Nézd meg a népautonak számitó suzuki árait és rögön rácsodálkozik, hogy milyen drága lett pl csak a két évvel ezelőtti árlistához képest....majd ha beleteszik az új baromságokat akkor nézd meg egy alap autónak az árát ...egy átlagember számára sajna megfizethetetlen lesz netán egy középkategória most is már normélisan felszerelve 10 misi körül jár és még nem is mondtam sokat...és nincs új autó sokat kell rá várni 6-10 hónap.. szóval azért van igény az új verdákra is rendesen... :-( sajna ez van, ráadásul ettől a sok kütyütöl rendkivül bonyolult lesz szervizelni is....Alex_Aston írta: ↑2022.04.27., szer. 09:40Na, de azért magán személy is vesz autót, nem? Tudom, hogy a céges a legtöbb vevő jó ideje.tamagaba írta: ↑2022.04.27., szer. 07:37
Szerintem alig vesznek manapság autót kp-re egy összegben.
Hitel, lízing és majd a cégből kiveszi havonta + elszámolja adóalapcsökkentésre.
Hányszor hall az ember ilyet, hogy szól a könyvelő, hogy befizeti adóba vagy mondja mire lehet elkölteni, pl. autó
Azért a fele jó, ha megvan, úgy jönnek ki jobban a thm mutatók.
Ami érdekes matekozós feladat a 40-50-60 millás kocsik vásárlása, amiket nap mint nap látok a belvárosban magyar rendszámmal. Valszeg ott is ugyanaz a képlet, csak más nyitószámokkal. Adót nem fizet egyik se, az bizti. Tegnap pl. egy Ferrari Roma - 260 ezer euró - jól megy az üzlet na
De amikor egy használt, 8 éves Jazz is majd 4 millió Forint, egy új Golf méretű autó meg 8-10 millió, akkor én csak pislogok. Miből lehet ezeket az árakat kifizetni.....? 1 milliós nettó fizu talán elég hozzá. De az átlag még tudtommal messze nem ez.
És amikor minden új f@szság alapból benne lesz a kocsikban, mert nem lehet elhagyni, csak a drágább, magasított kivételek kaphatóak már szinte mindenből, amik tovább emelik az árakat, akkor én azt látom, hogy egyre távolabb kerülünk attól, hogy vegyünk magunknak autót, ami nem egy 250e Ft-os szétrohadt F Astra...
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Autós topik autósoknak
Re: Autós topik autósoknak
"Az igazi barát szemből támad."
Online
De amikor egy használt, 8 éves Jazz is majd 4 millió Forint, egy új Golf méretű autó meg 8-10 millió, akkor én csak pislogok. Miből lehet ezeket az árakat kifizetni.....? 1 milliós nettó fizu talán elég hozzá. De az átlag még tudtommal messze nem ez.
És amikor minden új f@szság alapból benne lesz a kocsikban, mert nem lehet elhagyni, csak a drágább, magasított kivételek kaphatóak már szinte mindenből, amik tovább emelik az árakat, akkor én azt látom, hogy egyre távolabb kerülünk attól, hogy vegyünk magunknak autót, ami nem egy 250e Ft-os szétrohadt F Astra...
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5245
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3663
Re: Autós topik autósoknak
Na, de azért magán személy is vesz autót, nem? Tudom, hogy a céges a legtöbb vevő jó ideje.tamagaba írta: ↑2022.04.27., szer. 07:37
Szerintem alig vesznek manapság autót kp-re egy összegben.
Hitel, lízing és majd a cégből kiveszi havonta + elszámolja adóalapcsökkentésre.
Hányszor hall az ember ilyet, hogy szól a könyvelő, hogy befizeti adóba vagy mondja mire lehet elkölteni, pl. autó
Azért a fele jó, ha megvan, úgy jönnek ki jobban a thm mutatók.
Ami érdekes matekozós feladat a 40-50-60 millás kocsik vásárlása, amiket nap mint nap látok a belvárosban magyar rendszámmal. Valszeg ott is ugyanaz a képlet, csak más nyitószámokkal. Adót nem fizet egyik se, az bizti. Tegnap pl. egy Ferrari Roma - 260 ezer euró - jól megy az üzlet na
De amikor egy használt, 8 éves Jazz is majd 4 millió Forint, egy új Golf méretű autó meg 8-10 millió, akkor én csak pislogok. Miből lehet ezeket az árakat kifizetni.....? 1 milliós nettó fizu talán elég hozzá. De az átlag még tudtommal messze nem ez.
És amikor minden új f@szság alapból benne lesz a kocsikban, mert nem lehet elhagyni, csak a drágább, magasított kivételek kaphatóak már szinte mindenből, amik tovább emelik az árakat, akkor én azt látom, hogy egyre távolabb kerülünk attól, hogy vegyünk magunknak autót, ami nem egy 250e Ft-os szétrohadt F Astra...
