- Barkas.jpg (25.86 KiB) Megtekintve 1242 alkalommal
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Online
- asebestyen
- V.I.P.
- Hozzászólások: 6218
- Csatlakozott: 2017.11.26., vas. 10:59
- Értékelés: 7715
- Tartózkodási hely: Bokod
Re: Autós topik autósoknak
Alces 6 | Mac Mini M1 | RME ADI-2 DAC FS | Genelec 1031APM aktív monitorok
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14263
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9340
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Jaj, majd elfelejtettem a vasárnapi romantikát!

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 472
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14263
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9340
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ne álmodozz, már japán sincs…
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14263
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9340
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Vannak árak, de ez már nálam kiveri a biztit. Az autó nagyön pöpec.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 472
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
"EU-s gép ?"
Nem.
Nem.
Online
Csak itt a környékünkön tudok több olyan helyet, ahol biztos összefosná magát az önvezető rendszer, és gondolom mindenki tudna több olyan szitut, ahova nem alkalmas, nemcsak most, de talán soha.
Olyan egyszerű dolog, mint padkára lehúzódás egy szűk úton, hogy elferjen két autó, stb. Vagy lassít e, ha lát egy játszóteret, sétáló gyerekekkel a járdán?
Autópályán viszont kis túlzással holnap be lehetne vezetni. Ott alig van pár inger, sőt, oda kötelező kéne lennie. Akinek nincs, menjen a főúton. Megszünne a dugó, és kiszámíthatóbb lenne az utazás, mert mondjuk ott minden autó 130-al menne, és pont. Kivéve a teher, és hasonlók. Lehajtón pedig átadná a vezetést.
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5214
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3619
Re: Autós topik autósoknak
Odébb van az még.Vinkler írta: ↑2022.09.10., szomb. 18:43Menetel a világ az önvezetés felé, Aminek megkerülhetetlen feltétele a jól és megbízhatóan működő vezetéstámogató rendszerek összessége. Engem is sokkal jobban idegesítenek, mint sem hasznosak tartom őket, de sajnos a szép új világunkban nem ez az egyetlen mérgem…![]()
No, de ne károgjunk, szerencsések vagyunk, mert vezethettünk még AUTÓKAT a hőskorból.![]()
Csak itt a környékünkön tudok több olyan helyet, ahol biztos összefosná magát az önvezető rendszer, és gondolom mindenki tudna több olyan szitut, ahova nem alkalmas, nemcsak most, de talán soha.
Olyan egyszerű dolog, mint padkára lehúzódás egy szűk úton, hogy elferjen két autó, stb. Vagy lassít e, ha lát egy játszóteret, sétáló gyerekekkel a járdán?
Autópályán viszont kis túlzással holnap be lehetne vezetni. Ott alig van pár inger, sőt, oda kötelező kéne lennie. Akinek nincs, menjen a főúton. Megszünne a dugó, és kiszámíthatóbb lenne az utazás, mert mondjuk ott minden autó 130-al menne, és pont. Kivéve a teher, és hasonlók. Lehajtón pedig átadná a vezetést.
Csak a Marantz! :-D
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14263
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9340
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Közben nevelem az új generációt!

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Sajnos még nagyon messze van az önvezetés de hosszú távon elkerülhetetlen lesz, de akkor egy szenzor vagy egy koszos érzékelő miatt lesz majd baleset..Vinkler írta: ↑2022.09.10., szomb. 18:43Menetel a világ az önvezetés felé, Aminek megkerülhetetlen feltétele a jól és megbízhatóan működő vezetéstámogató rendszerek összessége. Engem is sokkal jobban idegesítenek, mint sem hasznosak tartom őket, de sajnos a szép új világunkban nem ez az egyetlen mérgem…![]()
No, de ne károgjunk, szerencsések vagyunk, mert vezethettünk még AUTÓKAT a hőskorból.![]()


"Az igazi barát szemből támad."
Online
Nem lehet, hogy azutók vezetést segítő rendszereivel is ez a probléma?
