Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!

Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Avatar
fice
Isten Hozott! :)
Isten Hozott! :)
Hozzászólások: 15
Csatlakozott: 2012.01.15., vas. 21:31
Értékelés: 0

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: fice »

Hátha itt vki segít nekem ,nem csak annyiban hogy "párosítani kell"...(ok de hogyan?)
"Megjött a két infrás szemüvegem de vmiért nem működik a 3d-s film lejátszás.
A Sony HW55ES projektoromhoz a mederer600-as lejátszót próbáltam a szemüveg Sony BR250.
Próbáltam a proji 3d-s beállításoknál "automatán" használni de úgy sem jó és a 3d-s beállításokon belül mindhárom lehetőséget.Akép 3D-ssé válik de a szemüveg nem akarja jól megjeleníteni a 3D-s képet,olyan mintha nem kapcsolódna a projihoz.
Mit kell beállítanom vagy mit rontok el hogy nem működik? :U"

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 807

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

Barco Balder

Iván nemrég megkért, hogy menjek el a DreamCinema bemutató házába és segítsek színkereket cserélni egy Balder-ben. MIvel ilyen gépet ritkán kap a keze közé egy magamfajta halandó, kaptam az alkalmon és meglátogattam Ivánt. Egy gyermekemet is magammal vittem, de ezt majd ő maga részletezi, ha akarja.

Nos, először a gépről pár adat. Ez egy lézer-foszfor fényforrású, modern, UHD-s DLP projektor. Az F35 utódja bizonyos értelemben, de sokkal fejlettebb műszakilag.

Egy kétlámpás F35-höz képest ez a gép kb. dupla pénzbe kerül. Vagy többe. Mit tud nyújtani ezért (amit az elődei nem)? Nos:
1. modern elektronika (UHD jel fogadása és korrekt megjelenítése)
2. lézer-foszfor fényforrás (erről még beszélünk)
3. plug-and play színkerék (erről is lesz még szó)
4. XPR technológia (4K-közeli megjelenítés).

Az első pont nyilván komoly előny mindenkinek, aki nem HTPC-t használ. Önmagában az UHD megjelenítés képessége már jó indok lehet arra, hogy valaki ezt a gépet válassza.

A lézeres fényforrás is fontos, de a fő előnye NEM az élettartam. Az elődökhöz képest kifizetett plusz pénzből "kb. 5000 évig" lehetne cserélgetni a lámpákat egy UHP-s gépben (és a mai lámpák élettartama is többszöröse, mint amennyi az én időmben volt, ma már 4-5db modern UHP lámpával kb. annyit lehetne vetíteni, amennyit ez a lézer fényforrás várhatóan bírni fog). A lézer igazi előnye a jó etendue, illetve a nagyfokú szabályozhatóság.

Ebben a gépben két "kerék" forog: egy foszfor- illetve egy (lényegében) színkerék. (Tudtommal) két "garnitúra" lézer vesz részt a vetítésben: az egyik a foszfor felületére "küldi" a fényt (ezáltal sárga fényt állítja elő) a másik pedig a kéket adja a vetítéshez. Sajnos a gépet nem szedtük eléggé szét ahhoz, hogy megnézhessük a foszforkereket, de HA az "körben foszforos" (és ha tényleg két lézer-csoport van a gépben) akkor a gép maga döntheti el, hogy mikor vetít sárga- és mikor kék fénnyel. Ez pedig olyan lehetőségeket nyit a vezérlés számára, amelyek erősen hasonlítanak a LED-es gépek előnyeihez (csak nagyobb fényerő mellett).

Egy LED-es gépben az, hogy mikor melyik szín világítson, tisztán szoftveres kérdés, hiszen három, egymástól függetlenül kapcsolható fényforrást használ a gép (alapszínenként egy LED). Ezzel szemben az UHP-s gépben a színkerék szűrői rögzítettek, tehát ott már a gyártáskor eldől, hogy milyen színek használatával vetít a gép. UHP fényforrás esetén így a különböző használati esetekhez külön gépekre lehet szükség (más-más színkerékkel). LED-es gép esetén ez egy kattintás a menüben. Feltéve persze, hogy elég intelligens a gép...

A ("rendesebb") LED-es gépek másik előnye, hogy a kalibrálás nem rontja a kontrasztot, mivel a "túl fényes" LED áramát veszi lejjebb a CMS, nem pedig a DMD mikrotükreinek a nyitási idejével "egyensúlyozza ki" az alapszínek fényerejét. E gépek esetén tehát a kalibrált- és a kalibrálatlan kontraszt teljesen azonos. Nem ismerek olyan UHP-s gépet, amelyik ezt utánozni tudná.

A Balder igazi csodája az, hogy RÉSZBEN utánozni képes a LED-es gépek működését. Mivel mechanikus színkereke (is) van, az alapszínek váltása kevésbé gyors (a szivárvány így jelen van a képben) de a kalibrálás itt is elektronikusan történik és a kontraszt fenomenális.

Ugyanígy persze egy dinamikus írisz működését is utánozni lehet ezzel a fényforrással, ami sokat segíthet pl. HDR megjelenítéskor. Nem tudom, hogy a jelen szoftverben ez már benne van-e, de mindenképpen megvalósítható ezzel a fényforrással.

A másik komoly előnye a lézer fényforrásnak az, hogy a legtöbb fényt az optikai tengely közelében sugározza. Sajnos az UHP lámpa fényében egyáltalán nincsenek ilyen sugarak, ami komoly hátrány akkor, ha az íriszek szűkítésével a natív kontrasztot javítani akarjuk (ami ismét csak logikus dolog lesz HDR megjelenítéskor). Ebből a gyakorlatban annyit látunk, hogy az íriszek szűkítésekor a kontraszt javulása nagyobb, a fényerő csökkenése kisebb és hiányoznak az UHP-s gépek esetén ismert elszíneződések a képből. Teljesen új életérzés...

A gép ventillátorai is sokkal halkabbak lettek. Ha a lézert nem járatjuk maximumon, a zaj (szerintem) teljesen elfogadható. Persze így is sokkal hangosabb, mint pl. a "gyengén hűtött" házimozis gépek, viszont a gép zaja nem csak halkabb, de mélyebb tónusú is, mint pl. az F30-as sorozaté volt. Ha a projektor a nézőtéren van, akkor ez is komoly előny.

Összességében ez a gép "kb. mindenben" jobb, mint az elődei. Kivéve a súlyát, mert az durva. De hát valamit valamiért... :-). A modern fényforrás, a nagyobb fényerő, az íriszek szűkítésére "jól reagáló" optika, az okos elektronika, az XPR által 4K közelébe javított felbontás mind-mind valós, szemmel látható előnyök. Ezek sok olyan felhasználási területen működőképessé teszik ezt a gépet, ahol az UHP-s előd esetleg egyáltalán nem volt használható. Ahol pedig az UHP-s gép is alapvetően "elboldogult", ott a lézeres gép plusz képességei a vetítési paramétereket javítják (és "sajnos" szemmel láthatóan). Ha valaki a legjobb DLP-t akarja (és meg is tudja fizetni) akkor ez a gép (vagy valamelyik változata) lehet megoldás.