Csak a Marantz! :-D
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1364
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Szerintem alig vesznek manapság autót kp-re egy összegben.Alex_Aston írta: ↑2022.04.26., kedd 23:38Igen, sajna 10 év után, főleg, ha az már mondjuk legalabb 300e km-t jelent, igencsak költeni kell egy autóra.Vinkler írta: ↑2022.04.26., kedd 22:31
Ha így folytatódik a tendencia egy 10 éves autót nagygenerálozol 10 év alatt simán. Ez nem jó, de ez a tendencia.
Soha nem használtam még 13 évig egy laptopot, vélhetőleg nem is fogok, de azokba is lehet felújított akksit venni, és ez lesz az elektromos autók akksijával is, ami szerintem rendben van. Sőt kell.
A hatótáv mánia egy marhaság. 300-400 km bőven elég, főleg, ha tud egy 10-80%-ot 10-15 perc alatt. Azzal már nyaralni is elindulnék simán.![]()
Az megvan, hogy az 50 kg benzin csak egy része, ott van még minimum a duplája a tárolásban és az üzemanyag rendszer részeként.![]()
Engem nem nagyon érdekel az sem, ha eltörlik, akkor is van lehetőségem tölteni, amikor éppen termelem az áramot napközben, a jövedéki adó meg sajna egy szükséges rossz, mint az áfa. Egyelőre örülök, hogy most még jól járok, amíg lehet.
Hatótáv esetek nagy részében tényleg akkor lehet para, ha 1 út alatt akar valaki 400+ km-t megtenni. Ez meg évente hányszor fordul elő? A gyorstöltés hátránya viszont az akku élettartam jelentős csokkenése. Bár, ha csak évente párszor veszi igénybe az ember, akkor nem lehet nagy gond.
Akku tömege, ha jelentősen csökken, az jót fog tenni a hatótávnak. Meg persze talán az autó árának is, mert wleg lesz bele a kisebb motor is. Kíváncsi vagyok, mikor fog ez eljönni.
Költségek meg... nem is értem, hogy lehet manapság új autót venni. Miből?![]()
Hitel, lízing és majd a cégből kiveszi havonta + elszámolja adóalapcsökkentésre.
Hányszor hall az ember ilyet, hogy szól a könyvelő, hogy befizeti adóba vagy mondja mire lehet elkölteni, pl. autó
Azért a fele jó, ha megvan, úgy jönnek ki jobban a thm mutatók.
Ami érdekes matekozós feladat a 40-50-60 millás kocsik vásárlása, amiket nap mint nap látok a belvárosban magyar rendszámmal. Valszeg ott is ugyanaz a képlet, csak más nyitószámokkal. Adót nem fizet egyik se, az bizti. Tegnap pl. egy Ferrari Roma - 260 ezer euró - jól megy az üzlet na
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Online
Hatótáv esetek nagy részében tényleg akkor lehet para, ha 1 út alatt akar valaki 400+ km-t megtenni. Ez meg évente hányszor fordul elő? A gyorstöltés hátránya viszont az akku élettartam jelentős csokkenése. Bár, ha csak évente párszor veszi igénybe az ember, akkor nem lehet nagy gond.
Akku tömege, ha jelentősen csökken, az jót fog tenni a hatótávnak. Meg persze talán az autó árának is, mert wleg lesz bele a kisebb motor is. Kíváncsi vagyok, mikor fog ez eljönni.
Költségek meg... nem is értem, hogy lehet manapság új autót venni. Miből?
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5245
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3663
Re: Autós topik autósoknak
Igen, sajna 10 év után, főleg, ha az már mondjuk legalabb 300e km-t jelent, igencsak költeni kell egy autóra.Vinkler írta: ↑2022.04.26., kedd 22:31
Ha így folytatódik a tendencia egy 10 éves autót nagygenerálozol 10 év alatt simán. Ez nem jó, de ez a tendencia.
Soha nem használtam még 13 évig egy laptopot, vélhetőleg nem is fogok, de azokba is lehet felújított akksit venni, és ez lesz az elektromos autók akksijával is, ami szerintem rendben van. Sőt kell.
A hatótáv mánia egy marhaság. 300-400 km bőven elég, főleg, ha tud egy 10-80%-ot 10-15 perc alatt. Azzal már nyaralni is elindulnék simán.![]()
Az megvan, hogy az 50 kg benzin csak egy része, ott van még minimum a duplája a tárolásban és az üzemanyag rendszer részeként.![]()
Engem nem nagyon érdekel az sem, ha eltörlik, akkor is van lehetőségem tölteni, amikor éppen termelem az áramot napközben, a jövedéki adó meg sajna egy szükséges rossz, mint az áfa. Egyelőre örülök, hogy most még jól járok, amíg lehet.