Lehet, hogy közben a gyártók, fejlesztők rájönnek, hogy hibás, és néha javíthatatlan a termék amivel előrukkoltak, de közben már 1-2 éve a piacon van, és az idő kerekét már visszaforgatni nem lehet.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
A korábbi telefonommal sokat szenvedtem, mindig produkált valami rendellenes müködést. Egyik alkalommal, mikor megint vacakolt, és szervizbe vittem, helyben megoldották a problémat, közben beszélgettem a szervizes kollégával. Kérdésemre, hogy mivel van a baj, azt mondta, "minden bizonnyal szoftver hiba, de a frissítés talán megoldja". Hát nem oldotta meg. Aztán azt is elmondta, hogy a probléma forrása a konkurenciaharc. A készülék gyártók, szofver fejlesztők, óriasi hazárdjatékot játszanak azzal, hogy kiforratlan instabil, szinte alig tesztelt termékeket dobnak piacra, csak hogy a konkurenciát megelőzzék a piacra lépéssel.avl2 írta: ↑2022.09.10., szomb. 18:29nekem kicsit kérdéses, hogy mit hívunk SW hibának, szerintem nem lehet ezt általánosan és keményen definiálniAszpirin írta: ↑2022.09.10., szomb. 16:24Szoftverfejlesztőként kérdezem: miből gondolod, hogy ez szoftverhiba?
...
Több mint egy évig működik hibátlanul a szoftver, majd meghibásodik?
...
(pl. hogy egy "elkalibrálódott" szenzor tűréshatárait nagyobbra veszik, ami elnyomja a hibát, és az ügyfél nyugodt) vagy célzott diagnosztika (célzottan módosított szoftver használatával a felszínre kerül a meghibásodás oka), de ez - ami nálam jelentkezett - szerintem - és ezt mondtam a szervizben is - szenzor- vagy kommunikációs hardverhiba
...
Én a legvalószínűbbnek a kormány kapacitív érintés-szenzorának problémáját tartom...
pl. abban amit a beidézettben is írsz; nyilván minden szenzornak nem csak egy névleges viselkedése van, darabok szórása, idö vasfoga*, ha kormányérintés érzékelö: kinek milyen keze, ... elkerülhetetlenül különbözö jelekhez vezet 1-1 érzékelötöl; erre fel kell készíteni egy SW-t; de hol a határ ? lehet "gyári" állapotban spec., de azt elvárni -20°C-ban is álló, besütö nap mellett 50°C-ra felmelegedö, dzsuvás poros környezetben, bekrémezett kezü vezetö, izzadó tenyér, magyar utakon rázkódási g-k... mellett 1-2-3-4- ... év után is ...az hiba
szerintem ezért nem (sem) érdemes egy autó (vagy bármilyen más) 1) igen különbözö körülmények között üzemelö 2) hosszabb ideig elvárt hibátlan müködésü gép esetén a "túlbonyolítás" => nem kiforrott, nem X év óta ismert viselkedésü szenzorok, stb.-k használata
és az nagyon eröforráslekötö; pedig más ezerszer fontosabb (szerintem objektíven is) ...persze akinek nem, az élvezi az ilyen funkciók elönyeit ...ideig-óráig
rossz esetben az évek során meg sokkkkal több bosszúságot okozva maga a funkcio hibáival, nyügeivel, mint a kezdeti "húvaze ezt is tudja" érzés öröme; még rosszabb esetben meg felszínre kerülnek annak hátrányai, hogy a fejlesztésben, szervizekben errefele ment az eröforrás, és döglödik az alap
EU-s gép ? mert szerintem itt az EU-ban lett ez "túltolva": a feature-ok javára és a kevesebb, de tutti kárára; korábban is megfigyelhetö volt: francia, de akár német is, sokkal "többet tud" (kisautótól a nagyokig), ...de nem mindig / nem olyan sokáig, mint egy japán
evvel értek egyet; a felhasználónak egy kezdetben örömre okot adó funkció hátrányai nagyon könnyen felszínre kerülnek, mert "uj feature" inkl. uj SW, HW, szenzor, amik müködése egy utcai jármü (könnyen széles tartományban ingó, ..) üzemeltetési körülményei között teljesen ismeretlen ...hosszútávonzoli73 írta: ↑2022.09.10., szomb. 17:54Szerintem mindegy mi idézi elő ezeket a hibákat, bosszantó így is, úgy is.
