
Mindenféle 1.6 dsgn pörögtök, hogy a teljesitmény mega kapcsolási idő
nóóórmáális?
Akkor próbálj ki egy robotizált váltós Up-ot, Smartot. Megegiga gáz.Aszpirin írta: ↑2022.06.24., pén. 23:32Németországban volt "szerencsém" egyszer egy duplakuplungos Mégane bérautóhoz. Életem talán legrosszabb automataváltós élménye volt (még a CVT-s hibrid Camryt is alul tudta múlni, ami nem semmi "teljesítmény"). Attól tényleg fényévekre volt már akkor is a VW-féle DSG.Alex_Aston írta: ↑2022.06.24., pén. 23:17De mégis azért a DSG a legjobb a dupla kuplungosok között.
Pl. egy Renaultban is próbáltam ilyen váltót, ami kifejezetten lassú volt mint a dög, előnye tényleg csak annyi volt, hogy nem kellett váltogatni az embernek. De a jó nem ilyen kéne, hogy legyen.
Németországban volt "szerencsém" egyszer egy duplakuplungos Mégane bérautóhoz. Életem talán legrosszabb automataváltós élménye volt (még a CVT-s hibrid Camryt is alul tudta múlni, ami nem semmi "teljesítmény"). Attól tényleg fényévekre volt már akkor is a VW-féle DSG.Alex_Aston írta: ↑2022.06.24., pén. 23:17De mégis azért a DSG a legjobb a dupla kuplungosok között.
Pl. egy Renaultban is próbáltam ilyen váltót, ami kifejezetten lassú volt mint a dög, előnye tényleg csak annyi volt, hogy nem kellett váltogatni az embernek. De a jó nem ilyen kéne, hogy legyen.
De mégis azért a DSG a legjobb a dupla kuplungosok között.
A VW nem gyárt váltót. De mondom még egyszer, a DSG váltó működési elvéből adódóan sosem fog tudni gyorsan visszakapcsolni.Tctronic írta: ↑2022.06.24., pén. 21:04Kicsit az almát a körtével... A ZF 6HP, 8HP váltókat hosszmotoros autókhoz gyártják és képesek nagyobb teljesítményt és nyomatékot is lekezelniük mint a VW DSG váltói amik ha jól tudom keresztmotoros autókba kerülnek csak. A ZF-nek is van keresztmotoros automata váltója a régi 4HP és az újabb 9HP verziója is. Őszinte leszek nem tudom milyen kapcsolási idővel rendelkeznek vagy egyáltalán ezek hogyan viszonyulnak a VW DSG váltóihoz.
Viszont a ZF gyárt DSG váltókat is, ezek döntően Porschékba kerülnek.
Na ezek nagy teljesítményt és nyomatékot képesek lekezelni és a a kapcsolási idejükre szerintem nem panaszkodik senki![]()
Szóval részemről 1 szavazat a ZF-re.
Szerintem mindkettő lassú. Igen a BMW ZF is.
Véleményemet tartom.Alex_Aston írta: ↑2022.06.24., pén. 18:46Saját tapasztalatom szerint a ZF váltója tudja ezt, már a második generációs 6 sebességes is azonnal, és rögtön vált vissza, ha kell akár 3 fokozatot is. Ez a DSG gyenge pontja, a több fokozat visszaváltása. A ZF8 pedig még gyorsabb lett ennél is. Csak ezek ugye a prémium modellekben vannak jelenleg, nem a Golf kategóriában.
Amúgy próbáltam RS Octaviaban átprogramozott DSG váltós modellt, és meglepően jó lett. Szóval a hardver ezek szerint képes rá.
Saját tapasztalatom szerint a ZF váltója tudja ezt, már a második generációs 6 sebességes is azonnal, és rögtön vált vissza, ha kell akár 3 fokozatot is. Ez a DSG gyenge pontja, a több fokozat visszaváltása. A ZF8 pedig még gyorsabb lett ennél is. Csak ezek ugye a prémium modellekben vannak jelenleg, nem a Golf kategóriában.