Ne féljen azonban senki, NAGYON nem igaz az, hogy UHP-s géppel ne lehetne örömmel mozizni akár évtizedeken át. Ha nem túl nagy a vászon, ha nem nyeli nagyon a fényt a vetítési felület, ha nincs szükség 10000:1 natív kontrasztra, ha nem kell speciális "extrákat" tudnia a gépnek akkor az UHP lámpa is teljesen jól használható megoldás. Ma már szerencsére nem abban a korban élünk, amikor a "rendes" képminőség az átlagember számára valami elérhetetlen dolog lenne. Ha elkerüljük a bolti, pici chip-es műanyag vackokat, akkor teljesen elfogadható áron lehet komoly projektort venni a használtpiacon. De tény, hogy a világ fejlődik és ez nagyon jól megmutatkozik e gép képességein. Ma még nem kell mindenkinek rohanni Balder-t venni, de el fog jönni az idő, amikor ezek a gépek is hozzáférhetővé válnak majd az átlagember számára a használtpiacon. Akkor majd érdemes lesz cserélni. De jó hír, hogy addig nagyon is szépen ki fogjuk "bírni" a jelenlegi gépeinkkel. Én biztosan ki fogom bírni...

Ja, a Balder-nek azért estünk neki csavarhúzóval, mert színkereket kellett benne cserélni. A nagyobb fényerejű színkereket nagyobb színterű változatra cseréltük. A szerelés során további dolgok derültek ki ... amelyek a felszínen nem látszottak.
- a gép színkereke sokkal nagyobb, mint az előző generációé
- a színkeréken csak vörös- és zöld szegmensek vannak, a maradék felület "fehér"
- a fényesebb színkeréken kevesebb vörös szegmens van, mint a DCI kompatibilis változaton (a DCI változat esetén így csökken a szivárvány, gyorsabbak a szegmensváltások)
- a színkerék-modul könnyen cserélhető és egy mini-HDMI kábellel csatlakozik a gép elektronikájához. Ezen keresztül adatokat tud cserélni az alaplappal. Magyarul az alkatrész azonosítani tudja a típusát (erre az UHP-s gépek nem voltak képesek). A színkerék cseréje annyi, hogy kicsavarozzuk a régit, betesszük az újat, bedugjuk a kábelt és kész, a gép automatikusan detektálja és korrekt módon használja az új színkereket (ehhez esetleg szoftvert kell frissíteni a projektoron, de ez természetes, ha pl. a frissen beépített alkatrész még nem is létezett a gép gyártásakor).

A lézer fényforrás teljesítménye széles határok között változtatható, így a használható vászonméretnek csak felső határa van, alsó nincs. A géppel nem csak házimozizni lehet, mivel tetszőleges irányban képes vetíteni, így több gépes rendszerben, kertmoziban, planetáriumban, bányában, hajón, tengeralattjárón ... nagyjából bárhol és bármire használható, csak a tömeg és a megtermelt hőmennyiség lehet esetleg probléma, de a gép maga minden általam elképzelhető vetítési feladatra alkalmas. Nekünk, házimozisoknak ez nem nagy előny ... illetve annyiból talán igen, hogy ha több feladatra elad sok-sok gépet a gyártó, akkor pár év múlva a használtpiacon is nagyobb lesz majd a kínálat ... és akkor mi örülni fogunk! :-)

Ami viszont nagy szívfájdalmam, hogy az XPR nem kikapcsolható a gépben. A "rezgetés" picit csökkenti a kép élességét és nézési távolság függvénye, hogy szükség van-e rá. Ha nem megyünk túl közel a vászonhoz, akkor (szerintem) nem jelent valós előnyt az XPR használata (ezért szedtem szét otthon a "rezgőtükröt", mert normál nézési távolságból nem lehetett látni a plusz pixelek hatását). Viszont a "rezgetéssel" mindig kicsit kevésbé éles kép. Mondjuk az igaz, hogy ha elég messziről nézzük a képet ahhoz, hogy ne kelljen az XPR, akkor az élesség változása sem látszik ... de a tudat csak ott van az agyamban és ez zavar. Valószínűleg az én hibám.

Ja, természetesen vannak azonosságok is az előző generációval:

1. azonos a képmegjelenítő chip (DLP9000 chipset, 0,9" méretű 2560*1600 pixel felbontású DMD, 12 fok billenési szögű mikrotükrökkel, a cinemascope verzió esetén csak a chip felületének csak egy része van használva)
2. azonos az optika a "DMD utáni" szakaszon (ugyanazok a lencsék használhatóak ebben a gépben is, ami az F30/32/35-ben)
3. a megvilágítás motorral mozgatott írisze itt is megvan (de nem tudom, hogy a formája más-e, mint az UHP-s gépekben).

A "DMD körül" a műszaki alapok tehát részben hasonlóak, ami nem meglepő, mivel ma sem nagyon van olyan DLP chip, ami ennél jobb lenne (és házimoziban is használható, tehát az 1,38"-es, nagygépes natív 4K chip-ekről most nem beszélünk). Ha majd egyszer ("látható mértékben") lesz a piacon natív 4K-s DMD pl. 0,94" méretben (magyarul ha a 0,47"-es 1080p chip mikrotükreiből vízszintes- és függőleges irányban is dupla mennyiséget "pakol" majd a Texas Instruments egy DMD-re és ez meg is jelenik a piacon házimozis gépbe építve) nos, akkor majd lesz alternatíva. De könnyen lehet, hogy ez az idő sosem jön el. Akkor viszont ez marad a házimozis DLP-k királya még sokáig (illetve persze a "tesói").

A natív 4K házimozis DLP-k megjelenésére szerintem akkor lenne valódi esély, ha az LCD-k élessége javulna. Akkor a DLP-vonalnak is lépnie kellene, kénytelenek lennének az XPR-t lecserélni natív felbontásra. De ez nem fog megtörténni, hiszen az LCD vonal is visszafejlődésnek indult: a Sony épp most kezdte el csökkenteni a LCD panelek méretét a gépeiben. Ennek tudatában én nagyon meglepődnék, ha bárki a minőséget kezdené el javítani a közeljövőben. Egyelőre azt látom, hogy amint javul a technológiai háttér, az új lehetőségeket az ipar minden szereplője arra használja, hogy még olcsóbban, még kisebb chip-ek és még kisebb, olcsóbb optikai elemek használatával gyártson gépeket (de persze az olcsóbb előállítás nem látszik a termék árán a boltban). Ma már a motoros funkciókat is ki lehet spórolni az LCD gépből, úgyis megveszi majd azt mindenki, ha másért nem, akkor az új fényforrás kedvéért. Márpedig ha a vevők veszik az új gépeket, akkor a fejlesztés sikeres volt.