De ami ennél is bosszantóbb, látni a márkaszerviz tanácstalanságát, tehetetlenségét.
Néhány éve nekem is volt egy hasonló kálváriám, ami kb. 8 hónapig tartott, és az autó már nem volt garanciális, így minden javítási próbálkozás a saját zsebemre ment. Végül nem is sikerült megoldaniuk a problémát, inkább megoldottam én, eladtam. ...
(még ha megvolt is - más igazi high tech-ben; repülés, ür; ... -, nyilván itt olcsóbból akarják kihozni, hogy jól müködjön
Nem lehet, hogy azutók vezetést segítő rendszereivel is ez a probléma?
Lehet, hogy közben a gyártók, fejlesztők rájönnek, hogy hibás, és néha javíthatatlan a termék amivel előrukkoltak, de közben már 1-2 éve a piacon van, és az idő kerekét már visszaforgatni nem lehet.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14263
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9340
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Menetel a világ az önvezetés felé, Aminek megkerülhetetlen feltétele a jól és megbízhatóan működő vezetéstámogató rendszerek összessége. Engem is sokkal jobban idegesítenek, mint sem hasznosak tartom őket, de sajnos a szép új világunkban nem ez az egyetlen mérgem…
No, de ne károgjunk, szerencsések vagyunk, mert vezethettünk még AUTÓKAT a hőskorból.

No, de ne károgjunk, szerencsések vagyunk, mert vezethettünk még AUTÓKAT a hőskorból.

Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
nekem kicsit kérdéses, hogy mit hívunk SW hibának, szerintem nem lehet ezt általánosan és keményen definiálniAszpirin írta: ↑2022.09.10., szomb. 16:24Szoftverfejlesztőként kérdezem: miből gondolod, hogy ez szoftverhiba?
...
Több mint egy évig működik hibátlanul a szoftver, majd meghibásodik?
...
(pl. hogy egy "elkalibrálódott" szenzor tűréshatárait nagyobbra veszik, ami elnyomja a hibát, és az ügyfél nyugodt) vagy célzott diagnosztika (célzottan módosított szoftver használatával a felszínre kerül a meghibásodás oka), de ez - ami nálam jelentkezett - szerintem - és ezt mondtam a szervizben is - szenzor- vagy kommunikációs hardverhiba
...
Én a legvalószínűbbnek a kormány kapacitív érintés-szenzorának problémáját tartom...
pl. abban amit a beidézettben is írsz; nyilván minden szenzornak nem csak egy névleges viselkedése van, darabok szórása, idö vasfoga*, ha kormányérintés érzékelö: kinek milyen keze, ... elkerülhetetlenül különbözö jelekhez vezet 1-1 érzékelötöl; erre fel kell készíteni egy SW-t; de hol a határ ? lehet "gyári" állapotban spec., de azt elvárni -20°C-ban is álló, besütö nap mellett 50°C-ra felmelegedö, dzsuvás poros környezetben, bekrémezett kezü vezetö, izzadó tenyér, magyar utakon rázkódási g-k... mellett 1-2-3-4- ... év után is ...az hiba
szerintem ezért nem (sem) érdemes egy autó (vagy bármilyen más) 1) igen különbözö körülmények között üzemelö 2) hosszabb ideig elvárt hibátlan müködésü gép esetén a "túlbonyolítás" => nem kiforrott, nem X év óta ismert viselkedésü szenzorok, stb.-k használata
és az nagyon eröforráslekötö; pedig más ezerszer fontosabb (szerintem objektíven is) ...persze akinek nem, az élvezi az ilyen funkciók elönyeit ...ideig-óráig
rossz esetben az évek során meg sokkkkal több bosszúságot okozva maga a funkcio hibáival, nyügeivel, mint a kezdeti "húvaze ezt is tudja" érzés öröme; még rosszabb esetben meg felszínre kerülnek annak hátrányai, hogy a fejlesztésben, szervizekben errefele ment az eröforrás, és döglödik az alap
EU-s gép ? mert szerintem itt az EU-ban lett ez "túltolva": a feature-ok javára és a kevesebb, de tutti kárára; korábban is megfigyelhetö volt: francia, de akár német is, sokkal "többet tud" (kisautótól a nagyokig), ...de nem mindig / nem olyan sokáig, mint egy japán
evvel értek egyet; a felhasználónak egy kezdetben örömre okot adó funkció hátrányai nagyon könnyen felszínre kerülnek, mert "uj feature" inkl. uj SW, HW, szenzor, amik müködése egy utcai jármü (könnyen széles tartományban ingó, ..) üzemeltetési körülményei között teljesen ismeretlen ...hosszútávonzoli73 írta: ↑2022.09.10., szomb. 17:54Szerintem mindegy mi idézi elő ezeket a hibákat, bosszantó így is, úgy is.
