A Fórum működési költségeihez járulsz hozzá azzal, ha hirdetéseket jeleníthetünk meg. Kérjük, hogy fontold meg ezen az oldalon az „Adblock” rendszered kikapcsolását.
Annak érdekében, hogy fenntartsuk ezt a szigetet, szükségünk van bevételre. Te is támogathatsz minket, ha azt szeretnéd, hogy sokáig és stabilan tudjunk működni. Amennyiben élsz ezzel a lehetőséggel, azt mi megköszönjük!
Hajós-felfedezős történelmi, misztikus kifejlettel, nagyon erős castinggal: The Terror
Ezek is az elmúlt évtized termései, de viszonylag kevés szó esik róluk, tehát lehet, hogy inkabb réteg-sorozatok.
A The Terror, lehet "nagyon erős castinggal", de olyan bugyuta a végkifejlet illetve a "kitől és mitől", hogy... ajjaj. Főleg úgy, hogy valós eseményt dolgoz fel.
A See-ről meg a When They See Ushttps://www.imdb.com/title/tt7137906/ jutott eszembe.
Na ez valóban zseniális, sajnos eléggé bicskanyitogató a téma, mindamellett szívbemarkoló alkotás.
Épp a minap láttam egy Dűne kritikát, amiben volt pár érdekes gondolat. Az egyik például innen kb 2 és fél percen keresztül
Amelyben azt feszegeti, hogy a mai filmek meg se próbálnak valósnak tűnni, ellentétben a Dűnével.
És milyen igaza van. Innen pedig azt magyarázza, hogy miért tűnt megfilmesíthetetlennek a Dűne.
Ezzel még nem tudom mennyire értek egyet, mert kicsit erőltetett a magyarázat, de kétségtelen, hogy van benne valami.
Szerintem érdemes annak is megnézni ezt a kritikát, akinek nem tetszett a Dűne, hátha más megvilágításba helyezi a művet.
Az elmúlt sok év alatt ami emlékezetes, amiből beégtek dolgok, (és ez fontos) azok az alábbiak, csak gyorsan hasra ütve. Sorik:
Battlestar Galactica
24
Fringe (A rejtély)
Bron-Broen ( A híd)
The killing (Dán)
Sons of Anarchy
Narcos
Mindhunter... Film:
Seven
Ponyvaregény
Jackie Brown
Kill Bill 1-2
Heat
Életrevalók
Blöff
Gyűrűk ura, Hobbit szett
Zöld könyv
Szárnyas fejvadász 2049
Dune 2021
Stb, stb :)
Először is egyetértek mindazokkal, akik szerint a 2021-es Dűne film nagyon jó lett.
Az adaptáció minősége, a részletekre való odafigyelés is a Gyűrűk Ura szintjén áll. Ez produkciós szempontból alighanem messze nem igényel akkora erőfeszitést és anyagi befektetést, mint a Tolkien-világ megfilmesítése, de azért itt is egy nagyon-nagyon jól sikerült adaptációról van szó.
Ez pedig kezdi azt a gondolatot érlelni bennem, hogy a minőségi könyv-adaptációkhoz talán messze nem elég másfél óra. Gondoljunk csak bele: a Gyürük Urából 3 film lett, mindegyik bőven 2 óra feletti hosszúságú. Most meg itt ez a Dűne film, ami kb az első könyv 55-60%-át fedi le (durván felét), és ez is jóval hosszabb, mint 2 óra. És míg a korábbi Dűne- film egyáltalán nem tudott lekötni, ezt bizony ügy néztem vegig, hogy bőven néztem volna tovább is, észre sem vettem az idő múlását.
Mi alapozza meg részemről a fentieket?