Nem is vettem annak. Ezekben az autókban konkrétan ezért van, hogy, ha azonnali reagálás kell, akkor azt te old meg. Erre egyetlen jelen pillanatban kapható automata váltó sem képes szvsz (leszámítva a szupersport kategóriát).Aszpirin írta: ↑2022.06.23., csüt. 21:46Igen, tudom, szerencsére meg is rendeltem anno a "multifunkciós bőr kormány (DSG)" nevű extrát (ami még a Style-hoz is extra), és így az enyémnek is vannak váltófülei a kormányon... Nem is degradálóan írtam, vagy nyavalygásból, hanem ténymegállapításként. Ne feledd, nekem sem ez az első "tanulékony" váltós autóm, és amennyi tapasztalatod van, talán te is egyetértesz azzal, hogy a Skodában a 7 gangos DSG kicsit túl szorgalmasan tanulja meg a nyugger stílust... De ettől még mindig egy jó autónak tartom az új Octit (hétfőn volt 30ezres szervizen), bárki bármivel is vegzálja... és szerencsére a "vezetői profilok" c. extrát is megrendeltem anno, amivel szerkeszthetem is a viselkedését...Vinkler írta: ↑2022.06.23., csüt. 19:28Az Octavia váltója “tanulékony”. A vezetési szokásoknak megfelelően vált fel és vált vissza. Ha valaki nyugger tempóban használja, akkor lelassul, ha dinamikusan használod, akkor gyorsulnak a váltások és magasabb fordulatszámon vált. Ezért van értelme a váltófüleknek a kormánykeréknél. Belenyúlsz, mert Te tudod, hogy mit és hogyan szeretnél, aztán visszateszed D-be.
Ennyi.
A "nyugger" szó egyébként nem jellemzi a vezetési stílusomat, bár tény, hogy nem vagyok egy fittipaldi az utakon![]()
Igen, tudom, szerencsére meg is rendeltem anno a "multifunkciós bőr kormány (DSG)" nevű extrát (ami még a Style-hoz is extra), és így az enyémnek is vannak váltófülei a kormányon... Nem is degradálóan írtam, vagy nyavalygásból, hanem ténymegállapításként. Ne feledd, nekem sem ez az első "tanulékony" váltós autóm, és amennyi tapasztalatod van, talán te is egyetértesz azzal, hogy a Skodában a 7 gangos DSG kicsit túl szorgalmasan tanulja meg a nyugger stílust... De ettől még mindig egy jó autónak tartom az új Octit (hétfőn volt 30ezres szervizen), bárki bármivel is vegzálja... és szerencsére a "vezetői profilok" c. extrát is megrendeltem anno, amivel szerkeszthetem is a viselkedését...Vinkler írta: ↑2022.06.23., csüt. 19:28Az Octavia váltója “tanulékony”. A vezetési szokásoknak megfelelően vált fel és vált vissza. Ha valaki nyugger tempóban használja, akkor lelassul, ha dinamikusan használod, akkor gyorsulnak a váltások és magasabb fordulatszámon vált. Ezért van értelme a váltófüleknek a kormánykeréknél. Belenyúlsz, mert Te tudod, hogy mit és hogyan szeretnél, aztán visszateszed D-be.
Ennyi.
Az Octavia váltója “tanulékony”. A vezetési szokásoknak megfelelően vált fel és vált vissza. Ha valaki nyugger tempóban használja, akkor lelassul, ha dinamikusan használod, akkor gyorsulnak a váltások és magasabb fordulatszámon vált. Ezért van értelme a váltófüleknek a kormánykeréknél. Belenyúlsz, mert Te tudod, hogy mit és hogyan szeretnél, aztán visszateszed D-be.Aszpirin írta: ↑2022.06.23., csüt. 10:40Azzal viszont én is tapasztalom, hogy az "alap" beállításban (Comfort) a Skodám (Octavia 4) az említett 7 sebességes DSG-vel jó érzékelhetően lassan reagál a gázadásra, tehát violin-nal ebben egyetértek. Nagyon "öreguras" a programozása, kb mint a BMW-ben az "Economy" üzemmód (ami ott a "legöregurasabb"), a késleltetés szerintem (érzésre) néha megközelíti az 1 másodpercet. "Sport"-ban viszont azonnal reagál. Kérdés, hogy mivel mérik le a 0-100-ast... van egy olyan érzésem, hogy a jó számokhoz kell a "Sport".avl2 írta: ↑2022.06.23., csüt. 09:46mi alapján vált a DSG ? SW, nem ? ott meg sokféle optimalizálás lehet/van; nem a gyorsulás, hanem komfort, emisszió, élettartam, ...violin írta: ↑2022.06.22., szer. 14:04Puszta kiváncsiságból megtúrtam ez a Fabia-t... csak, hogy mégis mennyibe van most egy ilyen, és mit tud cserében...(régen nekem is volt Fóbiám...)...
