Pedig a nagyobb dinamika kisebb szubjektív hangerővel jár.
(Jaj, csak nehogy szóba kerüljenek a hangfelvételek és a dinamika komprimálás!

Pedig a nagyobb dinamika kisebb szubjektív hangerővel jár.

Valahogy inkább pont fordítva. Azért érzem(inkább érzem, mint hallom) hangosabbnak, mert dinamikusabb.gomolalaci írta: ↑2022.02.24., csüt. 20:37Nem lehet, hogy dinamikusabbnak a nagyobb hangerő miatt hallottad?zoli73 írta: ↑2022.02.24., csüt. 10:35Itt, tehát a dac, és az előerősítő között, több árkategóriájú, és szerelesű(rca, xlr), egész pontosan 9 pár kábelt kipróbáltam. Minden esetben a szimetrikusak bizonyúltak jobbnak. Egyértelműen dinamikusabb, és talán mintha egy gondolatnyival hangosabb is lenne, mint az RCA összekötővel.
Így itt maradt az XLR kábel.
A másik érdekesség, hogy az előerősítőnek 4+1 bemenete van, 2 db XLR, és 2+1 RCA(a +1 a magnó monitor. Mivel az összes bemenetre szükségem van, és szimetrikus forrás csak egy, így az egyik bemenetre RCA>XLR fordítóval csatlakoztatom az adott forrást, a másik szimetrikus bemenetre. Érdekes módon, ha ezt a forrást a fordító kihagyásával, az egyik asszimetrikus bemenetre kötöm(ugyanazzal a kábellel), némileg csökken a dinamika.
Nem akkora a különbség, mint a valós szimetrikus, és az asszimetrikus között, de hallható. Innen indult az ötlet, alő, és végerősítő közötti próbához.

Nem lehet, hogy dinamikusabbnak a nagyobb hangerő miatt hallottad?zoli73 írta: ↑2022.02.24., csüt. 10:35Itt, tehát a dac, és az előerősítő között, több árkategóriájú, és szerelesű(rca, xlr), egész pontosan 9 pár kábelt kipróbáltam. Minden esetben a szimetrikusak bizonyúltak jobbnak. Egyértelműen dinamikusabb, és talán mintha egy gondolatnyival hangosabb is lenne, mint az RCA összekötővel.
Így itt maradt az XLR kábel.
A másik érdekesség, hogy az előerősítőnek 4+1 bemenete van, 2 db XLR, és 2+1 RCA(a +1 a magnó monitor. Mivel az összes bemenetre szükségem van, és szimetrikus forrás csak egy, így az egyik bemenetre RCA>XLR fordítóval csatlakoztatom az adott forrást, a másik szimetrikus bemenetre. Érdekes módon, ha ezt a forrást a fordító kihagyásával, az egyik asszimetrikus bemenetre kötöm(ugyanazzal a kábellel), némileg csökken a dinamika.
Nem akkora a különbség, mint a valós szimetrikus, és az asszimetrikus között, de hallható. Innen indult az ötlet, alő, és végerősítő közötti próbához.

1. Nincs se előnye, se hátránya abban az esetben, ha az összekötő vezetéken vannak az RCA és az XLR csatlakozók.zoli73 írta: ↑2022.02.24., csüt. 18:22Két kérdés merűlt fel bennem ezek után.
Ha az RCA>XLR, ill. XLR>RCA összeköttetésnek nincs előnye, akkor hátránya sincs?
Mert mint ahogy lentebb írtam, az előerősítőm minden bemenetére szükségem van, így az egyik forrás készülékem, RCA>XLR fordítással van csatlakoztatva. Erre van lehetőség.
A másik kérdés, hogyan lehet egy készülékről kideríteni, hogy valódi szimetrikus ki, és bemenetei vannak, vagy csak divabtból építették bele?
De, hogy nevén nevezzük a "gyerekeket", a dac egy Benchmark dac 1, az előerősítő pedig Krell KSL 2.
Köszönöm!

Ez egy khm... kaki.