Hatótáv esetek nagy részében tényleg akkor lehet para, ha 1 út alatt akar valaki 400+ km-t megtenni. Ez meg évente hányszor fordul elő? A gyorstöltés hátránya viszont az akku élettartam jelentős csokkenése. Bár, ha csak évente párszor veszi igénybe az ember, akkor nem lehet nagy gond.
Akku tömege, ha jelentősen csökken, az jót fog tenni a hatótávnak. Meg persze talán az autó árának is, mert wleg lesz bele a kisebb motor is. Kíváncsi vagyok, mikor fog ez eljönni.
Költségek meg... nem is értem, hogy lehet manapság új autót venni. Miből?
Csak a Marantz! :-D
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14348
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9461
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Ha így folytatódik a tendencia egy 10 éves autót nagygenerálozol 10 év alatt simán. Ez nem jó, de ez a tendencia.Acme írta: ↑2022.04.26., kedd 20:29Azért egy benzines autó nem szokott 10 évesen nagy generált kérni. Nagyon nem.Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:30Az akksikra 8 év garanciát ad a legtöbb gyártó. Ezt vélhetőleg simán megugorják, sőt 10-12 év is simán lehet, hogy nagyobb degradáció nélkül megél. Ezt követően újra hasznosítják, erre is már számos példa van.Acme írta: ↑2022.04.22., pén. 10:31
Az én személyes aggályaim a tieden felül:
- Akksik élettartama korlátozott, újrahasznosításuk nem megoldott egyelőre.
- Az e-autók tervezett élettartama (nem kis részben az akksi miatt) várhatóan kevesebb, mint a hagyományos autóknak.
- Az autó is "vedd meg - dobd el" termékké válik, javíthatóság egyáltalán nem szempont (sőt!)
- A teljes élettartamra vetített szennyezés a fentiek miatt nem számolható pontosan, de számottevő.
+ A hatalmas, nehéz Lítium akkuk használata egyértelműen rossz irány, mégis velünk marad sokáig, hála Elon munkásságának...
A tervezett élettartam egy esetleges akksi felújítással simán megduplázható szvsz, ami már elég jó.
Nincs ez másként a hagyományos autóknál sem sajnos.
A akkumulátor technológia brutálisan fejlődik, lesz erre is megoldás hamarosan szerintem.
Egyébként az akksik súlya is csökken, de az autót összességben kell vizsgálni. Egy E gép a hozzá tartozó perifériákkal jóval könnyebb, mint egy robbanó motor a hozzá tartozókkal és ott is van 50-70 kg üzemanyag.![]()
8 év garitól az első tulaj boldog lehet, később könnyen lehet hogy sovány vigasz (lásd Tesla). Nekem 13 éves az egyik laptopom. Azt az akksit nem szeretném autóba...
Az újrahasznosítás jelenleg gazdaságtalan. A jövőt nem látjuk.
A hatótáv mánia nem a tömegcsökkentés irányába mutat, és a nagy tömeg mindenhol rossz. (Benzinesnél is).
Az megvan hogy 50kg benzin energiáját hány kg akkupakk képes tárolni?![]()
A napelem+ingyen áram kombó JELENLEG nagyon jó, csak a jelenlegi állapot egy mesterséges, torz helyzet. A szaldót egy tollvonással el tudják (és fogják is) törölni. A villamos energia valódi (nem rezsicsökkentett) ára mellett már messze nem olyan vonzó a villanyautózás, és akkor a kecsegtető jövedéki adóról még nem szóltunk.
Soha nem használtam még 13 évig egy laptopot, vélhetőleg nem is fogok, de azokba is lehet felújított akksit venni, és ez lesz az elektromos autók akksijával is, ami szerintem rendben van. Sőt kell.
A hatótáv mánia egy marhaság. 300-400 km bőven elég, főleg, ha tud egy 10-80%-ot 10-15 perc alatt. Azzal már nyaralni is elindulnék simán.
Az megvan, hogy az 50 kg benzin csak egy része, ott van még minimum a duplája a tárolásban és az üzemanyag rendszer részeként.
Engem nem nagyon érdekel az sem, ha eltörlik, akkor is van lehetőségem tölteni, amikor éppen termelem az áramot napközben, a jövedéki adó meg sajna egy szükséges rossz, mint az áfa. Egyelőre örülök, hogy most még jól járok, amíg lehet.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Re: Autós topik autósoknak
Azért egy benzines autó nem szokott 10 évesen nagy generált kérni. Nagyon nem.Vinkler írta: ↑2022.04.25., hétf. 20:30Az akksikra 8 év garanciát ad a legtöbb gyártó. Ezt vélhetőleg simán megugorják, sőt 10-12 év is simán lehet, hogy nagyobb degradáció nélkül megél. Ezt követően újra hasznosítják, erre is már számos példa van.Acme írta: ↑2022.04.22., pén. 10:31
Az én személyes aggályaim a tieden felül:
- Akksik élettartama korlátozott, újrahasznosításuk nem megoldott egyelőre.