Az otthoni projektorozás jövőjét én jelenleg elég sötéten látom (nem lepődnék meg, ha néhány év múlva a legtöbb moziban egy nagy OLED panel jelenítené meg a képet). Ha viszont valaki szentimentális okokból mégis ragaszkodik a vetítéshez, akkor egy ehhez hasonló gép nagyon sokáig lehet kiváló megoldás a feladatra.

Persze azt nem mondja senki, hogy ennél még jobb projektort nem lehet építeni. Ebben "még" csak 1 db DMD chip van, ha 3 db lenne, a gép még jobb lehetne. Ha lézer-foszfor helyett RGB lézerekből állna a fényforrás akkor is tovább lehetne javítani a natív kontrasztot (annak a fényforrásnak még jobb etendue-je lenne) és a színtér is tovább "tágulna". Biztos vagyok benne, hogy az ilyen gépeknek is megvan a felhasználói tábora ... de azt már nem gondolom, hogy ezekért a plusz dolgokért még ennek az árnak a többszörösét érdemes lenne kifizetni pluszban. Ez a gép már bőven elég jó ahhoz, hogy egy életen át elégedetten lehessen vele mozizni. Ha nálunk otthon egy ilyen lógna a mozi előtt a plafonon, nekem biztosan nem lenne semmiféle hiányérzetem. Persze egyszer majd (talán) valami hasonló fog ott lógni ... de addig sem lesz hiányérzetem, a jelenlegi gépeimmel is teljesen boldog vagyok. Mégis tény, hogy ez a gép "összességében" mindent ver, amit eddig (házimoziban) láttam. Főleg így, a frissen beletett DCI színkerékkel. Lézetnek gépek, amelyek egy-egy paraméterekben még erősebbek (pl. egyes 3 chip-es gépek fényereje még nagyobb, a LED-es gépek kevésbé szivárványoznak, stb.) de ez a gép egyszerre van minden vetítési paraméter tekintetében az élmezőnyben (vagy legalábbis annak közelében). Egyetlen gép esetén ennyi területen ilyen jól teljesíteni ... hát ... ez ma még nem része az "általános műveltségnek" ... és szerintem soha nem is lesz az. Ezt a gépet profik tervezték, akik értik, hogy mit kell csinálnia egy projektornak és ez minden részegységén látszik. Rakhatnak a távolkeleti gyártók egymillió "képjavítást" a gépeikbe, rakhatnak beléjük bármilyen modern fényforrást, a végeredmény akkor is gagyi lesz mindaddig, amíg a gépeik egy egyszerű szürkeskálát sem tudnak megjeleníteni. Márpedig azoknak a gépeknek a célközönsége nem fog szürkeskálát nézegetni a gépen, azok a gépek kalibrálva sem lesznek, azok ... hát azok úgy készülnek, hogy annak a célközönségnek az igényeit elégítsék ki. Ez a gép viszont profiknak készült, aminek nyilván ára van. De legalább itt tudjuk, hogy mire költötte a pénzét, aki ilyen gépet vett.

Összességében minden házimozisnak azt kívánom, hogy vetítsen legalább fele ilyen jó projektorral, akkor nagy gond már nem lesz a környéken. Aki meg olyan szerencsés, hogy ezt a gépet meg tudja venni boltban, az csak vegye, csalódni nem fog.

Én meg majd pár év múlva elkezdem újra nézegetni a használtpiacot ... :-)

GyP

Avatar
Hiccusz
Hazajáró lélek
Hazajáró lélek
Hozzászólások: 3239
Csatlakozott: 2013.08.21., szer. 10:16
Értékelés: 1430

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Hiccusz »

Ahogy én látom…

Érdeklődve várom, hogy megkapjuk az új Sonykat, mivel az ilyen jellegű videók sok mindenre nem jók. Vetített képet összehasonlítgatni egy (ki tudja, milyen) kijelzőn, pláne abból de facto megítélni, melyik a jobb, nem vezet sehova.

Alapvetően és személy szerint bennem vegyes érzések kavarognak. Egyrészről üdvözítő, hogy a Sony a belépő kategóriában is tud immáron lézer fényforrással szerelt gépet kínálni (6000 EUR), ugyanakkor nem tetszik, ahogy kiherélték belőle még a motoros lencse funkciókat is (zoom, eltolás, fókusz). Ok, hogy 1x kell ezeket beállítani, de mindannyian éreztünk már késztetést egy fókusz állításra “menet közben”, ami innentől kezdve csak létrával és gukkerrel lehetséges. Arról nem beszélve, hogy nem túl elegáns megoldás, hogy tekergetni kell. Aki próbált már ilyet csinálni egy konzolra feltett
gépen, az tudja, körülményes is, hiszen egy-egy finom állítás akár könnyedén elmozdíthatja a képet. Akinek nincs nagyobb büdzséje, az bizony kénytelen lemondani a scope vászonról, s megelégedni a 16:9 képaránnyal. Aligha életszerű, hogy folyton hokedlire áll a delikvens vagy netán anamorf optikát venne hozzá.

Örömteli, hogy rájöttek, kéne egy változat a 2200 és az 5000 lumen fényre képes típusok közé, hogy ebben a szegmensben is legyen alternatíva tőlük (XW6000 és 7000), ahogy az is, 2000 ansi lument már minden Sony tud (tehát látják az igényt az egyre növekvő méretű felületek megvetítésére). Ugyanakkor tartok tőle picit, a képmodulátor méret csökkenésnek meglehet az “ára” (0,74”-ről 0,61”). Meglátjuk. Bízom benne, alaptalan az aggályom.

Pozitívum, hogy teljesen új chipet tettek mindhárom modellbe (Európában nem lesz kapható a középső), valamint élesebb objektívet kaptak, mi több, felturbózták a HDR megjelenítést is (objektum alapú), viszont most nem a fénykibocsátásban, hanem (az Európában nem forgalmazott XW6000 miatt) az árazásban figyel be - Grand Canyon méretű - szakadék. Nevezetesen a beugró XW5000 6000 EUR-ja után következő masináért már több, mint 2x annyi pénzt kell leszurkolni (XW7000 14.900 EUR) minekután azonnali kivezetésre került az eddig itt állomásozó VW290ES (4.270 EUR), VW590ES (5.830 EUR) és VW790ES (8.430 EUR). Minden, ami e felett volt, maradt továbbra is. VW890ES (20.900 EUR), VW5000ES (41.600 EUR), GTZ-380 (87.000 EUR). Hogy miképp lesz eladható innentől a VW890, rejtély számomra. Az a megérzésem, idővel ő is búcsúzik majd.

