

Ja pont tegnap láttam hogy visszatartóztathatalanul jön vissza a Bundesliga frizura is a divatba.trane írta: ↑2022.01.08., szomb. 22:08úgy tudom, most épp' Canton-őrület van...kupecke írta: ↑2022.01.08., szomb. 20:00Jövő héten érkezik hozzám egy Sugden a28 erősítő (hallatlanul). A fórumon nem sok infót találtam róla, de talán ketten is párosították amerikai dobozzal. Nálam egy JBL L40 elég satbil pont, de érdekelne esetlegesen ki és mivel hallotta, amivel tetszetősen zenélgetett. A mindig magasabbra korszakot kinőttem, esetlegesen korban, árban hozzáillő ajánlás szívesen meghallgatnék, Spendor, Harbeth stb. kategória (nálam) felejtős. Rég hifiztem
![]()
![]()
Nálam a Rethm Bhaavaval szólt a legjobban. Pont hirdetik némi felárral a Bhaavakat ausztriában. De viccet félretéve, van most ist legalább 6 erősítőm, de valahogy mindig a csöves szól... Ez a kis Sugi majdnem, mondom majdnem, el tudta velem azt is fogadtatni hogy nincs benne cső. Ha nem építgetném le éppen a gyűjtögetést és engedtem volna el szinte teljesen az Lp vonalat talán nem is adtam volna el. Van egy régi Hidiamond drótom azzal csodás volt az L19es JBLemmel. Az L40 emlékeim szerint kicsit szikárabb precízebb karakterű de tuti jó cimbik lesznek. Azt mondjuk megerősítette bennem, egyszer lesz majd lehetőleg első generációs A21es Sugim, nálam végül pici orrhosszal és mivel a JBLel picit melegebb hangja van az Ariston Amp nyert az angol vintage kategóriában. ;-) Amúgy a JPW Sonataval szerintem nagyon jól összepasszolnak.kupecke írta: ↑2022.01.08., szomb. 20:00Jövő héten érkezik hozzám egy Sugden a28 erősítő (hallatlanul). A fórumon nem sok infót találtam róla, de talán ketten is párosították amerikai dobozzal. Nálam egy JBL L40 elég satbil pont, de érdekelne esetlegesen ki és mivel hallotta, amivel tetszetősen zenélgetett. A mindig magasabbra korszakot kinőttem, esetlegesen korban, árban hozzáillő ajánlás szívesen meghallgatnék, Spendor, Harbeth stb. kategória (nálam) felejtős. Rég hifiztem
![]()
Hát igen, így érthető. Mérnöki szempontból ötletes a kapcsolás, ugyanakkor eléggé fából vaskarikának tűnik, hiszen ez így nem is SE, hanem egy darab csővel és két Mosfettel megvalósított fura Push-Pull működés egy a kimenő trafó elé kötött kicsatoló kondival megbolondítva, ami lehetővé teszi a légrés nélküli kimenőtrafót. Meg kell hallgatni persze ezt is, de nehezen tudom elképzelni, hogy hozná azt a fajta hangzást, amiért emberek 300B SE erősítőt szoktak venni.
Hmm, azt gondolná az ember, hogy csöves erősítő kapcsolástechnikában már nem nagyon lehet új dolgokat kitalálni, erre itt ez erősítő, ami az eléggé homályos "parallel feed constant current source (SCCS)" kapcsolástechnikával SE üzemmódban 7-8 Watt helyett 20 Wattot tud kipréselni egy 300B csőből. Nagyon kiváncsi lennék, hogy ezt hogy csinálják, és hogy sikerült-e így megtartani a 300B cső klasszikus hangzását, vagy valami teljesen mást kapunk helyette.vazze írta: ↑2022.01.07., pén. 20:17A Western Electric úgy tűnik nem viccel.
https://www.westernelectric.com/91e?utm ... e=hs_email
Ja hogy ra is van irva. Igen, ez a hangerő és egyben a jelszint skálája. Teljesitmenyben viszont -42dB. Akkor tenyleg tul volt vezerelve, legalabbis csúcsra masterelt felvételeknel biztosan.Alex_Aston írta: ↑2022.01.02., vas. 23:26Mint pont az előbb írtam, nem -40dB van 12 óra állásnál, hanem 21.sutemenyx írta: ↑2022.01.02., vas. 23:20
Ezt én is akartam volna írni, de átgondoltam, és másra jutottam. 12óránál van a log potikon kb a -40dB, ami 1/100 arány. 2óránál simán meglehet a -23dB, nemhiszem hogy tulvezerelte volna. Inkabb arrol lehet szo, hogy azert ezeket nem tartos hangositasra talaltak ki.
És ezt bírta kb. 4 órán keresztül, így beszorítva is. Egyetlen szünet a himnusz volt éjfélkor, ami nem volt nagy kihívás.