Szemet szúrt egy dolog, amit nem igazán értek....![]()
Mégpedig az, hogy érdekes módon, a 7 gangos DSG váltóval konkrétan rosszabbak a paraméterek (gyorsulás,végsebesség,fogyasztás...) mint a kéziváltóval....
Azt mondtam, van amelyiknél ez volt. 186e km-nél pedig már szinte minden szijas motor esetében már rég cserélni kellett a vezérlést altalában 150e km környékén. Szóval a hibakód nem ördögtől való dolog, hanem segít.zoli73 írta: ↑2022.06.23., csüt. 16:06
Azt mondod "nem kell minden rémhírnek felülni"?
végig olvasva a tapasztalataidat, nekem ezek rémhírként jöttek le. "80-100e kilométer után csereérett", "csak hibakódot dobott", "kokszosodás". Ezek egy tartós, megbízható motor ismérvei? Szerintem nem.
Az én autómban jelen pillanatban 262577km van, de még hibakódot soha nem "dobott". Kopó, fogyó alkatrészeken kívül, mindössze egy meghibásodása volt, azt is egy nyestnek köszönhetem.
A vezérlés ellenőrzését 200e km-re írja elő a gyár. Természetesen ellenőriztettem, de mindent rendben találtak, legközelebb majd 300e-nél kell újra ellenőrizni. Nem cserélni, ellenőrizni.
Rendesen karba van tartva, mindent megadok neki amit kell, de meg is hálálja.
Az én ólvasatomban a megbízható autó ilyen, ha nem ilyen lenne, nem ez az autóm lenne.
Előbb-utóbb azért biztos előjönnek bajai, mert ugye semmi sem tart örökké, de inkább megjavíttatom, és tovább járok vele, mintsem vegyek valami mai modern, "megbízható" autót.
Azt mondod "nem kell minden rémhírnek felülni"?Alex_Aston írta: ↑2022.06.23., csüt. 09:45Volt ilyen TSI-m. Az első pár évben valóban voltak gondok a lánccal. Ami abban merült ki, hogy 80-100e km után csereérett volt. 2012-ben kapott erősített láncot, ami 150-200e km-t bírt már ki. Az én példányomban a gyári lánc 186e km-t bírt, akkor sem állt meg, vagy ilyesmi, és nem ment tönkre a motor, csak hibakódot dobott a vezérlésre, mert érzékelte a nyúlását. A cseréje anyagköltség és munkadíj 2018-ban 70e Ft körül volt. Számlával, meg mindennel, szakszervizben, nem garázsban. A második generációs, ami 2012-ben jött a VW modellekben először, és 2013-ban az O3-ba is bekerült, az már szíjas. Azok pedig végtelenül megbízható motorok. Kokszosodás van egyedül, de az MINDEN közvetlen befecskendezéses motor rákfenéje, ami nem kettős befecskendezéses. De az meg szintén olyan dolog, hogy átlag 150e km-enként 120e Ft körüli összegből kipucolható a teljes érintett terület. Valakinek ez 10 év is lehet.zoli73 írta: ↑2022.06.23., csüt. 09:34Erről a szuper 1,4 TSI-ről, és a gazdaságos fentarthatóságáról van szó ebben a cikkben, ajánlom figyelmedbe. https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... lkerulese/Alex_Aston írta: ↑2022.06.23., csüt. 08:59
Mindenre van néhány kivételes példa, és ellenpélda is.
Azért jellemzően a "kisturbósok" a fogyasztásban érezhetően kevesebbet kérnek, mint a korábbi turbó nélküli, nagyobb motorok.