Két kérdés merűlt fel bennem ezek után.LIMAR írta: ↑2022.02.24., csüt. 10:46Szerintem is az RCA-XLR és az XLR-RCA összekötő kábeleknek semmi előnyük nincs.fapaci írta: ↑2022.02.24., csüt. 09:26A linkelt videóban McGowan szépen elmagyarázza a szimmetrikus összeköttetés előnyeit és hogy miért nem jelent előrelépést az XLR-RCA átalakítás esetén. Szerintem engedd el! Ha lesz majd szimmetrikus végerősítőd, akkor mindenképpen szimmetrikus összeköttetést használj!
Az elektronikák 99%-a belül aszimmetrikus jelúttal bír. Nagyon kevés valóban szimmetrikus felépítésű erősítő, előerősítő, forrás létezik. Ezek esetében valóban nagy előnnyel jár a szimmetrikus összekötésük.
A legtöbb szimmetrikus bemenettel és kimenettel rendelkező elektronikán csupán szolgáltatás az XLR csatlakozó.
Sőt, ezeknél plusz elektronika végzi (jó esetben) a ki- és bemeneti szimmetrizálást. Ilyen esetben esetenként az RCA összeköttetés jobb hangminőséget eredményezhet. Kevesebb elektronikán megy át a jel.
A házi rendszereink ritkán igényelnek hosszú ( 10m nagyságrendű) összekötő kábeleket, így bátran lehet használni az RCA összekötőket.
A mellékelt képeken valós szimmetrikus ki- és bemeneteket és szimmetrizáló fokozattal megvalósított XLR ki- és bemeneteket lehet látni. Jól láthatóak szimmetrizáló plusz elektronikák.

Több készülék esetében előfordul, hogy a szimmetrikus XRL kimenet jelszintje magasabb, mint az aszimmetrikus RCA kimenté. Talán ezért érezhetted "hangosabbnak", "dinamikusabbnak".zoli73 írta: ↑2022.02.24., csüt. 10:35Itt, tehát a dac, és az előerősítő között, több árkategóriájú, és szerelesű(rca, xlr), egész pontosan 9 pár kábelt kipróbáltam. Minden esetben a szimetrikusak bizonyúltak jobbnak. Egyértelműen dinamikusabb, és talán mintha egy gondolatnyival hangosabb is lenne, mint az RCA összekötővel.
Így itt maradt az XLR kábel.
A másik érdekesség, hogy az előerősítőnek 4+1 bemenete van, 2 db XLR, és 2+1 RCA(a +1 a magnó monitor. Mivel az összes bemenetre szükségem van, és szimetrikus forrás csak egy, így az egyik bemenetre RCA>XLR fordítóval csatlakoztatom az adott forrást, a másik szimetrikus bemenetre. Érdekes módon, ha ezt a forrást a fordító kihagyásával, az egyik asszimetrikus bemenetre kötöm(ugyanazzal a kábellel), némileg csökken a dinamika.
Nem akkora a különbség, mint a valós szimetrikus, és az asszimetrikus között, de hallható. Innen indult az ötlet, alő, és végerősítő közötti próbához.

Szerintem is az RCA-XLR és az XLR-RCA összekötő kábeleknek semmi előnyük nincs.fapaci írta: ↑2022.02.24., csüt. 09:26A linkelt videóban McGowan szépen elmagyarázza a szimmetrikus összeköttetés előnyeit és hogy miért nem jelent előrelépést az XLR-RCA átalakítás esetén. Szerintem engedd el! Ha lesz majd szimmetrikus végerősítőd, akkor mindenképpen szimmetrikus összeköttetést használj!

Itt, tehát a dac, és az előerősítő között, több árkategóriájú, és szerelesű(rca, xlr), egész pontosan 9 pár kábelt kipróbáltam. Minden esetben a szimetrikusak bizonyúltak jobbnak. Egyértelműen dinamikusabb, és talán mintha egy gondolatnyival hangosabb is lenne, mint az RCA összekötővel.

Én azt javasolnám, hogy tegyen próbát RCA és XLR kábellel is. Kétesélyes a dolog.

A linkelt videóban McGowan szépen elmagyarázza a szimmetrikus összeköttetés előnyeit és hogy miért nem jelent előrelépést az XLR-RCA átalakítás esetén. Szerintem engedd el! Ha lesz majd szimmetrikus végerősítőd, akkor mindenképpen szimmetrikus összeköttetést használj!