- Az e-autók tervezett élettartama (nem kis részben az akksi miatt) várhatóan kevesebb, mint a hagyományos autóknak.
- Az autó is "vedd meg - dobd el" termékké válik, javíthatóság egyáltalán nem szempont (sőt!)
- A teljes élettartamra vetített szennyezés a fentiek miatt nem számolható pontosan, de számottevő.
+ A hatalmas, nehéz Lítium akkuk használata egyértelműen rossz irány, mégis velünk marad sokáig, hála Elon munkásságának...
A tervezett élettartam egy esetleges akksi felújítással simán megduplázható szvsz, ami már elég jó.
Nincs ez másként a hagyományos autóknál sem sajnos.
A akkumulátor technológia brutálisan fejlődik, lesz erre is megoldás hamarosan szerintem.
Egyébként az akksik súlya is csökken, de az autót összességben kell vizsgálni. Egy E gép a hozzá tartozó perifériákkal jóval könnyebb, mint egy robbanó motor a hozzá tartozókkal és ott is van 50-70 kg üzemanyag.![]()
8 év garitól az első tulaj boldog lehet, később könnyen lehet hogy sovány vigasz (lásd Tesla). Nekem 13 éves az egyik laptopom. Azt az akksit nem szeretném autóba...
Az újrahasznosítás jelenleg gazdaságtalan. A jövőt nem látjuk.
A hatótáv mánia nem a tömegcsökkentés irányába mutat, és a nagy tömeg mindenhol rossz. (Benzinesnél is).
Az megvan hogy 50kg benzin energiáját hány kg akkupakk képes tárolni?
A napelem+ingyen áram kombó JELENLEG nagyon jó, csak a jelenlegi állapot egy mesterséges, torz helyzet. A szaldót egy tollvonással el tudják (és fogják is) törölni. A villamos energia valódi (nem rezsicsökkentett) ára mellett már messze nem olyan vonzó a villanyautózás, és akkor a kecsegtető jövedéki adóról még nem szóltunk.
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14348
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9461
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Az akksikra 8 év garanciát ad a legtöbb gyártó. Ezt vélhetőleg simán megugorják, sőt 10-12 év is simán lehet, hogy nagyobb degradáció nélkül megél. Ezt követően újra hasznosítják, erre is már számos példa van.Acme írta: ↑2022.04.22., pén. 10:31
Az én személyes aggályaim a tieden felül:
- Akksik élettartama korlátozott, újrahasznosításuk nem megoldott egyelőre.
- Az e-autók tervezett élettartama (nem kis részben az akksi miatt) várhatóan kevesebb, mint a hagyományos autóknak.
- Az autó is "vedd meg - dobd el" termékké válik, javíthatóság egyáltalán nem szempont (sőt!)
- A teljes élettartamra vetített szennyezés a fentiek miatt nem számolható pontosan, de számottevő.
+ A hatalmas, nehéz Lítium akkuk használata egyértelműen rossz irány, mégis velünk marad sokáig, hála Elon munkásságának...
A tervezett élettartam egy esetleges akksi felújítással simán megduplázható szvsz, ami már elég jó.
Nincs ez másként a hagyományos autóknál sem sajnos.
A akkumulátor technológia brutálisan fejlődik, lesz erre is megoldás hamarosan szerintem.
Egyébként az akksik súlya is csökken, de az autót összességben kell vizsgálni. Egy E gép a hozzá tartozó perifériákkal jóval könnyebb, mint egy robbanó motor a hozzá tartozókkal és ott is van 50-70 kg üzemanyag.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14348
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9461
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Iszonyat különbségek tudnak lenni, ami az akkumulátor kezelésből adódik. Az akksit télen fűteni, nyáron hűteni kell az optimális töltés, vagy energia kivéthez. Nyilván akkor optimális, ha egyiket sem kell. Mondjuk kb +20 celsius. Továbbá az sem mindegy, hogy milyen hűtés/fűtés van az autóban. Egy hőszivattyús megoldás nagyot tud ám dobni!Palm írta: ↑2022.04.22., pén. 06:46
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
A drágaság relatív. Mi most vettünk az asszonynak egy 2 éves elektromos autót, amiben 27k km volt. Ha egy másik, belső égésű motorral vettük volna ez a típust, sztem pont ennyibe került volna.
95%-ban itthon töltjük a saját napelemükről, a többit simán megoldottuk eddig a közteületi/plázás, stb töltőkön.
Baleset után eddigi tapasztalatok alapján nem veszélyesebb, mint bármelyik másik autó.
