniuk, mikor kamaradrámába futnak és mintegy támadásként, lehúzásként élik meg, hogy ha csak áttétesen is, de kilátásba került a színház intézménye.
Call Jane (2022) - hívd ezt a személyt, ha a 60s években élsz és nem kívánod még lekötni magad replikával. Egy ideje nem láttam Banks nőszemélyt, de jó volt újra. Nem tudom hiba volt-e kihagyni az elmúlt évekbeli filmjeit, az utolsó látott a Borotvaélen volt. Amolyan életrajzi ívet követ a forgatókönyv, amik általában összecsapott iparosmunkák, jó alapok a klisés mesélésekhez, itt ugyanez jó alapként szolgál az itteni alakítások és a téma alá. Ripli néni leader szerepben, benne sincs oka csalatkozni a nézőnek.
Szintén újranézve: Az Európa-rejtély. Lowcost sc-fi, költségvetéséhez képest is és egyébként is jó nézhetőséggel. Lézerkard not allowed.
Nekem bejött ez a film. Semmi extra, de kellemes kikapcsolódás, és jópofa, hogy az egész film a hajó biztonsági kamera felvételein keresztül látható, hogy mi is történt a küldetéssel.
Nem váltja meg a világot, viszont szerintem egyáltalán nem kidobott idő.