Szintén dícséretes, hogy az input lag tekintetében gondoltak a Gamer-ekre, viszont pont az ő szegmensük az egyetlen manapság, ahol a 4K/120Hz egy létező jelenség és igény, úgyhogy nem 2.1-s HDMI panellel felvértezni az új lézereket - véleményem szerint - nem volt túl bölcs döntés (miközben a JVC NZ sorozat az, az Epson EH-LS12000B szintén).

A papíron 3200 (de kalibráltan is 2600!) ansi lument kitolni képes XW7000 piaci pozícionálását okos húzásnak gondolom, ami nem kevés fejfájást okozhat a konkurenciának. A JVC NZ7 szűk 12.000 EUR-ért közel 50%-kal, az NZ8 majd 17.000 EUR-ért kb. 25%-kal, de még az NZ9 bő 27.000 EUR-ért is majd 10%-kal halványabb, miközben a Sony fele akkora súlyú, kisebb és a folyadék hűtése miatt (valószínűleg) halkabb is. A Sim2 is vakarni kezdi majd a kobakját, tekintve, hogy a 3600 lumenre specifikált SIM2 CRYSTAL 4 SH 4K UHD HDR az USA-ban 18.000 USD-ért kapható (nálunk kb. ennyi lehet EUR-ban). A Barco-nak 28.000 EUR alatt nincs lézeres vetítője, a Christie-nek pedig nincs házimozi portfóliója.

Izgalmas dolgok vannak tehát kialakulóban…

Avatar
szepi0808
Őslakos
Őslakos
Hozzászólások: 4120
Csatlakozott: 2013.10.22., kedd 20:15
Értékelés: 2107

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: szepi0808 »

2 új lézer mozis Sony projektort jelentettek be a napokban, aki még nem tudná. Ígéretes műszaki tartalommal. JVC lámpás gépeit is sikerült űbereni a Sonyninak korábban, és most a lézeres gépeit is sikerült túllépni.


youtu.be/QgdBEFJ8C-g
Epson EH-TW9300
Screenline Fashion 136" Diamond 1.2 4K
Zidoo Z3000 Pro
Anthem AVM70 15.2ch.
EMOTIVA XPA Gen3, BasX500.
MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5
SVS SB5000

Szepi házimozi: viewforum.php?f=46

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 807

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

dzseki írta:
2022.03.09., szer. 12:43
Azért ezt vitatnám, ha bárki meg tudná csinálni már megtették volna eddig is, a Sony vagy JVC éppúgy készít professzionális (értsd mozitermi) vetítőket, de nem ezen a színvonalon.
Az ár meg olyan, amilyennek a piac beállítja. Nyilvánvalóan ez nem egy tömeg termék, hatalmas munka lehetett a kifejlesztése, az eladható darabszám pedig alacsony ez tükröződik vissza az árban. ...
De egyszer ezeket a gépeket is le fogják selejtezni... :)
Igazából most lett egy jó ötletem!

Évekkel ezelőtt már gondolkoztunk rajta, hogy lehetne csinálni egy "local-dimming"-es vetítőt úgy, hogy egy kis LCD panel lenne a "tüköralagút végénél" (nyilván nem szó szerint értem ... vagy talán igen, ezt még ki kell pontosan találni). A lényeg, hogy a DLP gépekben a tüköralagút "kijárata" az a "tárgy" amit a kollimátor lencsék leképeznek a DMD felületére. Ha ide betennénk egy LCD panelt, akkor azonnal elbunknánk kb. a fényerő több mint felét (mert ugye az LCD panelen csak egy adott irányban polarizált fény jut át, ami kb. 50% veszteség ... plusz a reflexiók). A lényeg viszont az, hogy ha az LCD panel átlátszó, akkor olyan, mintha ott sem lenne. Ha viszont besötétítjük egy részét, akkor ott a DMD nem kap megvilágítást és a kép azon része elsötétül. Magyarul két jelet kell kivinni egy HTPC-ből: az egyiket (ami valamilyen algoritmus generál fekete-fehérben) az LCD panelen jelenítjük meg, a másikat (színes, nagyfelbontású) vetíti a DLP gép. Nyilván kellene avisynth, az LCD panelt hűteni kellene ... lenne vele macera, de a dolog megoldható. Az egész rendszer úgy működne, mint egy local dimming-es TV, csak mondjuk párszázezer "zónában" lehetne visszavenni a háttérvilágítást (az LCD vezérlésével). Az Eclipse is ezt csinálja, csak az LCD panel helyén egy(-egy) DMD chip van (azaz színenként egy-egy plusz DMD chip, valami 50 dolláros kisfelbontású vacak ... ha jól tudom csak a "végső" képalkotó chip rendes, nagyfelbontású cucc). Ha az LCD panelnek lenne mondjuk 1000:1 kontrasztja, a DLP-nek meg 2000:1, akkor a kettő együtt lenne 2 000 000:1. Az már elég rendes. Ha valaki annyira odáig van a kontrasztért és megéri neki az elbukott fényerőt, akkor ezt szerintem lehetséges megépíteni otthon a garázsban.

Én jelenleg kb. huszadrangú dolognak tartom a kontrasztot ... kivéve nyilván ha valami HDR megjelenítésről van szó, mert akkor tényleg kell a jó natív kontraszt ahhoz, hogy a sötét részek se legyenek zavaróan szürkék. A HDR-hez viszont fényerő is kell, aminek pont most dobduk ki több, mint a felét ...

A másik dolog, hogy ha megelégszünk mondjuk 40% fényerővel, akkor már simán, íriszek segítségével is el lehet érni elfogadható kontrasztot ... csak szerintem ez NEM éri meg a kidobott fénymennyiséget. Kivéve ha ésszel csináljuk és ha eredetileg rendes fényereje van a gépnek.

Ha valamelyik ifjú titánban van lelkesedés, próbálja ki! Én már ehhez öreg vagyok... :-)

GyP

Online
Avatar
Morph
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1792
Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
Értékelés: 626
Tartózkodási hely: Érd

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Morph »

dzseki írta:
2022.03.12., szomb. 09:43
Den írta:
2022.03.11., pén. 15:56
A hatalmas érdeklődésre való tekintettel sikerült utánanézni a Christie Eclipse vetítő árának, súlyának és hangerejének. Az ára 350- 400 ezer Dollár, külön vetítő helyiség kell neki, mert olyan hangos, nagy terjedelmű, több száz kiló. Nem éppen házimozira ajánlják, hanem nagyméretű vásznak kivetítésére.
Haha, az én CRT-m is 85kg :)
Nekem meg anyukám is annyi... :D
Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 13

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

Den írta:
2022.03.11., pén. 15:56
A hatalmas érdeklődésre való tekintettel sikerült utánanézni a Christie Eclipse vetítő árának, súlyának és hangerejének. Az ára 350- 400 ezer Dollár, külön vetítő helyiség kell neki, mert olyan hangos, nagy terjedelmű, több száz kiló. Nem éppen házimozira ajánlják, hanem nagyméretű vásznak kivetítésére.
Haha, az én CRT-m is 85kg :)
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Avatar
Den
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 494
Csatlakozott: 2008.01.17., csüt. 15:50
Értékelés: 119
Tartózkodási hely: Bp, Fót

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Den »

A hatalmas érdeklődésre való tekintettel sikerült utánanézni a Christie Eclipse vetítő árának, súlyának és hangerejének. Az ára 350- 400 ezer Dollár, külön vetítő helyiség kell neki, mert olyan hangos, nagy terjedelmű, több száz kiló. Nem éppen házimozira ajánlják, hanem nagyméretű vásznak kivetítésére.