De ami ennél is bosszantóbb, látni a márkaszerviz tanácstalanságát, tehetetlenségét.
Néhány éve nekem is volt egy hasonló kálváriám, ami kb. 8 hónapig tartott, és az autó már nem volt garanciális, így minden javítási próbálkozás a saját zsebemre ment. Végül nem is sikerült megoldaniuk a problémát, inkább megoldottam én, eladtam. ...
(még ha megvolt is - más igazi high tech-ben; repülés, ür; ... -, nyilván itt olcsóbból akarják kihozni, hogy jól müködjön
Online
De ami ennél is bosszantóbb, látni a márkaszerviz tanácstalanságát, tehetetlenségét.
Néhány éve nekem is volt egy hasonló kálváriám, ami kb. 8 hónapig tartott, és az autó már nem volt garanciális, így minden javítási próbálkozás a saját zsebemre ment. Végül nem is sikerült megoldaniuk a problémát, inkább megoldottam én, eladtam.
Egy ilyen szerviz látogatásnál beszélgettem a szerelővel, és elpanaszolta milyen nehéz helyzetben vannak, mert a kívülállók(ügyfelek) nem is gondolják, hogy Ők, márkaszerviz létükre, a gyártótól milyen kevés segítséget kapnak.
Azóta, ezt egy másik márka szerelőjétől is hallottam. Ő úgy fogalmazott, hogy bár rendszeresen járnak továbbképzésre, de így is sokszor sötétben tapogatóznak.
- zoli73
- V.I.P.
- Hozzászólások: 4713
- Csatlakozott: 2010.01.16., szomb. 22:11
- Értékelés: 3248
- Tartózkodási hely: 2465
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem mindegy mi idézi elő ezeket a hibákat, bosszantó így is, úgy is.Aszpirin írta: ↑2022.09.10., szomb. 16:24Szoftverfejlesztőként kérdezem: miből gondolod, hogy ez szoftverhiba? Mert én inkább arra gondolok, hogy annyira misztikus neked a - most már látható, egyékként évtizedek óta óriási mennyiségben jelen lévő - autó-szoftver, hogy egyszerűen az ismeretlentől való tartásod mondatja ezt veled.Alex_Aston írta: ↑2022.09.10., szomb. 15:49Ha még emlékeztek, sajtó hírek szerint szoftveres hibák miatt csúszott a Golf8 és platform társainak bemutatása.
Azért ez elgondolkodtató, hogy feltehetően csak "összekalapálták" valahogy, mert gondolom be kellett mutatni, és el kellett kezdeni gyártani, mert még nagyobb presztízs, valamint anyagi veszteség lett volna.