Nos, robi20064 javaslatára (“unszolására”) épp most olvasom a könyvet. Régi adóssagom volt ez magammal szemben, de eddig pont az eredeti film miatt nem voltam rá (csöppet sem) kíváncsi. Most viszont már igen, tehát beszereztem a teljes Frank Herbert által (egyedül) írt Dűne-ciklust, és nekiláttam az ajánlott sorrendben (ami a megírásuk sorrendjét jelenti, ha jól értettem). Az első könyv kb 80%-ánál tartok, tehát bőven túl vagyok már azon a ponton, ameddig az idei film eljut. A két élmény pedig (a film megtekintése, és a köny olvasása) annyira közel áll időben egymáshoz, és mindkettő annyira friss, hogy egész pontosan össze tudom hasonlítani őket.
Az a megállapítás, hogy a film hűen követi a könyvet, többé-kevésbé megfelel a valóságnak. Természetesen nem lehetett mindent megfilmesíteni, ami a könyvben volt, ezért mind bizonyos cselekményszálak, mind bizonyos (talán kevésbé fontos) szereplők is kimaradtak (kb mint a Bombadil Toma a Gyűrűk Urából), és hozzá lett költve két rövidebb jelenet, aminek a magyarázatát és logikáját egyértelműen látom a dramaturgia szempontjából.
Frank Herbert a könyvében egy nagyon különös jövőt vázolt fel az emberiségnek. Technológiailag fejlett, de társadalmilag nagyon visszafejlett. A társadalmi viszonyok nagyjából az ókori Róma szintjén állnak, megfűszerezve a középkor és az újkor legsötétebb társadalmi és gazdasági vívmányaival: jobbágyság, rabszolgatartás, belterjesen “tenyésztett es keresztezett” nemesi vérvonalak, óriási hatalmú, saját hadsereggel rendelkező monopóliumok, és persze diktatúra a végletekig, kiskirályokkal és nagycsászárokkal. Mindenkire érvényes törvények es erkölcsi normák gyakorlatilag nem léteznek, a hatalmasok akár kényükre-kedvükre gyilkolászhatnak, ármánykodhatnak egymás ellen.
Ezt az aspektusát a Dűne-univerzumnak a film nem érzékelteti, és ez szerintem a javára válik… bevallom, én emiatt nem igazán kedvelem a könyvet. Igen kevéssé valószínű ugyanis, hogy egy ilyen primitív társadalmi berendezkedés egy ekkora birodalomban kialakuljon és főleg: fenntartható legyen (és talán erről is szól az egész, majd meglátjuk…). Ennél több negyságrenddel szervezettebb és logikusabb Asimov birodalma, és mint tudjuk, még az is “halálra” ítéltetett.
A könyv valójában sokkal sötétebb, mint a film, és itt most kivételesen jó döntésnek érzem, hogy ez a film a Dűne-univerzum eme aspektusát hanyagolja. A folytatásban ezt már a cselekmény lényege miatt sem teheti meg, ezért ha a könyvhűséget az eddigi szinten tartja majd, akkor szerintem egy jóval “sötétebb” következő Dűne-filmre számíthatunk majd…
De összegezve: le a kalappal. Így kell szerintem egy könyv-adaptációt elkészíteni, kiváltképp ha egy kultikus műről van szó.
Nem tudom elengedni a gondolatot, hogy mennyire de mennyire kellene egy ilyen színvonalú Alapítvány-megfilmesítés is. Mert az idei Alapítvány-sorozat szöges ellentéte mindennek, ami egy adaptációt JÓ adaptációvá tenne.
Az új Dűne-film viszont remekmű.
Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
DUNE ,sztem az elmúlt pár év legjobb filmje ,számomra persze!
Engem megvett kilóra, a képi világa, a hangja ,a story, a hangulata ,szóval nagyon bejött!
Egy valami motoszkált végig bennem, úgy éreztem ,hogy ezt a filmet én már láttam,pedig nem, ezt biztos nem , de valahogy még is,valahogy minden ismerős volt számomra...szerettem, mert mindig is dune rajongó voltam és lehetett volna fele ilyen jó ,akkor is élveztem volna!