Az, hogy más cég elő tudna- e állítani ilyen szintű vetítőt találgatás részemről is, nem fogjuk megtudni.

Visszatérve az Epson új vetítőjére: a 9300 és 9400 között már igen nagy minőségi előrelépést tett elérhetővé a cég, anyagilag pedig egyedülálló a 9400. A 12000B a beszámolók és a paraméterek szerint újabb ár/érték robbanást és megújulást hoz a piacon, mivel minden, vagy majdnem minden cég átáll a laser technológiára.
A kontrasztja több, mint kétszeresére nőtt, laser- foszfor 20000 órával ECO módban, a fényereje is nőtt minimálisan. A HDR technológiája még jobb lett.
Frontok: SVS Ultra Evolution Pinnacle
Center: SVS Ultra
Subok: SVS SB16 Ultra, SB4000
2 back: SVS Ultra Tower,
8 atmos + 2 surround: Polk Signature ES20 Elite
Marantz AV10
Zidoo UHD5000
3 végfok: 2xEmotiva XPA GEN3 7ch, Audiolab 8300MB 1ch
400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Epson 12000B

Avatar
Ijk
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2018.01.07., vas. 09:58
Értékelés: 35
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Ijk »

Den írta:
2022.03.09., szer. 12:04
A Christie Eclipse már több, mint másfél éve létezik. A 2022- es árát kerestem, de nem találtam meg, mert nem tűntetik fel sehol, ki tudja miért? A magyar forgalmazó csak emailben válaszol, a honlapjukon nincs ár.
2021- ben egy "renetto" nevű hozzászóló írta: 250000 Dollár, ami most 87.500.00 Ft. A nagyságrendre voltam kíváncsi, itt van tessék!

Az Epson 12000B 1.780 millió volt 2022 elején, most ki tudja mennyi?!

Az Epson is, mint bármelyik nagyágyú cég nyilvánvalóan elő tudna állítani 8K, 21.000.000:1 kontrasztú, nagy felbontású, bármekkora fényerővel rendelkező vetítőt nagyságrendekkel drágábban, de közel sem 80 milliós áron.

Az Epson a képjellemzők/ár tekintetében megint robbant, lehet követni a többieknek...
Az Eclipse igencsak más dimenzió műszakilag mint bármelyik közép-felsokategorias kommersz vetítő. Nem csak az optika teljesen más liga, hanem ami mögötte van. Kétlem hogy az Epson vagy bárki képes ilyen szintű gépet csak úgy kedve szerint osszerakni akár jóval olcsóbban is. Sonynak voltak egyedül nem dlp gépei de ha jól tudom kiszalltak ebből a szegmensbol.
PD F22
Screenline 2.35:1 270cm

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 13

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

Den írta:
2022.03.09., szer. 12:04

Az Epson is, mint bármelyik nagyágyú cég nyilvánvalóan elő tudna állítani 8K, 21.000.000:1 kontrasztú, nagy felbontású, bármekkora fényerővel rendelkező vetítőt nagyságrendekkel drágábban, de közel sem 80 milliós áron.

Az Epson a képjellemzők/ár tekintetében megint robbant, lehet követni a többieknek...
Azért ezt vitatnám, ha bárki meg tudná csinálni már megtették volna eddig is, a Sony vagy JVC éppúgy készít professzionális (értsd mozitermi) vetítőket, de nem ezen a színvonalon.
Az ár meg olyan, amilyennek a piac beállítja. Nyilvánvalóan ez nem egy tömeg termék, hatalmas munka lehetett a kifejlesztése, az eladható darabszám pedig alacsony ez tükröződik vissza az árban. Az ipari termékekben nem ritka a 70-80%-os árrés... Még highend hifiben is a disztribútornak gyakran 50% van.
De egyszer ezeket a gépeket is le fogják selejtezni... :)
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Avatar
Den
Kezdő Fórumlakó
Kezdő Fórumlakó
Hozzászólások: 494
Csatlakozott: 2008.01.17., csüt. 15:50
Értékelés: 119
Tartózkodási hely: Bp, Fót

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Den »

A Christie Eclipse már több, mint másfél éve létezik. A 2022- es árát kerestem, de nem találtam meg, mert nem tűntetik fel sehol, ki tudja miért? A magyar forgalmazó csak emailben válaszol, a honlapjukon nincs ár.
2021- ben egy "renetto" nevű hozzászóló írta: 250000 Dollár, ami most 87.500.00 Ft. A nagyságrendre voltam kíváncsi, itt van tessék!

Az Epson 12000B 1.780 millió volt 2022 elején, most ki tudja mennyi?!

Az Epson is, mint bármelyik nagyágyú cég nyilvánvalóan elő tudna állítani 8K, 21.000.000:1 kontrasztú, nagy felbontású, bármekkora fényerővel rendelkező vetítőt nagyságrendekkel drágábban, de közel sem 80 milliós áron.

Az Epson a képjellemzők/ár tekintetében megint robbant, lehet követni a többieknek...
Frontok: SVS Ultra Evolution Pinnacle
Center: SVS Ultra
Subok: SVS SB16 Ultra, SB4000
2 back: SVS Ultra Tower,
8 atmos + 2 surround: Polk Signature ES20 Elite
Marantz AV10
Zidoo UHD5000
3 végfok: 2xEmotiva XPA GEN3 7ch, Audiolab 8300MB 1ch
400x225 cm 4K diamond 16:9 1,4 gain
Epson 12000B

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 13

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

TSanyi írta:
2022.03.08., kedd 06:43
Ez a gép szerintem a 10 millás Sony legalább 10x-ese, és nem a 400-as Euroval számolva! 31_1_21.gif
Ennek a helyigénye egy kisebb fürdőszoba nagyság!
Ágyúval verébre jut eszembe.