Na, de, hogy 2 év alatt sem sikerült ezt ezek megoldani, utolag sem...?![]()
Több mint egy évig működik hibátlanul a szoftver, majd meghibásodik? - nem hiszem, és ezt most minden mellveregetés nélkül, ipari megoldásokon dolgozó szakemberként mondom. Nem teljesen kizárt, de nagyon valószínűtlen. Az alighanem komoly mennyiségű szoftverre épülő Travel Assist-et pl. folyamatosan napi szinten használtam, mindenféle szituációban, semmi gond nem volt vele - most pedig néha "nem áll rendelkezésre".
Ettől még elképzelhető testre szabott szoftveres megoldás (pl. hogy egy "elkalibrálódott" szenzor tűréshatárait nagyobbra veszik, ami elnyomja a hibát, és az ügyfél nyugodt) vagy célzott diagnosztika (célzottan módosított szoftver használatával a felszínre kerül a meghibásodás oka), de ez - ami nálam jelentkezett - szerintem - és ezt mondtam a szervizben is - szenzor- vagy kommunikációs hardverhiba (a szoftverhibáknak van egy "lelkiviláguk", ami erre az esetre egyáltalán nem jellemző). Pl. a kormány kapacitív érzékelőjének csatlakoztatásánál lehet érintkezéshiba vagy maga az érzékelő vacakolhat, vagy a GSM-egység, vagy mittoménmilyen beépített hardverelem - amit a szoftver ezekkel a hibákkal jelez (alighanem mindkét érintett asszisztens működéséhez szükség van rá).
Én a legvalószínűbbnek a kormány kapacitív érintés-szenzorának problémáját tartom, ugyanis mindkét érintett asszisztens fifgyeli, hogy a vezető keze a kormányon van-e - ha pedig a szenzor hibája miatt nem lehet megállapítani, hogy a vezető keze a kormányon van-e, akkor egyszerűen nem tudnak működni.
De ami ennél is bosszantóbb, látni a márkaszerviz tanácstalanságát, tehetetlenségét.
Néhány éve nekem is volt egy hasonló kálváriám, ami kb. 8 hónapig tartott, és az autó már nem volt garanciális, így minden javítási próbálkozás a saját zsebemre ment. Végül nem is sikerült megoldaniuk a problémát, inkább megoldottam én, eladtam.
Egy ilyen szerviz látogatásnál beszélgettem a szerelővel, és elpanaszolta milyen nehéz helyzetben vannak, mert a kívülállók(ügyfelek) nem is gondolják, hogy Ők, márkaszerviz létükre, a gyártótól milyen kevés segítséget kapnak.
Azóta, ezt egy másik márka szerelőjétől is hallottam. Ő úgy fogalmazott, hogy bár rendszeresen járnak továbbképzésre, de így is sokszor sötétben tapogatóznak.
MoFi MasterTracker - Funk Firm LSD - "Palotás" phono - Audio Research CD-1, LS-15, 100.2 - JBL Ti5000 - LessLoss - WireWorld - ValhallA - Siltech - Entreq - Furutech
- stx
- V.I.P.
- Hozzászólások: 942
- Csatlakozott: 2011.06.15., szer. 09:13
- Értékelés: 472
- Tartózkodási hely: Csonka-Magyarország, Középfölde
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Nekem semmi probléma nincs a mutogatós képernyőn lévő egyik alkalmazással sem. Pont úgy mennek, mint amikor megvettem az autót. 6 éve... 

- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6927
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6123
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Szoftverfejlesztőként kérdezem: miből gondolod, hogy ez szoftverhiba? Mert én inkább arra gondolok, hogy annyira misztikus neked a - most már látható, egyékként évtizedek óta óriási mennyiségben jelen lévő - autó-szoftver, hogy egyszerűen az ismeretlentől való tartásod mondatja ezt veled.Alex_Aston írta: ↑2022.09.10., szomb. 15:49Ha még emlékeztek, sajtó hírek szerint szoftveres hibák miatt csúszott a Golf8 és platform társainak bemutatása.
Azért ez elgondolkodtató, hogy feltehetően csak "összekalapálták" valahogy, mert gondolom be kellett mutatni, és el kellett kezdeni gyártani, mert még nagyobb presztízs, valamint anyagi veszteség lett volna.