A töltés még valamivel lassabb, mint a tankolás, de okosan tervezve nem gáz. Ettől függetlenül az elektromos autók nem 1000+ km megtételére alkalmasak.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- Aszpirin
- Kiemelt Moderátor

- Hozzászólások: 6986
- Csatlakozott: 2018.04.06., pén. 21:30
- Értékelés: 6185
- Tartózkodási hely: Szár
Re: Autós topik autósoknak
Épp Kanadában a Sziklás Hegységben "nyaralok", Calgaryban béreltem előre egy "Chevrolet Malibu or similar"-t, és már azt hittem, hogy kipróbálom az egyik utolsó amerikai kispolgári "fullsize" szedánt, erre mit kapok a Malibu helyett? Egy Passatot
Na mindegy, legalbb minden olyan megszokott benne...
Na mindegy, legalbb minden olyan megszokott benne...
- Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
- Fejes rendszer: Mac (Roon Server) → RME ADI-2 DAC FS → Hifiman Arya Stealth
- Házimozi: Oppo 203 | AppleTV 4K → Marantz SR6013 → LG OLED77C5 | 5x Dali Opticon + 4x Quadral Casa + B.K.DoubleGem
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1364
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Hejj ezek az olaszok - I frutti maturano col tempo - A gyümölcs idővel érik, mondják
Szépen beért az övék
A '64-es 350 GT-től, gazdasági problémák, csődeljárások, sikeres és kevésbé szép modellek után - most a VW és az Audi oldalán megnyugodhatnak talán. Jót fog tenni nekik egy német főni (Stephan Winkelmann), rövid ebéd szünetet tart gondolom :)
Szépen beért az övék
A '64-es 350 GT-től, gazdasági problémák, csődeljárások, sikeres és kevésbé szép modellek után - most a VW és az Audi oldalán megnyugodhatnak talán. Jót fog tenni nekik egy német főni (Stephan Winkelmann), rövid ebéd szünetet tart gondolom :)
- Csatolmányok
-
- Untitled-3.jpg (857.43 KiB) Megtekintve 1686 alkalommal
-
- Untitled-1.jpg (903.64 KiB) Megtekintve 1686 alkalommal
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Online
- Alex_Aston
- V.I.P.

- Hozzászólások: 5245
- Csatlakozott: 2020.08.03., hétf. 16:25
- Értékelés: 3663
Re: Autós topik autósoknak
Ha minden igaz, egyelőre csak ez a 450h Lexus rendelkezik ilyennel szériában, semelyik másik gyártó még nem. Bár gondolom ez is csak idő kérdése. Szép lassan minden olyan összetett és drága lesz, hogy még inkább úri huncutság lesz az autó. Bár szerintem már egy átlag autó is gyakorlatilag megfizethetetlen.
Csak a Marantz! :-D
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2842
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2778
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Elektromos rásegítésűre gondoltam, ennél még van mechanikus kapcsolat is. De aztán lehet van már Steer by Wire rendszerű is.
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2842
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2778
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
A pontos részleteket én sem tudom, de lehet több jeladós, több vezetékes verzió pl. Egy kiesik hibajel, de még a másikkal működik. Plusz automata vészfék asszisztens "fatális" hiba esetén pl. Azt tudom hogy BMW-kben is van elektromos kormánymű. Javíthatatlan, sőt a kormányműbe fel van programozva az alvázszám, szóval bontott kormánymű sem beépíthető helyette.tamagaba írta: ↑2022.04.22., pén. 20:53....
Nem a rásegitésre gondolok, az tudom már régóta létezik
Ahogy kiszabadultak az önvezető autók nemrég, nem vagyok biztos benne, hogy evvel a megoldással ne lehetne lost-contact "ja úgy nem volt kitesztelve" címszóval
A mechanikai rész ugyanúgy lehet gyenge pont, mint a hagyományos technikában, az nem változtat semmit
Az a kis tekerő impulzus jeladó vagy mi lehet a kormányban, aztán a motor vezérlő ... mindegy, biztos meg lehet jól csinálni és ez lesz a jövő
Beülök, ujjlenyomattal indul és személyreszabott kormányzás tulajdonságok lehetnek elmentve: pálya, város, földút![]()
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1364
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Nem a rásegitésre gondolok, az tudom már régóta létezikTctronic írta: ↑2022.04.22., pén. 20:21Ha a Steer-by-Wire technológiára gondolsz, ez nem új keletű, és valóban "félelmetesnek" tűnhet, de sajnos ez már régóta van és az önvezető technika terjedésével előre fog törni. Nagyon nem olcsóbb, mint egy hagyományos hidraulikus szervokormány rendszertamagaba írta: ↑2022.04.22., pén. 19:39Na kérem itt a pénteki ropi-rágcsa részemről
Nincs mechanikus összeköttetés a kormány és a kerék között
Forgás jeladó és lent léptetőmotor elektromos vezérléssel
Munkámból adódoan látom, a német hogy engedi el egy kicsit a minőséget a pénztárcája javára
Viszont kerültem kapcsolatba japcsi autóipari auditorokkal és gyártó képviselettel (Nissan)
Ők nem engednek semmit. Azóta is kardjukba dőlnek és minket is levágnának legszivesebben, ha valami elfuserálás kiderülne.