Nem biztos, hogy a hallhatóan jobb minőség a szimmetrikus szerkezet miatt van. Adódhatott a kábelek minőségi különbségéből is.

Feltételem, hogy ez nagy szégyen, de ebből én semmit sem értek.kasumi írta: ↑2022.02.23., szer. 21:18zoli73 írta: ↑2022.02.23., szer. 20:29Szép estét mindenkinek!
...
De mi a helyzet a fentebb említett XLR-RCA fordítással, érdemes vele foglalkozni, vagy hagyjam a fenébe, mert így nincs értelme?
Ha valaki használt így összekötve készülékeket, ill. van tapasztalata a megoldásról, akkor örülnék, ha megosztaná velem.
Köszönöm!
youtu.be/dHnqZMUPqbc

zoli73 írta: ↑2022.02.23., szer. 20:29Szép estét mindenkinek!
...
De mi a helyzet a fentebb említett XLR-RCA fordítással, érdemes vele foglalkozni, vagy hagyjam a fenébe, mert így nincs értelme?
Ha valaki használt így összekötve készülékeket, ill. van tapasztalata a megoldásról, akkor örülnék, ha megosztaná velem.
Köszönöm!


bocsi,jogos
Azt néztem már,csak nekem az a gondom vele hogy nincs nálunk,rendelni kell külföldről,az meg nekem macera,meg nem is tudom hogy működnek az elmebajos meg a hasonló rendelések.

Egy kedves fórumtársunktól -ezúton is köszönöm neki- de külföldről is lehet rendelni. https://www.audiophonics.fr/en/banana-p ... 12741.html
Hol vettél olyat?


köszi,ahogyan mondtam,lehet élni fogok az opcióvalsutemenyx írta: ↑2022.02.23., szer. 07:44Az ajanlat tovabbra is all, de nem igazan lesz sokkal jobb, mint ezek a márkátlsn bfa-k. Picivel talán, mert direktezüstözött, nincs rajta plusz nikkelezes, de komoly elvi/muszaki hatrany, hogy nem egy anyagbol van a dugo, igy dugon belul is van kontakt felulet. Ezert javasoltam az egydarabbol kialakitottat. Van ilyen a Kácsánál sajátmárkás is, de persze nyilván a legjobb egy teli ezüst lenne, mondjuk wbt. Jobb persze még igy sem lesz, mintha nincs, maximum praktikusabb. Ugye drága dugót nem azért használ senki, hogy minél jobb legyen a rendszer, hanem azért, hogy minél kevésbé rossz.dixie-chicken írta: ↑2022.02.22., kedd 14:52nos,mint bogárültető,ez az én saram lehet...válalomShimano írta: ↑2022.02.22., kedd 13:55Tapasztaltabb kábelfaragókhoz fordulnék egy kérdéssel.![]()
Tudtok ajánlani olyan banándugót,ami a csupasz kábelbekötés hangját legalább megközelítően tudja,és nem lesz tőle érezhetően gyengébb és visszafogottabb a hang?Forrasztható banánhegyen gondolkozom,mert ez úgy adná magát mint egy lehetséges jó megoldás,de ha van csavaros típus ami tuti jobb ettől a kácsástól pl,és nem kerül egy kisebb vagyonba sem,az is jöhet ajánlatként.
BP-6201G_banandugo (1).jpgvan a "kezdő hifi tanács" téma,ott kivesézésre került a Cordial kábel,vásároltam magam is,ahogyan a képen látható csatikat is....kb 2 nap járatás után,volt egy fura érzésem,vlmi kezd nem kerek lenni..én leszereltem a csatikat,nélkülük,nekem jobb a hang...ezt PÜ-ben,jeleztem @shimano felé is,de mivel alapkoncepcióban,más-más rendszereket használunk,gondoltam ez az én Tannoy DC+nagymalac on axis/off axis féle zenehallgatási hepciám,amely az indirekt sugárzó Heed hangsugárzónál,nem jelenik meg,nem foglalkoztam vele tovább...úgy látszik,tovább kell foglalkozni vele
![]()
...én mezitlábas bekötésen vagyok,hangsugárzó és amplifikáció oldalon is,a Cordial a helyén...
...gondolom,máglyára most vele
....@süteményx szépen kinálta nékem az AQ félét,tesztelésre
![]()