Na, de, hogy 2 év alatt sem sikerült ezt ezek megoldani, utolag sem...?![]()
Több mint egy évig működik hibátlanul a szoftver, majd meghibásodik? - nem hiszem, és ezt most minden mellveregetés nélkül, ipari megoldásokon dolgozó szakemberként mondom. Nem teljesen kizárt, de nagyon valószínűtlen. Az alighanem komoly mennyiségű szoftverre épülő Travel Assist-et pl. folyamatosan napi szinten használtam, mindenféle szituációban, semmi gond nem volt vele - most pedig néha "nem áll rendelkezésre".
Ettől még elképzelhető testre szabott szoftveres megoldás (pl. hogy egy "elkalibrálódott" szenzor tűréshatárait nagyobbra veszik, ami elnyomja a hibát, és az ügyfél nyugodt) vagy célzott diagnosztika (célzottan módosított szoftver használatával a felszínre kerül a meghibásodás oka), de ez - ami nálam jelentkezett - szerintem - és ezt mondtam a szervizben is - szenzor- vagy kommunikációs hardverhiba (a szoftverhibáknak van egy "lelkiviláguk", ami erre az esetre egyáltalán nem jellemző). Pl. a kormány kapacitív érzékelőjének csatlakoztatásánál lehet érintkezéshiba vagy maga az érzékelő vacakolhat, vagy a GSM-egység, vagy mittoménmilyen beépített hardverelem - amit a szoftver ezekkel a hibákkal jelez (alighanem mindkét érintett asszisztens működéséhez szükség van rá).
Én a legvalószínűbbnek a kormány kapacitív érintés-szenzorának problémáját tartom, ugyanis mindkét érintett asszisztens fifgyeli, hogy a vezető keze a kormányon van-e - ha pedig a szenzor hibája miatt nem lehet megállapítani, hogy a vezető keze a kormányon van-e, akkor egyszerűen nem tudnak működni.
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
Re: Autós topik autósoknak
Magyar Restomod!

(Szerintem állati menő lett, de én elfogult vagyok mert ismerem az alkotót
Az én kocsimat is ők szervizelik...)
https://www.stuttcars.com/kamm-manufakt ... -restomod/



(Szerintem állati menő lett, de én elfogult vagyok mert ismerem az alkotót

https://www.stuttcars.com/kamm-manufakt ... -restomod/
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Online
Azért ez elgondolkodtató, hogy feltehetően csak "összekalapálták" valahogy, mert gondolom be kellett mutatni, és el kellett kezdeni gyártani, mert még nagyobb presztízs, valamint anyagi veszteség lett volna.
Na, de, hogy 2 év alatt sem sikerült ezt ezek megoldani, utolag sem...?
- Alex_Aston
- V.I.P.
- Hozzászólások: 5214
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3619
Re: Autós topik autósoknak
Ha még emlékeztek, sajtó hírek szerint szoftveres hibák miatt csúszott a Golf8 és platform társainak bemutatása.
Azért ez elgondolkodtató, hogy feltehetően csak "összekalapálták" valahogy, mert gondolom be kellett mutatni, és el kellett kezdeni gyártani, mert még nagyobb presztízs, valamint anyagi veszteség lett volna.
Na, de, hogy 2 év alatt sem sikerült ezt ezek megoldani, utolag sem...?

Csak a Marantz! :-D
Re: Autós topik autósoknak
talan emlékeztek rá: en ezeket a feature-ket, modernséget ezért tartom rossznak, túlzásnak mert erőforrást emészt mástól
…persze: kívánom, hogy egyszerűen, frappánsan, örökre megoldódjon
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14263
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9340
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
True!
.
.
.

.
.