Saját tesztet csináltunk , még bő 10 éve, egy 2008-as 1.6 115LE-s H Astrával és egy O2 1.4TSI-vel (122LE), pedig ez utóbbi inkább az 1.8-2.0 motorok leváltására született, az 1.2TSI az, ami az 1.6-os motort váltotta anno. De ez volt kéznél, ezzel ment a teszt. Balatonfelvidéki úton Veszprém és Hegymagas között, EGYMÁS UTÁN haladva, tehát itt nem csak nagyjából egyezett az útvonal, hanem időben és körülményekben is mondhatjuk, hogy egyforma volt minden. Így lett az 1.4TSI javára kb. 1 literes fogyasztái előny úgy, hogy sokkal potensebb motor, nem 3 hengeras varrógép, és mint mondtam, az 1.8-2.0 motorok leváltására született, így azokhoz képest még ennél is nagyobb a fogyasztás különbség.
Érdemes nézni a spritmonitor oldalt, mert akik oda adatot töltenek fel, általában foglalkoznak a fogyasztással. Ott az átlag az 1.6 Octavia és 1.4TSI Octavia közel 10%-ot ad az 1.4TSI javára. Ami ha forintra számolódik, 100e km alatt kb. 240e Ft-ot jelent. Ennyivel normál esetben nem kerül többe az üzemeltetése, bár, ha az 1.2TSI-t vesszük alapul, abi igazából az 1.6 megfelelője, ott a különbség még nagyobb, kb. 360e Ft lenne.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Persze én sem szeretem a 3 hengeres kávédarálókat, de egy 4 hengeres turbós motor általában már eléggé kiforrott, jó karakterű, és nem padlógázon tényleg kevesebbet eszik, mint egy nagyobb köbcentis. Miközben ha kell, van benne több tartalék, mint a nem feltöltött társaiban. De az új szabályozások annyira megdrágítják, hogy igazából nem éri meg sehogy sem, és papíron persze minden jól mutat, a döntéshozók meg strucc politikát folytatnak.
Szóval nem kell minden rémhírnek felülni.
Ahogy a végtelenül megbízható Toyota 1.3-as motorokkal is van gond, meg sok egyéb megbízhatónak titulált, nem feltöltött motorral is vannak típus hibák.
https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/201 ... _vagy_sem/
https://www.youtube.com/watch?v=w7kQITuf5LU
De ezek estében sem fekete, vagy fehér minden.
Azzal viszont én is tapasztalom, hogy az "alap" beállításban (Comfort) a Skodám (Octavia 4) az említett 7 sebességes DSG-vel jó érzékelhetően lassan reagál a gázadásra, tehát violin-nal ebben egyetértek. Nagyon "öreguras" a programozása, kb mint a BMW-ben az "Economy" üzemmód (ami ott a "legöregurasabb"), a késleltetés szerintem (érzésre) néha megközelíti az 1 másodpercet. "Sport"-ban viszont azonnal reagál. Kérdés, hogy mivel mérik le a 0-100-ast... van egy olyan érzésem, hogy a jó számokhoz kell a "Sport".avl2 írta: ↑2022.06.23., csüt. 09:46mi alapján vált a DSG ? SW, nem ? ott meg sokféle optimalizálás lehet/van; nem a gyorsulás, hanem komfort, emisszió, élettartam, ...violin írta: ↑2022.06.22., szer. 14:04Puszta kiváncsiságból megtúrtam ez a Fabia-t... csak, hogy mégis mennyibe van most egy ilyen, és mit tud cserében...(régen nekem is volt Fóbiám...)...
Szemet szúrt egy dolog, amit nem igazán értek....![]()
Mégpedig az, hogy érdekes módon, a 7 gangos DSG váltóval konkrétan rosszabbak a paraméterek (gyorsulás,végsebesség,fogyasztás...) mint a kéziváltóval....
mi alapján vált a DSG ? SW, nem ? ott meg sokféle optimalizálás lehet/van; nem a gyorsulás, hanem komfort, emisszió, élettartam, ...violin írta: ↑2022.06.22., szer. 14:04Puszta kiváncsiságból megtúrtam ez a Fabia-t... csak, hogy mégis mennyibe van most egy ilyen, és mit tud cserében...(régen nekem is volt Fóbiám...)...
Szemet szúrt egy dolog, amit nem igazán értek....![]()
Mégpedig az, hogy érdekes módon, a 7 gangos DSG váltóval konkrétan rosszabbak a paraméterek (gyorsulás,végsebesség,fogyasztás...) mint a kéziváltóval....