Gondolkodtam erről, ha hirtelen rám dőlne az OTP, tőlük vennék új autót
Sejtem, hogy Japánban a közlekedési minisztériumban és a Toyotánál sem tegnap kezdték a kalapács reszelést
Nem meggondolatlanul másznak bele ilyen műszaki megoldásba
Azt is eltudom képzelni, hogy bizonyítaniuk kellet az összeköttettés időtálló hibátlanságát, mielőtt rányomják a pecsétet a hivatalban a sorozatgyártáshoz
Nem tudom, egy kicsit hitetlen Tamás vagyok ebben megoldásban, de majd az idő megmutatja
A 2015-ös videó nem valami meggyőző, viszont azóta faraghattak rajta
A szabadon programozható karakterisztika igazi jóság lehet
. Személyautóknál már régóta van, teherautóknál és buszoknál eddig még nincs tudtommal tisztán elektromos kormányzás... Kombinált elektromos+hidraulikus rendszerek elvileg vannak, de azok is inkább prototípus jelleggel,de pusztán elektromos tudtommal nincs. Pl Az elektromos/akkus meghajtású buszokban is villanymotorral hajtott kormány szervoszivattyú van ami hidraulikusan működteti a kormányművet. Ez is drágább mint egy sima hidraulikus rendszer. Egyébként nem tudom fejből melyik ENSZ EGB előírás vonatkozik a kormányzás rendszerekre, de mindenki nyugodt lehet, elég szigorú, ebből adódóan szerintem senki nem fog megsérülni.
![]()
youtu.be/IxjTb6XE-b8
Ahogy kiszabadultak az önvezető autók nemrég, nem vagyok biztos benne, hogy evvel a megoldással ne lehetne lost-contact "ja úgy nem volt kitesztelve" címszóval
A mechanikai rész ugyanúgy lehet gyenge pont, mint a hagyományos technikában, az nem változtat semmit
Az a kis tekerő impulzus jeladó vagy mi lehet a kormányban, aztán a motor vezérlő ... mindegy, biztos meg lehet jól csinálni és ez lesz a jövő
Beülök, ujjlenyomattal indul és személyreszabott kormányzás tulajdonságok lehetnek elmentve: pálya, város, földút
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
- Tctronic
- Beköltözött

- Hozzászólások: 2842
- Csatlakozott: 2014.06.26., csüt. 12:00
- Értékelés: 2778
- Tartózkodási hely: Kistarcsa
Re: Autós topik autósoknak
Ha a Steer-by-Wire technológiára gondolsz, ez nem új keletű, és valóban "félelmetesnek" tűnhet, de sajnos ez már régóta van és az önvezető technika terjedésével előre fog törni. Nagyon nem olcsóbb, mint egy hagyományos hidraulikus szervokormány rendszertamagaba írta: ↑2022.04.22., pén. 19:39Na kérem itt a pénteki ropi-rágcsa részemről
Nincs mechanikus összeköttetés a kormány és a kerék között
Forgás jeladó és lent léptetőmotor elektromos vezérléssel
Munkámból adódoan látom, a német hogy engedi el egy kicsit a minőséget a pénztárcája javára
Viszont kerültem kapcsolatba japcsi autóipari auditorokkal és gyártó képviselettel (Nissan)
Ők nem engednek semmit. Azóta is kardjukba dőlnek és minket is levágnának legszivesebben, ha valami elfuserálás kiderülne.
Gondolkodtam erről, ha hirtelen rám dőlne az OTP, tőlük vennék új autót
Sejtem, hogy Japánban a közlekedési minisztériumban és a Toyotánál sem tegnap kezdték a kalapács reszelést
Nem meggondolatlanul másznak bele ilyen műszaki megoldásba
Azt is eltudom képzelni, hogy bizonyítaniuk kellet az összeköttettés időtálló hibátlanságát, mielőtt rányomják a pecsétet a hivatalban a sorozatgyártáshoz
Nem tudom, egy kicsit hitetlen Tamás vagyok ebben megoldásban, de majd az idő megmutatja
A 2015-ös videó nem valami meggyőző, viszont azóta faraghattak rajta
A szabadon programozható karakterisztika igazi jóság lehet
youtu.be/IxjTb6XE-b8
"A szépség nem maguknak a dolgoknak a tulajdonsága, hanem pusztán az azokat szemlélő elmében keletkezik."