.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 14263
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9340
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Kb 10 folyamatban lévő levelezésünk van a gyárral, van olyan autó, amit lassan egy éve próbálunk kalapálni. Kifejezetten arra az autóra küldött már a gyár egyedi szoftverfrissítést több alkalommal is! 3 vezérlőt cseréltünk már ki, meg számtalan dolgot, mondjuk kormányt a kapacitív érzékelő kommunikációs hibája miatt, kábeleket váltottunk ki, meg ezer más dolog. Most is nálunk van ebből 2 Octavia, tesztelés folyamatban. Meglátjuk…Aszpirin írta: ↑2022.09.10., szomb. 12:04Na, akkor egy kis helyzetjelentés. Kedden volt az autó márkaszervizben, aznap már nem tudtam utána menni, szóval szerda reggel úgy hoztam el, hogy "csináltunk rajta egy szoftverfrissítést, a probléma megszűnt, más problémát nem észlelt a kollégánk".Vinkler írta: ↑2022.09.01., csüt. 18:07Nem tudok bíztatót mondani sajnos.Aszpirin írta: ↑2022.08.31., szer. 21:34Khm... van egy Octavia 4-em. Tele asszisztens rendszerekkel. 1 év 4 hónapos, és 37ezer kilométer van benne. Az asszisztens rendszerek elkezdtek megbolondulni: állandóan bingbangol, hogy emergency assist nem elérhető meg hogy trave assist nem áll rendelkezésre. Akkor is, ha ezeket kikapcsolom. Nap 20-szor legalább jönnek ezek az üzenetek, mindig párban, van amikor sorozatban, és mindegyiket idegesítő hanghatás kíséri, amit nem lehet megszüntetni.
A lízingcég webszerviz szolgáltatásán kértem segítséget, majd ők keresnek nekem egy szervizt...
Korán kezdi... hogy fognak ezek a rendszerek évekig/évtizedekig működni? Na ez jó kérdés. Hajrá.
Tartott is az örömöm kb 10 percig. Mert lósz„rt sem oldott meg a szoftverfrissítés, az autó ismét nekiállt bingbangolni, és azóta is műveli. Azonnal visszahívtam a szervizest, aki egy napot kért, hogy megbeszélje a mérnök kollégákkal, hogy ilyenkor mi akkor a teendő - csütörtök reggel becsületesen fel is hívott, és nekem az jött le, hogy a márkaszerviznek halványlila fingja sincs, mit csináljanak. Kértek fotót/videót a hibajelenségről - fotót kaptak, mert csak vezetés közben jön elő, és marha nehéz állandóan videózni, hátha épp akor jön elő. Mindegy a fotó elég volt, "köszönjük, megküldjük az anyagot a gyárnak, még egy kis türelmet kérünk". Tegnap ismét hívtak (ügyfélkapcsolattartás jeles!!!), állítólag a gyáriak tudnak a problémáról, küldenek további anyagokat, jövő szerdán vigyem be és hagyjam ott, egy nap alatt meg lesz oldva a probléma. Na, itt tartunk. Én kíváncsian várom a további fejleményeket. (közben már átlépte a 38ezret a kilométerszámláló, szóval azért használom....)
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor
- Hozzászólások: 6927
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6123
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Na, akkor egy kis helyzetjelentés. Kedden volt az autó márkaszervizben, aznap már nem tudtam utána menni, szóval szerda reggel úgy hoztam el, hogy "csináltunk rajta egy szoftverfrissítést, a probléma megszűnt, más problémát nem észlelt a kollégánk".Vinkler írta: ↑2022.09.01., csüt. 18:07Nem tudok bíztatót mondani sajnos.Aszpirin írta: ↑2022.08.31., szer. 21:34Khm... van egy Octavia 4-em. Tele asszisztens rendszerekkel. 1 év 4 hónapos, és 37ezer kilométer van benne. Az asszisztens rendszerek elkezdtek megbolondulni: állandóan bingbangol, hogy emergency assist nem elérhető meg hogy trave assist nem áll rendelkezésre. Akkor is, ha ezeket kikapcsolom. Nap 20-szor legalább jönnek ezek az üzenetek, mindig párban, van amikor sorozatban, és mindegyiket idegesítő hanghatás kíséri, amit nem lehet megszüntetni.
A lízingcég webszerviz szolgáltatásán kértem segítséget, majd ők keresnek nekem egy szervizt...