Akkor már valószínűleg felette volt a névleges kimenőteljesítményének az erősítő, legalábbis a kivezérlési csúcsoknál.Alex_Aston írta: ↑2022.01.02., vas. 23:26Mint pont az előbb írtam, nem -40dB van 12 óra állásnál, hanem 21.sutemenyx írta: ↑2022.01.02., vas. 23:20
Ezt én is akartam volna írni, de átgondoltam, és másra jutottam. 12óránál van a log potikon kb a -40dB, ami 1/100 arány. 2óránál simán meglehet a -23dB, nemhiszem hogy tulvezerelte volna. Inkabb arrol lehet szo, hogy azert ezeket nem tartos hangositasra talaltak ki.
És ezt bírta kb. 4 órán keresztül, így beszorítva is. Egyetlen szünet a himnusz volt éjfélkor, ami nem volt nagy kihívás.
Mint pont az előbb írtam, nem -40dB van 12 óra állásnál, hanem 21.sutemenyx írta: ↑2022.01.02., vas. 23:20
Ezt én is akartam volna írni, de átgondoltam, és másra jutottam. 12óránál van a log potikon kb a -40dB, ami 1/100 arány. 2óránál simán meglehet a -23dB, nemhiszem hogy tulvezerelte volna. Inkabb arrol lehet szo, hogy azert ezeket nem tartos hangositasra talaltak ki.
Ja, persze, ez nem volt kérdés, hogy olyan hangerő mellett már torzít, ha elég magas a bejövő jelszint (még talán ilyen terheléshez nem ideális az elhelyezés a polcon). Most megnéztem, és 12 óra állásnál 21dB van a poti mellé írva, a 14 óra pedig 12dB.fülelek írta: ↑2022.01.02., vas. 22:03Az erősítőd bemeneti érzékenysége a gyári adatok szerint 150mV, ez azt jelenti, hogy ekkora bemeneti feszültségre kiadja a maximális teljesítményt. Ha mondjuk dac vagy cd játszó a forrás, ott a teljes kivezérlés -ami könnyűzenénél igen gyakran előfordul-,2V kimeneti feszültséget jelent, ezt osztod le a hangerőszabályzóval. Legalább 23dB-t kell csillapítani, hogy ne legyen torz a kimenet.Alex_Aston írta: ↑2022.01.01., szomb. 13:28Na, a tegnapi szilveszteri házi bulin kiderült, hogy a PM16 lekapcsolja magát, ha túlmelegszik, (vagy túl nagy terhelés miatt védi magát?)...![]()
Nem szerette a tartós 2 óránál lévő potméter állást. Meg lehet nem elég neki ilyenkor a kb. 3 ujjnyi hely felette.
De amúgy jól bírta az egész estés bulit, és a több órán át, 12 óra körüli hangerő szabályzó állást.
Egész biztos, hogy 2 óra állásban már durván túlterhelt volt az erősítő, ezért oldott le.
Ezt én is akartam volna írni, de átgondoltam, és másra jutottam. 12óránál van a log potikon kb a -40dB, ami 1/100 arány. 2óránál simán meglehet a -23dB, nemhiszem hogy tulvezerelte volna. Inkabb arrol lehet szo, hogy azert ezeket nem tartos hangositasra talaltak ki.fülelek írta: ↑2022.01.02., vas. 22:03Az erősítőd bemeneti érzékenysége a gyári adatok szerint 150mV, ez azt jelenti, hogy ekkora bemeneti feszültségre kiadja a maximális teljesítményt. Ha mondjuk dac vagy cd játszó a forrás, ott a teljes kivezérlés -ami könnyűzenénél igen gyakran előfordul-,2V kimeneti feszültséget jelent, ezt osztod le a hangerőszabályzóval. Legalább 23dB-t kell csillapítani, hogy ne legyen torz a kimenet.Alex_Aston írta: ↑2022.01.01., szomb. 13:28Na, a tegnapi szilveszteri házi bulin kiderült, hogy a PM16 lekapcsolja magát, ha túlmelegszik, (vagy túl nagy terhelés miatt védi magát?)...![]()
Nem szerette a tartós 2 óránál lévő potméter állást. Meg lehet nem elég neki ilyenkor a kb. 3 ujjnyi hely felette.
De amúgy jól bírta az egész estés bulit, és a több órán át, 12 óra körüli hangerő szabályzó állást.
Egész biztos, hogy 2 óra állásban már durván túlterhelt volt az erősítő, ezért oldott le.
Az erősítőd bemeneti érzékenysége a gyári adatok szerint 150mV, ez azt jelenti, hogy ekkora bemeneti feszültségre kiadja a maximális teljesítményt. Ha mondjuk dac vagy cd játszó a forrás, ott a teljes kivezérlés -ami könnyűzenénél igen gyakran előfordul-,2V kimeneti feszültséget jelent, ezt osztod le a hangerőszabályzóval. Legalább 23dB-t kell csillapítani, hogy ne legyen torz a kimenet.Alex_Aston írta: ↑2022.01.01., szomb. 13:28Na, a tegnapi szilveszteri házi bulin kiderült, hogy a PM16 lekapcsolja magát, ha túlmelegszik, (vagy túl nagy terhelés miatt védi magát?)...![]()
Nem szerette a tartós 2 óránál lévő potméter állást. Meg lehet nem elég neki ilyenkor a kb. 3 ujjnyi hely felette.