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1364
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
Na kérem itt a pénteki ropi-rágcsa részemről
Nincs mechanikus összeköttetés a kormány és a kerék között
Forgás jeladó és lent léptetőmotor elektromos vezérléssel
Munkámból adódoan látom, a német hogy engedi el egy kicsit a minőséget a pénztárcája javára
Viszont kerültem kapcsolatba japcsi autóipari auditorokkal és gyártó képviselettel (Nissan)
Ők nem engednek semmit. Azóta is kardjukba dőlnek és minket is levágnának legszivesebben, ha valami elfuserálás kiderülne.
Gondolkodtam erről, ha hirtelen rám dőlne az OTP, tőlük vennék új autót
Sejtem, hogy Japánban a közlekedési minisztériumban és a Toyotánál sem tegnap kezdték a kalapács reszelést
Nem meggondolatlanul másznak bele ilyen műszaki megoldásba
Azt is eltudom képzelni, hogy bizonyítaniuk kellet az összeköttettés időtálló hibátlanságát, mielőtt rányomják a pecsétet a hivatalban a sorozatgyártáshoz
Nem tudom, egy kicsit hitetlen Tamás vagyok ebben megoldásban, de majd az idő megmutatja
A 2015-ös videó nem valami meggyőző, viszont azóta faraghattak rajta
A szabadon programozható karakterisztika igazi jóság lehet
youtu.be/fsP_qDCmxQ8
youtu.be/oEX1Z19zhGY
Lexus RZ 450e
Nincs mechanikus összeköttetés a kormány és a kerék között
Forgás jeladó és lent léptetőmotor elektromos vezérléssel
Munkámból adódoan látom, a német hogy engedi el egy kicsit a minőséget a pénztárcája javára
Viszont kerültem kapcsolatba japcsi autóipari auditorokkal és gyártó képviselettel (Nissan)
Ők nem engednek semmit. Azóta is kardjukba dőlnek és minket is levágnának legszivesebben, ha valami elfuserálás kiderülne.
Gondolkodtam erről, ha hirtelen rám dőlne az OTP, tőlük vennék új autót
Sejtem, hogy Japánban a közlekedési minisztériumban és a Toyotánál sem tegnap kezdték a kalapács reszelést
Nem meggondolatlanul másznak bele ilyen műszaki megoldásba
Azt is eltudom képzelni, hogy bizonyítaniuk kellet az összeköttettés időtálló hibátlanságát, mielőtt rányomják a pecsétet a hivatalban a sorozatgyártáshoz
Nem tudom, egy kicsit hitetlen Tamás vagyok ebben megoldásban, de majd az idő megmutatja
A 2015-ös videó nem valami meggyőző, viszont azóta faraghattak rajta
A szabadon programozható karakterisztika igazi jóság lehet
youtu.be/fsP_qDCmxQ8
youtu.be/oEX1Z19zhGY
Lexus RZ 450e
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Re: Autós topik autósoknak
Sok előnye és sok hátránya van az elektromos autóknak, de úgy néz ki lefutott meccs: a jövő elektromos.Palm írta: ↑2022.04.22., pén. 06:46Véletlenül akadtam erre a videóra, ami a villany és belső égésű motorok környezet károsításáról szól részben:
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
A videóban szereplő Hyundai árlistája:
https://www.villanyautosok.hu/2021/03/1 ... arlistaja/
Teszt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/nem ... q-5-teszt/
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
Az én személyes aggályaim a tieden felül:
- Akksik élettartama korlátozott, újrahasznosításuk nem megoldott egyelőre.
- Az e-autók tervezett élettartama (nem kis részben az akksi miatt) várhatóan kevesebb, mint a hagyományos autóknak.
- Az autó is "vedd meg - dobd el" termékké válik, javíthatóság egyáltalán nem szempont (sőt!)
- A teljes élettartamra vetített szennyezés a fentiek miatt nem számolható pontosan, de számottevő.
+ A hatalmas, nehéz Lítium akkuk használata egyértelműen rossz irány, mégis velünk marad sokáig, hála Elon munkásságának...
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
Re: Autós topik autósoknak
Véletlenül akadtam erre a videóra, ami a villany és belső égésű motorok környezet károsításáról szól részben:
youtu.be/StnSkKRY2Gg
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
A videóban szereplő Hyundai árlistája:
https://www.villanyautosok.hu/2021/03/1 ... arlistaja/
Teszt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/nem ... q-5-teszt/
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
youtu.be/StnSkKRY2Gg
Hiányosságként felvetném: a téli, tavaszi és nyári fogyasztás különbség és hatékonyság? Mondjuk -30, +15 és +45 fok esetén. Ha minden megy az autóban, ami elektromos áramot igényel, akkor így mennyire hatékony? Télen fűtés, nyáron légkondi. Hangrendszer, stb. Ha utcán van egész évben? Ha fűtött garázsban éjszaka és munkaidőben utcán van az autó?