De a képe az biztos kiváló! 36_1_11.gif
Azért az AVS-en 104 oldalon keresztül foglalkoztak vele. :)
https://www.avsforum.com/threads/christ ... t-61457861
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Online
Avatar
Morph
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1792
Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
Értékelés: 626
Tartózkodási hely: Érd

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Morph »

dzseki írta:
2022.03.07., hétf. 23:19
Morph írta:
2022.03.07., hétf. 17:18
dzseki írta:
2022.03.07., hétf. 09:06


Szerintem a lencse nem lehet gond, mert a fényerőt akár 2000 lumenre le lehet venni, nagy képnél ennek nem volna sok értelme.
Te most miről is beszélsz? Komolyan nem tudom értelmezni...
"Nem otthoni mozizásra való"
Ez a túl nagy fényerő és a lencsék átfogásában nyilvánul meg általában, mivel itt a fényerő brutálisan levehető ebből gondolom, hogy a lencse sem lehet gond. Így értettem.
Az, hogy nagy, meg nem szép az másodlagos. Ha valakinek van pénze 10 millás Sony-ra, vagy esetleg egy ilyenre, a külön gépészeti szoba a legkevesebb :)
Aham. Már értem. Itt vitted félre a beszélgetést. Ő a lencse árára gondolt, hogy mennyiebe kerül. Már csak az egyedül többet ér, mint az epson gépe. Azt hiszem erről volt szó, nem a lencse képességeiről...
Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal

Avatar
TSanyi
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2748
Csatlakozott: 2017.04.06., csüt. 21:59
Értékelés: 445

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: TSanyi »

Ez a gép szerintem a 10 millás Sony legalább 10x-ese, és nem a 400-as Euroval számolva! 31_1_21.gif
Ennek a helyigénye egy kisebb fürdőszoba nagyság!
Ágyúval verébre jut eszembe.

De a képe az biztos kiváló! 36_1_11.gif

Avatar
TSanyi
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2748
Csatlakozott: 2017.04.06., csüt. 21:59
Értékelés: 445

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: TSanyi »

Ez a gép szerintem a 10 millás Sony legalább 10x-ese, és nem a 400-as Euroval számolva! 31_1_21.gif
Ennek a helyigénye egy kisebb fürdőszoba nagyság!
Ágyúval verébre jut eszembe.

De a képe az biztos kiváló! 36_1_11.gif

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 13

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

Morph írta:
2022.03.07., hétf. 17:18
dzseki írta:
2022.03.07., hétf. 09:06
TSanyi írta:
2022.03.07., hétf. 06:39
Az nem volt kétség eddig sem, hogy nincs-jobb gép az ú Epsontól! Amit linkeltél az még nem is otthoni mozizásra való. Szerintem az objektíve nem jönne ki az Epson árából.
Sajna a natív 4K nagy lapkaméretű chipek sem csorogtak le a mi szegmensünkbe, ami már régebb óta piacon vannak a nagy gépekhez.
Szerintem a lencse nem lehet gond, mert a fényerőt akár 2000 lumenre le lehet venni, nagy képnél ennek nem volna sok értelme.
Te most miről is beszélsz? Komolyan nem tudom értelmezni...
"Nem otthoni mozizásra való"
Ez a túl nagy fényerő és a lencsék átfogásában nyilvánul meg általában, mivel itt a fényerő brutálisan levehető ebből gondolom, hogy a lencse sem lehet gond. Így értettem.
Az, hogy nagy, meg nem szép az másodlagos. Ha valakinek van pénze 10 millás Sony-ra, vagy esetleg egy ilyenre, a külön gépészeti szoba a legkevesebb :)
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Online
Avatar
Morph
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1792
Csatlakozott: 2011.02.19., szomb. 18:14
Értékelés: 626
Tartózkodási hely: Érd

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Morph »

dzseki írta:
2022.03.07., hétf. 09:06
TSanyi írta:
2022.03.07., hétf. 06:39
Az nem volt kétség eddig sem, hogy nincs-jobb gép az ú Epsontól! Amit linkeltél az még nem is otthoni mozizásra való. Szerintem az objektíve nem jönne ki az Epson árából.
Sajna a natív 4K nagy lapkaméretű chipek sem csorogtak le a mi szegmensünkbe, ami már régebb óta piacon vannak a nagy gépekhez.
Szerintem a lencse nem lehet gond, mert a fényerőt akár 2000 lumenre le lehet venni, nagy képnél ennek nem volna sok értelme.
Te most miről is beszélsz? Komolyan nem tudom értelmezni...
Nappali! MoziTCL 75C935 , Pc,
"Pinyó" mozi 7.1.4: PJ: Epson 12000B, ,Proci , Hang: KRIX Vászon: Screen research, Madzag: Wire World Helicon OCC,Fapaci. SUB:Krix, Arendal

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 13

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

TSanyi írta:
2022.03.07., hétf. 06:39
Az nem volt kétség eddig sem, hogy nincs-jobb gép az ú Epsontól! Amit linkeltél az még nem is otthoni mozizásra való. Szerintem az objektíve nem jönne ki az Epson árából.
Sajna a natív 4K nagy lapkaméretű chipek sem csorogtak le a mi szegmensünkbe, ami már régebb óta piacon vannak a nagy gépekhez.
[Dupla]
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 13

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

TSanyi írta:
2022.03.07., hétf. 06:39
Az nem volt kétség eddig sem, hogy nincs-jobb gép az ú Epsontól! Amit linkeltél az még nem is otthoni mozizásra való. Szerintem az objektíve nem jönne ki az Epson árából.
Sajna a natív 4K nagy lapkaméretű chipek sem csorogtak le a mi szegmensünkbe, ami már régebb óta piacon vannak a nagy gépekhez.
Szerintem a lencse nem lehet gond, mert a fényerőt akár 2000 lumenre le lehet venni, nagy képnél ennek nem volna sok értelme.
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Avatar
TSanyi
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2748
Csatlakozott: 2017.04.06., csüt. 21:59
Értékelés: 445

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: TSanyi »

Az nem volt kétség eddig sem, hogy nincs-jobb gép az ú Epsontól! Amit linkeltél az még nem is otthoni mozizásra való. Szerintem az objektíve nem jönne ki az Epson árából.
Sajna a natív 4K nagy lapkaméretű chipek sem csorogtak le a mi szegmensünkbe, ami már régebb óta piacon vannak a nagy gépekhez.

Avatar
TSanyi
Beköltözött
Beköltözött
Hozzászólások: 2748
Csatlakozott: 2017.04.06., csüt. 21:59
Értékelés: 445

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: TSanyi »

dzseki írta:
2022.03.06., vas. 23:12

egy korszak végetért. Komolyan.

Eddig amikor megnéztem egy LCD projektort, mindig ökölbe szorultak a szemeim. Egyetlen kivétel volt csak, a Sony 870, de hát az 10 milla közelében "mocorog", azért a pénzért már nyilván mutatnia is kell valamit. A többi, ember által kifizethető LCD gép eddig nem érte el azt a szintet, hogy meginduljon az agyam. Eddig.