Volt ilyen TSI-m. Az első pár évben valóban voltak gondok a lánccal. Ami abban merült ki, hogy 80-100e km után csereérett volt. 2012-ben kapott erősített láncot, ami 150-200e km-t bírt már ki. Az én példányomban a gyári lánc 186e km-t bírt, akkor sem állt meg, vagy ilyesmi, és nem ment tönkre a motor, csak hibakódot dobott a vezérlésre, mert érzékelte a nyúlását. A cseréje anyagköltség és munkadíj 2018-ban 70e Ft körül volt. Számlával, meg mindennel, szakszervizben, nem garázsban. A második generációs, ami 2012-ben jött a VW modellekben először, és 2013-ban az O3-ba is bekerült, az már szíjas. Azok pedig végtelenül megbízható motorok. Kokszosodás van egyedül, de az MINDEN közvetlen befecskendezéses motor rákfenéje, ami nem kettős befecskendezéses. De az meg szintén olyan dolog, hogy átlag 150e km-enként 120e Ft körüli összegből kipucolható a teljes érintett terület. Valakinek ez 10 év is lehet.zoli73 írta: ↑2022.06.23., csüt. 09:34Erről a szuper 1,4 TSI-ről, és a gazdaságos fentarthatóságáról van szó ebben a cikkben, ajánlom figyelmedbe. https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... lkerulese/Alex_Aston írta: ↑2022.06.23., csüt. 08:59Mindenre van néhány kivételes példa, és ellenpélda is.zoli73 írta: ↑2022.06.22., szer. 21:53
Igen, és ez a fenti példa is azt mutatja, hogy ez a sok fogyasztás csökkentést elősegítő fejlesztés sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az utóbbi hónapokban volt szerencsém beszélgetni több autószerelővel, és mindegyik azt mondta, hogy ezek a modern, kis cm³-es benzines motorok, messze nem tudják teljesíteni az ígért fogyasztási adatokat. Sőt, az idő előrehaladtával ez a helyzet csak tovább romlik, és viszonylag gyorsan.
De van egy konkrét példám is.
Az egyik kollégámnak, és nekem ugyan olyan márkájú autónk van( direkt nem írom, hogy milyen). Az enyém 11 éves szívó benzines, az övé az utódmodell, 2,5 éves 1.0 turbo benzin. A munkahelyünkre kb. 80%-os átfedéssel ugyanazon az útvonalon járunk, túlnyomó részt autópálya. A tempónk is megegyező(130-140 km/h). Az én autóm átlag fogyasztása 7,1L/100km, az Ővé 8,4L/100km. Forgalmi engedély alapján, az Ő autója néhány kilóval nehezebb, de a teljesítménye is nagyobb.
Ehhez még hozzá jön, hogy az én autóm olajcsere intervalluma 20e km, az Övé 10e km(!).
Kérdem én, az Ő autója mitől környezettudatosabb üzemeltetésű, és miért magasabb euro besorolású, mint az enyém?
Azért jellemzően a "kisturbósok" a fogyasztásban érezhetően kevesebbet kérnek, mint a korábbi turbó nélküli, nagyobb motorok.
Saját tesztet csináltunk , még bő 10 éve, egy 2008-as 1.6 115LE-s H Astrával és egy O2 1.4TSI-vel (122LE), pedig ez utóbbi inkább az 1.8-2.0 motorok leváltására született, az 1.2TSI az, ami az 1.6-os motort váltotta anno. De ez volt kéznél, ezzel ment a teszt. Balatonfelvidéki úton Veszprém és Hegymagas között, EGYMÁS UTÁN haladva, tehát itt nem csak nagyjából egyezett az útvonal, hanem időben és körülményekben is mondhatjuk, hogy egyforma volt minden. Így lett az 1.4TSI javára kb. 1 literes fogyasztái előny úgy, hogy sokkal potensebb motor, nem 3 hengeras varrógép, és mint mondtam, az 1.8-2.0 motorok leváltására született, így azokhoz képest még ennél is nagyobb a fogyasztás különbség.