Tudom fura amit írok ,de nem tudok belekötni ,és bár ha jól emlékszem 2h30perces a film ,de nekem kevés volt, még néztem volna órákig..és ha egy ilyen hosszú film alatt fel sem tűnik, hogy elmegy az idő ,akkor az számomra csak egyet jelenthet ,hogy ebbe nagyon beletrafáltak ...Ha minden film ezt tudná mostanában szarrá fejleszteném a rendszerem ismét, csak ,hogy még jobb minőségben tudjam élvezni..De hát ugye ez csak egy álom marad, és továbbra is öntik ránk a szemetet tovább..
Talán nem árt észre venni, hogy az itt zajló beszélgetést is nagyon másként értékeljük, érzékeljük, értelmezzük. Míg én a bajszom alatt somolyogva írom a hozzászólásaimat, mások szemében egy vérre menő csata, meg egymás lehülyézése zajlik, de olyan is akad, aki folyamatos támadás alatt érzi magát. Bizonyára ezért véleményezünk nagyon másként a filmeket, sorozatokat is, mert egyszerűen mást látunk beléjük és mást olvasunk ki belőlük.
Ízlésről kár vitatkozni.
Pl. a Waczak szállót csak kis ideig bírom (inkább fárasztó mint vicces), jó, mondjuk én Gyalog galoppot se bírom elviselni, számomra értelmezhetetlen.
Ugyanakkor a Csengetett, Mylord? és az Agymenők szórakoztató.
Azt se értem, hogy az miért "baj", hogy egy világsiker sorozat valakinek nem tetszik.
Nekem pl. nem jött be a Breaking Bad, a Better Call Saul vagy a Trónok harca.
Eszembe se jut belenézni a Drót, a 24 vagy a Sons of Anarchy sorozatba, mert egyszerűen nem érdekelnek.
Kedvenc sorozataim (abc rendben):
13 Reasons Why (csak 1. évad)
Cobra Kai
Rome (HBO)
Sherlock (BBC)
Shogun (James Clavell)
The Young Pope
Nem kedvencek, de tetszettek pl.:
I Am Not Okay With This
Carnival Row
Chilling Adventures of Sabrina
Emerald City
Mindhunter
Modern Family
Murdoch Mysteries
Norsemen
Riverdale (csak 1. évad)
Stranger Things
The Big Bang Theory
The End of the F***ing World
The Queen's Gambit
Talán belépőszintűnek mondható rendszerem: Sony BDP-S7200, Pioneer VSX329, Jamo S626, Jamo J112 sub, Audioquest Pearl és KáCsa kábelek
Ha vígjáték sorozat, akkor szerintem Vaczak Szálló.
Természetesen saját vélemény, de nekem ennek egy percében is több humor és kreativitás van, mint a Jóbarátok és az Agymenés összes részében együtt. Bár utóbbiból 2 percet sem tudtam megnézni, bevallom...
A jóbarátok 27 éves sorozat, az ,hogy még mindig játszák szinte minden országban ,elég sokat elmond róla..nem védem, mert nem vagyok rajongó, de ha úgy van és egy ebéd közben pont megy ,nem kapcsoljuk el, mert még mindig lehet rajta nevetni..
Sztem az ,hogy valami közel 30 éves és még mindig nézik az emberek, valami brutális! Ja és élő közönség előtt tolták csak úgy mint az agymenőket is!
Az agymenők is jó sztem, a humorérzék és a nevetés jó dolog és nagyon kell ebbe a világba.. nem szólhat minden gyilkolásról, belezésről, vagy éppen drámai vagy megnyomorított életekről, nagy baj lenne a világgal, ha állandóan csak ez lenne..Így is az emberek fele depressziós, öngyilkos hajlamú, vagy agresszív barom,persze tisztelet a kivételnek, de ezt legföképpen ezeknek a filmeknek, sorozatoknak, no meg a napi hiradónak és a mediának köszönhetjük! Nem is olvasok vagy nézek híreket,híradót, inkább mosolygok egy jópofa sitcom-on ,mint nézzek egy chernobylt vagy auschwitz-ról szóló duko sorozatot, vagy hentelős belezős horror-t, amit nem ítélek el, mert tudom, más még kedvelheti ,némelyik ráadásul megtörtént és rosz dolog volt, de levisz az életről és ez engem nem érdekel! Persze ez is egy vélemény és tudom ettől rossz ember vagyok mások szemében ,de az én életem és én döntöm el mit szeretek nézni,tenni és ne más ,vagy más véleménye miatt tegyek bármit is! Ezért nem kell kiakadni ha valakinek valami nem jön be, vagy máshogy látja, szíve-joga ,az ő látásmódja, az ő élete hajrá!