Korán kezdi... hogy fognak ezek a rendszerek évekig/évtizedekig működni? Na ez jó kérdés. Hajrá.
Tartott is az örömöm kb 10 percig. Mert lósz„rt sem oldott meg a szoftverfrissítés, az autó ismét nekiállt bingbangolni, és azóta is műveli. Azonnal visszahívtam a szervizest, aki egy napot kért, hogy megbeszélje a mérnök kollégákkal, hogy ilyenkor mi akkor a teendő - csütörtök reggel becsületesen fel is hívott, és nekem az jött le, hogy a márkaszerviznek halványlila fingja sincs, mit csináljanak. Kértek fotót/videót a hibajelenségről - fotót kaptak, mert csak vezetés közben jön elő, és marha nehéz állandóan videózni, hátha épp akor jön elő. Mindegy a fotó elég volt, "köszönjük, megküldjük az anyagot a gyárnak, még egy kis türelmet kérünk". Tegnap ismét hívtak (ügyfélkapcsolattartás jeles!!!), állítólag a gyáriak tudnak a problémáról, küldenek további anyagokat, jövő szerdán vigyem be és hagyjam ott, egy nap alatt meg lesz oldva a probléma. Na, itt tartunk. Én kíváncsian várom a további fejleményeket. (közben már átlépte a 38ezret a kilométerszámláló, szóval azért használom....)
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- tamagaba
- Törzsvendég
- Hozzászólások: 1350
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 605
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
M4 Nurburgring Edition 

- Csatolmányok
-
- 467.jpg (2.59 MiB) Megtekintve 1038 alkalommal
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Re: Autós topik autósoknak
Baltával csapnám le a műszerfalról azt a deszkát... Sokkal jobban tetszik (vagyis tetszene), ha a műszerfalba van integrálva, vagy motorosan kiemelkedik, ha a navira van szükség (pl. régi Audi A6, Volvo V70). A legjobb, ha a HUD-re kerül a navi iránymutatása. De valamiért divatosabb lett beleékelni a műszerfalba (tény, hogy több funkciót is ezen kell kezelni pl. hőmérséklet-szabályozás, és így jobban a látótérben/kézközelben van)thxfan írta: ↑2022.09.01., csüt. 17:48A mai autógyártás lényege, hogy legyen benne egy digitális deszka és benzines + elektromos fűnyírómotorAlex_Aston írta: ↑2022.09.01., csüt. 16:09Pedig milyen elégedett voltál a sok kütyüvel anno, hiába mondtuk páran, hogy nem túl kiforrottak lehetnek...Aszpirin írta: ↑2022.08.31., szer. 21:34Khm... van egy Octavia 4-em. Tele asszisztens rendszerekkel. 1 év 4 hónapos, és 37ezer kilométer van benne. Az asszisztens rendszerek elkezdtek megbolondulni: állandóan bingbangol, hogy emergency assist nem elérhető meg hogy trave assist nem áll rendelkezésre. Akkor is, ha ezeket kikapcsolom. Nap 20-szor legalább jönnek ezek az üzenetek, mindig párban, van amikor sorozatban, és mindegyiket idegesítő hanghatás kíséri, amit nem lehet megszüntetni.
A lízingcég webszerviz szolgáltatásán kértem segítséget, majd ők keresnek nekem egy szervizt...
Korán kezdi... hogy fognak ezek a rendszerek évekig/évtizedekig működni? Na ez jó kérdés. Hajrá.![]()
Aztán ez a teszt sem arról szól, hogy milyen hasznosak.
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2022/ ... paign=link
Hogy akarnak így pár éven belül teljes önvezetést?
Szerintem 15 éven belül sem lesz olyan, ami MINDENHOL alkalmas a vezetésre.![]()
Az Alfa eddig olyan gyönyörűen megoldotta ezt, erre itt az új modell deszkával.
Erősítő: Accuphase, Denon, Audio-gd
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable
Forrás: Lindemann
Hangsugárzók: Quadral, Audioquest (fejhallgató)
Kábelek: Ricable, Crystal Cable