Érdemes nézni a spritmonitor oldalt, mert akik oda adatot töltenek fel, általában foglalkoznak a fogyasztással. Ott az átlag az 1.6 Octavia és 1.4TSI Octavia közel 10%-ot ad az 1.4TSI javára. Ami ha forintra számolódik, 100e km alatt kb. 240e Ft-ot jelent. Ennyivel normál esetben nem kerül többe az üzemeltetése, bár, ha az 1.2TSI-t vesszük alapul, abi igazából az 1.6 megfelelője, ott a különbség még nagyobb, kb. 360e Ft lenne.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Persze én sem szeretem a 3 hengeres kávédarálókat, de egy 4 hengeres turbós motor általában már eléggé kiforrott, jó karakterű, és nem padlógázon tényleg kevesebbet eszik, mint egy nagyobb köbcentis. Miközben ha kell, van benne több tartalék, mint a nem feltöltött társaiban. De az új szabályozások annyira megdrágítják, hogy igazából nem éri meg sehogy sem, és papíron persze minden jól mutat, a döntéshozók meg strucc politikát folytatnak.
Erről a szuper 1,4 TSI-ről, és a gazdaságos fentarthatóságáról van szó ebben a cikkben, ajánlom figyelmedbe. https://totalcar.hu/magazin/technika/20 ... lkerulese/Alex_Aston írta: ↑2022.06.23., csüt. 08:59Mindenre van néhány kivételes példa, és ellenpélda is.zoli73 írta: ↑2022.06.22., szer. 21:53
Igen, és ez a fenti példa is azt mutatja, hogy ez a sok fogyasztás csökkentést elősegítő fejlesztés sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az utóbbi hónapokban volt szerencsém beszélgetni több autószerelővel, és mindegyik azt mondta, hogy ezek a modern, kis cm³-es benzines motorok, messze nem tudják teljesíteni az ígért fogyasztási adatokat. Sőt, az idő előrehaladtával ez a helyzet csak tovább romlik, és viszonylag gyorsan.
De van egy konkrét példám is.
Az egyik kollégámnak, és nekem ugyan olyan márkájú autónk van( direkt nem írom, hogy milyen). Az enyém 11 éves szívó benzines, az övé az utódmodell, 2,5 éves 1.0 turbo benzin. A munkahelyünkre kb. 80%-os átfedéssel ugyanazon az útvonalon járunk, túlnyomó részt autópálya. A tempónk is megegyező(130-140 km/h). Az én autóm átlag fogyasztása 7,1L/100km, az Ővé 8,4L/100km. Forgalmi engedély alapján, az Ő autója néhány kilóval nehezebb, de a teljesítménye is nagyobb.
Ehhez még hozzá jön, hogy az én autóm olajcsere intervalluma 20e km, az Övé 10e km(!).
Kérdem én, az Ő autója mitől környezettudatosabb üzemeltetésű, és miért magasabb euro besorolású, mint az enyém?
Azért jellemzően a "kisturbósok" a fogyasztásban érezhetően kevesebbet kérnek, mint a korábbi turbó nélküli, nagyobb motorok.
Saját tesztet csináltunk , még bő 10 éve, egy 2008-as 1.6 115LE-s H Astrával és egy O2 1.4TSI-vel (122LE), pedig ez utóbbi inkább az 1.8-2.0 motorok leváltására született, az 1.2TSI az, ami az 1.6-os motort váltotta anno. De ez volt kéznél, ezzel ment a teszt. Balatonfelvidéki úton Veszprém és Hegymagas között, EGYMÁS UTÁN haladva, tehát itt nem csak nagyjából egyezett az útvonal, hanem időben és körülményekben is mondhatjuk, hogy egyforma volt minden. Így lett az 1.4TSI javára kb. 1 literes fogyasztái előny úgy, hogy sokkal potensebb motor, nem 3 hengeras varrógép, és mint mondtam, az 1.8-2.0 motorok leváltására született, így azokhoz képest még ennél is nagyobb a fogyasztás különbség.
Érdemes nézni a spritmonitor oldalt, mert akik oda adatot töltenek fel, általában foglalkoznak a fogyasztással. Ott az átlag az 1.6 Octavia és 1.4TSI Octavia közel 10%-ot ad az 1.4TSI javára. Ami ha forintra számolódik, 100e km alatt kb. 240e Ft-ot jelent. Ennyivel normál esetben nem kerül többe az üzemeltetése, bár, ha az 1.2TSI-t vesszük alapul, abi igazából az 1.6 megfelelője, ott a különbség még nagyobb, kb. 360e Ft lenne.