Az is elég baj, hogy képesek itt emberek vérre menő csatákat vívni ,mert éppen nem kedvelnek valamit, vagy nem úgy gondolja a másik... Teljesen érthető az ami most folyik a világban, ha egy ilyen fórumon nehezen megy az értelmes megvitatás, miért várjuk el, hogy a nagyhatalmak ne nyomják meg végül azt a bizonyos piros gobot a 3 kulcs elfordítása után!
Én pl. a BB nem bírtam nézni, nem kötött le, idegesített. De hát nem vagyunk egyformák - sőt, egyre inkább szeretem ha valamiben eltér a véleményem, mert akkor tudom, hogy az saját és nem valami hype/marketing/népnemzeti vagy lmbtq propaganda nyomatás áldozata vagyok, ahogy az sok imdb ponton is látszik. (az imdb arra való, hogy megnézzem valami 5 alatt van-e, akkor nem kezdem el nézni:)
Sorozatoknál szerintem érdekes szempont, hogy utólag melyikre emlékszik az ember. Van egy csomó sorozat, amiról max. arra emlékszem, hogy láttam pedig milyen felkapottak/voltak. Viszont egy csomó jelenetre emlékszem pl, a 24-ből. A másik pedig, amikor nem kiemelkedő jelenetre emlékszem, hanem a hangulatról vannak szép emlékek, pl. agymenők.
Az utóbbi évek nyertesei nálam a Sons of Anarchy, Band of Brothers, Money Heist, Csernobil és a Queen's Gambit, a többi feledhető, vagy említésre sem érdemes részemről.
Nah ezt még koradélután lezdtem el írni az iPad-emen, aztán megzavart a munka :) de most befejezem:
A fentiek közül hármat láttam, és azok nálam is nyertesek voltek, ezért kérdezném, hátha…
Ezeket láttad esetleg? (szándékosan nagyon különböző műfajú és stílusú sorozatok következnek, amelyek nálam szintén nagyon nyerők voltak).
Komolyzene témájú, de könnyed, zseniális castinggal: Mozart In The Jungle
Dráma, kissé morbid: Move To Heaven (vigyázat! kóreai :) )
Misztikus thriller: The Haunting of Hill House
Komédia ütős de intelligens humorral: Ted Lasso (csak az 1. évad, a második ugyanis már nem üt akkorát szvsz).
Tech thriller, szintén erős castinggal: Mr. Robot
Klinikai sorozat nagyon másként: Good Doctor
Posztapokaliptikus kalandsorozat, ami elsőre erőltetetten bugyuta háttértörténetből nehezen indul, de aztán nagyot üt: See
Nagyon különleges természetfilm-sorozat, aminek a technikai háttere is kuriózum: Earth at Night in Color
Hajós-felfedezős történelmi, misztikus kifejlettel, nagyon erős castinggal: The Terror
Ezek is az elmúlt évtized termései, de viszonylag kevés szó esik róluk, tehát lehet, hogy inkabb réteg-sorozatok.
Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
De itt nem szakmai minőségről volt szó, hanem ha valamit a szakma is elismer, a közönség is hasonlóan értékel, akkor azt leszarozni bár lehet, de nem érdemes. vagyis egy SZAR jelző talán kevés.
Szétlovagolod az agyad ezen, bár nézz vissza, a SZAR jelzőt egyedül te írtad le, majd jól bele is lovagoltad magad.