Tegnap a DreamCinema-ban láttam az új Epson gépet ... a nevét nem is tudom, talán valami 12000 ... tökmindegy, a lényeg, hogy két irányba rezgetett 1080p modulok vannak benne (így lesz valós 8 millió pixel a vásznon azaz 1 fizikai pixel 4 logikai pixelt rajzol) és lézer-foszfor a fényforrás. Nem vagyok nagy LCD rajongó, nem tudom, hogy hányadik generációs panelek vannak a gépben, de egész más a képe, mint az Epson 9300-as meg a hasonló gépeké. Végre nem mosódik el a kép ha mozgás van benne, teljesen jó az on/off kontraszt (bár a JVC szintjét nem éri el, de nem is az a cél) és az ANSI kontraszt is egészen magas. Látszanak az apró részletek a képben, van képi dinamika, vannak rendes színek (közel valós DCI-P3) és van akkora fényerő, hogy a HDR jól néz ki. A lézer teljesítményét dinamikusan vezérli a gép, tehát a fényforrást használja "dinamikus írisznek" és jól csinálja, csak egyszer-egyszer vettem észre, hogy kicsit csökkent miatta a képi dinamika viszont a HDR megjelenítés ettől sokkal dinamikusabb. Az emberi arcok végre jól néznek ki, nincs zsírkrétával összekenve mindenkinek az arca. Nem olyan műanyag a kép, mint amit eddig láttunk a 10 milla alatti LCD-k esetén ... és ez a gép 2 milla alatt megvásárolható (illetve még csak rendelhető ... ha jól tudom). Drágább mint egy 9400 az tény ... de teljesen más kategória.

Ja, és a kép homogén, nem zöld az emberek feje, nem lila a fű, komolyan SEMMI elszíneződést nem láttam a képben, pedig megnéztünk jópár jelenetet.

Évek óta mondtam, hogy az LCD technológia akkoriban még nem érte el az elvárt szintet, de legalább a fejlődését nem zárták korlátok közé olyan optikai törvények, amelyek a DLP esetén korlátozzák a kép javítását (meggyőződésem, hogy ezért kezdték el olcsósítani a gépeket a DLP gyártók ahelyett, hogy pl. nagy, natív 4K chip-eket használnának). Várható volt, hogy előbb vagy utóbb az LCD vonal "beérik" és megoldják azokat az idegesítő hibákat, amelyek eddig a képet megnyomorították. Szerintem mostanra érte el az Epson azt a szintet, hogy ezekkel a panelekkel és ezzel a fényforrással (illetve vezérlő szoftverrel) egy DLP-s szemmel nézve is teljesen használható projektort tud adni relatíve elfogadható áron a vevői kezébe.

Nyilván nem ez a világ legjobb projektora, a Sony 10 milláért valamivel még jobb, persze még jobbak lennének ebbe is natív 4K panelek, nyilván akármennyi is a fényerő (HDR gépnél) mindig jól jönne még egy kis plusz (gondolom minden vászonnál van nagyobb) és nyilván nem éri utol az on/off kontraszt a JVC-ket ... de mindez nem gond, mert akinek ezekre szüksége van, az ezt mind megkapje (néhányszor több pénzért) a piacon. Viszont ennyi pénzért ilyen jó

Nyehh... Közben a DLP-s fiúk sem alszanak ám.
Christie Eclipse True HDR, 6 DLP (!) projektor ;)

Avatar
dzseki
Lefelé a lejtőn
Lefelé a lejtőn
Hozzászólások: 69
Csatlakozott: 2011.01.27., csüt. 13:47
Értékelés: 13

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: dzseki »

gyulaipal írta:
2022.03.03., csüt. 21:25
Kedveseim,

egy korszak végetért. Komolyan.

Eddig amikor megnéztem egy LCD projektort, mindig ökölbe szorultak a szemeim. Egyetlen kivétel volt csak, a Sony 870, de hát az 10 milla közelében "mocorog", azért a pénzért már nyilván mutatnia is kell valamit. A többi, ember által kifizethető LCD gép eddig nem érte el azt a szintet, hogy meginduljon az agyam. Eddig.

Tegnap a DreamCinema-ban láttam az új Epson gépet ... a nevét nem is tudom, talán valami 12000 ... tökmindegy, a lényeg, hogy két irányba rezgetett 1080p modulok vannak benne (így lesz valós 8 millió pixel a vásznon azaz 1 fizikai pixel 4 logikai pixelt rajzol) és lézer-foszfor a fényforrás. Nem vagyok nagy LCD rajongó, nem tudom, hogy hányadik generációs panelek vannak a gépben, de egész más a képe, mint az Epson 9300-as meg a hasonló gépeké. Végre nem mosódik el a kép ha mozgás van benne, teljesen jó az on/off kontraszt (bár a JVC szintjét nem éri el, de nem is az a cél) és az ANSI kontraszt is egészen magas. Látszanak az apró részletek a képben, van képi dinamika, vannak rendes színek (közel valós DCI-P3) és van akkora fényerő, hogy a HDR jól néz ki. A lézer teljesítményét dinamikusan vezérli a gép, tehát a fényforrást használja "dinamikus írisznek" és jól csinálja, csak egyszer-egyszer vettem észre, hogy kicsit csökkent miatta a képi dinamika viszont a HDR megjelenítés ettől sokkal dinamikusabb. Az emberi arcok végre jól néznek ki, nincs zsírkrétával összekenve mindenkinek az arca. Nem olyan műanyag a kép, mint amit eddig láttunk a 10 milla alatti LCD-k esetén ... és ez a gép 2 milla alatt megvásárolható (illetve még csak rendelhető ... ha jól tudom). Drágább mint egy 9400 az tény ... de teljesen más kategória.

Ja, és a kép homogén, nem zöld az emberek feje, nem lila a fű, komolyan SEMMI elszíneződést nem láttam a képben, pedig megnéztünk jópár jelenetet.

Évek óta mondtam, hogy az LCD technológia akkoriban még nem érte el az elvárt szintet, de legalább a fejlődését nem zárták korlátok közé olyan optikai törvények, amelyek a DLP esetén korlátozzák a kép javítását (meggyőződésem, hogy ezért kezdték el olcsósítani a gépeket a DLP gyártók ahelyett, hogy pl. nagy, natív 4K chip-eket használnának). Várható volt, hogy előbb vagy utóbb az LCD vonal "beérik" és megoldják azokat az idegesítő hibákat, amelyek eddig a képet megnyomorították. Szerintem mostanra érte el az Epson azt a szintet, hogy ezekkel a panelekkel és ezzel a fényforrással (illetve vezérlő szoftverrel) egy DLP-s szemmel nézve is teljesen használható projektort tud adni relatíve elfogadható áron a vevői kezébe.

Nyilván nem ez a világ legjobb projektora, a Sony 10 milláért valamivel még jobb, persze még jobbak lennének ebbe is natív 4K panelek, nyilván akármennyi is a fényerő (HDR gépnél) mindig jól jönne még egy kis plusz (gondolom minden vászonnál van nagyobb) és nyilván nem éri utol az on/off kontraszt a JVC-ket ... de mindez nem gond, mert akinek ezekre szüksége van, az ezt mind megkapje (néhányszor több pénzért) a piacon. Viszont ennyi pénzért ilyen jó projektort ilyen jó HDR mapping-gel, ilyen képi dinamikával és ilyen nézhető képpel én még nem láttam. Ennek a gépnek a képében már kevesen fognak észrevenni bármiféle hibát, lámpát sem kell benne cserélni, tehát végre (ahhoz képest) elérhető áron itt egy gép, amit haza lehet vinni, fel lehet fúrni a plafonra ... és kész, el lehet felejteni a projektor kérdést, ha csak villám nem csap bele, ezzel el lehet vetítgetni akármeddig. Egy probléma megoldva. Végre.