De amúgy jól bírta az egész estés bulit, és a több órán át, 12 óra körüli hangerő szabályzó állást.
parasound2 írta: ↑2021.12.29., szer. 16:33Egy kis segítség kellene készülék választáshoz. A hálószobába szeretnék egy igazán jó erősítőt, de a hely szűke miatt csak mini vagy midi jöhet szóba. Az erősítőnek egy Jungson LS3/5A-t kellene kiszolgálnia ami meglehetősen érzéketlen hangfal (84dB).
nincs szükségem ALL in ONE készülékre inkább egy jó végfok is megtenné. Nem rég volt itt egy Parasound ZAMP V3 ami jó is lett volna, de elvitték előlem. Igaz azóta már felajánlották kb. majd a kétszereséért (45.e-ft-ért vették és 70.-eFt-ért felajánlották) én ezt már csak az elveim szerint sem venném meg pedig ez lenne a jó megoldás. Sajnos az aki megvette és most árulja az egy nepper aki itt tevékenykedik a fórumon. Van két jelöltem amin gondolkodom ez egy TEAC AX-501 vagy Marantz MCR611 Melody. A Teac csak egy integrált a Marantz meg egy mindenes. A Marantz-nál meg kell fizetnem azt is amire nincs szükségem és még mindig nem tudja azt amit szeretnék DSD ISO és DSD Direct filek lejátszása és így ehhez is kell az én lejátszóm. Sajnos a Marantz kb.10 éve jelent meg így már nem a legkorszerűbb ez a Teac-nál nem igaz mert az is van 10 éves de mivel egy erősítő így nem annyira számít. Ebbe szeretném a véleményetek kérni, lehetőleg olyanét aki legalább az egyiket már birtokolta, mi a tapasztalat?
Megértelek. Ragaszkodsz a Parasoundhoz mert neked bevált. Nekem is bejönnek! De azért remélem tudod, hogy a Zamp az inkább felel meg "Custom Integration-nek" mint HiFi-nek? Ez egy 150 Dolláros cucc, hűtés nélkül! Pár wattot tud túlmelegedés nélkűl. Háttérzenére, mennyezti hangszorókhoz üzlethelységbe, alacsony hangerőn. Arra tökéletes. Amiket itt eddíg felsoroltunk azok drágábbak, de egy teljesen másik - magasabb - kategória a Zamp-nál. Nekem is volt Quad hangfalam és szerintem egyáltalán nem finomkodó. Kimondottnan agilis főleg árkategóriájában és szemelőttartva, hogy nem is metál dóm van benne! Persze a párosítás az nyilván kulcsszerepet játszik mint mindíg. Sok szerencsét! Szükséged lesz rá barátom!parasound2 írta: ↑2021.12.31., pén. 18:05A Parasound jó lenne, de neppertől nem vásárolok. Megvette 45.-eFt-ért és egy-két nap múlva már 70.-eFt-ért árulta és mikor kerestem nekem is felajánlotta. Itt van a fórumon és még jó néhány terméket árul hasonló képen Quad Vena, Linn stb. szerintem erről már mindenki tudhatja ki is az.
Egyébként nem véletlenül Parasound a nick nevem, sok parasound készülékem volt és még a gyárral is leveleztem. Tettem egy ajánlatot a nepper úrnak és még nem is azt az árat amiért vette de még csak nem is válaszolt rá, korrekt úriember. Tehát továbbra is marad a Jungson és azok a forrás készülékek amik vannak és ehhez keresek megfelelő erősítőt, előbb utóbb megtalálom nem sürgős.
Akkor elég nagy kihívás elé állítottad magad. Pici legyen, de jó is legyen meg olcsó is. Szerintem ilyen 75-ért, csak a mesében van. Nem lenne egyszerűbb lecserélni a Jungsonokat egy pár aktívra? Egyszerre megoldódna a "nagy" probléma. 175 ezerért vannak már aktív hangfalak. Quad 11L active studio monitor? Vagy mindenkepp zárt doboz kell?parasound2 írta: ↑2021.12.31., pén. 13:05hogy a hangfal volt 100.-eFt akkor az erősítő 75.-eFt körüli összeg lenne. Ezek a számok nem teljesen fixek, de megközelítőek. Ettől az aránytól nem szoktam eltérni mert az úgy nézne ki mint egy lóden kabátra smaragd gombok, nincs arányban.
A szabály máris borult, amikor megvetted a Jungson LS3/5-öt, az ugyanis - saját tapasztalat, sok tesztelés után - egészen drága rendszereket is kiszolgál (akár hét számjegyig, bizony) viszont a gyenge erősítőt azonnal bünteti.parasound2 írta: ↑2021.12.31., pén. 13:05Ettől drágább erősítő nyilván sokkal jobb hangfalakat igényel és akkor jön a többi is …