Sajnálom, hogy nem fogtad fel, amit írtam, és most kiragadva a kontextusból, olyanokat adsz emberek szájába, amit nem mondtak ill. nem írtak le. Fapaci pedig, aki a birkszellem ellen küzdőnek szereti beállítani magát, most adja alád a lovat rendesen. Kérlek olvassatok vissza. Te megközelítetted a dolgot az egyik végletből (konkrétan: hülye aki nem szereti azt, amit a túlnyomó többség), én pedig szembeállítottam ezzel a másik végletet, hogy észrevedd, mennyire végletes a hozzáállásod. Ha ezt nem érted, akkor kimonodm: NEM szaroztam le a BB sorozatot, hanem a véleményed elé állítottam görbe tükröt. És közben úgy, hogy le sem írtam a SZAR szót, amin te itt most folyton csámcsogsz. Ahogy látom, a dolog célba talált, de megérteni nem értetted meg, és a SZAR szót pont te írtad le, mert ennyit értettél meg abból, amit írtam.
Ha pedig olyannak gondoltok, aki nem tudja árnyalatan megfogalmazni a véleményét, akkor javaslom, olvassatok kicsit vissza, mindjuk a legutolssó filmajánlómig. Azt nehezen hiszem, hogy binárisnak fogjátok találni. Segítek: viewtopic.php?p=2653686#p2653686 (szerk: ja, most látom, azt még lájkoltad is, szóval akkor ez nem neked szól)
Persze lehet ezen még napestig rágódni, a gumicsont az gumicsont.
Fő rendszer: Mac (Roon Server) | Thorens 206 + Goldring 2200 | NAD M55 → NAD M33 → Audio Physic Classic 20
Mondjuk ez a film az imdb listán is az első.
Tényleg nagyon jó film szerintem is, bár nálam nem a legjobb, de megértem és megérdemli a magas pontozást, ezzel egyet tudok érteni.
Metascore viszont érdekes. Ha jól tudom, az egyfajta újságíró "szakmai" összesített átlag. Sok esetben eltér az imdb pontozástól. Ezért nem is szoktam foglalkozni a szaksajtóval kritikák terén.
Mondjuk ezen a listán igen eltérő filmek vannak.
Cápa és Forest Gump mondjuk, de melyikre mondanád, hogy azért az, mert a "sok a légy"?
Én egyikre sem tudnám...
A kérdéses Rolling Stones listában nekem csak a Titanic a kakukk tojás.
A többi szerintem mind rendben van, hogy top film (még ha esetleg nem is TOP10 nálam).
Na ebbe simán bele lehet kötni szerintem főleg, hogy a Remény Rabjai van az első helyen...
Mondjuk ez a film az imdb listán is az első.
Tényleg nagyon jó film szerintem is, bár nálam nem a legjobb, de megértem és megérdemli a magas pontozást, ezzel egyet tudok érteni.
Metascore viszont érdekes. Ha jól tudom, az egyfajta újságíró "szakmai" összesített átlag. Sok esetben eltér az imdb pontozástól. Ezért nem is szoktam foglalkozni a szaksajtóval kritikák terén.
De itt nem szakmai minőségről volt szó, hanem ha valamit a szakma is elismer, a közönség is hasonlóan értékel, akkor azt leszarozni bár lehet, de nem érdemes. vagyis egy SZAR jelző talán kevés.
Igazad van, legalábbis szerintem. De ahogy írtam korábban, manapság a szuper és a szar jelzőkből kell/lehet választani, nincs középút. Ahogy hülyül a nép, úgy csökken a szókincs is. Én pl. képtelen vagyok egy szuperhősös filmet végignézni, de nem szaroznám le őket, hiszen szakmailag rendesen meg vannak csinálva (legalábbis gondolom).
Mondjuk azt mondom, hogy Whitney Houston (lehet nem ő az, sorry, ha tévedek) a legjobb és a szakma által is legelismertebb énekesnő a világon és nekem tetszik és szeretem.
Erre te azt írod, hogy sok a légy és a kupac és az egy szar.Na ezzel sem lehet mit kezdeni szerintem.