A videóban szereplő Hyundai árlistája:
https://www.villanyautosok.hu/2021/03/1 ... arlistaja/
Teszt:
https://www.autonavigator.hu/cikkek/nem ... q-5-teszt/
Személy szerint a problémáim a villany autókkal:
-Drága a Magyar nagyátlag számára.
-Drága a töltő rendszer kiépítése. Arról nem is beszélve, hogy milyen közhálózat fejlesztésre lenne szükség, ha sokan villany autóra váltanának.
-Elektro szmog egészségre káros hatása.
-Baleset esetén mennyire veszélyes (utasokra és környezetre) és mit lehet a sérűlt akksival csinálni? Ennek költsége?
-Töltési idő és az egy töltéssel megtehető táv. Töltőhelyek száma és elhelyezkedése.
Csak így hírtelen ezek jutottak eszembe.
"Más dolog ismerni az utat, és más dolog járni rajta." - Morpheus
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14348
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9461
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Kis játékos…
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1364
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Motoros topic motorosoknak
Igen ez elég gyakori riporter baki, hogy ő akar beszélni, nem a riport alanyAcme írta: ↑2022.04.14., csüt. 21:02Köszi, tök jó hogy nem egy újabb villany-SUV![]()
Van kicsi üröm is az örömömben:
- Csikós továbbra is szórakoztatóbb írásban![]()
- Jó volna, ha a restaurátor beszélne inkább a kocsiról, nem csak bólogatna miközben Csík elmondja a Wikipédiát
- Jó volna mozgásban látni, elvégre réges rég, egy messzi-messzi galaxisban ez is egy autó volt...
+ Ha azzal kell eladni a videjót, hogy milyen drága autó van benne, ott nagy a baj. Miféle műértő, akinek az a legfontosabb infó egy VanGogh-ról hogy mennyibe került...?
Én már le vagyok kicsit maradva: ez az RPM Styling által Németo.ban nyertes Best of Show car BMW?
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Re: Motoros topic motorosoknak
Köszi, tök jó hogy nem egy újabb villany-SUV
Van kicsi üröm is az örömömben:
- Csikós továbbra is szórakoztatóbb írásban
- Jó volna, ha a restaurátor beszélne inkább a kocsiról, nem csak bólogatna miközben Csík elmondja a Wikipédiát
- Jó volna mozgásban látni, elvégre réges rég, egy messzi-messzi galaxisban ez is egy autó volt...
+ Ha azzal kell eladni a videjót, hogy milyen drága autó van benne, ott nagy a baj. Miféle műértő, akinek az a legfontosabb infó egy VanGogh-ról hogy mennyibe került...?
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1364
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Motoros topic motorosoknak
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
- tamagaba
- Törzsvendég

- Hozzászólások: 1364
- Csatlakozott: 2021.11.07., vas. 18:03
- Értékelés: 613
- Tartózkodási hely: Göd
- Kapcsolat:
Re: Autós topik autósoknak
https://www.riva-yacht.com/en-us/history
Nem tudtam kideríteni, hogy ebbe milyen motor került, de a Riva Aquarama modellben 2 Lambo motor van
(a benzin nem látom hol van tárolva, 2 belső V12-es brutál pusztitást csinálhat)
- Csatolmányok
-
- Riva-Aquarama-Lamborghini-1.jpg (592.92 KiB) Megtekintve 2235 alkalommal
-
- Lamborghini-350-GT-V12-engines_1.jpg (599.49 KiB) Megtekintve 2235 alkalommal
Focar Diablo Reference - Chordel Solaris Signature - Esoteriq Titan Quantum Supreme - Deviant Mirage Pro - Chronos Master Virtuoso IV
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Adrya Resor Centaury 6 - Bauers & Wilkans Etherium 9 - Griffon Hyperion II
Re: Autós topik autósoknak
Kép: RX470 - SR6003 - HW55ES/UE40JU7000 Hang: Xonar Essence ST/XB 930QS - Octave - Unico - GX200 Csend: Canamp - HD600
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
"Az a baj az interneten talált idézetekkel, hogy sosem lehetsz biztos a forrásban." - Abraham Lincoln
- Vinkler
- Adminisztrátor

- Hozzászólások: 14348
- Csatlakozott: 2011.02.13., vas. 23:02
- Értékelés: 9461
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Autós topik autósoknak
Nem autó, de menő szvsz.
Apple / PS Audio / Linn / Parasound / Diy Active ATC
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
Gyertyára sem vet rossz fényt az, hogy fogyton fogy, amíg világít. / Fodor Ákos