Ja, és emellett még halk is a proji. Az UHP lámpák hűtéséhez kicsi felületre kell fújni sok levegőt, ahhoz pörgős kis ventillátor kell, az meg hangos. A lézernél nagy a felület, nem kell gyors légáramlás és ez nagyon is hallatszik. Ezt a gépet simán be lehet tenni a mozi nézőterére, nem megy szét a feje senkinek a zajtól.

Végre ide is eljutottunk...

Köszönöm Ivánnak az üdítőket, a türelmet és úgy általában a vendéglátást!

GyP
Nyehh... Közben a DLP-s fiúk sem alszanak ám.
Christie Eclipse True HDR, 6 DLP (!) projektor ;)
BEAG HEC-45 - HiVox Lupus C Mk II S DAC - PC
VDC Marquee 9500LC CRT projektor

Avatar
Ijk
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2018.01.07., vas. 09:58
Értékelés: 35
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Ijk »

Valaki feltörte Gyulaipal profilját és a nevében írogat, szólni kellene neki.
PD F22
Screenline 2.35:1 270cm

Avatar
gyulaipal
Törzsvendég
Törzsvendég
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2014.10.21., kedd 10:54
Értékelés: 807

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: gyulaipal »

Kedveseim,

egy korszak végetért. Komolyan.

Eddig amikor megnéztem egy LCD projektort, mindig ökölbe szorultak a szemeim. Egyetlen kivétel volt csak, a Sony 870, de hát az 10 milla közelében "mocorog", azért a pénzért már nyilván mutatnia is kell valamit. A többi, ember által kifizethető LCD gép eddig nem érte el azt a szintet, hogy meginduljon az agyam. Eddig.

Tegnap a DreamCinema-ban láttam az új Epson gépet ... a nevét nem is tudom, talán valami 12000 ... tökmindegy, a lényeg, hogy két irányba rezgetett 1080p modulok vannak benne (így lesz valós 8 millió pixel a vásznon azaz 1 fizikai pixel 4 logikai pixelt rajzol) és lézer-foszfor a fényforrás. Nem vagyok nagy LCD rajongó, nem tudom, hogy hányadik generációs panelek vannak a gépben, de egész más a képe, mint az Epson 9300-as meg a hasonló gépeké. Végre nem mosódik el a kép ha mozgás van benne, teljesen jó az on/off kontraszt (bár a JVC szintjét nem éri el, de nem is az a cél) és az ANSI kontraszt is egészen magas. Látszanak az apró részletek a képben, van képi dinamika, vannak rendes színek (közel valós DCI-P3) és van akkora fényerő, hogy a HDR jól néz ki. A lézer teljesítményét dinamikusan vezérli a gép, tehát a fényforrást használja "dinamikus írisznek" és jól csinálja, csak egyszer-egyszer vettem észre, hogy kicsit csökkent miatta a képi dinamika viszont a HDR megjelenítés ettől sokkal dinamikusabb. Az emberi arcok végre jól néznek ki, nincs zsírkrétával összekenve mindenkinek az arca. Nem olyan műanyag a kép, mint amit eddig láttunk a 10 milla alatti LCD-k esetén ... és ez a gép 2 milla alatt megvásárolható (illetve még csak rendelhető ... ha jól tudom). Drágább mint egy 9400 az tény ... de teljesen más kategória.

Ja, és a kép homogén, nem zöld az emberek feje, nem lila a fű, komolyan SEMMI elszíneződést nem láttam a képben, pedig megnéztünk jópár jelenetet.

Évek óta mondtam, hogy az LCD technológia akkoriban még nem érte el az elvárt szintet, de legalább a fejlődését nem zárták korlátok közé olyan optikai törvények, amelyek a DLP esetén korlátozzák a kép javítását (meggyőződésem, hogy ezért kezdték el olcsósítani a gépeket a DLP gyártók ahelyett, hogy pl. nagy, natív 4K chip-eket használnának). Várható volt, hogy előbb vagy utóbb az LCD vonal "beérik" és megoldják azokat az idegesítő hibákat, amelyek eddig a képet megnyomorították. Szerintem mostanra érte el az Epson azt a szintet, hogy ezekkel a panelekkel és ezzel a fényforrással (illetve vezérlő szoftverrel) egy DLP-s szemmel nézve is teljesen használható projektort tud adni relatíve elfogadható áron a vevői kezébe.

Nyilván nem ez a világ legjobb projektora, a Sony 10 milláért valamivel még jobb, persze még jobbak lennének ebbe is natív 4K panelek, nyilván akármennyi is a fényerő (HDR gépnél) mindig jól jönne még egy kis plusz (gondolom minden vászonnál van nagyobb) és nyilván nem éri utol az on/off kontraszt a JVC-ket ... de mindez nem gond, mert akinek ezekre szüksége van, az ezt mind megkapje (néhányszor több pénzért) a piacon. Viszont ennyi pénzért ilyen jó projektort ilyen jó HDR mapping-gel, ilyen képi dinamikával és ilyen nézhető képpel én még nem láttam. Ennek a gépnek a képében már kevesen fognak észrevenni bármiféle hibát, lámpát sem kell benne cserélni, tehát végre (ahhoz képest) elérhető áron itt egy gép, amit haza lehet vinni, fel lehet fúrni a plafonra ... és kész, el lehet felejteni a projektor kérdést, ha csak villám nem csap bele, ezzel el lehet vetítgetni akármeddig. Egy probléma megoldva. Végre.

Ja, és emellett még halk is a proji. Az UHP lámpák hűtéséhez kicsi felületre kell fújni sok levegőt, ahhoz pörgős kis ventillátor kell, az meg hangos. A lézernél nagy a felület, nem kell gyors légáramlás és ez nagyon is hallatszik. Ezt a gépet simán be lehet tenni a mozi nézőterére, nem megy szét a feje senkinek a zajtól.

Végre ide is eljutottunk...

Köszönöm Ivánnak az üdítőket, a türelmet és úgy általában a vendéglátást!

GyP

Avatar
Ijk
Nincs visszaút
Nincs visszaút
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2018.01.07., vas. 09:58
Értékelés: 35
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Mindent a házimozi projektorokról és vásznakról, A-Z-ig

Hozzászólás Szerző: Ijk »

Sejtettem hogy túl szép hogy igaz legyen.
PD F22
Screenline 2.35:1 270cm

Válasz küldése

Vissza: “Házimozi”