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Persze én sem szeretem a 3 hengeres kávédarálókat, de egy 4 hengeres turbós motor általában már eléggé kiforrott, jó karakterű, és nem padlógázon tényleg kevesebbet eszik, mint egy nagyobb köbcentis. Miközben ha kell, van benne több tartalék, mint a nem feltöltött társaiban. De az új szabályozások annyira megdrágítják, hogy igazából nem éri meg sehogy sem, és papíron persze minden jól mutat, a döntéshozók meg strucc politikát folytatnak.
Mindenre van néhány kivételes példa, és ellenpélda is.zoli73 írta: ↑2022.06.22., szer. 21:53
Igen, és ez a fenti példa is azt mutatja, hogy ez a sok fogyasztás csökkentést elősegítő fejlesztés sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.
Az utóbbi hónapokban volt szerencsém beszélgetni több autószerelővel, és mindegyik azt mondta, hogy ezek a modern, kis cm³-es benzines motorok, messze nem tudják teljesíteni az ígért fogyasztási adatokat. Sőt, az idő előrehaladtával ez a helyzet csak tovább romlik, és viszonylag gyorsan.
De van egy konkrét példám is.
Az egyik kollégámnak, és nekem ugyan olyan márkájú autónk van( direkt nem írom, hogy milyen). Az enyém 11 éves szívó benzines, az övé az utódmodell, 2,5 éves 1.0 turbo benzin. A munkahelyünkre kb. 80%-os átfedéssel ugyanazon az útvonalon járunk, túlnyomó részt autópálya. A tempónk is megegyező(130-140 km/h). Az én autóm átlag fogyasztása 7,1L/100km, az Ővé 8,4L/100km. Forgalmi engedély alapján, az Ő autója néhány kilóval nehezebb, de a teljesítménye is nagyobb.
Ehhez még hozzá jön, hogy az én autóm olajcsere intervalluma 20e km, az Övé 10e km(!).
Kérdem én, az Ő autója mitől környezettudatosabb üzemeltetésű, és miért magasabb euro besorolású, mint az enyém?
Igen, és ez a fenti példa is azt mutatja, hogy ez a sok fogyasztás csökkentést elősegítő fejlesztés sem igazán váltotta be a hozzá fűzött reményeket.violin írta: ↑2022.06.22., szer. 20:46Az tény, hogy a fogyasztást legnagyobb mértékben befolyásoló tényező.... a jobb láb...Tctronic írta: ↑2022.06.22., szer. 20:38
Skoda Octávia 2.0 TDI 150 LE a legjobb átlagfogyasztásom 4.6 liter volt. Manuális váltóval, 1 személlyel autópályán több száz km alatt.(Vasárnap) Szerintem elég jó. A vicc, hogy kb az út harmada után kezdtem "rámenni" a fogyasztás értékre. Az elejétől fogva lehet még egy tizedet lehetett volna faragni.![]()
Többet számít mint bármiféle euro akárhányas vajákolás...
Igen, a vezetési stílus sokat dob a latba. Én pl. a start-stop rendszerben nem hiszek, azonnal kikapcsolom. Lehet 1 decit megspórolok de annyira idegesítő tud lenni számomra. Továbbá a sok leállítás, beindítás a motorra biztosan nincs jótékony hatással szerintem. Szóval amit esetleg megnyerek az egyik oldalon azt lehet idővel odafizetem a másikon. De lehet ez is csak egy hülye előítélet.
Az tény, hogy a fogyasztást legnagyobb mértékben befolyásoló tényező.... a jobb láb...Tctronic írta: ↑2022.06.22., szer. 20:38
Skoda Octávia 2.0 TDI 150 LE a legjobb átlagfogyasztásom 4.6 liter volt. Manuális váltóval, 1 személlyel autópályán több száz km alatt.(Vasárnap) Szerintem elég jó. A vicc, hogy kb az út harmada után kezdtem "rámenni" a fogyasztás értékre. Az elejétől fogva lehet még egy tizedet lehetett volna faragni.