https://hu.wikipedia.org/wiki/David_Suchet
https://hu.wikipedia.org/wiki/Bud_Spencer



Egy kollégám emlegette időnként, hogy butitájm. Nem tudtam honnan jön a dolog. :)

A chilisbabos pofozkodás gyerekkorom egyik nagy kedvence volt, és én felvállalom, hogy 10-14 évesen ugyanúgy élveztem ezt, mint a Star Wars-t, vagy a "Nu zájec, nu... págágyí!" c. rajzfilmeket (remélem jól írtam le, mert különben egy kukkot sem tudok oroszul, nem is tanítottak rá soha) :)fapaci írta: ↑2021.07.05., hétf. 09:26A sportot talán nem kell különösebben definiálni, a kultúrát meg nem is lehet. Számomra a chilisbabos pofozkodás egyikbe sem illet bele, ellenben Ford Fairlane kalandjai csemegének számítottak egy korabeli rockernek (én az voltam). Mai szemmel és aggyal ugyanolyan nehezen élvezhető, mint a Star Wars első epizódjai, vagy a középiskolai tanárnénim, akibe nagyon szerelmes voltam, de 70 éves korára minden szexepiljét elvesztette. A gőzgép jelentőségének megvitatása sem igazán időszerű manapság, de megjelenésekor elég nagy durranás volt.

Nehéz a szerintem három legjobb magyar filmet felsorolnom, mert soha nem állítottam fel ilyen sorrendet, és tuti, hogy most valamit kifelejtek, ami mindegyiknél jobb, de azok közül, ami eszembe jut ezeknek volt rám a legnagyobb hatása:bitrograde írta: ↑2021.07.05., hétf. 14:02Azért az egy érdekes kérdés lehetne, hogy a) ki mit tekint itt a legjobb három magyar filmnek, és b) mit tartana érdemlegesnek megmutatni külföldi baràtainak, valamint c) lenne-e ennek a két halmaznak metszete?![]()

Igen, a Kontroll is benne volt abban az 5 filmben, amit megmutattam amerikai barátaimnak. Nem az volt a célom, hogy a legjobb magyar filmeket válogassam be (a Macskajaj és az Őfelsége pincére voltam ugye nem is magyar), pláne hogy a magam ízlését rájuk erőltessem, hanem hogy az itteni életre legjellemzőbb mozikat lássák. Történelmi filmet azért nem választottam, mert nem sokat értettek volna belőle, mivel Magyarországról alig tudtak valamit, a történelmünkről meg kb semmit. A Tanú nagyszerű film, de a kommunizmus baromságairől szól, ami egy amerikainak kb kínai.

Ez még akár így is lehet, de azért ott van például a Borat, ami "nyugaton" nagy sikert aratott (egyébként számomra totál gusztustalan, nézhetetlen film). Pedig a készítője szerint épp az amerikaiak sztereotípiáinak állít görbe tükröt (azért ha egy kazah nemzetiségűt kérdezel meg a Boratról, nem biztos, hogy neki így jött le, nagy részük komoly sértésnek vette).TSanyi írta: ↑2021.07.05., hétf. 09:50Az ilyen “tahós” filmek szerintem is a keleti blokk sajtjai, nyugaton ezt kevésbé értik. Ez köszönhető volt a hiánygazdaságnak, hogy itt nem lehetett mindent is kapni, ezért jól jöttek az ezermesterek akik a hozott anyagból kreáltak, fabrikáltak. Az átvágásos, kihasználós (Zimmer Feri) meg sajnos a rög valóság.


A tanú című film szerintem lehetne.bitrograde írta: ↑2021.07.05., hétf. 14:02Azért az egy érdekes kérdés lehetne, hogy a) ki mit tekint itt a legjobb három magyar filmnek, és b) mit tartana érdemlegesnek megmutatni külföldi baràtainak, valamint c) lenne-e ennek a két halmaznak metszete?![]()


Miért? Beszélhettél volna nekik pl. valamennyit a történelmi háttérről. Emellett szerintem filmként is jó. Azon kevés filmek egyike amit nyugodtan meg mernék mutatni bármelyik külföldi ismerősömnek.

Akkor az Aranyélet sorozat lett volna a leginkább autentikus

Érdekes ötlet, nálam is felmerült, de inkább olyan filmeket akartam mutatni, amiknek van valami közük a közép-európai valósághoz. A Kincsem nekem túl pátoszos és műanyag, ezért elvetettem.

Nem általánosítottam, magamról írtam.

Én megmutattam volna nekik a Kincsem-et.fapaci írta: ↑2021.07.05., hétf. 10:02Minden társadalomnak megvan a maga tahósága és megvan az a rétege is, akik ezt díjazzák. Számomra Kusturica és az Üvegtigris nyilván érthetőbb, mert egy nyelven beszélnek velem. A Dumbok fingpoénjain még mosolyogni sem tudok.Alex_Aston írta: ↑2021.07.05., hétf. 09:44De ilyen "tahó" dolog nyugatra is nagyon megy/ment.
Elég csak pl. a Dumb és Dumberre gondolni.
Pár éve nálam lakott egy amerikai (USA) pár néhány napig. Kérésükre esténként itteni filmeket néztünk, de komoly fejtörést okozott számomra, milyen alkotásokkal stresszeljem őket, no meg angol feliratokat is szerezni kellett. Érdekes módon Liza, a rókatündér nagy sikert aratott náluk (odahaza meg is mutatták a barátaiknak), A napfény ízét és Őfelsége pincérét is imádták, ellenben a Macskajajjal nem tudtak mit kezdeni, nézése közben engem lestek, hogy mikor kell nevetni.

Akkor a Stan és Phillip neked való

Minden társadalomnak megvan a maga tahósága és megvan az a rétege is, akik ezt díjazzák. Számomra Kusturica és az Üvegtigris nyilván érthetőbb, mert egy nyelven beszélnek velem. A Dumbok fingpoénjain még mosolyogni sem tudok.Alex_Aston írta: ↑2021.07.05., hétf. 09:44De ilyen "tahó" dolog nyugatra is nagyon megy/ment.
Elég csak pl. a Dumb és Dumberre gondolni.

Én szeretem a Fapumát is...scaurus írta: ↑2021.07.05., hétf. 07:10
A Ford Fairlane-t, anno, moziban láttam.
Nem igazán értettem akkor sem, hogy mi a vicces benne.
A szinkron viszont tényleg meglepően jól sikerült.
A Bud Spencer-Terence Hill filmeknek viszont van szíve, kedves humora, debil bája.
Szerintem csak együtt voltak jók, az önálló filmjeik, SZERINTEM, meg se közelítették a közös filmjeiket.
A tahóságról általában: itt Közép-Kelet Európában a tahóság igen jellemző.
Ezt abból gondolom, hogy az akkor nem lett volna sem régen, sem most annyi sikeres film a tahóságról, lásd pl. Üvegtigris.