Nem véletlenül piszkáltam a "szakma szerint legjobb" kifejezésedet, mivel ez nem arról szól, nekünk mi tetszik, mit tartunk jónak, kivel szimpatizálunk, hanem hogy a szakmabeliek kire voksoltak. Én a Rolling Stone magazin listáját idéztem, ami talán a legpatinásabb zenei szaklap és ott bizony a Beatles és Presley van az élen. Ezért is veszélyes "szakmai" véleményekre hivatkoznod, inkább maradjunk a sajátunknál!
Ezzel most ki fogom verni a biztosítékot, de azt gondolom, egy zenei kiadvány, vagy egy film szakmai minőségét csak szakmabeliek tudják megítélni (lásd szakmai díjak!). Természetesen a közönségnek is lehet, kell is legyen véleménye, de az csupán azt fejezi ki, nekik mi tetszik. Szokásosan béna autós hasonlat: egy autó motor- és fékteljesítménye, légellenállása, zaja, fogyasztása mérhető paraméter, egyik sem vélemény kérdése, de mindenki szabadon eldöntheti, szimpatizál-e a verdával, esetleg meg is vásárolná-e, vagy érdektelenül elsétál mellette.
Csak a magad nevében beszélj erről, ettől a cselekedettől én elhatárolódom
De a Dallas piálást bevállalom (ami ugye azt jelentette, hogy amikor Jockey ivott, mindenki bedobott egy felest- film végére garantált volt a minimum szalon spicc állapot)
Ennyi ember véleményével szembe megy pár AVX fórum olvasó és azt mondja, hogy ez bizony szar - azért ez furcsa.
Igen, furcsa, de tudjuk, hogy néhányak szótárában csak két szó létezik az élmények jellemzésére, képtelenek árnyalni a véleményüket.
A toplistákról... A zenei világban a "szakma" (tehát a sajtó) és a közönség véleménye alapján a Beatles és Elvis Presley minden idők legnagyobb előadói. Ettől még ugye nem kell őket imádnunk?
Ne furcsálld! A népszerűség és a minőség soha nem kapaszkodott egymásba, néha találkoznak, de általában más utakon járnak, az ízlés pedig teljesen öntörvényű. A legtöbb említett sorozatba belenéztem, de nem folytattam. Annak idején a 24 lekötött sokáig, de a végén unalomba fulladt, önmaga karikatúrája lett. A Suits, a Homeland és a Billions ugyanez, az utolsó évadok, epizódok szánalmasak lettek. 2-3 évente találok egy sorozatot, amit végig is nézek, a többire sajnálom az időt. A sokszor említett "egynek jó" nálam az időpocsékolás kategória. Az utóbbi évek nyertesei nálam a Sons of Anarchy, Band of Brothers, Money Heist, Csernobil és a Queen's Gambit, a többi feledhető, vagy említésre sem érdemes részemről. Teljesen mindegy, a tömeg és a "szakma" (?) mit mond róluk. (A szakma itt ugye leginkább a bulvár médiát jelenti, nem a filmes szakemberek véleményét, hiszen ők nem nagyon szoktak nyilatkozni egymás munkáiról.)
Ennyi hideg-meleg után már úgysem szűzként fogod nézni, kritikusabb leszel mint kéne.
Ezt el kell engedni, van csomó újabb sori ami jó.
Nekem a Nagy pénzrablás is időrablás volt, nem is jutottam sokáig vele, nem fogott meg.
Pl. az Arcane első része is tetszett.
Ja meg az Ash vs. Evil Dead. Szupi.
Szerintem nincs abban semmi, ha egy népszerű film/sorozat nem tetszik valakinek. Én pont ugyanígy vagyok sorozatok terén pl. a Twin Peaks-el, ahogy itt most többen a Breaking Bad-el. Filmek terén meg pl. Tarantino filmjeivel. Van amelyiktől falra tudnék mászni,de a Kutyaszorítóban mai napig a kedvenceim közé tartozik.